ketelapper: Audi A6 4K (2019) na 30.000km / onderhoudsbeurt / weekende Oostenrijk pag.8

Gepost door ketelapper 
Mooi hoor, heerlijke frisse kleur thumbs upthumbs up. Ligt deze kleur niet heel dicht bij die van de S4 cabrio?

Quote: "- bediening werkt erg fijn"
Vergt het niet teveel kijken naar wat je doet? Bij knoppen kun je meer op de tast doen, bij touchscreens voel je niet of je de juiste functie bedient. Tja en die vette vingers dat is toch wel een dingetje voor de perfectionistisch ingestelde autorijder, ik zou mij er denk ik erg aan storen.

Maar hopelijk went het en stoor je je er na verloop van tijd niet meer aan, in elk geval succes met wachten op de bolide!
thumbs up
Mooi uitgevoerde auto, veel plezier ermee. Bedankt ook voor het delen van het avontuur.

Maar, wat doen een kleur veel voor een auto. Tjemig. Zag een week geleden een nieuwe A6 rijden (sedan) en kwam gisteren een geparkeerde nieuwe A6 Avant tegen. Beide in zwart of donkergrijs, en ik moet eerlijk bekennen dat ze dan wat anoniem zijn. Saai zelfs. Zo in een lichte kleur, of zoals dit blauw een kleur waar de carrosserie vormen goed bij uitkomen en het is een heel andere auto. Schitterend.
Eindelijk even momentje gehad om wat meer fotomateriaal van de ophaaldag te uploaden smileys with beer

Zo stond-ie in de showroom voor me klaar smiling smiley

De mattenset die Coen Donkers alvast heeft geregeld met de blauwe festonering:

Bij de RDW binnen

Wat foto’s gemaakt door Chris bij RDW buiten:

Oud en nieuw even bij elkaar

De virtual cockpit met wat verschillende schermen

De middenconsole bestaat uit twee touch screens

En ten slotte bij Jurgh Car Detailing weer achtergelaten. Tot 21 februari!!!

Wederom een echt geweldige kleur. Mooi hoe jij het Nederlandse wagenpark iedere keer weet op te fleuren! thumbs up
Wow. Wow. Wow. Wat een prachtige auto!!

Vraagje, zijn de mistlichten voor een optie bij de A6 of is die functie (itt zijn voorganger die je reed) gewoon in de lichtblokken geïntegreerd? Ik heb ze zelf ook niet genomen op mijn V60 en nu heb ik er wat spijt van - er zitten nu gewoon roosters zonder een functie behalve het huisvesten van een parkeersensor?
@Niseko
De mistlamp-functie is inbegrepen in de HD matrix-led koplampen. Dus als breedstraler nodig is, schijnt die vanuit de koplampunit.

Is net als al op mijn huidige A6. De bollen die ik nu nog in roosters onderin heb, zijn de radarogen van de adaptive cruise control.
Geweldige kleur weer.thumbs up

vanwaar naar de detailling?
michel1975
vanwaar naar de detailling?

Glascoating, tweelaags Brilla-behandeling. Goede bescherming vanaf het begin, schitterende glans om de kristaleffect-flakes goed op te halen. En bescherming van het leer, velgen, ramen. Plus inbouw dashcam en LoJack volgsysteem. Genoeg te doen dus bij Jurgh thumbs up
Dat wordt weer een jaar of 4 genieten, net als met de vorige!thumbs up
Prachtige auto, prachtige kleur!! Zeer mooi gedaan! Is er al een aftermarket set voor die nepuitlaten? Dat is echt een doorn in het oog. Chrome delete voor de difuser?
Van harte Ketelapper! Prachtige wagen weer.

Mooi dat jij wél een klepje op de bekerhouder hebt. Kameraad van me rijdt in een versie zonder en dat is een stuk minder fraai.
Toch weer bijzonder geworden hoor. Als je eens in Limburg zou zijn drinking smiley winking smiley
Even geduld nog en dan mag je gaan genieten!
Die rode kleur was al heel erg mooi maar dit is zelfs nog fraaier ! fantastisch !
Gave kleur! smileys with beer

Staat de luchtvering trouwens in de hoogste stand of hoort dat zo? Ben benieuwd hoe het eruit ziet met de andere velgen.
Het is weer een hele fraaie auto geworden thumbs up ik vond de kleurstelling bij de "oude" wel iets meer elegant maar anderzijds is dit wel weer wat meer sportief. Ben benieuwd hoe hij er straks bij staat wanneer alle upgrades doorgevoerd zijn. Veel plezier ermee alvast thumbs up
Kenteken binnen smiling smiley Donderdagmiddag ophalen definitief. Dus ook vrijdag nacht rit naar Oostenrijk definitief met de nieuwe. Jippie!

Work in progress bij Jurgh Car Detailing thumbs up Voor de foto leuk even één kant op zomerset en één kant op winterset.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2019 08:51 door ketelapper.
Helaas doen hier je foto's het niet Ketelapper...
Heel gaaf op de 21" cool smiley

Foto's doen het gelukkig wel op AF

Hele geslaagde combi met alle juiste opties. Ben alleen huiverig voor de vette vingers op de schermen, wellicht standaard een MF doek in de middenarmsteun?
Geniale kleur Ketelapper!
Veel plezier er mee.
Nieuwe A6?
Variatie op hetzelfde thema, meer van hetzelfde.
Al geef ik eerlijk toe: dat blauw is een heuse verademing thumbs up

Wauw, schitterend ketelapper! Op naar de zomer! Alvast een goede reis en fijne vakantie gewenst!

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2019 10:55 door Flieger.
@Flieger
Dank voor de re-hosting smiling smiley

@BRG
Jazeker! Nu al ruim 12 jaar lang telkens uitkomst van mijn afwegingen. Heerlijk om 'meer van hetzelfde' te hebben als continu opnieuw blijkt dat dat 'hetzelfde' hetgene is dat mij het allerbeste past thumbs up En de variaties op datzelfde thema maken iedere drie jaar de verse versie toch weer een klein feestje.
ketelapper
@BRG
Jazeker! Nu al ruim 12 jaar lang telkens uitkomst van mijn afwegingen. Heerlijk om 'meer van hetzelfde' te hebben als continu opnieuw blijkt dat dat 'hetzelfde' hetgeen is dat mij het allerbeste past thumbs up En de variaties op datzelfde thema maken iedere drie jaar de verse versie toch weer een klein feestje.

Nu ik zelf van merk veranderd ben, kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je - met jouw jaarkilometers - geen zin hebt om je telkens weer aan te passen aan een knopje dat net op een andere plaats zit, aan een bediening die fundamenteel afwijkt van de voorganger, ... Tegen dat je alles weer gewoon bent, is de levenscyclus van de opvolger al halfweg.

Al vind ik het ook weer ergens zonde dat je nu al pakweg 12 jaar in dezelfde wagen rijdt (zelfs al is dat al 4x een nieuwe). Maar zoals net geschreven: ik begrijp het wel!
Wat een prachtige kleur zeg! Zeker buiten zie je dat het een hele fraaie, gelaagde kleur is. Veel plezier ermee en veel fijne kilometers gewenst!
Veel plezier morgen bij de aflevering en de eerste ritten! Mooi om meteen een lange rit te maken, dan is ie gelijk los. Lermoos toch? Misschien zie ik de blauwe zaterdag nog staan als ik door Lermoos rijd bij terugreis vanuit Ehrwald cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2019 17:12 door BENZine.
British Racing Green
Al vind ik het ook weer ergens zonde dat je nu al pakweg 12 jaar in dezelfde wagen rijdt (zelfs al is dat al 4x een nieuwe). Maar zoals net geschreven: ik begrijp het wel!

thumbs up

Uhm... dit wordt alweer mijn 6e A6 eye rolling smiley En bij iedere keer selecteren, probeer ik andere auto's. Daar wijd ik niet veel over uit hier, maar het gebeurt zeker wel. Deze ronde BMW5, Tesla S, Volvo V90 en Mercedes CLS. En binnen de Audi-stal Q5, A7 en E-tron. Op ieder alternatief heb ik meer aan te merken dan ik aan minpunten op de A6 vind. Dus is mijn conclusie wederom dat een A6 mij het allerbeste past.

Maar ach, in 43 jaar woon ik op mijn 6e adres, heb pas mijn 3e serieuze lange relatie, en zit pas in mijn 2e baan winking smiley Dus beetje vastigheid zit wel in mijn systeem. Dus dat ik in 25 jaar rijbewijs nu al mijn 14e autokeuze heb gemaakt verdeeld over drie merken (exclusief de hobby, dan zouden het mijn 17e keuze en vier merken zijn) is qua frequentie al losbandig genoeg smiling bouncing smiley
Even gelegenheid genomen om de hoogtepunten op een rij te zetten en alle foto’s die ik tot dusverre heb, er in te verwerken smiling smiley

Allereerst foto’s die ik van de dealer kreeg, toen de auto bij hem binnen was gekomen. Vriendelijke service!

Op dinsdag 12 februari jl. ophalen bij de dealer, naar de RDW voor import, direct door naar Jurgh Car Detailing. Leuke dag met Sjoeritzz voor al het importwerk en vriend Erwin als ‘hulpchauffeur’.

De auto stond keurig voor mij klaar:

Bij de RDW even tijd voor wat foto’s (met dan aan Sjoeritzz)

Toen ‘ingeleverd’ bij Jurgen voor zijn ‘magic’.

Parallel tijdens de aanvraag van NL kenteken, heeft Jurgen Hesselink de auto voorzien van een tweelaags Brilla glascoating, zomervelgen & wintervelgen gecoat, leer gecoat, alle ramen (en displays binnen smiling smiley ) gecoat en dashcam ingebouwd.
En hij heeft wat foto’s gemaakt!

Natuurlijk eerst wassen.

Tijdens het werk update met plaatjes op de brug; links met de winterwielen, rechts met de zomerwielen.

En een close up van een vers gecoat zomerwiel:

De verdere serie van Jurgen:

In het interieur comfortstoelen met verwarming en ventilatie. Zwart leer, contrastnaden zilver. Mattenset met Ara-blauwe festonering.

Heel veel aan de auto is heerlijk hetzelfde als in vorige A6… of A6’en. En een aantal dingen duidelijk een generatie verder weer. Vooral natuurlijk de touchscreens voor de bediening en de virtual cockpit. Ik was erg ‘bang’ voor de bediening tijdens het rijden, maar dat was nergens voor nodig. Werkt fantastisch en went supersnel. Prima dus. De vette-vinger-fobie komt helaas wel uit… sad smiley

De 360-graden camera’s zijn erg leuk. Mooie weergave en helemaal rond te draaien.

In mijn agenda kwam ophalen donderdag 21 februari het beste uit. Om 14.00u reed ik trots en blij bij Jurgh weg. Donderdag en vrijdag druk geweest op kantoor. Vrijdagavond tas en ski’s ingepakt voor lang weekend Lermoos. Onderweg bromde de auto tevreden ter hoogte van Neckarsulm, waar zijn wieg stond enkele weken geleden.

In Lermoos mooi uitzicht aan voorkant van appartement, af en toe even spieken. En aan achterkant minstens zo goed met het Arablauw in de lucht!

En nu staat hij hier 4 dagen stil. Dinsdagmiddag en -avond thuisrit, met tussenstop bij Audi Forum Neckarsulm smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2019 18:02 door ketelapper.
Vind je ouwe mooier, sorry......sad smiley iets met mistlampen, fake uitlaten... wat een mogelijkheid tot een buitengewoon onrustig dashboard zo... sorry!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2019 18:06 door Pietzoveel.
Ziet er weer mooi uit!! Veel skieplezier, en je weetvhet als je wegloopt bij de auto en je kijkt niet achter om is het tijd voor iets nieuws.
Pietzoveel
Vind je ouwe mooier, sorry......sad smiley iets met mistlampen, fake uitlaten... wat een mogelijkheid tot een buitengewoon onrustig dashboard zo... sorry!

Ik neig er ook naar de oude mooier te vinden. Ligt niet aan de samenstelling, maar ergens vind ik het totaalplaatje van de auto zelf beter kloppen confused smiley

Ik vind de vorige van voren ook mooier maar de zijkanten zijn bij de nieuwe generatie wel stuk sterker geworden
Toen ik vrijdag bij mijn auto kwam op een parking, had een Audi E-tron zich naast mij geparkeerd - nummerplaat van de Belgische importeur, dus een medewerker of journalist (of een vlogger / influencer nut smiley). Los van mijn bedenkingen bij de looks van de E-tron die IMHO erg conservatief is gezien er geen verbrandingsmotor inzit met al zijn beperkingen qua design, vind ik dat ze het qua sensoren toch veel discreter hebben aangepakt dan bij de nieuwe A6...

Ik vind dit een bizarre keuze van Audi (en excuses als de standaard functionaliteit van Tinypic de foto gedraaid heeft voor niet Apple hardware...).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2019 23:22 door Niseko.
Nogmaals, veel rijgenot met je nieuwe bolide.
Ik zie of realiseer me nu pas dat je een schuifdak hebt over de hele breedte van het dak. Was dat een bewuste keuze of is die alleen nog maar zo leverbaar?
speedtouch
Nogmaals, veel rijgenot met je nieuwe bolide.
Ik zie of realiseer me nu pas dat je een schuifdak hebt over de hele breedte van het dak. Was dat een bewuste keuze of is die alleen nog maar zo leverbaar?

Panoramadaken zie je steeds meer t.o.v. de traditionele schuifdaken, het te openen oppervlak is groter en het zorgt voor heel veel licht in het interieur (ook achterin). Wat ik in dit geval echter jammer vind is dat het gehele dak (tot aan de achterruit) niet van glas is. Wellicht is het nog een idee om het achterste blauwe deel van een hoogglans-zwarte wrap te laten voorzien?
Weer een plaatje van een auto, maar dat blauw is wel fel en een beetje wennen. Het rode was toch iets meer ingetogen.

Lekker ritje ook om de auto gelijk in te rijden, gelukkig wel een goede coating erop om de nagelnieuwe auto te beschermen tegen alle pekel big smile smiley

Ik zie dat Jurgh ook auto's kan wrappen? Is dat niets voor je?
Alle kleuren zijn mogelijk, wat de "strijd" met Audi misschien wat makkelijker maakt aangezien soms bepaalde kleuren niet kunnen i.c.m. met andere opties en de lakken soms ook nog schreeuwend duur zijn omdat ze niet in het standaard kleuren pallet zitten.
Wrappen lijkt me een stuk goedkoper en beschermt de originele lak ook lekker
Vincent, heel veel plezier met deze voor jou (op dit moment) ultieme A6!! Het is weer echt een unieke keuze. Op naar veel fijne kilometers in de komende 2,5 jaar.
Dank u allen smiling smiley
Ik zal er zeker wel weer drie jaar mee rijden! Het lukt ook om in mijn nieuwe rol (eindelijk) eens minder kilometers te maken. 2018 was het al gedaald naar 63.000km.

De mod-lijst groeit stilletjes al:
- Audi Exclusive logo's op deurpanelen
- S line logo in grille
- mattenset met blauwe festonering
- Sonniboys voor kleine 'driehoek' zijruitjes
- vagcom: needle sweep / laptimer / video in motion / alarmpiepje / achterlichten bij DRL
- UK zonneklep passagierszijde (zonder sticker) binnen bij Coen Donkers, montage één dezer dagen

De terugrit uit Lermoos was wederom heerlijk. Opnieuw fantastische reismachine. Ondanks stuk file in de Duitse avondsspits en daarna stukken A61 met hoge snelheid (tot 238km/u toe) een verbruik van 6,0l en gemiddelde snelheid van 107km/u. Even snel als heenreis maar stuk zuiniger. Ben benieuwd hoe verbruik bij normaal NL gebruik zal zijn komende weken.

Last but not least afspraak voor montage van de juiste (maat) zomerbanden gemaakt op de set die ik had gevonden. Die liggen straks klaar voor montage op 7 april, direct na 2e Oostenrijk vakantie smiling smiley
Leuk om te volgen! Prachtige configuratie, maar het model an sich kan me ook iets minder bekoren dan de vorige.
Hoe zit die kentekenplaat voorop trouwens vast? Erg mooi gedaan, zonder houder en zichtbare schroeven.

En zo'n panoramadak, is dat echt lekkerder of beter dan een 'ouderwets' schuif/kanteldak? Want in kantelstand staat ie maar een paar centimeter open, waardoor je 'm al best snel wil schuiven lijkt me.
Losstaand van de auto;

Waarom bieden fabrikanten niet de mogelijkheid de grafisch weergegeven auto in de verschillende menu’s en schermen aan te passen naar ‘jouw’ configuratie qua kleur en/of wielen? Stoort me ook een beetje in m’n G30 dat de auto de verkeerde kleur en wielen heeft...
Bij mij klopt de kleur (toevallig) wel, maar is het dan weer een Avantgarde-uitvoering op het beeldscherm i.p.v. een AMG-line drinking smiley.
Mijn F30 heeft wel de juiste kleur en velgen. Toeval waarschijnlijk
Aanpassen van de graphics in MMI zou ik wel heel gaaf vinden, maar is nog niet 'gekraakt'. In mijn ex-A6 4G pré-facelift van 2012 kon het wel. Toen had ik zelfs verschillende afbeelding paraat voor zomervelgen vs. wintervelgen smiling smiley

@Barri
Er is meer één keuze aan open dak dus dat was heel simpel. Ik merk voorin geen verschil tussen schuifdak of panoramadak. Vanaf achterbank wel, groter glaspaneel dus meer licht naar achteren.
Volgens mij vandaag gespot op de A2! Heel erg opvallende kleur! Heel mooi en keurige rijstijl ;-)
Update na alweer ruim 5.000km.

De A6 bevalt erg goed! Zoals eerder gezegd: heel veel lekker hetzelfde, veel dingen generatie moderner.

De bediening van de touch screens valt 200% mee. Opbouw van schermen zit logisch in elkaar, knoppen zijn groot. Went erg snel, veel minder afleidend van 'ogen op de weg' dan ik vreesde. En veel met stembediening, die opnieuw makkelijker en meer begrijpt van wat ik zeg.

Tweede meest belangrijke praktijkpunt, naast de schermen: ik mis de luchtvering NIET. Het adaptieve, actieve onderstel is (ook) erg goed. Rijcomfort en -gedrag uitstekend, ik voel - met mijn gebruik en rijstijl - nauwelijks tot geen verschil. Enige punt dat ik daarin wel heb gemerkt c.q. gemist: op hoge snelheid in Duitsland moest ik vering via drive select zelf even in dynamic zetten, waar dat bij luchtvering automatisch ging. Overkomelijk winking smiley

De techniek is indrukwekkend. De veiligheidssystemen registreren alles en reageren goed. Erg fijn, vind ik. Alleen de automatische koppeling van cruisecontrol aan maximum snelheid heb ik uitgezet. En met de 'bochtenassistent' experimenteer ik nog: leuk dat de auto zelf anticipeert op bochten, rotondes, afritten e.d. ... maar als een slak door een hele flauwe bocht hoeft van mij niet (en van achteropkomend verkeer ook niet!). Ik heb nog niet uitgevogeld of instelling 'snel' betekent 'hogere snelheid' of juist 'snelle reactie door extra afremmen'... En als geen enkele instelling mij bevalt, dan dat systeem ook uit.

Mogelijkheden tot wat je allemaal in kunt stellen schier eindeloos. En alles met mooie graphics. Het grote MMI-scherm is hoog van resolutie, dus concertfilms heel scherp en weergave van 360graden camera's mooi.

De comfortstoelen zijn erg fijn. Leuk ook om telkens bij uitzetten van de auto te voelen dat de luchtkamers in zitting en leuning leeglopen, om na starten te voelen dat ze worden opgepompt.

De auto is vlot, stil, soepel en nu ook al zeker even zuinig als de voorganger. Interieur is ruimer; dat merk ik heel simpel aan hoe riant mijn werktas tussen de voorstoel en achterbank past.

Simpele en heel praktische verbetering: als je de auto uitdoet, komt er automatisch een scherm waarin je de standkachel nog kunt aanzetten :thumb: Bij vorige heb ik regelmatig gehad dat ik dat vergat, er nog net voor uitstappen aan dacht en dan de auto weer moest starten, omdat je de standkachel anders niet kon instellen. In dezelfde categorie melding na het tanken "Tanken herkend, wilt u dagteller op 0 zetten?"
Hoe fijn iets heel simpels kan zijn!

Minstens even zo fijn in dagelijks intensief gebruik: de systemen zijn veel sneller opgestart en klaar voor gebruik dan in de 4G hiervoor. Zo ook koppeling met telefoon en inlezen daarvan. Meteen nadat auto op contact staat, hoor ik al 'klikje' van mijn telefoon dat deze is verbonden. En binnen 100 meter kan ik al namen uit het geheugen roepen tegen het spraaksysteem om te bellen of als navi-bestemming.
En de grootlichtassistent staat nu standaard 'aan' in plaats van dat je dat iedere keer na starten opnieuw zelf moest doen.

Minpunten?
- ik heb nog niet uit gepuzzeld hoe de 'gebruikersprofielen' werken (wanneer ik mijzelf als profiel activeer, gaat stoel niet in juiste stand)
- vakje voor zonnebril bij binnenspiegel is wegbezuinigd
- de 2 haken in bekleding tegen bovenkant van bagageruimte / onderkant hoedenplank zijn wegbezuinigd
- deuren moet je harder dicht gooien
- minder opbergruimte in middenconsole (alleen nog bekerhouder, geen extra apart vakje meer / alleen nog vak onder de middenarmsteun, geen vak meer in de steun zelf)
- bij afspelen van medio nog ontdekken hoe ik 'gewoon' kan laten doorspelen vanaf SD-kaart, dus van ene album door met volgende (herhaal-functie springt telkens vanzelf aan, bij selecteren van een album)
- knopjes op de sleutel zijn heel gevoelig, dus goed opletten dat je niet per ongeluk ontgrendelt vanuit je broekzak (maar gelukkig heb ik sleutel uiterst zelden in mijn broekzak)

Helaas vorige week al steentje op de voorruit. Is afgelopen maandag keurig netjes gevuld door Autotaalglas in Nijmegen.
Vandaag ook praktische zaken geregeld voor internationaal gebruik, zoals de milieusticker Duitsland en de LEZ-registratie voor Brussel.

Al met al hebben we dus gelukkige wittebroodsweken samen smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2019 22:09 door ketelapper.
@BMWBolle
Dat zou zeker kunnen! Ik heb het niet gemerkt... Volgende keer toetertje en dan zwaai ik grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2019 17:18 door ketelapper.
Damn, dat LEZ wist ik niet. Donderdag dwars door Brussel gereden. Niks gezien.
Was sinds lange tijd dat ik weer eens in het buitenland moest zijn.

VAG navigatie stuurde me ‘s nachts ook weer dwars door de stad. Dat ding kent geen ringwegen, behalve wanneer ze er niet zijn of als je er níet op wilt.
Ik vervloek die trien van VAG echt elke keer als ik het systeem gebruik.

Heb je alle VCDS zaken al gedaan?winking smiley
Mooie indrukwekkende bak weer Ketelapper, ikzelf moet nog wel een beetje wennen aan het wat drukkere exterieur van de nieuwe Audi's.
Je kunt overigens wel zien dat Audi tegenwoordig ook auto's levert aan de politie, de plek voor de zwaailichten in grill zit er al standaard in zie ik. eye rolling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.