W124 300E 1986 USA Import Informatie-Fotos-Reparaties-tips

Gepost door Michael Orzech 
Wát een werk zit daar in en mooi om te zien dat veel onderdelen worden verzinkt/verchroomt. Mooi dat je er het geduld en de kennis voor hebt om het zo aan te pakken, heel veel succes nog en uiteindelijk veel plezier met het rijden natuurlijk ook!
Bedankt alberts,Als je het doet doe het gelijk goed!!

Ik heb voorgenomen nog de blok te schilderen nadat ik met dasty alles ontvet heb.

Ik ga hiervoor por15 enamel gebruiken

De onderdelen heb ik binnen 15 min eruit omdat ik sowieso nog aan het kijken was wat nog gedaan moest worden.

Voor de rest zit de Automaat erop

Heb langs de garage paar dikke cement blokken gevonden en die waren toch een stuk stabieler als hout.

Heb eerst de bak op de krik getrokken onder de wagen daarna de voorkant omhoog gekrikt en met 1 hand de bak vast gehouden omdat hij toch graag naar links kantelt.

Daarna heb ik 1 dikke cement blok onder de pan geduwd en daarna ben ik weer onder de auto gekomen en aan de zijkant eronder gegaan.Daar heb ik de bak van onder omhoog geduwd en ook een cement blok eronder geduwd.

Nu heb ik dit gedaan tot de bak hoog en bijna tegen de motor aanstond .Nu heb ik de steunen (bouten) los gemaakt zodat ik de motor met de krik onder de pan+stuk hout omhoog kon krikken zodat de motor als het ware kantelt en de kont meer naar onder kwam.

Daarna heb ik 1 assteun gepakt en die onder de pan gelegd met een stuk hout zodat ik de krik weer kon gebruiken.

Volgende probleem was dat de krik tot zijn max omhoog was en ik de bak niet hoger kon krijgen.

Heb de krik op 2 hoge cement blokken gelegd en toen kreeg ik de bak wel omhoog en zat die tegen de motor aan precies waar die moest zitten.

Toen ben ik weer onder de wagen gekomen en aan de zijkant eronder gegaan en daar heb ik met 1 hand de bak omhoog geduwd en met de andere hand de bak tegen de motor aangeduwd daarna snel een stuk hout onder de kont gelegd.
Toen kon ik alle bouten vastmaken en toen ik de bovenste vastmaakte hoorde je hem erin klikken
Ook de claxons zijn verzinkt

Side panels zijn helemaal schoongemaakt en klaar voor montage

Mechanisme is ingevet en loopt al snieuw
Voor de nieuwe grille heb ik een oude rep setje gevonden (Nieuw) met logo voor 19 euro(Normaal 74)

Heb ook een nieuwe ster bestelt samen met sierlijsten

Ook nog onderdelen besteld voor de luchtfilter

+onderdelen voor de airco(Condensor/Droger/ook nog materiaal voor de uitlaat/Pakkingen voor de uitlaat/Pakking voor de intake/Oliefilter en nog meer

Ook heb ik reserve bouten(Verzinkt bestelt)

Tussendoor ff mijn blok met por15 behandeld

De condensor steunen zijn gecoat

Klein beetje roest is behandeld en gespoten met dealerlak +vernish

Deze week komt de compressor binnen met de binnenkant(plastic) van de grille
Echt prachtig om te zien hoe rigoureus je jouw Mercedes steeds mooier en technisch beter maakt!
Respect voor je werk. spinning smiley sticking its tongue out

Als ik dit soort topics zie ben ik altijd zo bang dat je ineens een berichtje ziet dat de auto verkocht is. Zou niet de eerst x zijn hier bij Autoweek.
Gelukkig ziet hier (logischerwijs los van de winter) wel vooruitgang in. Prachtig om te zien hoe rigoreus je bent. Overdreven absoluut maar ik kan het wel waarderen.
Bedankt jongens doe mijn best smiling smiley

En ik maak de wagen klaar zodat die lekker lang in de familie blijft.

vandaag heb ik de plastic grille opgehaald en mijn chrome-Grille helemaal afgemaakt

Alles nieuw en dealer onderdelen

Tacho eruit
Deze week de volgende werkzaamheden

Nieuwe lampjes
Lcd scherm temp indicator wordt vervangen
Wijzers worden in ral 2007 gelakt

Postimage is momenteel ff offline vandaar dat mijn vorige fotos weg zijn(Hopelijk zijn ze er binnenkort weer op)

Grille zit erop

Tacho is eruit en de wijzers zijn in ral 2007 gespoten
Heb wel een fatsoenlijke aerosol gekocht die 17 euro kost met fatsoenlijke kop

Dubbele post sorry

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2018 19:38 door Michanus.
uwbuurman
Waarom geen europlaten op die tellers?

Usa wagen hoort een usa tacho te hebben : P en 80 mijl per uur is beter als 80 km per uur :P
Weer een update

De tacho is klaar en weer ingebouwd zie foto

Onderdelen zijn terug van stralen+Pan van automaat gepoedercoat

Daarna begonnen met spuiten van katalysator

Nieuwe pan gemonteerd met nieuwe verzinkte bouten (m8x30)

Mooi hoor! Die uitlaat heb je alleen gestraald, niet behandeld?
Spuiten van de claxon randen(Mat zwart) als tape gebruik ik altijd tessa

Zitten erop

Mijn gratis 10p15C

Nagekeken schoongemaakt
Dan maar spuiten in zilver

Tussendoor nog nieuwe seals erop gedaan met mineraal olie en de front seal vervangen

Uitlaat heb ik ontvet met remreiniger en daarna eerst(Foto 1 in de primer gespoten en daarna pas in de kleur cast iron)

Heb ook geruchten gehoord dat alleen de kleur zelf genoeg is maar ik doe liever met primer
Voor nieuwe ESX Speakers erin (12 cm)+Achter

Voor de achterste heb je een nieuwe cover nodig(Plastic) plug en play
Oude eruit nieuwe erin en klaar

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2018 10:50 door Michanus.

Airco bouten en nog wat reserve bouten bestelt

Mono wiper eruit gehaald voor inspectie en om de oude vet te vervangen door nieuwe mos2

Opgedroogd

Aangezien de cover gesealed is met een o-ring heb ik gewoon alles volgegooid net als bij een homokineet zodat het lekker gesmeerd blijft

Positie instellen

Klaar
Katalysator montage

Word vervolgd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2018 11:00 door Michanus.
Het gaat prima, zo te zien. Je leert de auto zo wel binnenstebuiten kennen.
Fantastisch project, ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Wanneer verwacht je hem weer in gebruik te kunnen nemen?
BENZine
Fantastisch project, ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Wanneer verwacht je hem weer in gebruik te kunnen nemen?

Dankjewel voor je reactie!!!

Hoop hem dit jaar uiterlijk klaar te hebben voor een testrit.

Maar nu is er bijgekomen dat de draagarmen ook aan vervanging toe zijn en dan duurt het ff iets langer.
speedtouch
Het gaat prima, zo te zien. Je leert de auto zo wel binnenstebuiten kennen.

Helemaal mee eens (Je leert echt hoe de hele w124 in elkaar zit)

Als je echt van techniek houdt zoals ik is dit echt fantastisch smiling smiley
De abs pomp stond al langere tijd op de planning ,dit omdat van fabriek aan een goudkleurig kleurtje erop zat(Metaal was verzinkt en de rest had een anodising layer(Geel) soort van electroplating maar dan voor aluminium.

Het probleem is dat ik het middelste gedeelte(Metaal) niet eraf kon krijgen en de elctroplating bedrijf dit onderdeel niet wou behandelen puur omdat er vloeistof kon blijven zitten tussen de kabels en het middelste gedeelte.

Ik ben toen op zoek gegaan voor een alternatief en ben de eloxal spray van duplicolor tegengekomen in duitsland

Nu heb ik de pomp eerst gepolijst en daarna ontvet met remreiniger.

Dit is het resultaat.

KLaar met de motor+Wiper is gespoten in 7129 en heeft ook gelijk nieuwe wisser gekregen

Stuurpomp is gevuld met mb olie
Motor is gevuld met meguin megol 10w40
Automaat is gevuld met meguin dexron 2d
Remmen compleet schoongemaakt en gespoten
Nieuwe draagarm+schockbrekers

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2018 22:25 door Michanus.
Ophanging 1 kant af (Veer is mijn oude gestraald+Poedercoaten.

Nu 1 kant af is gaat er een band onder en plaats ik de uitlaat
De andere kant ga ik daarna ook op dezelfde manier aanpakken

Goed volproppen met vet

Nieuwe ate blokjes

Die wachten tot de wagen gespoten is
Wat een vakwerk, mijn complimenten!
Leuk dat je het zo gedetailleerd vastlegt. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
De motor is inmiddels klaar

Heb wel de draagarmen die ik heb besteld (Aftermarket) samen met de schokbrekers er weer uit gehaald en teruggestuurd vanewege kwaliteitsprobleempjes

Daarna heb ik de oude laten stralen en heb ik de bushings bij de dealer gekocht samen met de balljoint

De schokbrekers heb ik van sachs besteld en de stuurstangen van trw

Heb nog de distributor (De rubbere pakking vervangen samen met de o-ringen)

De wagen deed het daarna prima(het kitje heb ik bestelt in gb van het merk salvox) kosten ongeveer 60 euro met verzenden

Binnenkort ga ik de armen monteren en ben inmiddels verhuisd naar een grotere garage(Dubbel garage)

Deze kleine garage blijft langer in mijn bezit maar de w124 gaat als de armen erop zitten naar de grote toe en mijn lancia komt in de kleine te staan
Diep respect - wat een beauty thumbs up

Hoort als ie af is eerder thuis in het Mercedes museum dan op de openbare weg winking smiley
Wat een heerlijk project blijft dit toch, echt super! Is het einde al een beetje in zicht?
Jawel want spuiten kan ik niet zelf en voor de rest heb ik zowat alles gedaan

Komt nog waxlaagje op en sika in de holle ruimtes en meer kan ik niet zelf doen
Gister de wagen verplaatst naar de andere garage (wel met motor aan anders ging het niet) veel te zware wagen

beetje gewerkt en vandaag ga ik verder

Inmiddels begonnen met de subframe achter+Stuurpomp en diff

Kofferbak met 2k epoxy high build up gecoat daarop 2k galinitgrau (wil de kofferbak helemaal waterdicht afsluiten en roest voorkomen)

Tank eruit (30 procent zoutzuur) dan met water en baking soda gespoeld en zolang er geen benzine in zit met wd40 ingespoten.
De tank heb ik geschuurd en gecoat met 2k matt zwart

Krijgt ook een nieuwe benzinefilter maar moet echter wachten tot maandag tot mijn 42mm dop thuis krijg

Diff demontage

2k epoxy wit met zink

2k epoxy high build up

por 15

2k matt zwart

Cover spuiten 2k epoxy daarna 2k zwart

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2018 05:41 door Michanus.
De subframe laat ik stralen en verzinken dan doe ik hetzelfde als met de diff (2k epoxy wit 2k epoxy high build up en afmaken in matt zwart

Eerst maak ik altijd de onderdelen zoals bouten platen noem maar op schoon in 30% zoutzuur voordat ik het af geef zodat alles blank is

Dan ziet het net zo uit als in dit bakje

Messing leidingen mooi schoonmaken met messing polijst

Tussendoor ff de remklauwen met staalborstel schoon gemaakt en afgemaakt in por 15 caliper paint

Wielkasten schoongemaakt en ingecoat met 2k high build up epoxy

2k polyurethane dit doe ik met alle wielkasten
Onderkant krijgt een 2k epoxy zwart
Bij deze beurt hoort natuurlijk ook de holle ruimtes vullen met wax

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close