Wouter82: BMW 325dA High Executive E90 (2009) |

Gepost door Wouter82 

Gaaf huis zegthumbs up
Ik zou de buitenmuren in de verf zetten. Het deel met lichte steen wit en het deel met donkere steen muisgrijs. Deuren en kozijnen in ral 7021, dan staat er gewoon een heel modern huis wat ook in de huidige tijd gebouwd had kunnen zijn!
Nee, dat gaat niet gebeuren smiling smiley Huis is nog nagenoeg origineel en is eigenlijk niet te moderniseren. Dat wordt toch niet meer dan net niet en dat is zonde. Ik zal wel een keer de gevels laten reinigen.
Ik zag dat je al winterbanden hebt. Ik stond gisterochtend met de E91 op een spekgladde A12. Zonder winterbanden eye popping smiley Ook op de Duitse Autobahnen lag sneeuw zodanig dat de BMW een stapje opzij zette met 100 km/h. Maar het is te doen, een BMW op zomerbanden in de winter.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2017 15:42 door Phaeton V8.
Bijzonder mooie woning Wouter, doe je echt goed thumbs up
Phaeton V8
Ik zag dat je al winterbanden hebt. Ik stond gisterochtend met de E91 op een spekgladde A12. Zonder winterbanden eye popping smiley Ook op de Duitse Autobahnen lag sneeuw zodanig dat de BMW een stapje opzij zette met 100 km/h. Maar het is te doen, een BMW op zomerbanden in de winter.

Dat zou ik echt niet willen. Nu vind ik het goed te doen, maar merk echt al verschil met de 4x4 Jaguar. En als ik vanmiddag zie dat ook personenauto's de Van Brienenoordbrug niet meer opkwamen nut smiley

Bofkont
Bijzonder mooie woning Wouter, doe je echt goed thumbs up

Dank smiling smiley
Wouter82
Phaeton V8

Dat zou ik echt niet willen. Nu vind ik het goed te doen, maar merk echt al verschil met de 4x4 Jaguar. En als ik vanmiddag zie dat ook personenauto's de Van Brienenoordbrug niet meer opkwamen

Ja, je moet geen heuveltje op willen met je zomerbanden en achterwielaandrijving. Maar je hebt gelijk, in deze omstandigheden wil ik dat ook niet. Het toeval wil dan ook dat ik in Duitsland was om een setje mooie velgen voor mijn Golf op te halen, hier zet ik winterbanden op.
Wouter82
Nee, dat gaat niet gebeuren smiling smiley Huis is nog nagenoeg origineel en is eigenlijk niet te moderniseren. Dat wordt toch niet meer dan net niet en dat is zonde. Ik zal wel een keer de gevels laten reinigen.
Zou ik ook zeker niet doen. Alleen een oplossing als je gevel echt heel lelijk is. Net als stuccen het blijft niet mooi en het zorgt voor een bult extra werk. Beetje late reactie maar wat een vreselijk gaaf huis. Ik had er ook voor kunnen vallen ondanks dat wij weer een heel ander type huis hebben gekochtthumbs up
Er moest al een tijd lang zeer dringend iets gebeuren, zeker nadat ik vorige week bij een omweg door België in een opgebroken straat terechtkwam...

Heerlijk om alle ruimte te hebben om lekker je gang te gaan. Tuinslang en emmers gehaald bij de Gamma en eindelijk op mijn eigen oprit wassen thumbs up

De wax van Hemelvaart houdt nog prima smiling smiley

Morgen stofzuigen big smile smiley
Wel eventjes uitbreiden naar een twee emmer-systeem met grid guards, hogedrukspuit met prewash/foam en een paar goede droogdoeken hè Wouter, nu je toch de ruimte hebt cool smiley.
Nog gefeliciteerd met je nieuwe optrekje! Lekker hoor, al die ruimte en die gigantische garage. De BMW glimt ook weer lekker, dan valt weer extra goed op wat voor mooie kleur de toch al prettig op het netvlies liggende auto heeft.
Micha D.
Wel eventjes uitbreiden naar een twee emmer-systeem met grid guards, hogedrukspuit met prewash/foam en een paar goede droogdoeken hè Wouter, nu je toch de ruimte hebt cool smiley.

Waaruit leidt je af dat ik geen goede droogdoeken heb? confused smiley Twee emmers zijn present, gridguard komt misschien nog op het lijstje te staan waar al wat andere opwaarderingen op staan komend voorjaar winking smiley

Dank DC en uwbuurman smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2017 23:24 door Wouter82.
Zo bedoelde ik het niet confused smiley...

Je kunt ook binnen een wasbox maken cool smiley.
Hij glom zelfs in het donker nog erg mooi gisteren! Altijd leuk om te zien hoe eerdere arbeid (de waxbeurt van hemelvaart) een half jaar later nog zijn vruchten af weet te werpen!
Dikke wagen die E90 325d.

Hier in Belgie heb ik daar schrik van:

Dat zijn de kaalste 325d's ooit gemaakt, hebben de fabrieksarbeiders goed mee gelachen toen ze die hebben moeten bouwen winking smiley
Manueel, manuele AC, geen navi, geen xenon, geen leder, geen regen/lichtsensor,
Micha D.
Zo bedoelde ik het niet confused smiley...

Je kunt ook binnen een wasbox maken cool smiley.

Sorry Binnen is net geen ruimte voor een wasbox big smile smiley Hier komt eind februari een vierkolomsbrug te staan... en verder wat kasten en werkbladen. Dat klinkt allemaal heel interessant maar vooralsnog zijn mijn technische vaardigheden zeer bescheiden Ik ga tzt gewoon lekker een beetje prutsen en zal waar nodig hulp invliegen grinning smiley Dan blijft het evengoed een heerlijke ruimte om ook lekker te poetsen en ook daar wil ik op een gegeven moment wat meer spul voor gaan inslaan.

@ Dirk: die Natty's Paste Wax Blue is kennelijk echt een hele goede wax. Zelfs door die laag vuil zag je nog iets van glans doorschijnen thumbs up

@ Reyner: lijkt mij een uitstekende surveillance-auto, beter dan die veel te dikke Superbs bijvoorbeeld die je in Nederland wel eens ziet.
Kunnen we een keer een autoweek Poetsmeeting houden drinking smiley.
Als ik je dan een tip mag geven.....

Een 4 koloms is erg mooi en zo, maar een 2 koloms is veel veelzijdiger als je hem in eerste instantie toch voornamelijk gaat gebruiken voor het vervangen van banden, velgen, remmen en dat soort werk.
Geweldig Wouter!!
Wat een ruimte heb jij zeg, echt jaloersmakend.
Al heb ik ook zelf geen klagen met mijn eigen ruime oprit waar ik lekker kan klooien.
Dank smiling smiley Ruimte moet nog ingericht worden en dat duurt langer dan gewild omdat ik tegen beslissingen aanhik.

De BMW kachelt rustig verder, inmiddels 33.000 km mee gereden en dicht tegen de 170.000 km. aan. Gemiddelde verbruik is 1:14,28 met een actieradius van zo'n 800 km, ofwel 1x per week tanken. De tankbeurt van gisteren gaf een nieuwe hoogste gemiddelde snelheid: 100,1 km/u over 871 km grinning smiley
Wouter82
De tankbeurt van gisteren gaf een nieuwe hoogste gemiddelde snelheid: 100,1 km/u over 871 km grinning smiley

Dat is serieus snel! Alles in NL gereden?

Als ik in de MINI naar de gemiddelde snelheid kijk blijft die steken rond de 65 á 70 km/h.
Ja, alles in NL. Wat wel hielp is dat ik zondag van West-Brabant naar Alkmaar op en neer ben geweest. 's Avonds terug mag je over het merendeel 130 dus dat tikt wel aan met 150 op de teller. Het gemiddelde ligt normaliter tussen de 85 en de 90.
Mooi stulpje heb je daar Wouter! En de BMW staat er weer fantastisch bij thumbs up ik ga mezelf denk ik maar eens uitnodigen als ik weer eens in de buurt ben winking smiley
Dank je, al is de auto onderhand weer hard toe aan een nieuwe wasbeurt smiling smiley

En wees welkom thumbs up
Ik voel een West-Brabantse AW minimeet aankomen. Ogen uitkijken, detailen, BBQ-en. Dat moet helemaal goed komen. grinning smiley
Mooie loods heb je daar, geweldig ook met t licht dat je hebt! Zeker een mooi plekje voor een brug, maar ben t met Nico eens, 2 koloms brug is denk ik wat praktischer.
Gewoon Dirk
Ik voel een West-Brabantse AW minimeet aankomen. Ogen uitkijken, detailen, BBQ-en. Dat moet helemaal goed komen. grinning smiley

Prima idee smiling smiley

Ondertussen is het vandaag 1 jaar geleden dat ik de BMW heb opgehaald thumbs up

37.324 km
1:14,3 gemiddeld
€ 8,24 / 100 km brandstofkosten

Geen bijzonderheden of gekke dingen, auto bevalt erg goed. Waarschijnlijk binnenkort wel een afspraak maken om de gloeistiften te vervangen, nr. 2 doet het niet meer goed.

Opvallend is dat het verbruik flink beter is met de zomerbanden er weer onder. Tussen de laatste twee tankbeurten ging de actieradius van 864 naar 949 km en het verbruik zakte van 1:14,3 naar 1:15,2.

Verder mij aan het kleien gewaagd en dat is veel makkelijker dan ik dacht en met een erg goed resultaat thumbs up

Leuke mijlpaal een jaar en mooi dat die probleemloos was. Maar ja, wat wil je met een BMW. thumbs up

Het kleien heeft een mooi resultaat gegeven. thumbs up
Zo, die ziet er weer helemaal strak uit!
Gefeliciteerd met een jaar linkerbaan bumperhangen. winking smiley
Prachtige foto's! Wat heerlijk als dat zo op je eigen oprit kan! thumbs up
He Wouter, na het kleien wel behandelen met minimaal een wax oid, want met kleien trek je de lak schaal, zeg maar, dus die is dan onbeschermd en vatbaar voor vuil.

Bij het vervangen van je gloeispiralen even de aansturing/regelunit laten doormeten, die wilken nog wel eens stuk gaan. Dat ding zet de 12v boordspanning om naar 5v voor de spiralen, maar als die dus niet goed werkt is je nieuwe gloeispiraal ook snel stuk.
€ 8,24 / 100 km brandstofkosten

Geen geld voor eerste klas reizen! Laat zat ik te kijken wat een retourtje van in totaal 400 km kost in de eerste klas bij de NS. Daar ben je zo'n 85 EUR voor kwijt p.p. Met een zes cilinder benzineauto die ongeveer 1 op 11 rijdt is dat 65 EUR aan brandstofkosten. Dan zit ik toch velen malen liever in de auto, en dan ben je er ook nog eens anderhalf uur eerder.

Wat betreft het kleien is dat inderdaad echt heel makkelijk. Er zitten natuurlijk wel wat regels aan vast zoals dat je de klei zodra die op de grond valt niet meer op de auto kunt gebruiken, het oppervlak moet voldoende vochtig zijn zodat de klei goed glijdt, en zoals al genoemd moet je na het kleien wel de lak weer 'voeden'. Het resultaat mag er inderdaad zijn, een mooie lak zonder allerlei oneffenheden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2018 19:53 door Enzo Ferrari.
De lak is na het kleien behandeld met Black Hole en vervolgens met Natty's Paste Blue thumbs up Overigens heb ik nog alleen de liggende delen gedaan, de rest moet nog een keer...

Edit, bedankt voor de tip Uwbuurman thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2018 20:14 door Wouter82.
Mooi resultaat Wouter! Kleien is altijd fijn om te doen, liggende delen zijn inderdaad het meest vervuild en de onderkant van de auto vaak ook.

Blue Paste is ook een fijne wax!
Ziet er goed uit, Wouter! Blijft een erg mooie auto in een mooie kleur. Goed om te lezen dat de auto nog zo goed bevalt thumbs up
Ah mooi onze Wouter ook aan het Kleien thumbs up
Prachtig resultaat!

Goede zaak om de lak te voorzien van blackhole, is een Glaze die tevens een voedende werking heeft.
Natty's paste bleu is een mooie wax, heb hem ook staan, werkt zo heerlijk makkelijk.
Geurtje is ook zo heerlijk.
Blijft een zeer fraaie wagen met een mooie kleur! Goed werk.
Dank allen smiling smiley

Heb het goede voornemen de auto deze week verder onder handen te nemen.

Overigens ook onlangs pas voor de tweede keer een andere Tasmangroene E9x gezien, net als de eerste een Touring.
28-4-2017

25-9-2018

50.000 km
1:14,3 gemiddeld
3.200 liter
€ 8,37 / 100 km brandstofkosten

Met nog een kleine achterstand in de brandstofadministratie, maar goed, ik heb er een halve ton op zitten smiling smiley Geen centje pijn vooralsnog, al wordt het wel tijd om even een en ander na te lopen. Dat gaat eind oktober gebeuren, dan kan ik een aantal dingen laten doen waaronder wat zaken die al langer liggen:
- winterbanden, die meteen ook vervangen worden;
- vervangen van de gloeispiralen;
- vervangen van de gordelsensor bijrijder;
- controle voorwielophanging, soms lijkt het alsof er ergens wat speling zit dus misschien een rubbertje o.i.d.

Auto verveelt nog geen moment; de kilometers gaan met het grootste gemak en ik kijk nog altijd even om na het parkeren smiling smiley De auto maakt stevig doorrijden erg makkelijk, en hoewel dat ergens wel went blijft het toch iedere keer weer lekker als je met 400 Nm versnelt op de snelweg of in een knooppunt een aardig tempo kunt aanhouden in bochten. Als je de ruimte hebt tenminste moody smiley

En dan op naar de volgende mijl-/kilometerpalen! In april zou ik op 207.293 km uitkomen op basis van de het maandgemiddelde tot nu toe. Dat komt dan neer op ruim 35.000 per jaar. De 2 ton zou ik dan eind januari passeren, mogelijk wat eerder omdat er zo rond de feestdagen meer privékilometers gemaakt zullen worden. We gaan het zien!
Zo dan, alweer een half miljoen hectometerpalen verder! Blijft inderdaad een erg fraaie bak en vanaf de passagiersstoel is hij zeker niet oncomfortabel te noemen. Op naar de 2 ton!
Mooi dat de Beemer het zo goed doet. Die puntjes zijn natuurlijk geen problemen te noemen maar eigenlijk meer gewoon onderhoud. Doet die gordelsensor het echt niet of is de boel vervuild waardoor de sensor niet meer werkt? Of gewoon een stekkertje los?
Op naar die 2ton!
En toen waren we weer 2 maanden verder en daarin is best wel wat gebeurd, indirect BMW gerelateerd. De auto kocht ik namelijk voor het woon-werkverkeer, alleen ben ik begin oktober met dat werk gestopt. Het nieuwe werk had kunnen betekenen dat ik beduidend minder kilometers zou gaan maken, maar dat lijkt niet het geval. Nu was dat natuurlijk niet de grootste zorg en ben ik uiteraard vooral blij dat ik betrekkelijk snel een nieuwe baan heb gevonden smiling smiley En daarvoor zal ik waarschijnlijk eerder meer dan minder kilometers gaan maken, dus de BMW mag zich vanaf eind januari weer opmaken voor dagelijks kilometervreten thumbs up Dat is nog altijd een waar genoegen, het blijft een heerlijke auto. Afgelopen week de in de vorige post genoemde punten laten doen. De auto staat op nieuwe winterbanden (Dunlop Winter Sport 5) en er zitten zes nieuwe gloeistiften in. Dat laatste was nog een beste operatie...

Maar het is gelukt en de auto start weer zoals het hoort thumbs up Voorwielophanging is nagekeken en bleek prima in orde. Bestelde onderdelen voor de airbag- en gordelfoutmelding bleken niet op dit model te passen en blijken ook lastig leverbaar. Dat wordt dus informeren bij BMW zelf...

De auto staat bijna op 190.000 km met een totaalgemiddelde van het verbruik van 1:14,43. Met de laatste tank een nieuw persoonlijk record gereden, 960 kilometer ofwel 1:15,99 big smile smiley Nog immer freude am fahren dus en dat met een prettig verbruik smiling smiley
Nice! Mijn buurvrouw reed 425k km met haar 2009 325d, geen centje pijn, geen gekke dingen. Je kunt dus nog even vooruit.

Gefeliciteerd met het vinden van een nieuwe baan! Nu lekker een maandje of 1,5 voor jezelf??
Dank je wel nog smiling smiley Over een ruime week begin ik aan de nieuwe baan en die is alsnog dichterbij dan de vorige.

Ondertussen zijn de nieuwe gordelspanner en zittingmatairbagsensordinges binnengekomen, nu nog even een moment vinden voor de inbouw.

Met de BMW ben ik het nieuwe jaar goed begonnen met een nieuwe hoogste gemiddelde snelheid over een tank:

104,5 km/h over 836 kilometer, geheel in Nederland, en dat met 1:15,1 thumbs up Ik heb nu 55.472 km met de auto gereden en over die afstand een gemiddeld verbruik van 1:14,42.
Fijne auto! Mooi ding.
Net verbruik, maar niet schrikken , mijn f30 330d automaat 8 rijdt geregeld 1 op 18 met woon werk verkeer, die nieuwe Zf8 automaat is zo goed.
Best een fijn verbruik lijkt mij zo!
En onze redder in nood.
Nog veel fijne kilometers (en natuurlijk veel plezier bij het nieuwe werk binnenkort!)
Rwd sports
Fijne auto! Mooi ding.
Net verbruik, maar niet schrikken , mijn f30 330d automaat 8 rijdt geregeld 1 op 18 met woon werk verkeer, die nieuwe Zf8 automaat is zo goed.

Dank je! En ik schrik er niet van hoor, het lijkt mij redelijk wiedes dat een geheel nieuw model zuiniger is smiling smiley Ook denk ik dat jouw gemiddelde snelheid een stukje lager ligt winking smiley

Samantifest
Best een fijn verbruik lijkt mij zo!
En onze redder in nood.
Nog veel fijne kilometers (en natuurlijk veel plezier bij het nieuwe werk binnenkort!)

105 km/h gemiddeld big smile smiley dan is dat verbruik echt niet slecht hoor.

Blijf het een geweldig apparaat vinden Wouter, kan me bijna geen betere daily voorstellen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close