ketelapper - Audi A6 [4K, 02/2019] werkpaard voor intensief gebruik

Gepost door ketelapper 
Oh jee,de eerste auto in jaren die langer dan 2 jaar blijft haha. De kleur is goed, nog steeds, met als de rest van het pakketje. Dus het zal geen straf zijn.
Je weet dat de wereld aan het veranderen is wanneer Ketelapper langer dan 2 jaar net z'n auto doet big smile smiley

Wel interessant al die data mbt verbruik en reistijd, er is veel over gesproken en gegist maar nu hebben we wel iets meer concrete informatie voorhanden thumbs up
Zadelsnuiver
Je weet dat de wereld aan het veranderen is wanneer Ketelapper langer dan 2 jaar net z'n auto doet big smile smiley

Haha smiling smiley Maar jullie "twee jaar" klopt niet. Ik rijd in principe altijd drie jaar met een auto; dat was dan zo'n 200.000 kilometer. Contract op 36 maanden / 65.000km per jaar.
Nu heb ik ondertussen contract op deze A6 met ingang van augustus al aangepast naar 42 maanden / 50.000 per jaar. En inderdaad @buurman, alles behalve een straf, bevalt heerlijk!
Op deze manier kun je toch moeiteloos kilometers blijven maken met je A6? Ik denk dat je A6 er over 5 jaar nog net zo rimpelloos uit ziet als nu (m.u.v. wat steenslag).
Ik denk dat je met acc en 100km/u sowieso ook wel wat minder steenslagschade zult hebben.
Ik volg op motor-talk.de vooral het topic over vagcom coderingen op de A6 4K. En daar waren weer wat nieuwtjes langsgekomen. Gisteren kunnen uitproberen en het werkt smiling smiley

RS6 lichtanimatie in de achterlichten
[www.youtube.com]

Leuke gimmick, blijkbaar doet de RS6 dit spelletje met z'n achterlichten.

Stoel klimaatbalans (uit A8)

Nu kan ik intensiteit van verwarming of ventilatie verdelen over zitting en rugleuning.

En als laatste nog in kunnen stellen dat de handrem automatisch aan gaat bij uitzetten van de motor. Eerder op de A3 van de mrs. gedaan en dat bevalt toch wel erg goed. Zeker omdat onze oprit stukje schuin oploopt.

Voor start-stop permanent UIT en sluiten achterklep met de sleutel, nog altijd geen codes gekraakt. Maar deze dingen weer erg leuk thumbs up
Gaaf die animatie! En automatisch de handrem erop is perfect. Ben er hier ook al zes jaar aan gewend, zo erg dat laatst de Clio (met handmatige handrem) het vak weer uitrolde terwijl ik de deur opende om uit te stappen big smile smiley
Is dat bij starten, die animatie met de achterlichten?
Dat met de handrem heeft m'n laguna uit 2009 ook, erg praktisch!
Dat van de achterlichten is leuk!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2020 13:31 door Pietzoveel.
Drie keer automaat in Huize Ketelapper, dus in P staan ze toch wel stil. Maar op een helling toch altijd die paar cm. dat de auto nog 'zakt' en tegen P-stand aanloopt. Dat nu niet meer.

Lichtanimatie is bij ontgrendelen en bij vergrendelen. Net als normale coming home / leaving home. Mijn A6 deed standaard al wel een showtje, maar deze is nog wat flitsender. (op een 2.0 dieseltorretje tongue sticking out smiley )
Leuk zo, die achterlichten. RS6 is wel een bruut ding. cool smiley
Blijft leuk, die VAGCOM dingetjes.
Heb je ook al een pulserende startknop? grinning smiley
Blijven al die aanpassingen ook in tact als de dealer eens een software-update uitvoert aan de auto?
Bij vorige update wel, maar is iedere keer spannend.

@Rembrandt
Maak me gek tongue sticking out smiley tongue sticking out smiley
ketelapper
Ik volg op motor-talk.de vooral het topic over vagcom coderingen op de A6 4K. En daar waren weer wat nieuwtjes langsgekomen. Gisteren kunnen uitproberen en het werkt smiling smiley

Ik heb even gekeken op dat forum voor de Tiguan, en kom dan uit bij een, voor mij al bekende, Onenote pagina, met VCDS coderingen voor meerdere auto's.
Is dat ook die jij gebruikt, of is er voor de A6 meer te vinden in de forumpagina's zelf?
Anders moet ik even 462 pagina's doorakkeren.......cool smiley

ketelapper
@Rembrandt
Maak me gek tongue sticking out smiley tongue sticking out smiley

video: [www.youtube.com]

STG05/B7
Zugriffsberechtigung : 20103
Anpassung

DeveloperCoding: Search Lights
ZAT_Illumination_concept_mybeat_clamp58xt
Auf "aktiviert" setzen
ZAT_Illumination_modus_mybeat_clamp58xt
Auf "aktiviert" setzen

Deze is van de Tiguan, maar ik zag dat andere VAG modellen (Kodiaq, Superb, Passat) dezelfde instructie hadden. Al is Audi daar toch net weer een aparte in, heb ik gemerkt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 12:03 door Rembrandt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.