Wouter82: Ford Fairlane Ghia 5.0 1999 | Thuis!

Gepost door Wouter82 
Wat een achtbaan is dit topic zeg! Gave bak hoor. Heb je er al apk op?
Een achtbaan is het zeker moody smiley Rush had er alle vertrouwen in dat de kapotte voorruit apk-waardig was, maar twee bedrijven denken daar anders over. Nu heb ik het er met een mede-forummer (Granadavey, niet meer actief volgens mij) over gehad en hij is van mening dat de garages te angstig zijn en dat de ruit best wel eens goed genoeg kan zijn. Hij is zelf apk-keurmeester dus misschien kan hij hier nog een rol in spelen. Maar eerst moet Rush de auto verder apk-klaar maken, want ondanks dat de auto een half jaar bijkans gestript is geweest, bleken er toch ook een paar andere afkeurpuntjes te zijn sad smiley
Flinke tegenslag! Dat blijft toch een risico bij laswerk. Maar lijkt keurig opgelost, op de ruit na dan. Wat die ruit betreft, buiten het zichtveld van de bestuurder is redelijk wat toegestaan, maar op het moment dat een barst vertakkingen heeft is het afkeur dacht ik?

Als je haast hebt met die APK, je zou de ruit er ook gewoon uit kunnen laten. Een voorruit is niet verplicht. Wel even een bril op. cool smiley
Wouter82
Een achtbaan is het zeker moody smiley Rush had er alle vertrouwen in dat de kapotte voorruit apk-waardig was, maar twee bedrijven denken daar anders over. Nu heb ik het er met een mede-forummer (Granadavey, niet meer actief volgens mij) over gehad en hij is van mening dat de garages te angstig zijn en dat de ruit best wel eens goed genoeg kan zijn. Hij is zelf apk-keurmeester dus misschien kan hij hier nog een rol in spelen. Maar eerst moet Rush de auto verder apk-klaar maken, want ondanks dat de auto een half jaar bijkans gestript is geweest, bleken er toch ook een paar andere afkeurpuntjes te zijn sad smiley

in dat geval, neem contact op met de RDW en vraag om contact met een keurstation. Leg dan ook de situatie uit. Als je fiat van zo'n keurmeester hebt en het ook nog op papier/mail kunt krijgen, dan komt het zeker goed.
Dakloos
je zou de ruit er ook gewoon uit kunnen laten. Een voorruit is niet verplicht

Dat dus!

Verder zou je je licht nog eens kunnen opsteken bij deze lui, long shot, maar misschien hebben ze de juiste connecties.
[www.classic-autoglas.com]
Heb ik ook gevraagd en een voorruit is wel verplicht sinds een aantal jaar.
Eind 2018 nog een auto zonder voor- en achterruit goedgekeurd gekregen.
Er was een keurmeester van de RDW aanwezig voor een steekproefkeuring van een andere auto, die kwam ook nog even meekijken, en heeft er niets van gezegd (afgezien van een lollige opmerking).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2019 12:10 door Pepe41.
Wel balen, maar andere puntjes te overzien? Ook laswerk, of gewoon rubbertje, spoorstangetje dat soort geneuzel?
Klein puntje laswerk, verder niet werkende handrem en spoorstangkogelhoesje.

Australisch spoorstangkogelhoesje.

Vers spoorstangkogelhoesje.

Handrem doet het nu wel.

Nieuwe accu met nieuwe klem.
Vandaag is de multiriem vervangen, dan volgen deze week nog de banden en de radio wordt ingebouwd. Aanstaande vrijdag zou ik hem mogelijk kunnen ophalen om daarna zelf een apk te organiseren. Inmiddels van meerdere mensen-met-verstand-van-zaken vernomen dat de scheur geen beletsel zou moeten zijn en dat je inderdaad geen voorruit nodig hebt voor de apk. Eens zien hoe het allemaal gaat smiling smiley
En de Fairlane is weer thuis! Auto rijdt vorstelijk en die 5.0 V8 is natuurlijk feest big smile smiley Maar stuur rechts is wel heel erg wennen - zeker zonder binnenspiegel want die was niet teruggeplakt na de ruitwissel. En het is natuurlijk een aardige sloep met z'n 5,14 meter grinning smiley Ook geconstateerd dat de kachel niet werkt, dus dat is nog even een aandachtspuntje... En dan dus maar de apk proberen te regelen binnenkort...

Klaar voor vertrek!

Ik zag er opeens wat Volvo S80 in confused smiley

Mooi man! Een Volvo S80 was wel makkelijker geweest nut smiley.
Heerlijk, briljante bak! Hopelijk volgt de apk spoedig
Beter zo. thumbs up. ja, het was vandaag wel 'kachel weer', helaas.

Middensectie heeft er wel wat van de 1e generatie S80 weg, nu je 't schrijft. winking smiley
Mooi dat 'ie thuis is!! Als ik de foto's zie van het onderstel, ben ik benieuwd wat voor liefde dat nog nodig heeft.

Ik hoop dat je snel apk hebt!!
Dat extra ruitje bij de c-stijl heeft wel wat S80-achtigs inderdaad. Lekker dat-ie weer thuis is.
Fijn dat hij weer thuis is. Knap dat jullie bleven doorpakken.

Jeetje, ruim 5 meter is wel heel flink zeg! smiling smiley Hopelijk is alles snel geregeld zodat je ermee op pad kunt.
[www.autoglasswarehouse.com.au]

Je zou ze enkel nog moeten overhalen om te verschepen.

Maar ik vindt het geweldig hoeveel geduld, passie (en ook geld) je ertegen aan gooit. Dat getuigt van een ware liefde voor deze bijzondere wagen.
Daar zouden we er meer van moeten hebben. Dan reed er nog meer mooi spul rond hier in NL ipv matzwart gerolde, gedeukte en kasverrotte exemplaren van de diverse merken.
Quatrelle
[www.autoglasswarehouse.com.au]

Je zou ze enkel nog moeten overhalen om te verschepen.

Linkje naar die site had ik ook geplaatst op de vorige pagina. Dat zou de goede ruit haast wel moeten zijn. thumbs up
Quatrelle
Maar ik vindt het geweldig hoeveel geduld, passie (en ook geld) je ertegen aan gooit. Dat getuigt van een ware liefde voor deze bijzondere wagen.
Daar zouden we er meer van moeten hebben. Dan reed er nog meer mooi spul rond hier in NL ipv matzwart gerolde, gedeukte en kasverrotte exemplaren van de diverse merken.
Dank je! En er worden ook genoeg auto's om minder weggegooid, maar ja.

Die voorruit is inderdaad de goede. Coleman Milne heeft er ook eentje liggen, kost alleen 389 pond excl. btw en ook zij doen niet aan verzenden. Nu ben ik volgend weekend wel in Engeland, maar zit dan nog altijd op bijna 5 uur rijden bij hen vandaan... Nog even iets bedenken dus...
Wouter82
Quatrelle
Dank je! En er worden ook genoeg auto's om minder weggegooid, maar ja.

Die voorruit is inderdaad de goede. Coleman Milne heeft er ook eentje liggen, kost alleen 389 pond excl. btw en ook zij doen niet aan verzenden. Nu ben ik volgend weekend wel in Engeland, maar zit dan nog altijd op bijna 5 uur rijden bij hen vandaan... Nog even iets bedenken dus...

Wales?
Laten ophalen als hun de ruit verzendklaar in een krat aanbieden?
Wat en gaaf ding zeg en wat een doorzettingsvermogen! Vannacht een hele tijd achter je schitterende XR4i aangereden (X-Klasse met bestickering die ik hier maar niet zal noemen), volgend jaar de Nacht met de Fairlane?
Ah, was jij dat! Ja, we hebben een groot deel van de rit rondom jullie gereden. Dank je wel smiling smiley

Nacht met de Fairlane lijkt mij geen heel goed idee. Zo'n grote auto is niet handig (al denk jij daar misschien anders, of nu juist hetzelfde over grinning smiley ) en met stuur rechts wordt het denk ik ook qua navigeren wel anders omdat de navigator verder van de relevante berm af zit. Of heeft dan juist daar een beter zicht op... Interessante kwestie smiling smiley
Ik heb jullie volgens mij niet gezien afgelopen nacht, maar vanavond de X-klasse gezien dus nu snap ik ook de opmerking over de bestickering smiling bouncing smiley
Maar wij zijn ook wat later gestart (Youngtimer-klasse), dus niet zo gek. Dizono gefeliciteerd met al die prijzen (dan is die pick-up wel handig) en sorry dat we in de weg stonden in de zaal toen jullie steeds naar voren moesten winking smiley

@Wouter: ik heb (bij een rit bij een andere club) als bestuurder weleens een bordje gezien die mijn navigator niet KON zien door het hoge gras. Maargoed, volgens mij is ASV niet zo flauw om bordjes op die manier te verstoppen. Verder is het natuurlijk wel zo dat de bestuurder de hele tijd naar buiten kijkt (mag ik hopen tenminste nut smiley ), terwijl de navigator ook nog weleens met z'n neus in de papieren zit. De opmerking over de grootte van de auto klopt zonder meer wat mij betreft.
Dinozo gefeliciteerd! We zaten een aardig stuk bij jullie vandaan (Alfa 164) dus de kunst helaas niet af kunnen kijken. Maar wij zijn 3e geworden in youngtimer en dat is al niet verkeerd voor een 1e deelname.

Het is bij ons vooral de taak van de bestuurder om bordjes en wegsituaties te zien. We zijn alleen nog niet zo getraind in bordjes links. Dat is bij heel veel andere ritten namelijk een val.
We hebben 1x een rit gedaan met de XC70 en toen bleek de iets hogere zit een voordeel (het jaar ervoor reden we die rit met de Corvette dus er zit best wel wat hoogteverschil).
Het formaat is vooral een nadeel bij het keren maar verder zie ik niet zo'n probleem. Drempel bestendigheid is belangrijker. Met stuur rechts zou ik een passagier meenemen die extra uitkijkt naar bordjes; dan hef je het nadeel wel op.

Los daarvan; tijdens de NvW hadden we geen tijd Wouter.. maar erg goed om te zien dat de Fairlane weer thuis is. Eindelijk de spinnenwebben er weer vanaf kunnen rijden.
Ha, toch nog veel NvW-deelnemers hier! Als ik toch eens de gezichten achter de forumnamen zou weten... Na 9 jaar in een klassieke Alfa was dit wel even lekker comfortabel in die bouwvakkersbak-deluxe. Lekker overzicht, goede stoelen, airco, stoelverwarming en prima lampen (waaronder een uitstekend kaartleeslampje). Qua formaat was het niet ideaal, soms een klein ommetje per voet gedaan, maar het kan zeker! Dus schrijf die Fairlane niet meteen af! En inderdaad, dat rechtse stuur zou nog wel eens best handig kunnen zijn, daar wij ook de afspraak hebben dat de bestuurder verantwoordelijk is voor het waarnemen van de RC's.

@Engineer2: dat is echt heel goed voor een eerste deelname aan de nacht! Wij hebben de eerste vier jaar dat we meededen echt met afstand niet meegedaan om de prijzen. Pas toen wat overenthousiaste vrienden ook meegingen doen en ons meteen versloegen zijn we echt fanatiek gaan deelnemen en met resultaat (nu 4x klasse-overwinning verdeeld over 3 verschillende klasses).
Ik zat gisteravond ook al om me heen te kijken, van wie zou wie zijn smiling bouncing smiley Kom er nu net dus wel achter dat ik een aantal keer uitgebreid met Engineer2 heb staan praten (nouja, mijn maatje vooral, da's de kletskous).
Wat leuk, al die NVW deelnemers! Ik heb ook een keer of vijf a zes meegedaan. Erg leuk!
PM xxx
Ik zat gisteravond ook al om me heen te kijken, van wie zou wie zijn smiling bouncing smiley Kom er nu net dus wel achter dat ik een aantal keer uitgebreid met Engineer2 heb staan praten (nouja, mijn maatje vooral, da's de kletskous).

Ja dat is soms het lastige met forum namen.
Eh.. Nu moet ik even nadenken. De Alfa Spider?
Engineer2
PM xxx

Ja dat is soms het lastige met forum namen.
Eh.. Nu moet ik even nadenken. De Alfa Spider?

That's me!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close