406c; Mazda 3 en Jaguar XKR

Gepost door 406c 
opel omega
Prachtige Jaguar. Blijf dit toch wel 1 van de mooiste auto's ooit gemaakt vinden. Zeker in zo'n kleur. Zag ik je toevallig vanmorgen op de N35 bij Zwolle rijden?
Bedankt! Maar nee, dat was ik niet. In het oosten des lands ben ik zelden te vinden.

FW Ta 183 Huckebein I
Nijenburgerweg Heiloo ? smiling smiley
10 punten big smile smiley
Zo, de krassen rondom de kentekenplaat en de bende erachter zijn netjes weg en een kentekenplaathouder zonder reclame mooi in het midden:
En de kras op het rechter voorscherm is ook mooi weg:
Netjes thumbs up Nog overwogen om de plaat rechtstreeks op de klep te plakken? Daar zit ik nog wel eens aan te denken om te doen...
Nee absoluut niet. Daar komen die kitresten vandaan die ik weg heb laten halen. Ook gaat dat gigantisch krassen.
Maar een kentekenplaat hoef je er nooit af te halen, tenzij je emigreert...
Maar het trilt wel, dat veroorzaakt ook krassen. Zeker omdat kentekens best scherp en ruw kunnen zijn.

Ziet er overigens keurig uit dat spuitwerk. Lekker fris weer.
Spuitwerk is zeker keurig. Ik had slechts eenmaal eerder ervaring gehad met een spuiter en dat was waardeloos dus ik had wel de nodige angst, maar gelukkig was deze zeer capabel.
Wouter82
Maar een kentekenplaat hoef je er nooit af te halen, tenzij je emigreert...
Dat klopt. Maar de variant zonder reclame is kleiner waardoor allerhande krassen naar boven kwamen, die wil ik niet en ook niet nogmaals krijgen op een andere plek.
Ivm het C-woord geen vakantie naar het buitenland dus heb ik het maar even bij de veluwe moeten houden. Twijfelde nog even met welke auto te gaan, toch de XKR genomen omdat de weersvoorspelling daar best meeviel. Toch nog een paar buien gehad, bij nat wegdek (en zeker vol blaadjes) toch relatief veel ESP/DSC ingrepen gehad. Blij dat het er op zit, geeft wel aan dat zo'n RWD met wat vermogen wat zenuwachtiger is. Ondanks dat blijft de Jag natuurlijk wel de ideale keuze; met die auto over de veluwe rijden met klassieke muziek aan geeft wel een heerlijk gevoel. En het levert ook nog eens mooie plaatjes op.
Heerlijk, van deze auto gaan foto's nooit vervelen drinking smiley.
Update tijd. En alleen maar slecht nieuws.

Vorige week zagen zowel de parkeer sensoren als ikzelf een randje niet. Althans ik zag 'm eerst wel maar heb niet kunnen zien hoe ver ik er van af zat, hoopte dat de sensoren dat wel zouden vertellen. Dikke veeg op de bumper van de Mazda. Twee dagen later ging de met een druk volledig op- en neer van de ruit aan de bestuurderszijde stuk, ook fijn. En nu een Opel Astra K driecilinder als leenauto, al helemaal *** met peren.

Dan ook nog slecht XKR nieuws. Vandaag naar Beek Autoracing geweest voor een vermogensmeting. Nu is algemeen bekend dat engelsen hun vermogen nooit halen maar toch is 362pk ipv de opgegeven 396 wel een flinke tegenvaller. Ook al was dit wel de hoogste meting die ze hadden met dit blok. Een grote beurt, zeker 8 nieuwe bougies, zou een deel goed moeten maken. Dus dat binnenkort maar eens oppakken en dan kijken wat er uit komt.
Dat is balen, vooral van die schade.

Voor wat betreft de XKR, ik zou de compressie ook even laten meten. Simpel en geruststellend als dat goed is.
Goed idee, kan ik van 't weekend wel even doen. Heb zo'n setje liggen.
Gossiemikkie wat een schitterende auto zo'n XKR. Ik kan me voorstellen dat het balen is dat ie 30pk moet missen; maar met 360 is het alsnog niet behelpen volgens mij winking smiley
En die velgen lekken net karrewielen onder die auto big smile smiley maar kan het prima hebben eigenlijk; maakt het wel lekker stoer/sportief.
Balen... Hopelijk is het op te lossen.
Gisteren nieuwe bougies, filters en olie binnengekregen en vandaag maar meteen naar een DHZ garage geweest die wél open is. Ik vind het vervelend dat dit soort plekken en automaterialenwinkels nagenoeg allemaal op zondag dicht zijn (en zaterdag vaak kort open). Enfin, in Amsterdam was er eentje vandaag wel open. Daar kon ik mooi plaatsnemen naast een andere Jaaaag:

En die XJ is voor mij best een speciale. Dit is namelijk de auto in de videoclip van Sterrenstof van de Jeugd van tegenwoordig. Dat was het moment dat ik dacht "ik moet ooit zo'n Jaguar hebben". Om dan vervolgens 10 jaar later met je tweede Jaguar er naast te staan is best leuk.

De eerste keer dat ik zelf aan de XKR sleutel en ondanks dat het technisch grotendeels overeenkomt met de XJ is het toch allemaal net even anders. De supercharger en alle aanverwante zaken nemen nogal wat sleutelruimte in en het zit in een motorruimte die best een stukje kleiner is. Maakte het wisselen van de bougies een stukje lastiger dan bij de XJ. En die bougies, dat was wel nodig:
Je stapt toch niet op de zo’ndag uit bed en denkt laat ik de bougies van de jag eend vervangen? Ik heb het wel met klusjes in huis, en voor de zondag mag ik ook een 20 km rijden naar de “grote” stad, maar voor de auto.

Wel lekker dat je dit zelf doet, ik durf het nog niet aan met onze klassieker.
A3 White
Je stapt toch niet op de zo’ndag uit bed en denkt laat ik de bougies van de jag eens vervangen?
Nee, dat had ik gisteren middag al bedacht. Zaken als bougies, olie en filters zijn niet spannend. Remmen doe ik ook nog wel als ik zin heb. Zaken als distributie durf ik niet aan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2020 20:20 door 406c.
Lekker bezig! En als die bougies de maat zijn voor hoe het onderhoud is geweest, de laatste jaren, dan vind je die 30 paardjes wel met wat goed en uitvoerig onderhoud.

En die XJ is voor mij best een speciale. Dit is namelijk de auto in de videoclip van Sterrenstof van de Jeugd van tegenwoordig. Dat was het moment dat ik dacht "ik moet ooit zo'n Jaguar hebben". Om dan vervolgens 10 jaar later met je tweede Jaguar er naast te staan is best leuk.
Dat is wel echt heel toevallig! Moet wel zeggen dat ik jouw jag toch wel wat mooier vindt dan die beige winking smiley

En mooi dat je dat soort klusjes zelf kan/doet; scheelt toch elke keer weer een paar euro, mooi meegenomen.
Bij aankoop van de XKR viel het niet op maar inmiddels is het hemeltje behoorlijk gaan hangen. Zou de verkoper er iets tijdelijks tussen hebben gestopt of gaat zoiets gewoon heel snel? Maandag bij de Brezan even een spuitbus motip lijm gekocht. Stond op dat het speciaal hiervoor bedoeld was. Alleen hoeveel benodigd was ontbrak. En dat blijkt al snel te veel. Niet strak gekregen en allemaal lijmvlekken. Vandaag naar een autobekledingbedrijf gegaan en een offerte ontvangen, kost wat maar zoals het er nu bij staat kan echt niet.

En nu... crying smilie
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.