ketelapper: Audi A6 4K (2019) foto's ophaaldag!!! pag.6

Gepost door ketelapper 
smiling bouncing smiley Besteld! Deal met DE dealer is rond smiling bouncing smiley

Uiteindelijk afgezien van de gordels in kleur. Om op budget te blijven moest ik kiezen tussen de gordels en de houtinleg. Dan zijn de gordels toch echt overbodige gimmick en het grijze hout (ipv bruin) iets waar je iedere kilometer op uitkijkt. Dus dat hout is gebleven, gordels standaard zwart.

Ben nu erg benieuwd naar levertijd. Keep you all posted smiling smiley
Nieuwsgierig naar het resultaat. Dat grijze hout is inderdaad mooier dan het bruine. Dan maar zwarte gordels.
Gefeliciteerd! Vind het altijd mooi om jouw overwegingen te volgen. Volgens mij lees ik al mee sinds het samenstellen van de Passat. grinning smiley

Succes met wachten!
Blauwe gordels lijkt mij ook echt wat over the top, zeker als je het combineert met iets klassieks als houtinleg. Veel plezier met voorpret hebben!
Gefeliciteerd ketelapper! Schitterende samenstelling!
De voorpret is in volle gang smiling smiley Keuze voor de zomervelgen afgelopen week kunnen maken.

Eerst nog de af fabriek wielen, waar de dealer winterslofjes oplegt. Dus zo ga ik 'm vanaf aflevering eerst even rijden, tot na de (laatste) wintersport eind maart:

Uit de officieel af fabriek leverbare wielen dacht ik aan deze voor de zomer:

(configurator-plaatje)

Dit model velg is in 20 inch leverbaar onder de A6 4K, maar is dan tweekleurig zilver en titaangrijs. Ik wil volledig zilveren velgen, dus model OK maar kleur niet. Onder de A7 is dit model in 21 inch wél volledig zilver leverbaar. Dus die moesten het worden!

Foto is van RS6-wiel. Op de A7 in de configurator ogen ze echter behoorlijk donker. Onzeker dus, tot ik ze eens in het echt zou kunnen gaan zien.

Het 'nr. 1 model' was dus nog geen 100% liefde. Daarom bleef ik doorzoeken naar velgen die mij aanspreken.

Gekomen tot de volgende opties:

20 inch winterwiel van huidige A8

20 inch (winter)wiel van nieuwe A7

20 inch van oude A8 en A7

En toen kwam er een appje van bevriende monteur van Coen Donkers | Audiparts Veghel. Foto's van setje dat zij hebben liggen. Model velg 21 inch van vorig model A8:

WOW smiling smiley smiling smiley smiling smiley Die vind ik mooi! Even afwachten of ze onder de A6 4K passen... Dat hebben zij getest onder een A6 bij Van de Akker en jawel hoor: goed nieuws smileys with beer Het past! Dus de wielen zijn voor mij gereserveerd.

Zo staan de wielen onder de 'test A6':

Me like thumbs up

Plaatjes van de houtinleg van dashboard en portieren:

Normaal leverbaar en oorspronkelijk gekozen: Eschenmaser graubraun naturell

Dit vond ik eigenlijk toch nog te bruin, dus ook op dit detail bleef ik doorzoeken en doorvragen. Alternatief uit Designpakket is Birkenmaser aschatgrau

En toen meldde de uitermate behulpzame en vriendelijke contactpersoon van Audi Exclusive Studio Neckarsulm dat er nieuwe Dekoreinlagen waren vrijgegeven voor productie, waaronder Eschenmaser edelgrau naturell smiling bouncing smiley

Dat is meteen de winnaar en dus inbegrepen in mijn configuratie thumbs up

PS: als iemand handig is met photohop en de gekozen velgen onder het arablauwe configurator-plaatje kan knutselen, welkom!
21 inch....heel dik daar niet van. Maar jeutje wat groot.
Als die 21-inch wielen maar geen problemen maken betreffend trillingen....
Volvo heeft sinds geruime tijd genoeg klachten van eigenaren met de modellen XC90/S90.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2018 19:24 door rw54.
Prachtig die velgen (stuk voor stuk overigens) en 21"is GROOT, maar grotere velgen worden steeds meer de trend en zo op het oog misstaat het absoluut niet op een A6. Mooie keuze thumbs up
Nico GTR
21 inch....heel dik daar niet van. Maar jeutje wat groot.

Dit is pas groot:

Erg mooi wiel! Staat ook erg mooi op een A6.

21” is wel serieus, benieuwd hoe dat gaat bevallen icm het gemis van lichtvering.
Hele mooie velg en origineel ook! Het staat prachtig en zeker niet te groot!
Wat een mooie configuratie! De kleur, de velgen, het interieur.
Zo hoort het spinning smiley sticking its tongue out
Bij uitstek het mooiste wiel van alle opties! Goede keuze, ben benieuwd naar de wagen. Meeste A6'en zijn wel heel terughoudend samengesteld.. Behalve het uitloopmodel dan
Kleur en alle persoonlijke keuze zijn als vanouds top, afgezien van formaat velgen dat had max 19" moeten zijn smiling smiley
Het blijft grappig hoe tien jaar geleden 18 inch serieus groot was onder een D/E segment auto en nu en je je walging uitsprak over 22 inch onder een Hummer H2. Ik zie niet zoveel A6/A8-en stilstaand, bij de supermarkt staan eigenlijk alle E-segmenters op 19 inch. 21 Is behoorlijk groot, maar op een S90 misstaat het niet. Op de 4K bij Akker lijkt de auto net iets te laag te liggen als ik de wielkast aan de voorzijde bekijk. Desalniettemin staat het model velg erg goed, in combinatie met blauw zal vast goed smoelen. Ben benieuwd naar de eerste fotoshop smiling smiley

Geen Duitse forummer die een soortgelijke 21 inch velg onder z'n knalblauwe 4K heeft?
ketelapper
PS: als iemand handig is met photohop en de gekozen velgen onder het arablauwe configurator-plaatje kan knutselen, welkom!

Niet mijn beste Photoshop ooit maar bij deze:

Wielen maken de auto, en wat een top keuze weer. Zo blijkt wel, wie lang genoeg zoekt vind vanzelf de winnaar. Wordt weer een A6 om van te smullen dus!
Dank voor de reactie thumbs up Ik maak altijd erg eigengereid mijn eigen keuzes, maar als liefhebber altijd leuk om waardering te proeven. En ook gaaf om juist kritische noten te krijgen om over na te denken!

@audilovertje
smileys with beer thumbs up smiling bouncing smiley
Dank je!!!
En wanneer verwacht je de uiteindelijke aflevering?
Gepland maart 2019. Stilletjes hoop ik natuurlijk op eerder, maar feitelijk heb ik daar nog geen enkele aanleiding toe.
Zoals je weet Vincent ben ik altijd groot fan van je keuzes, smaak en met name oog voor detail. Dit wordt ongetwijfeld weer een pareltje. Ik ben erg benieuwd cool smiley
Weet je al hoe en waar de aflevering is, ketelapper? En de inlevering van je huidige auto? Hoe gaat dat in zijn werk, nu je in Duitsland de opvolger besteld hebt?
Hoe en waar wel... alleen nog niet wanneer eye rolling smiley

De bedachte planning:
De auto wordt door de Duitse dealer afgeleverd aan Sjoeritzz, zonder registratie.
Sjoeritzz gaat er mee naar de RDW in NL voor toelating en bpm-aangifte.
Dan rijd ik de auto 'op groene platen' naar Jurgh voor glascoating.

Terwijl RDW, fiscus en Jurgh hun werk doen, rijd ik nog lekker in mijn huidige A6 rond.

Na afgifte kenteken doet Sjoeritzz de tenaamstelling (of afstand) en schroef ik bij Jurgh de gele nummerborden er op.
Op terugweg vanaf Jurgh met de nieuwe en oude A6 tegelijk, afslag Breukelen om huidige A6 bij Leaseplan daar aan de A2 in te leveren.
ketelapper
Op terugweg vanaf Jurgh met de nieuwe en oude A6 tegelijk, afslag Breukelen om huidige A6 bij Leaseplan daar aan de A2 in te leveren.
En wie zegt er dan dat mannen niet kunnen multitasken grinning smileycool smiley

Gave bak weer Vincent, jaloersmakend! Geniet nog even van de laatste paar maanden in de "oude".
Haha, heerlijk om zo'n doordacht plan al terug te zien. Hou ik wel van winking smiley.

Kwam vorige week, onderweg naar Hilversum, nog een rode A6 sedan tegen, maar had geen flauw idee welk kenteken je huidige heeft. drinking smiley
Inmiddels HL-*** opgeslagen winking smiley.
Nou heb ik niks met Audi, maar als ik dan toch in een A6 zou moeten rijden dan is het zoals deze configuratie zeker een optie. De blauwe kleur staat hem goed en de velgen passen er prima bij. Nou vind ik zwart leer altijd de auto wel heel erg donker maken, maar het past wel mooi bij de blauwe buiten kant.
Heel veel plezier straks met je nieuwe auto.
ketelapper
Hoe en waar wel... alleen nog niet wanneer eye rolling smiley

De bedachte planning:
De auto wordt door de Duitse dealer afgeleverd aan Sjoeritzz, zonder registratie.
Sjoeritzz gaat er mee naar de RDW in NL voor toelating en bpm-aangifte.
Dan rijd ik de auto 'op groene platen' naar Jurgh voor glascoating.

Terwijl RDW, fiscus en Jurgh hun werk doen, rijd ik nog lekker in mijn huidige A6 rond.

Na afgifte kenteken doet Sjoeritzz de tenaamstelling (of afstand) en schroef ik bij Jurgh de gele nummerborden er op.

Via welke leasemaatschappij gaat de nieuwe lopen? Kan Sjoeritzz dan zomaar die auto meenemen zonder registratie?
Lekkere samenstelling weer Ketellapper!thumbs up Gelukkig niet te karig in de opties....grinning smiley

Ik kom hem IRL graag bewonderen als hij er is.
Dank funf smiling smiley
Groet uit Peer, BE nu. Ben gisteren langs Ehv komen toeren.
Zondag jl. poetsmeeting vanuit Audiforum. De zomerset voor nieuwe A6 in aantocht mocht ik al ophalen bij de leverancier, dus die meteen meegenomen om op te poetsen. Met wassen, boenen en ontvetten kwamen de velgen echt helemaal als nieuw 'tevoorschijn' thumbs up

In het voorjaar nog netjes met leasemij de goede banden(prijs) afstemmen, wachten op nieuwe auto en wachten op zomerwissel begin april.

De huidige A6 staat er met 200.000km op de klok mooi blinkend bij. Nog iedere dag en iedere kilometer heel blij mee smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2018 08:49 door ketelapper.
ketelapper
Met wassen, boenen en ontvetten kwamen de velgen echt helemaal als nieuw 'tevoorschijn' thumbs up

Het zijn toch nieuwe velgen?

Zijn het originele Audi wielen?
Nee, het is een demoset van een vorig model A8, begreep ik. Dus ja, die moeten gepoetst....grinning smiley
ketelapper

De huidige A6 staat er met 200.000km op de klok mooi blinkend bij.
En helemaal geen steenslag of zo? (waar wellicht niemand onderuit komt bij zo'n kilometerstand).
BENZine
Het zijn toch nieuwe velgen?

Zijn het originele Audi wielen?

De velgen zijn nagenoeg nieuw. Hebben een paar meter onder een A8 demo gezeten. Maar ik zag er toch wel wat vuil aan... Bleek bij wassen echt alleen maar wat vet en stof te zijn van de opslag smiling smiley
En jazeker, alleen origineel Audi wielen voor mij!!!

@speedtouch
Helaas best wel steenslag. Niet vreemd bij 200.000km, waarvan 75% snelweg zal zijn geweest. Veel pitjes heb ik zelf regelmatig bijgestipt. Dan zie je het toch stukken minder.
ketelapper

@speedtouch
Helaas best wel steenslag. Niet vreemd bij 200.000km, waarvan 75% snelweg zal zijn geweest. Veel pitjes heb ik zelf regelmatig bijgestipt. Dan zie je het toch stukken minder.

Kan bijna niet anders, kennissen van me hebben zowel een Q7 als een A5 Cabrio en bij allebei toch kleine sporen, zoals gezegd je ontkomt er blijkbaar niet aan en zij rijden echt heel veel minder dan jij.
ketelapper

@speedtouch

Waar kan je zo een lakstift halen? Is het goed zichtbaar dat je zo een stift hebt gebruikt?
Bij een automaterialenhandel of een autoschadebedrijf.

Ik heb de diffusor achter in kleur laten spuiten. Van het bedrijf waar ik voor zulke dingen heen ga, krijg ik altijd een klein flesje van de lak mee afgeleverd dan. Goed schudden, satéprikker pakken en aanstippen. Van dichtbij zie je het zeker, maar altijd heel veel minder dan witte putjes in rode lak.
Nog ongeveer twee maanden aftellen... maar de eerste mods ben ik al aan het regelen smiling smiley

Zonneschermpjes voor de kleine 'driehoek-achterruitjes', S-line logo voor in de grille besteld.
Alu schakelflippers vraag uitgezet of deze over te zetten zijn uit de huidige.
Vag-com coderingen al aan het verzamelen.

Heerlijk, voorpret smileys with beer
Nieuwe sidecode gaat het dit keer niet worden, denk ik:
Nee, verwacht ik ook niet. Kenteken zal wel in X-serie blijven nog.
Ach van 2012 tot 2015 heb ik met xx-ZTG-x gereden. Toen was ik al niet van plan om op nieuwe kentekenserie te wachten.
ketelapper
Nee, verwacht ik ook niet. Kenteken zal wel in X-serie blijven nog.
Ach van 2012 tot 2015 heb ik met xx-ZTG-x gereden. Toen was ik al niet van plan om op nieuwe kentekenserie te wachten.

Voor mn gevoel gaan die series ook zo snel nu..
Met 3500 Jaguars en diverse Tesla’s net voor het eind van het jaar zou het nog ZT-xxx-G kunnen worden.grinning smiley
Rembrandt
Met 3500 Jaguars en diverse Tesla’s net voor het eind van het jaar zou het nog ZT-xxx-G kunnen worden.grinning smiley

XJ-446-K
FW Ta 183 Huckebein I
Rembrandt

XJ-446-K

Volvo XC60 T8
Iedere eerste lettercombinatie (XX-xxx-x) kent ongeveer 15.000 'vervolgcombinaties'. Als er in januari en februari 90.000 auto's op kenteken gaan (zoals in 2018), dan zou ik in XS of XT uitkomen per 1 maart. Maar zoals al gezegd, eigenlijk maakt het me niet uit. Leuk om over te filosoferen, maar ik verander er nooit iets door aan mijn planning smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close