Nieuwe aanwinst van x-trailrijder: Nissan Bluebird 1.8 turbo!

Gepost door x-trailrijder 
Hee,

Bij deze wil ik jullie graag voorstellen aan mijn nieuwe aanwinst; een Nissan Bluebird T72 1.8 turbo! De Bluebird is één van de allereerst Bluebirds uit Engeland met het stuur aan de linker zijde. Het chassisnummer geeft dan ook aan dat deze auto nummer 93 is uit de reeks. Via een woordvoerder van Nissan Nederland ben ik erachter gekomen dat deze auto een homoligatiemodel is geweest voor Nissan Nederland in 1988.

Even een korte geschiedenisles want een Nissan Bluebird voor de west europese markt zoals die van 1986-1990 is gebouwd oogt voor de meeste mensen gelijk, toch zijn er in korte tijd veel veranderingen geweest. In 1986 kwam de Nissan Bluebird T12 uit, een auto geproduceerd in Japan. In Engeland werd in 1986 de productie van de T72 Bluebird opgestart met het stuur aan de rechter kant, enkel voor de eigen eilandbewoners bedoeld dus. Dit was feitelijk een in Engeland geproduceerde auto die bestond uit bouwstenen die verscheept werden vanuit Japan, geen echte eigen productie dus. Om het nog lastiger te maken voor de Engelse wist je tzt niet of je een nieuwe Bluebird uit Japan geleverd kreeg of eentje uit Engeland. De linksgestuurde Bluebirds kwamen wel altijd uit Japan en zagen er zo uit:

In het voorjaar van 1988 kreeg de Nissan Bluebird een facelift. Eigenlijk zou vanaf dat moment de productie in Japan van de Bluebird als T12 voor de europese markt moeten stoppen echter was de fabriek er in Engeland nog niet klaar voor. De gefacelifte Bluebird kwam dus nog 4 maanden lang uit japan waarna officieel de T12 niet meer geleverd zou worden in Europa. Deze zag er als volgt uit:

Vanaf oktober 1988 werd de Bluebird volledig in Engeland geproduceerd onder de modelcode T72. De auto zag er precies hetzelfde uit op veel details na, grote voordeel was natuurlijk de productie in Europa waardoor Nissan eindelijk écht een vuist kon slaan in Europa en minder afhankelijk was van eventuele importbeperkingen. Zichtbare verschillen zijn oa de koplampen, achterlichten, kleur van de ramen, gebruikte materialen in het interieur, het missen van stiknaden op dashboard en deurpanelen en nog veeeele andere kleine details. De T72 zag er als volgt uit:

Nissan heeft halverwege 1988 een aantal pre-productie modellen ontvangen om te testen en om uit te zoeken of de auto wel of niet geleverd moet worden in Nederland. Helaas heeft Nissan NL de T72 nooit als turbo officieel laten importeren na deze auto, dat terwijl de in Japan gebouwde T12 wel officieel geleverd is in Nederland. Agja, het maakt deze auto nog zeldzamer want dit is de enige Bluebird T72 die ooit officieel door Nissan NL is geïmporteerd! Nog bijzonderder is dat deze auto uit het preproductie stadium deels met de hand in elkaar is gezet en dat ze eigenlijk helemaal niet meer hadden mogen rondrijden. Deze Bluebird daarentegen is na zijn dienst bij Nissan Nederland uiteindelijk bij een Nissanmonteur terecht gekomen en zover ik heb kunnen achterhalen is deze man de tweede eigenaar geweest tot 2012. Kilometerstand in 1991 was 47.000km, in 2012 was dit 230.000, elk jaar 10.000km erbij. Daarna heeft de auto een beetje een rommelige tijd gekend:

-In 2012 heeft de auto een paar maanden bij een handelaar gestaan.
-Auto is gekocht in 2012 door een man uit Amsterdam. Hij vond de auto geweldig maar had er geen verstand van, de auto is in verval geraakt hierdoor en er is aan gerommeld. Ook veel kilometers gemaakt, gelukkig wel beurtjes gehad bij een garage. De man zou eind 2014 emigreren en de auto werd op marktplaats gezet. De auto stond op de nominatie om gesloopt te worden, de auto zou letterlijk drie dagen later aan de sloop zijn meegegeven. Gelukkig is hij net optijd gekocht.
-Auto is door een vriend van me in 2014 gekocht. Heeft zo'n 2 maanden gereden en is zelfs nog naar een eindejaarsmeeting geweest van NCN. Daarna is de auto na enkele maanden buiten staan in een droge en verwarmde stalling gezet tot augustus 2017.
-In november 2016 heb ik de auto overgenomen.

De auto heeft ondertussen 280.000km gelopen. De motor loopt werkelijk als een zonnetje en de auto komt erg goed van zijn plek. Met een opgegeven tijd van 0-100 in 8.6 seconden is dat ook niet zo gek eigenlijk. Je merkt aan veel dingen dat deze auto een preproductie is. Zo is het dashboard, de stoelbekleding en het tapijt van een T72 gemonteerd maar de deurpanelen waren schijnbaar nog niet klaar want de huidige stammen uit een T12, te zien aan de stiknaden in het "leer". De achterlichten en koplampen waren voor een LHD versie schijnbaar ook nog niet beschikbaar want ook die zijn van een T12. De middenconsole is van een T72 maakt het deksel van de middenarmsteun is er eentje die nooit het officiële productieproces heeft gehaald. Al met al kom ik overal hele bijzondere dingen tegen aan deze auto. Op veel interieurdelen is aan de achterkant of onderkant ook geschreven, schijnbaar zodat de juiste onderdelen bij de juiste auto terecht zouden komen.

Het dashboard was overigens ook nog niet echt van een goede kwaliteit want het dashboard zit vol met scheuren en de ventilatieroosters zijn allemaal gesmolten en deels verbrijzeld. Ik heb gelukkig een als nieuw dashboard liggen voor de T72 dus er zal niets aan de looks veranderen, die ben ik ook meteen maar gaan vervangen maar daarover later meer.

Er valt echt een heleboel over deze auto te vertellen maar ik denk dat wat foto's misschien deze post wat luchtiger houden. Even enkele bijzonder slechte foto's van de Bluebird op de trailer afgelopen weekend:

Afgelopen zaterdag maar meteen begonnen met het gehele interieur demonteren. Ik wou erg graag weten hoe het qua roest gesteld is. Tot nu toe is hij verrassend hard gelukkig! Het huidige interieur is echt mega ranzig en gewoon op dus het moest er sowieso uit om de auto weer in ere te kunnen herstellen. Nadeel is dat deze auto's in GTI uitvoering een zeer zeldzaam interieur hebben met een speciaal stofje en kuipstoelen waarvan de bestuurdersstoel zelfs luchtkussens heeft om hem naar wens af te kunnen stellen. Super vet! Maarja... het vinden van een goed alternatief interieur is wel heel erg lastig...

Ik heb in het voorjaar gelukkig een Bluebird 1.8 GTI met CA18DE gekocht in Duitsland voor de sloop, het interieur was ranzig maar in perfecte staat. Na zeeeer grondig schoonmaken is het verschil tussen de "nieuwe" stoel en de huidige stoel goed te zien:

Ook heb ik maar gelijk het compleet versleten dashboard gedemonteerd:

Zoals je kan zien is hij echt op...:

Uiteindelijk ook een vloerkleed gevonden met slechts 100.000km ervaring, hier nog smerig maar van enige vorm van slijtage is geen sprake, echt als nieuw!:

Hier zit het nieuwe kleed al op z'n plek:

En sinds gisteravond zit het in nieuwstaat verkerende dashboard ook op z'n plek:

Zoals je kan zien zijn de deurpanelen nog helemaal vies en bruin. Er is gerookt in deze auto de laatste jaren en daardoor is alles helemaal smerig. De deurpanelen krijgen nog een heleboel TLC van me dus daar nu gelieve nog even niet teveel aan storen drinking smiley Owja, dat stuur wordt natuurlijk ook nog vervangen!

Het interieur reinigen gebeurd overigens grondig, heel erg grondig:

Voor de rest is het uiteraard een uitdaging om alles terug te brengen naar nieuwstaat in het interieur. Zo ook de tellerbak die wel een polijstbeurt kon gebruiken:

van dit:

naar dit:

Op dit moment ligt de zgan bestuurdersstoel bij de reparateur om deze te voorzien van de stof van de passagiersstoel zodat hij écht als nieuw is en uiteraard wordt de stoel opnieuw gevuld en verstevigd.

Aan de auto zelf gaan sowieso nog een heleboel dingen gebeuren en uiteraard wordt alles gedaan op de manier zoals ik dat graag doe; overdreven goed en veel OEM NOS JDM :loveit:

Kort lijstje:

-Compleet nieuwe uitlaat voor de turbo van voor tot achter
-Nieuwe banden rondom
-originele gerestaureerde velgen
-originele radio
-neusje wordt gespoten, twee nieuwe originele voorschermen erop
-achterbumper wordt gespoten
-beide wielkastranden achter worden gespoten, eentje moet ook gelast worden
-nieuwe schokdempers rondom van Monroe met H&R 30mm verlagingsveren (oej bah.... niet OEM :nerdsmiling smiley

En nog heeuuul veel andere dingen maar dat komt vast en zeker allemaal nog voorbij in dit topic.

Groetjes,

Rens
Leuk project en een bijzonder verhaal! Ik herinner me de luchtroosters op de flanken links en rechts achter nog goed van de Nissan Bluebird. Vond ik destijds toch wel een stoer accent...drinking smiley
Wauw! Ik was al bang dat je je ging vervelen nu de andere Bluebird toch ongeveer af is! grinning smiley
Maar je hebt weer wat gaafs gevonden. Tof zeg!

Cherry's ook nog in bezit, of is dat nu te min voor je met al die Bluebirds? smiling smiley

Dat GTI logo, ik zie het wat slecht op de foto, maar dat lijkt wel van een Golf GTI?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2017 14:20 door Barri.
Zoo, dat is geen half werk! Ben serieus benieuwd naar het eindresultaat en stiekem ook naar een "complete collectie foto" smileys with beer
"In november 2016 heb ik de auto overgenomen."

En al die tijd stilhouden. crying smilie

Tja, nu weer lekker lees- en kijkvoer. Dat weer wel natuurlijk.
thumbs up grinning smiley
@Funf, Inderdaad een bijzonder accent die roosters! Ze hebben nog nut ook trouwens, ze zijn onderdeel van het ventilatiesysteem.

@Barri, ik heb best al wat auto's verkocht, twee Cherry's en een Micra K10 zijn verkocht en één Cherry was helaas af dus die staat nu bij de sloop. Maar en blijft genoeg te spelen over gelukkig big smile smiley De Cherry's vervelen zeker nog niet, blijven heerlijke simpele auto's en ze zijn belachelijk zuinig. Met m'n gele turbo rij ik op de snelweg 1 op 18 drinking smiley

Dat logo is trouwens origineel voor de Nissan Bluebird. Als het project na de komende weken in de buurt komt van hoe het moet worden zal ik er nog eens een mooie fotoshoot tegenaan gooien.

@Brent, tnx! Ik hou wel van doorpakken inderdaad haha. Die foto's volgen echt nog, afgesproken!

@Altai, grinning smiley heeft ook een reden hoor, ik had nog geen foto's en nog geen spullen dus dan was het een openingspost geworden als:

"Ik heb een Bluebird Turbo gekocht, hij is heel zeldzaam en in afgeleefde staat maar ik ga hem opknappen. Hij is zwart. Foto's volgend over 3/4 jaar."

drinking smiley
Fantastisch Rens. Mooi dat deze bijzondere auto bij jou terecht is gekomen.
Gaaf Rens. Achtergrondverhaal is ook erg interessant; leuk om te lezen thumbs up
Wauw! Leuk project, mijn schoonvader had een bluebird, een maand! Hij vond er niks aan. Heeft hem ingeruild voor een Nissan Silva 1.8 turbo. Laat dat nou percies de zelfde motor zijn die jij hebt. Tijd gaat te snel, schoonvader is al zins 2004 overleden. De laatste auto was een NX 100. We hebben die weggedaan want we hadden al een Mondeo en Ka. en in Nederland betaal je wegenbelasting.... toch wel jammer. De NX had een uitneembare dakdelen.
Maarr ja...
Iedergeval leuk dat je een stukje geschiedenis aan het bouwen bent. ( Ik vond de bluebird wel een leuke auto )
Goed verhaal (hoewel het mij na veel heen en weer scrollen nog steeds niet lukt om de verschillen tussen T12 en T72 te zien) en geweldige vondst! Goed dat je zo'n unieke auto weet te redden!
Inderdaad een super historie, en mooi zo'n 1.8 turbo! Mooi stukje old school techniek, gelukkig is ie nu goed terecht gekomen
Interessant achtergrondverhaal over de Bluebird, Rens. Ik ben een liefhebber van auto's met rechte lijnen. De Bluebird vind ik bijvoorbeeld veel mooier dan de latere Primera. Succes verder met je project! P.S: je gebruikt dezelfde oprijwagen als medeforummer Rush zie ikwinking smiley
ik vind het fantastisch om te zien hoe iemand zo wild is van een auto waar eigenlijk niemand naar om zou kijken thumbs up
Hier heb ik echt zo veel bewondering voor: Echt haast overal doorheen kunnen kijken omdat het een uniek exemplaar betreft en vervolgens eindeloos soppen, polijsten, onderdelen verzamelen, stralen, spuiten, monteren, poetsen enz. thumbs up Echt weer grandioos dit en het wordt ongetwijfeld weer een top exemplaar.
Geweldig Rens, super hoe jij de ruimte, geld en tijd hebt om deze auto's helemaal aan te pakken, maar het vervolgens ook gewoon echt doet!

We moeten nog steeds een keer afspreken, ik ben erg benieuwd naar al je auto's drinking smiley.
Hee,

tnx allen voor de leuke reacties! Uiteraard ben ik weer lekker bezig geweest met de Bluebird. Zo ben ik ondertussen al een heel eind met het toevoegen van chroom aan de auto, chromen raamlijsten en chromen deurgrepen bijvoorbeeld. De T72 heeft eigenlijk nooit chromen deurgrepen maar ik vind het persoonlijk veel mooier staan dus ze komen er gewoon op winking smiley

Een originele luxe dubbel-din radio zoals in mijn andere Bluebird zit heb ik ondertussen uit de USA over laten komen, ook die zit er nu in. Weer een machtig mooi geluid, super!

Verder al een beetje wezen poetsen, absoluut nog niet goed maar even een rondje roterend polijsten deed al erg veel. Zo heb ik ook een beter beeld van de staat van het lakwerk en ik kan beter de kleine deukjes zien en dus zijn ze ook beter te restylen.De staat van de lak voor het poetsen als voorbeeld:

Na twee rondjes roterend, nog zonder verdere nabewerking:

En de auto in het buitenlicht met al divers chroomwerk toegevoegd:

Zoals vermeld was er behoorlijk wat roest gevonden bij de linker wielkast achter, daar is de afgelopen tijd heul erg veel tijd in gestoken door m'n plaatwerker. Bij de rechter zijde is ook wat roest naar boven gekomen maar gelukkig lang niet zo erg als aan de linker zijde. Er moest een boel onder de auto vandaan om het laswerk uit te kunnen voeren, oa:

-Veerpoten links & rechts
-uitlaatdemper laten zakken
-hitteschild uitlaatdemper
-achterbumper eraf
-stabilisatorstang achter eraf
-tankvulhals eronder vandaan

Schade wielkast achter:

Na een boel laswerk lijkt het alweer wat:

Ondertussen ook meteen de veerpoten opgeknapt. De bovenste veerpootlagers waren finaal weggerot dus die moesten sowieso vervangen worden. Ook heb ik meteen nieuwe schokdemperinserts geplaatst, H&R verlagingsveren, nieuwe schokdempershoezen, nieuwe remschijven gemonteerd, nieuwe remklauwen uit de USA laten komen en gemonteerd en nieuwe wiellagers van SKF geplaatst.

oude veerpootlager vs nieuwe veerpootlager:

oude veerpoot vs verse veerpoot:

Owja, deze reactiestang was zo krom als een hoepel... Gelukkig had ik nog een verse:

En het spul staat ondertussen alweer in kleur:

De achterbumper heb ik ook maar meteen laten spuiten, die leek echt helemaal nergens meer op helaas. Twee nieuwe voorschermen zijn ondertussen ook al gespoten en worden spoedig gemonteerd. thumbs up

Groetjes,

Rens
Zo dan tof hoor, respect voor je vakmanschap.
Hoop niet dat je de auto een JDM style aanmeet, dat is zo sjonnie look naar mijn meningthumbs down

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2017 11:41 door Bofkont.
Vanwaar je zorgen? Omdat er verlagingsveren onder zitten? Onder mijn andere Bluebird zitten ook verlagingsveren en dat ziet er als volgt uit:

1988 Nissan Bluebird 2.0 by Niels de Wit, on Flickr

Het zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat hij niet zo belachelijk hoog op z'n poten staat...
Leuke foto smiling smiley

En je hebt weer een mooi nieuw project te pakken, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Subtiel verlagen zou ik idd ook doen thumbs up
Maar de complete JDM style vind ik echt verschrikkelijk persoonlijk, maar goed je moet het uiteraard helemaal zelf weten.
Laatste foto is echt een topper van een wagen! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2017 12:09 door Bofkont.
Een JDM look is voor mij het laatste waar ik me bij jou zorgen om maak, die hoeveelheid werk en precisie die hier voorbij komt is zooo gaaf om te zien. Keep up the good work! smileys with beer
Bofkont
Hoop niet dat je de auto een JDM style aanmeet, dat is zo sjonnie look naar mijn meningthumbs down

Daar hoef je bij Rens niet bang voor te zijn smileys with beer Hij is wat dat betreft net zo precies als jij, misschien zelfs wel de overtreffende trap. Als dat mogelijk is. tongue sticking out smiley
Tnx heren voor de leuke complimenten! En jullie hebben het helemaal bij het juiste eind, de auto blijft origineel ofwel maximaal met kleine verbeterpunten zoals de verlaging van 30mm rondom. Voor de rest geen grotere turbo's, uitlaten, velgen of wat dan ook. Goed, OK, de originele velgen vind ik niet eens per se heel erg mooi maar om de originele look en feel te behouden gaan ze er toch terug op. Die zien er overigens zo uit:

1990 Nissan Bluebird Hatchback [T72] by Spanish Coches, on Flickr

De velgen zijn alleen vrij lelijk dus die ben ik op dit moment aan het schuren en strak maken. Ze krijgen ook weer gewoon de originele hoogglans zilvere lak erop trouwens. Het komt goed met deze auto, echt waar smiling smiley

@Niels, nog bedankt voor de foto big smile smiley
JoostM
Bofkont

Daar hoef je bij Rens niet bang voor te zijn smileys with beer Hij is wat dat betreft net zo precies als jij, misschien zelfs wel de overtreffende trap. Als dat mogelijk is. tongue sticking out smiley

Was in eerst in de veronderstelling dat de wagen verbouwd zou gaan worden.
Maar daar is duidelijk geen sprake van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2017 14:50 door Bofkont.
x-trailrijder
"Het komt goed met deze auto, echt waar smiling smiley"

Alle vertrouwen in.
En zo te zien ben je al een heel aardig eind op weg. thumbs up
goed bezig, maarre.. die velgen, ben er niet kapot van.
Jee man, had het hele topic gemist. Wat een fantastisch verhaal en super dat je hem hebt gekocht.

Ook het werk dat je erin stopt, super! Ga zo door!
Leuk project!

Een erg ondergewaardeerde auto denk ik en je zet ze totaal niet meer!
Respect voor het werk! Ga je geen kleurverschil hebben op de flanken?
Tnx allen voor de leuke reacties!

@Bofkont, ik snap het hoor winking smiley Maar het verbouwen gaat in mijn handen niet gebeuren!

@Ralph, ik weet t.... Ik ga in ieder geval een setje mooi hoogglans spuiten en dan hopen dat het me wel aanstaat. Zo niet dan zal ik in ieder geval verder zoeken naar een origineel accessoire setje.

@Fourrings, tot nu toe lijkt het niet tot nauwlijks waarneembaar. Zo'n unilakzwarte auto is gelukkig wel vrij gemakkelijk bij te spuiten zonder opvallend kleurverschil te krijgen. Wat uiteindelijk echt verschil oplevert is de glansgraad, vers zwart is natuurlijk een stuk dieper dan een oude bekraste en doffe laklaag. Maargoed, daar weet ik ook wel wat op thumbs up
In 1 woord: wow! Respect voor je grondige aanpak! Weer een pareltje erbij big smile smiley
Dit soort topics maken het Autoweek forum de moeite waardthumbs up
Nog nieuws hier?
Ik heb je een pb gestuurd, btw.
Een model wat volkomen van de wegen is verdwenen, ik vind 'm veel leuker dan toen je ze nog veel zag. Echt geweldig zoals je dit aanpakt en deze auto z'n looks weer terug geeft.
A3-White
Even een advertentie:

[m.ebay.co.uk]

Wel een erg mooie auto....

Deze zou denk ik prachtig staan in de huidige collectie. eye popping smiley
x-trailrijder
Tnx heren! Nieuwe updates volgen spoedig smiling smiley

We zijn benieuwd ! drinking smiley

Ik heb bijna ademloos (en jaloers smiling smiley ) naar de verrichtingen gekeken: wat een werk, en wat een geduld moet je hebben (plus technische kennis) !
Eind jaren '80 moest ik iedere week voor theorie naar Schiphol, meestal met m'n eigen auto (Honda Accord 3d 1.6 EX 1982) maar soms ook met iemand anders meegereden, en die had zo'n Bluebird, vond het altijd al een hele mooie wagen. Typische Jap in de meest positieve zin des woords. Heb enige jaren later dan een nieuwe Daihatsu Applause 1.6 GTi gekocht, zonder proefrit. Werd mij gevraagd of dat wel verstandig was (was toch met 7% korting nog 28.000 gulden) maar mijn antwoord was: alle Jappen rijden hetzelfde. En inderdaad, ik haalde mijn nieuwe Jap op en ik kon blindelings alles bedienen smiling smiley. Heerlijk gevoel dat schakelen, sturen smiling smiley
Ben benieuwd naar de foto's als ie helemaal af is ! thumbs up smileys with beer
Lekker zeg... M'n laatste reactie was een "updates volgen spoedig" op 2-11-2017... Ehm ja updates genoeg maar door drukte en alles zijn deze nooit meer door mij online gekomen. Ik heb niet stil gezeten zegmaar en ondertussen ben ik zelfs op een punt gekomen dat de auto eigenlijk wel al bijna "af" aan doet. Maar voor ik daar wat plaatjes van post eerst maar eens even wat gedane updates onder de loep nemen.

Wat is er zoal gedaan de afgelopen tijd:

-Al het laswerk is gedaan en afgewerkt
-Nieuwe voorschermen geplaatst
-Achterbumper, grill en afwerklijst onder koplampen opnieuw gespoten
-raamstijlen opnieuw gespoten
-nieuw chroomwerk geplaatst rondom ramen + deurgrepen
-originele velgen laten restaureren + monteren met nieuw rubber
-nieuwe veren + dempers rondom met subtiele verlaging van 30mm
-heleboel TLC

Nieuwe schermen monteren, eronder gelukkig allemaal volledig roestvrij:

Voorbumper voor:

En na een spotje + bijtippen en wetsanden en polijsten:

originele speakergrilletjes opnieuw gespoten (voor & na naast elakar):

Raamlijsten opnieuw gespoten met 2K zijdeglans:

De kofferbakbekleding was erg beschadigd, deze heb ik helemaal gerestaureerd.

Voor:

Na:

Het voorraam had een blauwe tint terwijl er brons in moet. Ik heb het aller allerlaatste bronzen raam in Europa gevonden en deze laten installeren:

Het zag er bijzonder stom uit:

Maargoed, nieuw raam dus:

Uitlaatje afgewerkt met gelaste eindstukken:

De gerestaureerde originele lichtmetalen velgen:

En afgelopen weekend op Japfest zag dat er dan als volgt uit:

Ik ben erg blij met hoe de wagen er nu al bij staat maar er zijn nog wel wat dingetjes die gedaan moeten worden om hem echt weer perfect te krijgen. Al met al kunnen we zo langzaamaan wel stellen dat de auto weer in ere is hersteld, deze bijzondere vogel is geredbig smile smiley
Wat een klasse auto! Erg mooi en goed werk afgeleverd (ben ook niet anders gewend van je).
Erg fraai gedaan. Respect dat je zo'n raam weet te vinden, maar geeft dat niet een beetje 'op eieren' gevoel?
Ontzettend leuk om te volgen zeg, top 3 topic voor mij en ik heb helemaal niks met Bluebirds. Hoe je van een oude verwaarloosde auto weer een topexemplaar maakt, gaaf om te zien. Af en toe pik ik wat mee om op mijn eigen auto te proberen. Post vooral vaker en meer. Ben ook wel benieuwd hoe het met die Wagon is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close