Tomolino: Renault Megane 1.5 Dci Estate Bose en Renault Clio 1.2, Megane arrived!

Gepost door Tomolino 
He das echt iets totaal anders! Mooie kleur en met xenonlampen, doet een hoop voor het front. Veel plezier ervan
Damianw26
He das echt iets totaal anders! Mooie kleur en met xenonlampen, doet een hoop voor het front. Veel plezier ervan
Bedankt, hieronder wat meer foto's.

Afgelopen dinsdagavond was het (weer eens) tijd om de auto op te halen, netjes gewassen stond hij klaar voor aflevering.
De bevriende garagist heeft de Megane vrijdag opgehaald bij de dealer en hem dinsdag overdag voorzien van nieuwe voorbanden, nieuwe distributie, nieuwe waterpomp en een kleine beurt. Gedurende de proefrit hebben wij de airco van de auto getest en deze leek ons goed, echter dat de garagehouder hier anders over en heeft hij de airco ook nog even afgevuld, het reservoir was redelijk leeg volgens hem, helemaal goed. thumbs up
De dealer heeft de stoelwang nog gerepareerd, als je weet dat hij gescheurd is geweest dan zie je het, weet je nergens van dan moet je twee keer kijken om iets opmerkelijks aan de stoel te zien, we zijn tevreden met deze oplossing.

Eenmaal thuis op de oprit even de telefoons gekoppeld en alle instellingen naar wens gezet, vervolgens de volgende dag naar het werk gereden en met enkele ''autodwaze'' collega's de auto bekeken. Tot nu toe voldoet hij helemaal aan de verwachtingen, ik rijd met ruim 1 op 20 naar het werk en de Renault bewijst zich de eerste 150 kilometer als een comfortabele cruiser, ik had niet anders verwacht.

Op de terugweg van de garage naar huis leek een dashboardlampje van de toerenteller het niet te doen, echter was dit gisteren morgen weer weg. Wel iets om in de gaten te houden aangezien het wisselen niet iets is wat je zelf kan doen. De hele dashboardmodule moet eruit gehaald worden en het ledje dat voorziet in licht moet opnieuw gesoldeerd worden.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een Megane die goed in de opties zit, minder bijzonder dan het Italiaanse spul waar ik de afgelopen jaren in heb gereden. Ondanks dat deze auto mijn hart niet zo snel doet kloppen als een een Alfa ben ik erg blij met de Megane, ik hoop dat we met deze auto meer geluk hebben dan met de Spider. big smile smiley
Waar de letters MEGANE staan past mooi een ouderwets Alfa Romeo script..... Het is maar een idee big smile smiley

Ziet er echt keurig uit zeg. Dat is niet even een standaard leasebak geweest.
Dat lampje achter de toerenteller: controleer even hoe je lichtautomaat staat.
Staat de lichtsensor op automatisch, dan is de intensiteit van de dashboardverlichting met verlichting AAN, geregeld door de draaischijf. Als die ver gedimd staat lijkt het inderdaad alsof de toerenteller (vrijwel) onverlicht is.

Die kleur staat 'm niet gek! Ben zelf niet zo'n fan van bruintinten, aan de andere kant, de mijne is zilvergrijs en daarmee moeilijk nog anoniemer te krijgen thumbs up
Nette wagen! Kleur staat goed in combinatie met de zwarte accenten.
Geniet ervan!
Engineer2
Waar de letters MEGANE staan past mooi een ouderwets Alfa Romeo script..... Het is maar een idee big smile smiley

Ziet er echt keurig uit zeg. Dat is niet even een standaard leasebak geweest.
Haha, leuke optie!
Ik ben er niet zeker van of het nou een leaseauto is geweest, gezien de geregistreerde kilometers op het NAP rapport kan hij ook gewoon in particulier bezit zijn geweest.
Ik weet in ieder geval wel wie de vorige eigenaren zijn, dus mocht er ooit ergens een vraag over zijn kan ik die altijd eens contacten.

Beryllium
Dat lampje achter de toerenteller: controleer even hoe je lichtautomaat staat.
Staat de lichtsensor op automatisch, dan is de intensiteit van de dashboardverlichting met verlichting AAN, geregeld door de draaischijf. Als die ver gedimd staat lijkt het inderdaad alsof de toerenteller (vrijwel) onverlicht is.

Die kleur staat 'm niet gek! Ben zelf niet zo'n fan van bruintinten, aan de andere kant, de mijne is zilvergrijs en daarmee moeilijk nog anoniemer te krijgen thumbs up
Het leek echt op een storing in de dashboardverlichting, het bovenste deel van de toerenteller (daar waar je met deze motor nooit komt), was namelijk wel goed verlicht. Tot op heden heeft het probleem zich niet meer voor gedaan dus we laten het even voor wat het is.
De kleur moet absoluut je ding zijn, ik moet zeggen dat hij in het echt beter tot zijn recht komt dan op de foto's.

Matthijss
Nette wagen! Kleur staat goed in combinatie met de zwarte accenten.
Geniet ervan!
Bedankt, gaat helemaal goed komen! thumbs up
Inmiddels een goede drie weken onderweg met de Megane en het bevalt nog prima.
De dashboardverlichting valt heel af en toe even weg, mocht dit terug blijven komen dan ga ik hier nog even iets aan laten doen.
Leuk om te merken dan bekenden die niet veel met auto's hebben vragen of het een nieuwe auto is of toch een tweedehands, dat zegt wel iets over de staat van de auto.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.