Mercedes-Benz C55 AMG /// 08-10-2018 De dader van de storing is gevonden, het was de krukassensor!

Gepost door HarmenA 
Mooi dat het gevonden is. Ik heb bij de Land Rover een reserve in de auto liggen aangezien dit de enige sensor is die bij mijn motor de boel stil kan leggen en je er niet mee kunt doorrijden als je hem er uit trekt.
Enzo Ferrari
Fijn dat het een defecte sensor was! Hoeveel was je kwijt voor de werkzaamheden?

Niet zo heel belangrijk vind ik, als je het bij de officiële Mercedes-dealer laat doen weet je dat je aan de beurt kunt zijn. Ik had er met de herfstvakantie in ieder geval een lekker weekje van op vakantie gekund. drinking smiley

Sketcher
Mooi dat het gevonden is. Ik heb bij de Land Rover een reserve in de auto liggen aangezien dit de enige sensor is die bij mijn motor de boel stil kan leggen en je er niet mee kunt doorrijden als je hem er uit trekt.

Haha dat is ook een optie, maar hopelijk houdt deze nieuwe sensor het de komende jaren wel vol. Ik zou ook niet eens weten hoe ik de sensor überhaupt moet vervangen. winking smiley
Dat was even schrikken maar gelukkig geen serieus probleem thumbs up wel jammer dat zo'n sensor heel de motor platlegt, maar zo kun je in elk geval geen extra schade aanrichten.
500 E
Met garantie had het je niks gekost.

Want garantie is gratis nut smiley
500 E

Ik hoop dat dit als grapje is bedoeld, anders vind ik het vooral een erg zielige opmerking.
HarmenA
500 E

Ik hoop dat dit als grapje is bedoeld, anders vind ik het vooral een erg zielige opmerking.

Hij toch gewoon gelijk?
500E heeft misschien wel gelijk, maar het voelt als een trap na geven. Het siert Harmen dat hij zelf op pad is gegaan om de ultieme Benz te vinden. Daarnaast is hij in alle eerlijkheid ook nog zo ingesteld om het probleem met zijn auto hier te vermelden. Gelukkig eindigd het avontuur van deze AMG hier niet, en is Harmen zelfs bereid geweest om zijn eventuele herstvakantie hiervoor op te offeren. Chapeau, officieel een autoliefhebber in hart en nieren!
Tja, shit happens. In elk geval klinkt het als een zeer aannemelijke verdachte, krukassensor en nokkenassensor doen grotendeels hetzelfde met dezelfde gevolgen als het niet werkt. Sensor an sich is niet duur, probleem is doorgaans vooral dat het nogal een klus is om erbij te komen. Ik vraag me trouwens af of zoiets als dit zomaar onder de garantie was gevallen. Al te vaak gezien dat er de clausule "draaiende delen" bij staat en dan is het uiteindelijk gewoon een wassen neus. Dat betreft maar een heel beperkt aantal motordelen.
s velthuis
Tja, shit happens. In elk geval klinkt het als een zeer aannemelijke verdachte, krukassensor en nokkenassensor doen grotendeels hetzelfde met dezelfde gevolgen als het niet werkt. Sensor an sich is niet duur, probleem is doorgaans vooral dat het nogal een klus is om erbij te komen. Ik vraag me trouwens af of zoiets als dit zomaar onder de garantie was gevallen. Al te vaak gezien dat er de clausule "draaiende delen" bij staat en dan is het uiteindelijk gewoon een wassen neus. Dat betreft maar een heel beperkt aantal motordelen.
Een sensor is geen draaiend deel. Overigens zou ik bij een handelaar die alleen garantie op de niet draaiende delen geeft niet heel snel wat kopen.
Gullwing
HarmenA
500 E

Hij toch gewoon gelijk?

Ja, als ik helemaal geen auto had gekocht had het me nog véél minder gekost.

Ik vind het een verschil of je gelijk hebt of dat je je gelijk wilt halen. De opmerking van 500 E komt op mij over als het laatste.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2018 14:40 door HarmenA.
En zondag gezellig bij 500E op de koffie? Kom op HarmenA, neem het niet zo hoog op. Volgens mij is de opmerking niet zo bedoeld als jij hem nu opvat.
het zijn van die persoonlijke afwegingen, kun je onverwachte tegenvallers goed opvangen kun je gerust een gokje wagen.
Garantie is ook zeer zeker niet gratis, wel een stukje zekerheid waar ik persoonlijk zelf heel blij van wordt.
BENZine
En zondag gezellig bij 500E op de koffie? Kom op HarmenA, neem het niet zo hoog op. Volgens mij is de opmerking niet zo bedoeld als jij hem nu opvat.
Kunnen we je kanon even bewonderen.
Een Mercedes kopen is 1, Mercedes rijden -en zeker een AMG- is toch iets anders. Dat vereist uiteindelijk diepe zakken. Ik vermoed dat ie de auto niet meer heeft.
Ok, ik zeg ook maar wat om een reaktie uit te lokken. Raar dat ie niet meer reageert terwijl wij eerst actief bij het (koop)proces werden betrokken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2019 21:26 door BostonWheeler.
Andere besognes waarschijnlijk. Laten we hopen dat hij plezier beleeft aan zijn C55.
Hij heeft al 9 maanden niet meer gereageerd. Zijn laatste bericht hier was ook echt zijn laatste bericht. Jammer was wel benieuwd hoe het met de C gaat.
Nog even terug gelezen. Serieus mooie auto lijkt t hiervandaan, alleen dat gedoe met die uitlaten is niet mijn ding. Ben ook wel benieuwd naar zijn ervaringen tot nu toe. Ook of ie nog bij Andre Boer geweest is ( je weet niet wat je ziet daar in Wezep, ongelofelijk!!).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.