Wouter82: BMW 325dA High Executive E90 (2009) |

Gepost door Wouter82 
Volgens mij zijn 9 van de 10 houtmotieven in een E9x dat wortelnotenhout. Des te meer reden om iets anders te kiezen smiling smiley

Je mist trouwens ook de xenon-lampen Twix, maar ik vermoed dat jij in het interieur wat meer opties had.

Nog 6 nachtjes......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2017 09:50 door Wouter82.
In de Msport uitvoering heb je wel echt aluminium. Dat is erg mooi spul, wel een beetje koud, in de winter.
Wat een mooie 3-serie zeg. Heel veel plezier ermee! thumbs up
Mijn Z zijn de lijsten ook van echt geborsteld aluminium.
Maar nogmaals zeer fraaie uitvoering/kleur!
Heb je gedacht aan water transfer printing? Is dan geen Oem, maar het is jouw persoonlijke smaak. Je rijd 600 km per week, bijna je huiskamer.
Wouter82
Je mist trouwens ook de xenon-lampen Twix, maar ik vermoed dat jij in het interieur wat meer opties had.

Ik denk dat de opties in het interieur vergelijkbaar waren. De onze was niet overdreven luxe.

Maar goed, jij gaat er echt veel plezier mee hebben.

Oh, en als de strip boven de voorruit vervangen moet worden, doe dit niet zelf...
Twix
Wouter82

Ik denk dat de opties in het interieur vergelijkbaar waren. De onze was niet overdreven luxe.

Oh, en als de strip boven de voorruit vervangen moet worden, doe dit niet zelf...

Wacht, laat me even wat pinda's pakken. Vertel, ervaring hiermee? big smile smiley
A3-White
Heb je gedacht aan water transfer printing? Is dan geen Oem, maar het is jouw persoonlijke smaak. Je rijd 600 km per week, bijna je huiskamer.

Grappig dat "bijna je huiskamer" bij 600 km/week. Ik verkoop nieuwe DAF trucks. Afgelopen week had ik een gesprek met een klant over zijn nieuwe auto. Hij twijfelde over de kleur van het dashboard: standaard zwart of aluminium kleur. Al die opsmuk hoefde eigenlijk niet voor hem, voor die 240.000 km per jaar........nut smiley
Schitterende 3! Heerlijke uitvoering zo. Veel plezier ermee!
240.000 km per jaar? dat is 657 km per dag en dan moet ie 365 dagen per jaar rijden.
Overdrijven is ook een vak. Ik denk dat de meeste kilometers gemaakt worden bij een broodje bal.

Maar goed back op topic:

Gefeliciteerd Wouter, met baan, "soon to be" huis en werk, ik zal de bmw vast wel een keer is het eggie kunnen bewonderen.

Greetzz Renate.
renate
240.000 km per jaar? dat is 657 km per dag en dan moet ie 365 dagen per jaar rijden.
Overdrijven is ook een vak. Ik denk dat de meeste kilometers gemaakt worden bij een broodje bal.
We hadden pas een leaseaanvraag voor een bestelauto, 200.000km per jaar! nut smiley

@Wouter: een dingetje snap ik nog niet: je gaat verhuizen voor je werk, maar toch veel woon/werk-kilometers maken?
RobEU
Twix
Wouter82

Wacht, laat me even wat pinda's pakken. Vertel, ervaring hiermee? big smile smiley

Nou goed. Vooruit dan maar. Het is een beetje off topic, maar Wouter kan het als waarschuwing zien...

Die strip boven de voorruit verdroogt onder invloed van de zon. Dus ook ik ontkwam er niet aan. Ik ben zelf vrij handig, dus klusjes doe ik vaak zelf. Ik kijk altijd of ik het gereedschap en / of de kunde heb. In het geval van de strip.... had ik beide, dacht ik.

Vol frisse moed was ik dus begonnen. Na een tijdje was de strip er bijna volledig uit, ik had nog een klein stukje te gaan. Voorzichtig, voorzichtig. Opeens harde ik kkkggggggg. En zag ik een barst in de ruit. Affijn. Daarvoor ben je verzekerd. De ruit kostte 700 dollar en ik had een eigen risico van 500 dollar. Lekker hoor.

Alle besparingen van de laatste jaren waren in één keer verdampt...
uwbuurman
In de Msport uitvoering heb je wel echt aluminium. Dat is erg mooi spul, wel een beetje koud, in de winter.

Echt aluminium is wel mooi ja, maar inderdaad vooral in de sportieve uitvoeringen.

Gilletti
Wat een mooie 3-serie zeg. Heel veel plezier ermee! thumbs up

Dank! smiling smiley

Bofkont
Mijn Z zijn de lijsten ook van echt geborsteld aluminium. Maar nogmaals zeer fraaie uitvoering/kleur!

Dank je! Auto staat overigens ook heel goed in de lak volgens mij, nauwelijks steenslag en ik kon eigenlijk ook geen swirls en dergelijke ontdekken thumbs up

A3-White
Heb je gedacht aan water transfer printing? Is dan geen Oem, maar het is jouw persoonlijke smaak.

Nee, niet aan gedacht. Zou ook niet weten wat dan een mooie print zou zijn confused smiley

Springbok
Schitterende 3! Heerlijke uitvoering zo. Veel plezier ermee!

Dank je smiling smiley

renate
Gefeliciteerd Wouter, met baan, "soon to be" huis en werk, ik zal de bmw vast wel een keer is het eggie kunnen bewonderen.

Bedankt smiling smiley Zullen we dan maar vast de winterbandenwissel inplannen? grinning smiley

Barri
@Wouter: een dingetje snap ik nog niet: je gaat verhuizen voor je werk, maar toch veel woon/werk-kilometers maken?

Ja, want het werk is in Zeeland. Daar is het ongetwijfeld ook fijn wonen, maar dan zit ik helemaal ver van de Randstad en van familie e.d. vandaan. Mede daarom West-Brabant, en vooral ook omdat ik daar een geweldig huis heb gevonden. Of dat werkelijk gaat lukken weet ik nog niet, gedoe met bestemmingsplannen angry smily Hopelijk maandag meer duidelijkheid. En echt bijzonder veel kilometers worden het niet, zo'n 60 per dag afhankelijk van afspraken. Jaarkilometrage verwacht ik zo tussen de 30 en 35 duizend. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe mijn werkdagen er uit gaan zien big smile smiley

Twix
Nou goed. Vooruit dan maar. Het is een beetje off topic, maar Wouter kan het als waarschuwing zien... Die strip boven de voorruit verdroogt onder invloed van de zon. Dus ook ik ontkwam er niet aan. Ik ben zelf vrij handig, dus klusjes doe ik vaak zelf. Ik kijk altijd of ik het gereedschap en / of de kunde heb. In het geval van de strip.... had ik beide, dacht ik. Vol frisse moed was ik dus begonnen. Na een tijdje was de strip er bijna volledig uit, ik had nog een klein stukje te gaan. Voorzichtig, voorzichtig. Opeens harde ik kkkggggggg. En zag ik een barst in de ruit. Affijn. Daarvoor ben je verzekerd. De ruit kostte 700 dollar en ik had een eigen risico van 500 dollar. Lekker hoor. Alle besparingen van de laatste jaren waren in één keer verdampt...

Bedankt, ik zal er op letten en er vervolgens vooral van afblijven smiling bouncing smiley
Nu vind ik het wel een beetje jammer van de Jag, maar in zo'n beetje alle opzichten zal de BMW wel een grote stap vooruit zijn! En de kleur doet het 'm inderdaad, die maakt van deze 3-serie een bijzondere 3-serie. Fijne kilometers gewenst van je nieuwe woonadres naar je nieuwe werk(locatie)!
D-C
Nu vind ik het wel een beetje jammer van de Jag

Ja, ik ook sad smiley Heb nog met de gedachte gespeeld de auto ergens geschorst weg te zetten, maar dat is ook weer wat overdreven... Wat ook raar is, maar wel het afscheidsproces wat vergemakkelijkt, is dat nog altijd wat moeite heb met het rijden van de Jaguar nut smiley Het is de enige auto waar ik nog wel eens loop te klooien met de versnellingsbak en zelfs nog wel eens laat afslaan. Met al die ouwe Sierra's en ook andere auto's heb ik helemaal geen moeite, maar in die Jaguar dus nog geregeld moody smiley

D-C
maar in zo'n beetje alle opzichten zal de BMW wel een grote stap vooruit zijn! En de kleur doet het 'm inderdaad, die maakt van deze 3-serie een bijzondere 3-serie. Fijne kilometers gewenst van je nieuwe woonadres naar je nieuwe werk(locatie)!

Dank je!
TYN
@Audi A4tdi
Vwb de 204pk versie (vanaf MY2010) heb je gelijk, deze is (op de voorste remschijven na) identiek aan de 330d. Die van Wouter is een generatie ouder en betreft de 197pk versie. Deze verschilt op iets meer onderdelen van de toenmalige 330d.

Weer wat geleerd, thnx thumbs up
Hij stond het weekend netjes binnen in de showroom met 'verkocht' er op. Mooie auto!
Wat een mooie BMW heb je gekocht Wouter! Weliswaar niet zo kenmerkend als de Jaguar, maar wel een plaatje van een auto! thumbs up
Wouter82
Wat ook raar is, maar wel het afscheidsproces wat vergemakkelijkt, is dat nog altijd wat moeite heb met het rijden van de Jaguar nut smiley Het is de enige auto waar ik nog wel eens loop te klooien met de versnellingsbak en zelfs nog wel eens laat afslaan. Met al die ouwe Sierra's en ook andere auto's heb ik helemaal geen moeite, maar in die Jaguar dus nog geregeld moody smiley

Daarom heb ik de mijne destijds ook weggedaan, er zat een boink in de aandrijflijn tijdens schakelen, versnellingsbaksteun is toen vervangen en de motorsteunen waren gecontroleerd, maar het "probleem" bleef.

Kort daarna weggedaan en een automaat gekocht
Nou, daar is-tie dan:

En wat een verschil met de Jaguar. Zoveel moderner en verfijnder, gevoelsmatig meer dan alleen het leeftijdsverschil van dik 6 jaar. Stuk luxer ook, maar zeker niet full-options. Bruikbare meeruitrusting t.o.v. de Jag zijn bijvoorbeeld een regensensor, dimmende binnenspiegel, bi-xenon, het hele iDrive-circus, uitgebreid verstelbare sportstoelen, neerklapbare achterbank. Leuke spielerei zoals verlichte portiergrepen buiten, grondverlichting onderin de portieren, programmeerbare sneltoetsen. Fijne verwennerij zoals lederen bekleding, automaat en navigatie. Ik dacht dat de X-Type al bovengemiddeld goed reed, maar dit is toch echt (minstens) een klasse hoger. Zoveel meer rust bij lekker doorrijden op de snelweg, nog beter stuurgevoel, veel mooiere balans in het onderstel. Waar de Jaguar dwarsrichels stevig doorgeeft en aan de andere kant toch best stevig duikt bij drempels, is de afstelling van de BMW beduidend beter. Ondanks sportonderstel en runflatbanden. Die ene inch kleiner zal ook wel enig verschil maken smiling smiley De 175 kilometer naar huis was in elk geval een goed begin thumbs up Freude am Fahren!
Blijft toch nog een prachtig model, ik vind hem mooier dan de huidige 3 serie. Veel plezier ervan! thumbs up
Nico GTR
Blijft toch nog een prachtig model, ik vind hem mooier dan de huidige 3 serie. Veel plezier ervan! thumbs up

Dat vind ik ook. De grap is dat mijn vader een F30 heeft waar ik ook wel eens in rijd. Hele fijne auto, maar mijn auto van een generatie ouder doet er volgens mij niet of nauwelijks voor onder. Vreemd detail is dat de E90 zowel voor als achter led-knipperlichten heeft maar dat het bij de F30 weer allemaal gloeilampjes zijn. Tja, anders hadden ze wel erg weinig kunnen updaten bij de facelift nut smiley
Ja eens, mijn f30 320d is zeker niet fijner op de weg dan mijn e91 320d. Ik merk het verschil in de leeftijd en de kilometers wel, maar qua wegligging is de e91 een stuk stabieler en ik rijdt alleen liever in de f30 vanwege die fantastische zf hp8 bak. Nu hou ik wel van wat stugger en daar staat de e9x serie wel om bekend. Maar ik snap wat je zegt. En dan met de 3.0 6 pitter, man, jij gaat een plezier hebben aan die wagen! Veel fijne kilometers gewenst!
Fijn dat de auto zo goed bevalt. Je bent nu wellicht gelijk besmet met het BMW-virus.grinning smiley
Echt een heerlijk en mooi ding, Wouter! Goed gedaan. Kleurtje groen lijkt wel een beetje op mijn Kuga in de kleur 'Guard'.
Ik had hier nog helemaal niet gereageerd maar wat een fijne auto heb je gekocht. Dat kleurtje maakt hem toch net iets specialer, je zou het een toefje EMW over een doorsnee BMW kunnen noemen! big smile smiley

Heel veel plezier en comfortabele kilometers gewenst ermee, ik kom hem zeker een keer bezichtigen zodra je in het Brabantse land bent komen wonen!
SLB BMW
Fijn dat de auto zo goed bevalt. Je bent nu wellicht gelijk besmet met het BMW-virus.grinning smiley

Wie weet big smile smiley Gisteren de handleiding doorgenomen, zojuist de telefoon ingesteld, leuk om alles eigen te maken. Daartoe geeft BMW ook alle ruimte, want veel is naar eigen smaak in te stellen thumbs up

smarter
Echt een heerlijk en mooi ding, Wouter! Goed gedaan. Kleurtje groen lijkt wel een beetje op mijn Kuga in de kleur 'Guard'.

Dank je! Als het goed is, kom ik 10 juni weer langs in Vianen. Dan kunnen we eens vergelijken smiling smiley

Gewoon Dirk
Ik had hier nog helemaal niet gereageerd maar wat een fijne auto heb je gekocht. Dat kleurtje maakt hem toch net iets specialer, je zou het een toefje EMW over een doorsnee BMW kunnen noemen! big smile smiley

Heel veel plezier en comfortabele kilometers gewenst ermee, ik kom hem zeker een keer bezichtigen zodra je in het Brabantse land bent komen wonen!

Dank je smiling smiley Ik vermoed dat het een demo- of showroomauto is geweest. In 2013 had de auto nog maar 36.000 gelopen en dat is wel erg weinig. Ook de wat afwijkende samenstelling, zowel kleur als uitrusting, lijken daarop te duiden.

Wat betreft Brabant, mij definitieve huis wordt mogelijk pas september. Dus... ik ben op zoek naar een tijdelijke oplossing in die regio. Een huurappartementje, een vakantiechalet of iets anders wat snel beschikbaar is voor een maand of 4... Heb je toevallig een tip? winking smiley
Wouter82
Nico GTR

Dat vind ik ook. De grap is dat mijn vader een F30 heeft waar ik ook wel eens in rijd. Hele fijne auto, maar mijn auto van een generatie ouder doet er volgens mij niet of nauwelijks voor onder. Vreemd detail is dat de E90 zowel voor als achter led-knipperlichten heeft maar dat het bij de F30 weer allemaal gloeilampjes zijn. Tja, anders hadden ze wel erg weinig kunnen updaten bij de facelift nut smiley

Als de basis erg goed is (E90) valt er alleen op details te verbeteren. winking smiley

Ik heb een facelift F30. Volgens de dealer zit er in de hele auto geen enkel gloeilampje meer. Maar vanwege wetgeving ligt er achterin een keurig doosje met reserve gloeilampjes.... nut smiley

Facelift E90 vind ik prachtig. Heel fijn blok ook, als je eenmaal de 6 in lijn kent, dan is elke 4 pitter "minderwaardig".
Wouter82
Wat betreft Brabant, mij definitieve huis wordt mogelijk pas september. Dus... ik ben op zoek naar een tijdelijke oplossing in die regio. Een huurappartementje, een vakantiechalet of iets anders wat snel beschikbaar is voor een maand of 4... Heb je toevallig een tip? winking smiley

PB!
Km stand is ook bijzonder voor een grote diesel, hier ga je nog heel lang heel veel plezier aan beleven want wat een geweldige kar!
Ah leuk Wouter hij is in bezit, echt een topwagen thumbs up
Idd een prachtig lage kmstand voor een diesel ook.
Zo ik ben echt jaloers, wat een topper zeg! Heel veel plezier ermee, maar dat gaat zeker goedkomen thumbs up
Bedankt smiling smiley Vandaag weer een aardig stuk gereden en het is echt een fijne auto. Op de snelweg heerlijk rustig maar ook heel vertrouwenwekkend en altijd meer dan voldoende vermogen achter de hand als er even een versnelling gewenst is. Eenmaal rijdend is er ook weinig motorgeluid, al hoor je natuurlijk wel een sonore dieselbrom maar dat is absoluut niet hinderlijk. Eenmaal stilstaand is het wel duidelijk dat er een beste machine staat te draaien smiling smiley

Eerste keer getankt ook en iets leger gereden dan wenselijk, met nog 1 liter over... verbruik was zo'n 7,3 l over de halve tank die ik meekreeg. Auto oogt van binnen en buiten zeer verzorgd en goed onderhouden. Wel hangt er nog een duidelijke rokerslucht dus dat zou nog eens aangepakt mogen worden. Minpuntjes? Niet-inklapbare buitenspiegels, rugleuningverstelling met een hendel i.p.v. een draaiknop en er zit nog een rammeltje in. Die had ik bij de proefrit al opgemerkt en dus ook doorgegeven, ze zouden er naar kijken. Volgens de garage hebben ze er naar gezocht en niks gevonden en bij een ritje zou ook niets te horen te zijn geweest. Maar toch hoor ik bij elke dwarsrichel of klinkerweg een duidelijke plastic-rammel maar kan het nog niet goed lokaliseren. Even verder uitzoeken dus.

Nog steeds geen mooie fotoserie gemaakt, maar toch twee nieuwe plaatjes:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2017 23:41 door Wouter82.
Die rugleuningverstelling is echt 'des BMW's', idem voor de hoogteverschilling (waarbij je zowat op de grond valt en je jezelf vervolgens aan het stuur omhoog moet trekken grinning smiley).

Start je niet met de deur open? Ik kan dat nooit laten bij zo'n dikke zescilinder diesel. Heerlijk geluid komt daar uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2017 23:56 door TYN.
Rammeltje in t interieur? Verder blijft het een prachtige wagen. Die neus alleen al!
TYN
Start je niet met de deur open? Ik kan dat nooit laten bij zo'n dikke zescilinder diesel. Heerlijk geluid komt daar uit.

Ga ik morgen eens doen thumbs up smiling smiley
Deze had ik even gemist. Veel plezier en mooie kilometers gewenst ! thumbs up
Wouter82
Maar toch hoor ik bij elke dwarsrichel of klinkerweg een duidelijke plastic-rammel maar kan het nog niet goed lokaliseren. Even verder uitzoeken dus.

Komt het misschien bij de stoelen vandaan? Het leer wil nog wel eens een hinderlijk geluid maken doordat het over het plastic van de stoel beweegt. Ik heb het zelf bijna helemaal weg nu...
Dat is meer een kraak, dan een rammel. Jk hoor ook wel eens wat krakend leer, vooral als het koud is, maar dat is niet bij richels ofzo. Een plasticrammel klinkt als een losse stekker ofzo. Dus een stekkerverbinding die niet vastgemaakt is.
Erg fraaie BMW, veel veilige kilometers gewenst!
Losse stekker is een goede tip. Ik moet er nog eens goed naar luisteren en maar even contact opnemen....

Dank je Mach!

Verder geen nieuws, de Dreier bevalt uitstekend. Dinsdagavond even naar Utrecht vanuit regio Goes, vandaag op en neer naar Noordwijk. Die kilometers gaan met het grootste gemak, echt een verschil met de Jag. Bij 150 hoor je eigenlijk niks en het voelt even solide als 100.
Het is echt een ongelofelijk mooie auto, in geweldige samenstelling. Die motor moet ongetwijfeld een beest zijn.
Maar, en dit moet me een beetje van het hart, helemaal 'des Wouters' vind ik 'm ook weer niet. Tikje te doorsnee qua uiterlijk misschien, of te pragmatisch? Nogmaals, zegt niets over de kwaliteiten van deze auto, want die is fantastisch.

Hoe het ook zij, ook namens mij ongelofelijk veel fijne kilometers toegewenst. Dat kilometervreten moet hiermee een waar genot zijn.
Haha Rob, ergens heb je wel gelijk natuurlijk. Maar het is in de eerste plaats een rationele keus waarbij kwaliteit zwaar weegt. En dan kun je moeilijk om een 3-serie heen. En het is dan best een bijzondere, want als 25d schijnen ze niet veel geleverd te zijn en deze kleur ben ik ook niet eerder in het wild tegengekomen. Overigens is die kleur nauwelijks goed op de foto te krijgen. In het echt is het duidelijk groen en met de zon erop zit er ook een gelige gloed in, die afhankelijk van de lichtval en kijkhoek een bepaald effect geeft. Erg fraai. Morgenavond ga ik weer naar huis en dan ligt als het goed is de brochure in de bus thumbs up
Ja rationeel gezien heb je een dijk van een auto, en voor de liefhebber ook een prachtige configuratie. Ik zei in het begin dat ik niet kan herinneren ooit een 325d te hebben gezien, terwijl die niet eens zo veel duurder was dan de 320d. Zuinige exemplaren zullen ongetwijfeld de overhand hebben gehad.
Ben benieuwd naar de kleur. Als kleurenblinde is het gewoon een grijze BMW, maar je omschrijving klinkt heel aantrekkelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close