Camry 2.4 - Evalutie leeftijd ruim 18 jaar

Gepost door Soloman 
Daar zijn we weer eens en ik rij nu al tien jaar in deze:

De auto is in maart 2003 afgeleverd, dus al 15 jaar oud. Ik heb hem gekocht toen hij 5 jaar oud was. Nog nooit een auto zo lang gehad en nog een nooit een moment spijt gehad.

Hier mijn ervaringen van de afgelopen tien jaar.

De eerste dingen die opvallen is dat het vooral een sjieke en degelijke auto is. De rust in de auto is erg comfortabel. Opvallend is de auto niet en hij is allebehalve flitsend, maar het comfort en luxe in de auto zelf maakt dat allemaal goed. Alles zit er op en er aan. Airco (alleen een beetje bij laten vullen en hij werkt gewoon nog steeds), stoelverwarming, ingebouwde navigatie (is dus ook 15 jaar oud, maar een update kost 400 euro, geen zin in, hij functioneert prima trouwens), cruise control, automaat met diverse knoppen, climate control, mistlampen voor en achter, leren bekleding, overal leeslampjes, electrische ramen, verwarmde buitenspiegels, automatisch in- en uitklapbaar, elektrische stoelen, middensteun voor en achter...
Lampen gaan automatisch uit bij het het uitschakelen, kinderslot, lichtsensor. Nadeel: de regensensor hapert af en toe, is een zwak puntje.

volgens mij heb ik nog lang niet alles gehad.

Wat er vervangen moest worden in de afgelopen tien jaar afgezien van de banden en oliewerk: de waterpomp (ik kwam er toen achter dat ik nooit op de temperatuurmeter let, maar ik was op tijd, de garage kwam er achter, maar nooit overheated geweest), homokineet (oorzaak gescheurde rubber), accu en remschijven toen hij 10 was. Dat was het.

De auto heb ik gekocht voor 17.000 euro en is nu ongeveer 5.000 euro waard. De ruimte in de auto is nogal bovengemiddeld. Iedereen heeft zat plek. De kofferruimte is enorm. Het is een ideale vakantieauto.