Samantifest en haar kleine kroketjes; Chiquita en Twiggy!

Gepost door Samantifest 
Er zijn wat forummers in die omgeving die 'm wellicht weten te traceren (phoenixrot74), en ook Wouter is daar wel bekend. Ik ben benieuwd!
Simpeler is om het RDW even te contacteren. Je kunt hen een contactverzoek aan de andere eigenaar laten sturen. Die heeft dan de vrijheid om contact met je op te nemen of niet. Het kenteken staat op de foto's.

Nog een andere optie is via een verzekeraar te kijken. Zij hebben direct toegang tot de database van het kentekenregister. Dus als je een kennis hebt, die iets in die wereld doet....
Ik heb in Den Haag best wat rariteiten gezien, waaronder een VW Gol, maar geen Celta smiling smiley
Top! Dank jullie voor de tips. Mocht het allemaal lukken dan lezen jullie dat uiteraard.
Verder contact met Brazilië. smileys with beer
Er is zelfs meer dan alleen contact... Zonder nu je topic te willen kapen kan ik alvast verklappen dat we uitgenodigd zijn om te komen barbecuen....

...in Sau Paulo big smile smileybig smile smileybig smile smiley
Gewoon Dirk
Er is zelfs meer dan alleen contact... Zonder nu je topic te willen kapen kan ik alvast verklappen dat we uitgenodigd zijn om te komen barbecuen....

...in Sau Paulo big smile smileybig smile smileybig smile smiley

Haha, kun je gelijk een ECU meenemen. grinning smiley
De originele ECU was toch al gefrituurd? Dan zou ik de vervanger niet BBQen smiling bouncing smiley
In Argentinië geleverd als Suzuki Fun toch? Misschien biedt dat nog mogelijkheden voor wat betreft de ecu.
haarr
Past dit op jullie Celta?
[www.marktplaats.nl]

Celta is op basis van een Corsa B toch?
Jay DoubleYou
haarr
Past dit op jullie Celta?
[www.marktplaats.nl]
Celta is op basis van een Corsa B toch?

OK, ik zag de prijs en die leek me zeer redelijk.
Ik zag dat je ook kunt zoeken naar een ECM dit is een ECU

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2018 20:52 door haarr.
Goed nieuws! Ik heb een contactverzoek ingediend bij de RDW, nu is het afwachten wat daar op volgt.

Voor wat betreft de ECU en uitwisselbaarheid met de Opel Corsa, die is er niet. Hoewel het chassis sterk leunt op de Corsa B is de motor toch echt een ontwikkeling van Chevy do Brasil waardoor er geen technische onderdelen uitwisselbaar zijn. Maar, zoals Dirk al zei, is er contact met Brazilië. De eigenaar/beheerder van een webshop voor auto-onderdelen in Brazilië heeft mij geholpen met het kopen van een nieuwe ECU. Ik wilde wel zeker zijn dat het aan zou komen enzo dus heb ik met hem geregeld dat ik via PayPal kon betalen. Voor de levering is FedEx ingeschakeld en door hun uitgebreide track & trace kan ik melden dat het pakketje momenteel in Memphis, Tennessee is. cool smiley Vanwege het vertrouwen werden we overigens spontaan uitgenodigd voor een gratis barbecue... big smile smiley

Natuurlijk zit ik niet stil, Dirk heeft me al lekker aangestoken met zijn auto-opknap virus. Alleen nu mocht hij mij helpen in plaats van ik hem.
Wat hebben we dan gedaan? De wisserarmen van kleine Chiquita waren niet zo heel mooi meer.

Dat kon natuurlijk niet dus gingen we schuren...

Het bewijs dat ik er echt zelf mee bezig ben! smiling smiley

Natuurlijk steeds fijner, om te eindigen met een wetsand.

Daarna ontvetten en een grondlak erop, spuiten mocht Dirk doen!

Vervolgens drie lagen matzwart erover.

Ik ben blij grinning smiley
Netjes!!!
Dus nog even geduld met de ECU. Jammer dat er geen uitwisseling met een Corsa mogelijk is.
Succes met het wachten tot je auto kunt gebruiken, ziet er wel erg netjes uit.
jajaja.. een auto voor de boodschappen aanschaffen..
Wat ligt er op tafel?
HelloFresh confused smiley

Duss, die boodschappen kopen met de auto is ook niet nodig.. drinking smiley

Anyway, gefeliciteerd met dit bijzondere exemplaar.
Sommige mensen doen veel moeite voor een 'cleane' achterzijde.. deze heeft het gewoon standaard. cool smiley
Mooi werk aan de details. En aan de tekst is al af te leiden dat je je goed in de auto en zijn geschiedenis verdiept heb.
Vanuit Tennessee is het nog maar een nachtje tot aan het distributiecentrum in Amsterdam. Misschien inmiddels wel al aangekomen. smiling smiley
Durashift
jajaja.. een auto voor de boodschappen aanschaffen..
Wat ligt er op tafel?
HelloFresh confused smiley

Duss, die boodschappen kopen met de auto is ook niet nodig.. drinking smiley

Anyway, gefeliciteerd met dit bijzondere exemplaar.
Sommige mensen doen veel moeite voor een 'cleane' achterzijde.. deze heeft het gewoon standaard. cool smiley

Tja, de auto doet het niet hè, dus kunnen er ook geen boodschappen gehaald worden spinning smiley sticking its tongue out
^^ Kijk tenminste iemand die het begrijpt. :P
Engineer2
Mooi werk aan de details. En aan de tekst is al af te leiden dat je je goed in de auto en zijn geschiedenis verdiept heb.
Vanuit Tennessee is het nog maar een nachtje tot aan het distributiecentrum in Amsterdam. Misschien inmiddels wel al aangekomen. smiling smiley

Goed geluisterd naar Dirk. Die ook weer een deel van de informatie via jou heeft gekregen.
En zonder auto geen boodschappen inderdaad. Jullie denken toch niet dat ik mijn fiets ga misbruiken daarvoor!

ECU is onderweg
Contact verzoek is ingediend bij de RDW.
Ze vonden het logisch klinken dat ik op zoek ben naar de andere Celta eigenaar.
Nu maar duimen dat de ander het ook leuk vindt.
Lekker bezig! Zijn leuke klusjes die direct resultaat geven. Binnenkort lekker tuffen met je zeldzaamheid!
Leuk dat je nu ook hier aanwezig bent S.! Mooie updates al, maar.... hoe is het nu met de bolide?
Ik heb een ronkende motor gehoord. Met een nog knipperend lampje van de niet ingeleerde startblokkering. Het Braziliaans temperament houd de zaken nog even spannend.
Ja mijn kleine Chiquita heeft een teken van leven gegeven.
Het uit Brazilië afkomstige brein heeft haar goedkeuring mogen dragen.
Nog eventjes de startonderbreking regelen en dan is ze klaar voor de Nederlandse wegen.
Zelfs mijn derde remlicht mogen ontvangen vandaag... Wordt vervolgd dus

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2018 19:42 door Samantifest.
Mooi, gaat het nog met je geduld?? grinning smiley
Met mijn geduld zit het wel prima hoor!
Kan gelukkig regelmatig de Saab pakken en nu mijn schoonmoeder op vakantie is heb ik haar Panda ter beschikking.
Haha, ja dat maakt het wel een stuk gemakkelijker. thumbs up
Leuk topic Samantifest! Erg leuk cadeau wat je gekregen hebt. Ik heb ook nog even getwijfeld om deze Celta te gaan halen, maar ik wilde toch geen afscheid nemen van mijn Corsa. Ik hoop in ieder geval voor je dat de problemen snel opgelost zijn en je lekker kan gaan genieten van je unieke autootje.
We kijken nog wel eens Rediculousness op MTV, daar komen de meest droge filmpjes met dito commentaar erbij, het kijkt gewoon lekker weg.

Opeens komt er een bekende voorbij. Nee geen persoon, maar een wagen.. Ik heb het filmpje even opgezocht, excuses als het ongepast is big smile smiley

filmpje met Celta in de hoofdrol PEGI 18 winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-08-2018 13:23 door Meike MR-S.
confused smileydrinking smiley

Ik vind die Celta wel leuk, maar dat er mensen zijn die 'm zo leuk vinden???? Brrr..
uwbuurman
confused smileydrinking smiley

Ik vind die Celta wel leuk, maar dat er mensen zijn die 'm zo leuk vinden???? Brrr..

Eigenlijk heb ik best medelijden met die man, de diameter van de uitlaat van de celta is namelijk vrij bescheiden....spinning smiley sticking its tongue out
Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren op zoiets....
Astrawez
Leuk topic Samantifest! Erg leuk cadeau wat je gekregen hebt. Ik heb ook nog even getwijfeld om deze Celta te gaan halen, maar ik wilde toch geen afscheid nemen van mijn Corsa. Ik hoop in ieder geval voor je dat de problemen snel opgelost zijn en je lekker kan gaan genieten van je unieke autootje.

Dank je wel! Blij dat jij haar niet had gekocht smiling smiley
Samantifest
Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren op zoiets....

Heel normaal dat je niet weet te reageren op zoiets, het is tamelijk eeh raar. Enige overeenkomst is dat de Celta ook door de man leuk wordt bevonden.. eye rolling smiley grinning smiley
Zo jammer.... Ik had een contact verzoek ingediend bij het RDW om de andere celta eigenaar te vinden.
Nu willen zij niet dat hun contactgegevens gedeeld worden...
Dat wordt dus geen Viva la Celta meeting.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2018 08:42 door Samantifest.
Hm, geen liefhebbers dus? Dan maar zelf op zoek... smiling smiley
Zonde, maar heb je aan de optie gedacht om jouw gegevens te delen? Mooi verhaal erbij, linkje naar hier?

Het kunnen ook geen liefhebbers zijn en van alles denken.......
Wat een geweldig leuke auto! Ik zie er wel meteen een Opel in, maar dan denk je.... deze is anders. Erg uniek!
Chiquita is verplaatst.
Ze is uit haar warme garage naar een werkplaats.
We hadden gehoopt dat de opel garage haar ECU zou kunnen inleren.
Maar helaas moesten zij ook een expert inschakelen. En uiteraard zit deze momenteel in Frankfurt.

Geduld begint langzaam op te raken.
Schoonmoeders is weer terug dus geen Panda meer te leen...van de week door de miezer moeten fietsen.
Siht. Snap wel dat het geduld op de proef wordt gesteld. Niks aan, hoop dat die monteur snel aan je auto kan beginnen.
Het beestje is nu in ieder geval geschorst, een verse APK voor 17/09 gaat nu niet meer lukken helaas. crying smilie
En? Nog steeds de vrouw van "GewoonDirk"? Of inmiddels van "EnnoubenikerhelemaalklaarmeeDirk"?
'Jij had toch een auto cadeau gekregen?' 'Nee, wel een tuinschuurtje...'

Ik ben benieuwd! Ik hoop op goed nieuws smiling smiley
....mompelt iets over Braziliaans temperament en het moeten hebben van een alnge adem....
Het Braziliaane temperament laat zich denk ik vooral zien in dat hij (zij?) geen zin heeft te rijden in een Nederlandse winter. Een beetje sneeuwpret in de bergen ofzo is prima maar daarna weer lekker opwarmen aan de zon. Niet dat halfbakken koud en nat zoals we hier hebben.
Je zult zien dat met de eerste zonnestralen in het voorjaar alle problemen zo verdwenen zijn big smile smiley

Maar ik hoop met jullie mee dat het toch al heel snel opgelost is. Ik hoor iedere keer positieve geluiden maar wel baby steps. En ach, een auto zonder verhaal is ook maar saai.
Ik zie er juist iets anders in. Zolang als S de auto heeft is het eigenlijk goed weer gebleven en kan ze prima met de fiets. Ik vrees dan ook dat zodra de auto eindelijk gemaakt is dat dan de herfst (of zelfs meteen de winter) in vol ornaat zal losbarsten.
Laat die kleine Braziliaanse dus nog maar even weg blijven...spinning smiley sticking its tongue out
Het valt mij inderdaad op dat iedere keer dat mijn hereniging met Chiquita wordt uitgesteld... De herfst ook wordt uitgesteld.
Nooit geweten dat ik zoveel geduld zou kunnen hebben.
Maar misschien omdat ik het nog niet gewend ben om een eigen auto te hebben?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close