Samantifest en haar kleine kroketjes; Chiquita en Twiggy!

Gepost door Samantifest 
Bruckheimer
Ik sta vrij te reageren waar ik wil en hoe, uiteraard binnen de gestelde fatsoensnormen.

Wat jammer dat jouw fatsoensnormen zo enorm afwijken van hetgeen wij hier op dit forum normaal vinden.

Bruckheimer
Ik regel zo een paar containers vol met Celta's voor je.

Top, ik zat al een beetje te broeden op een businessplan. Aannemende dat er vier Celta's in een container passen, mag ik dan vier containers? Lijkt me een aardig begin.

brucken heimer
Samantifest volgens mij snap je het zelf niet helemaal dus zal ik het nog eens uitleggen, een Celta is geen speciale auto.
Maar mooi dat je er blij mee bent en de auto voor jou wel speciaal is, succes verder ermee.

Wacht even: jij maakt maar liefst twee accounts aan om 1) iemand er op te wijzen dat haar auto niet speciaal is en 2) haar terecht te wijzen als zij die mening niet deelt? Je weet dat je dan niet bijzonder sociaal begaafd bent? Anders gezegd, dat je simpelweg niet spoort? Kennelijk ben je in het echte leven wel wat meer empathisch en toegeeflijk, anders zou ik niet weten waar dat kind vandaan zou moeten komen.

brucken heimer
Dirk Internet en fora zijn een openbaar medium, het is niet aan jou te bepalen waar ik wel of niet reageer.
Waarom ik een account heb aangemaakt is om te melden dat een Celta geen bijzondere of unieke auto is.
Verder ben ik van mening dat de hele aanpak rond de Celta en twingo nogal armoedig overkomt.
Zou zeggen deal with it, mijn mening mijn recht van vrije meningsuiting, heb je daar geen trek in moet je vooral niet op openbare fora gaan posten.

Mijn hemel je hebt echt wat zaken gemist in je voorbije leven. Ja, je hebt je recht van vrije meningsuiting en ja, je mag zelf bepalen of je reageert. Maar helaas hebben we zo iets als ongeschreven regels, de omgangsvormen die we met elkaar normaal vinden. En daar wijk jij heel erg van af, en dat je dat niet inziet, al dan niet bewust, is toch echt een bevestiging van jou sociale tekortkomingen. Je mag je best speciaal aanmelden om iemands auto te beoordelen, maar doe dat dan op een fatsoenlijke manier. Dat je je eigen mening als enige waarheid ziet en dat je die ook nog eens wilt opleggen aan anderen, geeft aan dat je dus gewoon beter niet kan reageren. Jammer dat je dus zelf niet het vermogen hebt dat in te zien.

En wat had je nou verwacht? Dat wij allemaal zouden zeggen "ach verhip joh, die Bruckenheimer heeft helemaal gelijk! Niks speciaals zo'm Celta, wat stom dat we dat zelf niet eerder door hadden!". Helaas, wij zijn het niet met jou eens. Deal with it, en val anderen niet lastig met je beperkingen en tekortkomingen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2019 17:54 door Wouter82.
Amen!

En om dit hoofdstuk nu maar meteen af te sluiten, door met een foto van ons halve wagenpark!
brucken heimer
Verder ben ik van mening dat de hele aanpak rond de Celta en twingo nogal armoedig overkomt.

Dat vind ik nu net niet. Veel mensen zouden het Celta project al lang opgegeven hebben, zij zetten door, ook al kost het wat meer en duurt het “wat” langer dan verwacht.

En dan de Twingo : Dirk koopt die voor 250€, spendeert zijn vrije tijd om de auto weer technisch behoorlijk te verbeteren. Ik sleutel zelf ook, ik kan je zeggen dat hij het grondig heeft aangepakt onder het motto “while you are at it”. Beun de Haas zou er zich makkelijker vanaf hebben gemaakt.
En dan heb je een leuke Twingo voor 600€, ik vind dat als autoliefhebber gewoonweg fantastisch zo een verhalen!
Niseko
brucken heimer

Dat vind ik nu net niet. Veel mensen zouden het Celta project al lang opgegeven hebben, zij zetten door, ook al kost het wat meer en duurt het “wat” langer dan verwacht.

En dan de Twingo : Dirk koopt die voor 250€, spendeert zijn vrije tijd om de auto weer technisch behoorlijk te verbeteren. Ik sleutel zelf ook, ik kan je zeggen dat hij het grondig heeft aangepakt onder het motto “while you are at it”. Beun de Haas zou er zich makkelijker vanaf hebben gemaakt.
En dan heb je een leuke Twingo voor 600€, ik vind dat als autoliefhebber gewoonweg fantastisch zo een verhalen!

Helemaal eens met Niseko. thumbs up
Wouter waar ben ik onfatsoenlijk ???? alle omgangsvormen hou ik in acht, ik ben enkel kritisch.
De vijandelijke bejegening van jullie kant is meer onfatsoenlijk om maar wat te noemen.
Dus wie heeft hier een tekortkoming?? omgaan met kritiek is niet jullie sterkte punt.
Jammer dat jullie niet het vermogen hebben om dat te zien.
bruckenheimer
Wouter waar ben ik onfatsoenlijk ????

Zal ik het even overzichtelijk samenvatten:

1.
Bruckheimer
Wat is er speciaal aan een Celta????
Is niets anders dan een budget Chevrolet uit Zuid Amerika waar ze legio rondrijden, niets speciaals aan dus.

2.
Bruckheimer
Wat een armoede om zo auto te willen rijden met die Twingo/Celta.

3.
Bruckheimer
MHW, acht natuurlijk de moraal politie meld zich al snel, want oh die heilige underdog.
Ik sta vrij te reageren waar ik wil en hoe, uiteraard binnen de gestelde fatsoensnormen.
Maar goed die logica is vast niet aan u besteed.

4.
Bruckheimer
Nogmaals een Celta is helemaal geen speciale auto, hoeveel wil je er hebben??
Ik regel zo een paar containers vol met Celta's voor je.

5.
bruckenheimer
Samantifest volgens mij snap je het zelf niet helemaal dus zal ik het nog eens uitleggen, een Celta is geen speciale auto.

6.
bruckenheimer
Dirk Internet en fora zijn een openbaar medium, het is niet aan jou te bepalen waar ik wel of niet reageer.

7.
bruckenheimer
Waarom ik een account heb aangemaakt is om te melden dat een Celta geen bijzondere of unieke auto is.

8.
bruckenheimer

9.
bruckenheimer
Zou zeggen deal with it, mijn mening mijn recht van vrije meningsuiting, heb je daar geen trek in moet je vooral niet op openbare fora gaan posten.
Vooral geen aandacht aan schenken, op reacties is zo'n sneu persoon uit thumbs down
Wouter, dank voor de samenvatting, zoals ik al zei enkel kritisch nergens onfatsoenlijk.

Damian, sneu is vooral een auto constant te promoten als bijzonder zijnde terwijl dat helemaal niet het geval is.
En daar mag best iets van gezegd worden.
Damianw26
Vooral geen aandacht aan schenken, op reacties is zo'n sneu persoon uit thumbs down

Ach, hij heeft nu even zijn lolletje, met een paar dagen is dit alles weer voorbij en kan hij weer verder met zijn vruchteloze bestaan.winking smiley
Gewoon Dirk
Damianw26

Ach, hij heeft nu even zijn lolletje, met een paar dagen is dit alles weer voorbij en kan hij weer verder met zijn vruchteloze bestaan.winking smiley

Kan mijn popcorn weer de kast indrinking smiley
Gewoon Dirk
Amen!

En om dit hoofdstuk nu maar meteen af te sluiten, door met een foto van ons halve wagenpark!

Prachtige foto! En die Twingo hebben jullie goed gevonden en mooi opgeknapt. Goed bezig zeg, is misschien wel leuker/ geett meer voldoening dan voor x duizend een kant en klare hokje kopen . Keep up the good work thumbs up

Ben benieuwd naar de vorderingen met de Celta, blijft toch een unieke verschijning!
Brucken heimer
Wouter, dank voor de samenvatting, zoals ik al zei enkel kritisch nergens onfatsoenlijk.

Niks zo subjectief als fatsoen en kritiek, dus dat jij er anders over denkt is op zich prima. Maar laten we het eens versimpelen: 10 personen hebben mening A, 1 persoon heeft mening B. Waarom probeert die ene persoon dan zo hardnekkig zijn mening als zijnde De Waarheid op te leggen aan die 10 anderen?

Brucken heimer
Damian, sneu is vooral een auto constant te promoten als bijzonder zijnde terwijl dat helemaal niet het geval is.

Jammer dat je serieus lijkt te zijn, anders was het ronduit hilarisch. Jij vindt dat je al die mensen die die Celta op een of andere wijze bijzonder vinden terecht moet wijzen? En even naar de feiten, er wordt hier niks gepromoot. En zelf als dat wel zo zou zijn, waarom zou je dat dan sneu moeten vinden? Het is lachwekkend en triest te gelijk, dat je zo graag je mening wilt opleggen en vervolgens niet duldt dat niemand die mening deelt. Dat mag ik dan toch ook best zeggen?

En wanneer kan je containers ongeveer leveren?
bruckenheimer
Maar mooi dat je er blij mee bent en de auto voor jou wel speciaal is, succes verder ermee.

Jij bent net zo inspiratieloos als je levenloze reacties. Dus bye bye ga lekker spelen met speelgoedauto's en laat echte autoliefhebbers van elkaars bolides genieten. #sommigemensenzijnomtejanken
Brucken heimer

Een auto kan voor iemand bijzonder zijn, ook is het alleen maar om het feit dat hij/zij de eigenaar is.
Je bent wel een sneu persoon als je zo nodig moet melden dat een auto van iemand anders niets bijzonders is. Voor jou misschien niet. Dat hoef je hier niet te melden, dat deert ons niet. Deze mensen knappen een auto op en nemen de moeite om dat vast te leggen en hier te delen. thumbs up
Komt er een sneu persoon langs (virtueel natuurlijk want in het echt durft die niet) om te zeggen dat het niet bijzonder is en dat hij niet sneu is. Hij heeft zich hiervoor 2x aangemeld, speciaal hiervoor want in andere topics is hij niet actief. Hoe sneu kan het worden????
Brucken heimer/Bruckheimer: je bent het toppunt van sneu.
Wouter met 600.000 stuks in totaal lijkt me een paar containers vol geen probleem.
Zeg het maar waar wil je ze hebben en hoeveel, ga ik voor je zoeken na betaling zal ik alles in orde voor je maken, deal?
Mijn handelsmaatschappij doet veel zaken in zuid Amerika dus geen enkel probleem, mooi continent kom er jaarlijks.
Heerlijk klimaat, geweldige mensen eten en sfeer, heel anders dan die overspannen en vijandige Hollanders.

The Chevrolet Celta, also known as Suzuki Fun in Argentina, was a low cost supermini car produced by Chevrolet for the Latin American market since 2000 until 2015. A sedan version is marketed as the Chevrolet Prisma. 600,000 Celtas have been built in Gravataí, more than one hundred thousand per year.
Oke, overtuigd. Je bent kennelijk serieus dus dan zal je dat over het overige ook wel zijn. Dat vind ik ergens wel verontrustend, maar goed, dat moet niet mijn probleem zijn en ook niet worden. Ga gewoon lekker je eigen gang, en laat ons ook ons gang gaan. We weten nu hoe je er over denkt, dus je hoeft hier ook geen energie meer in te steken.
600.000 geproduceerd en slechts twee bekend in Nederland, met recht een bijzondere verschijning op 's lands wegen en kennelijk denkt AutoWeek er hetzelfde over.
Ach, in Zuid Amerika is een Europese Golf of Polo ook zeldzaam en is het dus gaaf als je er daar zo eentje hebt. Idem voor de Celta hier. Hier uniek en duizenden kilometers verderop mainstream. Of kwam je hier alleen even om te pochen met het feit dat je zo'n wereldreiziger ben?
bruckenheimer

Maar gelukkig wel aan de moderators. De sfeer verzieken is nog steeds volgende de forumregels niet toegestaan. Accounts geblokkeerd. Veel plezier op een ander forum!

Terence
Autoweek moderatot
Ach ja de poging censuur door een mod, nu laat ik door mij niemand het zwijgen opleggen en zeer zeker niet als dat ook nog eens onterecht is.
De sfeer verzieken moet u toch echt bij de anderen zijn, dus wellicht dit hele topic maar sluiten dan mod?
Best Terrence ik denk dat Noord-Korea een prachtig land voor u is, mensen zoals u hebben ze daar hard nodig.
In welke berichten wordt door Dirk of 'Samantifest' benadrukt dat de Chevrolet Celta echt de meest unieke auto op aarde is, dat de auto met de hand gebouwd is in een oplage van drie stuks en dat er niet een paar containers vol mee kunnen worden gevuld?

Brucken heimer
Heerlijk klimaat, geweldige mensen eten en sfeer, heel anders dan die overspannen en vijandige Hollanders.

Je reacties hebben een dusdanig vijandig karakter dat ik je, als ik je kwalificaties over Hollanders moet geloven, bij dezen tot de meest Hollandse gebruiker op het AutoWeek-forum wil nomineren. Kleingeestig en wereldvreemd. En ga niet te vaak naar Zuid-Amerika, want dat gaat onherroepelijk ten koste van de sfeer.
Wat een gedoe voor een autoke die niemand kwaad doet.... Wat begon als een leuk cadeautje en een klus project voor ons samen, waarbij het gewoon leuk is om de ervaring te delen met mede auto liefhebbers en klussers, groeit zo wel uit zijn voegen
eye rolling smiley zou ik bijna denken dat ze wel de meest unieke auto ter wereld is eye rolling smiley
Nu is het dat ook voor mij. Ze blijft mijn eerste auto. En de eerste is voor iedereen uniek en onwijs leuk (iets met beleving en herinneringen enzo)

Voila heb ik het toch gezegd! Niet in de bedoelde context misschien...
brukheimer
Best Terrence

Ik ken nog een ex-forummer die anderen graag aansprak met "beste".drinking smiley

Een bekende troll onder een nieuwe naam lijkt me tevens ook het meest waarschijnlijke, want dat iemand daadwerkelijk wat op internet aan het rondneuzen was, hier toevallig terecht kwam, en het zo irriteerde dat de Celta (van uitgerekend alle forumauto's hier) als bijzonder werd gezien dat hij er wel een account (en vervolgens nog een paar) voor moest aanmaken om het tegen te spreken, dat scenario vind ik niet heel geloofwaardig.
Samantifest
Wat een gedoe voor een autoke die niemand kwaad doet.... Wat begon als een leuk cadeautje en een klus project voor ons samen, waarbij het gewoon leuk is om de ervaring te delen met mede auto liefhebbers en klussers, groeit zo wel uit zijn voegen
eye rolling smiley zou ik bijna denken dat ze wel de meest unieke auto ter wereld is eye rolling smiley
Nu is het dat ook voor mij. Ze blijft mijn eerste auto. En de eerste is voor iedereen uniek en onwijs leuk (iets met beleving en herinneringen enzo)

Je hoeft je toch niet te verontschuldigen smiling smiley Die jongen heeft zo zijn probleempjes en helaas koos hij jouw topic om zijn gal te spuwen.
Beste Bruckheimer,
Waarom doet u dit? Samantifest heeft de Celta van haar vriend voor haar verjaardag gekregen, dus voor haar is de auto speciaal.
De voor weinig aangeschafte Twingo 1 heeft Dirk knap zelf gerepareerd, petje af, dat had ik niet gekund.
De Twingo 1 is een klassieker in wording, kijk naar de Renault 4, Citroën 2cv etc. Ook de Saab van huize Dirk/Samantifest is een echte liefhebbers auto.
Verder noemt u de auto activiteiten van de jongelui “armoedig”. Ik kan niet in hun portemonnee kijken,u wel?
U heeft uw statement gemaakt, de Celta en Twingo zijn niet speciaal. Prima. Voor Dirk en Samantifest wel.
Zo staat het er voor en ze onderhouden er enthousiast een topic op autoweek over bij.
Overigens ben ik geen gestreste vijandige Hollander, maar een relaxte motorrijdende Drenth.
Ik geniet van dit soort topics waar jong & oud lekker met hun “speciale” auto’s bezig zijn.
Lekker leven en laten leven en laat het hierbij.
Vriendelijke groeten, Peter
Samantifest

Ach Sammie, ik weet beter hoe jullie zijn en over auto's praten. Deze droeftoeter moet ergens zijn frustratie en zijn mening op dwingen aan mensen. Ga ook niet andermans zijn topics verzieken bij auto's wat mijn smaak niet is. Iedereen in zijn waarde laten smiling bouncing smiley
Kom toch binnenkort op de koffie.. Kunnen we reallife over jullie bolides praten.

Ik lees graag naar Dirk en jou draadjes van alle werkzaamheden van de auto's. Ik hoop dit jaar ook mee te kunnen doen big smile smiley Met mijn eerste gekochte wagen.. coming soon...
MR PMG
Ik geniet van dit soort topics waar jong & oud lekker met hun “speciale” auto’s bezig zijn.
Lekker leven en laten leven en laat het hierbij.

Amen! thumbs upsmileys with beer

En toen blies iemand het verhaaltje uit. Wat een trol.

En door met de updates over Twingo en Celta! Dat willen we lezen!

Ik ben heel erg benieuwd;
-Twingo al door de APK?
-Updates over de Celta?

BTW; ik probeer wallpapers van de Celta in deze post te verwerken. Maar vanaf de telefoon wil het niet echt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2019 23:34 door Engineer2.
Voor mij blijft dit een leuk topic om te volgen. Doorgaan thumbs up
(Trollen kom je overal tegen)
Bij dezen even een 'steunpost' om het ontopic te houden!
Ik vind de foto van de Twingo en de Saab echt geweldig.
Wat mij betreft twee eigenzinnige auto's die elk prima in hun eigen segment pasten en toch iets speciaals bieden.
(Al is het maar de verschuifbare achterbank van de Twingo en het Night Panel knopje in de Saab.)
Volgens mij moeten we toch eens op Autoweek forum gaan nadenken over een soort van forum awards, beste topic van het jaar, beste post, quote etc van het jaar..

En gelijk ook al een ijzersterke nominatie voor trol van het jaar.. Brukheimer heeft hem al bijna met twee handen beet.. grinning smiley
En daar blijft het bij. De forumban is en blijft van toepassing.

Terence
Autoweek moderator

Aan samantifest: hele discussie is wat uit de hand gelopen , had niet zo gemoeten.
Mijn welgemeende excuses.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2019 18:16 door Terence.
Meike
Volgens mij moeten we toch eens op Autoweek forum gaan nadenken over een soort van forum awards, beste topic van het jaar, beste post, quote etc van het jaar..

En gelijk ook al een ijzersterke nominatie voor trol van het jaar.. Brukheimer heeft hem al bijna met twee handen beet.. grinning smiley

Hahahaha eigenlijk best een leuk idee!!
Lijkt het net een normale groep mensen zo....
Mensen die soms hun dag niet hebben,
die zich vervelen,
die een ander willen afkraken vanachter de veiligheid van hun scherm,
mensen die het dan weer opnemen voor anderen
of simpelweg mensen die verkeerd worden begrepen.
het ultieme probleem van het internet
Je kunt de bedoelingen van de ander niet beoordelen vanachter een scherm.

Ik waardeer de excuses. Maar heb er natuurlijk niet zoveel aan; aangezien ik niet weet wat nu precies de bedoeling/verwachting was van alles.
Maar goed: Ik zit hier niet om dit gedrag te analyseren of te beoordelen.

Ik zit hier om de avonturen van mijn kleine kroketten te delen.

Daarover gesproken:

Chiquita er is nieuws!! Al kan ik er nog niet zoveel zinnigs over zeggen
Er is weer contact geweest met 'ons mannetje'in Brazil.

Twiggy
Ik liep mij al een tijd te ergeren aan hoe vies die auto wel niet is.
Maar uiteraard voordat ik haar uitgebreid zou wassen wilde ik eerst zeker weten dat ze dit waard (Ik ga geen uitgebreide wasbeurt geven aan iets wat de volgende maand alweer weg is)
Ook leek het mij niet handig dit te doen voor het klussen.
Afgelopen zondag was het dan zover; het was bewolkt maar droog.
Dus ik naar buiten met een watten hoofd (want, zoals half Nederland, super verkouden) met hulp van Dirk aan de slag.

Tweemaal gesopt, velgen gereinigd met echt goor ruikend spul, kleien, nogmaals wassen.
Vervolgens wax erover van PoorBoys (ruikt heerlijk naar Kauwgomballen) en de ruiten behandeld met anti repelend.

Nu konden we haar lak wat beter beoordelen. En wonder boven wonder.
Ook deze ziet er eigenlijk nog prima uit!! Zeker als je in het achterhoofd houdt dat zij 25jaar oud is.
Ik zal van het resultaat nog foto's posten
Evenals van haar APK resultaat aanstaande donderdag.

Toch nog even snel mijn dank voor ieder die mij/ons steunt en met plezier dit topic leest. smileys with beer

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2019 17:33 door Samantifest.

velgen gereinigd met echt goor ruikend spul
Monello Non Ferro? Ruikt idd naar kots maar werkt uitstekend!

Hopen dat je nog ergens goede voorstoelen vindt voor de Twingo!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close