Gefeliciteerd!
Wij hebben ook een Twingo gehad, eentje van januari 2000 in het lichtblauw/groen met een glazen schuifdak. Heel leuk autootje, maar technisch was het niks. Ook wat beginnende roestplekjes. Jammer, want het concept en het model is zóó geniaal! Als je een nette hebt, heb je een klassieker van de toekomst. Of een hele vroege Benetton of een late Initiale bijvoorbeeld.
Nico GTR
Deze is ook alweer zo droog. Renault dit ben ik niet van jullie gewend!

Van binnen niet, zo te zien. winking smiley

~~~~~~~
Veel plezier ermee. Achterbank al in de voorste stand gezet, zodat er veel ruimte voor de boodschappen is? spinning smiley sticking its tongue out
Vrijdagmiddag was het lekker weer dus toen heb ik even naar de kachelradiator gekeken. Eerst moesten de aan- en afvoerslang losgekoppeld worden.

Vervolgens de tuinslang erop, hier heb ik een kort filmpje van gemaakt waar je, als je goed kijkt de prut naar buiten ziet komen. Klikkerdeklik. Dit heb ik nog een paar keer herhaald totdat er helder water uit kwam op ongeveer dezelfde snelheid als dat het er in ging. De opvangbak toonde lekker veel bagger in het troebele water.

Vervolgens alles weer in elkaar gezet en een testritje gemaakt. Helaas leek het nog steeds niet heel warm te worden in de auto, misschien is dan toch de waterpomp of de thermostaat gesneuveld. Dit moet ik nog controleren om te weten wat ik ga vervangen. Gezien de materiaalkosten denk ik dat ik beide sowieso ga vervangen, zo duur is het allemaal niet voor een Twingo.

Gisterenochtend was het tijd voor de grote schoonmaak, hier een paar plaatjes van de vuiligheid in de auto.

Van het resultaat heb ik bijna geen foto's, al spreekt dit al boekdelen.

Wat een ruimtewonder is zo'n Twingo! De bank naar voren geklapt vergroot de bagageruimte tot over de 1000(!) liter. Wat ook een erg coole feature is, is dat je het interieur om kan toveren tot een tweepersoons bed, dat moest ik natuurlijk even uitproberen!

Zelfs op 25 jaar oude, zwaar versleten stoelen ligt dat nog best behoorlijk kan ik je zeggen! Als er iemand overigens nog een Twingo I phase I bestuurdersstoel zonder instapschade heeft dan hou ik mij aanbevolen. winking smiley
Die is enorm opgeknapt! thumbs up Het motiefje van de bekleding is ook briljant big smile smiley
Lekker bezig!! Die Celta mag wel oppassen, anders wordt Braziliaans temperament definitief verwisseld voor Frans Karakter...
uwbuurman
Lekker bezig!! Die Celta mag wel oppassen, anders wordt Braziliaans temperament definitief verwisseld voor Frans Karakter...

Winter en Zomer auto? Ik zie mogelijkheden
De eerste kilometers met Twiggy zitten erop en ik vind haar nog steeds leuk! Wel zitten we natuurlijk met de koude kachel, niet handig voor een winterauto en ook heb ik hem weggebracht naar onze vaste monteur om te zien of ze straks makkelijk door de APK kan komen. Dirk had de auto weggebracht en gezegd dat het mijn wagentje was. Hij reageerde niet heel positief, volgens hem waren alle Twingo's van voor '98 inmiddels wel heel ver opgegeten door de roestduivel. Hij heeft er dan ook extra kritisch naar gekeken en toen kwam het verlossende oordeel, ze is echt nagenoeg roestvrij, ook bij de subframes en andere haast onzichtbare plekjes! Hiermee had ze helaas nog geen nieuwe APK, de CO is te hoog en ze heeft remverschil op de achteras. Tel hier de koude kachel en Dirks vrije dagen bij op en je snapt dat net voor kerst de garage van Wouter er als volgt uitzag.

Inderdaad, Dirk mocht alweer met auto's aan de slag. Wouter was zo lief om zijn brug nogmaals ter beschikking te stellen en ik heb op momenten dat ik niet hoefde te werken (yawning smiley) Dirk geholpen met lastige bouten en tweemansklussen. Er stond van alles op het programma, een van de meer spannende dingen was toch wel de kachelradiateur vervangen, hiervoor moest namelijk het hele dashboard eruit! Gelukkig zit dit bij een Twingo vast met ongeveer 20 torx schroeven dus hoe moeilijk kan het zijn. op het Renault forum had Dirk een hele how-to handleiding gevonden, deze kwam goed van pas. Als eerste hebben we de topplaat bovenop losgeschroefd, hieronder zitten namelijk een paar schroeven verstopt. Ook de asbak en het sierrandje van de kachelbediening moesten er aan geloven. De radio eruit en het stuur eraf en dan hou je dit over:

Nu was het tijd voor het dashboard zelf. de laatste schroeven los en tillen maar. Zo makkelijk was het echter niet, er moesten ook nog een paar stekkers los en we waren onder de stuurkolom nog een kapje vergeten die er toch echt af moest. Na wat gepruts aan een stekker waar een grote klem overheen zat was het dan eindelijk zo ver, het dashboard kon er uit. Wel even de pook naar achteren om ruimte te maken maar daar kwam hij dan!

In de auto was het nu een behoorlijk kale bedoeling aan het worden.

Nu kon ook de hele unit van de verwarming eruit. Aan de kant van de motorruimte moesten er een paar bouten losgedraaid worden evenals in het interieur. Ook moest de toe- en afvoer van de kachelradiateur losgemaakt worden. Niet veel later was de black box er ook uit!

Ik weet niet of het op de foto goed te zien is maar met dit alles verwijderd was er meteen aardig wat gelekte koelvloeistof zichtbaar, de kachelradiateur was dus goed lek! Dit hebben we uiteraard zo goed mogelijk opgeruimd.

Achter dit klepje ging de lekke kachelradiateur schuil.

De schuimrubberen pakkingen die tussen de luchtkanalen en het dashboard zitten waren compleet vergaan, gelukkig zaten er nieuwe bij de nieuwe radiateur. Deze vervangen heb ik helemaal zelf gedaan. Tijdens het plakken kwam ik erachter dat onze enige niet-GM auto toch GM genen in zich heeft, wie had dat gedacht?

Het dashboard leek intussen bezorgd te kijken of alles nog wel goed zou komen.

Nu kon het interieur terug in elkaar. In een ideale wereld zou dit in een zucht en een scheet gebeurd zijn maar helaas leven we in de echte wereld. Het zat zo in elkaar maar we waren een stekker vergeten.eye rolling smiley Dashboard terug los, stekker vast en weer in elkaar zou je denken. Zo leek het ook te gaan alleen toen werkte de kachelbediening weer niet lekker. Deze werkt met staalkabels en als die ergens klemmen kan je niet goed de kachel bedienen. na het losmaken van een paar schroeven konden we het geheel zo manipuleren dat de kabels weer goed zaten. Snel alles in elkaar en de bediening werkte weer zoals bedoelt. Het bewijs dat het weer in elkaar staat.

Omdat we niets weten van de historie van de auto hebben we haar meteen een beurtje gegeven. Hier kan je zien hoe de oude olie de Twingo uitvloeit: KLIK.

Helemaal fris waren de bougies niet meer al waren ze ook niet helemaal op. Het luchtfilter was wel echt compleet goor.

Het oliefilter hebben we uiteraard ook meteen vervangen, hier zijn alleen geen foto's van. Dirk vond de waterpomp er ook niet al te fris eer uitzien en omdat we toch bezig waren moest die er ook maar aan geloven. Hier de oude naast de nieuwe.

Ook de V snaar is vervangen, als die dan toch los moet is vervangen niet veel extra werk. Een mooie nieuwe riem!

Tussen de radiateur en de waterpomp in zit de thermostaat, een kleine moeite om die mee te vervangen. De oude zat vol met pek, bah!

En de nieuwe pomp gemonteerd, de riem weer netjes op spanning. Ziet er toch mooi uit zo.smiling smiley

Omdat de CO te hoog was (hij bleef hangen op 0,6) moest de katalysator vervangen worden. Gelukkig kost een kat voor een Twingo niet zo gek veel geld en ook dit durfde Dirk wel zelf aan. Van Engineer2 kreeg ik nog het advies om de Lambdasonde meteen mee te vervangen dus dit hebben we dan maar braaf gedaan. Heel goed bereikbaar was het allemaal niet maar dat is Dirk zijn probleem. grinning smiley Hier een blik op de bouten aan de kant van de motor.

Het leek allemaal goed te gaan, de eerste bout ging prima. Ze hadden dan ook al een halve dag kunnen weken in de WD40. De tweede gaf geen millimeter tot er ineens een harde knal klonk en de kat was los. Vervolgend hoor ik Dirk schelden terwijl hij juist blij zou moeten zijn. De reden van zijn gescheld:

Inderdaad, die rotbout was afgebroken. Weer een klus erbij, maar eerst even een vergelijk tussen de oude en nieuwe kat en de oude en nieuwe sonde.

Tijdens mijn reguliere werkdag is dirk vloekend en tierend bezig geweest met de afgebroken bout. Al snel bleek dat hij zowel van onderen als van boven er niet bij kon met een boormachine dus moest het spruitstuk eraf. Om dit voor elkaar te krijgen moest natuurlijk de halve motor uit elkaar (tenminste, zo ziet het er voor mij dan al snel uit). Zelfs Dirk vond het spannend om de carburateur los te halen. Hier zit alles nog op zijn plek:

Terwijl je het ene losmaakt blijkt het andere weer in de weg te zitten dus naast de carburateur moesten er boven ook een stel kabelboomklemmen wijken en onder moest er een hitteschildje boven de startmotor weg. De bovenste bouten van het spruitstuk gingen vrij eenvoudig, de onderste waren moeilijker om aan te komen. twee zaten helemaal vrij, eentje zat half achter de startmotor en de andere zat helemaal verscholen. Als je dan op gevoel bezig bent en er valt een boutje dan heb je echt even de camera nodig om hem terug te vinden. Zien jullie hem liggen?

Maar het spruitstuk was los, vrijheid blijheid!

Je kon nu achter het blok langs gewoon de garagevloer zien!eye popping smiley

De volgende stap was het uitboren van de gesneuvelde bout. Eerst boren met een kleine diameter en daarna groter. Natuurlijk de boel goed nat houden met olie zodat het materiaal niet oververhit raakt. Het begin is er!

Niet veel later kreeg ik de volgende foto toegestuurd. Trots dat hij was op zichzelf! winking smiley

Om de nieuwe kat straks te kunnen bevestigen heeft Dirk een mooie oplossing in elkaar gebeund. Hopelijk blijft het goed vastzitten!

Overigens wist ik niet dat zo'n kat met veren tegen het spruitstuk gedrukt hangt, ook wist ik niet dat hier nog een pakking tussen zit. Deze is ook mee vervangen, zie hier de oude naast de nieuwe.

Dirk heeft het spruitstuk voor het grootste gedeelte zelf weten te bevestigen alleen die laatste bout achter de startmotor kwam hij met zijn kolenschoppen handen niet goed bij dus mocht ik dat de volgende dag proberen. Ik had er 12 hele minuten voor nodig maar het spruitstuk zat er onder! Samen hebben we de katalysator bevestigd, dit ging redelijk eenvoudig al waren die veren er nog lastig op te krijgen. We hadden nieuwe veren maar deze waren langer dan de originele waardoor we de oude maar hebben gebruikt. Al met al waren we al blij dat hij er onder zat.

Een klein probleempje, de flens op de middenpijp was zo krokant als een croissantje dus om dit lekvrij aangesloten te krijgen hebben we hem ingebonden met anti lek tape en vervolgens afgesmeerd met leakseal. Dit levert het volgende fraaie kunstwerkje op...smiling bouncing smiley

Nu kon de motor verder opgebouwd worden en afgevuld worden met olie en koelvloeistof. Het opbouwen was eigenlijk zo gedaan, we hebben geen enkel boutje overgehouden. Misschien maar goed ook big smile smiley

Nog even het luchtfilterhuis erop een klaar is Twiggy.

De tekst op het luchtfilterhuis heeft Wouter nog veranderd naar de beurt van nu en daarmee was ze af ... of toch niet ... helaas vergeet ik zelf steeds foto's te maken want er is een klusje dat ik helemaal zelf heb gedaan. In de linker koplamp zat een gat. deze heb ik helemaal zelf vervangen. Op de foto hieronder zit de oude koplamp er nog op, het knipperlichtglaasje is ook helemaal verduurd.

Eindelijk was het zo ver, de brug was leeg en Twiggy stond lekker warm te draaien buiten. Het koelsysteem moest namelijk rustig ontlucht worden en er ging zo nog een liter extra vloeistof in.

Eindelijk was het tijd om weer met haar te gaan rijden. Van binnen was ze merkbaar stiller en al snel moest ik tijdens het rijden mijn handschoenen uitdoen omdat het behaaglijk begon te worden. Even later ook maar mijn muts afgezet en tegen de tijd dat ik mijn jas uit wilde doen bedacht ik me dat ik ook gewoon de kachel lager kon zettenspinning smiley sticking its tongue out.

Nu moeten alleen nog de achterste remcilinders vervangen worden maar dat mag onze monteur doen voor me, het is leuk geweest voor nu. smiling smiley
Dan heb je dit gehad en dan niet eens ff de trommeltjes eraf? winking smiley Mooi werk hoor! Maar ik ben wel blij met de Clio want ik kan gewoon bij het spruitstuk. tongue sticking out smiley
Dat zijn geen halve maatregelen! Goed bezig! thumbs up
Nu eigenlijk nog eens goede voorstoelen vinden, of ten minste de vulling vernieuwen, dan is ie weer als nieuw!
Jeetje wat een werk, maar dat is niet voor niets geweest, zeker gezien hij roestvrij is heb je er nog een poos wat aanthumbs up
Mooi fotoverslag en meteen goed aangepakt zo. Ideaal dat je van Wouter zijn brug gebruik kan maken.
Wauw, zoveel tijd, moeite en onderdelen voor een oude Twingo. Ik krijg er een Wheeler Dealers gevoel bij. Wat hebben jullie voor de Twingo betaald, en wat heeft deze gekost aan tijd en onderdelen? Ik vind dit een leuk topic vanwege de details en de vele foto's.
Goed bezig! Veel werk, maar erg leuk als je dat zelf hebt gedaan.
Kachelradiateur is altijd een hele klus. thumbs up. Het sleutelen zal steeds makkelijker gaan.

Blijft dat leakseal een beetje flexibel.. ?? Ik bedoel, kan je ooit die klem weer los krijgen als de middendemper vervangen moet worden?
Omdat ik het meeste werk heb gedaan reageer ik maar even op alle leuke reacties.

Nico GTR
Dan heb je dit gehad en dan niet eens ff de trommeltjes eraf? winking smiley Mooi werk hoor! Maar ik ben wel blij met de Clio want ik kan gewoon bij het spruitstuk. tongue sticking out smiley

Hoe leuk ik het ook vind om te sleutelen, dit is wel een week vrije tijd en daarin hoeft ook weer niet alles te draaien om monteur spelen. winking smiley

Barri
Dat zijn geen halve maatregelen! Goed bezig! thumbs up
Nu eigenlijk nog eens goede voorstoelen vinden, of ten minste de vulling vernieuwen, dan is ie weer als nieuw!

Die stoelen dat komt inderdaad nog wel een keer, liefst hebben we dezelfde print maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Damianw26
Jeetje wat een werk, maar dat is niet voor niets geweest, zeker gezien hij roestvrij is heb je er nog een poos wat aanthumbs up

Precies dat was onze gedachte. Mechanisch geneuzel kan je altijd wel weer aanpakken maar roest is funest en al snel onevenredig kostbaar om aan te pakken. Als dit exemplaar zo netjes kan blijven hebben we een toekomstige klassieker te pakken.

marathon
Mooi fotoverslag en meteen goed aangepakt zo. Ideaal dat je van Wouter zijn brug gebruik kan maken.

Ik ben erg blij dat Wouter gekozen heeft voor West-Brabant als zijn woonlocatie. Zonder brug hadden we sommige zaken toch echt niet zelf kunnen doen.

boyofwax
Wauw, zoveel tijd, moeite en onderdelen voor een oude Twingo. Ik krijg er een Wheeler Dealers gevoel bij. Wat hebben jullie voor de Twingo betaald, en wat heeft deze gekost aan tijd en onderdelen? Ik vind dit een leuk topic vanwege de details en de vele foto's.

Haha, dat Wheeler Dealers gevoel hebben we zelf ook wel een beetje. Qua tijd heeft het wel een paar dagen gekost, ik denk netto een uur of 20 maar omdat ik het ook leuk vind (en Samantifest ook) is dat voor ons geen probleem. Lees het volgende even met de stem van Mike Brewer:

The car set us back a whopping twohundred and ninety Euro, that left plenty of cash in the kitty to spent on the much needed repairs. After the heater radiator, waterpump, catalyst convertor and other bits and bobs we come to a grand total of just under sixhundred Euro!

Let wel bij dat aankoopbedrag zat een tank die nog voor voor ruim 3/4 vol met peut zat

Mach1
Goed bezig! Veel werk, maar erg leuk als je dat zelf hebt gedaan.

Het werkt best prettig zo'n Twingo. Ongecompliceerde techniek en het meeste is goed bereikbaar.

Soloman
Zo wat een klus zeg! Maar wel vakwerk!

Dankjewel! Leuk om te zien dat je hier ook nog af en toe ronddwaalt. thumbs up

Durashift
Kachelradiateur is altijd een hele klus. thumbs up. Het sleutelen zal steeds makkelijker gaan.

Blijft dat leakseal een beetje flexibel.. ?? Ik bedoel, kan je ooit die klem weer los krijgen als de middendemper vervangen moet worden?

Dat denk ik ook wel, ik kreeg de smaak ook steeds meer te pakken.
De oude uitlaatklem zat ook helemaal vol met leakseal, dat spul hardt uit maar is makkelijk met een schroevendraaier weg te steken. De klem tik je vervolgens zo los met een hamer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2018 19:19 door Gewoon Dirk.
600 Euro voor een nu betrouwbare auto is mooi gedaan. En tot in lengte van dagen zelf te repareren. Daar kan de Celta niet tegenop.
Je laat wel vaak merken op dit topic dat je de Celta niks vind “ jongen van was” deze mensen genieten van hun wagens en hoe je het wend of keert; die Celta is een zeldzame verschijning. Ik vind het juist geweldig dat deze vriendenclub probeert dit wagentje weer voorelkaar te krijgen.
Perfect: 1 auto om in te rijden en 1 om naar te kijken. winking smiley
Zit in ieder geval wat minder druk op de Celta om die weer rijden te krijgen nu de Twingo weer top is. thumbs up
Een koopje, met hetzelfde interieur als die van jullie! Goed voor onderdelen! Op Facebook Marketplace: [www.facebook.com]
Opgelost! En zo staat er een betrouwbare winterauto. Voor knakengeld eigenlijk wel. Ik heb maar 1x een auto voor zo'n bedrag gekocht (de Chevy Corsica) en dat was meer dan 10 jaar geleden. En dat was alleen om een studenten circuitdag mee te rijden. Dat dat gekke ding de circuitdag en bijbehorende schuiver en aanrijding overleefde (en een jaar lang rijden ermee) was puur geluk. Het ziet er naar uit dat jullie ook veel geluk ermee hebben.
Wat een werk! Goed gedaan! Deze auto is het waard, hij kan nu nog best een tijdje mee. Hoewel we natuurlijk allemaal hopen dat die Celta ook gauw de weg op kan. winking smiley

Ik denk dat mijn vriendin deze Twingo ook heel leuk had gevonden i.p.v. de Panda. Lekker kleurtje en raar interieur. En waarschijnlijk rijdt het een stuk beter. drinking smiley Maar hier in Enschede word je werkelijk doodgegooid met Twingo I's. Je kan geen straat in rijden zonder er eentje te zien. Vier zien in één blik is geen uitzondering. En dat verzin ik niet, uit dit inmiddels niet meer beschikbare onderzoek bleek dat de Twingo de meest typerende auto was voor Enschede, dus dat de Twingo het meest bovengemiddeld is t.o.v. Nederland. Dat was voor ons reden om geen Twingo te willen, die is veel te mainstream hier. tongue sticking out smiley
boyofwax
600 Euro voor een nu betrouwbare auto is mooi gedaan. En tot in lengte van dagen zelf te repareren. Daar kan de Celta niet tegenop.

De Twingo is misschien makkelijker maar dat maakt de Celta ruimschoots goed door hoe speciaal ze is.

MR PMG
Je laat wel vaak merken op dit topic dat je de Celta niks vind “ jongen van was” deze mensen genieten van hun wagens en hoe je het wend of keert; die Celta is een zeldzame verschijning. Ik vind het juist geweldig dat deze vriendenclub probeert dit wagentje weer voorelkaar te krijgen.

Precies dat! winking smiley

haarr
Perfect: 1 auto om in te rijden en 1 om naar te kijken. winking smiley
Zit in ieder geval wat minder druk op de Celta om die weer rijden te krijgen nu de Twingo weer top is. thumbs up

Gelukkig wel ja, al zou ik het wel fijn vinden wanneer ik eindelijk van mijn cadeau kan genieten. smiling smiley

Barri
Een koopje, met hetzelfde interieur als die van jullie! Goed voor onderdelen! Op Facebook Marketplace: [www.facebook.com]

Dankjewel voor het meekijken, hij stond wel ver van huis en dan is hij ineens minder interessant.

Engineer2
Opgelost! En zo staat er een betrouwbare winterauto. Voor knakengeld eigenlijk wel. Ik heb maar 1x een auto voor zo'n bedrag gekocht (de Chevy Corsica) en dat was meer dan 10 jaar geleden. En dat was alleen om een studenten circuitdag mee te rijden. Dat dat gekke ding de circuitdag en bijbehorende schuiver en aanrijding overleefde (en een jaar lang rijden ermee) was puur geluk. Het ziet er naar uit dat jullie ook veel geluk ermee hebben.

Ik hoop er ook zo veel geluk mee te blijven hebben, donderdag mag ze voor haar APK!

MWH
Wat een werk! Goed gedaan! Deze auto is het waard, hij kan nu nog best een tijdje mee. Hoewel we natuurlijk allemaal hopen dat die Celta ook gauw de weg op kan. winking smiley

Ik denk dat mijn vriendin deze Twingo ook heel leuk had gevonden i.p.v. de Panda. Lekker kleurtje en raar interieur. En waarschijnlijk rijdt het een stuk beter. drinking smiley Maar hier in Enschede word je werkelijk doodgegooid met Twingo I's. Je kan geen straat in rijden zonder er eentje te zien. Vier zien in één blik is geen uitzondering. En dat verzin ik niet, uit dit inmiddels niet meer beschikbare onderzoek bleek dat de Twingo de meest typerende auto was voor Enschede, dus dat de Twingo het meest bovengemiddeld is t.o.v. Nederland. Dat was voor ons reden om geen Twingo te willen, die is veel te mainstream hier. tongue sticking out smiley

Als we nou met zijn allen heel hard hopen, misschien rijdt ze dan binnenkort! (en anders iets met een hamer, hihi)

Echt heel tof dat je je vriendin ook een auto cadeau hebt gedaan, zo'n Panda is ook heel cool! cool smiley
Wat is er speciaal aan een Celta????
Is niets anders dan een budget Chevrolet uit Zuid Amerika waar ze legio rondrijden, niets speciaals aan dus.
Wat een armoede om zo auto te willen rijden met die Twingo/Celta.
@Bruckheimer: Of je het nou leuk vind of niet, een Celta is híer speciaal. En dat dat kan voor een laag budget is juist leuk. Een auto die weinig voor komt omdat hij duur is, is eigenlijk niet bijzonder, alleen onbereikbaar. Maar die logica is vast niet aan jou besteed.

Oh, en niemand verplicht je om hier te reageren hoor. Als een topic niet jouw ding is kan je ook gewoon verder klikken zonder je vanochtend gedronken azijn hier uit te pissen.
En wat rijdt Bruckheimer zelf? En.....speciaal een account aangemaakt om dit te plaatsen?
MHW, acht natuurlijk de moraal politie meld zich al snel, want oh die heilige underdog.
Ik sta vrij te reageren waar ik wil en hoe, uiteraard binnen de gestelde fatsoensnormen.
Maar goed die logica is vast niet aan u besteed.

Nogmaals een Celta is helemaal geen speciale auto, hoeveel wil je er hebben??
Ik regel zo een paar containers vol met Celta's voor je.
Bruckheimer
MHW, acht natuurlijk de moraal politie meld zich al snel, want oh die heilige underdog.
Ik sta vrij te reageren waar ik wil en hoe, uiteraard binnen de gestelde fatsoensnormen.
Maar goed die logica is vast niet aan u besteed.

Nogmaals een Celta is helemaal geen speciale auto, hoeveel wil je er hebben??
Ik regel zo een paar containers vol met Celta's voor je.

Jij reageert hier echt voor je plezier, toch? Het staat je natuurlijk vrij om met tegenzin te reageren d.m.v. een zure reactie maar dat vind ik niet logisch.
Volgens mij hebben we te maken met de zoveelste account van onze forumtrol, zou het niet? Of een andere forummer die niet voor zijn mening durft uit te komen onder eigen naam. Ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige voorbijganger besluit om speciaal een account aan te maken om zijn gal te kunnen spuwen over andermans keuze.
MR PMG
En wat rijdt Bruckheimer zelf? En.....speciaal een account aangemaakt om dit te plaatsen?

Is dat relevant??
Maar u mag het gerust weten hoor, voor mijn plezier een Lexus SC430 van 2010, een van de allerlaatste.
En zakelijk een E coupe 350CDI.

Haarr, ja klopt, ik haal er dan ook veel plezier uit om mensen goed te informeren.
Zure reacties laat ik aan de moraal politie over.
Bruckheimer
MR PMG

Is dat relevant??
Maar u mag het gerust weten hoor, voor mijn plezier een Lexus SC430 van 2010, een van de allerlaatste.

Haarr, ja klopt, ik haal er dan ook veel plezier uit om mensen goed te informeren.

Volgens mij heb jij vanaf morgen geen tijd meer om hier te reageren: de basisscholen beginnen weer.
Haarr klopt precies idd geen tijd om overdag te reaguren, mijn zoontje eerst naar school brengen, en dan weer fris aan de arbeid.
@ Bruckheimer, mooie auto’s, geniet ervan en laat de topicstarters genieten van hun auto’s en laat ze in hun waarde.
Mr PMG, Dank, zal ik doen thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2019 22:31 door Bruckheimer.
Bruckheimer
Mr PMG, Dank, zal ik doen thumbs up

Met dat laatste ben je anders al behoorlijk slecht begonnen.. Dat je het niet eens bent met iemand zijn of haar autokeuze, prima maar als mensen ergens enthousiast over zijn waarom zou het dan meteen nodig zijn daar zo negatief over te doen. Natuurlijk is een Celta niet zeldzaam in Zuid-Amerika maar in Nederland is hij behoorlijk uniek, zelfs al haal je er nog 100 deze kant op.

Overigens leuk hoor dat je twee dikke maar weinig fantasievolle auto's hebt. Weet je wat ook leuk is, wanneer je kan genieten van allerlei auto's. Van groot tot klein, laten we zeggen van Twingo tot Eldorado. Verlost van het "iets is alleen leuk als het dik gemotoriseerd is" complex en de charme inzien van een eerste generatie Twingo. Ik snap dat dit voor jou een brug te ver is, misschien werkt het al bevrijdend voor je als je niet meer hoeft te gaan trollen in andermans topic om je levensvreugde op zondagavond op te krikken. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2019 07:36 door Gewoon Dirk.
Bruckheimer
MR PMG

Is dat relevant??

De vraag is: hoeveel SC 430's of E Coupé's wil je hebben? Het zijn bepaald geen bijzondere auto's maar jij bent er blijkbaar trots op. Zo gaat dat nu eenmaal, ook in dit topic.
Bruckheimer
MR PMG

Is dat relevant??

Totaal geen bijzondere auto's. Marktplaats staat er vol mee. Leuk dat je trots bent op je main steam auto's.
Wie zegt dat mijn auto's bijzonder zijn?? ik geef enkel een reactie op de vraag van MR PMG.
In absolute aantallen is een SC430 trouwens veel unieker dan Celta.
Veel succes met jullie underdog winking smiley
Ocherm, hij was zijn inlog alweer vergeten en heeft snel weer een nieuwe account aan moeten maken. Veel plezier met je zure bestaan, toch rot voor je als je zo slecht ergens de lol van in kan zien.
Och... Ze zijn in ieder geval de moeite om speciaal een account aan te maken en de tijd te nemen om reactie(s) te geven smileys with beer weet niet of ik het nu hilarisch moet vinden, licht eng of gewoon raar.

Ik ben er dol blij mee... En dat is het voornaamste. En bedankt voor iedereen die het wel snapt en van zich liet/laat horen!
Wat gaaf dat de Twingo op de kritische plekken roestvrij is, dat is een hele zorg minder. conserveren en genieten zou ik zeggen!
Samantifest volgens mij snap je het zelf niet helemaal dus zal ik het nog eens uitleggen, een Celta is geen speciale auto.
Maar mooi dat je er blij mee bent en de auto voor jou wel speciaal is, succes verder ermee.
brucken heimer
Samantifest volgens mij snap je het zelf niet helemaal dus zal ik het nog eens uitleggen, een Celta is geen speciale auto.
Maar mooi dat je er blij mee bent en de auto voor jou wel speciaal is, succes verder ermee.

Wat lief dat je het uit wilt leggen maar volgens mij snapt zij het prima en snap jij het nog steeds niet. Een auto die bijzonder genoeg is voor iemand om tot twee keer toe een account aan te maken op dit forum, speciaal om te klagen over die auto, is per definitie wel bijzonder. Dan kan je bij hoog en laag beweren dat dit niet zo is maar waarom heb je dan een account aangemaakt?

Verder wil ik je adviseren om gewoon niet meer te reageren in dit topic, je zal gemist worden als kiespijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2019 16:25 door Gewoon Dirk.
Zo'n Celta maakt kennelijk toch wel wat los, ook al zou hij helemaal niet bijzonder zijn als we op semanadocarro.br hadden gezeten thumbs up
Dirk Internet en fora zijn een openbaar medium, het is niet aan jou te bepalen waar ik wel of niet reageer.
Waarom ik een account heb aangemaakt is om te melden dat een Celta geen bijzondere of unieke auto is.
Verder ben ik van mening dat de hele aanpak rond de Celta en twingo nogal armoedig overkomt.
Zou zeggen deal with it, mijn mening mijn recht van vrije meningsuiting, heb je daar geen trek in moet je vooral niet op openbare fora gaan posten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2019 16:54 door brucken heimer.
Volgens mij is jouw punt nu wel duidelijk hoor.
De auto is niet speciaal maar er is wel duidelijk iets mee waardoor jij je geroepen voelde om deze kijk te delen. Zie voor hetzelfde argument mijn vorige reactie

En wat betreft het armoedige...het is beter dan fietsen of met het ov naar school... Maar ook hierbij: fijn dat je een mening hebt.

Ik dacht trouwens dat je niet meer kon reageren? Iets met werken en kinderen etc?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2019 17:02 door Samantifest.
De Chevrolet Celta is een gewone auto voor het volk, dat klopt. In Latijns-Amerika welteverstaan, in Europa is de Chevrolet Celta een heel bijzondere auto. Als Dirk of Samantifest geen bijzondere auto hadden gewild, had er misschien een Opel Corsa gestaan. Die had misschien vanaf dag één gestart, maar dat is voor henzelf én voor ons autoliefhebbers veel minder een hebbeding waar plezier aan kan worden beleefd, het besef om een in Europa bijna unieke auto te rijden voor de eigenaren en het lees- en kijkplezier voor ons op dit forum over alle kundig beschreven en goed in beeld gebrachte handelingen om de Celta weer legaal ons wegennet te mogen verrijken.

Inzien dat de Celta wel degelijk iets heel bijzonders is voor een groep mensen vereist inlevingsvermogen en dat is helaas niet iedereen gegeven. Ik stel voor dat je daar eerst aan werkt, bruckheimer of brucken heimer. Als dat gelukt is, kun je nog eens je visie op de Celta proberen te geven en als het niet gelukt is, dan is wegblijven niet eens zo'n verkeerde optie. Wat vind je van dit idee, bruckheimer of brucken heimer?
Samantifest
Iets met werken en kinderen etc?

Niet alleen heeft hij zich speciaal tot tweemaal toe aangemeld om te melden dat deze auto niet bijzonder is, ook heeft hij ontslag genomen en zijn kinderen ter adoptie van de hand gedaan om zo direct deze wijsheid met ons te kunnen blijven delen. Zo onbijzonder is de Celta nu eenmaal.
Twingo, Celta of dikke BMW Mercedes, we zijn toch allemaal autoliefhebbers hier? Wat vreemd dat het zo moeilijk lijkt te zijn om mensen met een andere kijk op autoliefhebberij in hun waarde te laten.

D Elzinga
Samantifest
Iets met werken en kinderen etc?

Niet alleen heeft hij zich speciaal tot tweemaal toe aangemeld om te melden dat deze auto niet bijzonder is, ook heeft hij ontslag genomen en zijn kinderen ter adoptie van de hand gedaan om zo direct deze wijsheid met ons te kunnen blijven delen. Zo onbijzonder is de Celta nu eenmaal.

grinning smiley grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close