Alfa Romeo Giulietta 1984 1.8 Nord

Gepost door Mooiroodisnietlelijk 
Goedeavond allemaal,

Al een paar jaar actief aan het meelezen en bij deze toch een de stap genomen om een hobby auto te kopen en mijzelf dus voor te stellen op het forum. Ik ben Jasper 27 jaren jong en woonachtig in Drenthe. Onlangs van een vriend een mooie Alfa Romeo Giulietta 116 kunnen kopen smiling bouncing smiley De auto is van 1984 en is een paar jaar geleden via deze vriend geïmporteerd. Wat echt uniek is aan deze auto is dat de bodem keihard is. Er is dan ook nog nooit aan gelast. De carrosserie heeft wel wat werk nodig maar dat wordt nog gedaan de komende maanden. Hier heb ik gelukkig al een goed adres voor gevonden.

Daarnaast heb ik als daily driver een Corrida rode Skoda Superb 2.0 TDI Sportline combi.

Wel heb ik de afgelopen weken wat achterstallig onderhoud laten wegwerken.

- Nieuwe remmerij voor (schijven + blokken)
- Wiellagers voor
- Veel rubbers die niet meer goed waren vervangen
- Compleet nieuwe uitlaat van voor naar achteren
- Watt stangen laten monteren (geen gedoe meer met versleten rubbers)
- En nog wat klein werk.
- Koprevisie
- Uitlijnen

Al met al heeft de beste man er meer dan 20 uur in gestoken maar is hij nu weer tip top in orde. Elke 10.000 verse olie en bougies en we kunnen er weer tegenaan.

Ik hou jullie op de hoogte met betrekking tot de reparaties die hij gaat krijgen aan de carrosserie!!

24 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-01-2019 13:12 door Mooiroodisnietlelijk.
Wat een goed ding! Leuk dat je dit hier deelt!
Gaaf ding zeg! Die velgen ook, fantastisch!
Hele toffe auto! thumbs up Interieur kan eigenlijk helemaal niet, maar is stiekum errug gaaf!
Zo!! Die is leuk! thumbs up Normaal hou ik meer van OEM bij young- en oldtimers, maar de velgen staan best wel goed eigenlijk.
Thanks iedereen! Erg blij dat ik dit super exemplaar van een goede vriend kon overnemen. Een goede basis was toch mijn eis en daar had ik dan ook wel wat voor over.drinking smiley

Jay DoubleYou
Zo!! Die is leuk! thumbs up Normaal hou ik meer van OEM bij young- en oldtimers, maar de velgen staan best wel goed eigenlijk.

Ik kijk ook met een schuin ook naar een setje originele alfa velgen om te kunnen switchen. Maar ik vind de Ronal velgen zo leuk dat ik ze sowieso niet weg doe.

Hetzelfde verhaal met het interieur, zou fout, maar toch ook weer super gaaf.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2017 18:57 door Mooiroodisnietlelijk.
Voor de liefhebbers de daily, echt een super fijne reiswagen! Net terug van een retourtje Kroatie en geen centje pijn. Gemiddeld 1 op 17 thumbs up

Toffe Alfa, mooi dat je hierin investeerd en wil delen.
En de Skoda heeft een mooie kleurstelling.
Wauw die Superb is ook gaaf! Zie je veel te weinig, zeker in die kleur en Sportline uitvoering!
Gave Alfa zeg!! Ik dacht dat ik hem op Viva Italia heb gezien, maar dat was een andere, bijna gelijke.

Die Ronals zijn inderdaad super tof, vriend van mijn vader heeft ze ook, maar dan onder een 33.
Heb je ook mee gedaan met de nachtrit zaterdag?

Toffe kleur zeg op de Skoda! thumbs up
Mooie Alfa Giulietta Japer, zo te zien is er voor minstens 100 uur werk aan vericht voor dat je hem kocht.Mooie glimmende motorkop 4 x cabrateurs met 4x openluchtfilters. vette velgen,
nieuwe leren bekleding. Heel mooie.

De Skoda, lijkt de Audi voorbij te streven.zijn"looks" zijn zelf beter. ( maar dat is persoonlijk ) Zowiezo, geweldig merk.
Ontzettend gave Alfa cool smileythumbs up
Ik woon zelf ook in Drenthe, wellicht spot ik je eens.
Ben vrij geregeld aanwezig op de TT baan.
Dank voor de reacties iedereen!

@Pjotr: het kan zijn dat je hem op viva italia hebt gezien. De vorige eigenaar was behoorlijk actief met de alfa op de verschillende evenementen!

@Bofkont: Assen ben ik niet zo vaak te vinden, maar ik verwacht volgend jaar zeker een paar keer op het TT circuit te zijn. Wat doe jij op de TT baan als ik vragen mag?

@ Raplh V: Zeker waar!

@ Audi liefhebber, ik zal nog eens wat meer foto's maken. Maak eigenlijk niet zo vaak foto's van de auto. winking smiley

Daarnaast heeft vriendin lief een beton paaltje over het hoofd gezien. Kan gebeuren natuurlijk en het wordt op dit moment gerepareerd. Waarschijn wordt de hele bumper vervangen aangezien deze er los bij hing.

'' Ik hoorde geen piepjes en zag ook niks op de achteruitrij camera '' big smile smiley

Vooral kijken als er vrij rijden is, mijn beste kameraad rijdt op de baan met een Alfa 75 en een M3 compact.
@ Mooiroodisnietlelijk, nee het was een ander kenteken. Maar ik zal nog een zoeken in mijn archief. Misschien staat ie er tussen!

Balen van de schade zeg!

@René, wanneer is er weer vrijrijden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2017 19:22 door Pjötr.
Als je laat weten wanneer het is Bofkont dan zal ik zeker een keer met de Alfa langs komen!

@ de rest: thanks!

Update: 7 november breng ik de Alfa voor het cosmetische werk, wat wordt er allemaal gedaan:

1.Volledige bodembehandeling tegen roest (Preventief)
2. Beginnende roest paravan laten verwijderen
3. Beginnende roest deur lv laten verwijderen
4. Kleine roestplekjes rondom laten verwijderen
5. Volledige neus wordt overgespoten ivm de steenslag en wat mindere plekjes.
Mooiroodisnietlelijk ,

Leuk doe ik thumbs up

Pjotr,

Ik weet het niet, ik denk dit jaar niet meer.
Zal mijn kameraad eens vragen.
Ik mag de komende maanden toch niet rijden dus de mini-restauratie is wat vooruit gehaald.

Vandaag kreeg ik deze foto's door van de spuiter. Er was nog wel wat verborgen schade die was opgelapt met heel veel plamuur. Gelukkig wordt dit allemaal opgelost en ik verwacht de auto ergens dit jaar terug! Volgend jaar April staat het eerste evenement op het programma (Viva Italia).

Meer foto's volgen nog zodra ik deze heb van de spuiter..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2017 18:43 door Mooiroodisnietlelijk.
Dubbel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2017 19:05 door Mooiroodisnietlelijk.
Goed werk! Jammer van die weggemoffelde schade maar zo te zien wordt het vakkundig aangepakt thumbs up

Wellicht heb ik er overheen gelezen maar ga je nog iets aan het interieur doen?
Thanks! Het interieur ben ik nog niet over uit. Het is zo fout dat het wel weer gaaf is. Aan de andere kan zit ik aan zwart leer te denken. Maarja met het grote onderhoud en dit erbij eten wij met de kerst droog brood ! nut smiley

Omdat ik toch al droog brood eet heb ik voor na de winterstalling alvast nieuwe olie, bougies, bougiekabels en alle filters liggen dus die gaan er dan op. Ik moet nog een nieuwe ring hebben voor de kmh meter die aan de bak zit aangezien de teller nu alle kanten op vliegt.

En als de auto klaar is nog een taxateur langs! Ben benieuwd wat hij gaat zeggen over de waarde.
De onderkant is inmiddels behandeld met RX7, RX10, en waxoil. Ik heb alleen wat redelijk slechte foto's toegestuurd gekregen maar het ziet er op het eerste oog prima uit! De komende maand gaat hij verder met de carrosserie van de wagen en het spuiten daarvan.

Ik had eerst gekozen voor een bodem restauratie van Stipt Polish point maar daar kwam ik al snel op €5000 waarbij ik niet helemaal een goed gevoel had. Hij keek vluchtig onder de bodem door en had een mooi verkoopverhaal maar al met al had ik niet het gevoel, ondanks dat Stipt Polish Point er anders over dacht, de auto een investering van €5000 in alleen de bodemrestauratie waard is. Als ik 500 km rij voor een offerte heb ik liever dat iemand de auto grondig bekijkt en niet even snel eronderdoor loopt en dan al een prijs kan noemen. Dan hoef ik die 500km ook niet te rijden.

Neem trouwens niet weg dat Stipt super werk levert afgaande van de foto's!! Alleen is mijn Giulietta het in mijn ogen nog niet waard.

Even wat foto's (excuse de kwaliteit):

Stipt polish is wel heel erg gelikt wat ik daar allemaal zo van zie, echt elk detail denken ze aan, elk schroefje of onderdeel maken ze als nieuw.
Maar om heel eerlijk te zijn ook wel een beetje waanzin, zeker die prijzen gaan nergens meer over, met een heel erg dure auto begrijp ik het nog enigzins.
Ik zou niet eens meer durven rijden na zo'n behandeling grinning smiley

Een goede bodem behandeling volstaat gewoon voor een fractie van die 5k.
Dat elk schroefje aan de onderkant niet in nieuwstaat is boeit niemand iets, technische staat is veel belangrijker.
Stipt had nog wel zo'n mooi promofilmpje op Autoblog... grinning smiley

Elk schroefje wordt gepoetst. Beetje overdreven. Zeker voor zo'n heerlijk rij-ijzer als Giuletta. Top wagen. Die Skoda vind ik ook wel erg stoer hoor!
@Bofkont:
Jaa ze maken zo'n auto weer als nieuw! Maar dan moet ik hem eigenlijk op de brug in een museum zetten smiling bouncing smiley Maar je hebt gelijk, rijden is dan niet meer leuk! Technisch heb ik de auto bijna 100%, moet hem alleen nog even laten afstellen! drinking smiley

@P.Klieder:
Jaa leuk filmpje. Ik was al bij hem op bezoek geweest voor het filmpje uitkwam dus dat heeft mij toen niet doen overhalen!
Hele mooie Alfa en velgjes staan goed op een auto van de jaren 80!
Heb ze zelf even gehad op mijn Audi 90 van 1986.

Word ook goed grondig aangepakt! Wordt hij volledig herspoten of gedeeltelijk?
Dat zijn helaas dingen die je bij een grondige restauratie tegen komt, die slecht herstelde schades..
Had ik destiijds op de 90 en nu bij de Coupé ook helaas, maar gelukkig deze keer minder erg :P

Veel succes en ik volg thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2017 19:06 door FourRingsFiveCylinders.
@ FourRingsFiveCylinders: Thanks! De auto wordt gedeeltelijk herspoten. Dus de neus/motorkap volledig, achterscherm links, deur linksvoor. Samen met de antiroestbehandeling en het laswerk al een redelijke kostenpost. Wellicht dat een volledige spuitbeurt er in de toekomst nog een keer in zit!

Voor de liefhebbers wat foto's van het klaarmaken van de alfa voor het spuiten:

Geen reacties maar wij gaan rustig door met het posten van foto's voor de geïnteresseerden!

De auto is inmiddels helemaal strak gemaakt en hij is klaar om gespoten te worden. Ziet er op het eerste oog allemaal super netjes uit en kan niet wachten om de auto weer terug te krijgen. Het komende jaar maar eens flink de auto gebruiken voor leuke evenementen en tourritten.

Ik hou jullie up-to-date!
Caspian
Leuk zeg! Wanneer verwacht je hem weer terug te hebben?

Ik verwacht hem eind december/ begin januari weer terug te hebben! Heb er geen haast mee want mag er toch niet meer rijden. Ook de taxateur moet nog langs komen en ik heb geen idee wanneer dit gebeurt. De spuiter heeft een adres hiervoor aangezien hij zelf ook helemaal gek van Alfa is een een prachtige GTV6 heeft staan.

eeuwige_student
Blijf posten!

Will do!
Blijven posten, maar dan graag wat meer foto's. Ik zie nog wel wat plamuur her en der.

Overigens, ik laat de oudjes altijd taxeren door Steijn sportcar taxaties. Die weet echt waar ze het over hebben. 10 of 20 euro meer of minder voor een taxatie die ten eerste spot-on is en ten tweede door de verzekeraar wordt geaccepteerd, is voor mij niet van belang, dus ik jies de beste. Daarnaast, als je de taxatie hebt, stuur dan de rapportage naar je verzekeraar, met het verzoek dat ze bevestigen dat ze de taxatie accepteren. Schriftelijk. Altijd doen.
@ Heisenberg:

Volgend jaar 8 April Viva Italia is de auto te vinden in Assen! Super leuk evenement.

@uwbuurman:

Helaas moet ik het doen met de foto's die ik krijg van de spuiter en die zijn niet zo gedetailleerd. Als ik de auto weer terug heb zal ik mooie fotoshoot houden! Thanks voor de tip van de taxateur.
Ah ok. Ik heb destijds tegen mijn spuiter gezegd dat ik veel foto's wilde hebben en dat hij er 2 uur voor in rekening kon brengen. Dat leverde met even wat meer plaatjes op. Ook ben ik zelf een paar keer gaan kijken. Kan maar 1 keer.
Overigens kan ik niet wachten tot die shoot smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2017 17:54 door uwbuurman.
Dubbel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2018 21:49 door Mooiroodisnietlelijk.
Zo, het wordt weer eens tijd voor een kleine update. Het spuitwerk is inmiddels helemaal klaar en de auto is weer helemaal opgebouwd. Aangezien alleen de neus, zij schermen voor en een deel van de achterkant is gespoten stond dat niet helemaal in contrast meer met de rest van de auto. Op advies van de spuiter die tevens een poetsbedrijf heeft heb ik de auto een volledige detail laten geven van het exterieur en interieur. Dat is nu helemaal klaar.

Maaaaar... het blijkt maar weer dat alle clichés waar zijn van oude (alfa's) auto's, en deze dus zelfs kapot gaan terwijl ze stilstaan drinking smiley .. het koppelingspedaal doet niks meer terwijl de auto geen meter heeft gereden. Dat is waarschijnlijk ook de reden. Aangezien we toch bezig zijn ga ik de auto begin maart met de auto ambulance naar Alfa Nord brengen om een nieuwe koppeling set te laten monteren en alle randzaken waarvan hij denkt dat ze wel eens problemen kunnen opleveren ook preventief te vervangen. Daarnaast krijgt hij dan tevens ook een nieuwe APK. Als laatste ga ik 13 maart zelf de auto verse sapjes/filters & bougies geven. Gelukkig gaan de crypto munten weer iets omhoog grinning smiley

Een paar foto's van de poetser:

Voor en na

Rond de ramen zaten voorheen chromen strips die compleet verrot waren. Nieuwe kunnen vinden en zwart laten spuiten.

Random binnen foto na het poetsen.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2018 08:12 door Mooiroodisnietlelijk.
Of je foto's niet laten verkleinen via dezelfde website. Probleem had ik ook. Zodra je de foto's upload in het originele formaat kun je ze wel zichtbaar krijgen. Moet je ze natuurlijk eerst zelf even verkleinen.
Jaa raar! Opnieuw geupload via een andere site en nu is het wel gelukt thumbs up nog steeds de donkere foto's van de poetser maar het is beter dan niks.
Da's beter inderdaad winking smiley Ondanks de donkere foto's ziet het er goed uit (m.n. de eerste foto geeft een goed beeld).
Topic helemaal gemist.
Wat een geweldige Alfa. Dat interieur alleen al is heel dik.

Wat leuk om een Skoda in een speelse kleur te zien. Vind dat de mooiste moderne VAG persoonlijk.

Ben benieuwd hoe je Alfa is als hij klaar is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close