Tomolino: Renault Megane 1.5 Dci Estate Bose en Renault Clio 1.2, Megane arrived!

Gepost door Tomolino 
Hele toffe Spider! Qua velgen en kleur een hele mooie verschijning. Vroeger toen ik nog in Breda woonde en werkte stond er op het Minervum altijd een Spider in exact dezelfde samenstelling geparkeerd bij één van de bedrijven, dat was altijd even een beetje genieten op weg naar het werk big smile smiley De Clio klinkt ook goed, veel plezier met beiden!
Mooi man, dat zijn de leukere updates!! Cabriorijden is zo lekker.
Kijk dat is leuk, mooie uitvoering! 2.0? Van Dalen heeft een mooi bedrijf, die hebben het begrepen hoe een garage in 2019 moet opereren.
Bedankt allen, nu nog even geduld en als hij er eenmaal is hopen dat alles heel blijft! Het blijft toch een Alfa he...eye rolling smiley

Blue Knightrider
Hey kerel!
Dat is even geleden idd!
Ik ben ook een paar jaar niet op het forum geweest en wil je bij deze van harte herverwelkomen!

En met het juiste merkwinking smiley

Wat voor motor zit er in de Spider?

Bedankt! Ik zie dat jij ook nog steeds voorzien bent van een mooie Alfa!
Hij is voorzien van een 2.0 twin spark met 190k ervaring.

Engineer2
Mooie 916 spider zeg. De kleur en velgen maken het af. Net even wat anders dan de typische Spider. Een Series I denk ik? In goede staat zoals deze zijn dat heel erg fijne auto's. Ook om te cruisen. En er is best nog wel wat bagage ruimte aanwezig (genoeg voor een weekendtrip).

Mocht je trouwens ooit de accu zoeken... die zit goed verstopt. In de opbergruimte achter de voorstoelen zit er ergens een luikje en daaronder zit de accu. Moet je net even weten.

Binnenkort met de kachel vol aan en dak open al genieten van de eerste lente zonnestralen!

Bedankt, de kleur is voor mij ook erg belangrijk, hij moest rood, blauw of grijs zijn.
Dit is een Spider van het type 916, ik ben al eens met de 916 van mijn vader naar Italië geweest en dat ging prima. Mijn ouders gaan nog elk jaar kamperen met de Spider, er gaat dan een rekje achterop met een tent en dan kan alles prima mee.
Leuk hoor. thumbs up Ik was een paar weken geleden bij Sam van Dalen, toen stond hij er ook. Leuke auto hoor! (
Leuk ding Tom! Hoe bevalt hij inmiddels smiling smiley?
Micha D
Leuk ding Tom! Hoe bevalt hij inmiddels smiling smiley?

Ha Micha, de Spider bevalt tot nu toe uitstekend! Je moet in het begin toch weer even vertrouwen krijgen in een auto, elk piepje, kraakje of stootje merk je in het begin extra goed natuurlijk. Ik heb nu het idee dat hij iets mooier kan draaien, eerste stap was het schoonmaken van het gasklephuis. Hierna is het iets beter geworden maar nog niet hoe ik het wil hebben, nieuwe bougies en luchtfilter liggen dan ook klaar voor montage. Ook zal ik meteen de olie verversen en een fles injectorreiniger leeg gooien in de tank.

Afgelopen zondag heb ik hem in ieder geval voor het eerst kunnen wassen, dat is toch ook altijd wel even fijn. De lak zal nog een keer een goede klei beurt moeten hebben, wellicht kan ik ook nog iemand vinden die hem wil polijsten.

Buiten het ophalen om heb ik nog niet open kunnen rijden, ik hoop deze week de eerste echte open kilometers te kunnen gaan maken. Hierna zullen nog wat nieuwe foto's volgen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2019 15:59 door Tomolino.
Zoals hierboven aangegeven zou ik nog met wat betere foto´s op de proppen komen, zie daarvoor hieronder.
Morgenavond gaan de nieuwe bougies, het luchtfilter en de nieuwe olie erin! thumbs up^

En nog wat plaatjes van de Clio.

Gisteravond stond het eerste kleine onderhoud aan de Spider gepland, de bougies en het luchtfilter zijn vervangen en de olie is ververst.
Ook de auto even nagelopen samen met een bevriende monteur, het onderstel lijkt in een prima staat te zijn en ook de motor is keurig droog.
Wel stond er in 1 bougieschacht wat olie, dit is iets om in de gaten te houden. Mocht dit een terugkerend euvel zijn dan gaat dit uiteraard aangepakt worden.
Ook bleek dat de banden rondom eigenlijk wel klaar zijn, het profiel is nog prima maar de banden zijn inmiddels zo'n tien jaar oud, deze zullen later dit jaar dan ook nog vervangen worden. Al met al viel het me reuze mee, een paar kleine zaken maar niets onoverkomelijks. Hieronder nog een plaatje van de bougies, deze waren wel aan vervanging toe.

Daar zal de Spider vast blij mee zijn! Loopt de motor nu ook een beetje beter? Clio ziet er ook netjes uit, luxe hoor met dat navigatiescherm thumbs up
Zadelsnuiver
Daar zal de Spider vast blij mee zijn! Loopt de motor nu ook een beetje beter? Clio ziet er ook netjes uit, luxe hoor met dat navigatiescherm thumbs up

Hij loopt weer iets mooier, eigenlijk wel helemaal naar de zin zo. De 2.0 komt ook echt niets aan vermogen te kort en trekt er lekker aan, bovendien geeft hij een lekkere roffel.
De Clio is een net ding, wel is hij echt langzaam en maakt hij erg veel kabaal op de snelweg. Wellicht dat de Renault adepten hier daar een oplossing voor hebben.
Volgende week staat er een leuke trip naar de Eifel gepland, even een midweek er tussen uit.
We zitten op slechts een half uurtje van de ring, dus wie weet dat ik nog even een rondje doe, voor de rest natuurlijk lekker genieten van de mooie wegen daar!
Ben zeer benieuwd naar het verbruik van de 2.0 twin spark op langere afstanden, met de stukken die ik nu rijd zit ik al op een keurige 1 op 11, dit terwijl ik maar 12 kilometer naar het werk moet en hierin ook nog wat stoplichten zitten.
Ook ben ik op zoek naar een fase 2 stuur, tot nu toe nog niets weten te vinden voor een schappelijke prijs.
Ziet er strak uit! Bijzonder hoeveel 164 er behalve in het design (door dezelfde man getekend) ook in het interieur te vinden is. Daar hoort ook het stuur bij - er waren bij de 164 ook mooiere te krijgen (ik heb ditzelfde stuur met houten rand; was affabriek) - maar ik snap ook de wens voor een phase2/156 stuur.

De mooie 916 exemplaren komen langzaam aan weer op de markt. De slechte zijn er bijna al allemaal tussen uit.
Engineer2
Ziet er strak uit! Bijzonder hoeveel 164 er behalve in het design (door dezelfde man getekend) ook in het interieur te vinden is. Daar hoort ook het stuur bij - er waren bij de 164 ook mooiere te krijgen (ik heb ditzelfde stuur met houten rand; was affabriek) - maar ik snap ook de wens voor een phase2/156 stuur.

De mooie 916 exemplaren komen langzaam aan weer op de markt. De slechte zijn er bijna al allemaal tussen uit.

Het huidige stuur misstaat in mijn ogen in de 164 absoluut niet, echter vind ik hem voor een sportieve cabriolet als een Spider iets te groot.
Er zijn inderdaad wat gelijke delen in het dashboard, onder andere de licht en knipperlicht stengels herken ik nog uit mijn oude 164 twin spark.
Tomolino
Engineer2

Het huidige stuur misstaat in mijn ogen in de 164 absoluut niet, echter vind ik hem voor een sportieve cabriolet als een Spider iets te groot.
Er zijn inderdaad wat gelijke delen in het dashboard, onder andere de licht en knipperlicht stengels herken ik nog uit mijn oude 164 twin spark.

Das waar ook van die stengels. Maar in goed gezelschap want ze werden tot voor een paar jaar geleden ook nog in de Lamborghini's geschroeft.
Het formaat van het stuur is wel een ding ja - van de 156 die ik ooit had is het stuur duidelijk kleiner en minder massief.
En toen was de lol weer over, vorige week op weg naar een vriendenweekend zijn op de A12 de drijfstanglagers eruit gelopen.
S'ochtends na het wassen nog olie gepeild, alles stond keurig op niveau, de Alfa heeft sinds de oliewissel een kleine 3000 kilometer geleden geen druppel verbruikt en toch dit..
Maandagmiddag is de auto door een vriend opgehaald met een trailer en keurig thuis afgeleverd, hij staat nu thuis te wachten op de volgende stap.
Wat dit volgende stap gaat zijn ben ik nog niet helemaal uit, ik kan hem laten repareren (€1250 tot €2000) en dan verder rijden of verkopen. Keuze is natuurlijk ook om hem nu te verkopen en maar eens wat anders dan Alfa te proberen. Ik ben er nog niet uit.
Al met al een zure zaak die weer veel centjes kost, soms zit het mee en soms zit het tegen zullen we maar denken...eye rolling smiley
Ja helaas wel.... Door de magere lagering van de krukas zijn deze motoren erg gevoelig voor oliepeil...
Als er in het verleden al wat vaker met te laag oliepeil gereden is kan dit gebeuren.....

Wat ontzettend sneu man! Ik kan het wel meevoelen.

Succes met de beslissing hierin!
Ja dit is echt schade veroorzaakt door een eerdere eigenaar. Vraag eens bij meerdere bedrijven wat het moet kosten. Rond de 1000 is het ongeveer volgens mij. Plussen en minnen in hoe handig en snel een garage erin is en wat er eventueel meteen mee vervangen wordt omdat het toch los moet. 2000 lijkt mij hoog.
Voor die om en nabij 1000 koop je niet iets anders en als je dit eenmaal gedaan hebt (en zelf wel goed oplet dat er olie genoeg is) gaat het nooit meer stuk. En daarbij is bij eventuele verkoop of inruil je auto ook meer waard; het risico van de drijfstanglagers is dan inmmers al afgedaan.
Balen Tom. Nu verkopen lijkt me ook lastig, ik denk dat repareren het nog wel waard is.
Helaas staan de TS blokken van Alfa hier inderdaad om bekend, bij een volgende grote beurt had ik de drijfstanglagers dan ook zeker meegenomen, preventief vallen de kosten enigszins mee.
Verkopen is inderdaad erg lastig, maar geniet voor mij toch de voorkeur. Ik zal na reparatie de auto nooit meer normaal door durven halen, het vertrouwen is weg.
Ik ben bang dat, na verkoop, mijn eerste ''niet Alfa'' eraan komt...eye rolling smiley
Tomolino
Helaas staan de TS blokken van Alfa hier inderdaad om bekend, bij een volgende grote beurt had ik de drijfstanglagers dan ook zeker meegenomen, preventief vallen de kosten enigszins mee.
Verkopen is inderdaad erg lastig, maar geniet voor mij toch de voorkeur. Ik zal na reparatie de auto nooit meer normaal door durven halen, het vertrouwen is weg.
Ik ben bang dat, na verkoop, mijn eerste ''niet Alfa'' eraan komt...eye rolling smiley

Technisch gezien is het een FIAT.... De TS 16V is een FIAT onderblok met Alfa cilinderkop. De TS 8V was volledig Alfa.
Ergens snap ik niet waarom er zo'n verschil zit in kosten tussen preventief en nu vervangen van de drijstanglagers... Ik ga er vanuit dat de krukas niet beschadigd is. Dan komt er alleen een extra olie verversing bij (na het in elkaar zetten met verse motorolie en filter na een 1000km nog een keer doen).

Dat vertrouwen deel snap ik wel. Maar ik moet eerlijk zeggen dat uit eigen ervaring dat ik dat ook heb als ik net een auto heb gekocht. Die eerste weken schrik je dan ook van ieder rammeltje of hapering. Dus zowel na een reparatie als bij een nieuwe auto. Maar dit is heel persoonlijk.
Engineer2
Tomolino

Technisch gezien is het een FIAT.... De TS 16V is een FIAT onderblok met Alfa cilinderkop. De TS 8V was volledig Alfa.
Ergens snap ik niet waarom er zo'n verschil zit in kosten tussen preventief en nu vervangen van de drijstanglagers... Ik ga er vanuit dat de krukas niet beschadigd is. Dan komt er alleen een extra olie verversing bij (na het in elkaar zetten met verse motorolie en filter na een 1000km nog een keer doen).

Dat vertrouwen deel snap ik wel. Maar ik moet eerlijk zeggen dat uit eigen ervaring dat ik dat ook heb als ik net een auto heb gekocht. Die eerste weken schrik je dan ook van ieder rammeltje of hapering. Dus zowel na een reparatie als bij een nieuwe auto. Maar dit is heel persoonlijk.

De garage waar ik hem zou laten maken gaat er van uit dat de krukas ook afgedraaid moet worden, als het tegen zit moeten ook de drijfstangen vervangen worden.
Zelf ben ik niet technisch genoeg om te zeggen of dit daadwerkelijk nodig is of niet.

De eerste weken in een nieuwe auto zijn inderdaad altijd even aftasten en eigenlijk houd ik bij alle Alfa's die ik gehad heb toch een beetje m'n hart vast, alleen de GT en 164 2.0 8v voelde echt degelijk aan.
Het was een pijnlijk moment gisterenmiddag, maar de Alfa is verkocht. Gelukkig nog nooit zo'n extreme afschrijving gehad op een auto en dit hoop ik natuurlijk ook nooit meer mee te maken. Aankomende zaterdag staat er een proefrit gepland in een andere auto, bevalt deze dan staat er voor het eerst in 10 jaar rijbewijs geen Alfa meer op de oprit. eye popping smiley
Zuur van de Spider, ik had eens hetzelfde met mijn eerste Stilo Abarth. Ik was zelf erg nauwkeurig met het olie peilen maar als een vorige eigenaar dat niet geeft gedaan (was een ex-lease) rij je eigenlijk met een soort tijdbom rond.

Ben benieuwd wat er komt! Veel succes thumbs up
Het is zonde maar ik snap de keuze wel, vertrouwen is belangrijk. Ben benieuwd waar je een testrit mee gaat maken, wel Italiaans?
Zadelsnuiver
Zuur van de Spider, ik had eens hetzelfde met mijn eerste Stilo Abarth. Ik was zelf erg nauwkeurig met het olie peilen maar als een vorige eigenaar dat niet geeft gedaan (was een ex-lease) rij je eigenlijk met een soort tijdbom rond.

Ben benieuwd wat er komt! Veel succes thumbs up

Bedankt, gaat vast helemaal goed komen.

Damianw26
Het is zonde maar ik snap de keuze wel, vertrouwen is belangrijk. Ben benieuwd waar je een testrit mee gaat maken, wel Italiaans?

Nee, ook niet Italiaans, wel Europees. spinning smiley sticking its tongue out
Jammer maar ik begrijp het. Benieuwd naar de opvolger. Weer een cabrio?
Engineer2

Alles behalve, we gaan echt even op de verstandige toer.
Tipje van de sluier, er is een naamgenoot op het forum die dit merk rijdt en dit model in bezit heeft gehad. confused smiley
Renault Megane Station van de 3e generatie gok ik dan?
Joe met trema l D met punt
Renault Megane Station van de 3e generatie gok ik dan?

Jij gaat door voor de wasmachine en de koelkast! Toch te makkelijk gemaakt...
Een 1.5 Dci in Bose uitvoering, ik ga iets meer kilometers maken dus wat dat betreft is het een geluk bij een ongeluk.
Al vele kilometers gemaakt in een Megane met deze motor in deze uitrusting, altijd al een auto die ik interessant heb gevonden.
Gefeliciteerd kerel!

Mégane 1.5dci 110 is een behoorlijk betrouwbare auto. Kan me goed voorstellen dat je dat hoog op je prioriteitenlijst hebt staan.

Prettige en rustige auto om mee onderweg te zijn.
Bose mooi luxe!
Blue Knightrider
Gefeliciteerd kerel!

Mégane 1.5dci 110 is een behoorlijk betrouwbare auto. Kan me goed voorstellen dat je dat hoog op je prioriteitenlijst hebt staan.

Prettige en rustige auto om mee onderweg te zijn.
Bose mooi luxe!

Je was snel, maar de auto is inderdaad gekocht! Foto's volgen.
Tijdens het kijken naar de advertentie viel me op dat er geen knopje aanwezig is voor de hoogteverstelling van de koplampen, ook zitten er kapjes op de bumper die erg lijken op koplampsproeiers. In de optielijst kon ik nergens xenon verlichting terugvinden, maar eenmaal aangekomen bij de auto bleek hij toch echt voorzien te zijn van meesturende xenon koplampen, een leuke meevaller!

De bekende scheur zit in de bestuurdersstoel, deze wordt hersteld. Ook worden er twee nieuwe voorbanden gemonteerd en laat ik meteen de distributie vervangen.
Verder is de Megane zo wel qua interieur als exterieur in bijna nieuwstaat, een klein plekje op 1 van de velgen en een krasje op het dashboardkastje is het enige dat ik heb kunnen vinden.

Ik verwacht dat we hem met anderhalf a twee weken op kunnen halen. Nooit gedacht dat ik geen Alfa en twee Renaults op de dam zou hebben staan..

Nog even iets over de Megane, hij heeft 148.000 km ervaring, is voorzien van het Bose pakket, pack lumiere (o.a. panoramadak) en xenon koplampen.
Hij stond te koop bij een Renault dealer in Leeuwarden, een bevriende garagist koopt hem voor mij, zo heb ik de garage waar ik voor eventuele garantiegevallen terecht kan lekker dichtbij. Overigens een erg prettige dealer in Leeuwarden, erg gastvrij en de auto stond er heel netjes bij, echt een topbedrijf volgens mij!
Mooi model blijft het, en lekker chique kleurtje! Dikke Alfa komt wel weer een keer, nu verstandig genieten met deze mooi Mégane thumbs up
Mooie Mégane hoor.
Ik rij sinds een jaartje zo'n Mégane met 1.5 dci, (van na de facelift dan, andere neus met grote logo)... misschien een anoniem model maar comfortabel, betaalbaar, ruim en, niet onbelangrijk, probleemloos. De Tomtom is wat verouderd, bij mij heeft ie moeite om de refreshrate van het schermpje hoog te houden. Daarom staat ie bij mij op alleen pijltjes weergeven ipv kaart.

Tip: gebruik geen magnetische houder op de roosters voor een telefoon. Bij mij, en ook al bij een kennis van mij, zorgde de sterke magneet vrij dicht bij de klokkenwinkel voor een storing.... houder eruit, storing gerest via garage, niet meer terug geweest.....

Veel fijne kilometers gewenst.
Zadelsnuiver
Mooi model blijft het, en lekker chique kleurtje! Dikke Alfa komt wel weer een keer, nu verstandig genieten met deze mooi Mégane thumbs up
Bedankt, gelukkig kan ik voor de Alfa's nog bij mijn ouders langs.
Eerder dit jaar nog een prachtige dag gehad gedurende de Targa Giulia, een evenement voor alleen Alfa Romeo's van het type 105.

Joe met trema l D met punt
Netjes hoor. thumbs up Veel geluk er mee.
Bedankt Joël!

Beryllium
Mooie Mégane hoor.
Ik rij sinds een jaartje zo'n Mégane met 1.5 dci, (van na de facelift dan, andere neus met grote logo)... misschien een anoniem model maar comfortabel, betaalbaar, ruim en, niet onbelangrijk, probleemloos. De Tomtom is wat verouderd, bij mij heeft ie moeite om de refreshrate van het schermpje hoog te houden. Daarom staat ie bij mij op alleen pijltjes weergeven ipv kaart.

Tip: gebruik geen magnetische houder op de roosters voor een telefoon. Bij mij, en ook al bij een kennis van mij, zorgde de sterke magneet vrij dicht bij de klokkenwinkel voor een storing.... houder eruit, storing gerest via garage, niet meer terug geweest.....

Veel fijne kilometers gewenst.
Bedankt, dit gaat vast helemaal goed komen.
Wat betreft de navigatie, dit probleem herken ik, dit is in onze Clio vrij nadrukkelijk aanwezig. In de Megane van mijn schoonouders is dit me nooit opgevallen en ook gedurende de proefrit leek het allemaal goed te gaan. De magnetische houden heb ik de afgelopen twee jaar op vakantie probleemloos gebruikt in een Megane, maar het is goed om even op te letten. Bovendien wil ik toch graag naar een ander systeem toe.
Mooie auto. De kleur valt me meteen op.
Ik heb dit model Megane altijd wel mooi gevonden. En alle Megane's hebben wel een luxe uitstraling in het interieur. Viel me bij de 1e generatie al op.
Tomolino
Engineer2

Tipje van de sluier, er is een naamgenoot op het forum die dit merk rijdt en dit model in bezit heeft gehad. confused smiley

Haha, je maakt het te makkelijk inderdaad voor de rest winking smiley

Gefeliciteerd met de Mégane thumbs up. Als Bose inderdaad lekker uitgerust en de meesturende bi-xenon is geweldig 's avonds. Was best een dure optie (ik meen 1200,- op mijn GTline destijds), maar bijzonder prettig. Huidige IV heeft full-led, maar niet het meesturende, en dat miste ik in het begin even.

Panoramadak eveneens lekker, Bose-radio geluid is best prima en de 1.5 dCi is een ontzettend betrouwbare en soepele motor. Daar ga je zeker plezier van hebben. smiling smiley
Even een hele andere auto hier, maar wel een hele fijne. Bij mijn oude werkgever reed de buitendienst in deze auto's, wat rijden ze ontiegelijk goed! drinking smiley

Heel veel plezier ervan! Maar dat gaat vast goedkomen want hij ziet er idd heel fris uit!
Tomolino
Zadelsnuiver
Eerder dit jaar nog een prachtige dag gehad gedurende de Targa Giulia, een evenement voor alleen Alfa Romeo's van het type 105.

Gaaf man! Je ouders hadden toch ook nog een witte 33 als ik het me goed herinner?
Engineer2
Mooie auto. De kleur valt me meteen op.
Ik heb dit model Megane altijd wel mooi gevonden. En alle Megane's hebben wel een luxe uitstraling in het interieur. Viel me bij de 1e generatie al op.
De kleur deed het dan ook wel voor mij, een zwarte of grijze kan mij minder bekoren dan deze iets meer sprekende kleur. Ook blauw kan het model goed hebben maar die stonden op dit moment niet in deze staat te koop.

adinsx
Tomolino
Engineer2

Haha, je maakt het te makkelijk inderdaad voor de rest winking smiley

Gefeliciteerd met de Mégane thumbs up. Als Bose inderdaad lekker uitgerust en de meesturende bi-xenon is geweldig 's avonds. Was best een dure optie (ik meen 1200,- op mijn GTline destijds), maar bijzonder prettig. Huidige IV heeft full-led, maar niet het meesturende, en dat miste ik in het begin even.

Panoramadak eveneens lekker, Bose-radio geluid is best prima en de 1.5 dCi is een ontzettend betrouwbare en soepele motor. Daar ga je zeker plezier van hebben. smiling smiley
De xenonlampen waren dan ook een mooie meevaller toen ik aankwam bij de auto, het geeft een auto toch ook net een wat luxere uitstraling.
Het panoramadak was een pre, bij mijn schoonouders werkt hij helaas niet meer optimaal dus ik hoop dat wij er geen problemen mee krijgen.

Brent
Even een hele andere auto hier, maar wel een hele fijne. Bij mijn oude werkgever reed de buitendienst in deze auto's, wat rijden ze ontiegelijk goed! drinking smiley

Heel veel plezier ervan! Maar dat gaat vast goedkomen want hij ziet er idd heel fris uit!
Het rijdt voor een spaardiesel absoluut niet verkeerd, al is het natuurlijk geen strepentrekker. Ik verwacht er in ieder geval zuinig mee te rijden, misschien moet ik daar maar de lol uithalen dan. winking smiley

Zadelsnuiver
Tomolino
Zadelsnuiver

Gaaf man! Je ouders hadden toch ook nog een witte 33 als ik het me goed herinner?
Klopt, een paar jaar geleden heeft een van mijn broertjes deze samen met mijn vader opgeknapt, vervolgens heeft dit broertje er enkele jaren in gereden.
Inmiddels is hij voorzien van een Clio van de zaak en rijdt het volgende broertje erin, aankomende winter zal hij weer aangepakt moeten worden, qua kwaliteit zijn het echt belabberde auto's. Ze rijden wel echt heel leuk en hij kan ondanks slechts 88 pk echt nog goed mee in het verkeer.
Eenmaal xenon ga je niet meer terug geloof ik. Echt zo fijn!!
Tomolino

Brent

Het rijdt voor een spaardiesel absoluut niet verkeerd, al is het natuurlijk geen strepentrekker. Ik verwacht er in ieder geval zuinig mee te rijden, misschien moet ik daar maar de lol uithalen dan. winking smiley

Dat is precies wat de auto is en ik kan je verzekeren, het zo zuinig mogelijk rijden met een auto ,zonder overal heel langzaam te rijden kan je een hele leuke sport van maken, dat doen wij ook met de 107. Beste tot op heden is 1 op 20, gemiddeld zo'n 1 op 17 erg leuk om steeds zuiniger te proberen. tongue sticking out smiley
Met de Mégane haal ik in de zomer 1:19.5 tot 1:20, en dan rijd ik de automaat én 80% snelweg bij ~120 kmh gemiddeld.
In de winter red je dat net niet, een halve tot 1 kilometer minder per liter.
Nico GTR
Eenmaal xenon ga je niet meer terug geloof ik. Echt zo fijn!!
Ik ben al een keer terug gegaan van xenon naar halogeen, naar een Alfa 156 was het een grote stap. Als ik echter zie wat voor een bak licht de Clio opbrengt dan mis ik het weer niet.

Brent
Tomolino

Brent

Dat is precies wat de auto is en ik kan je verzekeren, het zo zuinig mogelijk rijden met een auto ,zonder overal heel langzaam te rijden kan je een hele leuke sport van maken, dat doen wij ook met de 107. Beste tot op heden is 1 op 20, gemiddeld zo'n 1 op 17 erg leuk om steeds zuiniger te proberen. tongue sticking out smiley
Met de Clio rijdt ik op mijn ''woon-werk traject'' 1 op 17, ik hoop eigenlijk met de Mégane wel boven de 1 op 20 te scoren. Het is veelal 80 km/h maar het is ook maar weer 15 kilometer.

Beryllium
Met de Mégane haal ik in de zomer 1:19.5 tot 1:20, en dan rijd ik de automaat én 80% snelweg bij ~120 kmh gemiddeld.
In de winter red je dat net niet, een halve tot 1 kilometer minder per liter.
Gelukkig is het nog even zomer.. smiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.