Audilovertje: Opel Agila 1.2-16V Essentia

Gepost door audilovertje 
@Haarr Bedankt voor de tip! Heb het gebruikt!

@Barri Een active subwoofer vind ik veel te duur , heb hier een versterker liggen die ik ooit bij mijn brommobiel gekregen heb en een dubbele subwoofer kist die ik ooit voor €3 kon kopen in de kringloop. Ga deze gewoon inbouwen en wanneer ik ruimte nodig heb haal ik hem er gewoon uit.

@F.mitsi Bedankt!

@D.E.N.N.I.S. Na mijn updates die ik hieronder ga beschrijven wil ik alleen nog blauwe ledjes in het interieur en een paar metertjes inbouwen voor de rest laat ik hem origineel.

De laatste tijd ben ik hier weinig online geweest was druk met werken en tussendoor ook nog is een week op scouting kamp geweest. Maar de uurtjes tijd die ik had , heb ik aan mijn auto besteed de laatste weken. Moest ook wel wel want aanstaande zondag mag ik zonder begeleiding de weg op!
Dus hier komen de dingen die ik gedaan heb:
-Nog voordat ik op scouting kamp ging heb ik eerst mijn motor ruimte eens opgepoetst:
voor:

Tijdens:

Na:

Toen ook een nieuwe kentekenplaathouder aan de voorkant gemonteerd:
Oude (sorry voor de vieze kenteken plaat):

Boven de nieuwe onder de oude:

Nieuwe:

Ook de binnenkant heb ik schoongemaakt:
Voor:

Het halve zeeuwse strand in mijn reservewiel bak:

Na:
Kan helaas alleen maar een foto vinden van de reservewiel bak andere foto's heeft mijn telefoon eraf gegooid sad smiley

En de nog beloofde interieur foto's :

Saai, maar wel duidelijk en overzichtelijk.

Na kamp de auto maar is aan de buitenkant gewassen samen met mijn vriendin:
Voor:

Na:

Toen ook nog geprobeerd de lak op te poetsen , we zijn begonnen met de motorkap:

Ben erg blij met het resultaat maar wat een !@#$% werk om dat met de hand te doen , we zijn met z'n 2en zeker een half uur ermee bezig geweest , en de dagen erna had ik super veel pijn in mijn rug en buikspieren. Er zitten hier in de buurt 2 bedrijven die auto's poetsen is vragen wat het kost om bij hun het helemaal te laten doen , en dan onderhoud ik hem zelf door elke 2 á 3 maanden een goede wax laag aan te brengen.

De volgende verandering was het spuiten van de velgen in zilvergrijs. Heb dit zelf gedaan en ben enorm tevreden met het resultaat! Heb eerst de velgen goed schoongemaakt en toen geschuurd,goed ontvet en eerst witte primer gespoten in 2 lagen , toen weer heel licht opgeschuurd en 2 lagen kleur gespoten , uiteindelijk nog 2 lagen blanke lak. in een ander topic had ik is gelezen om een pak speelkaarten tussen je velg en band te steken zodat je niet hoeft af te plakken , dit gebruikt en werkt echt perfect!
Schoongemaakt en kaarten tussen gestoken:

1e laag primer:

2e laag primer:

1e laag kleurlak:

2e laag kleurlak:

en de 2 lagen blanke lak:

Het verschil:

Eindresultaat:

En de afgelopen week heb ik een subwoofertje ingebouwd:
16mm² rode + kabel vanaf de accu :

Langs de dorpels door naar de kofferbak:

En toen weer alle kappen erop (waar ik geen foto's van gemaakt heb) maar toen kwam ik erachter dat er ook nog een geschakelde + en een rca stekker naar de kofferbak moesten dus alle kappen weer los en een geschakelde + en rca aanleggen en maar meteen even aan elkaar vast gemaakt met tiewraps:

Tja en dan nog ergens een massa vinden. De achterklepvanger! Die losgedraaid en aan de zwarte massa kabel een opgeschuurde ring gesoldeerd , de lak onder de bevestiging weg geschuurd en de ring onder de achterklepvanger plaatsen , en vastdraaien. Na het vastdraaien nog even een roestwerend middel eroverheen gespoten. Want blank metaal is niet het beste wat je op/in een auto kunt hebben in verband met de roestduivel. Dan meten of je stroom hebt en Ja het werkt!:

Er zullen vast wel betere versterkers en subwoofers zijn maar ik vind dit prima! Komen lekkere lage tonen uit.

Tot slot nog wielbout kapjes en andere ventieldopjes gemonteerd , de naafkapjes pasten helaas niet dus moet daar nog een wel passende voor vinden.
Ventieldopjes:
Voor:

Na:

Het gaat allemaal om de details!
En de wielboutkapjes:
Voor:

Na:

Ben er nog niet over uit of ze blijven zitten , ze steken naar mijn mening te ver uit. Misschien wanneer er passende naafkapjes opzitten het er al beter uitziet!

Sorry voor de soms kleine of niet zulke scherpe foto's , volgens mij is de camera van mijn telefoon aan het doodgaan , vanaf zondag komen er alleen nog maar goede kwaliteit foto's want dan krijg ik voor mijn verjaardag een Canon 1300D-IS spiegelreflex camerasmiling bouncing smiley

Dit was de update , nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik eindelijk alleen de weg op smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2017 23:55 door audilovertje.
Zo te zien ben je echt super bezig geweest, mooi low budget maar het resultaat mag er echt zijn hoor!
Ha, heb je al wat voorpret. Mooie updates en veel plezier met de auto.
Nice, goed werk! Heb een aantal jaar geleden in m'n tweede auto ook een subwoofer ingebouwd, met kabels onder de kappen door, dus zeer herkenbaar big smile smiley.

Subwoofer ligt nu alweer vijf jaar werkloos op de zolder
audilovertje
en de dagen erna had ik super veel pijn in mijn rug en buikspieren.

Dit is een grapje toch?

Wel echt mooi werk met die gespoten velgen! Ziet er echt tig keer beter uit, en je hebt het ook grondig gedaan. .De verf op de banden slijt er wel af.
Ik zou wel even die advertentie van je achterruit halen. Niet gemerkt dat het zicht naar achteren minder is?
Goed bezig hoor. Lekker doorgaan zo.
Idd, advertentie eraf, zit lelijk in het zicht. Als je graag reclame wil maken voor je oma laat dan je achterbumper beletteren oid.
Het poetswerk levert ook zeker zijn vruchten af, top. Reken op een hondertje of twee als je het poetswerk wil uitbesteden.

Veel plezier morgen, waar gaat de eerste rit heen?
RobEU
audilovertje
en de dagen erna had ik super veel pijn in mijn rug en buikspieren.

Dit is een grapje toch?

Een auto poetsen is best zwaar werk, maar een motorkapje opboenen van een Wagon R moet inderdaad wel te doen zijn voor een jong persoon!grinning smiley

Het zou wel leuk zijn om wat ruige bas door die subwoofer te jagen voor het stoplicht. Niemand verwacht dat uit zo'n autootje.
@damian Dankjewel!

@haarr Gaat lukken , Bedankt!

@f Mitsi Ja hahaha , dat was geen handige zet maar 2 minuten later was alles weer los.

@Robeu Niet echt, heb wel echt spierpijn gehad! Dankjewel! Ik ben zelf ook echt tevreden met het resultaat van de velgen. Ik heb de advertentie er vandaag inderdaad afgehaald. En dat zicht naar achteren , heb in deze auto met advertentie leren rijden dus altijd op de buitenspiegels gereden , maar zicht in de binnen spiegel is wel fijn!

@eerriikk Ik heb hem er inderdaad afgehaald! De eerste rit gaat naar het overschrijvings-kantoor 10 kilometer verderop die op zondag geopend is. Dan door naar de ouders van mijn vriendin en dan weer thuis feest vieren. Dan s'avonds naar de Mac met mijn 2 goede vrienden. En dan maandag naar Sassenheim , daar woont de vader van mijn vriendin. Dus dat is al een lekker stukje rijden.

@mechanix Ja inderdaad , zou ook wel graag naast een "petjes golf" willen staan aan het stoplicht en dan lekker bass blazen!
Leuke updates!

Ik had 'vroeger' ook eens zoiets in de auto, leek mij heel gaaf. Na een half jaar heb ik hem er weer uit gehaald omdat ik gek werd van het zware geluid op de langere ritten, of het nieuws, of wat normalere muziek en ook de onbruikbaarheid van de kofferbak. Ik heb uiteindelijk gewoon goede speakers voord e deuren en hoedenplank gehaald die ook iets bas aan konden maar ook de mid en hoge tonen mooi verwerkt. Maar het ziet er herkenbaar uit toen ik aan het klooien was jaar of 14 geleden.

Gelukkig maak je niet de fout door de dikke + kabel onder de auto door te trekken wat ik dikwijls heb gezien thumbs down maar gewoon zoals het hoort door de dorpelkappen. Heb je die dikke + kabel wel gezekerd? Bij een jongen die ik ken is daardoor jaren geleden zijn autootje tot de grond toe afgebrand en absoluut een must!

Velgen zijn ook lekker opgeknapt zo thumbs up

en gewoon lekker met de hand poetsen, 1x goed doen is zwaar maar hoef je niet naar de sportschool moet je maar denken winking smiley en als je het daarna bij houd is het ook niet meer zo zwaar elke keer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2017 13:45 door AsconaGT.
Netjes gedaan zo, die stalen velgen!

En anders even een spuitbusje zwart halen bij de action en het zilver op de banden bedekken. Dan is het zo wel. Regel ook nog even naafdoppen voor de binnenkant van de velg: [link.marktplaats.nl].
Dan ziet het eruit alsof het fabrieksaf is!
Tja 20 augustus , de dag dat ik eindelijk 18 werd en eindelijk zelfstandig de weg op mocht met mijn oranje Opeltje:

Meteen om 9 uur naar het overschrijvingskantoor om hem dan na 2 maanden eindelijk op mijn eigen naam te zetten. Maar omdat ik nog een papieren kentekenbewijs had het overschrijvingsbewijs vergeten mee te nemen. Dus mijn lieve oma kwam hem even brengen.

De volgende dag stond meteen een heuse reis gepland naar de vader van mijn vriendin á 260 km. Ik vond het best wel spannend maar met steun van mijn vriendin hebben we het veilig gehaald. Ook op de terugweg is alles goed gegaan en eindelijk (de enige 2 tot nu toe) foto's van mijn auto gemaakt met de camera die ik voor mijn verjaardag heb gekregen (Canon 1300D IIS ):

Toen kwamen we terug thuis en wilden we even boodschappen doen , eerst 260 km gereden op die dag en dan op 800 meter terug naar huis vanaf de supermarkt een lekke band gereden:

Dus hoppa , krik eronder en reserve wiel eronder :

Dus 10 minuten en een paar zwarte handen verder sta ik weer thuis.
Dus aan mijn vader gevraagd of hij hem kon repareren maar er zat een te grote scheur in, dus een nieuwe band ,dus de eerste kosten aan mijn Opeltje zijn ook al een feit : €45.

Inmiddels 2 weken en 1000 kilometer verder en waardeer mijn Agila steeds een beetje meer , hij rijd echt super fijn! En het verbruik vind ook ook wel netjes , In hoeverre je dat kan zeggen op 2 tankeurten : 1:15,8. Met een best wel vlotte rijstijl.
Ik ben een verbruiksmonitor aan het bijhouden: Klik!

Ook heb ik aan een poetsbedrijf hier in het dorp stad gevraagd wat het zou kosten om mijn auto compleet te polijsten en te waxen : €280 eye popping smiley Dat is net geen 1/3 van de aanschafwaarde , dat vind ik het niet waard. Daarvan betaal ik liever de vaste lasten en benzine.

Ik zal proberen om zaterdag hem even te wassen een een mooie locatie op te zoeken om een paar mooie foto's met mijn nieuwe camera te maken.

@ginkelvanmichiel Ja, ik ben nog steeds opzoek naar naafdoppen , bedankt voor die link maar ik vind dat gele in het midden niet zo mooi.
Fijn dat je er zo tevreden mee bent thumbs up

De eerste auto is eigenlijk altijd leuk, welk merk/model het ook maar is winking smiley
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst!

audilovertje
Ook heb ik aan een poetsbedrijf hier in het dorp stad gevraagd wat het zou kosten om mijn auto compleet te polijsten en te waxen : €280 eye popping smiley Dat is net geen 1/3 van de aanschafwaarde , dat vind ik het niet waard. Daarvan betaal ik liever de vaste lasten en benzine.

Wat had je dan verwacht drinking smiley? Polijsten is niet even een uurtje werk, als je het een beetje goed wilt doen ben je daar echt wel een hele flinke dag mee bezig, daar komen nog materiaalkosten en de kosten van de ruimte bij...
@micha Dankjewel!
€280 vind ik erg veel geld , ik had het zelf geschat op €150~€200. Ik weet dat polijsten heel veel tijd kost inderdaad.
Ik zou 'm gewoon zelf poetsen. Zo oud is ie nog niet, dus het is best goed te doen. En het geeft een geweldig gevoel als je dat zelf gedaan hebt!
De banden zou ik wel schoonmaken, dit ziet er goedkoop uit. En inderdaad naafkapjes!
Verder echt een prima autootje voor een starter! thumbs up
Poetsen inderdaad zelf doen.

Alles wat je laat doen, kost over het algemeen een vermogen. Arbeid is nu eenmaal erg duur.
Zie je wel, rare upgrades zijn nergens voor nodig. Ziet er gewoon fris uit met de gespoten wielen, al moeten de bandjes inderdaad nog even schoon. Polijsten zou ik idd gewoon zelf doen, voor weinig geld haal je zo'n grote excentrische polijstmachine. Zeker geen detailerspareltje, maar in combinatie met het juiste middel kun je kunt er eenvoudig en snel een redelijk resultaat mee halen.
Pfoe , tijdje niet gereageerd hier..

Ik ga het poetsen inderdaad zelf proberen , bedankt voor de link Elco die ga ik aanschaffen(of de kerstman lief aan kijken)
Welk middel kan ik het beste gebruiken?

Ondertussen de 125000 kilometer behaald:

Ook heb ik blauwe interieur ledjes besteld en nu is het even wachten tot deze binnen zijn. Hier komen zeker foto's van van het inbouwen!

Ook heb ik nog wat minder leuke dingen te melden:

Ik heb ook ergens een lekkage zitten in de Agila , als het een nacht hard geregend heeft is de mat bij de bestuurders stoel helemaal nat , voor de rest kan ik niks vinden wat nat is als alleen het "vierkant" tussen de pedalen en de bestuurdersstoel. Ook heb ik soms dat wanneer ik van 2 nar 3 schakel en als de koppeling helemaal los is het een seconde duurt voordat hij reageert op het gas. Denk zelf dat dit te maken heeft met de koppelingskabel die een keer afgesteld moet worden.

Voor de rest rijd hij nog hartstikke fijn en lijkt het wel dat hij bij mij iets soepeler loopt omdat ik nu (tijdelijk) meer rijd per week dan dat mijn oma deed.
Binnenkort zal ik hem even wassen en een paar mooie foto's schieten. Met de camera die ik voor mijn verjaardag heb gehad maar nog bijna niet gebruikt heb.

Mijn vriendin heeft ook een auto gekocht, een Aygo uit 2009 , nu ben ik aan het twijfelen of ik hem in mijn topic bijhoud of een nieuw topic aanmaak of dat ik haar overhaal om het zelf te doen.
Hmm, terwijl ik bezig was stond er een Corsa in de garage. Die had dus ook die plaat bij de pedalenbox, en die zit er ingelijmd en geschroefd. Bij die Corsa was de kit uitgedroogd en vielen er gaten in.....dat moest dus opnieuw gedaan worden waarbij de pedalenbox en meer verwijderd moest worden voordat die plaat eruit kon komen.

Klinkt een beetje als hetzelfde....
Het gaat niet zozeer om de plaat maar om het "vierkant" wat nat is , foto ter verduidelijking(sorry voor de slechte kwaliteit:
ff gauw

Voor de rest kan ik geen spoortje vinden van wat nat is eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2017 11:56 door audilovertje.
Deze keer een minder fijn bericht , en heb jullie advies nodig.

Vorige week kwam ik uit stage en parkeerde mijn auto op de plek waar hij altijd staat , achter de auto van oma. Ik had wat haast en ik was vergeten de auto in de versnelling te zetten of op de handrem. Dus toen ik even later naar buiten keek zag ik dat mijn auto naar oma haar auto toe gerold was. Ik meteen naar buiten en kijken. Mijn auto gelukkig niks. Maar oma haar auto heeft toch een flinke kras en een kras van het hoekje van mijn kentekenplaat houder. Ze is heel erg zuinig op haar auto en wil dat het overgespoten word. Dat snap ik ook en zei ook al meteen laat het maar repareren ik betaal het wel. Want ik was verdrietig dat haar auto schade had. Hier een foto:

Nu is ze vanmiddag bij een schade bedrijf geweest en kost het €300 , erg veel geld. Als ik het via de verzekering doe val ik meteen in -3 schadevrije jaren en betaal ik per maand €13 meer.
Wat is verstandig om te doen? Ik denk zelf om eerst een offerte te laten maken bij een ander bedrijf.
Je gaat meer betalen aan verzekering als je het via hen speelt. Maar als het enkel 2 kleine krasjes zijn die makkelijk met een spotrepair te doen zijn, een nieuwe plaathouder en dergelijke (bumper dus nog heel) moet het voor minder kunnen dan 300 euro.

Stuur Carkiller maar eens een pb. Die kan je wel helpen met een ander bedrijf.
Het is al gerepareerd. Heb het gewoon zelf betaald.
Nog navraag gedaan bij 2 andere bedrijven en nu is het netjes en zonder kleurverschil gedaan voor €250.
Oma weer blij smiling bouncing smiley
Dat is lang geleden dat ik hier een update heb geplaatst!

Ondertussen zitten we al op 134*** kilometer. En gaat hij gelukkig maar door zonder problemen!

Laten we beginnen met de apk , mijn vader heeft hem afgelopen donderdag meegenomen om te kijken voor de apk. En er zijn wel een aantal afkeurpuntjes :
- Abs lampje brand niet bij contact aan , uitlezen , abs getest afgelopen vrijdag en doet het wel
- Klein gaatje in de uitlaat , kan mijn vader lassen
- voorlicht rechts niet goed , nieuw lampje erin
- Knipperlichten achter te wit , coating is los gaan laten , 2 nieuwe lampjes erin
- nieuwe ruitenwisserrubbers , liggen al klaar

Dus het valt me heel erg mee , met wat er aan moet gebeuren. Dus dit gaan we allemaal oplossen en dan voor 18 maart weer een jaar langer apk.

Van het weekend is mijn auto nog 2 keer misbruiktgebruikt voor een wereldwijd scouting spel , waarbij je allemaal opdrachten moet uitvoeren. Dat resulteerde in een Agila vol met ballonnen:

En een pimp my ride agila :
Vriend van mij die een Tech 2 computer heeft heeft net de abs uitgelezen en geprobeerd het lampje handmatig aan te sturen , helaas geen resultaat. En nee het lampje zelf is niet kapot , ook de zekering is niet kapot.
Dus moet er een nieuw/ander instrumentenpaneel in. Misschien dat dan de kvs tempratuur meter dan ook werkt.

Graag zou ik er dan eentje met toerenteller willen , deze kan als het goed is gewoon geprogrammeerd worden.
15 dagen verder , ondertussen is de apk afgelopen zondag verlopen.
Het probleem van het abs lampje is nog steeds niet gevonden... . Ander instrumentenpaneel mocht niet baten dus dat word nog verder schema's uitpluizen.
Word er zo onderhand beetje moedeloos vaneye rolling smiley
Das wel balen dat ABS lampje....de kabelboom is wel in orde?
Tech 2 meld dus wel dat de ABS prima werkt? In dat geval ligt het niet aan de ABS computer of sensoren of zekering.

Heb je de stekker goed gecontroleerd achter de tellerklok? Geen kromme of geoxideerde pinnetjes?

Controleer ook de stekker op de ABS computer, misschien dat net het pinnetje die melding geeft aan jou dash niet lekker of geoxideerd. Controleer bij die ABS compute rook of je visueel ergens een draadbreuk of iets constateerd
Beunhaas oplossing om toch apk te krijgen verbind hem door met olielampje. Gaat ie op contact netjes aan en als de motor loopt uit. Succes.
Tinus turbo
Beunhaas oplossing om toch apk te krijgen verbind hem door met olielampje. Gaat ie op contact netjes aan en als de motor loopt uit. Succes.

Die oplossing word wel vaker gedaan en is inderdaad een beunhaasoplossing. Het is daarna verleidelijk om er maar niets meer aan te doen, maar zoiets moet je gewoon voor elkaar hebben.
Los daarvan is het verboden. Een scherpe keurmeester zal het ook opvallen omdat op contact het ABS lampje moet doven en olielampje blijft branden doorgaans totdat de auto word gestart.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2018 10:55 door AsconaGT.
@lycan Nee nog niet gedaan , maar is denk ik het laatste wat ik kan doen.

@nico Ja de kabelboom achter het instrumentenpaneel is nog goed

@ascona De tech 2 geeft geen foutmelding aan dus zou de abs gewoon goed moeten werken. De stekker heb ik gecontroleeerd en is niks aan , ook heb ik alle pinnetjes een kwartslag gedraaid zodat er beter contact gemaakt kan worden, dit is vaak de oplossing bij een corsa c. Ook heb ik de stekker en connector ingespoten met contactspray , maar mocht niet baten.

@tinus Ja dat weet ik , maar dat doe ik liever niet , en inderdaad wat ascona zegt : het abs lampje moet uitgaan , en het olielampje blijft branden.
Heb je al gekeken of alle sensoren de juiste snelheid aangeven? Bij mijn Xantia gaf hij ook geen storing, maar bij het uitlezen van de live data kon je zien dat één van de sensoren geen waarde gaf. Wellicht dat daar het probleem zit.
leuke topic,
Misschien dat iemand weet weke speakers er in de hemel geplaatst kunnen worden van de Agila A
Het betreft 10 inch speakers maar de hoogte is max 43 mm dus komen de meeste aftermarket speakers tegen onderzijde dak.

PS ik denk dat inbouw in deur niet mogelijk is

Wie o wie weet het

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2018 16:53 door dk dk.
dubbel angry smily

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2018 17:19 door eerriikk.
dk dk
leuke topic,
Misschien dat iemand weet weke speakers er in de hemel geplaatst kunnen worden van de Agila A
Het betreft 10 inch speakers maar de hoogte is max 43 mm dus komen de meeste aftermarket speakers tegen onderzijde dak.

PS ik denk dat inbouw in deur niet mogelijk is

Wie o wie weet het

Geen idee. Zet je er toch een opvulling tussen? Of bel ff de d(st)ealer. Volgens mij had ik ze standaard in m’n Wagon R+.
Heb div dealers gebeld. Het enigste wat ze kunnen melden is dat de originele speakers in hemel 7 watt zijn maar inbouw diepte weten ze niet.
Overigens de speakers voor op dashboard zijn maar 5 watt. (om te huilen)
Het vervelende is dat ik graag een dubbel DIN Kenwood radio wil inbouwen maar waar laat ik de geschikte speakers.
Zover ik weet is er in de deuren geen mogelijkheid .
dk dk
Heb div dealers gebeld. Het enigste wat ze kunnen melden is dat de originele speakers in hemel 7 watt zijn maar inbouw diepte weten ze niet.

Die kun je toch gemakkelijk zelf opmeten? Even meten vanaf de bevestigingspunten naar het dak, en je weet de inbouwdiepte.
@DkDk De speakers in het dashboard zijn 13cm , ik heb deze vervangen voor 45 watt speakers. de inbouwdiepte achter weet ik niet , niet zo in geïnteresseerd omdat ik achter een subwoofer heb staan.

Ik heb vorige week mijn gasklephuis is schoongemaakt , en wow wat geeft dat een verschil met oppakken! Hij is nu veel feller op het gas. Nu de EGR-klep nog. Ook zijn we lekker km's aan het bijzetten , we staan op 138000km. binnenkort maar een kleine beurt doen is hij wel aan toe.

Foto's van voor en na de reiniging van het gasklephuis:

Voor:

Tijdens:

Schoon:
Netjes weer, toch handig zo'n technisch simpelere agila om wat handiger in sleutelen te worden!
Ik heb nu een tijdje de halfzus van de Agila in de vorm van een Wagon R+ (gerebadged tot Agila..) en ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Agila je bevalt? Je hebt 'm nu toch ongeveer een jaar? Ik had zelf zo'n twinport-motor in de Corsa liggen, maar die was verre van betrouwbaar. Geen issues gehad? En qua onderhoud?
@ginkelvanmichiel

Ik lees nu , een maandeye popping smiley later pas jouw post.

Hij bevalt mij erg goed , ondanks ik het nog steeds een lelijk ding vind. Ik gebruik hem ook echt als werkpaard , achterbank plat en je hebt een berg ruimte. Het is ook eigenlijk altijd starten en lopen. De twinport moter bevalt me best wel goed , ondanks ik toch nog graag de egr een keer wil schoonmaken. Ook heb ik nu last van een raar geluid met doortrekken in z'n 3. Ook heb ik nog steeds ergens een kabelbreukje zitten voor het ABS lampje. Qua onderhoud nog erg weinig gedaan. Staat op de planning voor de herfstvakantie. Nieuwe olie en filter , nieuwe lucht en brandstoffilter. Meteen nieuwe schijven en blokken voor. Dan kan hij er weer tegenaan.

We hebben hem nu 5 jaar en ongeveer 40000 km in de familie en er is nooit iets noemenswaardig aan geweest. Nu ik hem heb zijn er toch wel een paar kwaaltjes , piepje voor lichten aan laten staan doet het niet meer , of heel af en toe. En verlichting van de TID doet het niet als de lichten niet aanstaan. Dus heb ik weer wat om op te lossen.

Zelf heb ik in een jaar er net geen 20000 km bijgezet. Qua verbruik kom ik uit rond 1 op 14 , maar ik rij stevig door en vaak kleine binnendoor weggetjes. Mijn verbruiksmeter houd ik niet heel nauwkeurig bij maar alle bonnetjes heb ik nog dus moet ik nog is invullen.
wat betreft de verlichting van de TID, waarschijnlijk is het kabeltje van de geschakelde + kapot. Zou van de radio moeten lopen. In mijn Wagon R zat dat natuurlijk niet, want het is een Suzuki, dus heb ik de TID zelf aangelegd en bekabeld.
Ehm oke het was niet geheel gepland...

Maar ik heb een auto erbij (samen met een vriend). Een klasgenoot van me had vorig jaar mei z'n eerste auto gekocht een starlet 1.3 uit '92. Tijdens de apk van dit jaar was er best veel vervangen en stond hij paar maanden geleden nog met een lekke radiateur deze heeft hij uiteindelijk vervangen. Toen bijna nooit meer met die auto gereden. En zodoende stond hij al een paar maanden stil.

Vandaag vertelde hij mij dat hij hem naar de sloop ging brengen, ik was in shock , een auto die bekend staat als betrouwbaar met nog ruim 7 maanden APK voor een euro of 100 de sloop opduwen. Vreselijk zonde , ook omdat ik het zelf altijd al een leuk auto'tje gevonden heb. Dus ik bericht mijn die vriend en leg het verhaal uit , hij was ook meteen enthousiast , dus hebben wij hem voor iets meer dan de sloop bood overgenomen.

Nu gaan we hem een beetje liefde geven en hem dan toch maar verkopen. Want we hebben allebei een goed rijdende auto en hebben niet perse een 2e auto nodig.

Even 2 snelle telefoon foto's:

Heeft hier en daar wel een beetje (oppervlakkige) roest helaas. Maar het met het motertje is na 268000 km nog weinig aan de hand. Loopt alleen bij koude start wel op heel veel toeren.

Met de Agila gaat voor de rest alles goed , remblokken vervangen links , rechts moet nog maar kreeg dat wiel er met geen mogelijkheid af. Ook de olie en filter wissel moet nog gedaan worden helaas. En de vervangende klok met toerenteller moet nog is juist ingeleerd worden want rijd volgens de teller nu 120 waar ik maar 30 rij nut smiley
Leuk zo'n Starlet, raak je zelf met hoge kilometerstand en andere minpunten wel weer makkelijk kwijt. Dat het toerental bij de koude start zo'n 1500 rpm is, is normaal.
D. Elzinga
Leuk zo'n Starlet, raak je zelf met hoge kilometerstand en andere minpunten wel weer makkelijk kwijt. Dat het toerental bij de koude start zo'n 1500 rpm is, is normaal.

Bedankt voor deze informatie! Hoef ik me daar niet zo druk meer over te maken.
Ik vind 1500 wel erg hoog hoor. 1100 zou ik de grens van normaal op willen leggen.

Koud uiteraard.

Verder succes. Zit nog wel wat werk aan zo te zien. thumbs up
^^^ voor die tijd is dat wel normaal hoor, de eerste (halve) minuut.
Zal nog wel een automatische choke hebben, denk ik.
Geinig, zo'n projectje. Met een beetje mazzel kan je hem wel een beetje winst maken want het is een Starlet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close