Meike en arosa: Nissan NV200 camperproject, 1e update van 2019

Gepost door arosa 
Ik heb thuis nu een schaduwdoek welke gewone ogen heeft. Zit wel op ruim 3 meter uit elkaar, maar daar is wel iets op te verzinnen toch? Heb je alleen maar twee haakjes aan de auto nodig.

Lichtgrijs alcantara als wandbekleding is wel chique! Opzich niet slecht, want het is niet te donker.
Moet je niet gewoon zoiets hebben voor je bevestiging?: [www.aanhangwagendirect.nl]

Of zoiets, maar lijkt me wat fragieler: [www.zonwering-onderdelen.nl]
Micha D.
Ik weet niet precies wat je allemaal in de alcantara wilt zetten, maar hou er rekening mee dat het extreem lastig te reinigen is.

Ze doen toch niks met tips die ze krijgen.. winking smiley
Bird Nerd
Micha D.
Ik weet niet precies wat je allemaal in de alcantara wilt zetten, maar hou er rekening mee dat het extreem lastig te reinigen is.

Ze doen toch niks met tips die ze krijgen.. winking smiley

Dat klopt (niet helemaal), dit is niet om eigenwijs te zijn, maar omdat vooral Arosa van ons twee, eerst onderzoek doet vóórdat hij beslist. Voordat de auto op naam stond hebben we de auto al 4 tot 10 keer ingericht in gedachten. Wat werkt wel? Wat werkt niet?
Zo ben ik dus echt voorstander (leuke woordgrap) om buiten de auto staand voor het keukenblok te kunnen koken op het gasstel IPV met kromme rug te moeten hannessen in het busje.

De tarp is ook zoiets, er wordt nu vanalles geadviseerd, tof dat er meegedacht word eerlijk waar, maar we gaan de bus meer als 'Hardcase tent' gebruiken dan als mini camper. In of buiten de auto kunnen zitten is fijn, maar een tarp of luifel is tot nu toe slechts een optie die er eventueel gaat komen als we het gaan missen, m.a.w. deze heeft geen prioriteit.

winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2018 09:53 door Meike MR-S.
Micha D.

Thans voor de tip, dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.

Vooralsnog worden de zijpanelen, inclusief schuifdeuren, achterdeurtjes en tussenschot met Alcantara bekleed. Het dak weet ik nog niet zeker of dat ook Alcantara wordt, we hebben ook iets gezien wat wat donkerder is, waardoor de bus wat langer gaat ogen aan de binnenkant.
Even in verdiepen bij een Lancia liefhebber zou ik zeggen.

En er is niets mis met eigenwijs... Jullie hebben een doel voor ogen wat niet perse past bij de stereotype camper. Zoveel heb ik er al van begrepen. Zeker zolang je geen definitieve keuzes maakt waarmee je iets anders echt uitsluit dan het beste dicht bij je doel blijven. Een luifel achtig iets kan er altijd nog bij. De inrichting (plan) lijkt al erg praktisch in dat je het op verschillende manieren kan gebruiken (en ook rekening houdend met verschillende soorten weercondities). Zelfs een hefdak zou er later nog in kunnen als jullie of een volgende eigenaar dat ooit nog gaan wensen.

Ik zag wel dat jullie meubelpanelen gebruiken. Prima maar let wel een beetje op het gewicht. Dat gaat sneller dan je zou denken.
Alcantara, nee niet doen, ja misschien op een plek waar je amper "aanzit" maar voor de rest, dat is echt een drama om schoon te maken, en je krijgt ook "plekken" op plaatsen die je vaak aanraakt.
Engineer2
Even in verdiepen bij een Lancia liefhebber zou ik zeggen.

En er is niets mis met eigenwijs... Jullie hebben een doel voor ogen wat niet perse past bij de stereotype camper. Zoveel heb ik er al van begrepen. Zeker zolang je geen definitieve keuzes maakt waarmee je iets anders echt uitsluit dan het beste dicht bij je doel blijven. Een luifel achtig iets kan er altijd nog bij. De inrichting (plan) lijkt al erg praktisch in dat je het op verschillende manieren kan gebruiken (en ook rekening houdend met verschillende soorten weercondities). Zelfs een hefdak zou er later nog in kunnen als jullie of een volgende eigenaar dat ooit nog gaan wensen.

Ik zag wel dat jullie meubelpanelen gebruiken. Prima maar let wel een beetje op het gewicht. Dat gaat sneller dan je zou denken.

De mazzel is dat we al een Lancia gehad hebben met Alcantara. En ik betwijfel of dit ook echt alcantara is of slechts imitatie. Wat ik wel weet dat het spul speciaal voor boten, caravan en campers is. We gaan nog wel even navragen hoe het zit met het schoon maken ervan.

De meubelpanelen wegen 8,7 kg voor een paneel van 220 bij elk en ik heb er 9. Verwacht ze absoluut niet allemaal nodig te hebben. Dit was met 50% korting en je zal met zien dat je door veel zaagverlies net misgrijpt en je het nergens meer kan vinden.
Een paar jaar terug was het 'flocken' helemaal hip. Is dat niet een leuk idee? Beetje de alcantara look, maar heel dun. Zou bijvoorbeeld prima kunnen op de tussenwand.
Draaiplateaus voor de voorstoelen. Voor als het regent.
Barri
Een paar jaar terug was het 'flocken' helemaal hip. Is dat niet een leuk idee? Beetje de alcantara look, maar heel dun. Zou bijvoorbeeld prima kunnen op de tussenwand.
.

Flocken zou met het tussenschot wel kunnen, echter als ik zie hoeveel zooi dat in het busje oplevert. Tuurlijk zou je even die wand er uit kunnen halen en er latere weer in kunnen zetten.
Boppie
Draaiplateaus voor de voorstoelen. Voor als het regent.

Welke kant wil je opdraaien dan als het tussenschot erin moet blijven? winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2018 11:30 door arosa.
Leon in z'n SEAT
Meike MR-S
Ondertussen is vandaag ook de eerste bestelling binnen gekomen, schaap op rol.. schapenwol isolatie grinning smiley
Ik lees hier enthousiast mee, maar nu kan ik het niet laten om even te reageren. Ik weet niet wat de reden was om voor schapenwol te gaan, maar houd je er even rekening mee dat de isolatiewaarde beperkt is (vergelijkbaar met standaard glas- of steenwol) maar dat de milieubelasting ca. 75 (!!!, en nee daar ontbreekt geen komma) keer zo hoog is? Ook de meest chemische isolatiematerialen (EPS, PUR etc.) doen het wat dat betreft 15 tot 25 keer beter.

Wel een mooi project hoor, afgezien van deze blunder lijkt het allemaal wel goed doordacht te zijn. En dat zijn toch de leukste projecten altijd, zowel qua proces als eindresultaat thumbs upsmiling smiley Ik blijf meelezen hier smiling smiley

Isolatiewaarde is inderdaad redelijk beperkt. Op het camperbouwforum wordt het erg veel gebruikt. Met name om de zeer goede vochtregulerend vermogen. En tja die milieubelasting is maar net hoe het gemeten wordt, als je de wol slechts als bij produkt en niet als hoofdprodukt dan zal het wel meevallen, anders kan je ook wel je geitenwollensokken verruilen voor polyester vanwege het milieu. winking smiley

Ikbedenk me nu net dat ik ook de grasmaaiende schapen hiernaast op het weiland had kunnen aanvallen met de tondeuse.cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2018 11:33 door arosa.
Ten aanzien van dat 'eigenwijs', ik geef jullie groot gelijk. Er is niets mis mee om het beter te weten dan de rest, zeker niet als je het ook daadwerkelijk beter weet. winking smiley Daarom heet het ook eigenwijs en niet eigendom grinning smiley Zo te lezen hebben jullie niet alleen een duidelijk doel voor ogen (van een camper die nogal afwijkt van 'de standaard') maar ook al het nodige vooronderzoek gedaan. Dan mag je het best beter weten, want de verschillende suggesties die wij hier doen (in al onze goedheid) zijn dan gewoon al een gepasseerd station. Ik herken mezelf hier wel in, ben vol op aan het verbouwen thuis en uiteraard weet iedereen dan zogenaamd heel goed wat ik wel en niet zou moeten doen. Met dien verstande dat ik dat zelf ook heel goed weet en dat mijn ideeën soms bewust heel erg afwijken van de standaard. Lekker je eigen ding blijven doen, het is jullie project. Houd in gedachten dat die adviezen goed bedoeld zijn, maar als je zeker weet dat je er niets aan hebt, vergeet ze dan ook gauw weer. Als je zo'n advies kunt weerleggen met 'nee dat willen/doen we niet, WANT...' dan heb je er over nagedacht en zit je (doorgaans) op het goede spoor. Of iedereen die opstelling ook begrijpt is de vraag, maar f#ck it, het wordt uiteindelijk jullie camper. Lekker zo doorgaan dus, het geeft mij in ieder geval veel vertrouwen in een goede afloop. thumbs up
Ontzettend leuk project. Erg benieuwd naar het resultaat uiteindelijk. Het brengt bij mij weer camper kriebels naar boven.
Leon in z'n SEAT
Ten aanzien van dat 'eigenwijs', ik geef jullie groot gelijk. Er is niets mis mee om het beter te weten dan de rest, zeker niet als je het ook daadwerkelijk beter weet. winking smiley Daarom heet het ook eigenwijs en niet eigendom grinning smiley Zo te lezen hebben jullie niet alleen een duidelijk doel voor ogen (van een camper die nogal afwijkt van 'de standaard') maar ook al het nodige vooronderzoek gedaan. Dan mag je het best beter weten, want de verschillende suggesties die wij hier doen (in al onze goedheid) zijn dan gewoon al een gepasseerd station. Ik herken mezelf hier wel in, ben vol op aan het verbouwen thuis en uiteraard weet iedereen dan zogenaamd heel goed wat ik wel en niet zou moeten doen. Met dien verstande dat ik dat zelf ook heel goed weet en dat mijn ideeën soms bewust heel erg afwijken van de standaard. Lekker je eigen ding blijven doen, het is jullie project. Houd in gedachten dat die adviezen goed bedoeld zijn, maar als je zeker weet dat je er niets aan hebt, vergeet ze dan ook gauw weer. Als je zo'n advies kunt weerleggen met 'nee dat willen/doen we niet, WANT...' dan heb je er over nagedacht en zit je (doorgaans) op het goede spoor. Of iedereen die opstelling ook begrijpt is de vraag, maar f#ck it, het wordt uiteindelijk jullie camper. Lekker zo doorgaan dus, het geeft mij in ieder geval veel vertrouwen in een goede afloop. thumbs up

Ja, dit dus big smile smiley
ginkelvanmichiel
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met de inbouw van zo'n John Gold systeem, hoe ging dat in z'n werk?

Je levert de auto in en de volgende dag haal je hem op met cruise control eri in zo eenvoudig is dat.drinking smiley

Dit is nu de tweede auto wat uitgerust wordt met John gold. De eerste keer was in de YRV deze bediende de gaskabel. Hier waren we niet echt enthousiast over. Snelheid fluctueerde af en toe, maar het ergste was nog wel dat hij een keer bij mij bleef hangen. Cruise control bleef de kabel aantrekken ook al was hij uitgeschakeld.

In de NV 200 is het canbus en dat is een stuk beter. In principe zou jet zelf moeten kunnen doen, om een hoop ergernis te voorkomen en op zekerste gaan hebben we het dus uitbesteed.

[www.flickr.com]
Obd stekker in geplugd. Zekering gaar piggyback in de zekeringkast.

[www.flickr.com]
Kastje weggewerkt achter de spiegelverstelling. Helaas past dat eigenlijk net niet en zit de spiegelverstelling er niet echt meer in zoals het hoort. Er is nu een klein kiertje zichtbaar.

[www.flickr.com]
Hendeltje met twee programmeerbare snelheden.

[www.flickr.com]

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de plaatjes als plaatjes te laten verschijnen op de ipad.
mooi! ik overweeg ook zoiets als ik een ander dagelijks vervoermiddel aanschaf waar geen cc in zit smiling smiley
Dat had ik nog niet eerder gezien; het aflezen van het snelheidssignaal van de OBD voor de cruise control. Het is natuurlijk een standaard OBD bericht waar de snelheids informatie in staat maar volgens de standaard en de wet komt het vrij traag binnen (al leveren sommige fabrikanten het vrij snel). Nouja, als het werkt dan werkt het he. Ze zullen het wel ooit een keer eerder geprobeerd hebben.
NU had ik al eerder geschreven over de aanschaf van een setje knoppen..

Korte samenvatting als je de link niet wil of kan bekijken, dit setje hadden we gekocht.

En zoals dat wel vaker gaat met spullen kopen via Alie-E, je weet nog niet echt zeker wat je er van kan verwachten. Sowieso qua materiaal laat het nog te wensen over en dan nog de vraag of het gaat passen.
De volgende foto laat twee dingen zien. De knoppen die we wilden laten vervangen door bovenstaande draaischijfjes. Én de oude 90's knoppen zitten niet langer op de plek waar ze horen, dus cool smiley drinking smiley

Resultaat :

Ze ogen niet goedkoop, het metaal is van echt metaal (alu?) + een verlicht randje in het donker. Een erg simpele upgrade van het interieur voor nog geen 6 euro ! thumbs up

De andere bestelling die nog moet binnenkomen is een kortere antenne, de huidige is een beetje aan de lange kant. Hondjes horen te kwispelen, auto's niet grinning smiley

Edit :

Nu ben ik wel een behoorlijke neuroot als het gaat om het personaliseren van je automobiel. Zo vind ik de heldere achterlichten op de e-NV200 op de witte en zilveren busjes best wel goed staan, op de eNV's in het zwart of donker grijs wat minder. Eerder deze week reed ik achter een e-NV200 in Amsterdam (ook in onze lichtgrijze kleur) en kon het niet laten om er even een foto van te maken.

Nee, ik weet het niet. Aan de ene kant zal het best goed staan, maar ik heb er geen +100 euro voor over om dat te wijzigen. Hoe de achterkant nu is, vind ik wel prima zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-07-2018 21:19 door Meike MR-S.
Bijzonder dat die cruise control zo de obd stekker gebruikt.

Die ventilatie knoppen zijn top. Bij een Focus zie je ook wel eens die upgrade!
Achterlichten zijn ook gaaf, maar het is inderdaad zoeken naar een goedkoop setje.
Arosa heeft deze week avonddienst en net voor thuiskomst stuurde hij mij de volgende foto van de knopjes.. Zo onscherp als wat, maar het geeft een impressie big smile smiley #IlikeIt

Meike MRS
Hondjes horen te kwispelen, auto's niet grinning smiley

Ik ben een zeer groot hondenliefhebber. winking smiley
Meike MR-S
Arosa heeft deze week avonddienst en net voor thuiskomst stuurde hij mij de volgende foto van de knopjes.. Zo onscherp als wat, maar het geeft een impressie big smile smiley #IlikeIt

Heb deze zelfde knoppen ook voor een keer voor een Golf IV besteld, was idd erg goede kwaliteit voor 6,-.

Plus het frist het interieur meteen op. Succes met de camperombouw.
Nico GTR
Meike MRS
Hondjes horen te kwispelen, auto's niet grinning smiley

Ik ben een zeer groot hondenliefhebber. winking smiley

Een antenne van 77cm vind ik een beetje overdreven, terwijl hij nu zonder die spriet eraan ook prima ontvangst heeft tot nu toe. nut smiley
Nog niet veel tijd gehad om wat te doen maar wel tijd zat om erover na te denken. Nu moeten een hoop dingen gewoon in een bepaalde handige volgorde. Een voorbeeld is eerst het zonnepaneel op het dak en de bedrading weg te werken alvorens te gaan isoleren en te gaan bekleden. Zo van de week even bekeken wat nu het handigste zou passen op het dak. Zonnepaneel is flush te monteren kabelaansluitingen zitten op de rug.

Zonnepaneel in de breedte ziet er het mooiste uit, bijkomstigheid dan is dat er dan ook nog eventueel ruimte is om er een dakluikje bij te plaatsen. Dan zou echter eerst het luik erin moeten voordat het paneel erop gezet kan worden. Aangezien er maar beperkte ruimte is tussen de dakspanten kan het ook maar een beperkte plek en beperkte maat. Nu is het dak ook nog eens voorzien van ribbels en niet lekker glad een ook nog eens iets bol om het makkelijk te maken. Het mooiste dakluik vinden we de Gebo flushdakluik. De ruimte tussen zonnepaneel en dak in de ribbels zouden we willen opvullen met rubberstroken.

[www.dewitschijndel.nl];

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2018 22:11 door arosa.
Ja dat randje moet je wel iets mee.
Zo'n dakluik, gaat de wind dan niet fluiten?
Dat zou kunnen dat het gaat fluiten.

Het dakluikje steekt echter maar iets van 2.5 cm uit TOV het dak zelf, het dakluik heeft zelf ook een /--\ profiel en als ik nadenk over hoe de imperial van de Berlingo (m'n ouders vonden het handig om te hebben, voor het geval dat big smile smiley ) soms wat van zich liet horen, denk ik dat het wel mee gaat vallen met dit dakvenster. winking smiley
Ja wellicht valt het dan wel mee!
Inderdaad een lastig dak om dan die randen op te vullen. Rubber zou kunnen, of het hele frame in een soort van dikke foam leggen, dat heb ik bij de kofferklep van de Kever ook gebruikt. Gekocht bij een boot-onderdelen-shop.
Barri
Inderdaad een lastig dak om dan die randen op te vullen. Rubber zou kunnen, of het hele frame in een soort van dikke foam leggen, dat heb ik bij de kofferklep van de Kever ook gebruikt. Gekocht bij een boot-onderdelen-shop.

Toevallig aan de achterzijde van de A2 voor jou ?! winking smiley
Barri
Ja dat randje moet je wel iets mee.
Zo'n dakluik, gaat de wind dan niet fluiten?
Daar ben ik wel een beetje bang voor, aan de andere kant de huurcamper had twee grotere en lompere op het dak en ook nog eens een schotel en daar hebben we niks van gemerkt wat fluiten betreft.
Van de week heeft Arosa van een restantje triplex een vierkantje gezaagd om te kijken hoe het dakluik zou passen tussen de dakspanten. Deze was opgemeten en de meest logische plek voor een luik meet 34/35cm tussen de balkjes. Een dakluik van 31cm word dus krap, het kan wel, maar je houdt niet veel speling over als je een misrekening maakt .. blablabla, daarom leek het luik van 27,5 cm bij 27,5 cm ons een veiligere keus, niet alleen dat het gaat passen, maar je moet de magere neef van Dolf Jansen zijn wil je door het luik passen.. Qua inbraak preventie dus ook iets veiliger grinning smiley

Vanmiddag even op en neer naar Schijndel. We kunnen op zeker wel het dakluik halen dat wij voor ogen hebben + de coolbox en het gasstelletje. Wel zitten we met een groot vraagteken boven het hoofd. Want het bekleden van de binnenruimte gaat ons waarschijnlijk wel wat hoofdpijn bezorgen, het is leuk om zelf te doen, maar we willen ook dat het goed gebeurt. Gelukkig is het bekleden pas stap 3 of 4 in het plan van de conversie, dus we hebben nog even.

Dit bericht bevat product placement, een beetje sluipreclame voor m'n werk.. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2018 10:46 door Meike MR-S.
Wat een prachtig project, mn complimenten.
Mag ik vragen wat de eind aansluiting is van je zonnecollectoren, ik bedoel hoe moet ik dit zien, komt er een plus- en een min draadje vanaf?
Waarschijnlijk 12v en dan met een omvormer naar 220v?
Barri

Kan je ons een linkje geven van dat foam ?
Stif
Wat een prachtig project, mn complimenten.
Mag ik vragen wat de eind aansluiting is van je zonnecollectoren, ik bedoel hoe moet ik dit zien, komt er een plus- en een min draadje vanaf?
Waarschijnlijk 12v en dan met een omvormer naar 220v?

Aan het zonnepaneel zit een plus en min draadje, hier komen mc4 aansluitingen. Die worden dan weer op een mc4 naar goalzero 8 mm kabel. Deze wordt dan aangesloten op de goalzero accu. In de goal zero zit alles al in. Kan rechtreeks op 230 of 12 volt of via het zonnepaneel worden opgeladen. Het ding is geoptimaliseerd voor zonnepaneel oplading. Er zit ook een omvormer in, mijn decoupeerzaag en schuurmachine kan je er gewoon op aansluiten en werkt. Zal wel niet lang meegaan dan maar het werkt wel.
@Meike: magere neef van Dolf Jansen... thumbs up big smile smiley

Wat betreft het luikje, zou het geen idee zij om de opening iets kleiner uit te zagen en een klein randje omhoog te zetten? Bij het verdiepte stukje iets minder wegzagen om iets meer omhoog te kunnen zetten en dan de voedingsdraad van het zonnepaneel via dat opstaande randje met foamafdichting naar binnenbrengen.
De bus is relatief laag dus een draad op het dak naar de zijkant toe geeft veel weg van het onopvallend stealth willen zijn.
Op onze LT bus zit er nog veel meer zo'n patroon in het dak. Hoogteverschil tussen in het geultje en ernaast is denk ik 3 cm. Het enige wat daarvoor nodig was was een klein stukje kunststof wat erin gelijmd is. Je hebt zelfs kans dat dit gewoon zo te koop is. Bij deze paar milimeter kan je zelfs kijken of een rubber afdichtstrip met een beetje kit niet al genoeg is. Als de rand gevuld is heb bij zulke platte plaatsing al geen windgeruis meer.
Altai
@Meike: magere neef van Dolf Jansen... thumbs up big smile smiley

Wat betreft het luikje, zou het geen idee zij om de opening iets kleiner uit te zagen en een klein randje omhoog te zetten? Bij het verdiepte stukje iets minder wegzagen om iets meer omhoog te kunnen zetten en dan de voedingsdraad van het zonnepaneel via dat opstaande randje met foamafdichting naar binnenbrengen.
De bus is relatief laag dus een draad op het dak naar de zijkant toe geeft veel weg van het onopvallend stealth willen zijn.

Ehm, het zonnepaneel is flush, dus de bedrading zit al aan achterzijde, op het juiste plekje boren en de draad gaat direct van paneel door dak naar binnen toe, 0% van het draadje te zien (aan de buitenzijde) grinning smiley
Meike, dit spul is het. Verkrijgbaar in meerdere maten: <[www.nauticshop.nl];
Update met scary cliffhanger.. grinning smiley

Het was niet zo'n best weer vandaag. Toch hadden we in de namiddag het plan om het project weer wat verder te voltooien !

Zondag waren we weer even naar Schijndel op en neer gereden en god wat is die plek daar gevaarlijk voor je portemonnee nut smiley big smile smiley
We hebben nog niet alles meegenomen, wel de hoogst nodige zaken die we liever niet per pakketpost wilden laten versturen, zoals;
- Coolbox
- Dakluik
- wasbak
- gasstel
- jerrycans
- kraan
- led verlichting
Ook wat betreft het dakluik, wasbak en jerrycans ook wel even fijn om het allemaal nog één keer naast elkaar en in je handen te hebben. Zo is er voor een grotere gootsteen gekozen, een andere maat jerrycan (x2, schoon en vuilwatertank) en houden we het voorlopig op 1 gasstel van het eerder genoemde soort.
En dan nog wat meer verwante campinggear die meegkomen is in de winkelwagen.. eye rolling smiley

Maar goed, terug naar vandaag. Met twee auto's richting de garagebox gereden. Nissan voor de box gezet en begonnen met aftekenen.

Aftekenen via het dakluik zelf ging niet, terwijl de kunststof binnenrand nog thuis lag, na wat discussie (moet ook af en toe) dan toch de ring thuis op gaan halen en het toekomstige gat toch maar afgetekend.. fuchsia eng ! big smile smiley

Fotostrip :

Things are getting serious now.. There's a way back you know.. !

Nope.. There isn't !

Oh shit !

Oh well... grinning smiley

Nice view you got there grinning smiley cool smiley

We hebben de accu meegenomen met de hoop dat we op de accu lading voldoende power hadden om het gat te zagen met decoupeerzaag, echter na het stoppen met zagen van het eerste lijntje, was door de frictie en het hardere werken van de zaag de accu al voor de helft leeg, sneller dan we van het weekend hadden getest en berekend. Gelukkig woont er een goede vriend/kennis tegenover de garagebox, waarvan we een haspel konden lenen om het werk te voltooien.

Na 6en alles ingepakt, dakluik mee in de Elise en de Nissan dakluikloos achtergelaten in de box. Bij thuiskomst heeft Arosa (vanmiddag al eerder gekocht) een houten plaat veranderd in een houten frame om het luik heen, zodat er meer body is om het dakluik op te monteren, want een dakluik dat met schroefjes alleen vast zit in het toch al cola-blikjesachtige staal.. daar hebben we niet veel vertrouwen in.

Stay tuned big smile smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2018 22:32 door Meike MR-S.
Gat zit er redelijk belabberd in, was erg lastig zagen met de spanten. Maakt ook eigenlijk niet zo gek veel uit, je ziet er straks niks meer van. Gat is nu nog erg krap aan en zal op een paar punten nog wat ruimer moeten worden gemaakt, alvorens hij er in geschroefd en gelijmd wordt.
Ach beter dat dan te ruim. Weghalen kan altijd. winking smiley

Lekker bezig beiden thumbs up
Precies, beter op safe gaan dan het gat precies te groot maken. Een stukje extra afzagen kan altijd nog, een stuk terug er aan zagen is lastiger drinking smiley
Is eigenlijk werk voor een knabbelschaar. Een keer zo'n ding geleend, werkt echt geweldig voor dit soort werk.
Spannend werkje! Behandelen jullie het randje van het plaatstaal nog? Ik weet niet of dat nodig is overigens.
Ja, dat wordt vanmiddag in de rode menie gezet. winking smiley
Vraagje aan alle (Nissan) auto kenners, zou het knopje van de achterruit verwarming ook nog voorkomen in andere Nissans ? Vergelijkbaar met de airco-knop moet er misschien toch nog wel een of twee modellen zijn die het zelfde knopje hadden/hebben? Net zo erg zoals dat de Japanse merken tot in den treure de zelfde units zijn blijven gebruiken voor de elektrische spiegelbediening grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2018 20:49 door Meike MR-S.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.