Mercedes A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (W177) :: geleverd!

Gepost door Rivanov 
In afwachting van mijn nieuwe leaseauto. Afgelopen twee jaar in de Peugeot 308 Blue Lease Premium gereden, waarvan het leasecontract begin december afloopt. Mocht dus een nieuwe auto gaan bestellen. Na bestelling werd een leverdatum in November afgegeven door de dealer, echter kreeg ik vorige week een leuk mailtje van de dealer waarin ze wisten te melden dat de auto in september al verwacht wordt. Wilde de auto natuurlijk niet 3 maanden laten staan bij de dealer, dus heb gewisseld met een collega die een shortlease reedt. Hij rijdt nu de resterende leasetermijn van de Peugeot 'op' en ik heb de flexibiliteit om direct de shortlease in te leveren zodra m'n nieuwe A-Klasse geleverd wordt. smiling smiley

De configuratie van de Benz:

Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT

Kleur: Mountain Grey (Berggrijs)
Velgen: 18" vijf-dubbelspaaks AMG-Line

Pakketten:
- AMG Line interieur
- Business Solution AMG exterieur
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteits Smartphone (Apple CarPlay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Widescreen Pack (2 x 10" displays)
- Licht- en zicht pakket

Exterieur:
- Privacy glas, zijruiten achter + achterruit
- Panorama schuifdak
- High Performance LED koplampen

Interieur:
- AMG Vloermatten
- Automatische aircoconditioning THERMOTRONIC
- Sportstoelen voor
- Stoelverwarming voor
- DAB+ radio
- Multifunctioneel AMG stuurwiel incl. schakelpeddels

Nu nog twee maandjes geduld hebben. crying smilie

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2018 21:08 door Rivanov.
W212
Mooie auto! Sterkte met wachten. winking smiley
Thanks. Gelukkig ga ik van 19 augustus tot 10 september op vakantie naar Florida. Dus het wachten zal uiteindelijk wel redelijk snel gaan. winking smiley
Na terugkomst van m'n vakantie zal de auto dus waarschijnlijk snel opgehaald kunnen worden. Definitieve leverdatum zal ik op termijn nog wel horen van de dealer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2018 15:02 door Rivanov.
Mooi hoor! De nieuwe A is een heel volwassen auto geworden, een stuk ruimer van binnen en een hoog afwerkingsniveau. Werk aan de winkel bij BMW en Audi, want de nieuwe A staat beslist een treetje hoger dan de 1 en de A3.
Tijdje terug bekeken bij de dealer en is echt een heerlijke auto!
Zoals op een ander forum ook al gezegd, dat grote interactieve scherm is echt ontzettend gaaf thumbs up

Leuk aangekleed, zoals jij hebt gedaan, tikt de cataloguswaarde wel aardig aan helaas maar dat is een keuze smiling smiley
Compenseert een beetje het voordeel van de 14% bijtelling van de afgelopen twee jaar drinking smiley
B-Real
Tijdje terug bekeken bij de dealer en is echt een heerlijke auto!
Zoals op een ander forum ook al gezegd, dat grote interactieve scherm is echt ontzettend gaaf thumbs up

Leuk aangekleed, zoals jij hebt gedaan, tikt de cataloguswaarde wel aardig aan helaas maar dat is een keuze smiling smiley
Compenseert een beetje het voordeel van de 14% bijtelling van de afgelopen twee jaar drinking smiley
En de vier jaar dáárvoor toen ik de Citroën DS3 als leaseauto reedt. winking smiley

Catalogusprijs tikt wel aardig aan inderdaad en ga er qua bijtelling wel een stuk op achteruit helaas. Maargoed, dat ging ik sowieso bij iedere nieuwe auto (22%) dus dan maar meteen goed. Krijg er natuurlijk ook wel een heel andere auto voor terug. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2018 15:18 door Rivanov.
BENZine
Mooi hoor! De nieuwe A is een heel volwassen auto geworden, een stuk ruimer van binnen en een hoog afwerkingsniveau. Werk aan de winkel bij BMW en Audi, want de nieuwe A staat beslist een treetje hoger dan de 1 en de A3.

Heb er gisteren in mogen zitten: van binnen inderdaad een hoog afwerkingsniveau. Auto zat prima. Het front vond ik eerlijk gezegd niet echt vernieuwend, wel anders, maar ik vergelijk het met de vorige. De oude A staat nu met behoorlijke kortingen in de showroom.
Goede samenstelling gelukkig, en schuifdakcool smiley Heb er nu een paar gezien zonder AMG-line, straalt echt niks uit zonder.
Op FB zag ik dat iemand een zilvergrijze heeft opgehaald bij de dealer. Toch best een mooie verschijning!
Damianw26
Goede samenstelling gelukkig, en schuifdakcool smiley Heb er nu een paar gezien zonder AMG-line, straalt echt niks uit zonder.
Jep. AMG-Line is een must op de nieuwe A-klasse. Zonder AMG wilde ik 'm nogeens niet. winking smiley

Vandaag van auto gewisseld met m'n collega. Rij nu deze shortlease tot m'n A-klasse geleverd word in september.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2018 21:31 door Rivanov.
Een heerlijk ding als je de motor buiten beschouwing laat of er teveel van verwacht. Verder echt onder de indruk van de nieuwe A, die vooral qua interieurafwerking (als je ervoor betaalt) en infotainment (idem dito) indruk maakt. Ook de rust aan boord en het volwassen weggedrag spreken voor 'm. Reken maar dat je hier veel plezier aan gaat beleven!
Elco
Een heerlijk ding als je de motor buiten beschouwing laat of er teveel van verwacht

Wat is er mis met die motor? 1.6 met 163pk lijkt mij ruim voldoende in een A. Als het nou een 160 of 180 was dan kon je er wat twijfels bij hebben.
Het is een 1,3-liter met 163 pk, geen 1.6. Bij lage toeren mist hij merkbaar slagvolume en bovenin - waar het vermogen zit - klinkt 'ie best wel rauw. Bij dagelijks gebruik geen (groot) issue, maar het is er wel.
Ah, oké. 1300cc houdt idd niet over. Maar ja, wen er maar aan dat het allemaal kleiner wordt. De C200 is ook al geen 2 liter meer maar een 1.5.
Eens hoor, doorgaans is z'n karakter ook allerminst een probleem. Maar van de aanduiding '200' verwacht je iets, dat wordt als je mij vraagt niet geheel waargemaakt als je naar de prestaties kijkt. Ook niet op het gebied van verbruik, trouwens, want er valt behoorlijk zuinig mee te rijden.
Ik heb er twee keer in proefgereden dus weet hoe de A200 zich gedraagt. Het is geen race monster, maar in combinatie met de 7-traps automaat is het een fijne reis machine. En de A250 ligt een beetje buiten leasebudget. winking smiley
Morgen is het dan eindelijk zo ver en ga ik de auto ophalen bij de dealer! grinning smiley
Als voorpret kreeg ik zaterdag al een 'sneak-peak' toegestuurd van de verkoper. winking smiley

Nice thumbs up
Zo te zien geen zwarte hemel, is dat niet standaard bij het AMG-pakket?
Verrek.. nu je het zegt. Ik zie het nu ook. Dat zou wel standaard moeten zijn!
Misschien is het te wijten aan de crappy foto's / licht inval?!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2018 12:30 door Rivanov.
In de configurator ziet het er namelijk ook licht uit.. dus ik denk dat het met de lichtinval te maken heeft.
Bovenop de deur is namelijk ook gewoon zwart, wat bij die foto ook heel licht lijkt.

Het staat gewoon standaard aangevinkt als je Business Solution AMG selecteert.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2018 12:40 door Rivanov.
De A-stijl lijkt licht van kleur te zijn, misschien dat de hemel wel zwart is? Dan nog vallen de A-stijlen wel een beetje uit de toon.

De foto's zijn trouwens echt met een aardappel gemaakt volgens mij nut smiley
B-Real
De A-stijl lijkt licht van kleur te zijn, misschien dat de hemel wel zwart is? Dan nog vallen de A-stijlen wel een beetje uit de toon.

De foto's zijn trouwens echt met een aardappel gemaakt volgens mij nut smiley
Nee, A-stijl is wel degelijk zwart zoals de hemel. Zie foto die ik tijdens een proefrit heb gemaakt met een Business Solution AMG uitvoering.

Shit, dit maakt me weer nerveus voor morgen. nut smiley
Haha succes met wakker liggen komende nacht tongue sticking out smiley
Morgen toch de verkoper maar adviseren om eens een andere telefoon aan te schaffen of dit soort foto's ook te nemen met de camera die ze gebruiken voor de occasions big smile smiley

Overigens is dat volledig digitale dashboard wel een must. Ik kwam er laatst achter dat, wanneer je deze optie niet kiest, er twee losse schermen inzitten maar dat het paneel hetzelfde blijft. Hierdoor zie je heel duidelijk de schermen zitten wat echt ontzettend lelijk oogt.
B-Real
Haha succes met wakker liggen komende nacht tongue sticking out smiley
Morgen toch de verkoper maar adviseren om eens een andere telefoon aan te schaffen of dit soort foto's ook te nemen met de camera die ze gebruiken voor de occasions big smile smiley

Overigens is dat volledig digitale dashboard wel een must. Ik kwam er laatst achter dat, wanneer je deze optie niet kiest, er twee losse schermen inzitten maar dat het paneel hetzelfde blijft. Hierdoor zie je heel duidelijk de schermen zitten wat echt ontzettend lelijk oogt.
Klopt, de standaard schermen (7"winking smiley zijn echt afzichtelijk.
Aan de hand van de foto’s (hoe wazig ze ook zijn) zou je toch zweren dat de hemel licht is. Ook de binnenspiegel (zichtbaar op de 1e foto) lijkt licht-grijs te zijn i.p.v. zwart, wat het vermoeden versterkt.
Ik hoop voor je dat het anders is. Wellicht toch even een belletje naar de dealer om een slapeloze nacht te voorkomen? winking smiley
BENZine
Aan de hand van de foto’s (hoe wazig ze ook zijn) zou je toch zweren dat de hemel licht is. Ook de binnenspiegel (zichtbaar op de 1e foto) lijkt licht-grijs te zijn i.p.v. zwart, wat het vermoeden versterkt.
Ik hoop voor je dat het anders is. Wellicht toch even een belletje naar de dealer om een slapeloze nacht te voorkomen? winking smiley
Net gebeld, ze gaan het even controleren en bellen mij zometeen terug.
Gelukkig. Dealer belde zojuist terug dat er gewoon een zwarte hemel in zit. winking smiley
madmat1986
Foto's? Ik ben wel benieuwd, en ik denk meerderen met mij cool smiley

Hij heeft de afspraak om 15.30 uur....
Zo, ik heb 'm!
Vanmiddag om 15:30 had ik aflevering waarna ik om 16:00 bij de dealer vertrok. Hij kon me weinig nieuws vertellen. :+

Helaas was het vanuit Gouda naar huis (omgeving Eindhoven) kommer en kwel in het verkeer en was het alleen maar file rijden. Lange leve de automaat dus! 8)

Enfin, hier wat snelle foto's.

Apple Carplay werkt! smiling smiley

En filmpje kijken onderweg. :+

Ziet er heel goed uit thumbs up. Daar ga je veel plezier aan beleven!

Hoe doe je dat met filmpjes op het scherm? Mijn E-Klasse heeft ook Apple Carplay, maar filmpjes is mij nog niet gelukt (wel geluid, geen beeld). Ook niet bij stilstaande auto.

Veel plezier gewenst!
BENZine
Ziet er heel goed uit thumbs up. Daar ga je veel plezier aan beleven!

Hoe doe je dat met filmpjes op het scherm? Mijn E-Klasse heeft ook Apple Carplay, maar filmpjes is mij nog niet gelukt (wel geluid, geen beeld). Ook niet bij stilstaande auto.

Veel plezier gewenst!
Filmpje gaat via de USB stick. Heb een .MKV erop geplaatst en die speelt ie gewoon af. Krijg geen geluid, maar dat ligt waarschijnlijk aan de audio codec die niet ondersteund wordt. Het is namelijk een DD 5.1 movie.
Terence
Wat ziet dit er dik uit zeg!! Gefeliciteerd!
Thanks! smiling smiley
Rivanov
Filmpje gaat via de USB stick. Heb een .MKV erop geplaatst en die speelt ie gewoon af. Krijg geen geluid, maar dat ligt waarschijnlijk aan de audio codec die niet ondersteund wordt. Het is namelijk een DD 5.1 movie.

Nog maar eens een avondje mee stoeien dan.
Heel fraai zo, zeker met de AMG-Line, al ben ik normaal eigenlijk niet zo van die 'Lines', toch een beetje 'show, no go'. Maar de A-Klasse kan en moet het zeker hebben. Vorige week zag ik er ook één staan in de standaard-trim en dat ziet er toch best wel treurig uit voor een premium merk, bijna Zuid-Koreaans dan...

De velgen lijken heel plat, bij de foto van de zijkant is het net of ze eronder gephotoshopt zijn en je zou ook niet zeggen dat het 18 inch is, maar toch vind ik ze verder wel fraai. smiling smiley

Heel veel plezier ermee gewenst, maar dat gaat vast lukken. Ik vind het een erg geslaagd model, zeker werk aan de winkel voor Audi en BMW!
Knappe kar hoor thumbs up er zijn weinig nieuwe auto's in dit segment die ik mooi vind maar deze nieuwe A-klasse klopt echt van alle kanten en vooral van binnen. Eens overigens met Harmen dat die AMG/S/M line paketten een beetje het bijzondere van de naam afdoen maar de A-klasse knapt er echt onzettend van op. Hier in de buurt staan toevallig 2 rode exemplaren; een doodgewone en een AMG line met 19" multispaaks velgen en een chrome-delete, wat een wereld van verschil! Ik zou niet snel een gloednieuwe auto kopen maar stiekem zit ik af en toe te dromen over een rode A250 4-matic mét AMG pakket big smile smiley

Veel plezier ermee!
Ziet er goed uit! Veel plezier ermee. thumbs up

Klopt de configurator trouwens wel op de mercedes site? Ik zie behalve standaardlak rood helemaal geen kleuren, verder alleen grijs, wit en zwart. Ik was even benieuwd hoe ik de nieuwe A zelf zou samenstellen, maar als ik geen echte kleur kan kiezen ben ik al snel klaar. Ik verwacht bij een merk als Mercedes minimaal 2 blauwtinten, rood metallic, groen, bruin enz. Ik zie nu niets van dit alles.
smarter
Ziet er goed uit! Veel plezier ermee. thumbs up

Klopt de configurator trouwens wel op de mercedes site? Ik zie behalve standaardlak rood helemaal geen kleuren, verder alleen grijs, wit en zwart. Ik was even benieuwd hoe ik de nieuwe A zelf zou samenstellen, maar als ik geen echte kleur kan kiezen ben ik al snel klaar. Ik verwacht bij een merk als Mercedes minimaal 2 blauwtinten, rood metallic, groen, bruin enz. Ik zie nu niets van dit alles.
Klopt, dit zijn op dit moment de enige mogelijkheden.
Er komen later dit jaar nog enkele kleuren erbij.
Hele mooie samenstelling en gelukkig met AMG pakket, interieur maakt de A klasse echt uniek op het moment. Veel plezier ermee!
Van harte thumbs up Lekkere auto om te zien! "Car play" zou ik met zulke schermen wel letterlijk nemen.
Is het inmiddels al gelukt om geluid bij je film te krijgen?

BENZine
Rivanov

Nog maar eens een avondje mee stoeien dan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close