Samantifest en haar kleine kroketjes; Chiquita en Twiggy!

Gepost door Samantifest 
Hallo allemaal!

Voor sommige van jullie ben ik al bekend, voor wie het nog niet weet ik ben Samantifest, eega van Gewoon Dirk. Ik lees hier al best een tijdje mee maar ik reageer niet zo vaak en had ook nog geen eigen auto. Daarom had ik nog geen eigen auto topic, de avonturen van mijn fiets horen hier natuurlijk niet echt thuis.smiling bouncing smiley

Er was voor mij niet echt een noodzaak om een eigen auto te kopen want ik kon vaak genoeg de Saab pakken. Helaas is Dirk van baan veranderd waardoor ik nu geen auto meer heb doordeweeks en boodschappen doen met de fiets vind ik echt niet leuk. Daarom ben ik gaan sparen voor mijn eerste eigen auto, het plan was om er ergens in september eentje te kopen.

4 Juli was ik jarig en de zaterdag daarna zouden we een groot feest vieren met een barbecue erbij. Ondanks dat we die dag erg druk waren moest Dirk mij per se meenemen naar Wouter82. eye rolling smiley Eerlijk gezegd had ik hier totaal geen zin in maar hij wist me toch over te halen, ik mocht namelijk even in Wouter zijn Festiva rijden. Deze zou ik zelfs mogen lenen tijdens zijn vakantie. Eenmaal daar aangekomen vond ik het wel raar dat zijn BMW niet in de garage stond maar hier had hij een goede verklaring voor. De Festiva zou daar op mij staan te wachten. Toen de garagedeur echter open ging....

Ik kon het niet geloven, was helemaal verward en het duurde wel een minuut of langer voordat het kwartje viel maar ik had gewoon een AUTO gekregen voor mijn verjaardag.cool smiley

Ik had geen idee wat het was maar het heeft vier wielen en is van mij dus ik was op slag verliefd!

Voor mensen die met net zoveel vraagtekens zitten als ik, het is dus een Chevrolet Celta! Hij is in 2003 van de band gerold in Brazilië en is zo kaal als wat maar hij heeft wel airco.grinning smiley Eenmaal bijgekomen van de schrik heeft Dirk me verder de binnenkant laten zien en heb ik mijn eerste meters gereden met mijn Chiquita.

Helaas zit er nog wel een storing in waardoor ik er nog niet echt mee op pad kan maar hier wordt hard aan gewerkt om dit in orde te krijgen!

Ook wil ik nog even iedereen bedanken die dit voor mij mogelijk heeft gemaakt zonder dat ik er vanaf wist. We zijn nu een week verder en ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten. Ik sluit voor nu af met nog wat foto's van de auto.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2018 21:22 door Samantifest.
Te gek, leuk dat deze ook gered isthumbs up

Is er overigens nog iets bekend over de geschiedenis van dit exemplaar? Waarom deze naar Nederland is gekomen, bijvoorbeeld?
Leuke verrassing zeg, goed gedaan Gewoon Dirk, dubbel gefeliciteerd. Veel plezier met deze bijzondere no nosense Chiquita.
Grappig en best fris ogend autootje, nieuwe oude Corsa ofzo?
He leuk, eindelijk openbaar smiling smiley

Oplettende lezers hadden hem hier al kunnen zien staan big smile smiley

Samantifest
Helaas zit er nog wel een storing in waardoor ik er nog niet echt mee op pad kan maar hier wordt hard aan gewerkt om dit in orde te krijgen!

Wat gaaf! Is onderhoud of uitlezen gewoon bij de Opel-dealer te doen of is het iets ingewikkelder?
De ECU is kaduuk, bekende kwaal bij deze motorenfamilie naar het schijnt. Revisie zou goed te doen zijn.
Hey wat leuk zeg! Echt nog met een heuse strik er omheen, wat een fantastische verassing smiling smiley

En met Dirk kan het ook niet zomaar een gewoon Corsaatje zijn ofzo he, nee het moet echt weer iets bijzonders zijn big smile smiley nog nooit van gehoord of gezien zo'n Celta maar ook ik ben opslag verliefd geworden yawning smiley

Veel plezier ermee en hoop dat 'ie snel de weg op kan thumbs up
Welkom! En wat een gaaf autootje!

Wouter, op die foto is ie me helemaal niet opgevallen, maar er staan ook zoveel auto's bij jou!
Gefeliciteerd! Ook vanuit deze kant hebben we af en toe op onze tong moeten bijten om niets los te laten.

Er is al het een en ander aan diagnose uitgevoerd op de Celta en daarbij zijn de overeenkomsten en verschillen met andere GM auto's boven water gekomen. De ECU is inderdaad als stuk gediagnosticeerd en (helaas net niet voor je verjaardag) er wordt aan gewerkt.

Bijzonder aan de Celta is dat dit de eerste auto was die je via internet kon kopen direct van de fabrikant. GM durfde het nog niet aan op de grote markten in USA en Europa en daarom kreeg GM do Brasil de eer.
Leuk ding! Mij is de Celta niet helemaal onbekend want in 2010 heb ik hem ooit als basis gebruikt voor een Alfa 135 smiling smiley Ik weet niet of ik de Celta nou mooier vind dan een Corsa B maar bijzonder is hij in elk geval!
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst!
Je eerste eigen auto is altijd iets speciaals. Nou, in het geval van zo'n witte raaf is dat zeker het geval, wat een bijzondere en leuke auto! Hopelijk doet 'ie het gauw weer.
Ha, mooi gedaan Dirk. Welkom hier Samantifest .
Nog nooit van gehoord/eerder gezien. Veel plezier met de bijzondere aanwinstthumbs up
Hele leuke verrasing! ontzettend leuk.autootje.
Er heeft iemand goed staan poetsen erop als ik de foto's van de onthulling zo bekijk big smile smiley Ben ik blij dat ik alleen telefonische hulp gegeven heb. Pff..
Welk parkeerplekje wordt nu voor de Celta?
Dank jullie allen voor de felicitaties en leuke reacties!
Een eerste auto is inderdaad bijzonder. En dan is het ook nog een uniek ding.
1 van de 3 op kenteken in Nederland.
Helaas is er verder, naar mijn weten, geen informatie over het waarom zij hier is gekomen.

Ik blijf het wel bizar vinden hoeveel mensen er in het complot hebben gezeten!
Dirk heeft haar inderdaad prachtig gepoetst. Samen met Wouter. Verder ook nog aan gewerkt met andere mensen. Denk dat hij dit zelf beter kan vertellen!

Voorlopig staat ze veilig in een loods. Omringd door andere bijzondere auto's. Zodra ze naar hier komt moet ik even kijken waar ik haar zet. Misschien maar gewoon voor de deur. Kan ik er naar kijken... Misschien ga ik dan wel geloven dat ze echt van mij is.
Veel exclusiever ga je een (betaalbare) eerste auto niet vinden denk ik! Knap/opvallend dat iemand de moeite heeft gedaan om deze te importeren naar Nederland. Succes met oplossen van het ECU-probleempje en natuurlijk ook veel veilige km's gewenst!
Gefeliciteerd met je verjaardag & de auto natuurlijk. 1 van de 2 stuks Chevrolet Celta in NL, voor zover bekend: 06-PJ-FG & 91-RX-ZB (de 46-SZ-KH is gedemonteerd, waarschijnlijk per 29-04-2017)
Ik kan me heel erg vaag herinneren dit model wel eens gezien te hebben (nooit echt maar op de interwebs denk ik). Wat een gaaf ding, gewoon omdat je hem nooit ziet.

Heel veel plezier er mee! Erg leuk cadeau natuurlijk, zeker als verassing.
Wat een leuke eerste auto! Veel plezier EN veilige kilometers ermee!
Zo dan, ik zal ook eens mijn kant van het verhaal hier neerpennen. Om bij het begin te beginnen moeten we terug naar september 2017. In september verjaar ik namelijk en ik had vorig jaar aangegeven er niet te veel reuring aan te willen geven, een feestje is leuk maar ik had geen zin om het te organiseren en wilde het mede daarom maar stilletjes voorbij laten gaan. Omdat dit niet het grote Dirk's verjaardag topic is hou ik het kort: mevrouw Samantifest had een surpriseparty met nog een erg leuke verrassing voor me geregeld. Hoewel ik er op dat moment niet bewust mee bezig was heeft dit wel degelijk een zaadje gepland in mijn hoofd om haar net zo hard te verrassen.

Het plan begint te vormen
De tijd gaat rustig door en eind november haalt Sam haar rijbewijs, doordat ik regelmatig kan carpoolen heeft ze vaak genoeg de Saab tot haar beschikking, daar maakt ze dan ook gretig gebruik van. Eind mei valt echter het besluit dat ik elders ga werken waardoor de optie om te carpoolen vervalt. Sinds dit nieuws bekend is merk ik dat Sam meer en meer aan het kijken is naar boodschappenauto's, met haar inkomen moet ze hier echter wel nog een tijdje voor sparen. Dan groeit bij mij de gedachte om zelf ook te zoeken naar een leuk wagentje voor haar maar dan wel eentje waar ze zelf geen cent voor hoeft te betalen.

Terwijl ik zelf rustig wat heen en weer kijk hou ik in de gaten of ze zelf niet al eerder dan gedacht geld bijeen heeft voor een eigen auto maar gelukkig ligt haar verwachte aankoopdatum op end september. En dan ineens komt de Celta in beeld dankzij dit geweldige forum en het bijzondere projectauto te koop topic in het bijzonder. Paar praktische problemen: Hij staat helemaal in Oudehorne, Friesland en er mee naar huis rijden gaat ook niet lukken want hij valt onregelmatig uit. Hier kwamen de eerste forumgenoten om de hoek kijken. Allereerst werd de expertise op het gebied van auto-elektronica van Engineer2 aangesproken. Aangezien hij wel wat wist van de Zuid-Amerikaanse automarkt wist hij me gerust te stellen dat het best wel eens een kleine fix zou kunnen zijn. De temperatuursensor werd al snel aangewezen als mogelijke verdachte...

Hulp uit Friesland
De tweede forumgenoot die ingeschakeld werd was Jacob106XS. Hij woont immers in Friesland en ook hem mag ik zodanig tot mijn vriendenkring rekenen dat ik me niet bezwaard voelde om hem te vragen te gaan kijken bij de Celta. Op een doordeweekse (voor hem vrije) maandag ging hij voor mij een kijkje nemen en al snel had ik hem aan de lijn. De auto had wat plekjes maar maakte over het algemeen een gezonde indruk. Mag wel eens goed gewassen worden, koplampen zijn ook niet heel fris meer maar het interieur lijkt netjes en de motor loopt mooi rond. Oh wacht.... nu valt hij uit...
Goed dat was een bekend probleem, het ging me vooral om de algemene indruk en die leek, ondanks het compleet ontbreken van de onderhoudshistorie, degelijk. Heldere vloeistoffen netjes op peil, de banden hebben allen voldoende profiel en zijn ook niet van vijf verschillende merken en op wat opervlakkige roest na is de carrosserie ook nog netjes. Dat wilde ik zelf ook wel zien dus vroeg ik hem om een rits foto's, zie hier een selectie van de foto's waarop ik moest beoordelen of ik het aan zou durven.

Op de laatste foto is duidelijk de knop van de airco te zijn. Deze, zo vertelde Jacob mij, sloeg hoorbaar aan maar produceerde geen koude lucht. Een klein extra risico wat hopelijk afgekocht kan worden door de airco bij te vullen. Ik gaf Jacob vervolgens telefonisch de opdracht om te gaan onderhandelen, gaf hem een maximumprijs en kreeg een kwartiertje later het verlossende woord. Dirk, je hebt een Celta gekocht. Oh shit...

In de dagen erop heb ik de verzekering geregeld en de auto op naam gezet. Ik had bedacht dat de brief met kentekencard op mijn vrije dag binnen zou komen maar die was een dag te vroeg. Gelukkig werden er geen vraagtekens gesteld bij een brief van de RDW en kon ik de card en brief snel doen verdwijnen! Door het oog van de naald...

Hoe krijg ik hem thuis?
Leuk dat ik een auto had gekocht maar hij stond nog niet hier en hij kon ook nog niet naar hier. Immers, hoe kan je als verrassing op 7 juli een auto cadeau doen als die al vanaf 12 juni bij je achter staat? Hier komt Wouter82 om de hoek kijken, hij wist al dat ik het voornemen had om een auto cadeau te doen en die mocht best een tijdje schuilen bij hem. Hij wist op dat moment echter nog niet van de Celta af!
Hoe is die auto dan van Friesland in zuidwest Brabant terecht gekomen zal je je afvragen. Wel, dat zit als volgt: Ik had met de handelaar de afspraak dat ik hem ook in de avonduren op kon halen, als ik maar op voorhand zou bellen. Goede vriend en klushulp Berend (bekend uit mijn eigen autotopic) wilde wel met zijn aanhanger rijden voor mij.

Dus de eerste dekmantel werd een feit, ik ging met Berend mee naar Groningen om een sloop-W115 op te halen voor onderdelen voor zijn '68er. Vrijdagmiddag na het werk vertrokken we naar Groningen (Friesland dus). Op een kleine file na verliep de route voorspoedig en voor ik het wist stond ik oog in oog met de kleine blauwe Braziliaan. We hadden niet veel tijd dus meteen maar opladen dat apparaat.

Hier kan je vrij goed zien hoe geel de koplampen waren, onthou dat!

Even een foto van de kilometerstand voor de verzekering en we konden vertrekken.

Het voelde nog wat onwerkelijk hoe veel ik ook keek naar de sleutel of in de buitenspiegel van Berends Mercedes.

Ook Jacob werd ingelicht dat we weer onderweg naar het zuiden waren, met een Celta op de trailer. Dit is denk ik ook het moment geweest dat ook Nick (Audi80coupé) werd ingelicht. Zie het als een stukje uitlaatklep/technisch support. Natuurlijk moest ik het kenbaar maken met een leuke foto van de Chevy op de trailer.

De Benz was een sof
Onderweg naar Brabant vroeg ik Wouter of hij thuis was. Dit bleek het geval dus vertelde ik hem dat ik er aan kwam met een Celta. Dit had hij duidelijk niet verwacht maar we waren welkom. Zo werd er midden in de nacht in Roosendaal een Braziliaans gebakje afgeladen en reden we leeg door naar Berend thuis. Daar aangekomen bleek dat Sam samen met Berends vrouw een wijnavondje had gehouden. Gelukkig hadden wij onze verhalen al op elkaar afgestemd (ook zijn eega zat in het complot). Op de vraag waarom de trailer leeg was hadden we dan ook een passend antwoord. De Mercedes zou volgens de verkoper hard zijn geweest alleen met een defecte motor. Daar aangekomen bleek hij echter zo verrot dat Berend er helemaal niets mee kon. Boos en teleurgesteld waren we dus maar zonder auto teruggekeerd. Sam had nog wat lastige vragen maar daar wist Berend wel op te antwoorden, pfieuw!

Voor mij werd het ook steeds moeilijker om mijn mond niet voorbij te praten, gelukkig kon ik nog wel wat mensen inlichten waarvan ik wist dat ze niet snel contact zouden hebben met Samantha zodat ik toch mijn ei kwijt kon. Om opmerkingen als: "Berend boft maar met jou, hij staat nu wel bij je in het krijt." moest ik stilletjes wel een beetje lachen. Je moest eens weten dacht ik dan.

Overigens haden we twee dagen later een EMW BBQ bij Wouter thuis... Sam zou mee gaan maar de Celta stond daar ook. Gelukkig reed hij wel korte stukjes dus werd hij tijdelijk geparkeerd op het bedrijventerrein achter zijn huis. Het krijgen van appjes met foto's was wel even spannend want wat als ze mee zou zitten te kijken....

Ook had Wouter nog een stel wieldoppen liggen die er wel lekker jaren '90 opel uitzagen, stukken beter dan de Action wieldoppen die er eerst op zaten.

Hoe krijgen we hem aan de praat?
Goed, de auto stond bij Wouter maar viel toch steeds weer uit na een minuut of 10-20. Tijd om op zoek te gaan naar de oorzaak. Internet bracht mij een volledig elektrisch schema van de Celta en het speuren kon beginnen. Aangezien de temperatuursensor een mogelijke boosdoener was werd eerst het koelsysteem onder de loep genomen. Immers de fan sloeg niet aan bij warme motor maar wel zodra de AC aan werd gezet. Na wat speurwerk bleek er een verkeerd relais in te zitten, dit was vrij makkelijk te merken omdat hij bloedheet was terwijl de auto niet eens op contact stond. Dank aan Berend voor het betere sleutelwerk om de zekeringhouder los te krijgen.

Helaas was een nieuw relais niet genoeg om de motor niet meer uit te laten vallen. De sensor zelf werd ook maar nieuw besteld. Uiteraard was de eerste sensor van het verkeerde formaat, leuk zo'n auto waarvan je niet op kenteken de onderdelen kan bestellen. Bij de tweede poging was het echter wel raak, deze paste. Hup, sensor erin en starten maar... Helaas... Weer viel de motor uit... Ten einde raad werd de auto aan de diagnosekast gehangen. Waarvoor mijn dank aan GranaDavey. Hieruit bleek helaas waar ik al een beetje vrees voor had, de ECU is overleden. Revisie is mogelijk maar dit gaat tijd kosten. Op dat moment was het echter al 2 dagen voor de onthulling.

Poetsen, poetsen, poetsen
Omdat we begin die week al wel in zagen dat het erg kort dag was had ik besloten om de auto in ieder geval visueel in orde te brengen samen met Wouter82. De smoes om alweer alleen naar Wouter te gaan (de volgende keer ga je maar weer mee zei ik dan) was dat we de Festiva eens samen goed zouden gaan poetsen. Gewapend met een heel arsenaal aan poetsspullen trok ik naar wouter. Van het stofzuigen en wassen heeft Wouter nog wel de nodige foto's, ik heb alleen even een plaatje van het resultaat van de DAP op de doffe koplamp.

Heerlijk helder!

Het was al laat op de avond, Samantha was al lang genoeg alleen gelaten dus ik moest echt op huis aan! Wouter, nogmaals bedankt voor al de hulp. Nadat we de auto samen gewassen en gekleid hadden heeft hij de lak nog behandeld met black hole van Poorboys én voorzien van een verse laag Collinite. Zelfs het kunststof heeft hij niet ongemoeid gelaten. Zo bleek wel uit de hele stroom van foto's die hij me appte.

In de laatste week voor de onthulling werd de spanning voor mij steeds groter, zelfs tot het punt dat ik voor een aantal mensen om me heen niet meer te genieten was. Gelukkig kon ik als uitlaatklep nog wat mensen op de hoogte brengen. Vaak ging dat dan met foto's zoals deze.

Eindelijk!!!
En toen was het eindelijk de dag van de onthulling. Alles was tot in de puntjes voorbereid, behalve dan hoe Wouter hem klaar zou zetten voor de onthulling. Ik wist dat er een grote strik op zou zitten, die had ik immers zelf gekocht, ook wist ik dat hij in de garage zou staan bij Wouter. Verder moest hij het regelen. Omdat ik hem nu best begon te knijpen wilde ik precies weten wat hij allemaal voorbereid had. Hij was echter nog druk bezig en kon mijn gezeur er echt even niet bij hebben. Licht zenuwachtig maar zonder iets te laten merken nam ik Sam mee naar Wouter, de rest is geschiedenis!

Wel hebben Samantha en ik afgesproken om voortaan gewoon weer normaal te doen met cadeaus. Om het even zwart op wit te hebben: Het is nu klaar met de verrassingen!

Klopt helemaal, dat is Sams exemplaar.
De enige andere is ook al eens gespot: Autojunk
Ha kijk. Zo komt het hele verhaal boven! Als een ware geheim agent heeft Dirk ieder alleen het deel van het verhaal verteld wat ze nodig hadden big smile smiley

De laatste horde (de gereviseerde of nieuw uit Brazilië geïmporteerde ECU) nog even en er kan gereden worden. Op de AW forum meet verwachten we dan wel de Celta en de Eldorado he... en met een Samba CD erin op voluit natuurlijk.

Airco gas in Brazilië is hetzelfde als bij ons dus even vacuüm zuigen om te checken en dan vullen. Ik ben wel oprecht verbaasd dat dit geen E85 auto zou zijn. Maar E10 zal geen enkel probleem zijn. Brazilië heeft Ethanol in de Benzine uitgevonden zo'n beetje om onafhankelijker te zijn van olie import.
Geweldig Dirk om dit zo stiekem te regelen! En gefeliciteerd Samantifest! big smile smiley
Wat een leuk verhaal zeg! En een gaaf karretje. Heeft wel iets van de Corsa, maar dan net (heel) wat anders.
Leuk hoor als eerste auto. Veel plezier ermee.
Tof om van Dirk het uitgebreide achtergrondverhaal te kunnen lezen! Ik kan trouwens beamen dat hij voor de onthulling een aantal mensen in vertrouwen moest nemen om de spanning er wat af te halen big smile smiley Ik mag sindsdien blijkbaar niet meer meedoen aan raadspelletjes aan de hand van detailfoto's winking smiley
Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en je bolide. Echt leuk hoe het uitpakte!

Veel plezierige en veilige kms gewenst!
Leuke bijzondere eerste auto, veel plezier ermee!
Goed verhaal zeg!
Veel plezier ermee!
Dank nogmaals voor alle leuke reacties.

Ondertussen bezig met het uitzoeken of ik de ECU laat reviseren of ik probeer een nieuwe uit Brazilië te laten komen.
Zijn eigenlijk nog best makkelijk aan te komen. Alleen moet deze dan worden ingeleerd. (en duimen dat het aankomt enz)

Reviseren heb ik wel een bedrijf voor maar vind ze redelijk prijzig. En geen garantie dat het ook echt lukt.

Lastig hoor keuzes maken (bedankt he Dirk)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2018 21:59 door Samantifest.
Ah wat een geweldig leuk cadeau zeg, nooit van deze auto gehoord.
Ziet er bijzonder netjes uit ook, Ik vind hem leuk!

Herken de locatie in Friesland volgens mij, J. van der Dam Oudehorne?
Hier toer ik echt bijna wekelijks langs momenteel met dit prachtige weer.
Ik heb nog helemaal niet hier gereageerd.....gefeliciteerd nogmaals! winking smiley
Kun je inmiddels al lekker rondtoeren in de Celta?
haarr
Kun je inmiddels al lekker rondtoeren in de Celta?

Helaas nog niet. Zijn wat dingen tussendoor gekomen... En met dit weer is fietsen niet zo erg
OK, nog even geduld dus. Fietsen met dit weer is heerlijk. cool smiley
Wat een heerlijk verhaal! big smile smiley

Gefeliciteerd met je eerste auto, hopelijk doet ie het snel!
Leuk wagentje thumbs up

Ik heb deze (of de andere) ook al eens gespot, dan zou ik mijn Twitter geschiedenis even door moeten nemen . En nu ik er zo over nadenk, heb ik jullie volgens mij ook gespot (zonder foto bewijs helaas) op de A1 ?! Tussen Amersfoort en Eemnes ?

Eind goed al goed, succes gewenst met het ECU probleem eye rolling smiley winking smiley

Edit : Twitter bericht gevonden , foto's van deze Celta, geen idee meer waar ik hem gespot had !

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2018 06:52 door Meike MR-S.
Volgens de achtergrond van de foto's op het Reaalhof in Lelystad, Meike.
uwbuurman
Volgens de achtergrond van de foto's op het Reaalhof in Lelystad, Meike.

Ja, juistum thumbs up Ik herinner het mij gelijk weer, was tijdens levering van posters aan grote winkelketen door midden Nederland big smile smiley
Ben wel van plan om de andere celta te gaan proberen te vinden! Is natuurlijk een beetje een speld in een hooiberg maar hoe tof zou het zijn!
Samantifest
Ben wel van plan om de andere celta te gaan proberen te vinden! Is natuurlijk een beetje een speld in een hooiberg maar hoe tof zou het zijn!

Waarschijnlijk staat die hooiberg in Den Haag ! grinning smiley winking smiley

De volgende reacties kwam ik tegen onder dit bericht :

Er is een mail verstuurd naar een Braziliaanse auto-onderdelen website... Nu maar afwachten of onze Google translate skills goeg genoeg zijn om daadwerkelijk zo'n ECU te kopen. Voor de zekerheid is het origineel in het Engels ook maar meegezonden.
Meike MR-S
Samantifest

Waarschijnlijk staat die hooiberg in Den Haag ! grinning smiley winking smiley

De volgende reacties kwam ik tegen onder dit bericht :

Kam ik gewoon even den haag uit! Super bedankt
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close