Bart's Fiat Punto EVO TwinAir & Volkswagen T2B Single Cab (Nieuwe auto + werkzaamheden Bus)

Gepost door BartM94 
Goedemiddag,

Lees al een tijdje mee, maar nooit de moeite genomen om een topic te openen. Toch maar wel gedaan nu.
Mijn naam is Bart, kom uit regio Eindhoven, 23 jaar en momenteel afstuderend voor mijn Bachelor.

Erg groot autoliefhebber. Heel mijn leven al eigenlijk. Vroeger de hobby gehad met 1:18 modelauto's, nu met 1:1 auto's.
Heb enorm veel foto's van alle 'projecten' die ik heb gehad. Maar zal jullie enigsinds de foto's besparen door alleen de 'na' foto's te laten zien.
Alle auto's heb ik volledig origineel gekocht. Ik houd van een subtiele verfraaiing, niet van spoilers/stickers etc
(Ja mijn eerste auto was knakentuning, maar ja, ik was toen 16 en dat was 'stoer')

Vooraf wil ik al aangeven, ik ben geen purist. Het hoeft van mij niet origineel te zijn, als het er maar leuk uitziet.
Op dit moment rij ik een Fiat 500 1200 Lounge uit 2009 met 100dkm op de klok. Meer info hieronder.
En ben momenteel bezig met een Griekse Volkswagen T2B Pick-Up 1600 uit 1979

Hobby die ik onlangs verkocht heb:

Fiat Seicento Sporting Abarth Aka knakentuning (Striping, brede rally wielen, stickers stickers en nog eens stickers) Schaam schaam booskijkers

Golf Mk4 1998 (Verlaagd, 19inch BBS CK AIRII, Jubi koplampen, R32 USA achterlichten, MK6 interieur)

Golf MK2 1983 (Verlaagd, BBS RS Replica, Twingo opendak, RVS uitlaatsysteem)

Peugeot 307CC 2004 (Nieuwe type front, nieuwe type koplampen, 17inch origineel)

Fiat Grande Punto T-jet Sporting 2007 (18inch Binno velgen, chip naar 160PK, donkerdere achterlichten, zwarte accenten)

Volkswagen 1200 6V Kever 1970 (Herbie, verstelbare vooras, verlaagde veerplaten, breedstaal achter, 65'er stuur, jalouzie)

Volkswagen T2B Single Cab 1979 (Bijna klaar, vloerdelen gelast, buitendorpels, Porsche Gasburners, verlaagd voorzijde etc etc)

Fiat 500 1200 Lounge (Zwarte accenten (striping, spiegels, dak, velgen) panorama dak, Blue&Me, multifunctioneel stuurwiel etc etc)

Zoals je kan zien ben ik een enorm fan van Fiat en Volkswagen. De grootste fout is tot nu toe ook de Peugeot geweest, geen auto voor een 20 jarige student op dat moment. Plus alles wat je eraan doet is meteen 'pauper'

Inmiddels ook bijna klaar met de Single Cab. Het uiterlijk blijft zo, lekker patina. Daarna komt er een canvas huif op met camperuitrusting.
Ook zal de bus nog een stuk verder naar de aarde gaan als de keuring erop zit. Doormiddel van een verstelbare vooras en verstelbare veerplaten aan de achterzijde. Hij is al 8cm gezakt door verlaagde spindels en plattere banden. Ben inmiddels ook bezig met een oude Vespa PK50 voor in de laadruimte, deze wordt dezelfde kleurstelling als de bus. Erg gaaf gezicht gaat dat worden. Stiekem veel laswerk aan de bus gehad, de onderzijde van de bus wil ik volledig nieuw hebben terwijl het uiterlijk 'uitgeleefd' is. Dus nieuwe remklauwen, behandelde en gespoten bodem, nieuwe leidingen, remmen niet, kogels nieuw etc etc. Zit bij een erg leuke club, genaamd Aircooled Dudes, loods vol met die busjes.

De 500 is redelijk af in mijn ogen. In ieder geval wat mannelijker geworden met de zwarte accenten. Ook deze was volledig standaard en dealeronderhouden. Direct na aankoop de waterpomp, distributie en multiriem vervangen omdat ik dat niet in de boekjes kon vinden en de dealer niet in zijn dealerbestand. Verder is het genieten door erg goedkoop rond te rijden, dat was met die Punto Turbo wel anders.

Zal binnenkort eens wat foto's van de T2 en 500 uploaden voor aankoop. En het verhaal achter de T2 typen. Ook nog de opknapwerkzaamheden van de Kever, want daar is behoorlijk wat aan gedaan (Zowel technisch als optisch). Deze is alleen naar het buitenland vertrokken omdat ik er te weinig in reed. Hopelijk is dat ook niet het geval met de bus in het voorjaar, we gaan het zien.

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2019 11:58 door BartM94.
Al een behoorlijke auto-historie voor je jonge leeftijd...
En om eerlijk te zijn: de meesten getuigen van behoorlijk goede smaak thumbs up
Bij een paar foto's dacht ik al dat ik de auto's wel eens gezien had. Gezien die schuine 'oprit' bij de Golfjes en de Kever denk ik dat wij een paar gemeenschappelijke kennissen hebben die daar een aantal shoots hebben gehouden.
Niet alle aanpassingen zijn mijn smaak, maar je ziet wel dat er een liefhebber aan het stuur zit, zeker die T2 vind ik er geweldig uit zien thumbs up
Gaaf hoor! Wat een enorme collectie auto's al voor jouw leeftijd. Ik ben niet snel gek op Golfjes, maar jij had toch wel een erg smaakvolle. Leuk ook de combinatie van liefde voor Fiat en Volkswagen. Die combinatie zie je toch niet zo heel snel.
Ik ben benieuwd naar alle vorderingen thumbs up
Nu heb je er nog maar twee toch? Niet de hele lijst.

Leuke historie en leuk aangepast. Favoriet van mij is de mk2! Prachtig! Polar Silber toch?
Qua auto historie hebben we ook wel overlap : Golf 2, Golf 4, Kever, Punto.

Welkom hier!
British Racing Green
Al een behoorlijke auto-historie voor je jonge leeftijd...
En om eerlijk te zijn: de meesten getuigen van behoorlijk goede smaak thumbs up

Klopt, wissel nogal graag van auto's. Voorlopig blijven de 500 en T2 wel even. Voorheen werd ik ze zat door het comfort. Nu dus geen grote wielen en schroefset op mijn daily's. Die tijd heb ik gehad.

afentoe
Bij een paar foto's dacht ik al dat ik de auto's wel eens gezien had. Gezien die schuine 'oprit' bij de Golfjes en de Kever denk ik dat wij een paar gemeenschappelijke kennissen hebben die daar een aantal shoots hebben gehouden.
Niet alle aanpassingen zijn mijn smaak, maar je ziet wel dat er een liefhebber aan het stuur zit, zeker die T2 vind ik er geweldig uit zien thumbs up

Kan kloppen. Omgeving Eindhoven, Geldrop, Nuenen. Je ziet er inderdaad vaker mensen foto's maken.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Gaaf hoor! Wat een enorme collectie auto's al voor jouw leeftijd. Ik ben niet snel gek op Golfjes, maar jij had toch wel een erg smaakvolle. Leuk ook de combinatie van liefde voor Fiat en Volkswagen. Die combinatie zie je toch niet zo heel snel.
Ik ben benieuwd naar alle vorderingen thumbs up

Ik weet ook echt totaal niet waar die liefde vandaan komt bij Fiat. Bij Volkswagen is het dat ik gek ben van aircooled. Die Grande Punto was echt een heerlijke auto met alles erop en eraan. En voor dat geld haal je amper een kale Golf 5 met een nette kmstand. Vandaar mijn keuze voor Fiat, nu ook weer met de 500 dan. Tsja, als je een Golf leuk aankleed ben ik er gek op. En daarmee bedoel ik geen subwoofer en andere bumpers oid. Meestal redelijk OEM houden op schroefset en wielen na.

Barri
Nu heb je er nog maar twee toch? Niet de hele lijst.

Leuke historie en leuk aangepast. Favoriet van mij is de mk2! Prachtig! Polar Silber toch?
Qua auto historie hebben we ook wel overlap : Golf 2, Golf 4, Kever, Punto.

Welkom hier!

Klopt, Polar Silber. Echt de mooiste kleur voor een MK2 Golf/ Jetta in mijn ogen. Nu heb ik idd enkel de 500, de T2B en een PK50S
Kan niet genoeg foto's posten. voor tussen na. doe je ding.
DieT2 is te gek. Originele motor ?
Geweldige auto-historie en wagenpark.
Zoals Ralph zegt: " Kan niet genoeg foto's posten. Van alles. Voor, tussen en na." thumbs up

Het nu al heerlijk om van de onderkant van de T2 te genieten en dan "terug scrollen" naar de buitenkant. smileys with beer
Trouwens hoe klinkt die T2 eigenlijk?
Zo zo, aardig wat auto's al langsgekomen! Los van dat ik de wielen op de Golf 4 persoonlijk net te diep vind, moet ik toch zeggen dat die grill in het zwart erg mooi staat!

Die Herbie is/was ook erg tof zeg evenals de T2, die Patina staat ze beiden goed!

Misschien voor de 500 een leuke upgrade om de facelift koplampen erin te zetten, vind ik qua design persoonlijk erg mooi en schijnen direct te passen. smiling bouncing smiley

Ik heb ook nog een hele collectie modelauto's staan, maar daar kan ik (nog) geen afscheid van nemen, moeten ooit in mijn toekomstige garage in een vitrine komen te staan (nu staan ze verdeeld over 2 vitrines in de woonkamer en logeerkamer.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2017 13:41 door Brent®.
boblafrance Ralph
Kan niet genoeg foto's posten. voor tussen na. doe je ding.
DieT2 is te gek. Originele motor ?

Ja originele 1600 dubbelpoorts met 34 PICT Solex. Foto's zal ik vanmiddag online gooien

Altai
Geweldige auto-historie en wagenpark.
Zoals Ralph zegt: " Kan niet genoeg foto's posten. Van alles. Voor, tussen en na." thumbs up

Het nu al heerlijk om van de onderkant van de T2 te genieten en dan "terug scrollen" naar de buitenkant. smileys with beer
Trouwens hoe klinkt die T2 eigenlijk?

Ja dat verwachten mensen idd niet, maar wel zo leuk zometeen bij de keuring. Interieur en bagageruimte zijn trouwens ook helemaal aangepakt. Wel zo makkelijk als je spullen mee wil nemen die niet gelijk vol met roest gaan zitten.

De T2 klinkt nu anders. Zal zometeen een filmpje online gooien. Normaal hoort er een busuitlaat onder te zitten, ik heb zelf de bumper aangepast om er een 1600 Kever uitlaat onder te zetten. Ziet er wat stoerder uit en klinkt ook wat anders.

Brent®
Zo zo, aardig wat auto's al langsgekomen! Los van dat ik de wielen op de Golf 4 persoonlijk net te diep vind, moet ik toch zeggen dat die grill in het zwart erg mooi staat!

Die Herbie is/was ook erg tof zeg evenals de T2, die Patina staat ze beiden goed!

Misschien voor de 500 een leuke upgrade om de facelift koplampen erin te zetten, vind ik qua design persoonlijk erg mooi en schijnen direct te passen. smiling bouncing smiley

Ik heb ook nog een hele collectie modelauto's staan, maar daar kan ik (nog) geen afscheid van nemen, moeten ooit in mijn toekomstige garage in een vitrine komen te staan (nu staan ze verdeeld over 2 vitrines in de woonkamer en logeerkamer.)

Koplampen zullen niet snel veranderd worden bij de 500. Misschien wel facelift achterlichten, maar dan moet ik nog een manier verzinnen om het achteruitrijlicht en mistlicht in de unit aan te sluiten ipv in de bumper.

Dit is trouwens de Pk50V die volledig onder handen wordt genomen en in dezelfde kleurstelling zal worden als de T2
Hierbij wat foto's nog van de Kever en de T2. Weinig tekst, veel foto's. Forumleden zijn daar dol op haha

Kever bij aanschaf

Laswerk en elektronica voor 2e keuring

Aanwezig bij Le Bug Show SPA

Bus bij aankoop en wat foto's op oude wielen die ik had

Interieurdelen vernieuwen

Nog wat random fotos van vorderingen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2018 14:20 door BartM94.
BartM94
Brent®

Koplampen zullen niet snel veranderd worden bij de 500. Misschien wel facelift achterlichten, maar dan moet ik nog een manier verzinnen om het achteruitrijlicht en mistlicht in de unit aan te sluiten ipv in de bumper.

Koplampen zijn plug and play, vind zelf het nieuwe design erg mooi zeker in vergelijking met de oude halogeen lampen.
Mooie fotoserie. Die T2 is echt gaaf!

Bugshow Spa ziet er ook goed uit. Ik ben er nog nooit geweest. Wordt wel eens tijd eigenlijk...
Zo dit topic helemaal vergeten joh, terwijl ik zo vaak (alleen mee lees) op dit forum kijk.
In de tussentijd een hoop veranderd. Belangrijkste updates zijn;

- Vespa klaar
- Bus RDW ingevoerd + gekeurd
- Blok gereviseerd
- Huif gemaakt
- Onderstel aanpassingen naar modernere (en lagere!) veerweg
- Heleeee hoop kleine dingen maar die komen wel in de foto's aan bod.

Werkzaamheden aan de Vespa. Post dit idd op een autoforum, omdat de Vespa dezelfde kleurenreeks heeft gekregen als de T2B

En klaar:

Werkzaamheden aan de bus voor de APK

Interieur klaar. Nu het stuur goed gemonteerd en een werkend grootlichtschakelaar

Deurkaarten eindelijk klaar

Nóg smallere bandjes ivm de verlaging

En binnen een kwartiertje weer naar buiten, yes! Weegt overigens precies 1100kg.

Hier het hulp stuurhuis reviseren. Was nodig, pin en messing bussen waren volledig versleten. Nieuw vet erin gespoten en stuurt weer strak.

Remclips aan de voorzijde er eindelijk op. Moesten de leiding wat verleggen

Eerste rollingshoot

Vespa eens achterin gegooid. Moet een verdieping in de bodem maken voor het voorwiel. Anders wordt de huif wel erg hoog. Ik heb weer wat te doen dus. Overigens hier ook voor het eerste met zeep gewassen en de ruiten van binnen en buiten gereinigd, waren zwart van binnen :lol:

Hier een vers gereviseerde originele Duitse Solex 34 PICT 3. Carburateur is afgesteld op een standaard 1600 dubbelpoorts. Wellicht nog finetuning nodig, maar eerst eens kijken wat hij zonder gepruts doet.

Al wat retro camping spul weten te vinden

Helaas heeft de dynamo het begeven. Het acculampje blijft branden als de auto van contact af is. Overigens zou dit ook nog kunnen komen door de bekabeling van de startmotor, wat ik eerst eens zal gaan inspecteren en vervangen. De spanningsregelaar, accu, klemmen, massa en kabelschoentjes zijn al vervangen. Daarnaast ook direct een hoofdschakelaar op de accu gezet :tu:

Zitten ook wat lachen stickertjes op. Als ik erop uitgekeken ben trek ik t weer vanaf :tu:

Foutmelding

Bezig met vv van de spanningsregelaar. 34KW schoon aan de haak

Auto ook behandeld met Oawatrol, stopt het roestproces. Moet denk ik nogmaals omdat het al ver ingetrokken is op de plekken.

Zoals aangegeven moest het blok toch even onder handen genomen worden.
Hij zoop namelijk 1l op 400km, dynamo had een lekstroom en leverde 12,5V, en alles was vies vuil en smerig en lekte bij de oude stoterpijpjes.

- Nu dus de set cilinders en zuigers vervangen.
- Nieuwe pakkingen
- Stoterpijpjes + pakkingen
- J-Pipes
- Gereviseerde dynamo

Er was al een gereviseerde Solex 34pict-3 opgezet. Blok had geen voelbare speling.
Uiteraard direct een beurt gedaan, klepspeling en contactpuntjes afgesteld.

Blok rijdt ontzettend goed. Geen rook meer, start direct en weer ruim 14V laadstroom.
De keuze om dit blok onder handen te nemen is omdat dit het originele blok nog is.

Uitgebroken stuk tussen de zuigerveren

Oliekoeler zat potdicht met zand

Smerig plaatwerk. Wel origineel

Motorruimte ook direct gedaan

Verstelbaar huifje gemaakt

En nu over de Fiat.

Dingetje moet over 3 weken gekeurd worden. Van het weekend helaas toch wat werkzaamheden eraan gepland:
- Linker handvat is afgebroken. Scharnier is gescheurd, is een kwaaltje bij Fiat en Alfa. Nieuwe is binnen. Leek mij een afkeurpuntje
- Achterbanden laten balanceren en schroefgat laten repareren. Voel achter een trilling boven de 100-120km/h
- Ruitenwissermotor heeft een verkeerde stand gekregen, daardoor staan deze iets hoger dan normaal. Vervelend, maar toch even naar kijken
- Stelmotor van de linker koplamp heeft soms kuren. Even bekabeling nalopen en opnieuw afstellen

- Vermoeden is dat er aan de rechterzijde iets met de homokineet/ aandrijfas is. Hoor een tik geluid bij gasgeven of remmen.
Wiel heeft geen speling, veer is niet gebroken en toplager zit goed. Zou overigens ook de onderste motorsteun kunnen zijn.
Mooi topic, vooral het multi functionele Twingo dak.

Veel werk en toch de patina behouden, kan ik wel waarderen.
Inmiddels al een tijd geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Kan jullie deze foto's toch niet-niet laten zien dacht ik zo.

Bevalt uiteraard nog erg goed. Ben 'em iets minder druk aan het maken. Zo is het mistlicht verdwenen, heeft het B logo plaats gemaakt voor een A logo, is de grill weer origineel zwart ipv wit.

Stickers twijfel ik nog over, mss ga ik weer voor clean. Tijger op de deur en Griekse teksten blijven er sowieso wel op.

Verder nog een keramisch gecoat spruitstuk + bugpack demper gemonteerd & achterbumper gecleaned zodat de gaten van de keverpijpjes weer dicht zijn. Dat maakt een ontzettend zwaar en ploffend geluid, ik ben er blij mee!

speedtouch
Leuk om de voortgang te zien! Ben jij een 'self made' monteur?

Beetje late reactie. Maar ja, ik doe inderdaad alles zelf. Van las tot spuitwerk, cilinders vervangen, houtwerk, elektra etc.
Enkel hulp gehad met revisie van het hulpstuurhuis en wat kleine dingen zoals banden omleggen.

Haal ook het meeste voldoening eruit om het zelf te doen, dat is tenslotte ook de hobby. Als ik het allemaal uitbesteedde dan was het plezier minder groot.
Vind soms het sleutelen ook leuker dan daadwerkelijk erin te rijden.

Busje staat overigens heerlijk in de winterstalling nu. Tegen april maar weer eruit halen.

Caspian
Mooie foto's en echt een fantastische T2!

Thanks!
Mooie foto's en dito auto's, maar mijn autohart gaat vooral sneller kloppen van de mk2 en kever, maar vooral van de bus. Je pakt het gelukkig wel netjes en grondig aan. Leuk om je project zo te volgen. Als je er echt handig in bent... hier in de buurt is er iemand die er succesvol een bedrijf in begonnen is en verkoopt en restaureert nu aan de lopende band oldskool VW bussen drinking smiley
De Fiat 500 heeft plaats gemaakt voor zijn grotere broer, namelijk een Punto Evo 0.9 TwinAir Lounge uit december 2012.
Had enorm veel spijt van de verkoop van mijn oude T-jet. De 500 was gewoon echt te klein en te onstabiel op de snelweg. Toch 1,5 jaar goedkoop kilometers kunnen maken.

Heb een tijd gezocht naar een goede Evo, met de volgende eisen:
Kmstand max 100.000km (Tsja, hij heeft 110.000 gelopen)
Climate Control
Cruise Control (is volgens mij wel vaak standaard)
Alcantara (Veruit het mooiste interieur in de Grande Punto en Punto Evo)
Sportpakket, met meegespoten bumpers dus ipv die kale plastic bumperkappen (is dat een woord? 'Bumperkappen'?)
Benzine, liefst met turbo
Minimaal 16/ 17 inch wielen. Als je deze later nog moet kopen ben je weer +600euro kwijt.
Blue & Me met multifuncioneel stuurwiel
En een chique kleur.

Er stond er toen welgeteld 1 in Nederland welke binnen budget viel en die alles had.
Helaas geen panoramadak, maar dat mag de pret niet drukken.
Wel volledig schadevrij, van de eerste eigenaar, volledig origineel etc.

De remtrommels waren een doorn in het oog, zo verroest. Daarom kaal gemaakt en goed beschermt:

Daarna meteen een verse APK erop laten zetten. Remslangen aan de voorzijde waren aan de beurt. Verder gewoon goed.
Meteen bij de dealer een origineel TwinAir logo laten plaatsen op de achterklep.
Uiteraard zoals al mijn auto's een reclameloze kentekenplaathouder erop.

Gister een grote beurt uitgevoerd. Alle filters van MANN en verse Castrol 5W40 C3 volgens Fiat normering
Volgens boekjes uitgevoerd bij 95.000km, maar lijkt mij al aardig vervuild toch?

Had voor €82,00 euro het complete beurtpakket in huis. Beurt zelf was in 1,5 uur al uitgevoerd.
Grootste gekloot was de interieurfilter. Oliefilter zat redelijk hoog op het blok en kon er daarom dus goed bij.
Rijeigenschappen zijn niet veranderd na de beurt.

Huidige plannen met de Evo:
- Wielbout kapjes monteren. Zijn onderweg vanuit Ali haha
- Winterbanden wisselen voor zomerbanden, ik blijf dezelfde set rijden. Mooiste set in een chique kleur.
- Spiegelkappen vervangen voor dezelfde kleur als de auto, de huidige chrome siert de auto niet.
- LED interieurverlichting + kentekenverlichting inbouwen
- Vocht uit linker achterlicht eruit halen, hoe? Iemand?
- Voorgrill en roosters laten spuiten in pianolak zwart
- Handvat dashboardkastje vervangen, is gescheurd helaas.

Heb de bus ook weer uit de winterstalling getrokken. Toen mijzelf even 4 avonden kwaad gemaakt om dingen aan te pakken die mij erg stoorde!
- Massaprobleem van de koplampen opgelost, er brandde telkens 1 H4 lamp door
- Lelijke gele folie van de lampen eraf getrokken, wellicht nog ooit originele gele Hella glazen monteren
- Tellerbakverlichting fiksen, lampjes en fittingen waren oud. Alles vernieuwd, koste toch geen 'drol'
- Bekabeling van de radio fatsoenlijk gemaakt via de zekeringkast
- Binnenverlichting werkend gemaakt, nieuwe bekabeling getrokken
- Spatlappen eraf gehaald, past niet bij de stijl vd auto.
- Uitlaatpijp gelast ivm rammel. Tevens in de hittebestendige coating gezet (nog geen foto van)
- Alle vacuümleidingen vervangen, waren nog de oude originele (van ontsteking én luchtfilter)
- Preventief alle flexibele benzineleidingen vervangen incl nieuwe klemmen gemonteerd
- Snelschakel adapter geplaatst. Is minder roeren.
- Nieuwe pedaalrubbers
- US achterlichten vervangen voor OEM achterlichten
- Contactpuntjes vervangen met de juiste stekker, andere had ik zelf erop gesoldeerd
- Ontsteking + carb opnieuw afgesteld. Geen gestotter meer met koude motor en een stuk meer vermogen als die warm is. Was hard nodig dus.
- Stekkers van de dynamo opnieuw gesoldeerd. Was los gelaten, uiteraard netjes met krimpkousjes.
- Aanslagrubber van rem en koppelingspedaal vervangen
- Stuurwiel recht gezet
- Ruitenwisserarmen gespoten, gesmeerd, nieuwe afdekdopjes.

Onderdelen:

Uitlaat gelast:

Thuis in de 'werkplaats'.

En alles weer 100%

Matthijss
Gefeliciteerd met de Punto EVO!
Gelijk alle puntjes op de i zetten, klasse.

Geeft een fijner rijgevoel dat alles 100% is. Voor het geld hoef je het niet te laten.
Al weet ik niet of ik de boekjes moet geloven, zo'n vervuilde luchtfilter heb ik nog niet voorbij zien komen bij mij.
Gezien ik met de fiets naar mijn werk ga, rij ik maar 7500km op jaarbasis. De olie zal dan ook elk jaar ververst worden.

Ook trouwens nieuwe kentekenplaten op de Punto gezet, de oude waren niet heel fris meer. Jammer van het '1tje' alleen.. sad smiley
Gaaf man, de werkzaamheden aan de bus en de verslagen daarvan! Prima schuur ook!
En leuke Punto! Wel even wennen, zo'n Twinair.
Barri
Gaaf man, de werkzaamheden aan de bus en de verslagen daarvan! Prima schuur ook!
En leuke Punto! Wel even wennen, zo'n Twinair.

Het was inderdaad even wennen. Stoor mij niet aan het 'brommer' geluidje.
Het vermogen is totaal niet te vergelijken met mijn oude GP, wel een stuk vlotter dan zijn kleinere, maar oudere 4 pitterige zusje.

Schuur is prima, echter met natuursteen geen olie morsen. Is nogal een dingetje bij die T2 winking smiley
Leuke update en gefeliciteerd met de punto, klinkt best grappig zo’n 2 cilinder.
Leuk om je topic te lezen Bart! De T2 is gaaf zeg, ik kan ratlook wel waarderen, maar vaak is het een beetje teveel vind ik. Ik vind jouw T2 echt tof, gewoon een uitstraling die zegt "ik ben een werkpaard", maar wel met een goed hart (lees goede techniek) .

Een Punto blijft prachtig vind ik! Wat een tijdsloos ontwerp is dat toch ook, een auto die bij mij ook zo op de parking mag komen, opvolger nummer 1 voor mijn Getz (ooit).
Peter O
Leuk om je topic te lezen Bart! De T2 is gaaf zeg, ik kan ratlook wel waarderen, maar vaak is het een beetje teveel vind ik. Ik vind jouw T2 echt tof, gewoon een uitstraling die zegt "ik ben een werkpaard", maar wel met een goed hart (lees goede techniek) .

Een Punto blijft prachtig vind ik! Wat een tijdsloos ontwerp is dat toch ook, een auto die bij mij ook zo op de parking mag komen, opvolger nummer 1 voor mijn Getz (ooit).

Het is geen bewust gemaakte ratlook, dat scheelt. Hij is zoals hij is, enkel wat puntjes bijgewerkt en eens gepolijst. De gemaakte ratlooks vind ik ook absoluut niks.
Als het weer weer wat lekkerder wordt ga ik de achterbumper nog proberen wat netter te krijgen, zodat deze beter in het geheel past met de voorbumper.

Tevens ook bezig de uitlaat wat anders te ontwerpen zodat deze niet meer zo laag komt te hangen, later daar meer over!

Betreft de Punto, die heb ik ook gekozen ivm het tijdloze ontwerp. Ik had er ook een mooie MK5 of zeer kale MK6 voor kunnen halen. Maar dan ben ik weer zo 13 in een dozijn typerende jongen. En hou mijn handen een beetje van nieuwere VAG's af. Heb genoeg shit voorbij zien komen tijdens mijn werk als Service adviseur bij een VAG dealer.

Punto begint nu overigens rustiger te lopen. Zal wellicht toch door de beurt (voornamelijk de olie bij die TwinAir) komen. Hij liep voorheen iets of wat onrustig stationair als hij nog koud was, dacht dat dat typerend was voor zo'n 2 pitter.
Eens wat fatsoenlijkere foto's gemaakt. Tevens ook de wielboutkapjes gemonteerd, klein detail.

Eindelijk weer een auto waar ik naar omkijk als ik hem in de parking zet..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close