Tomolino: Renault Megane 1.5 Dci Estate Bose en Renault Clio 1.2, Megane arrived!

Gepost door Tomolino 
Zie pagina 2.

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-07-2019 07:23 door Tomolino.
Aangezien ik mijn post niet kan aanpassen, hierbij het missende plaatje van het interieur:

Gefeliciteerd met je mooie 'nieuwe' wagen! Altijd al een leuk model gevonden.
Moet een heel fijn gevoel zijn om na een jaar van andere prioriteiten weer een liefhebbersauto te hebben.
De velgen kunnen inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Hoe krijgt een mens het voor elkaar om zo zo toe te takelen.eye popping smiley
Het verbaast me wel dat een gerenomeerde Alfa-garage een auto laat vertrekken waarvan de slang voor de LMM defect is.
Hoe dan ook; heel veel plezier ermee!
Prachtige wagen die GT! Welkom terug.
Die ziet er weer nice uit smiling smiley Welkom terug
Altijd goed een Alfa GT! Maar Jezus F. Christus wat zien die velgen er uit.. in elk geval genoeg dingetjes om te doen thumbs up
Welkom terug Tom, leuk eindelijk weer eens een update te zien hier.
Moest vorige week nog aan je denken toevallig grinning smiley

Ontzettend mooie wagen heb je gekocht, ook het juiste merk voor jou, ik had ook niet anders verwacht dan een Alfa.
Zo'n GT rijdt fantastisch en ziet er super uit!
Velgen zijn heel simpel weer op te knappen, wat is er mis met het leer?? dat is in veel gevallen ook erg makkelijk te herstellen.
SLB BMW
Gefeliciteerd met je mooie 'nieuwe' wagen! Altijd al een leuk model gevonden.
Moet een heel fijn gevoel zijn om na een jaar van andere prioriteiten weer een liefhebbersauto te hebben.
De velgen kunnen inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Hoe krijgt een mens het voor elkaar om zo zo toe te takelen.eye popping smiley
Het verbaast me wel dat een gerenomeerde Alfa-garage een auto laat vertrekken waarvan de slang voor de LMM defect is.
Hoe dan ook; heel veel plezier ermee!

Bedankt! Ik heb het zelf helaas ook niet gezien, dit terwijl ik de auto echt grondig bekeken heb. Je moest de slang echt uit elkaar trekken om de scheuren te zien, helaas zijn ze wel dusdanig dat hij dus valse lucht aanzuigt.

Nico GTR
Prachtige wagen die GT! Welkom terug.
Michanus
Die ziet er weer nice uit smiling smiley Welkom terug

Dank heren! Ik heb hier natuurlijk wel al dit tijd meegelezen, alleen had ik weinig te melden over eigen auto's.

Zadelsnuiver
Altijd goed een Alfa GT! Maar Jezus F. Christus wat zien die velgen er uit.. in elk geval genoeg dingetjes om te doen thumbs up

Schiet mij maar lek hoe iemand dit voor elkaar krijgt, het is knapper dan ze heel houden. eye rolling smiley

Bofkont
Welkom terug Tom, leuk eindelijk weer eens een update te zien hier.
Moest vorige week nog aan je denken toevallig grinning smiley

Ontzettend mooie wagen heb je gekocht, ook het juiste merk voor jou, ik had ook niet anders verwacht dan een Alfa.
Zo'n GT rijdt fantastisch en ziet er super uit!
Velgen zijn heel simpel weer op te knappen, wat is er mis met het leer?? dat is in veel gevallen ook erg makkelijk te herstellen.

Dank Rene, ook nogmaals bedankt voor de tips betreffende het aan te schaffen poetsspul, hij staat nu prachtig te glimmen. grinning smiley
Het leer van de bestuurdersstoel is op een wang redelijk vergaan, het leer is echt weg. Dit valt in dezelfde categorie als de velgen, hoe krijgt iemand het voor elkaar??
De witte stof die eronder zat kwam er echt doorheen, inmiddels heb ik dit opgevuld met een lapje stof en deze zwart gemaakt met HG verf, het valt in ieder geval wat minder op maar tzt zal er toch wat aan gaan gebeuren. Hieronder foto's van voor en na;

Mooie wagen en gelukkig ruimte voor verbetering. Dat zal de prijs wel gedrukt hebben en is niet erg, omdat het allemaal te overzien is. Geniet van je alfa, veel plezierige kilometers gewenst!
Welkom terug Tomolino! Mooie Alfa en een goeie reden om weer een draadje aan te maken. Ik ga m weer volgen!
Oh idd hoe komt men zover met dat leer eye popping smiley
Maar dat is nog vrij goed te restaureren hoor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2017 16:15 door Bofkont.
Een hele mooie alfa, veel genot en plezier ermee! En ach een auto die al volledig naar wens is ook maar saaidrinking smiley
Wat een rentree meteen zeg! Dijk van een auto, zelfs met deze ietwat nietszeggende lakkleur. Blijft gewoon een prachtig model. Veel succes ermee!
Bij de introductie vond ik de Blackline al een mooie uitvoering; ook de 147 in Blackline was erg fraai (en dan vooral in blauwe kleur met zwart dak, top!)
Moet zeggen dat ik persoonlijk de 2.0 de beste motor vond voor de GT; erg fijn en soepel; al met al geen sportieve auto maar een heerlijke GT. Comfortabel (en mooi) van A naar B. Gelukkig heb je geen selespeed of dat navi-systeem van Alfa erin zitten; scheelt weer wat probleem punten tongue sticking out smiley

Velgen en leer zijn echt knap beschadigd... heel bijzonder hoe iemand dat zo kan doen. Hopelijk is het leer nog een beetje fatsoenlijk te herstellen.
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Zo'n GT heeft lang op mijn verlanglijstje gestaan, maar ik wil toch echt wat groters... dus dan is een coupť niet handig.
Veel plezier van deze fantastisch ogende auto! Dit ontwerp blijf ik zo geweldig vinden! smileys with beer
uwbuurman
Mooie wagen en gelukkig ruimte voor verbetering. Dat zal de prijs wel gedrukt hebben en is niet erg, omdat het allemaal te overzien is. Geniet van je alfa, veel plezierige kilometers gewenst!

Ik mag graag wat te doen hebben aan een auto, dit zijn inderdaad zaken die goed te overzien zijn en, op de luchtslang na, niet meteen hoeven. Ik kan er een leuk projectje van maken.

Jacob106xs
Welkom terug Tomolino! Mooie Alfa en een goeie reden om weer een draadje aan te maken. Ik ga m weer volgen!

Leuk!

Bofkont
Oh idd hoe komt met zover met dat leer eye popping smiley
Maar dat is nog vrij goed te restaureren hoor.

Ik heb al ergens een setje blackline leer zien staan voor relatief normaal geld, echter zijn er hier thuis eerst nog even wat andere prioriteiten en staat er over enkele weken nog een vakantie naar Italie gepland. Met de GT uiteraard!

Damianw26
Een hele mooie alfa, veel genot en plezier ermee! En ach een auto die al volledig naar wens is ook maar saaidrinking smiley

Daar weet jij alles van als ik je draadje zo volg. spinning smiley sticking its tongue out
De volgende zaken staan voor het komend jaar op de planning;

- leer aanpakken
- velgen aanpakken
- squadra chip

RobEU
Wat een rentree meteen zeg! Dijk van een auto, zelfs met deze ietwat nietszeggende lakkleur. Blijft gewoon een prachtig model. Veel succes ermee!

Dank Rob, de kleur is inderdaad niet heel bijzonder en eigenlijk wou ik ook geen zwart.
Wel zit er iets van een tint blauw doorheen in de zon wat hem toch even iets minder standaard zwart maakt, dat is wel weer leuk.

Sanoma
Bij de introductie vond ik de Blackline al een mooie uitvoering; ook de 147 in Blackline was erg fraai (en dan vooral in blauwe kleur met zwart dak, top!)
Moet zeggen dat ik persoonlijk de 2.0 de beste motor vond voor de GT; erg fijn en soepel; al met al geen sportieve auto maar een heerlijke GT. Comfortabel (en mooi) van A naar B. Gelukkig heb je geen selespeed of dat navi-systeem van Alfa erin zitten; scheelt weer wat probleem punten tongue sticking out smiley

Velgen en leer zijn echt knap beschadigd... heel bijzonder hoe iemand dat zo kan doen. Hopelijk is het leer nog een beetje fatsoenlijk te herstellen.
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Zo'n GT heeft lang op mijn verlanglijstje gestaan, maar ik wil toch echt wat groters... dus dan is een coupť niet handig.

De uitvoering is echt prachtig vind ik, al zijn de velgen wel op het randje van te groot, de 17'' spaakvelgen die je onder veel GT's zien vind ik ook erg mooi.
Het blok valt me tot nu toe niet tegen, hij heeft best wat koppel onderin voor een atmosferische motor en hij trekt lekker door. Wel draait hij vrij veel toeren op de snelweg, zo'n 4000 tp/m bij 140, in combinatie met de stijlloze portieren en het pittige afrolgeluid van de 18'' banden maakt het niet de meest stille auto van binnen. Het is wel prima te doen overigens, je kan gewoon normaal een gesprek voeren en het irriteert tot nu toe nog niet.

De ruimte is inderdaad niet zijn sterkste punt al is de kofferruimte echt ruim voldoende voor ons, ook achterin kan je je benen best aardig kwijt, alleen de hoofdruimte is niet om over naar huis te schrijven.

Brentģ
Veel plezier van deze fantastisch ogende auto! Dit ontwerp blijf ik zo geweldig vinden! smileys with beer

Het ontwerp is fantastisch, een echte bertone, totaal niet doorsnee. Binnenkort maar eens even wat foto's schieten samen met de Bertone van mijn ouders, het origineel uit de jaren 60.

Nu eerst maar eens langs het ouderlijk huis om met de android telefoon van mijn broertje een Alfa achtergrond op de Parrot te zetten, met een Iphone kan je blijkbaar niet via bluetooth foto's versturen.. nut smiley
Het wonen in een nieuw huis en in een nieuwbouwwijk is leuk, maar al het stof dat hier rondwappert is wel verschrikkelijk, net de auto dus nog maar even een keer afgespoeld en wat nieuwe, betere plaatjes geschoten;

Net de kofferruimte nog even goed bekeken, het originele lampensetje, ehbo-tasje, veiligheidshesjes en reservewiel met toebehoren ligt allemaal ongebruikt achterin. big smile smiley
Mooie auto hoor! Ook weleens aan gedacht. En met de basis van de 156 en 147 heerlijk sturend.
Veel plezier ermee en ik lees graag nog meer over wat je zoal aanpakt (en hoe).
Engineer2
Mooie auto hoor! Ook weleens aan gedacht. En met de basis van de 156 en 147 heerlijk sturend.
Veel plezier ermee en ik lees graag nog meer over wat je zoal aanpakt (en hoe).

Ik was altijd huiverig voor de 2.0 JTS, maar na wat inlezen vallen de problemen volgens mij eigenlijk best wel mee, vandaar dat ik toch de stap naar de GT gemaakt heb.
Qua sturen heb ik inderdaad ook goede ervaringen met de 147 en vooral 156, deze komt met z'n 18'' banden van 225 breed verder in de bochten dan een 156 grinning smiley

Voorlopig zullen er denk ik weinig updates volgen, behalve de nieuwe luchtslang die morgen binnen komt. Ik ben benieuwd of hij daarna nog wat mooier loopt.
De 2.0 JTS was volgens mij beter dan de 2.2, maar uiteindelijk toch altijd afhankelijk van hoe er in het verleden mee is omgegaan. Als ik de perfecte GT zou vinden, zou ik hem niet laten staan omwille van deze motor. Beetje preventief de boel in de gaten houden dan komt het vast goed.
De nieuwere 2.2 JTS is zeker wel een goed blok Zadelsnuiver, stukje van Squadra.

Er is geen andere Alfa Romeo atmosferische productiemotor te vinden met zoín hoog specifiek vermogen. Daarbij is het geleverde koppel van 230 Nm uit een 2.2 liter motor ook zeer hoog. Daarnaast kent deze 2.2 JTS motor totaal niet de karakteristieke problemen van de vorige generatie 2.0 JTS motor. Kortom, Alfa Romeo heeft met de 2.2 JTS motor een geweldige prestatie geleverd.

[www.squadra-tuning.nl]
Geweldige auto hoor! Doe velgen vind ik er geslaagd onderstaan. Geen enkele recente Alfa heeft tevens zulke fijne stoelen en zitpositie.

De motor ben ik minder enthousiast over. Vorig jaar op een rollerbankmeeting was er nog 1 bij die 30pk minder deed, terwijl de 2.2 precies op fabrieksopgave zat.

In ieder geval, veel plezier ermee!
Ah dan was ik abuis wat betreft welke van de twee nu de betere was, weer wat geleerd thumbs up
Het klopt dat de 2.2 qua specifiek vermogen en olieverbruik een betere motor is, echter heeft deze weer problemen met de distributieketting die vaak op wil rekken. Ook is het jammere dat deze motor alleen in veel te zware Alfa's is geleverd, uit m'n hoofd weegt een Spider/Brera met dit blok als snel zo'n 1450 kilo en de 159 zelfs 1500.

Bij Alfa hebben eigenlijk alle motoren wel een gebruiksaanwijzing, bij een Twin Spark weet je dat je na 160.000 kilometer de drijfstanglagers kan vervangen, de Busso V6 heeft echt een goede rit nodig om warm te worden en de 2.0 JTS staat weer bekend om zijn olieverbruik en weinig vermogen.
Eigenlijk moet je gewoon een 2.4 JTD kopen, maar daar maak ik de kilometers niet voor.

Deze JTS lijkt overigens geen last te hebben van vermogensverlies, hij trekt echt heel goed en ik kan me niet voorstellen dat er ''maar'' 140 pk in zit.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Geweldige auto hoor! Doe velgen vind ik er geslaagd onderstaan. Geen enkele recente Alfa heeft tevens zulke fijne stoelen en zitpositie.

Het zijn niet mijn eerste keuze velgen, dat zijn onderstaande velgen, maar moet zeggen ze staan eigenlijk ontiegelijk goed!

Dat is inderdaad ook mijn eerste keus velg, je hebt bij een tweedehandsje helaas niet alles voor het kiezen. winking smiley

Vandaag de luchtslang vervangen, de oorzaak van de niet werkende parkeersensoren gevonden, de kofferbakbekleding en 12 volt aansluiting goed vast gezet en een begin gemaakt het met demonteren van het stuur.

Zoals de kofferbakbekleding zat;

Zoals hij nu zit en hoort te zitten;

Er miste een dop van de afdekking van de subwoofer, deze bij het reservewiel teruggevonden en dus weer erop gezet;

De nieuwe slang gemonteerd en de oude er even naast voor het vergelijk;

Overzicht van de motorruimte;

Ik had niet de juiste dop voor de moer die het stuur op de plek houd, morgen even een halen en hiermee verder.
Top thumbs up
Lekker bezig alle puntjes op de I aan zetten.

Drijfstang lagers is trouwens niet een standaard kwaal volgens mij bij de twin spark motoren hoor.
Mijn beste kameraad zijn 146TI stond destijds ver over de 200k probleemloos en ik heb ook 2 gehad met die kmstand geen problemen, zijn 156 GTA nu zelfs ver boven de 300k, blok is nu net compleet preventief gereviseerd, maar was eigenlijk nog niet eens nodig.
Hij heeft er nog een GTA bijgekocht met 145k, gewoon voor de heb, loods vol Alfa's, jij zou je er wel vermaken ook denk ik big smile smiley

GTV1750
Oude fiat spider 2.0
3x oude fiat 500
2x oude Giullia
75 3.0 V6
159 TI 2.0 JTD 16v
En dus 2 stuks 156 GTA

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2017 18:17 door Bofkont.
Welkom terug, n leuke nieuwe keet en weer wat te knooien op de opritthumbs up
Bofkont
Top thumbs up
Lekker bezig alle puntjes op de I aan zetten.

Drijfstang lagers is trouwens niet een standaard kwaal volgens mij bij de twin spark motoren hoor.
Mijn beste kameraad zijn 146TI stond destijds ver over de 200k probleemloos en ik heb ook 2 gehad met die kmstand geen problemen, zijn 156 GTA nu zelfs ver boven de 300k, blok is nu net compleet preventief gereviseerd, maar was eigenlijk nog niet eens nodig.
Hij heeft er nog een GTA bijgekocht met 145k, gewoon voor de heb, loods vol Alfa's, jij zou je er wel vermaken ook denk ik big smile smiley

GTV1750
Oude fiat spider 2.0
3x oude fiat 500
2x oude Giullia
75 3.0 V6
159 TI 2.0 JTD 16v
En dus 2 stuks 156 GTA

De 2 liters vallen met de drijfstanglagers inderdaad mee, maar de 1.6 en 1.8 zijn er toch echt wel gevoelig voor.
Vaak hebben ze toch ergens een keer met iets te weinig olie gereden en dan kan je erop wachten dat ze gaan.
Dat klinkt inderdaad als een zeer prettige loods, een GTA had mij ook nog wel iets geleken maar een goed exemplaar is toch nog behoorlijk aan de prijs, voor mij althans.

Het bedrijf waar ik deze GT kocht had ook een soortgelijke collectie staan, dat geeft dan toch een goed gevoel, mensen met een echt Alfa hart.

Taunusdriver.
Welkom terug, n leuke nieuwe keet en weer wat te knooien op de opritthumbs up

Dank!

We gaan zo het stuur er maar even uitsleutelen zodat we deze in de leerverf van HG kunnen zetten, eens kijken of hij hier van op knapt, anders zal ook hiervoor een ander exemplaar moeten worden gezocht.
Goh, die omgeving komt me bekend voor. Zwolle? Hoe dan ook, leuke auto. Heeft wat TLC nodig, maar dat komt zo te zien helemaal goed. Veel plezier ermee gewenst!
PauseBreak
Goh, die omgeving komt me bekend voor. Zwolle? Hoe dan ook, leuke auto. Heeft wat TLC nodig, maar dat komt zo te zien helemaal goed. Veel plezier ermee gewenst!

Klopt! ben wel benieuwd aan welke foto je dat dan ziet. winking smiley

Vandaag weer verder gegaan met het stuur, ik had hem er zo uit nadat ik de goede dop had.

Hier voor de behandeling:

En hier na de behandeling:

Beetje jammer is dat ik hem vrij gehaast terug heb gezet in verband met werk, hierbij ben ik denk ik een stekker vergeten vast te zetten waardoor nu het airbag lampje brandt. Morgen dus weer even de airbag eruit halen, stekker vast zetten en binnenkort even naar de garage om het lampje uit te laten zetten.
Ik heb zelf bijna dagelijks door die straat gefietst of gewandeld toen ik nog daar in de buurt woonde. Heel herkenbare stijl woningen in die wijk thumbs up
Zo goed bezig met dat stuur thumbs up

Ja zonder olie rijden is gelijk funest voor die twin spark blokken, maar dat is pure nalatigheid!
Een goede nette GTA zijn idd echt niet goedkoop meer te vinden, prijzen zitten overduidelijk in de lift.
Zoveel zijn er ook niet gemaakt.

GTA production numbers

2625x 156 GTA 3.2

348x 156 3.2 V6 24V GTA SELESPEED

1174x 156 SW V6 GTA 3200

504x 156 SW 3.2 V6 24V GTA SELESPEED

4025x 147 GTA 3.2

1004x 147 3.2 SELESPEED GTA

(Source Alfa Romeo Italy)
Het zijn eigenlijk lagere aantallen dan dat ik verwacht had, niet gek dat de prijzen vrij stabiel zijn en nu in de lift zitten.
Wie weet over een paar jaar voor erbij.
Mooie auto en goede werkzaamheden! Deze velgen geven hem een erg chique uitstraling thumbs up
Zo, inmiddels een goede twee en een halve week na aankoop van de GT.
Afgelopen weekend weer eens wat kilometers gemaakt, hierbij klaagde een vriend over getril, zelf ook even op de bijrijdersstoel plaats genomen en zelf neem ik niets noemenswaardigs waar.
Ook achter het stuur geen getril bij remmen, gas geven of constante snelheid, ik laat het er dus lekker bij, hij rijd heerlijk.

Afgelopen week de voorstoelen er even uitgehaald, dit doe ik vaak bij de aanschaf van auto's, zo kan je even lekker alles goed stofzuigen en is het bij zo'n drie deurs als deze veel makkelijker om de achterbank en panelen achterin goed schoon te maken.
Onder de stoelen een haarspeldje en twee oude kauwgompies gevonden, dus het viel me al met al mee met de viezigheid.
Ook meteen de kapotte stukken leer nog even iets beter proberen te maken, de gaten opnieuw opgevuld met een stukje stof, vastgelijmd met leerlijm van HG en de stukjes stof weer keurig zwart gemaakt. Voorlopig laat ik het even zo.

Vandaag ook de lease CitroŽn van m'n vriendin maar eens in de wasbox gezet, deze is denk ik sinds mei al niet gewassen en heeft de afgelopen maanden vooral als werkpaard gediend bij de verhuizing.

Hieronder maar weer wat plaatjes, ook van de laatste aanwinst bij mijn ouders thuis, binnenkort maar eens een fotoshoot plannen met alle familie Alfa's. grinning smiley

De stof verwijderd en weer nieuwe stof erin:

Alle gaten opgevuld met stof:

Alles weer zwart gemaakt met leerverf, hier nog nat dus de kleur komt minder overeen dan dat hij daadwerkelijk komt:

Een plaatje van afstand, hier is het kleurverschil al minder duidelijk:

De CitroŽn C1 van madame, een prima autootje, doet zijn werk maar je gaat er niet voor de lol een stukje in sturen uiteraard:

En hier samen met de GT op de oprit:

De GT alleen op zijn eigen, vaste plekje:

En de jongste telg uit de Familie:
Prachtig nieuw huis heb je daar met een heerlijk ruime oprit thumbs up

Ah mooi die nieuwe Giulia , welke motor?
Bedankt, we zijn ook erg in onze nopjes met de woning.

Het is een 2.0 turbo met veloce pack, dus wel RWD maar ook alle Veloce opties.
Meteen gechipt bij squadra, hij is nu goed voor 310 pk en moet in theorie zo rond de 270 km/h lopen volgens squadra.
De begrenzer zit alleen momenteel nog op 240 km/h dus hier zijn ze nog mee bezig.
Tomolino in een Alfa, de wereld klopt weer een beetje spinning smiley sticking its tongue out

Al weer lekker bezig met de GT, helemaal goed.
Die Giulia is erg gaaf zeg! Ik heb gisteren bij de dealer nog eens een oog geworpen op een Giulia Veloce en een 4C. Tja, het kriebelt dan wel weer grinning smiley
Maar ik ben toch te blij met mijn huidige wagen om hem nu in te ruilen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2017 14:51 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Ik zag op Facebook in het Alfa/Fiat/Lancia te koop hoekje een 2.0 JTS met motorschade voor 1500Ä, zwart met zwart lederen interieur. Misschien handig als je nog iets nodig hebt smiling smiley
Bedankt voor de tip, helaas is nu niet helemaal het moment, werk geeft enige onzekerheid en dus gaan we nu even geen geld in autootjes stoppen. angry smily
Geen idee of ik hier al gereageerd had. Maar zowel het huis als de auto zien er goed uit Tomthumbs up Een lekker nieuw huis lijkt me heerlijk.

Ik hoop voor je dat je weer wat meer zekerheid krijgt over je werk!
S-RS
Geen idee of ik hier al gereageerd had. Maar zowel het huis als de auto zien er goed uit Tomthumbs up Een lekker nieuw huis lijkt me heerlijk.

Ik hoop voor je dat je weer wat meer zekerheid krijgt over je werk!

Bedankt Daan, we zijn er ook nog steeds erg blij mee, al komt zo af en toe ook wel een nadeel van nieuwbouw bovendrijven.
Het werk lijkt inmiddels weer de goede kant op te gaan, ik krijg het al snel warm als het even wat rustiger is op het werk, vandaar mijn bezorgdheid enkele weken geleden.

Met de Alfa gaat alles goed, in september heeft hij een trip van zo'n 2500 kilometer gemaakt naar het Gardameer en weer terug.
Gedurende de rit en de tijd daar heeft hij zich erg goed gehouden, het brandstofverbruik bleef ondanks pittig doorrijden en flink wat file voldoende binnen de perken en ook qua comfort en ruimte is het een echte GT.
Van te voren had ik wat olie gekocht, aangezien de 2.0 toch bekend staat als een olieboot. Dit bleek niet onverstandig te zijn geweest, het verbruik tijdens autobahnritten en bergpassen loopt toch wel erg op en ik heb er dan over de 2500 kilometer zeker 1 liter bij moeten gooien.
Nu weer terug in Nederland verbruikt hij weer een stuk minder olie en lijkt er eigenlijk niets aan de hand.

Het is wel duidelijk dat de Alfa nog gewoon zijn vermogen heeft, een topsnelheid van 219 km/h op gps heb ik gezien tijdens de rit op de autobahn, aangezien we ook nog bepakt waren lijkt mij dit ruim voldoende.

Helaas is de auto al wel slachtoffer geworden van de minder voorzichtige medemens, rechtsachter zit een lichte schaafplek die ik laatst bij het wassen opmerkte. Deze is echt nog vers aangezien hij me anders bij het kleien al wel opgevallen was.
Als ik de auto goed gewassen heb en in de was heb gezet valt het niet op, maar zodra hij een beetje smoezelig begint te worden is het helaas wel zichtbaar.

Al met al ben ik zeker tevreden met de GT, in het voorjaar een keer de velgen vervangen voor 17'' exemplaren en hij kan weer een tijd vooruit.
Wow sick....een Giulia! eye popping smiley Dat vind ik echt een van de mooiste Alfa's die er momenteel is. Wel ver buiten mijn bescheiden budget helaas.... maar wat een gave wagen zeg thumbs up
Goed om te horen dat de Alfa nog zeer goed bevalt en technisch verder prima is, mooie reis ook !! Wil ik dus in 2018 ook ondernemen.
Olie verbruik is idd wel vrij fors, ik zou het blok in overleg met de garage een grondig meerdere malen flushen met forte.

[www.forte-benelux.com]
[www.forte-benelux.com]
En ook de top end treatment gaan gebruiken.

Zijn zeer goede producten, heb onlangs de Hyundai van mijn vriendin ook laten flushen, zat nogal wat mayo onder de oliedop.
Motortje loopt zoveel mooier/soepeler sindsdien.
*Kickje*

Weer eens terug van lang weg geweest, er is namelijk nieuws op auto gebied.
Op de achtergrond natuurlijk nog wel eens af en toe op het forum meegekeken maar de laatste jaren ben ik weinig actief.

Nu er weer een en ander gewijzigd is in de ''collectie'' is het tijd voor een update.

Te beginnen met de C1, deze heeft eind 2018 het veld geruimd, een wisseling van baan van mijn vriendin heeft hiervoor gezorgd, geen ramp want ik had en heb echt helemaal niets met dit soort auto's.
Aangezien er wel weer een auto nodig was hebben wij een vriend met garagebedrijf gevraagd om eens op zoek te gaan naar een nette vervanger.
De eisen; 5-deurs, niet zwart, airco, cruise control, relatief zuinig en niet ouder dan 10 jaar.
Het is een Renault Clio 1.2 uit 2010 geworden, het facelift model van het vorige type dus. Voorzien van Airco, cruise en navigatiesysteem. Geen bijzondere auto maar prima voor de dagelijkse ritjes naar het werk en af toe eens wat verder weg. Voor op de snelweg vind ik het verre van een ideale auto, de motor dringt veel te veel door in het interieur waardoor je op een gegeven moment bijna blij bent dat je de file in rijdt.
Foto's heb ik helaas niet van de Clio, misschien maar eens werk van maken.

Dan de GT.
Ongeveer twee weken geleden werd mijn vriendin wakker met het geweldige idee om een cabrio aan te schaffen, ik was al een tijdje klaar met de GT dus dit klonk mij als muziek in de oren. Een praktische auto hebben we (nog) niet nodig en voor de boodschappen kunnen we de Clio gebruiken.
Een uur na het wakker worden stond de GT op Autoscout voor een dusdanig bedrag dat er meteen veel interesse was, het is zeker niet de netste GT op het Nederlandse wegennet maar echt een prima auto voor velen.
Lang verhaal kort, de Alfa is afgelopen maandag opgehaald en gaat naar een familie met meerdere Alfa's.

Dan de opvolger.
Zoals gezegd moest het een cabrio worden, ik wist een nette Spider te staan bij Sam van Dalen in Opmeer. Een bedrijf waar ik nog nooit geweest was maar wel een goed gevoel bij heb, ze hebben vaak een mooi aanbod Italiaanse volbloeden staan en ik heb er positieve verhalen over gehoord.
Afgelopen dinsdag ben ik wezen kijken bij de desbetreffende Spider, een goede proefrit, de mooie historie bij de auto en het goede gevoel bij de garage gaven de doorslag.
De Spider zelf is voor zijn kilometerstand in zeer nette staat, her en der heeft hij een klein plekje maar niets onoverkomelijks.
Voordat ik hem ophaal gaan de volgende zaken nog gebeuren; nieuwe APK, nieuwe thermostaat, onderkant tectyleren en de motorkap wordt nog gespoten, hiervan bladert de blanke lak af.
Ik hoop hem eind volgende week op te halen, maar ben er bang voor dat het een weekje later wordt.

Hieronder vast een paar foto's;

Wanneer hij er is zal ik weer een update plaatsen.
Hey kerel!
Dat is even geleden idd!
Ik ben ook een paar jaar niet op het forum geweest en wil je bij deze van harte herverwelkomen!

En met het juiste merkwinking smiley

Wat voor motor zit er in de Spider?
Mooie 916 spider zeg. De kleur en velgen maken het af. Net even wat anders dan de typische Spider. Een Series I denk ik? In goede staat zoals deze zijn dat heel erg fijne auto's. Ook om te cruisen. En er is best nog wel wat bagage ruimte aanwezig (genoeg voor een weekendtrip).

Mocht je trouwens ooit de accu zoeken... die zit goed verstopt. In de opbergruimte achter de voorstoelen zit er ergens een luikje en daaronder zit de accu. Moet je net even weten.

Binnenkort met de kachel vol aan en dak open al genieten van de eerste lente zonnestralen!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.