W124 300E 1986 USA Import Informatie-Fotos-Reparaties-tips

Gepost door Michael Orzech 
Bedankt voor je reactie.

De r107 staat ook op mijn verlanglijstje,zou echt iets zijn voor mijn vriendin.

Zelf vind ik het interieur heel mooi en begint ook zeldzaam te worden (ook van de r107).

Zat laatst ook nog te kijken voor een r107 met een 5.6 liter v8 maar helaas heb ik daar niet de ruimte voor want anders had ik mij toch graag zon cabrio gekocht met dezelfde palomino interieur die mijn w124 heeft.Daarna zou ik precies hetzelfde doen als bij mijn 124, alles uit elkaar halen en boutje bij boutje vervangen tot die helemaal blinkt.

De m103 motor is ook zeer goed ,ben echt tevreden met de 6 cilinder en ga deze absoluut niet weg doen want ze hebben mij op een paar sites gevraagd of ik hem wegdoe:P


Voor de rest zijn mijn plannen om de benzineleidingen die al op de zolder helemaal geschuurd en gepolijst zijn goud te spuiten+de plaatjes die de injectoren op hun plaatst houdt.De lmm unit ga ik in het zilver spuiten net als de intake,de steun die op de lmm unit zit voor de luchtfilter ga ik ook goud spuiten.De m6 bouten die ga ik vervangen voor gouden bouten/moeren,deze kun je op een duitse site bestellen.

Fotos volgen
Vandaa de Lmm unit in de lak gezet na een goede poetsbeurt.

Ben toch aan het twijfelen of ik het mechanisme samen met de benzineleidingen niet beter kan laten passiveren.

Dit omdat ik aan het twijfelen ben of het mechanisme ook niet van staal is en daarom gaat roesten als ik het alleen gepolijst laat.

Iemand hier toevallig ervaringen met passiveren en hoe duur dat is?

Die is klaar.Laat hem toch nog heledag in de zon liggen voor de zekerheid.






Heb grote zak gemaakt met benzineleidingen ,alle bouten/moeren die ik los heb gemaakt,platen,steunplaat van motorsteun,platen van servo/dynamo,mechanisme gasklep en noem het maar op

Die ga ik laten passiveren in het geel bij demaco plating eindhoven aangezien de prijs niet hoog is en alles mooi goud/geel en beschermd is voor jaren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2017 15:34 door Michanus.
Zakje is ready.Dit allemaal laat ik beitsen/Paviseren geel plus zat vandaag mottorruimte in orde te maken.Is alleen maar brake cleaner gebruiken want de coating van de motor zelf is nog na al die jaren strak en heeft geen roest en dat na 31 jaar.










Steun van airco ga ik net als de steun voor de dynamo polijsten.


Morgen verder



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2017 23:32 door Michanus.
Vandaag weer onderdelen gepolijst en nog een paar onderdelen verwijderd uit de motor om ook te polijsten/Boute moeren bij het passiveer zakje te gooien.

Ook heb ik de startmotor vetvrij gemaakt en gespoten omdat de zwarte coating/lak bijna verdwenen was.









































Startmotor vetvrij gemaakt en gespoten.


Mijn gebroken airco koppeling(Waarschijnlijk kapot gegaan door hitte(droog lopen)



Aardige klus waar je mee bezig bent. Met al het gepolijst mooier dan nieuw.
Quote
A3-White
Aardige klus waar je mee bezig bent. Met al het gepolijst mooier dan nieuw.

Bedankt,

Is meer werk dan ik eerst dacht maar alles waard.

Meeste wordt verzinkt en passiveert maar ik had een probleempje met de benzineleiding die dolgedraaid was op de spinnekop.

Aluminium kan niet verzinkt worden dus heb ik de leiding afgezaagd en met een dop losgedraaid.

Zoek nu 1 injectorleiding van de m103 6 cilinder motor 1986














Nog steeds bezig om een injectorleiding te vinden en het is moeilijker dan ik dacht.

Heb een paar advertenties gemaild maar tot nu toe niks.

Demaco in eindhoven heb ik niks meer van gehoord dus heb ik een ander bedrijf gevonden die dichter in mijn buurt ligt en ook verzinkt en geel passiveert.

Ga het doen bij glansvink in kinrooi ,prijs per kg is 0.85 cent maar hun minimale ordersprijs is 84 euro dus ben ik nog bezig om meer onderdelen te verzamelen om te laten verzinken.

Heb ook plannen gemaakt om het spruitstuk te schuren tot hij helemaal glad is daarna stralen en vervolgens in vht primer zetten. Daarna spuiten in de kleur cast iron.Hieronder voorbeeld fotos hoe het uit gaat zien.


VHT Cast iron voor mijn spruitstuk

Voorbeeldfoto

foto die ik gebruik als voorbeeld om mijn m103 op te knappen

Fotos volgen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2017 11:45 door Michanus.
Vandaag terug van vakantie met mijn micra 1989 2000 km zonder problemen.

Ben gelijk begonnen om mijn onderdelen te polijsten en heb inmiddels alle benzineleidingen gekocht voor 20 euro van een sloop 260E.

Heb vandaag mijn onderdelen nog eens gepolijst met blauwe pasta die speciaal is foor aluminium en wacht voor de rest tot ik mijn benzineleiding binnen heb zodat ik eindelijk mijn spullen weg kan brengen om te laten verzinken.




















Prachtig om te zien hoe deze W124 in een absolute nieuwstaat wordt gebracht, met oog voor de kleinste details thumbs upthumbs up. Knap werk ook, ik doe het je niet na !!
Thanks voor de reactie Benzine.Het is wel een pokkewerk maar ik blijf doorgaan want dit is niet om hem te verkopen voor winst maar puur de passie en plezier wat ik heb om dit in orde te maken.


Vandaag na lang polijsten is de stuurpomp klaar voor gebruik.


























Heb nog veel aluminium onderdelen liggen dus werk zat.
Dynamo is ook klaar.Moet helaas wel weer nieuwe koolborstels halen voor de boormachine smiling bouncing smiley

































































Deze week komt er nog een sealer op (Belgom Alu) en dan zijn ze klaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-09-2017 17:39 door Michanus.
En de laatste onderdeel voor vandaag













Morgen verder met claxon
Echt geweldig hoe je al die onderdelen er beter laat uitzien als dat ze de fabriek ooit verlaten hebben. Een brandschone motorruimte is ook mijn droom maar zal me helaas nooit echt lukken. Heb me wel voorgenomen de turbo eens op te poetsen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2017 09:49 door Sketcher.
Wat mij ook opvalt is de werkplek waar alles gebeurt. Geen werkbank met bankschroef en een wand vol gereedschappen in een schuur of garage, maar zo te zien gewoon aan een bureautje tussen de computerapparatuur. Met ook nog net plaats voor een kop koffie of een glas cola big smile smileythumbs up.

Verwacht je straks geen problemen om alles weer goed gemonteerd en juist afgesteld te krijgen? Of doe je dat bij een Mercedes specialist? Het luistert met bepaalde zaken nogal nauw en zonder de nodige uitleesapparatuur lijkt mij dat heel lastig.
Quote
BENZine
Wat mij ook opvalt is de werkplek waar alles gebeurt. Geen werkbank met bankschroef en een wand vol gereedschappen in een schuur of garage, maar zo te zien gewoon aan een bureautje tussen de computerapparatuur. Met ook nog net plaats voor een kop koffie of een glas cola big smile smileythumbs up.

Verwacht je straks geen problemen om alles weer goed gemonteerd en juist afgesteld te krijgen? Of doe je dat bij een Mercedes specialist? Het luistert met bepaalde zaken nogal nauw en zonder de nodige uitleesapparatuur lijkt mij dat heel lastig.

Ey

Valt niks af te stellen behalve de potmeter die ik eruit heb gehaa.Deze moet op 0.6 0.7 zitten.

Ben sinds jaren niet meer in een garage geweest omdat daar geen monteurs meer zijn die er wat van bakken dus heb ik zelf alles geleerd en de k-jetronic is niet zo moeilijk :P

En om antwoord te geven op deze vraag big smile smiley ( Of doe je dat bij een Mercedes specialist?) Ik ben de mercedes specialist :P in ieder geval de w124 specialist en daarlijk ook nog de lancia lybra specialist big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2017 12:03 door Michanus.
Quote
Sketcher
Echt geweldig hoe je al die onderdelen er beter laat uitzien als dat ze de fabriek ooit verlaten hebben. Een brandschone motorruimte is ook mijn droom maar zal me helaas nooit echt lukken. Heb me wel voorgenomen de turbo eens op te poetsen.

als je turbo van aluminium is kan je gewoon goede mother wax of belgom gebruiken.

Gewoon smeren en dan heb je ook gelijk een beschermlaagje die je over houdt wat belangrijk is.
Zo dan respect thumbs up
Geweldig hoe je de zaken aanpakt, wat een passie.

Benieuwd naar het eindresultaat als alles weer gemonteerd is.
Quote
Bofkont
Zo dan respect thumbs up
Geweldig hoe je de zaken aanpakt, wat een passie.

Benieuwd naar het eindresultaat als alles weer gemonteerd is.

Ik ook bofkont.

Doe echt mijn om zsm alles in elkaar te zetten.

Vandaag bezig geweest om claxon in orde te maken.Deze was zwaar geoxideerd maar ik heb het beste eruit gemaakt.

Morgen behandelen met belgom alu (alle onderdelen) voor extra bescherming en ik ben grotendeels klaar met mijn aluminium onderdelen.






Polijst muziek big smile smiley








1 ronde

2 ronde











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2017 21:15 door Michanus.
Vandaag belgom alu gestest op een saab 9-5 en ik ben tevreden over het resultaat.Heb het daarna nog gebruikt als extra beschermlaag voor mijn mercedes onderdelen.

Is gewoon te doen met papier en schoonmaken met een doekje.Werkt beste op gladde aluminium.





















































Cruise control klaar voor montage.Schoongemaakt/nagekeken/gepolijst

We komen er wel !!





















Alle hogedrukleidingen met een rubber tussenstuk ga ik zelf opknappen/schoonmaken/polijsten zodat de oxidatie/vuil verwijderd wordt.

Heb nog paar leidingen zoals deze en die gaan uiteindelijk ook zo mooi uitzien.

Bij deze restauratie zijn details belangrijk.











Vandaag heb ik de abs pomp eruit gehaald om de motor van de body te verwijderen en de body ook in mijn passiveer zakje te gooien zodat die ook mooi goud/geel wordt.Ook ga ik de pomp schoonmaken en rebuilden zodat die weer ff meekan.Heb ook nog 2 aluminium onderdelen gepolijst en zal na de beschermlaag van belgom ook nog wd40 erop smeren zodat er een extra laagje op zit.De leiding van de stuurbekrachtiging gaat er ook uit zodat ik die kan laten poedercoaten.De oude leidingen van de airco gaan er ook uit om te kijken of ze uit aluminium of staal zijn en zijn ze uit alu ga ik ze polijsten en zijn ze van staal worden ze of mee verzinkt of ik laat ze ook poedercoaten.De condensor ga ik ook eruit halen samen met de ventilator die blijft hangen aan de coating die langzaam loslaat.













Vandaag was het geen fijn weertje maar ik heb daar oplossing voor gevonden:1xAchterklep+2xparaplu.

Heb de EZl eruit gehaald en de motorruimte schoongemaakt.

De EZL ga ik schoonmaken en de koelpasta vervangen,dit omdat deze na 31 jaar hard is geworden en niet meer goed koelt.

Ik krijg de spruitstukken er niet uit dus ik ben gedwongen om de complete katalysator eruit te halen.

Terwijl de kat.ertuit ligt ga ik deze ook gelijk laten stralen om hem in dezelfde kleur als de spruitstukken te spuiten.

Ga dan ook gelijk nieuwe schroefjes halen+draadeind.

Behr radiator is gepolijst en beschermd met wd40





























1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2017 16:39 door Michanus.
Dankjewel speedtouch,

Maar ff wat anders voordat ik verder ga.

Ik wil aan alle lezers vragen om hun mening:

Wil de spruitstukken+katalysator spuiten en zelf denk ik dat de kleur cast iron het beste past,vooral met nieuwe gouden draadeind+nieuwe moeren.

Nu is de keus uit Flat silver/Flat white/Flat aluminium/Cast iron.

Welke past het beste bij de motor zelf en heeft het mooiste eindresultaat.De spruitstukken+katalysator ga ik wel voorbehandelen (stralen) en polijsten.




Voorbeeldfoto Cast iron


Voorbeeldfoto Flat white


Voorbeeldfoto flat aluminium




Voorbeeldfoto Flat silver




Welke kleur past het beste ????????



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2017 12:23 door Michanus.
Quote
Zadelsnuiver
Cast iron thumbs up

Bedankt voor je mening smiling smiley
Vandaag heb ik de 1 spruitstuk eraf gekregen met heel veel moeite.
Heb hem los gekregen aan alle moeren en daarna geprobeerd om hem eraf te trekken tot hij vast kwam te zitten op 2 draadeinden.

Heb mijn metaalzaag gepakt en een heel klein stukje eraf gezaagd om de spanning van de draadeinden te halen.
Hierna plofte hij op de grond big smile smiley

Heb daarna geprobeerd om de 2 los te krijgen van boven maar dat gaat dus echt niet lukken.
Wacht tot het droog is zodat ik onder de wagen kan kruipen en mijn 2 verlengstukken te gebruikem samen met 1 flex stuk en 1 13mm dop.

Als de 2 spruistuk eruit is kan ik de aluminium schoonpolijsten en de Idler arm verwijderen (gelijk de silent block die daarin zit vervangen).
Dit is nodig om de katalysator en de pre cats eruit te krijgen anders gaat dat niet lukken.

Heb daarna nog geprobeerd om de krukasbout los te krijgen met mijn 27mm+ratel,heb een schroevendraaier in het gat gestoken waar de startmotor zit om de tandwiel te blokkeren om zo de bout los te krijgen.

Helaas zit dat ding zo vast dat ik hem niet los krijg.Heb een lange ratel nodig om meer kracht te zetten sad smiley

Wil de harmonic balancer eraf hebben zodat ik de rest van de motor schoon kan maken en de dynamo plaat eraf kan halen om ook te laten verzinken.
Voor de rest de automaat koelleidingen eraf gehaald en ik ben voor vandaag klaar.


Verder met spruitstuk












1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2017 02:06 door Michanus.
2 spruitstuk eruitsmiling smiley

Ik heb deze onder de wagen eraf gekregen doormiddel van 1 verlengstuk en 1 13mm dop en voor de rest niks.

Heb de draadeinden eruit gekregen door 2xM8 met 2 13mm sleutels om ze eruit te krijgen zonder enige problemen.

Eentje voor zat wel vast en ik heb die met de hammer een paar tikken gegeven en toen kwam die ook los.

Daarna begon het te regenen en moest ik stoppen.

Morgen komt mij vht lak en primer binnen dus dan ga ik weer verder.





















1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 17:59 door Michanus.
Knap hoor, al die energie die je er in stop, met ook nog een prima resultaat!thumbs up
Thanks speedtouch smiling smiley doe mijn best !!

Vandaag heb ik de spruitstuk nog ff geschuurd met p60 en p120 om hem zo glad mogelijk te krijgen en daarna ben ik richting rmf gegaan om mijn luchtfilterdeksel van mijn w124 te brengen+2 platen van de lancia +de spruitstukken om gestraald te worden.

Prijsje van 60 euro kan ik echt niet klagen!!

Daarna kwam mijn Primer binnen en lak(16+16 euro) bestelt bij mercurius paint in almere.

Nu heb ik veel filmpjes gezien over deze lak en veel mensen doen het fout en zeuren later dat de verf eraf brand.

Ik heb mercurius om info gevraagd en ze hebben 8 jaar ervaring met deze lak en tot nu toe geen klachten.

Mij werd verteld dat je eerst alles moet ontroesten(logisch) daarna vetvrij moet maken(ook logisch)

Dan komt het leuke deel waar veel mensen de fout in gaan.

Je moet 3 tot 4 dunne laagjes primer spuiten en 1 dikke laag met 5 minuten tussen elk laagje.Daarna direct na de laatste laagje primer de kleur aanbrengen met wederom 3 tot 5 dunne laagjes en 1 dikke laag daarna 1 dag laten drogen.

Dit was best vaag voor mijn omdat ik gewend was om de primer 4 tot 1dag te laten drogen maar als je dat bij deze primer doet dan sealed the primer zichzelf als het ware en blijf de kleur niet zitten dus je moet nat in nat uit spuiten.

Ik zal hiervoor een ouwe meuk van oven gebruiken of een goedkope bij de lidle kopen die tot max 250 gaat en de rest op de wagen doen.

Je moet officieel 120 graden 30 minuten laten koelen daarna 200 graden 30 minuten laten koelen en daarna 340 graden en 30 minuten en laten koelen.

De oven gaat tot 250 280 dus de rest doe ik op de wagen.

Fotos volgen

Vandaag de leiding met de benzinedrukregelaar eruit gehaald en een 20 liter tank gekocht voor het geval dat er veel benzine uit kwam druipen maar er kwam amper nog wat uit.Daarna de 2 leiding(retour leiding eraf gehaald en er kwam ook niks uit.

Nu wil ik de grote retourleiding die zichtbaar is in de motorruimte ook eraf halen maar hier zit een 25-26-27 moer op en deze zit ook vast aan de condensator gedeelte.Wil namelijk de hele (retour spruitstuk met airco leiding in een ook graag laten verzinken en bij mijn passiveer zak gooien(begint aardig vol te raken).

Misschien dat iemand weet welke maatje dat is?

Voor de rest heb ik de draadeinden besteld 13 stuks voor 29 euro+koperen moeren 13 stuks voor 16 euro+4 bouten voor de spruitstuk zelf 3 euro a stuk 12 euro :P wat een prijzen maargoed.


De pakkingen voor de uitlaat en de inlaat spruitstuk ga ik in Duitsland bestellen bij kfzteile potsdam voor samen 26 euro(wil niet weten hoe duur die zijn bij de dealer)

Ook is mij ff opgevallen dat bij de oude pakkingen 1 verkeerde bij zit voor cilinder 1 want die hoort namelijk 3 gaten te hebben en er zaten gewoon 6 dezelfde op dus ik denk dat de kop in het verleden eraf was voor werkzaamheden.

In mijn papieren kan ik alleen terugvinden dat de klepseals vervangen zijn door de dealer dus ik vermoed dat de kop toen eraf was en dat de dealer misschien ook de spruitstukken heeft verwijdert.

Ook maitje van de vorige eigenaar gehad waar ik wat info heb gekregen over het ongeluk.

De vorige eigenaar(vriend daarvan) heeft in de file per ongeluk tegen een wagen voor hem geknald met 15km per uur) waardoor alleen 1 kant beschadigd was) frame van de bumper 1 kant(Dacht eerst 2 kanten maar na goed kijken is het alleen maar kant 1 bestuurderszijde) naar binnen geduwd.De schermen waren onbeschadigd.De grille+linker koplamp+bumper waren hierbij beschadigd en vervangen.Daarom heeft die ook geen lelijke USA koplampen meer.

Ga alleen nog oventje zoeken 2 hands en de uitlaat in orde maken en dat is alles voor deze maand(budget)

Volgende maand verder en dan hoop ik alles compleet te hebben om het zaakje te laten passiveren en te beginnen met montage.

Ook heb ik 2 nieuwe Bosch USA knipperlichten gevonden en de verkoper wilt ze voor 100 euro verkopen (nog in doos) dus denk niet dat dit erg duur is ? plus heb iemand die mijn witte richtingaanwijzers wilt kopen. Komt er dus eigenlijk op neer dat ik 60 euro bij moet leggen voor de nieuwe.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 16:39 door Michanus.
Vandaag de grill eraf gehaald om hem te gaan polijsten.

Nu wou ik eerst een nieuwe kopen maar toen ik de prijs zag van 600 euro alleen voor de buitenkant viel ik bijna van mijn stoel.

600 euro!!! haha dacht het niet!!

Ga de ouwe opknappen en heb 2 producten besteld

1 is peek polish en 2 is belgom chroom

Ga proberen om de oude grill helemaal op te knappen en daarna bestel ik nog een nieuw embleem en ster en is de grill weer klaar(hopelijk)




Heb de grill gepolijst met belgom alu(test) was benieuwd wat dit product zou doen met mijn oude grill en ik kan niet klagen.

Denk dat belgom chroom en peek polish beter resultaat zullen boeken.





























Ik doe btw met hand en geen boormachine.
Lekker bezig, kerel!! Wat is je planning voor de Benz?
Quote
uwbuurman
Lekker bezig, kerel!! Wat is je planning voor de Benz?

Ey

Hoe bedoel je?

Wat ik ermee wil doen als die klaar is ? Houden oldtimer/meeting/80 km cruisen/zomer/vakantie
Quote
Michanus
Quote
uwbuurman
Lekker bezig, kerel!! Wat is je planning voor de Benz?

Ey

Hoe bedoel je?

Wat ik ermee wil doen als die klaar is ? Houden oldtimer/meetings/80 km cruisen/zomer/vakantie
Dikke respect voor de precisie van je restauratie! Ik zou hier bij mijn oude besjes niet aan durven te beginnen (al zit daar ook wel behoorlijk veel werk aan om het daar schoon en goed te krijgen). Zet 'm, ik ben benieuwd naar het eindresultaat op de grille!
Quote
Jacob106xs
Dikke respect voor de precisie van je restauratie! Ik zou hier bij mijn oude besjes niet aan durven te beginnen (al zit daar ook wel behoorlijk veel werk aan om het daar schoon en goed te krijgen). Zet 'm, ik ben benieuwd naar het eindresultaat op de grille!

Bedankt voor je reactie.

Als je met oude besjes je grill van je wagens bedoeld dan kan ik je alleen maar aanmoedigen om het te doen.

Simpel wrijven met papier en afvegen met doekje smiling smiley

Leuke citroen btw die je hebt.Heb daar vroeger in gezeten en vond het altijd een leuke verschijning vooral met die lage luchtvering als ik het goed heb.
Vandaag weer tekeer gegaan met belgome alu(chrome peek polish nog niet binnen)

Het resultaat is echt goed te noemen

Heeeeel groot verschil te zien.Je krijgt er geen diepe steenschade mee weg maar de chroom ziet er weer uit als nieuw.

Nu nog 1 keer met de peek polish en ik ben klaar(Scheelt me 600 euro)

Nu nog nieuwe ster en embleem en de grille kan er weer op.

Ook gelijk de EZL in or de gemaakt vandaag met mijn thermal grease van coolermaster(Moet nog wel 1 kopen voor de zekerheid) want ik vind dat er niet genoeg op zit.

























En je kunt nog gezellig in de huiskamer blijven ook!thumbs up
Quote
Michanus
Quote
Jacob106xs
Dikke respect voor de precisie van je restauratie! Ik zou hier bij mijn oude besjes niet aan durven te beginnen (al zit daar ook wel behoorlijk veel werk aan om het daar schoon en goed te krijgen). Zet 'm, ik ben benieuwd naar het eindresultaat op de grille!

Bedankt voor je reactie.

Als je met oude besjes je grill van je wagens bedoeld dan kan ik je alleen maar aanmoedigen om het te doen.

Simpel wrijven met papier en afvegen met doekje smiling smiley

Leuke citroen btw die je hebt.Heb daar vroeger in gezeten en vond het altijd een leuke verschijning vooral met die lage luchtvering als ik het goed heb.

Nee ik doelde meer op de bijzonder smerige motorruimte van mijn besjes! Dat is 1 en al vettigheid. Maar dank voor de tip! (Idee hoe ik een zwarte motorruimte kan opknappen?)

De vering is inderdaad top! Hij veert op een hoge druk olie systeem smiling smiley

Btw die grille ziet er nu echt super uit!
Jacob106xs :Bedankt voor je reactie.Beste voor je motorruimte is remreiniger(pas wel op dat het niet te lang op rubber blijft zitten) action remreiniger is prima.Kunt voor de slangen gewoon siliconen spray gebruiken om ze te reinigen en te voeden.Voor aluminium kun je het beste belgom alu gebruiken(leidingen of andere onderdelen)Kunt beste met magneet testen of het van aluminium is of niet.Stalen leidingen die een zinklaag hebben wil je namelijk niet polijsten.Als de magneet blijft zitten weet je dat het een staalsoort is.

Voor chroom kun je het beste peek polish/belgom chroom gebruiken

Gewoon op papier doen en uitwrijven tot het zwart wordt en daarna met een microfiber doekje afvegen.
Herhalen tot het resultaat is bereikt.

Bedankt speedtouch :Pzat leuke aflevering te kijken en tegelijk mijn grille te boenen.





Heb vandaag mijn oven opgehaald.Was 4 verdieping met lift gelukkig.Heb 20 euro betaald voor deze oude atag met een max temp van 300 graden.

Ga deze oven gebruiken voor te poedercoaten of om bepaalde onderdelen te bakken.
Vandaag belgom chrome en peek polish getest en mijn ik adviseer om belgom chrome te gebruiken.

Heb peek polish geprobeerd op mijn reeks versleten reflectors en de chrome ging er gelijk af.

Belgom chrome is niet zo agressief en behaalt een mooi resultaat.

Dit zijn de eindfotos van de grille.

Ga de sierlijsten in het midden nieuw bestellen+plastic grille.
















Morgen ga ik mijn luchtfilterdeksel ophalen samen met de gestraalde spruitstukken,die ga ik vervolgens nog 1 keer met p400 behandelen en daarna vetvrij maken en in de lak zetten.
Vandaag de deksel van mijn luchtfilter opgehaald +spruitstukken en 2 onderdelen voor mijn lybra.

De deksel is mat zwart en de 2 onderdelen van de lybra ook+spruitstukken alleen stralen samen zoals ik al eerder zei 60 euro.

Dit is het resultaat.









Spruitstukken gespoten en ze moeten nu drogen om morgen gebakken te worden in mijn ouwe atag oven.

Ik heb eerst de witte primer gebruikt(eerst alles vetvrij maken) daarna 1 dunne laag en daarna 4 dikke.Tussen elke laag 2 minuten en tussen de primer en laklaag ook 2 minuten.De primer moet nat zijn anders zal de kleur niet blijven zitten!!











\















zelfde ga ik doen met de katalysator.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2017 12:48 door Michanus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close