ketelapper: Audi A6 4K (2019) na 30.000km / onderhoudsbeurt / weekende Oostenrijk pag.8

Gepost door ketelapper 
@adinsx
Iets aan optie missen, is moeilijk wanneer je alles weer opnieuw bestelt... plus meer smiling smiley
Alleen geen luchtvering meer omdat Audi dat niet meer levert op viercilinders. Vreesde ik als grote 'helaas' maar valt me méér dan mee thumbs up Comfort met optie van adaptief onderstel en 21 inch zomerwielen is zeker niet minder dan vorige met luchtvering op 19 inch. Volledig onverwacht, ik had me mentaal op iets anders voorbereid. Lekkere meevaller dus.

Bediening heel fijn, went allemaal snel. Alleen de vette vingers wennen niet.

In de MMI details wel iets dat ik mis:
- file-info nu alleen maar van de route die is ingesteld, geen totaallijst
- geen vliegveld vluchttijden meer (was wel handig om mensen te brengen of te halen)
Misschien liggen deze dingen nog aan mijn ongeduld dat ik nog niet écht ver heb willen zoeken in MMI. Zo urgent of noodzakelijk zijn ze nu ook weer niet.cool smiley


@Brent
Dank!
Lekker bezig Ketelapper, het zijn toch fijne wagentjes!thumbs up Die kleur heeft je A6 wel nodig om de mooie belijning te benadrukken. Ik zie soms van die saaie zwarte en grijze exemplaren langsrijden en die missen echt uitstraling. Goed gekozen dus!thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2019 19:42 door funf.
Na 5 maanden en 2 weken passeerde op 6 augustus de 30.000km op de digitale teller. Al maanden geleden voor 7 augustus de onderhoudsbeurt afgesproken; goed gepland dus smiling smiley

De graphics om zulke dingen aan te geven, zijn in de 4K/C8 wéér een slagje mooier dan in de 4G hiervoor. Nu ook in virtual cockpit voor je neus.



Afgelopen weekend lekker lang weekend weg geweest. Tussenstop in Flachau, paar dagen hotel in Sankt Kanzian, één dag uitstapje naar Ljubljana.

In Flachau, vrijdagochtend. Geen sneeuw, niet skiën, dus snel weer verder winking smiley


Prachtige route dwars door de bergen naar Slovenië. Grensovergang op ruim 1.200m hoogte, totaal verlaten.


Statistiek van de terugrit afgelopen dinsdag (met op dagteller hele weekend van 2.800km):


Met vignettenplicht in Oostenrijk en Slovenië dus twee vignetten op de voorruit (die er natuurlijk ondertussen alweer vanaf zijn, ik houd niet van die lelijke dingen als ze niet (meer) nodig zijn!)



In Oostenrijk trof ik deze grote broer A6; Tangorot met Optikpaket Schwarz. Leuk plaatje maar niet mijn smaak. Ben dus erg blij dat ik niet voor dit rood heb gekozen, teveel 'brandweer' voor mij. Maar altijd gaaf om anderen te treffen die beetje lef hebben met kleurkeuze voor de bolide thumbs up




De onderhoudsbeurt is gisteren door mijn favoriete, vaste monteur Michiel in Nijmegen uitgevoerd. Probleemloos, zoals verwacht en zelf ervaren. Als vervangende auto een handgeschakelde A4 benzine mee met basic uitrusting. Prima en leuk om dagje te rijden... maar ook erg blij om 's avonds weer in de A6 te stappen met meer isolatie, geventileerde comfortstoelen, moderne MMI, etc. etc. Oeps, uhm, tja, ik ben verwend drinking smiley
Mooi dat je tevreden bent thumbs up Kilometerstand loopt snel op drinking smiley
Prachtige kleur blijft het!
Leuk om weer ff bij te lezen.



Wat is dat nou voor 'frutsel' voor het ventilatierooster?
Flachau, mooie omgeving. Alleen zien wij vaak alleen de grote parkeerplaats als een overnachtingsplek voor de reis naar Kroatië grinning smiley.
Slovenië is inderdaad ook ontzettend mooi, meer van Bled ook nog geweest? Een van de mooiste plekken daar thumbs up.

En die vignetten, tja. Hier moeten ze er met een week of twee ook op. Ik druk ze maar zo minimaal mogelijk vast zodat het er ook weer vlot vanaf gaat. Föhn van de wederhelft erbij, beetje wasbenzine voor de laatste restjes en klaar. thumbs up.
Via de Wurzenpass naar Slovenië? Leuke route met klimmetjes van 18%. En het gebied bij Krajska Gora is ook mooi.
Klinkt als een mooie route. Is misschien wel iets om na te apen voor een lang weekend volgend jaar zomer drinking smiley

Ik neem aan dat lange stukken cruisen heerlijk is in zo'n A6, weinig vermoeiend.
@Durashift
Luchtverfrisser in vorm van Audi quattro-gecko. Cadeautje laatst.

@Roy R
Reizen is inderdaad alles behalve vermoeiend. Lekker zitten, stoelventilatie aan, cruisecontrol aan en laat alle techniek maar lekker werken thumbs up
30.000 alweer thumbs up schiet lekker op. Besef me nu ineens dat ik de nieuwe A6 maar heel weinig te vinden is op de nederlandse wegen. De A4 zie je wel meer maar ook lang niet zoveel als de vorige generaties voor mijn gevoel.

Kiezen mensen toch eerder dan voor een 5 serie of E-klasse? Of is in dit segment men ook massaal overgestapt op de SUV achtige modellen? Moet de uitlevering van de A6 nog goed op gang komen? Of is het E segment zo prijzig (en groot) geworden dat veel mensen toch een segment lager gaat shoppen?
Dat is natuurlijk wel te checken met wat cijfertjes: verkoopcijfers NL Audi A6. De A6 lijkt met elke generatie inderdaad minder populair te worden. Waar de C6 (2004-2011) nog populairst in zijn klasse was, was er met de introductie van de C7 nauwelijks een stijging te zien die je zou verwachten bij een nieuwe generatie. En nu in 2018-19 weer niet.
Bij de E-klasse zie je veel meer een op- en neergaande beweging met de modelvernieuwingen (maar het laagste punt van die lijn ligt nog steeds op het gemiddelde van de A6 de laatste jaren), terwijl de 5-serie de laatste generaties behoorlijk constant blijft op een flink hoger marktaandeel.
Wat betreft de vignetten voor Oostenrijk, ze zijn er nu ook digitaal dat scheelt weer wat krabben.
Quote
KapiteinLangzaam
Wat betreft de vignetten voor Oostenrijk, ze zijn er nu ook digitaal dat scheelt weer wat krabben.

Klopt inderdaad, heb ik vorig jaar ook gedaan, gaat gewoon op kenteken thumbs up

Overigens Ketelapper ben ik wel benieuwd als je tegenwoordig nog zou kunnen kiezen tussen de S-tronic en de Multitronic, welke zou je dan kiezen?
@Audi A4tdi
Uhm... Ik ben nu alweer meer dan 230.000km gewend aan heerlijke S-tronic smiling smiley Daar is niets mis mee, rijdt heerlijk maar het schakelloos-rijden van de Multitronic was echt hypercomfortabel en zal mijn nr.1 blijven. Die bak past volledig bij mijn rijstijl. S-tronic wel zeker weten meer 'allemansvriend', de MT moet je echt 'liggen' als chauffeur.
Is de S-tronic een elektronische handbak of inmiddels een volwaardige automaat met koppelomvormer Zoals BMW die in veel modellen levert?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2019 09:16 door Phaeton W12.
Quote
Phaeton W12
Is de S-tronic een elektronische handbak of inmiddels een volwaardige automaat met koppelomvormer Zoals BMW die in veel modellen levert?
De S-tronic is een dubbele-koppelingsautomaat voor zover ik weet, gelijk aan de DSG van VW. Dus geen koppelomvormer.
Quote
ketelapper
@Audi A4tdi
Uhm... Ik ben nu alweer meer dan 230.000km gewend aan heerlijke S-tronic smiling smiley Daar is niets mis mee, rijdt heerlijk maar het schakelloos-rijden van de Multitronic was echt hypercomfortabel en zal mijn nr.1 blijven. Die bak past volledig bij mijn rijstijl. S-tronic wel zeker weten meer 'allemansvriend', de MT moet je echt 'liggen' als chauffeur.

Thnx, ik was erg benieuwd of je na al die km's S-tronic van gedachte was veranderd, maar niet dus. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.