W124 300E 1986 USA Import Informatie-Fotos-Reparaties-tips

Gepost door Michael Orzech 
Quote
BENZine
Mooi project hoor, respect !! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. thumbs up

Blijven de totale kosten van het project nog een beetje binnen de perken? Het is prachtig hoe deze W124 wordt aangepakt en er straks grotendeels als nieuw uitziet (nogmaals diep respect), maar er zijn natuurlijk ook nog wel in nieuwstaat verkerende W124's te koop met heel weinig km op de klok waarvoor je ook nog niet de hoofdprijs betaalt. Daarom zie je dergelijke grondige restauraties doorgaans bij oudere en/of zeldzamere auto's dan bij auto's als een W124. Benieuwd naar je overwegingen hierin.


Klopt

Dit is eentje met complete historie van koop tot nu

Het interieur wat vaak is gebruikt voor USA begint ook langzaam zeldzaam te worden plus is het eentje die voor 86 een complete uitrusting heeft

Ook is de basis perfect doordat hij in het warme californie heeft gereden en 28 jaar van 1 persoon is geweest en het meeste eigenlijk alleen een nieuwe likje verf nodig heeft en heel veel onderdelen die je op mijn project ziet zijn opnieuw gebruikt of verzinkt en daardoor vallen de kosten mee

Het lijkt alsof het duur is maar het valt reuze mee

Zit alleen heel veel tijd in omdat ik zelf de basis wil doen(Technisch) en de lak laat ik over aan een bedrijf


Vergeet niet dat heel veel w124 mooi zijn maar vaak rot zijn van onder
Magisch project! Als je er een keer mee op een concours staat of zo hoop ik dat ik in het land ben om te bekijken. Echt super!
Quote
Michanus
Quote
BENZine
Mooi project hoor, respect !! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. thumbs up

Blijven de totale kosten van het project nog een beetje binnen de perken? Het is prachtig hoe deze W124 wordt aangepakt en er straks grotendeels als nieuw uitziet (nogmaals diep respect), maar er zijn natuurlijk ook nog wel in nieuwstaat verkerende W124's te koop met heel weinig km op de klok waarvoor je ook nog niet de hoofdprijs betaalt. Daarom zie je dergelijke grondige restauraties doorgaans bij oudere en/of zeldzamere auto's dan bij auto's als een W124. Benieuwd naar je overwegingen hierin.


Klopt

Dit is eentje met complete historie van koop tot nu

Het interieur wat vaak is gebruikt voor USA begint ook langzaam zeldzaam te worden plus is het eentje die voor 86 een complete uitrusting heeft

Ook is de basis perfect doordat hij in het warme californie heeft gereden en 28 jaar van 1 persoon is geweest en het meeste eigenlijk alleen een nieuwe likje verf nodig heeft en heel veel onderdelen die je op mijn project ziet zijn opnieuw gebruikt of verzinkt en daardoor vallen de kosten mee

Het lijkt alsof het duur is maar het valt reuze mee

Zit alleen heel veel tijd in omdat ik zelf de basis wil doen(Technisch) en de lak laat ik over aan een bedrijf


Vergeet niet dat heel veel w124 mooi zijn maar vaak rot zijn van onder

thumbs upthumbs up Prachtig dat er nog echte liefhebbers zijn, veel succes verder!
Bedankt !!!

Ben vandaag de heledag onder de wagen bezig geweest met de bodem
















Wat een fraaie Mercedes W124 wordt dit, een top project waar ik in werkelijkheid het eindresultaat graag zou willen bewonderen.
In mijn familie wordt momenteel ook nog de Mercedes 300E van mijn vader gebruikt, bijna 26 jaar in de familie en in april wordt hij 30 jaar oud.

Die is niet in de staat zoals deze, maar heeft geen roest dankzij 15 rondgereden te hebben in Zuid-Frankrijk. Hij wordt gekoesterd maar mijn broer heeft de tijd niet om hem perfect te krijgen, vorig voor 1200 euro kosten aan de achterremmen, remschijven, remklauwen etc.

Maar oldtimers onderhouden kost geld, als je het niet zelf doet.

Succes met dit project gewenst.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2019 20:11 door MRS.
Prachtig weer, als nieuw.

Zonde om straks mee te gaan rijden bijna. spinning smiley sticking its tongue out
Quote
MRS
Wat een fraaie Mercedes W124 wordt dit, een top project waar ik in werkelijkheid het eindresultaat graag zou willen bewonderen.
In mijn familie wordt momenteel ook nog de Mercedes 300E van mijn vader gebruikt, bijna 26 jaar in de familie en in april wordt hij 30 jaar oud.

Die is niet in de staat zoals deze, maar heeft geen roest dankzij 15 rondgereden te hebben in Zuid-Frankrijk. Hij wordt gekoesterd maar mijn broer heeft de tijd niet om hem perfect te krijgen, vorig voor 1200 euro kosten aan de achterremmen, remschijven, remklauwen etc.

Maar oldtimers onderhouden kost geld, als je het niet zelf doet.

Succes met dit project gewenst.

Bedankt!!!

300E Blijft een geweldige motor die volgens mij over een paar jaar steeds moeilijker wordt om in goede staat te kopen.

Veel mensen onderhouden deze wagens gewoon niet

Ik heb hem ook 1 keer afgegeven en ik was het zo zat dat ik vanaf die tijd nooit meer naar een monteur ben gegaan

Anders was ik ook nooit aan deze w124 begonnen

Zal mijn best doen om hem zsm af te maken



Michael
Sketcher:Voor de zomer alleen

Winter gaat hij niet meer meemaken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2019 13:27 door Michanus.
Inmiddels stap verder

De vriesplugs of freeze plugs zijn vervangen en de remservo is helemaal finished

Ben begonnen met de stuurpomp

Eerst 2k zinc epoxy met 9005 ral matt zwart













Update
Ben hierna begonnen met het schoonmaken van de ruimte onder de remservo nu hij er toch uit is

Heb petroleum gebruikt en dit werkte prima






Hierna ben ik begonnen met assembly van de wheel carrier

Lager=FAG
Rubber mounts =lemforder

Lak gebruikt=Epifanes 2k epoxy zinc wit
2k pu(Polyurethane) industrial chassislack met zinc


Bij het testen van de motor is mij opgevallen dat het ager van de compressor gaar is.

Aangezien dit een heel oud type is krijg ik hem niet aftermarket en kost bij de dealer 150 euro

Nu is de 10p15c een oud type compressor dat na 1988 vervangen is door de 10pa17c
De 10pa17c is beter en is gemaakt voor 134a

Aangezien de 10p15c bijna niet te krijgen is online aangezien deze later vervangen is door een 134 compressor en de 10pa17c is nog voor goede prijzen te krijgen is
Heb ik besloten om een conversion te doen

Het komt erop neer dat ik dus 2 onderdelen nodig heb
1 de leiding na 1988 tot eind 1989 (gekocht dealer )
De houder en deze heb ik 2 hands uit een m104 3.0 uit 1993 gehaald
Aangezien de motorblok hetzelfde is past hij ook op een m103 uit 1986


Remklauwen achter

Zandstralen daarna 800c lak en in de oven
Daarna nieuwe seals en nieuwe cilinder en klaar
gebruik gewoon beetje wd40 en pers ze erin met de hand maar niet veel wd 40






Daarna ging de servo er weer in


Cruise control unit er weer in

Klaar

pomp kan er ook weer tegenaan


Subframe opgehaald en gaat verder naar ktl bad


10pa17c houder schoon gemaakt





Zit er weer op



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2019 10:04 door Michanus.
Bij iedere verdere stap heb je natuurlijk steeds weer voldoening! Doorgaan zo!thumbs up
Geweldig! De mate van detail waarmee je te werk gaat is ongelofelijk. thumbs up
Gaaf werk weer thumbs up

Quote
Michanus
Remklauwen achter
(..)
Daarna nieuwe seals en nieuwe cilinder en klaar
gebruik gewoon beetje wd40 en pers ze erin met de hand maar niet veel wd 40

(..)

Oh.. ik heb dit weekend net in VK magazine (inzicht van een bekendere Nederlander) gelezen dat een mecaniciën van de Jumbo-Visma ploeg WD-40 juist afraad om te gebruiken omdat dit rubbers en keerringen aantast. Ongeschikt voor racefiets en mountainbike volgens hem.
Rubbers kunnen na een kwartier of wat na inspuiting met WD-40 al gaan uitschuren, volgens hem. confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close