Renault Clio 1.6 16v

Gepost door rke 
Renault Clio 1.6 16v
03-01-2018 22:21
Acht maanden geleden klonk een dreigend geluid.

Ben je bijna 60 lentes en de baas wil 'een gesprek' met je.
Ik praat graag en volgens een enkeling ook veel te veel, maar met de baas 'praten' is nog steeds niet mijn favoriete bezigheid. Zeker niet als het een gesprek is waarbij je formeel uitgenodigd wordt voor een informeel bila-tje...


Afgelopen april heb ik zo'n gesprek gehad en na enkele opvolgende 'gesprekken' was ik ineens een zogenaamde steuntrekker. Ik heb een specialisme in een tak van sport waar de vroegere collegae geen raad mee wisten en ik werk voor een detacheringsclub om niet zelf achter nieuwe contracten aan te moeten rennen. Ik ben een van die oudere mainframedinosaurussen en overal wil men de mainframes uitfaseren. Serverparken of software in the cloud, dat is wat de ondernemer wil.
Apps in de wolken, that's the bomb....

Het televisieprogramma Radar heeft uitgevogeld dat van de werkzoekende 55+ers 97% afhankelijk wordt van een uitkering. En laat ik nu een van de gelukkigen zijn die de schijn mee heeft bij de 3% te horen die hier niet bij hoort. Ik heb namelijk weer werk.... en bij dat werk hoort een Renault Clio.
Gisteren stond er dus een prachtige witte bolide op mij te wachten. Natuurlijk is dit voorlopig een overblijvertje van een collega die graag een andere auto wilde (of er recht op had) maar ik ben heel erg blij met de witte Fransoos. Met een nieuwe baan, de vreugde is helemaal compleet.

Ik ben weer gelukkig; als je werkt lijkt een lange vakantie ideaal, maar als je geen werk meer hebt wil je graag weer werken.

De Peugeot 106 (petjes editie) die ik speciaal gekocht had om het financiele verschil tussen loon en uitkering enigszins op te vangen had ik een paar weken terug al verkocht en het gure decemberweer deed mij toch wel weer verlangen naar de luxe van een afgesloten, waterdichte, zichzelf voortbewegende, blikken doos. Ik mocht van dochterlief mijn Seicento gebruiken (ik ben tenslotte eigenaar van deze auto) maar ik vind dat zij over het gebruik van deze auto mag beslissen. De 106 heeft nu een bazinnetje die goed op hem past en zelfs blij was met het blauwe petje wat op de hoedenplank lag.

Het bewuste Renooitje is net ingereden met 235.000 op de teller en het rijdt heerlijk stil. Hij ziet er niet al te gebruikt uit maar toch heb ik nog wat moeite met de zitpositie. Misschien is de linkerstoel wat ingezakt en moet ik eens informeren naar een vers stukje schuimrubber onder de nog steeds keurige stof. Het karretje is een erg kale versie, zelfs zonder trekhaak, maar wat een mens nodig heeft zit er op. Er zitten zelfs speeltjes op die ik toch nooit gebruik, maar het gewicht van een paar schakelaars en wat electronica zal het autootje niet meetbaar zwaarder maken.
Wat ook grappig is, de 'Renault GarantiePlus kaart' zit ook nog bij het papieren kenteken, geldig tot maximaal 100.000 km of twee jaar geleden.

Ik zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen waarbij ik de sticker met de bedrijfsnaam wel even moet 'photoshoppen'.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2018 07:31 door rke.
Leuk man, goed bezig.thumbs up

Succes met de nieuwe baan en met de auto.
smiling bouncing smiley rke ook in een CLIO! Leuk man! Inderdaad gefeliciteerd met de baan, hopelijk mag je het hier nog even lekker tot je pensioen uitzingen. Want ook dat tikt nu natuurlijk hard aan in die laatste paar jaren werk. Die had je anders moeten missen.
Prima auto zo'n Clio, niet voor niets de best verkochte auto in Nederland en één van de best verkochte in Europa.
Fijn dat je nog werk hebt kunnen vinden.
Overigens vraag ik me af hoe lang dat 'in the cloud' werken door blijft gaan, ik voorspel dat er ooit een kentering komt en dat men dan weer terug gaat naar eigen systemen. We zullen zien. Succes in ieder geval.
Goed nieuws! Het lijkt me inderdaad niet makkelijk om op die leeftijd nog werk te vinden, zeker niet in jouw expertise want het fysieke "serverhok" bestaat bij de meeste organisaties al lang niet meer.

Maar zo'n Clio is zeker prettig, hoe lang loopt de leaseperiode nog? Zal nog een jaartje of wat zijn zeker?

Maar ben in elk geval benieuwd naar het plaatje, en veel succes met de nieuwe job thumbs up
Net ingereden met 235.000 km op de teller?
Goed te horen dat je weer werk hebt thumbs up Stilzitten is niet ieders hobby...
Ik ben inderdaad erg blij met mijn nieuwe werk.

Ik denk dat the cloud iets is wat op den duur weer vervangen gaat worden door andere technieken. Cloudruimte is nu nog goedkoop maar de hoeveelheid data en het bijhorende datatransport zal sterk toenemen als straks iot ook enorm veel data gaat genereren. Het prijskaartje zal dan aangepast gaan worden.
Of we dan terugstappen naar persoonlijke data lokaal opslaan of een selectie gaan maken in opgeslagen data.... Mijn kristallen bol is ook 'in the cloud'.
De hamvraag is: Wat wil de menigte?

Ik moet meneer Renault en zijn kompanen nageven dat de Clio solide aanvoelt. Hij voelt wel flink forser dan de bordkartonnen 106, maar ik hoor geen kraakjes en rammeltjes. Het minuscuul kleine anderhalf liter oliestokertje voorin doet echt zijn best om het geheel op gang te krijgen, de auto functioneert prima. Geen zenuwachtig schakeladvies wat nergens op slaat maar een (te duidelijk) ledje wat gaat branden. Mijn enige, persoonlijke, aandachtspunt is dat ik weer ouderwets de tijd moet nemen om voor te gloeien. Iets wat ik de laatste 20 jaar niet meer heb hoeven doen en wat dus niet meer 'in mijn systeem' zit.

Deze Renault is geen leasebak maar eigendom van het bedrijf. Daardoor is de bijtelling aangenaam laag en is de werkgever niet gebonden aan maximale kilometerstand of leeftijd. De 14% bijtelling geldt voor de eerste eigenaar, waarschijnlijk zolang het karretje rijdt. Dit enorme gat in de wet is inmiddels dichtgeplakt, deze truc werkt niet meer.

Inderdaad, stil zitten werkt niet voor mij.
Ik heb ondertussen al plannen gemaakt om middels een eigen bedrijf zelf wat software te gaan bakken. Mocht deze nieuwe werkgever zich bedenken, zal ik deze plannen weer op moeten pakken en eerlijk gezegd komt het getal van 97% vooral omdat de meeste oudjes slechts voor korte tijd baantjes kunnen vinden. Ik ga voor de 3% die tot het pensioen (en verder) werkt, maar deze beslissing neem ik niet alleen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2018 08:05 door rke.
Fijn dat je weer werk hebt! thumbs up En de auto, ach, iets met een gegeven paard... cool smiley Maar 't is natuurlijk altijd fijn als 'ie goed bevalt. thumbs up
Proficiat met de nieuwe job thumbs up, op die leeftijd idd geen vanzelfsprekendheid.
En met jouw bekende visie op vervoer (zie de Toyotank) zal zo'n Clio ongetwijfeld nog jaren volstaan winking smiley
Fijn zeg dat je een baan gevonden hebt. Succes!
@rke, succes met de nieuwe baan, en ook met de auto.
Met hetgeen ik hier op het forum lees zal dat wel goed komen ... thumbs up
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Zoals jij als geen ander weet lijkt het leven soms donker en naar, maar dit zijn potdikke wel weer de echte mooie dingen. Bijna 60, nieuwe baan, niet verkeerd!! Succes en veel plezier van de auto van een ander.
Quote
rke

Deze Renault is geen leasebak maar eigendom van het bedrijf. Daardoor is de bijtelling aangenaam laag en is de werkgever niet gebonden aan maximale kilometerstand of leeftijd. De 14% bijtelling geldt voor de eerste eigenaar, waarschijnlijk zolang het karretje rijdt. Dit enorme gat in de wet is inmiddels dichtgeplakt, deze truc werkt niet meer.

Ah ok dat is wel een slimme manier van aanpak inderdaad. Ik had als 18 jarige ook een "auto van de zaak", in dit geval een gloednieuwe Astra G Caravan 1.7 tdci met 16" wielen en airco om het hele land mee door te crossen maar dat was ook geen leaser ofzo. Kreeg de sleutels in m'n handen gedrukt, tankpas en stratenboek erbij en karren maar. Geen kilometerregistratie of niets, alleen de tankbonnetjes bewaren was het devies. Waarschijnlijk was dat een zelfde soort constructie? Maar goed dit is ook alweer 17 jaar geleden dus er zal veel veranderd zijn in de tussentijd.
Fijn dat je weer aan het werk kunt RKE! Gefeliciteerd!thumbs up

Cobolknagers zijn nog steeds nodig!
Gefeliciteerd Rke! Prettig om weer een job te hebben, en dan ook nog eens een leuke Fransoos als vervoer. Alleen nog even dCi zoals Renault het graag doet schrijven. En een foto van een (gewassen) witte Clio mag hoor winking smiley
Gefeliciteerd met je nieuwe baan ! thumbs up
Mooi dat je weer kunt weRKEn! Is veel mensen onterecht op jouw leeftijd niet gegeven.
Quote
rke
.. Ik ben een van die oudere mainframedinosaurussen en overal wil men de mainframes uitfaseren. Serverparken of software in the cloud, dat is wat de ondernemer wil.
Apps in de wolken, that's the bomb... die de schijn mee heeft bij de 3% te horen die hier niet bij hoort. Ik heb namelijk weer werk.... en bij dat werk hoort een Renault Clio..

Ik wil je even een morele boost geven: Natuurlijk zit je bij die 3% Je bent een mainframespecialist dus heel bijzonder en zeldzaam en gewild!! Natuurlijk ga je niet als een broodje over de toonbank (vandaar misschien de stap van je vorige baas) en het kan best zijn dat je als je heel eerlijk bent misschien een beetje een chagerijnige oude zeikerd bent die erbij loopt als een vrachtwagenchauffeur, dat helpt ook niet!

Ik hoop dat je niet te makkelijk (voor weinig) over stag bent gegaan, die ouwe Clio klinkt niet veelbelovend. Je weet zelf wel wat je uurtarief altijd is geweest, hou dat in de gaten, nu je niet meer vastgeroest zit kan je nog even de gok van je loopbaan nemen: freelance zelf dat geld in je zak stoppen. En gezien de aard van het werk zal je waarschijnlijk nog maar één klant / contact hoeven te vinden tot je pensioen.

De ondernemer wil misschien geen mainframes maar we hebben het niet over willen (van een ondernemer) maar wat organisaties doorgaans gebruiken. Heel vaak draait er toch nog veel 'legacy' omdat de grotere organisaties helemaal vast zitten tussen hun eigen vastgeroest management, dure consultancy en een IT afdeling die vanalles wil maar al druk genoeg is met allerlei apps en security toestanden. "Meltdown" heeft ons deze week ook weer een lesje geleerd over cloud. En die 32408 servertjes beheren blijkt toch ook niet veel goedkoper en zeker niet betrouwbaarder te zijn dan die enkele system Z.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2018 11:12 door V0RQ.
Gefeliciteerd met je baan Rke! thumbs up

Quote

De 14% bijtelling geldt voor de eerste eigenaar, waarschijnlijk zolang het karretje rijdt. Dit enorme gat in de wet is inmiddels dichtgeplakt, deze truc werkt niet meer.
Dat vraag ik me af. Volgens mij is er nooit een verlaagd bijtellingspercentage geweest wat langer dan 60mnd geldt... Ik heb op het werk pas nog daar het een en ander over uitgepluisd.
Quote
V0RQ
Quote
rke
.. Ik ben een van die oudere mainframedinosaurussen en overal wil men de mainframes uitfaseren. Serverparken of software in the cloud, dat is wat de ondernemer wil.
Apps in de wolken, that's the bomb... die de schijn mee heeft bij de 3% te horen die hier niet bij hoort. Ik heb namelijk weer werk.... en bij dat werk hoort een Renault Clio..

Ik wil je even een morele boost geven: Natuurlijk zit je bij die 3% Je bent een mainframespecialist dus heel bijzonder en zeldzaam en gewild!! Natuurlijk ga je niet als een broodje over de toonbank (vandaar misschien de stap van je vorige baas) en het kan best zijn dat je als je heel eerlijk bent misschien een beetje een chagerijnige oude zeikerd bent die erbij loopt als een vrachtwagenchauffeur, dat helpt ook niet!
Jij noemt dit een morele boost?
Ik ben een oude chagrijn die er bij loopt als een verslonsde vrachtwagenchauffeur...

Misschien heb je nog gelijk ook.

Quote

Ik hoop dat je niet te makkelijk (voor weinig) over stag bent gegaan, die ouwe Clio klinkt niet veelbelovend. Je weet zelf wel wat je uurtarief altijd is geweest, hou dat in de gaten, nu je niet meer vastgeroest zit kan je nog even de gok van je loopbaan nemen: freelance zelf dat geld in je zak stoppen. En gezien de aard van het werk zal je waarschijnlijk nog maar één klant / contact hoeven te vinden tot je pensioen.

De ondernemer wil misschien geen mainframes maar we hebben het niet over willen (van een ondernemer) maar wat organisaties doorgaans gebruiken. Heel vaak draait er toch nog veel 'legacy' omdat de grotere organisaties helemaal vast zitten tussen hun eigen vastgeroest management, dure consultancy en een IT afdeling die vanalles wil maar al druk genoeg is met allerlei apps en security toestanden. "Meltdown" heeft ons deze week ook weer een lesje geleerd over cloud. En die 32408 servertjes beheren blijkt toch ook niet veel goedkoper en zeker niet betrouwbaarder te zijn dan die enkele system Z.
Ik heb niets meer te vertellen over mijn salaris. Voor mij geldt dat ik alles moet verkopen (geen bijstand) of werk vinden. Bovendien zijn de tarieven inmiddels gehalveerd (veel goedkope arbeidskrachten uit 'arme' landen).

De zOS is inderdaad nog steeds veel stabieler dan een stapeltje servers. Ik ken machines die jarenlang draaien zonder een reboot. Meestal wordt een reboot gepland om te oefenen, het staat zo raar als je als bank aan de klanten moet vertellen dat je je machine niet meer draaiend krijgt.

Ik heb geen idee wat het een of ander kost. IBM wordt soms uitgelegd als 'Ik Betaal Meer' en dat lijkt wel eens te kloppen. Ik weet wel dat een goede applicatie jaren zonder onderhoud (nieuwe releases) kan draaien.
Wat wel eens wordt vergeten is dat 1960 technieken vandaag de dag misschien wel eens achterhaald kunnen zijn. Maar ik heb altijd wel in mijzelf geinvesteerd om de nieuwere technieken te leren. Ik werk nu boor een detacheringsclub en zo lang er geen opdracht voor mij is, is vernieuwen van certificaten en oo/java leren een mooi doel.
Ik ben inmiddels wel ZZP- er maar ik heb geen netwerk voor de zOS. Ik kan (en mag) wel naast mijn werk een eigen bedrijfje opstarten.
Quote
Barri
Gefeliciteerd met je baan Rke! thumbs up

Quote

De 14% bijtelling geldt voor de eerste eigenaar, waarschijnlijk zolang het karretje rijdt. Dit enorme gat in de wet is inmiddels dichtgeplakt, deze truc werkt niet meer.
Dat vraag ik me af. Volgens mij is er nooit een verlaagd bijtellingspercentage geweest wat langer dan 60mnd geldt... Ik heb op het werk pas nog daar het een en ander over uitgepluisd.




Quote

Overgangsregeling voor auto's met 14% en 20% bijtelling en datum 1e tenaamstelling vóór 1 juli 2012
Voor auto's met 14% en 20% bijtelling waarvan de datum 1e tenaamstelling ligt vóór 1 juli 2012, geldt een overgangsregeling. Er zijn 3 situaties mogelijk:

1 De auto stond op 30 juni 2012 en daarna aan dezelfde werknemer ter beschikking

Het verlaagde bijtellingspercentage van 14% of 20% dat op 30 juni 2012 gold, blijft tot en met 31 december 2018 gelden voor de werknemer die op 30 juni 2012 over de auto beschikte en nog steeds in deze auto rijdt. Als uw werknemer naar een andere werkgever gaat en in dezelfde auto blijft rijden, bijvoorbeeld bij een leaseauto, verandert er niets in het bijtellingspercentage.

Stelde u deze auto op of na 1 juli 2012 aan een andere werknemer ter beschikking, dan gelden de regels die staan onder punt 2.

2 De auto stond voor 1 juli 2012 op uw naam (of op naam van de leasemaatschappij) en u stelde of stelt de auto op of na 1 juli 2012 aan een (andere) werknemer ter beschikking

Als u de auto op of na 1 juli 2012 voor het eerst aan een werknemer ter beschikking stelde of stelt, blijft het verlaagde bijtellingspercentage van 14% of 20% dat op 30 juni 2012 gold, tot en met 31 december 2018 gelden. Dat geldt ook als u deze auto later aan een andere werknemer ter beschikking stelt.
reparatiewetje nummer zoveel. Tot 31-12-2018, dus.

Leuker kunnen we het niet maken, wel complexer. En dat is het werk van een it-er.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2018 21:11 door rke.
Ah, dat is ook zo! Die tekst heb ik zelfs een paar keer doorgenomen om het te snappen big smile smiley Voor mij op het werk heb ik dat stukje gelaten voor wat het is, aangezien het bij leaseauto's niet heel relevant is (te oud).
Nou, ik heb er een paar kilometertjes opgezet maar een beetje behoorlijke foto is nog niet gelukt. Sorry.

De auto bevalt eigenlijk best goed. De eerste tank is met een verbruik van 1 op 21 leeg gereden en dat valt mij niet tegen. Het is wel een typische auto-van-de-baas en dat is merkbaar. Hij heeft uiteraard gewone plastic wieldoppen maar hij is waarschijnlijk nog nooit echt gewassen. Ja, door de krasstraat gereden, dat wel.

De wieldoppen waren gewoon zwaar van al het remstof. Ik heb ze uiteindelijk wel schoon gekregen met veel dasty (eerste poging) en een plons WD40 (waar het plastic zo lekker hard van wordt). Die zien er inmiddels weer toonbaar uit.
Verder waren de plekken waar de borstels van de krasstraat nooit komen echt smerig. In het randje achter de achterklep stond het mos bijna een centimeter dik, net zoals bij de deuren....

Verder ben ik zo dom geweest een dashboardlampje te vervangen. Oudere auto's hebben vaak wel wat lampjes links en rechts die het inmiddels begeven hebben en dat vind ik er 'niet uitzien'. In dit geval betrof het het lampje achter de knoppen van de ventilatie.
Ik heb een keurig youtube filmpje gevonden hoe dit te doen.... maar helaas staat in het youtube filmpje niet hoe je de radio terugprutst. Achter de radio zit namelijk een dikke bos draden en ik denk dat die bos draden klem zit. Maar ik zie geen kans de dradenbos op de juiste manier te monteren, als de radio bijna op zijn plek zit kan ik niet meer bij de bos draden. Ik moet eens puzzelen hoe die leipe Fransozen dat nu weer bedacht hebben.

Ik heb inmiddels wat kilometers er op zitten en ik hoor wat irritante resonanties. Rond de 100 km/uur gaat de carrosserie zingen, misschien een gaar lagertje (klinkt alsof het rechtsachter vandaan komt). Over een paar duizend kilometer mag hij voor een beurtje, ik zal er een notitie van maken. Verder ruikt het alsof er nog nooit een vers interieurfilter in de auto gepropt is, ik zal het huidige filter er een keertje uittrekken. Je ruikt het stof gewoon en de ventilatie werkt alleen vol-gas.

Ook moet nog ik nog wennen aan enkele typische Renault perikelen. Ik bedoel maar, voorgloeien, is dat niet iets uit de tijd van Ben Hur en zijn vriendjes? En als ik een keer wil seinen naar een vrachtwagen dat hij er wel voor mag, rij ik vervolgens met groot licht. Het schakelaartje gaat wel heel makkelijk door naar continu groot licht. Dus sein ik tegenwoordig maar met de dramlampjes.
Quote

Maar ik zie geen kans de dradenbos op de juiste manier te monteren, als de radio bijna op zijn plek zit kan ik niet meer bij de bos draden. Ik moet eens puzzelen hoe die leipe Fransozen dat nu weer bedacht hebben.

Heel herkenbaar, had ik bij de Clio II RS al last van, maar ook de andere auto's. Die kabelbundel op goed geluk naar onder duwen is de enige oplossing, al hebt het om hem wat meer links of rechts te doen, zodat wanneer je de radio aandrukt, de bos niet achter de radio opkrult, maar naar onder zakt.
Verder geen tips want bij dit type Clio nooit met de radio geklooid.

Quote

En als ik een keer wil seinen naar een vrachtwagen dat hij er wel voor mag, rij ik vervolgens met groot licht. Het schakelaartje gaat wel heel makkelijk door naar continu groot licht. Dus sein ik tegenwoordig maar met de dramlampjes.

Is het niet zo dat je grootlicht opzet door de hendel te duwen, en kort naar je toe trekken het seinen is? Of heeft deze dat nog niet?
T is toch Frans? Moet met gevoel rke, zoals een mooie vrouw. winking smiley
Quote
Nico GTR
T is toch Frans? Moet met gevoel rke, zoals een mooie vrouw. winking smiley

Vrouwen zijn per definitie onbegrijpelijk, eigenwijs en onhandelbaar. Wat dat betreft klopt de vergelijking.
Het voordeel van een (Franse) auto is dat je door de accu te ontkoppelen gewoon rust kan hebben.

Maar het allerbelangrijkste: Gefeliciteerd met de nieuwe baan rke.



WOF smiling bouncing smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2018 15:39 door Wings of freedom.
Quote
Wings of freedom
Het voordeel van een (Franse) auto is dat je door de accu te ontkoppelen gewoon rust kan hebben.

Maar het allerbelangrijkste: Gefeliciteerd met de nieuwe baan rke.



WOF smiling bouncing smiley

In het Nederlands is de uitspraak nog mooier.
Vertrouw nooit een computer die je kan tillen....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2018 17:08 door rke.
Quote
rke
Quote
Nico GTR
T is toch Frans? Moet met gevoel rke, zoals een mooie vrouw. winking smiley

Vrouwen zijn per definitie onbegrijpelijk, eigenwijs en onhandelbaar. Wat dat betreft klopt de vergelijking.

Als je er eenmaal inzit en lekker aan het rijden bent dan zijn deze eigenschappen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Quote
rke
In het Nederlands is de uitspraak nog mooier.
Vertrouw nooit een computer die je kan tillen....

Ik werk voor een bank en dan is deze uitspraak wel heel dubbel.

WOF grinning smiley
Quote
Boppie
Quote
rke
Quote
Nico GTR
T is toch Frans? Moet met gevoel rke, zoals een mooie vrouw. winking smiley

Vrouwen zijn per definitie onbegrijpelijk, eigenwijs en onhandelbaar. Wat dat betreft klopt de vergelijking.

Als je er eenmaal inzit en lekker aan het rijden bent dan zijn deze eigenschappen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Gaat dit over vrouwen of Franse auto's? confused smiley
Tja.

Opnieuw een autoloze periode van werkzoeken. Tijd voor een andere auto, de witte Clio is terug naar zijn baasje.
Quote
haarr
Quote
Boppie
Quote
rke
Quote
Nico GTR
T is toch Frans? Moet met gevoel rke, zoals een mooie vrouw. winking smiley

Vrouwen zijn per definitie onbegrijpelijk, eigenwijs en onhandelbaar. Wat dat betreft klopt de vergelijking.

Als je er eenmaal inzit en lekker aan het rijden bent dan zijn deze eigenschappen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Gaat dit over vrouwen of Franse auto's? confused smiley

Franse auto's natuurlijk.
Quote
rke
Tja.

Opnieuw een autoloze periode van werkzoeken. Tijd voor een andere auto, de witte Clio is terug naar zijn baasje.

Vervelend rke!
Net het andere topic gelezen...
Ja, die jonge gastjes-managers kunnen niet zo goed meer om met de generatie mei '67 (rechtuit, hart op de tong).
Succes!!!
Misschien is een job als rij-instructeur nog iets voor jou!!!
Generatie 58 schijnt nog erger te zijn. Die vertellen plompverloren wat ze ervaren hebben tegen een snotneus die net uit de schoolbanken is.

Het gore lef....
Balen. Die baan heeft niet lang stand gehouden. Hopelijk snel wat nieuws en een andere auto van een baas.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2018 21:22 door uwbuurman.
Oei die wending zag ik niet aankomen. Succes man.
Ik had het nooit gedacht na mijn Laguna, maar ik heb weer een Clio gekocht.

Het is geen fonkelnieuwe (het budget van een steuntrekker is niet zo groot), maar het is er een waar ik mee kan rijden. Met zomer EN wintersloffen en airco.
Deze bolide krijgt ook nog een afleverbeurtje (misschien niet meer dan een beetje spuug op de lak en een vriendelijke schop tegen de bandjes) en hij ziet er goed uit.

Ik ben er erg blij mee. Het is ook nog eens een exemplaar waar een realsize motor in zit, dus het kan eigenlijk niet beter. Nu nog een sleurhaak en hij is compleet.


En, wat het helemaal af maakt, ik heb binnenkort weer werk. Gewoon werk wat ik altijd al heb gedaan, geen carrière change.

Ook van deze bolide beloof ik foto's.
spinning smiley sticking its tongue out spinning smiley sticking its tongue out
Het kan vriezen het kan dooien maar zo wordt het in elk geval nooit saai big smile smiley heeft de vorige Clio een rol gespeeld in de keuze om er nu privé eentje te kopen? Welk bouwjaar hebben we het eigenlijk over?

Veel succes wederom met de nieuwe job én auto, zien de foto's wel weer langskomen thumbs up
Het wordt zo langzamerhand ZEN all over again. grinning smiley

Maar goed om te horen deze ontwikkelingen. thumbs up
Wat een heerlijk topic is het toch als lunch-tussendoortje grinning smiley

Gefeliciteerd met de nieuwe ontwikkelingen winking smiley
Dat je blij bent met je nieuwe baan snap ik goed. Gefeliciteerd!

Dat je blij wordt van Franse rommel snap ik dan weer niks van. Een beetje regen en kou blijkt toch grote invloed te hebben. Al is een clio rijden weinig garantie dat dat binnenkort toch weer in de kou staan wachten betekenr nut smiley
Quote

En, wat het helemaal af maakt, ik heb binnenkort weer werk. Gewoon werk wat ik altijd al heb gedaan, geen carrière change.
Dat is nog het mooiste bericht! Gefeliciteerd! thumbs up
Ha, leuk nieuws hoor. Mooi dat het gelukt is om nieuw werk te vinden thumbs up Dat is inderdaad niet altijd even makkelijk. Gefeliciteerd!
Quote
Janneman
Dat je blij bent met je nieuwe baan snap ik goed. Gefeliciteerd!

Dat je blij wordt van Franse rommel snap ik dan weer niks van. Een beetje regen en kou blijkt toch grote invloed te hebben. Al is een clio rijden weinig garantie dat dat binnenkort toch weer in de kou staan wachten betekenr nut smiley

Hij heeft me nog nooit laten staan. (Althans 1 keer maar toen was die bang voor de rit naar huis en stopte die met een gasklep positiesensor storing in Zweden, stekkertje los en weer vast was de oplossing)

Ik vind het leuk rke, als die nog eens beter gepoetst moet worden dan enkel met wat spuug hoor ik t wel. winking smiley Welke kleur heb je?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-02-2018 13:19 door Nico GTR.
Quote
Janneman
Dat je blij bent met je nieuwe baan snap ik goed. Gefeliciteerd!

Dat je blij wordt van Franse rommel snap ik dan weer niks van. Een beetje regen en kou blijkt toch grote invloed te hebben. Al is een clio rijden weinig garantie dat dat binnenkort toch weer in de kou staan wachten betekenr nut smiley
Hoi Jan,

De oliegestookte Clio reed eigenlijk best goed. Ik ben bang dat de Laguna die ik gehad heb ongeveer de grootste vergissing van meneer Renault was sinds jaren. Je ziet er ook nog maar heel weinig rijden.

Wat ik ronduit schofterig vind (en meerdere merken 'flikken dit kunstje'), is dat particulieren heel veel geld op tafel leggen om een goede auto te kopen waarna ze met de miskoop van hun leven opgezadeld worden. Ik las recent iets over een Golf met een wangedrocht onder de motorkap.
Je zal al je spaarcentjes maar stukgeslagen hebben op zo'n product...

Ik ben in ieder geval erg blij met deze Fransoos. Het is geen Japanner maar een beetje karakter kan geen kwaad. Ik heb er vertrouwen in dat dit een ware kilometervreter kan worden.

Ik heb werk gevonden in het wereldse Brussel. Weer het ouderwetse dinosaurussen werk en ondertussen kan ik mezelf bekwamen in het moderne programmeren.
Ga je dan dagelijks forensen of kies je voor Brussel by night gedurende de week?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close