Brent | Fiat 500C S, 1970 Fiat 500L & Peugeot 107 - "Een betere pk-plezierverhouding bestaat er niet"

Gepost door Brent 
Hi all,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik na 2 jaar bezit een MINI Cooper S armer, heb ik er spijt van? Nee, ik heb er vrede mee. Mis ik hem? Jazeker, maar hij heeft een nieuwe eigenaar die er veel plannen mee heeft en de auto ook kan gaan gebruiken waar hij voor bedoelt is. Na lang wikken en wegen was voor mij het moment gekomen de auto te verkopen aangezien ik er gewoon te weinig tijd voor had, en nu het bedrijf waar ik voor werk verhuisd is ging ik ook nog eens veel meer km's maken. De MINI had nu een nog nette km-stand, maar met de km's die ik nu ga maken zou dit snel oplopen. Dus de keuze gemaakt om in plaats van de MINI terug naar een 107 te gaan. (Dit scheelt aanzienlijk in de portemonnee en met de reiskostenvergoeding die ik krijg is het ook nog eens voordelig te noemen.)

Natuurlijk was/is daar de zoektocht naar een nieuwe hobbyauto, genaamd de door mij zeer gewilde Lotus Elise, ik heb er nu al een paar bekeken en had zelfs al bijna eentje gekocht. Helaas wegens omstandigheden toen even aan mij voorbij moeten laten gaan. De zoektocht blijft zeker aanwezig, maar heb mezelf wel voorgenomen het "rustig aan" te doen. Heb nog niet de ideale auto voorbij zien komen, er komt ook een periode aan waarin de Lotus toch niet veel gebruikt zal worden dus wie weet is dat de juiste tijd om toe te slaan. smileys with beer

Dan terugkomend op de Peugeot 107, het klinkt en oogt misschien een beetje raar, terug naar waar ik begonnen ben. Maar het heeft een simpele reden, we konden de auto voordelig overnemen waardoor het voor ons de meest ideale auto is om de km's mee te vreten. Daarnaast heeft de auto ook een bepaalde emotionele waarde dus ook dat maakt dat die auto bij ons uitgekomen is. Ik heb nog voor de km's overwogen om een dikke Alfa Guilietta aan te schaffen, maar ik had gelukkig na de verkoop van de MINI een al vooraf geplande vakantie van 3 weken waar ik alles rustig voor mijzelf op een rijtje heb kunnen zetten. Het zou kapitaalvernietiging zijn als ik nu weer een "dure" auto aanschaf waar ik vervolgens op ga afschrijven terwijl de 107 dit de eerst komende tijd niet zal gaan doen. smiling smiley

De voorgangers:

Peugeot 107 XS R-Cup (5 jaar in bezit gehad):

Ford Focus (2 maanden in bezit gehad):

MINI Cooper S JCW (2 jaar en een paar dagen):

MINI Cooper S (2,5 maand in bezit gehad)

Het huidige wagenpark:

De Peugeot 107:

En natuurlijk het pareltje van de vriendin, Fiat 500C S 0.9 TwinAir:

Fiat 500L 0.5 1970:

De 500 doet het uitstekend en bevalt ook meer dan goed! Niks op aan te merken, de auto heeft voor de vakantie zijn (bij ons eerste) jaarlijkse beurt gekregen en was op regulier onderhoud en ruitenwissers na niks bijzonders. smiling smiley

15 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2019 09:00 door Brent.
Verstandige keus denk ik ook, was een prachtige Mini, snap heel goed dat je die mist.
Benieuwd naar je toekomstige lotus, dat is toch wel geniaal auto rijden denk ik.
Heb de 4c van Thomas mogen rijden, zal een soortgelijke ervaring zijn.
Fijne autootjes, die 107's. Leuke dealerplaat ook op die zwarte, had ik voor die van ons ook wel willen hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2018 15:28 door Jay DoubleYou.
Hey Brent!
Verstandige keuze die je maakt hoor. Soms is het helemaal niet verkeerd even "rationeel" te gaan. Ik zit ook telkens op de gedachte te hinken om de Ypsilon in te ruilen voor een mooie Giulietta. Maar het probleem is dat ik telkens door mijn ratio wordt geremd. De Yps is zo goedkoop en makkelijk in gebruik dat ik wel gek ben hem nu alweer weg te doen. Voldoet feitelijk aan alles, behalve dan dat ik soms het comfort van de Giulietta met automaat mis. Maar ja, first world problems toch?
Als ik een automaat wil rijden pak ik wel de 4C spinning smiley sticking its tongue out

Laat het voorlopig ook even zo. Zie wel wanneer ik uiteindelijk toch overstag ga haha!
@Bofkont: Helemaal waar, was een hele leuke auto. Maar soms moet je keuzes maken. De Lotus gaat er zeker komen, nu nog de juiste! tongue sticking out smiley

@Jay: Een keertje laten maken door een bevriende stickerboer.

@Thomas: Je slaat de spijker op zijn kop, natuurlijk hebben wij hier ook al over gesproken. Maar hoe graag ik die luxe van automaat en de volwassen stoelen in de Guilietta wil hebben is het financieel veel aantrekkelijker om in die 107 (of in jouw geval de Ypsilon) te rijden. Die lage kosten kan ik in een Guilietta niet tegenop, maar wie weet bevalt het binnenkort toch niet. We zijn nog niet heel lang verhuisd met het bedrijf dus ik ga het meemaken hoe het gaat bevallen. smiling smiley
Ga je nog wel een beetje bouwen? winking smiley

Verder wel prima ding idd, al ben ik persoonlijk nog steeds geen fan van het concept 3 cilinder. Ach zuinig zijn ze wel, vermogen hebben ze in zekere zin ook wel, heb er toch nog een behoorlijke kluif aan met de dikke 4 cilinder aan boord van de Clio. winking smiley Dus prima keuze! Veel veilige kilometers gewenst en succes met het zoeken naar de Lotus.

Ik was per direct verliefd op deze afgelopen zondag....wat een ding! smileys with beer
Dat zal wel weer wennen zijn! Ik had toen ik de DS3 had weer een C1 mee, als leenauto. Later ook nog eens een 107. Nou, dat was erg wennen. Net als wanneer ik in de Alto van m'n vrouw stap. Dan ben ik blij dat ik nu wat groters rij.
Ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen!

Ideetje om die strip in de grille zwart te wrappen? Ik ben wel benieuwd hoe dat staat!
edit: best gaaf!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2018 22:31 door Barri.
@ Nico: Haha, nee ik heb mezelf voorgenomen er niks aan te veranderen, gewoon rijden met dat ding, onderhoud en de normale autobezit dingen.

@Barri: Vroegaaahh had ik hem mat donkergrijs gewrapt. smiling smiley Stond erg gaaf!

Ben overigens ook benieuwd hoe het op deze afstanden gaat bevallen, maar het scheelt zo aanzienlijk in de portemonnee dus dan hou ik dat maar in mijn achterhoofd, haha. Hoe meer geld ik weer aan de hobbyauto kan besteden tzt. tongue sticking out smiley
Hi Brent,

Dat is een hele overgang, maar ook wel een leuke. Je kan meer gas geven en het is allemaal levendig op lagere snelheid. Verbruikt een stuk minder.
Ja, is niet slecht.
Het hing dan ook al even in de lucht, desalniettemin toch zonde wanneer zo’n mooie wagen plaatsmaakt voor een 107. Het heeft wel wat geinigs zo’n ding, maar mis je bijvoorbeeld niet de sportstoelen? En een Elise in het verschiet, snel aanschaffen winking smiley
Ralph V
Hi Brent,

Dat is een hele overgang, maar ook wel een leuke. Je kan meer gas geven en het is allemaal levendig op lagere snelheid. Verbruikt een stuk minder.
Ja, is niet slecht.

Het is inderdaad een wereld van verschil, maar voor de route die we moeten rijden niet eens een gekke stap. Het is puur snelweg rijden, natuurlijk was inhalen in de MINI een stuk gemakkelijker, maar dit rijdt wel een stuk zuiniger en in de file is iedereen ongeveer net zo snel. tongue sticking out smiley

Damianw26
Het hing dan ook al even in de lucht, desalniettemin toch zonde wanneer zo’n mooie wagen plaatsmaakt voor een 107. Het heeft wel wat geinigs zo’n ding, maar mis je bijvoorbeeld niet de sportstoelen? En een Elise in het verschiet, snel aanschaffen winking smiley

Natuurlijk is het zonde, maar de MINI heeft natuurlijk geen plaats gemaakt voor de 107 hooguit als daily, maar koop liever een hobbyauto hiernaast ipv een hele dikke daily die veel af gaat schrijven. In de ideale wereld had ik een dikke daily + hobbyauto etc etc maar er moet natuurlijk ook wat te dromen blijven. winking smiley

Ik heb nog getwijfeld om de MINI als hobbyauto te laten fungeren maar merkte dat deze niet in mijn beeld van hobbyauto past. Dan wil ik toch nog iets meer "mooi-weer-auto".
Met bijna twee weken tussen dit bericht en afgelopen bericht, kan ik mededelen dat de 107 op dit moment prima bevalt. We houden zelfs een wedstrijdje om te kijken hoeveel we kunnen rijden op de tank, we zaten afgelopen week op een gemiddelde van 1 op 19 en een beetje. Dit viel me nog best mee aangezien het iedere dag raak was met afwisselen tussen filerijden en 130 km/u. Daarnaast was het weer natuurlijk ook een duidelijke factor met de hoeveelheid wind en regen.

Natuurlijk blijven er momenten dat er andere auto's door mijn hoofd schieten, maar dat blijf ik houden. Ook als ik een andere auto zou halen kijk ik maar wat graag wat er ook zou kunnen of in de toekomst zou kunnen. Voor nu is dit prima en dat geld kan ik mooi gebruiken tzt voor de aanschaf van een hobbyauto.

Toen wij onderweg waren naar het werk werd ik ook nog even "pijnlijk" op de feiten gedrukt. We haalden onderstaande Lotus in, ware het niet dat dit het exemplaar was waar ik zeer serieus naar ben wezen kijken maar door omstandigheden toen heb moeten laten varen. Overigens is de Lotus nog in het bezit van diezelfde eigenaar, welke ervoor gekozen heeft om de auto zelf te importeren. Heb al wel weer een afspraak met hem gemaakt om binnenkort langs te gaan zodat ik (omdat hij dan op NL kenteken staat) goede proefrit kan maken.

Soms #$@!%^! angry smily angry smily angry smily

Nu wij de Peugeot hadden overgenomen met een aflopende APK was de hele insteek om de auto een grote beurt met banden etc te geven. Dit leek mij sowieso wel een prettig gevoel met de km's die we moeten maken om alles 100% na te laten kijken. Op zich niks mis mee, alles leek goed te gaan. Helaas kwamen ze er bij het garagebedrijf achter dat er veel remverschil achter was dus ook die is compleet aangepakt, nog geen man overboord totdat wij de auto op gingen halen en een toch wel vervelende ontdekking deden:

Tijdens het wisselen van de banden is de machine te strak langs de wielen op gegaan en heeft dus 3 van de 4 velgen beschadigd. Aardig over de zeik en vooral geïrriteerd weer terug naar binnen en gevraagd wat dit was, de jongen die de beurt had gedaan was het niet opgevallen maar trok wel direct het boetekleed aan. Pijnlijkste van alles vond ik persoonlijk nog wel dat het bij mijn vaste garagebedrijf is gebeurd waar ik altijd mijn auto's in onderhoud heb en nooit ergens last van gehad heb. sad smiley

Uiteindelijk afgesproken dat zij met een passende oplossing zouden komen en dat ik de auto dan wel meenam aangezien ik hem wel nodig had. Na 2 dagen rijden in de auto begon het lampje van de remmen te branden, wat raar is aangezien de remmen nagekeken en vervangen waren, dus ik weer aan de telefoon met de eigenaar van het garagebedrijf. Eerst afgesproken dat ik er een druppeltje remvloeistof bij zou gooien om te kijken of het dan ophield, mogelijk was dat niet compleet bijgevuld.

Na weer 2 dagen begon het lampje weer te branden dus na wederom een telefoontje de auto zsm bij hem neergezet en wat bleek: De hoofdremcilinder bleek een productiefout te hebben waardoor hij constant bleef lekken. thumbs down Kon er ook nog wel bij, maar ja dit is natuurlijk zonder gezeur gerepareerd door het garagebedrijf. Tevens ook de velgen achtergelaten ter reparatie, dus ben benieuwd hoe die terugkomen.

Al met al een lang verhaal met uiteindelijk een goed einde!

Ferrari Herfstrit:

Het was voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik de laatste keer meereed met de Herfstrit van de Ferrari-club, toen reed ik mee met een kennis van mij in zijn Aston Martin DBS, ach ja... we zijn altijd al anders geweest zeg maar.

10 jaar later, bij toevallig de 10e Herfstrit waren we weer van de partij, dit keer braaf in een auto die wel toegelaten werd. cool smiley

Wat ben ik verliefd op die auto, dat is echt wat voor mij autorijden is. Ik was nooit zo van het Ferrari geweld, verliefd op het geluid maar toch vaak een beetje patserig ten opzichte van een Porsche, daarnaast voelde voor mij de Porsche als de betere rijdersauto.

Daar ben ik dus (deels) vanaf gestapt, die 458 Spider heeft voor mij alles wat een auto moet hebben voor mij (Oké op 1 ding na: De juiste prijs voor mijn bankrekening) de wegligging is echt zoveel beter dan ik had verwacht maar hij geeft je ook zoveel feedback dat je je ook veilig voelt en de kracht die vrijkomt als je het gaspedaal indrukt en doortrekt tot 9.000 toeren, het is onbeschrijfelijk! eye popping smiley

Eerst hadden we afgesproken met een kennis die toevalligerwijs ook een 458 Spider heeft, hier hebben we het eerste stuk mee op gereden richting Amersfoort waar de start was.

Dit was "slechts" een voorbode want het werd op een gegeven moment steeds drukker met Italiaans speelgoed:

Na een heerlijke dag en veel leuke dingen gedaan te hebben reden we "rustig" terug:

Gaaf. thumbs up Volgens mij stond deze 458 gisteren nog achter mij in de file bij Auto Moto Italia in Vijfhuizen. thumbs up
Leuke kennissen heb jij! Zo in het zwart toch wel een heel mooi apparaat hoor. Even jammer van de troubles met de 107 maar dat komt allemaal wel goed; liever dat het je met een 107 overkomt dan met een Elise, toch?

Over de Elise gesproken, al een datum geprikt voor de proefrit?
Joël D.
Gaaf. thumbs up Volgens mij stond deze 458 gisteren nog achter mij in de file bij Auto Moto Italia in Vijfhuizen. thumbs up

Ik weet niet zeker of het deze is geweest, er is nog eentje die van buiten bijna exact hetzelfde is. (op de carbon delen voor na)

Zadelsnuiver
Leuke kennissen heb jij! Zo in het zwart toch wel een heel mooi apparaat hoor. Even jammer van de troubles met de 107 maar dat komt allemaal wel goed; liever dat het je met een 107 overkomt dan met een Elise, toch?

Over de Elise gesproken, al een datum geprikt voor de proefrit?

Daar heb je gelijk in, leuke kennissen en inderdaad in het zwart is het echt een fantastische machine! eye popping smiley En over de wielen heb je helemaal gelijk, liever met de 107 dan met een Lotus. Al was het natuurlijk wel weer jammer aangezien deze wielen niet gewoon lichtmetaal zijn maar met een soort gepolijste spijlen.

De proefrit is er van beide kanten een beetje bij ingeschoten. We hebben nog wel contact maar beide agenda's krijgen we niet helemaal samengevoegd. Daarnaast heb ik nu ook niet de urgentie, want de winterperiode heb ik er toch weinig aan en de zoektocht naar een overdekte parkeerplaats/garagebox bij ons huis in de buurt is schijnbaar heel moeilijk dus die zoektocht bemoeilijkt ook het een en ander. (Ga niet weer hetzelfde gezeik krijgen als toen met de MINI)

Damianw26
Fantastisch zeg!

Zeker weten! drinking smiley
Zoals ik in mijn voorgaande bericht al liet zien was er tijdens de bandenwissel iets niet helemaal goed gegaan. Nu werd dit door de garage waar ik de auto in onderhoud heb opgelost, waarvoor een dikke pluim. thumbs up

Zoals je op onderstaande foto's kan zien ogen ze op de foto weer prachtig, helaas heb ik nog geen tijd gehad om ze op te halen, maar hier word ik wel vrolijk van.

Heel gaaf zo die Ferrari rit!
De velgen zijn ook weer netjes gemaakt, goed opgelost door de garage.
Matthijss
Heel gaaf zo die Ferrari rit!
De velgen zijn ook weer netjes gemaakt, goed opgelost door de garage.

Zo'n Ferrari rit is echt geweldig, ook leuk om zoveel mensen met dezelfde passie te spreken. En ik ben zeer tevreden over het nette handelen van de garage. thumbs up

Nico GTR
Keurig weer!

Zeker weten, zo op de foto's ben ik ook meer dan tevreden!
Oeps! Wat heb ik nu weer gedaan?

Ik heb van de week weer een MINI Cooper S gekocht, weer eentje uit 2007 wel met meer km's maar de deal was te goed. Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet. Eerst vanavond maar eens kijken bij mijn vaste garage want daar is hij als het goed is zojuist binnengekomen. drinking smiley

Whahaha, mooi, dus nu heb je een 107 en een Cooper S voor het geld van de vorige Mini?
Matthijss
Gefeliciteerd met de aankoop!
Hou ons op de hoogte.

Thanks, heb hem gisteren in het donker even bekeken en hij ziet er erg goed uit. thumbs up

Damianw26
Vet! Ben benieuwd naar meer infothumbs upthumbs up

Gisteren even bekeken en er zit sowieso een andere uitlaat onder, welke stevig lijkt op mijn vorige JCW uitlaat, maar weet niet 100% zeker of het ook echt een JCW is, dit moet ik nog even uitzoeken. Klappen doet ie gelukkig wel uit de uitlaat, de auto is van 2007 en heeft 161.000 km gereden. Hoger dan wat ik normaal zou verkiezen maar kon hem niet laten staan.

uwbuurman
Whahaha, mooi, dus nu heb je een 107 en een Cooper S voor het geld van de vorige Mini?

Ja, en nog geld overgehouden ook. drinking smiley

Zoals hij er nu bij staat tussen de rest van zijn auto's. Was erg blij toen ik hem zag, aangezien ik hem ongezien gekocht heb. Hij ziet er beter uit dan ik van te voren verwachtte.

Wat een plot-twist big smile smiley ziet er zo op het oog prima uit, heb je 'm ook al droog gezien? Ben benieuwd naar het vervolg naar in elk geval alvast veel plezier ermee thumbs up
Vandaag even een heerlijke middag op pad geweest met de auto om ook even wat leuke plaatjes te schieten:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2018 13:14 door Brent®.
Heel vet!

Goede wagens die Coopertjes dus. winking smiley

Maar heb je er nog wel schik van in vergelijk met de zwarte? Of is dit eigenlijk leuker omdat die minder "waard" is.
Mooie foto's! hele leuke auto.
Op welke manier krijg je de nummerplaat zo gecamoufleerd? bij mij gaat dat nooit zo soepeldrinking smiley
Matthijss
Op welke manier krijg je de nummerplaat zo gecamoufleerd? bij mij gaat dat nooit zo soepeldrinking smiley

In Photoshop met lasso-tool al het geel binnen de zwarte randjes selecteren, met het pipetje de juiste kleur geel aanklikken en vervolgens met de vulemmer eroverheen en klaar smiling smiley

Zeer strakke foto's overigens thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 18:36 door Zadelsnuiver.
Nico GTR
Heel vet!

Goede wagens die Coopertjes dus. winking smiley

Maar heb je er nog wel schik van in vergelijk met de zwarte? Of is dit eigenlijk leuker omdat die minder "waard" is.

Je slaat de spijker op zijn kop, het ding is meer dan prima en zeker voor het geld. Maar hij is (op de herrie na) een stuk minder imposant dan de zwarte en ben er dus ook niet helemaal over uit wat ik ermee ga doen, het scheelt wel dat ie wat meer km's heeft dan de vorige, daardoor heb ik ook minder moeite met ermee rijden. Toch heb ik hem in overleg met mijn garagist ook maar via hem te koop aangeboden, gewoon om te kijken wat er gebeurt, soms heb je zo'n auto waar je het gevoel minder mee hebt dan bij de andere.

Hij had hem al aangekondigd op Facebook zodat als ik hem dan binnenkreeg hij weer leuke content had, maar heb nu besloten hem gewoon als te koop aan te bieden. Het is een fantastische auto, maar voor mij iets te "gewoontjes". Dus mocht er iemand zijn die hier naar op zoek is dan heeft hij of zij er zeker een goede auto aan! drinking smiley

Matthijss

Het is een hele leuke auto, maar niet zo vet als mijn vorige! cool smiley

Zadelsnuiver
Matthijss

In Photoshop met lasso-tool al het geel binnen de zwarte randjes selecteren, met het pipetje de juiste kleur geel aanklikken en vervolgens met de vulemmer eroverheen en klaar smiling smiley

Zeer strakke foto's overigens thumbs up

Ja, we waren even lekker aan het toeren en kwamen toen in de buurt van mijn garagist een leuke locatie tegen. cool smiley
Niet heel veel te updaten hier!

Helaas is het hier nog steeds druk en chaotisch en weinig tijd gehad en genomen voor wat quality time, maar aangezien ik toch echt jarig was vorige week moest ik er toch aan geloven. Een verrassingsweekendje naar Berlijn! Nu zouden we eigenlijk met het blauwe zuinigheidsmonster gaan en de Fiat bij mijn ouders op de oprit zetten. (toch een veiliger gevoel als we niet thuis zijn) Toen we bij mijn ouders aankwamen met beide auto's zei de bazin: Zet de Peugeot maar daar neer, we gaan met de Fiat vind ik toch echt lekkerder rijden, haha.

Dus zo gezegd zo gedaan, na een voorspoedige rit zonder files en eigenlijk het grootste deel rond de 130/140 km/u, veilig weggezet in de parkeergarage bij het hotel:

De auto reed fantastisch die kant uit, hij loopt rustig en relaxt en als je even een klein beetje gas bij wil geven om er snel voorbij te gaan dan heb je genoeg pit over. Dit is dan ook de eerste echt lange rit die de auto in ons bezit heeft gereden en dan doel ik op een rit van boven de 500 km op een dag. spinning smiley sticking its tongue out

Aangekomen natuurlijk de trekpleisters bezocht:

De heerlijke kerstsfeer vind je overal in Berlijn:

Het voordeel van al die lampjes in de bomen:

En bij de BMW dealer aan de Kü-damm staat niet 1, niet 2, maar 3x de nieuwe BMW 8-serie:

Weet nog niet wat ik helemaal van die laatste moet vinden, maar om hem te zien was wel gaaf!

Zoals ik eerder al had aangegeven had ik de Cooper S gekocht via een kennis van mij en wist ik nog niet precies wat ik ermee ging doen. Ik heb hem nu sinds 2 weken te koop gezet omdat ik toch echt voor een sportwagen wil gaan. Ben dan ook al bij een Porsche Boxster wezen kijken maar stiekem blijft de Lotus nog steeds trekken. Dus wie weet kan de MINI binnenkort plaatsmaken voor mijn nieuwe hobby-auto al moet ik zeggen dat het ook zo maar kan zijn dat ik dat allemaal even op een laag pitje zet als het qua werk en dergelijke zo hectisch blijft. nut smiley
Af en toe ontspannen in een Lotus is ook goed toch? winking smiley

Zou het vooral doen. tongue sticking out smiley thumbs up
Nico GTR
Af en toe ontspannen in een Lotus is ook goed toch? winking smiley

Zou het vooral doen. tongue sticking out smiley thumbs up

Dat is helemaal waar! Als de markt van de Lotussen nu ook eens interessant werd, nu is er weinig echt leuks te koop of allemaal zwaar overpriced, haha.
De MINI is verkocht! eye popping smiley

Had de MINI gekocht via een kennis van mij die hem scherp kon inkopen, dus eigenlijk voor de lol aangeschaft om er later maar mee uit te zoeken wat ik ermee ging doen. Zo had ik meerdere plannen, ombouwen naar een "ringracer/weekendbommetje" of hem toch als dagelijkse auto in te zetten (waar de 107 nu voor dient a 110 km per dag) maar daar was ik niet compleet van overtuigd aangezien het voor mij financieel gezien veel aantrekkelijker is om lekker goedkoop heen en weer te kachelen, dus de laatste optie maar gedaan en gekeken of ik hem kon doorverkopen.

Expres redelijk scherp in de markt gezet, maar niet voor een habbekrats want hij stond me toch niet in de weg en kon altijd mijn andere plannen erbij pakken, maar had toch een beetje voor mezelf besloten alleen nog maar te gaan voor een serieuze hobbyauto. (dus eentje die je eigenlijk gewoon niet voor het dagelijkse zou willen gebruiken) Helaas woon ik in het centrum en zijn parkeerplaatsen schaars en een garagebox of een overdekte parkeerplaats huren nog schaarser dus lang verhaal kort: Heb het even op een lager pitje gezet totdat ik ergens mijn auto kan stallen in de buurt. cool smiley Iets met goed voor mijn eigen gemoedsrust!

Terug naar de verkoop, ik moet zeggen het viel me redelijk tegen hoe snel het ging. Animo genoeg, maar wat bestaan er veel dromers, niet normaal. Of hoofdprijzen voor inruilers vragen en dan de discussie beginnen dat zijn auto toch zeker meer waard was dan de MINI, dan moet je hem verkopen en kom je daarna terug! thumbs up Of jongens die de keutel net voor het langskomen alsnog intrekken. Ach ja, we zullen maar zeggen dat het erbij hoort.

Uiteindelijk de auto verkocht aan iemand die ik kende via de MINI club en tevens de zoon is van iemand bij ons in het appartementencomplex, hij had zijn Cooper S verkocht voor een Fiat 500 1.4 Sport maar dat beviel toch een stuk minder dan verwacht dus hij was een klein beetje aan het rondkijken maar geen haast nog. En alsof toeval bestond kreeg de garage waar ik de MINI te koop had staan een aanvraag voor het zoeken naar een witte Fiat 500, 1+1=2 zou je zeggen maar ik had eigenlijk nog niks afgesproken over die 500, dus ik brutaal een appje gestuurd naar hem met daarin dat als hij de 500 kwijt wilde ik misschien wel iemand wist en het uitgelegd. Nou ja, toen is dat meisje komen proefrijden in de 500 (bij het garagebedrijf) en kreeg ik de volgende dag een appje met de woorden: Als jij de Fiat verkoopt krijg jij de opbrengst + een nader te bepalen bedrag. Dat bedrag hebben we lang over onderhandelt zodat het voor ons beiden interessant genoeg zou zijn. Hij heeft de auto alsnog aardig onder de prijs kunnen/mogen kopen en voor mij kwam er een kleine winst uit. Allebei tevreden lijkt mij! smileys with beer

Ik zal deze MINI natuurlijk minder snel missen dan de oude, die was echt vele malen vetter! Maar gelukkig zal ik de auto weleens horen knallen bij ons thuis als hij op bezoek gaat bij zijn ouders. smiling bouncing smiley

Wat ik nu ga doen? Ik weet het niet! Kreeg alweer een Cooper S doorgestuurd maar ik moet ondanks de hele grote zwak die ik ervoor heb me toch maar inhouden, haha. Dus ik denk eigenlijk dat ik gewoon rustig ga afwachten of de sportwagen langskomt en ik eindelijk een kans maak op een garagebox (heb me ingeschreven maar de wachttijden zijn enorm) en wie weet komt er wel weer een keer wat leuks tussendoor, dit was een leuke ervaring maar moet wel zeggen dat zo'n "specifieke" auto veel zeurders met zich meebrengt.

Ik heb zelfs nog een aanbod gehad om hem in te ruilen op een Porsche Boxster van 1997, wat er opzich goed uitzag, helaas kwam ik qua tijd niet meer uit en zat ik dan alsnog met de staling.
Jammer dat 'ie weer weg is, ik vond 'm erg mooi zo in het zilvergrijs maar als je er verder geen serieuze klink mee had én je kan er wat aan verdienen is het een no-brainer natuurlijk.

Die sportwagen komt wel, alles op z'n tijd. Even geduld en voordat je het weet heb je een parkeerplek én een mooie wagen om er in te parkeren.

Wat voor motor ligt er eigenlijk in de 500?
Zadelsnuiver
Jammer dat 'ie weer weg is, ik vond 'm erg mooi zo in het zilvergrijs maar als je er verder geen serieuze klink mee had én je kan er wat aan verdienen is het een no-brainer natuurlijk.

Die sportwagen komt wel, alles op z'n tijd. Even geduld en voordat je het weet heb je een parkeerplek én een mooie wagen om er in te parkeren.

Wat voor motor ligt er eigenlijk in de 500?

Hij was erg mooi in die kleur, zeker weten! En hij rijdt ontiegelijk lekker en die uitlaat eronder is echt een feest om naar te luisteren. Maar zoals je zegt, de klik was niet groot genoeg en als je dan iemand er blij mee kan maken en zelf er iets aan over kan houden, dan is de keuze inderdaad snel gemaakt!

De sportwagen komt zeker, maar voor nu doet de Fiat goed dienst en meteen als antwoord op je vraag: Een 0.9 TwinAir bromt de auto vooruit! In mijn optiek een leuk en levendig blokje maar daar is natuurlijk de droom nog wel om die uiteindelijk te vervangen door een Abarth 595C. Dat is het voordeel aan een vriendin die minimaal net zo gek is van auto's als ik. nut smiley
Als je geen echte klik hebt is verkopen inderdaad de beste optie, zeker als het avontuur uiteindelijk niets kost en in dit geval zelfs wat oplevert. Altijd prettig om financieel de handen weer vrij te hebben voor als er iets echt leuks voorbijkomt! cool smiley
smarter
Als je geen echte klik hebt is verkopen inderdaad de beste optie, zeker als het avontuur uiteindelijk niets kost en in dit geval zelfs wat oplevert. Altijd prettig om financieel de handen weer vrij te hebben voor als er iets echt leuks voorbijkomt! cool smiley

Dat dus, ook blij dat ik er nu echt iemand mee heb blij gemaakt. thumbs up
Geen idee wat ik wil

Tjaa, het klonk zo makkelijk en zo leuk. Een Lotus Elise S2, betaalbaar "sportwagen" plezier. Maar ik weet het gewoon niet meer, ik ben overtuigd dat er ooit eentje gaat komen maar ik vind ze op dit moment te duur geworden. Heb mezelf voorgenomen om een x bedrag te besteden aan een Lotus, als dit niet haalbaar is of de auto's niet aan mijn eisen voldoen dan is het jammer maar helaas. En natuurlijk kan ik het bedrag naar boven bijstellen, maar we praten over een auto van 17-14 jaar oud, het is ook een keer goed.

Ik heb zeker niet stilgezeten en ben nog wel wezen kijken bij een Porsche Boxster, BMW Z4 Sdrive23i en een hele andere auto een Giulietta QV. Maar om maar met de deur in huis te vallen, de eerste twee opties vond ik erg leuk en smaken naar meer maar waren niet mijn auto's. De eisenlijst ligt dan toch iets hoger of anders qua samenstelling van auto. De QV was een ander verhaal, de auto waar ik stiekem altijd met een schuin oog naar blijf kijken omdat het gewoon zooooo knap is! Maar helaas was ik niet overtuigd van de handbak en motor combinatie, deze auto schreeuwt om een automaat zodat je ook lekker rustig hard kan gaan en heel stiekem denk ik dat een 170 pk met automaat ook volstaat. thumbs up

Maar ja, wat doe je in de tussentijd?

Ik zat een tijdje terug na verkoop van de MINI een biertje te drinken bij die kennis en samen met hem te zoeken naar nieuwe handel voor zijn bedrijf. Want de MINI was 1 van de lange kettingreactie waardoor hij in een week tijd door zijn voorraad heen raakte. nut smiley Toen we samen zaten te discussiëren over wat wel of niet te kopen gingen we een weddenschap aan om twee auto's, ik zou de ene kopen en hij de andere en dan zouden we wel zien wie er gelijk had welke betere handel was. Hij kocht een Hyundai i30 CW en ik een Kia Rio. Laat ik het zo zeggen: Ik heb hardop gelachen want binnen 6 dagen was het geluk met mij en nam de eerste kijker de auto voor de volle mep mee, het enige wat ik ervoor hoefde te doen was hem even in de wax zetten. smileys with beer

Een foto van de desbetreffende, hele mooie en zeer fijn rijdende Kia Rio, want ik heb hem natuurlijk eerst zelf goed uitgetest:

Ben ik nu een autohandelaar? tongue sticking out smiley Nee, maar ik heb wel een leuke hobby ernaast gevonden, haha. En heel stiekem ben ik alweer in het bezit van een nieuwe, mooie auto, maar deze deel ik nog maar niet voordat mensen het als reclame zien. Zo help ik die kennis van mij nu vaak met de zoektocht naar nieuwe handel. thumbs up
Om me duur ligt de grens te hoog, deze kan je niet altijd verleggen. Er zijn nog vele andere leuke auto's.
Trouwens een leuke 'hobby' om de tijd te vullenspinning smiley sticking its tongue out
Matthijss
Om me duur ligt de grens te hoog, deze kan je niet altijd verleggen. Er zijn nog vele andere leuke auto's.
Trouwens een leuke 'hobby' om de tijd te vullenspinning smiley sticking its tongue out

Helemaal mee eens, maar het is meer zo dat ik vorig jaar een budget had bedacht wat ik uit wilde geven aan mijn Lotus. Toen kon ik er eentje kopen ruim onder dat budget maar veranderde er helaas te veel zaken waardoor ik die wel moest laten schieten. Nu zie ik voor dat budget weinig interessants staan of zijn ze niet zoals ik ze wil hebben. Dus heb nu gekozen om te kijken wat er langskomt maar niet de zoektocht erop te focussen. Voor hetzelfde geld koop je een luxere (natuurlijk heel anders rijdende) BMW Z4 (vanaf 2009), wat een veel recentere auto is en ook fantastisch is om te zien! cool smiley
En met de juiste motor ook heel lekker rijdt. Tja, keuzes.
Zo, dat is weer even geleden. Tjaa, wat moet ik zeggen? Het is vooral erg druk, veel weg voor het werk en veel zaken aan het ondernemen. Wat in mijn optiek alleen maar prima is, maar zo'n topic bijhouden wordt dan al snel een bijzaak. Los van dat er niet heel veel te vertellen viel, heb ik toch een paar updates kunnen bedenken.

Zo hebben we sinds een kleine maand eindelijk de lang gezochte parkeerplaats in de parkeergarage om de hoek kunnen bemachtigen. Via een vriend van mij die erboven woont werd ik getipt dat er iemand zijn parkeerplaats te koop of te huur aanbood. Direct dezelfde dag nog gebeld en de deal was aan de telefoon al beklonken.

Dus de Fiat staat nu veilig in een parkeergarage waar het altijd 18 graden is en geen weersinvloeden van buiten.

Of ik nog weleens aan een nieuwe auto denk? Oo dat zeker, heb er in de afgelopen periode zat voorbij zien komen ook in mijn bezit overigens. Maar dat is de laatste foto, eerst de foto ervoor, de Polo 1.0 met airco en "slechts" 260.000 km op de klok, mijn broertje had snel een auto nodig, veel dingen op werkvlak verandert en tussen 2 jobs gezeten, waardoor hij even verlegen zat om snel zelf een auto te kopen. Uiteindelijk heb ik voor hem dit goed rijdende exemplaar met al zat ervaring op de kop kunnen tikken voor een heel schappelijk bedrag, waardoor hij geholpen was en hij de auto binnen een korte periode ook weer netjes heeft kunnen aflossen. thumbs up

Nu dan bij de laatste aangekomen, na de Kia Rio had ik met mijn stomme kop gezegd dat ik een 2008 wel een mooie auto vond en dat ik dacht dat er wel handel voor was. Nu is dat laatste een iets zwaardere opgave gebleken dan van te voren verwacht, maar hij is verkocht, vandaar dat ik hem hier ook kan delen. winking smiley "Helaas" wel een inruiler gehad op de 2008, maar ja het was dan ook wel een serieus "prijzige" auto. Ik had de auto voor een hele mooie prijs kunnen inkopen op een autoveiling en heb hem zelf ook kunnen gebruiken en moet zeggen het rijdt best prima. drinking smiley

Waar ik gisteren nog vertel dat ik een inruiler had op de 2008, is die 45 minuten na dat bericht verkocht. Koopovereenkomst is getekend, de auto nog even aftanken en wassen. Was een weer een leuke ervaring, ook een kek autootje! Nu is het auto's verhandelen wel even klaar, had die 2008 echt gekocht omdat ik dat een hele mooie auto vind en ook van mening was dat ik die ooit in bezit moest hebben gehad. verklaar me voor gek! Toen deze te koop gezet en weinig hele serieuze biedingen kwamen of de meest belachelijke inruilvoorstellen was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Totdat er mensen langskwamen met onderstaande Citroën C1, in het kekke roze kleurtje. Ik kon het niet laten om hier een deal mee te sluiten ondanks dat ik eigenlijk natuurlijk niet zat te wachten op een inruilauto, de beste man bood mij een zeer nette prijs aan bijleg van zijn kant en ik dacht alleen maar: "Zo'n roze monster moet toch wel iemand voor zijn" en dat was ook zo, gisteren kwam er een vrouw langs die hem zonder blikken of blozen wilde kopen. Geen aarzeling gewoon direct een dikke JA. thumbs up

Nu is er dan dus ook een einde aan de handel gekomen, wat ga ik er na doen? Eigenlijk nog niet heel veel bijzonders! We hebben wel wat lijntjes uitstaan voor een nieuwe auto voor de hobby, maar ons eisenpakket is hoog en de keuze ligt tussen een paar hele uiteenlopende auto's. Zo zijn we laatst wezen proefrijden in een Cayman S (met tiptronic, mist de beleving van het zelf schakelen, de sound was natuurlijk perfect) maar ook staat er een Abarth 595C op de lijst, deze hebben we ook proefgereden en ik was ook serieus ver met een bepaald exemplaar helaas was de auto niet zoals beschreven stond toen we in Duitsland aankwamen en was de auto ook nog eens "slecht" verzorgd terwijl ze wisten dat we kwamen kijken. Lees: niet gewassen, groene aanslag op de kap, en een aantal niet hele leuke deukjes (wel te repareren maar niet waar ik dat geld voor wilde uitgeven) en het eerste onderhoud was pas bij binnenkomst bij dit bedrijf gedaan, terwijl hij al "ruim" voorbij de 20k km's was.

Dus de zoektocht gaat rustig verder, maar ook zonder die hobby auto gaan we deze zomer onze eerste "Roadtrip" houden, mijn vriendin en ik zijn beiden gek van autorijden, maar de roadtrip was er nog nooit van gekomen, veelal vanwege het gemak wat het vliegtuig heet. nut smiley Maar ik wilde zo graag een roadtrip doen en dit keer was ze het ermee eens en heeft ze zelfs het grootste deel van de route bepaald, haha.

Zoals je kan zien, we gaan richting Zuid-Frankrijk beter gezegd: Cannes! We stoppen eerst in Dijon op aanraden van een collega die daar al jaren zijn "tussenstop" heeft. Daarna rijden we door naar Saint Laurent voor een aantal dagen daar, daarna gaan we een week naar Cannes en op de terugweg via Milaan en Stuttgart (Porsche museum) weer terug naar huis. Mochten er nog aanraders zijn in die omgeving, ik hoor ze graag! drinking smiley
Milaan overslaan, dat is niets aan en vrij lelijk.
Genua is wel een erg boeiende stad, maar ik zou vooral naar St. Magharita Ligure en Sestri Levante gaan. Klein omweggetje, maar qua riviera gevoel helemaal prima. Veel leuker en authentieker dan Cannes bijvoorbeeld.
Rij dan vanaf Genua de SS1 omlaag via de kust en niet de snelweg.

Veel plezier alvast!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2019 09:55 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Ik heb een paar jaar terug een bijna gelijk rondje gemaakt met de Punto. Overnacht in Andermatt, Lucca, Sestri Levante, Sanremo, Antibes en Dijon.

En leuk man, die autohandel!
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Milaan overslaan, dat is niets aan en vrij lelijk.
Genua is wel een erg boeiende stad, maar ik zou vooral naar St. Magharita Ligure en Sestri Levante gaan. Klein omweggetje, maar qua riviera gevoel helemaal prima. Veel leuker en authentieker dan Cannes bijvoorbeeld.
Rij dan vanaf Genua de SS1 omlaag via de kust en niet de snelweg.

Veel plezier alvast!

Hi Thomas, bedankt voor je reactie en de tips via de pb's. Daar kan ik echt wat mee. drinking smiley

Barri
Ik heb een paar jaar terug een bijna gelijk rondje gemaakt met de Punto. Overnacht in Andermatt, Lucca, Sestri Levante, Sanremo, Antibes en Dijon.

En leuk man, die autohandel!

Misschien had ik eerst hier de tips moeten vragen voordat ik een route in elkaar ging steken. tongue sticking out smiley Nee, zonder dollen mooie plekken komen hier voorbij, vooral dat Sestri Levante komt bij jullie beiden voorbij, misschien toch maar even meenemen in de planning en anders voor de roadtrip van volgend jaar want die staat gepland richting Italië. drinking smiley

En die autohandel was eigenlijk onverwacht dat het zo liep, had die 2008 echt gekocht voor verkoop maar ook omdat ik echt benieuwd was naar de auto. (Ja, ik had ook naar een dealer kunnen gaan en er even in kunnen gaan zitten, haha) Maar deze kon ik voor een scherpe prijs kopen en hij was echt op stoelverwarming na full option, dan is het echt een hele mooie auto. Dat er een inruiler voor kwam had ik natuurlijk moeten verwachten, maar toch zat ik er stiekem niet op te wachten, haha. Maar gelukkig heeft het goed uitgepakt. thumbs up

Nu aan het kijken voor wat leuke auto's voor privégebruik, ga begin volgende week bij een hele leuke auto kijken maar dat horen jullie later. winking smiley
Leuk topic. Dat autohandelen had ik ff gemist, ik dacht al: waar is de Mini nut smiley
Er passeren toch ff heel verschillende auto's de revue, leuk!

Maar goed, als je door Zuid-Frankrijk rijdt kun je (wat mij betreft in ieder geval!) niet zomaar langs Aix-en-Provence rijden. Geen grote stad, maar wel heel mooi.
Eigenlijk een enorm groot zuid-Frans dorp met een heuse mini-periferique.
Fijne terrasjes, mooie architectuur, altijd lekker weer. Favorietje van mij cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.