Na erg veel meelezen en af en toe een keer postje in een topic hierbij mijn topic over mijn auto.
Je bent 16 en wil graag wat vrijheid aangezien het OV in Zeeuws-Vlaanderen echt 3x niks is en je durft niet op een brommer ? Ja ik ging aan de brommobiel , een Aixam A540:

Het was toen ik hem kocht echt een barrel , heb hem een beetje opgeknapt maar uiteindelijk toch veel te veel geld en tijd ingestoken. Had echt een haat/liefde relatie met dat ding , uren heb ik samen met m’n vriendin eraan gewerkt als dit of dat kapot was of het weer eens niet fatsoenlijk deed. Uiteindelijk reed ik op een dag naar school en toen hield de vario ermee op , dat zou zoveel kosten dat ik het niet meer waard vond en toen heb ik hem verkocht.

Nadat ik mijn brommobiel had verkocht ben ik begonnen met mijn rijbewijs halen , dat ik binnen 2.5 maand gehaald heb. Sinds dat ik hem gehaald heb was ik opzoek naar een auto, maar bij de auto’s die we gingen bekijken in mijn budget mankeerde eigenlijk wel altijd iets waardoor ze het geld niet waard waren.

Toen ging mijn oma kijken voor een nieuwe auto en deze heeft ze gekocht maar ze kreeg een belachelijk bedrag voor haar oude auto terug, toen zei mijn vader: “Waarom neem je de auto van oma niet over”. Mijn antwoord was: “Hij is net te duur in de wegenbelasting , en hij is niet mooi”. Want ja welke jongen van 18(nu nog 17)gaat in een Opel Agila rijden. Maar achteraf heb ik er toch nog is een keer goed over nagedacht en ik wist zeker dat ik voor het bedrag dat ik ervoor betaald heb nooit een betere auto had kunnen vinden. het is een fijne auto om mee te rijden.

Dus nu ben ik in bezit van een terracotta rode Opel Agila 1.2 twinport:

Wel heb ik nog een to-do lijstje:

-Wassen en schoonmaken van binnen en buiten
. Gedaan!
-De lak proberen op te poetsen. Alleen moterkap Gedaan!
-Radio met Aux inbouwen. Gedaan!
-Nieuwe kentekenplaathouder voor. Gedaan!
-Trekhaak monteren Word niet meer gedaan!
-Andere kleur lampjes in de teller
-kvs temperatuur meter proberen te maken , die doet het al niet sinds de aanschaf van mijn oma in 2013

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2018 14:35 door audilovertje.
Durft niet op een brommer? Die ken ik nog niet smiling smiley

Vwb de Agila: je aanpassingen vind ik niet zo. Wat ik zou doen: verlagen en brede kleine wieltjes, de oude Duitse look!
Kleurtje van de Agila vind ik trouwens erg gaaf!
Barri
Wat ik zou doen: verlagen en brede kleine wieltjes, de oude Duitse look!

Zoiets? Of zijn die wielen te groot?

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2017 16:49 door Jazzik.
Lak ff goed poetsen en evt. polijsten. Ziet het er al heel anders uit.
Anonieme bezoeker
Re: Audilovertje: Opel Agila 1.2-16V Essentia
26-06-2017 18:32
audilovertje

Ik ben van plan om hem wel een beetje eigen te maken , andere velgen , een mat grijze plastidip en smoke verlichting. Ook in het interieur (foto’s volgen) wil ik dingen gaan aanpassen , het is nu nog erg saai.

Tja, iedereen heeft het recht om trots te zijn op zijn/haar bolide.
Maar doe maar rustig aan met de extra aanpassingen hoor. sad smiley
De wegenbelasting in eerste instantie te hoog vinden, maar dan wel willen plastidippen. Ik snap 't ook niet echt.

@Jazzik: behalve die zwarte motorkap dan!
Dat is een Car-bra Barri, dat is mega hip en stoer enzo.
Een gesjonniefiseerde Agila lijkt me wel leuk om te zien, dus ga ervoor ts!grinning smiley
@barri Vind van die kleine brede wieltjes weer helemaal niks , en de hsb valt achteraf ook nog wel mee alleen had gerekend op een klasse lager. Het kleurtje vind ik eigenlijk helemaal niks en de voorbumper is ook beschadigd geweest en niet zo netjes bijgewerkt met een lakstift. Andere velgen wil ik sowieso.

@nico Wil er eigenlijk geen moeite insteken omdat ik de kleur echt niet mooi vind

@dlsl Wil hem graag aanpassen maar echt geen sjonnie bak van maken.

@mechanix Dat is juist m'n punt , ik wil hem naar m'n smaak aanpassen maar ook weer geen sjonnie bak van maken zoals je veel polo's , golfjes en astra's ziet.

De agila's van de getoonde afbeeldingen vind ik beide helemaal niks.
Plastidip in of op een auto is instant sjonnie-look.
@RobEU Dan heb ik wel een probleem want wrappen geeft hetzelfde idee en is aardig aan de prijs. Over laten spuiten is het me niet waard. Dat is me echt veel te kostbaar.
En gewoon rijden en niks in investeren? smileys with beer
Ha toch gelukt dus een autootje, fijn hoor! Nu nog wachten tot je eindelijk 18 bent (zeer herkenbaar luxe probleem, auto op de stoep maar nog geen 18 drinking smiley 2 jaar geleden)Ik zou inderdaad wat Nico al aangeeft de lak polijsten en de auto naar oem standaard mooi maken, zo'n tuning hok is zonde van het geld en in mijn ogen totaal belachelijk op welke auto dan ook. Setje mooie oem velgen, lak verzorgen en flink poetsen, ben je al een heel eind op weg
Joh, wat maakt het nou uit op zo'n Agila. Het is toch logisch dat een jonge gast er wat vlotters van wil maken.
Mechanix
Joh, wat maakt het nou uit op zo'n Agila. Het is toch logisch dat een jonge gast er wat vlotters van wil maken.

Mja, beetje zonde van je geld, dan kun je beter ff wachten en een MX5 kopen. Of een Civic, of een Polo.
Ik keur het niet af, het is 'zonde' van het geld gezien je het ook kan opsparen en doorsparen voor onverwachte reparaties of wat dan ook. Nu klink ik net als een boekhouder maar wie zal er van een tuning agila zeggen 'zo dan door de tuning is ie mooi geworden', iets wat wel kan door gewoon de auto mooier te maken door het opknappen ervandrinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2017 22:01 door Damianw26.
@nico Ik vind hem zoals tie nu is niet heel erg mooi , en zou er graag iets moois van maken zodat ik er trots op kan zijn. Even wachten en iets anders kopen zie ik de komende 3 jaar niet echt gebeuren , de auto is motorisch in super goede staat , 121*** km gelopen , geen roestplekje op de bodem op een paar vlekjes op de uitlaat na, en ik weet de de onderhouds historie van de afgelopen 4 jaar.Daarom wil ik hem graag wat mooier maken. Maar het is inderdaad op een Agila wel zonde van het geld.

@damian Jaa duurt wel lang , 20 augustus mag ik eindelijk , nu vind mijn oma (daar woon ik bij) geen probleem om er naast te zitten dus geregeld zit ik al achter het stuur. Andere velgen komen er onder alleen geen OEM, vind niet dat Opel mooie velgen heeft. Met welke middelen zou ik de lak al wat mooier krijgen zonder er teveel geld aan uit te geven? Misschien dat ik het dan toch er al wat beter uit vind zien.

@mechanix Ja dat bedoel ik , wil er graag iets vlotters van maken aangezien een Agila nogal als een oude l*llen bak gezien word. Ik wilde hem in eerste instantie ook niet maar het was eigenlijk een te mooie kans om hem niet over te nemen. Wil hem graag van mijn eigen maken maar Sjonnie vind ik ook weer hélemaal niks.
audilovertje
@nico Ik vind hem zoals tie nu is niet heel erg mooi , en zou er graag iets moois van maken zodat ik er trots op kan zijn. Even wachten en iets anders kopen zie ik de komende 3 jaar niet echt gebeuren , de auto is motorisch in super goede staat , 121*** km gelopen , geen roestplekje op de bodem op een paar vlekjes op de uitlaat na, en ik weet de de onderhouds historie van de afgelopen 4 jaar.Daarom wil ik hem graag wat mooier maken. Maar het is inderdaad op een Agila wel zonde van het geld.

So what? Hier Damian en ik hebben ook niet onze ultieme droomauto op het moment maar beiden gewoon fijn, goed en goedkoop vervoer. Ik was ook heel erg bezig met dit, beter, verlagen, dat, etc. ik ben daar enorm van teruggekomen.
Wrappen of plastidippen van een Agila kan professioneel al snel richting en over de 2000 euro gaan, daar heb je al redelijk wat keuze voor, en ga zo maar door.
Motorisch lekker in goede staat houden, evt. als je tegen velgjes en dergelijke aan loopt daar iets mee doen maar verder lekker rijden met het hok, ervaring in t verkeer opdoen en dan over drie jaar ben je pas 21.....echt het lijkt heel veel op je 18e, maar ik word over minder dan 2 weken 22 en vraag me werkelijk af waar mijn afgelopen levensjaar is gebleven.

Vandaar dat je de auto mooi kunt poetsen en zo wat dingetjes doen, dan word dat rode kleurtje ineens een stuk fijner. En verder lekker rijden! De verder "tuning" ga je toch niet terugzien als je hem verkoopt. Doe dat dan lekker op een auto die er ook echt mooier en beter van word.

(ik word een oude lul) nut smiley
@nico Daar heb je wel een punt , het is inderdaad goed fijn en goedkoop vervoer. Maar echt mooi is tie niet en zou erg graag trots op zijn.
Heb jij nu na je aanpassingen niet een gevoel van binnen dat als je naar je auto loopt van : "Goh , wat is tie mooi is hij echt van mij?"
Zo'n gevoel zou ik ook graag willen creëren bij mijn Agila.

Een plastidip kost echt niet zoveel geld. Heb geïnformeerd bij een bedrijf hier in de buurt en dan zou het rond de €600 liggen inclusief wassen,ontvetten en de verf. Eventueel met een sponsor sticker zou het bedrag nog wat lager uitvallen.

Motorisch ga ik hem zeker netjes bijhouden. Andere velgjes heb ik al gevonden alleen nog ben ik nog in afwachting van betere foto's van de verkoper.

Ik ga hem sowieso eerst even lekker schoonmaken van binnen en buiten. Ook zal ik hem proberen netjes op te poetsen en kijken of het hem dan al mooier staat. En een radio met aux inbouwen. Een trekhaak komt er ook nog onder ook al mag er maar max 650kg achter , is genoeg voor een karretje met een paar banken en tenten voor de scouting. Ook kan er voorop wel een nettere kentekenplaathouder.
Ben benieuwd wat het word. winking smiley thumbs up

En ja ik heb dat gevoel wel, maar ook wetende dat het allemaal voor relatief weinig geld is gegaan. Tevens is het zelf onderhouden iets dat ik ontzettend leuk vind!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2017 00:36 door Nico GTR.
Ik lees het al, zonde van een leuke Agila.
Doe er niks aan, leer ermee rijden en ruil m over een half jaar in op een sjonnie Golf.
[www.carthrottle.com]

Misschien stom om te zeggen, maar als je tijdens de eerste rit al niet zoiets hebt van YES!!!!! dan heb je waarschijnlijk de verkeerde auto gekocht. Het is voor het geld een goede deal, maar ik vraag me af of je ooit het door jou beschreven mijn auto gevoel gaat krijgen. Totaal krom vergelijk maar mijn auto is volledig naar mijn wens samengesteld en ik heb er echt plezier aan, alleen die 75 paarden tja voldoende maar meer is prettig... Ik heb de auto verlaagd en dat rijdt geweldig, niet een door de assen gezakte look slechts 2 cm lager. Rijdt als een kart nu en daar haal ik plezier uit, in hoeverre een agila beter wordt van een verlaging, tja.. 600 euro om te plastidippen met reclame zou ik dus nooit doen, reclame rijden voor een lager bedrag dan wordt het alsnog niet jouw auto en echt niet mooi. Ik zou beginnen met de basis, weet je hoe je fatsoenlijk een auto wast bijvoorbeeld?
Maar waarom zou je in hemelsnaam 600 euro uitgeven aan een auto die in eerste instantie al niets vind? Door die 600 euro erin te steken ga je echt niet opeens verliefd zijn op dat ding hoor. Rij er gewoon lekker mee, maak wat kilometers, spaar wat en hou die 600 euro in je zak voor een leuke opvolger.
Anonieme bezoeker
Re: Audilovertje: Opel Agila 1.2-16V Essentia
27-06-2017 07:19
Prima karretje als eerste auto.
Gebruik het geld aan onderhoud en niet aan een verlagingsset of andere waardeverminderende zaken.
Je lijstje van aanpassingen in je eerste post lijkt mij geen slecht idee
De gekleurde lampjes in je teller kun je weer prima wisselen met witte lampjes, als je de auto ooit verkoopt.
Er is geen enkele aanpassing die er een hippe auto van gaat maken, dus dat geld kun je beter uitgeven aan een volgende auto.
Geen slechte keus hoor als eerste auto. Het is geen strepentrekker en je scoort er geen punten mee bij de showoff op zaterdagavond bij de Mac maar gewoon een lekkere nuchtere keus. Ga er eens een jaartje mee LEREN autorijden. Gebruik dat jaar ook om wat meer ervaring op te doen in bv autotechniek en detailing.
Laat al je vrienden maar lachen om je keuze, deze auto is betaald , het rijden en onderhoud kost je de kop niet, dus jij lacht achteraf het hardst en als ze niet mee willen rijden gaan ze maar lekker lopen!

Veel plezier ermee.
Welkom op het forum! Zo'n Agila is inderdaad een prima no-nonsense wagen, ideaal om rustig te wennen aan het autorijden en als er een deukje inkomt hier en daar is dat ook niet zo erg thumbs up
Bedankt voor alle goede adviezen!
Ïk laat hem lekker het kleurtje dat hij nu is , de dip gaat dus niet door.
Wel komen er andere velgen onder. En later nog eventueel een setje smoke lichten want vind het erg netjes staan :

Dus heb dan ook mijn to-do lijstje aangepast in de topic start.
Eerst maar eens beginnen met van binnen goed stofzuigen en schoonmaken.
Een paar originele Opel upgrades is nooit verkeerd!
eerriikk
Ronal Turbo jonge! smiling bouncing smiley
Nee die vind ik zo lelijk en horen alleen onder een manta , een groene wel te verstaanwinking smiley
audilovertje

Nee die vind ik zo lelijk en horen alleen onder een manta....groene wel te verstaanwinking smiley

Tja, ik snap het probleem:

drinking smiley
Dat zijn geen Ronal Turbo's Altai. drinking smiley
Weet ik Nico. Maar ik kan daar zo snel geen groene van vinden.
Deze wel:

cool smiley
Goed dat het dip-plan van de baan is. Zo'n auto is nooit bedoeld om trots op te zijn of om leuk te zijn, maar om als praktisch vervoer te dienen van A naar B. Elke niet-originele wijziging die je eraan doet is potsierlijk en daarmee zet je alleen jezelf voor schut, tenzij het er zodanig bovenop ligt dat het grappig wordt.

Nee, een echte vent kan overal zonder gezichtsverlies in rijden. Zolang je maar niet doet alsof je enige status probeert te ontlenen aan je auto. Hop, lekker gaan rijden en de boel de boel laten! thumbs up
Elco
Goed dat het dip-plan van de baan is. Zo'n auto is nooit bedoeld om trots op te zijn of om leuk te zijn, maar om als praktisch vervoer te dienen van A naar B. Elke niet-originele wijziging die je eraan doet is potsierlijk en daarmee zet je alleen jezelf voor schut, tenzij het er zodanig bovenop ligt dat het grappig wordt.

Nee, een echte vent kan overal zonder gezichtsverlies in rijden. Zolang je maar niet doet alsof je enige status probeert te ontlenen aan je auto. Hop, lekker gaan rijden en de boel de boel laten! thumbs up

Amen.
Wat een wijsheden Elco, maar het is wel waar, haha!

Leuk toch zo'n eerste auto, zeker als je je bedenkt dat je hem van je oma hebt overgenomen. Los van dat het misschien niet de meest vlotte uitstraling heeft is het wel een auto die je later bij zal blijven, in de eerste plaats omdat het je eerste auto was, maar daarnaast ook omdat je hem van je oma hebt overgenomen. big smile smiley
inderdaad wat elco zegt, die auto is gewoon niet gemaakt om 'stoer' te zijn. Alles wat je er aan gekkigheid er op maakt zorgt er juist voor dat het juist de plank helemáál misslaat en maak je jezelf belachelijk. Gewoon prima wagentje van A naar B.

Paar leuke velgen. Die donkere koplampjes zijn leuk als je die ergens 2e hands weet te kopen voor heel weinig. Verder zou ik er niet te veel geld in investeren maar gewoon lekker goedkoop rijden en dat geld apart houden voor een andere auto over een hele tijd. thumbs up

Elke euro wat je er in steekt aan verfraaingen en luxe ga je nooit meer terug zien bij verkoop

Ik zie trouwens dat de auto is geïmporteerd in 2013, waar heeft deze de eerste jaren van zijn leven rondgereden?

Pas trouwens ook op met een aanhangertje, zeker de ongeremde zoals die kleintjes vaak zijn mag je er amper iets achter hangen bij zo'n auto

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2017 19:59 door AsconaGT.
@elco Ook na de reactie van de anderen zie ik in dat het eigenlijk zonde van mijn geld is.

@AsconaGT Volgens mij heeft de auto eerst rondgereden in Duitsland. Toen mijn oma hem kocht was er nog geen 80.000km mee gereden. En hij is ook daar altijd goed onderhouden geweest.
Oh , van dat aanhanghertje ga ik me even in verdiepen ? Ik wil dan inderdaad een enkel assertje <750kg aanhangen met een witte plaat erop , zodat er als er scouting kamp is er een paar banken en tenten mee kunnen , of eventueel extra bagage van de kids.
audilovertje
...aanhangertje ga ik me even in verdiepen? Ik wil dan inderdaad een enkel assertje <750kg aanhangen met een witte plaat erop , zodat er als er scouting kamp is er een paar banken en tenten mee kunnen , of eventueel extra bagage van de kids.

[ovi.rdw.nl]
OPEL AGILA 6-KBK-06
G. Massa rijklaar 1055 kg
Massa ledig voertuig 955 kg
F.1 Technische max. massa voertuig 1450 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 1450 kg
F.3 Maximum massa samenstel 2127 kg
O.1 Aanhangwagen geremd 650 kg
O.2 Aanhangwagen ongeremd 350 kg
Altai
audilovertje
...aanhangertje ga ik me even in verdiepen? Ik wil dan inderdaad een enkel assertje <750kg aanhangen met een witte plaat erop , zodat er als er scouting kamp is er een paar banken en tenten mee kunnen , of eventueel extra bagage van de kids.

[ovi.rdw.nl]
OPEL AGILA 6-KBK-06
G. Massa rijklaar 1055 kg
Massa ledig voertuig 955 kg
F.1 Technische max. massa voertuig 1450 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 1450 kg
F.3 Maximum massa samenstel 2127 kg

Ja dat weet ik maar ik bedoel wat verschil met een geremde en ongeremde aanhanger. Want zou het gaan om een ongeremd aanhangertje dan loont het niet om een trekhaak te monteren
Ik hou me niet echt bezig met aanhangers.
Maar voor zover ik weet moet een geremde aanhanger altijd een eigen kenteken hebben (dus geen witte plaat)
Een aanhangwagen moet een kenteken bij een maximum totale massa van meer van 750kg. Je zou dus nooit een kar met kenteken achter een Agila mogen zien.
350kg is prima voor een klein karretje (Saris bagagewagentje) met weinig spul erin.

....verschil met een geremde en ongeremde aanhanger. Want zou het gaan om een ongeremd aanhangertje dan loont het niet om een trekhaak te monteren[/quote]

voorbeeld kleine ongeremde aanhanger (oude advertentie):
Te koop Daxara Erde 126 aanhanger inclusief ABS deksel (zie foto) en reserve wiel. De aanhanger is uit het jaar 1997, maar niet veel gebruikt en dus in prima conditie, geen beschadigingen. Afmetingen 120cm x 92 cm x 35 cm, en met deksel 120 cm x 92 cm x 70 cm. Maximum massa 350 kg.

uitleg: geremde aanhangers [www.boedelbak.nl]#
Barri
Een aanhangwagen moet een kenteken bij een maximum totale massa van meer van 750kg. Je zou dus nooit een kar met kenteken achter een Agila mogen zien.
350kg is prima voor een klein karretje (Saris bagagewagentje) met weinig spul erin.

Dat van het gewicht wist ik.

Oom agent liep vorige keer moeilijk te doen toen ik een geremde aanhanger van net geen 750kg achter m'n tijdelijke daily had hangen, vandaar dat ik dit dacht. Maar bij deze geef ik dan mijn fout toe smiling smiley
@haarr Dankjewel! Alleen Almelo is helemaal aan de andere kant van het land voor mij , ik woon in Zeeuws-Vlaanderen. Ook vind ik ze te nieuw voor mijn model Agila , mijn oma heeft precies deze velgen onder haar nieuwe Agila B.
Bedankt voor de 2e link!

Ik ben ook al aan het zoeken geweest en kan voor €125 inclusief bezorging deze velgen overnemen:

Ook kan ik voor 75 euro extra de trekhaak inclusief de kabelboom overnemen, alleen is het erg moeilijk te online te vinden wat nou het verschil is tussen een geremde en ongeremde aanhanger. En het bagage wagentje wat Altai liet zien is echt veel te klein.
Die laatste velgen zien er toch niet uit. Ouderwets niet origineel design en ook nog eens volledig kapot gereden. Dan 10x liever die andere voorgestelde velgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2017 11:06 door Total Loss.
Ik vind het ook niets. Ontzettend goedkoop ogende budgetvelgen in duidelijke gebruikte staat. Ze helpen imo ook niet echt om de auto van z'n Huize Avondrust-uitstraling af te helpen. Als de banden erom heen (krijg je die erbij?) veel beter zijn dan degenen die er nu onder zitten zou je het kunnen overwegen, als dat niet zo is zou ik ergens voor hoogstens een paar tientjes een setje originele wieldoppen scoren, beetje poetsen en een trekhaak eronder als het nodig is, en het daarbij laten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close