Corsa B 1,2 16v + Opel Omega A 2,0 1992 + Yamaha TDM850 + Yamaha WR450f + Leasebakkie: Met de TDM het circuit op en eerste otr

Gepost door opel omega 
Vandaag erg genoten. Heb heerlijk rondgelopen en gekeken naar alle mooie voertuigen. Ondertussen veel bij de auto gezeten. Het was een mooie en goed georganiseerde dag. De rondrit ging wat lastiger (veel verkeer ertussen en mijn vader kan niet navigeren grinning smiley ) maar gelukkig dichtbij huis dus er ons eigen rondje maar van gemaakt. Tijdens de dag veel leuke reacties gehad van de kenners. Veel waardeerde de auto erg omdat het gewoon een heel zeldzaam type aan het worden is. Veel mensen hadden er vroeger zelf 1 gehad of kende mensen die er 1 hadden gehad dus dat was leuk. Wat ik wel soms minder vond waren de dagjes mensen die nergens wat vanaf wisten en dan hun mond niet kunnen houden..... Beetje zeggen: Is dit nu een oldtimer... enz Maar niks van aangetrokken verder.

Leuke foto's weer! Leuk event ook als ik het zo zie.
Die dagjesmensen... ach.. voor ieder die dat roept is er wel iemand die zegt of denkt "wat leuk, die zie je ook nooit meer rijden!". En als men de leeftijd weet van je auto schrikken ze ook nog wel denk ik. Het was natuurlijk voor die tijd een erg modern ontwerp. En daarbij klinkt 1992 nog niet zo oud (1989 geeft alweer een heel ander effect).
Leuk je even gesproken te hebben, en wat een mooie Omega is het. Nouja in Enschede, daar gebeurt het allemaal he? winking smiley
Die dagjes mensen, tja.. Maar sommige klassieker eigenaren zijn nog erger, ik had in Zuidwolde ruzie met iemand, omdat ik "zogenaamd" op zijn plek stond... EN mijn auto was geen klassieker... Die mensen zijn nog erger dan de dagjes mensen, die kan je nog betitelen als "onwetend" denk ik dan.
Engineer2
Leuke foto's weer! Leuk event ook als ik het zo zie.
Die dagjesmensen... ach.. voor ieder die dat roept is er wel iemand die zegt of denkt "wat leuk, die zie je ook nooit meer rijden!". En als men de leeftijd weet van je auto schrikken ze ook nog wel denk ik. Het was natuurlijk voor die tijd een erg modern ontwerp. En daarbij klinkt 1992 nog niet zo oud (1989 geeft alweer een heel ander effect).

Daar heb je zeker gelijk in. Hij lag qua ontwerp inderdaad wel heel wat jaren voor. Was inderdaad een leuk evenement. De organisatie was erg gezellig en goed geregeld. Het was alleen wel veel drukker qua voertuigen dan ze gedacht hadden.

Pjötr
Leuk je even gesproken te hebben, en wat een mooie Omega is het. Nouja in Enschede, daar gebeurt het allemaal he? winking smiley
Die dagjes mensen, tja.. Maar sommige klassieker eigenaren zijn nog erger, ik had in Zuidwolde ruzie met iemand, omdat ik "zogenaamd" op zijn plek stond... EN mijn auto was geen klassieker... Die mensen zijn nog erger dan de dagjes mensen, die kan je nog betitelen als "onwetend" denk ik dan.

Was zeker leuk je gesproken te hebben! Enschede gebeurd het zeker allemaal grinning smiley Balen van die ruzie in Zuidwolde. Echt belachelijk hoe sommige mensen doen. Hoe was het verder in Zuidwolde. Ik zag veel foto's voorbij komen en het zag er mooi uit maar hoe was de sfeer? Sommige mensen zijn inderdaad enorm onwetend helaas.
Ja Zuidwolde was erg leuk, ik moet eerlijk zeggen ik vond Diever nu gaver dan de vorige keer, op de "woorden" na en 't feit dat de rondrit niet helemaal goed ging na, vond ik het erg leuk, goed geslaagd. winking smiley

Zie update in mijn topic winking smiley
Pjötr
Ja Zuidwolde was erg leuk, ik moet eerlijk zeggen ik vond Diever nu gaver dan de vorige keer, op de "woorden" na en 't feit dat de rondrit niet helemaal goed ging na, vond ik het erg leuk, goed geslaagd. winking smiley

Zie update in mijn topic winking smiley

Oke. Leuk hoor. Mooi verslag! (op het gebrek van mijn Omega in je fotoverslag na spinning smiley sticking its tongue out ). Hopelijk vallen de dagen volgend jaar in een ander weekend zodat ik naar beide kan.

Na een heerlijke vakantie weer terug. De komende tijd komen er genoeg foto's en verhalen voorbij maar voordat ik ga slapen even een ode aan die ongelovelijke Corsa....

Wat Opel ermee van plan was toen ze hem ontwierpen weet ik niet maar het is echt bizar. Het is een autootje bedoeld om in de stad je boodschappen mee te doen en misschien eens naar de volgende stad te gaan....

Nu 18 jaar en 260.000km verder: steek ik er beekjes mee over (en ja daar zijn bewegendebeelden van grinning smiley ), rij ik er in een dag 1000km mee, race ik als een Duke broeder over grindweggetjes (foei als je die verwijzing niet snapt), jaag ik elektrische Renault "skelters" angsten aan door volgas de hellingen op te komen brullen, komt de toerenteller nauwelijks onder de 4000rpm in de bergen en jaag ik met zijn topsnelheid over de autobahn....(Tot veel vermaak en waardering van de BMW en Mercedes rijders) Op een gescheurd slangetje na heeft hij geen kik gegeven en lijkt enkel meer te willen.

Op de volgende avonturen met de Corsa! De komende dagen zal ik even een uitgebreid verslag maken over de vakantie

Dan over de Omega...... Jullie weten misschien langzaamaan dat ik een pietje precies ben als het om de Omega gaat..... een erg kwetsbaar punt zijn de dorpels en er waren wat plekjes rondom waar ik van baalde..... Ik had de auto 5 weken niet nodig en de garage had wel ruimte..... kortom.... Ik heb een budget gegeven en gezegd: Redt je er maar mee grinning smiley (heerlijk als je de garage zo kan vertrouwen en die vind het zo leuk dat ik een vrij belachelijke prijsopgave gekregen heb als eerste schatting)

Dit is de laatste update van een paar dagen terug. Dorpels zijn kaal gemaakt en een paar kleine gaatjes gelast. 1 voorhoek was vooral minder maar die wist ik bij aankoop. Het spatbord gaat daar ook op 2 plekken gemaakt worden. Erna gaan ze het weer in kleur spuiten, pakken ze wat plekjes rondom aan, stellen wat zaken af en dan krijgt hij een nieuwe APK. Dorpels waren nu nog geen grote plekken of afkeurpunten maar ik wilde dit nu gedaan hebben zodat ik voor de komende 10 jaar ofzo weer klaar ben. Nu zijn het kleine en simpele plekjes om te lassen... laat je dit gaan is het over een paar jaar een plek waardoor de hele dorpel eruit moet. Morgen ga ik even langs om te kijken hoe het er nu bij staat. Ook hier komt een uitgebreid verslag van natuurlijk
Goed dat je dit laat doen bij de Omega. Nu is redelijk zeker dat hij nog een hele tijd mee kan. thumbs up
Gaaf!

goed dat je het gelijk aanpakt, vaak als je denkt 'het moet nu echt gebeuren' of het is APK afkeur, dan is de schade (en kosten) dermate groot dat veel mensen hem van de hand doen. Zo zijn de meeste Omega A modellen ook op de sloop beland, terwijl als je er tijdig bij bent is het best behapbaar en als je het goed beschermd heb je er de komende 20 jaar er zeker geen omkijken meer naar.
Heel mooi dat je dit meteen goed laat aanpakken. Het ziet er halverwege het werk altijd erg dramatisch uit maar zoals mijn vrouw het verwoorde: je kan het je niet voorstellen maar uiteindelijk komt er uit die wolk met stof en berg met onderdelen weer een prachtige en goed rijdende auto te voorschijn big smile smiley
En de Omega is wel een dankbare auto hiervoor. Voor mijn gevoel nog zeldzamer dan de Senator B uit dezelfde tijd. Toen ik rond 2000 een blauwe maandag in een Opel garage werkte kwamen beide type's nog wel eens voorbij maar toen kon ik ze nog niet echt waarderen.

Over de Corsa.. heel goed dat je die stevig aan het werk hebt gezet! Het luie zweet er even uit. Een auto kan veel meer hebben dan men denkt en hooguit slijt het allemaal wat harder. Als je de testen ziet die een fabrikant erop los laat dan snap je dat wel. Doorwading moet een auto aan kunnen (grofweg tot aan de kentekenplaat zeker voor elke auto), honderden kilometers over grindpaden rijden ook. En als je een keer een stevige kuil of steen tegenkomt: een auto wordt met 80km/h op een schuin lopende betonnen stoeprand afgestuurd een keer of 20. Daarna is hij wel wat versleten en moet uitgelijnd worden maar er mag niets afbreken. Dus geen probleem om jouw Corsa hiermee aan het werk te zetten. En die extra slijtage.. ach.. je hebt een hoop plezier ervan lees ik nu al.
Bedankt allemaal voor de reacties! Ondertussen ben ik vandaag even zelf heen geweest. Wat een geweldig werk hebben ze verzet zeg! Het ziet er prachtig uit en je merkt dat de garage er zelf ook plezier in heeft. Elke detail pakken ze grondig aan. In de ene voorhoek moest er zoals ik al verwacht had een redelijk stuk gelast worden. 1 spatbord ook een redelijk hoekje opnieuw opgebouwd door de spuiter. Verder rondom wat plekken meegepakt. Aan de binnenkanten van de panelen meteen een laag anti steenslag en erna dikke laag lak. Verder zat er langs de hele dorpel kleine "spijkertjes" waarmee een rubber onderlangs de deuren vast zit. Vrijwel elk spijkertje had wel roest erom zitten. Nu nog niet enorm erg maar dit was binnen een paar jaar wel een giga probleem geworden. Ben dus erg blij dat ik deze stap gezet heb. Mooiste is nog wel dat inclusief dit hij nogsteeds goedkoper is dan sommigen die nu aangeboden worden (en die deze dorpelbehandeling ook nog zouden moeten hebben)

Momenteel staat hij er zo bij:

Achterscherm en motorkap zijn gedaan vanwege deukjes en steenslag. Op de motorkap zaten twee plekken met wat roest door steenslag en wat krassen. Achterpaneel had iemand ooit tegenaan gestaan ofzo want die golfde wat. Dit was niet terug te drukken dus hebben ze het meteen helemaal mee gepakt. Aangezien nu toch al alles eraf ligt en hij in de cabine staat pakken ze dit meteen mee. Als dit allemaal klaar is gaan de remmen, koppeling, ophanging afgesteld worden en dan is hij klaar. 1 september moet de APK erop en daarna ergens is hij weer bij mij. Achterbumper gaan ze 2 plekken nog bijpakken (ooit een hoek schade gehad en slecht gemaakt en een plek waar ooit een NL sticker heeft gezeten).

Heb de foto's van de laatste tijd ook naar de jongen gestuurd waar ik hem van gekocht heb. Die vond het helemaal mooi. Vrienden enz hadden hem al vaak gevraagd waar de Omega heen was want ze vonden het zonde als die verkeerd terecht was gekomen.... nou had de jongen al wel gezegd.... dat zit wel goed grinning smiley
MR PMG
Zo, die Omega word grondig aangepakt zeg thumbs up

Thanks! Ben zelf ook erg blij met het werk wat ze verzet hebben. Gaat echt heel erg secuur en in de detail winking smiley
Leuk om je topic door te lezen en geweldig hoe je de Omega aanpakt.cool smiley
Altijd al een zwak gehad voor dit model, jammer dat je ze nog zo weinig ziet!
Mooi zeg, de opknapbeurt voor deze Omega. Het zijn fantastische wagens, laatst heb ik dat even kunnen ervaren. Bijzonder comfortabel en ze worden behoorlijk goed oud. Niet gek ook, als je het ontwikkelingsbudget van deze auto in ogenschouw neemt. Als deze roest goed wordt aangepakt heb je er inderdaad nog heel lang plezier van!
Wauw, wat gaaf zeg! Ik hoop als de Omega af is, hem nog/weer eens te zien! Dit is echt een bult knap werk zeg!

Super tof om te zien!
Pjötr
Wauw, wat gaaf zeg! Ik hoop als de Omega af is, hem nog/weer eens te zien! Dit is echt een bult knap werk zeg!

Super tof om te zien!

Komt helemaal goed! Je hebt in Diever gezien wat ik weg wilde dus hij staat er als je hem dan ziet nog veel mooier bij.

Elco
Mooi zeg, de opknapbeurt voor deze Omega. Het zijn fantastische wagens, laatst heb ik dat even kunnen ervaren. Bijzonder comfortabel en ze worden behoorlijk goed oud. Niet gek ook, als je het ontwikkelingsbudget van deze auto in ogenschouw neemt. Als deze roest goed wordt aangepakt heb je er inderdaad nog heel lang plezier van!

Dank je! Het ontwikkelingsbudget was inderdaad enorm. Voor een groot deel ook gedaan in de windtunnel in de Nederlandse polder trouwens. Alle kennis die bij de Omega is binnengehaald hebben ze toen voor de andere Opels gebruikt. Heb in mijn jeugd er mijn hart aan verloren en draai nog elke keer mijn hoofd als ik een Omega zie (helaas wel rap minder op de weg)

Thomas3006
Leuk om je topic door te lezen en geweldig hoe je de Omega aanpakt.cool smiley
Altijd al een zwak gehad voor dit model, jammer dat je ze nog zo weinig ziet!

Dank je! Des te meer reden deze zo aan te pakken. Toen ik op een groot Opel treffen was stonden er zeg 10 Kadett Coupe omdat die "bijzonder" is... Er stonden 3 Omega's

Nico GTR
Heel mooi!

Thanks!

Joël D.
Goed bezig hoor. thumbs up

Dank je wel!

Damianw26
Fantastisch dat je de auto deze aanpak gunt, beter kan eigenlijk nietthumbs up

Dank je wel. De vorige eigenaar vond het ook geweldig. Was blij dat de auto zo terecht gekomen was

Audi80Coupé
Dat zijn absoluut geen halve maatregelen! Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt! thumbs up

Daar komen een heleboel foto's van voorbij!

Alvast even een foto van de vakantie.....

Leverde me veel glimlachen en duimpjes op van de BMW, Mercedes en Audi rijders onderweg. Dit hield hij makkelijk een half uur vol. Warmer dan dit werd hij niet.
Veel warmer dan zit zou ik ook niet prettig vinden als er gelijk rijwind aanwezig zou moeten zijn.

Weet nog wel met mijn Calibra V6, die tikte in de stad ook altijd de 100 graden aan in de zomer. Hoorde bij de auto, ventilatoren vollop aan. Maar eenmaal beetje snelheid ging de temperatuur weer rap naar beneden gelukkig.
In Latijns-Amerika en China is de Corsa B nog lang doorgebouwd, en daar krijgen ze heel wat voor de kiezen. Taaie wagentjes, ondanks hun olijke uiterlijk thumbs up Alleen de automaat is knudde maar daar heeft de jouwe geen last van.
AsconaGT
Veel warmer dan zit zou ik ook niet prettig vinden als er gelijk rijwind aanwezig zou moeten zijn.

(..).

Heb het altijd een rare schaalverdeling gevonden.. tussen de 90 en 100 zit, relatief, veel ruimte t.o.v. 'koud' tot aan de 90 graden.

Maar, écht een half uur lang, continue 5500 toeren gedraaid?
Weet niet of dat nou zo goed is voor een al flink gebruikte motor.. ook al is alles flink warm gestookt.. de druk opbouw wordt toch groot op alle draaiende delen, denk ik.
Kan een automotor toch wel hebben? Je zit nog een stuk van de toerenbegrenzer af.
Mechanix
Kan een automotor toch wel hebben? Je zit nog een stuk van de toerenbegrenzer af.

Kan hij inderdaad prima hebben. Ondertussen zitten de dorpels in kleur en gaan de andere panelen deze week in kleur. Kan niet wachten tot ik hem weer op kan halen!
opel-omega
Mechanix

Kan hij inderdaad prima hebben. Ondertussen zitten de dorpels in kleur en gaan de andere panelen deze week in kleur. Kan niet wachten tot ik hem weer op kan halen!

Snap ik! thumbs up

Heb ook leuke herinneringen aan de Omega.
Ik werkte eind jaren '90 begin '00 bij een universeel schadebedrijf wat onderdeel was van een Opel-dealer,
Dus ongeveer 50% van wat er binnenkwam was Opel.
Weet nog dat we een keer een open dag hadden en voor het publiek een "prijsvraag" hadden.
Stond een groene Omega station met een hele grote voorschade en mensen moesten gokken/raden voor hoeveel schade er aan die auto zat.
Ding was echt zo goed als nieuw en was van de politie.
Hey allemaal! Hier weer eens een bericht van mij.

Laatste tijd met veel andere dingen bezig (waar onder afvallen spinning smiley sticking its tongue out Al 14kg kwijt sinds het begin van de zomervakantie).

De Omega is terug eye popping smiley De garage heeft echt geweldig werk geleverd. Hij staat er geweldig bij. De gehele neus is dus gespoten, dorpels gelast en gespoten en een achterscherm heeft de zelfde behandeling ondergaan. De kwaliteit is echt prachtig. Het heeft me ook doen besluiten aan de start van het volgende jaar de deuren en achterklep te laten doen. Dan staat hij er 100% bij. Ik heb er dan ongeveer 3500 in gestoken in totaal. Niet gek als je dit ziet: Link (in uitstekende staat ook zoals de advertentie zegt grinning smiley )

De deadline die ik met de garage afgesproken heb ik 14 april als het internationaal Opel treffen is. Daar een prijs in mijn klasse mee naar huis nemen zou dan toch wel heel gaaf zijn dus gaan ons uiterste best doen (en daar veel zieltjes proberen te winnen om op me te stemmen). Komende week ga ik de Omega even goed wassen en dan nog even Musselkanaal on wheels meepakken. Erna gaat hij de stalling in. Ik zal later in de week eens wat beelden plaatsen van tijdens de restauratie.

Vanwege het afvallen vooral onderweg op deze:

Lekker hier in de omgeving het mountainbikeparcours over jagen. Ik heb het geluk dat er een mooie baan van 18km meteen achter mijn huidige woning start.

Verder met dit goede weer lekker veel ritjes met de TDM aan het maken. Als ik even naar vrienden moet of mijn ouders dan pak ik meestal de TDM. Die blijft ondertussen heerlijk door brullen. Mocht het qua werken de komende tijd weer wat aantrekken dan krijgt hij misschien nog gezelschap van een enduro drinking smiley in het voorjaar.

Dan als laatste de Corsa..... ja.... de Corsa grinning smiley Dat gekke ding blijft maar gaan. De komende week ben ik hem even een weekje kwijt aan mijn broertje. Die had (heel sneu) een Astra gekocht als eerste auto en die bleek liters olie te zuipen in 200km.... Hij had hem zonder pa en mij gekocht (we waren toen nog op vakantie) bij een garage waar zijn vriendin altijd heen ging. Garage heeft het blok als eens open gehad en wat dingen vervangen maar helpt niks. Als het goed is mag hij hem maandag daar achterlaten en opzoek naar wat anders. In de tussentijd neemt hij de Corsa even mee. Onze eigen garage heeft waarschijnlijk al een goede andere auto voor hem gevonden.

Van de week wel even met de Corsa voor een "pre apk" check geweest. Hij heeft een hoek wat roest en wilde de rest checken voordat ik straks in december bij de apk sta en alles verrot blijkt te zijn. Mocht dat zo zijn geweest had ik nu tenminste tijd wat anders te zoeken. De auto is dus op de brug geweest en hebben er even samen onderdoor gelopen met de schroevendraaiers... dan even rond steken alsof we seriemoordenaars waren grinning smiley Bleek dat die hoek wel meeviel en de andere kant al gedaan was. Verder was er een veerschoteltje wat krokant en een deel van de achteras. In totaal zo'n 350 euro aan laswerk.... Mijn eigen gedachte en ook het eerste wat de garage zei: Doorrijden. Hij gaat dus gelast worden en ik rij er nog een jaar in verder. De rest van de bodem was nog erg strak en de andere kanten van deze plekken waren al vervangen dus veel was het verder niet.
Mooi mooi! Fijn dat het zo goed gaat.

De Omega staat er echt extreem goed bij! Heel mooi.
Nico GTR
Mooi mooi! Fijn dat het zo goed gaat.

De Omega staat er echt extreem goed bij! Heel mooi.

Dank je! Ben er ook super blij mee!

Mechanix
Mooi al dat Opelnieuws, maar de Yamaha blijft natuurlijk het leukste!grinning smiley

Haha ja.... stiekem is de Yamaha wel mijn leukste voertuig. Daarop heb ik de meeste lol.
Hierbij even wat foto's van tijdens de restauratie. Ik heb van de garage een collectie van ruim 60 foto's gekregen van al het werk zoals gevraagd.

Wow! Ze hadden er zin in. Mooi werk en je kan er nu weer jaren tegenaan.
Engineer2
Wow! Ze hadden er zin in. Mooi werk en je kan er nu weer jaren tegenaan.

Dat was ook de opdracht grinning smiley Ze weten hoe precies ik ermee ben. Ze hebben echt topwerk geleverd
Zo wauw, wat een mooie update van je Omega zeg!

Ik ga vandaag ook even kijken in Musselkanaal, dus wie weet tot straks!
Dank je wel Durashift!

Pjötr
Zo wauw, wat een mooie update van je Omega zeg!

Ik ga vandaag ook even kijken in Musselkanaal, dus wie weet tot straks!

Thanks! De roestplekken die ik je in Diever heb laten zien zijn nu dus weg. De deuren en achterklep gaan nog gedaan worden. Heb je de auto nog zien staan? Ik ben rond 3 uur weg gegaan (haha weet het mag niet maar deden wel meer). Had er toen wel genoeg van. Er was me veel te veel getuned spul en ook niet echt het volk dat de Omega waardeerde. Op een gegeven moment de hele tijd keiharde muziek uit allerlei Golfjes en anderen die steeds de motor vol lieten gillen en vlammen uit de uitlaat gingen spuwen. Toen hadden pa en ik het wel gezien en zijn we er vandoor gegaan. Stonden verder wel een paar leuke andere wagens en mooie motoren maar was niet helemaal wat ik er van verwacht had.
Ah ja, ik heb inderdaad je Omega even goed bekeken ja. Mooi werk hoor!

Tja, ehm ik vind het een beetje een dubbel event ja, vorig jaar was het veel kleiner dus toen vond ik het enorm lang duren, dus dit jaar had ik de auto aan de zijkant bij de Lidl gezet. Maar, ik vond het wel leuk. Maar dat kwam ook omdat ik een paar bekenden had, die er ook stonden. Vorig jaar was de verdeling beter, maar jij stond ook echt tussen de tuning wagens, dat is ook minder inderdaad.

Ik vind het qua locatie wel waardeloos, zo'n lang kanaal, dat nodigt ook niet helemaal uit, maar ja daar kan de organisatie niets aan doen.
Thanks! De locatie hielp ook niet nee grinning smiley denk niet dat ik volgend jaar nog weer heen ga. Komend jaar gaan de overige panelen dus nog.
De Omega gaat bijna weer de stalling in. Het was een heerlijk jaar om te rijden, sleutelen en gewoon te genieten van de auto. Nog elke keer als ik hem zie staan krijg ik een glimlach en zodra ik achter het stuur kruip krijg ik nog elke keer dat speciale en goede gevoel van binnen. Ben zo blij dat ik hem heb gevonden en dat ik er zoveel werk in steek. Op de terugweg van Musselkanaal wilde mijn vader ook graag even rijden dus mocht hij terug naar huis sturen. De glinstering in zijn ogen was prachtig om te zien. Soms voer je dromen uit en stellen ze teleur..... voor mij totaal niet met deze droom
Zo vroeg al, ik zou er nog even van genieten als ik jou was.
Nog niet eens een nachtvorstje op komst de komende weken...
Carkiller
Zo vroeg al, ik zou er nog even van genieten als ik jou was.
Nog niet eens een nachtvorstje op komst de komende weken...

Voornamelijk omdat ik weer vol werk en de komende weekenden al dingen in de planning heb. Aan de Omega kom ik dan even minder toe. Het is dan goedkoper om hem geschorst in de stalling te hebben dan op de parkeerplaats. Het is mooi geweest voor dit jaar winking smiley Qua werk nu dus weer begonnen. Rij nu elke dag 80km enkele reis. De Corsa is dus weer goed aan het werk gezet. Enige wat ik bij de Corsa even moet kijken is de bestuurdersstoel. De stoel heeft wat steun verloren in de rug (na 2,6 ton en 18 jaar). Het schuim of de banden binnenin zijn nu kapot. Ik los het eerst even op met een dik kleed erover want kreeg last van mijn rug afgelopen week. Ergens volgende week ga ik even kijken naar een oplossing (stoel maken of een andere van de sloop plukken)

Nog even heerlijk over de kleine weggetjes wezen rollen en van de Omega en herfstkleuren genoten.
Het is hier thuis weer een saaie boel. De Omega staat al 2 weken in de winterstalling en de TDM zal dat voorbeeld deze week gaan volgen. Heb dit jaar langer doorgereden met de TDM en dat beviel prima. Met de kou geen enkele last. Nu er echter zout op de weg komt gaat hij naar binnen.

Twee weken terug nog lekker rondje Ketelmeer gedaan als wat langer stuk. Even een staarttasje met camera en een hapje eten en gaan.

Verder de winterbanden even een beetje toonbaar gemaakt. Ooit via de garage gekregen en nu even de ergste roest eraf gehaald met de staalborstel en van een kleurtje voorzien.

Vandaag dus even de auto op de krik (en de auto ging zelfs omhoog grinning smiley ) en gewisseld. Was eigenlijk ook zo klaar

Komende week gaat de Corsa nu voor een kleine beurt, laswerk en apk naar de garage. Zoals eerder al verteld zijn er 3 plekjes waar ze even bij moeten en dan kan hij er weer tegenaan. Hij blaast weer 150km per dag rond en dat zal in elk geval tot de zomervakantie zo doorgaan (en dan nog redelijk wat prive km in de weekenden en vakanties). Laatste tijd verbruik ik tussen de 1 op 16,8 en 1 op 18,2 tijdens mijn woon werk verkeer. Gemiddeld gezien hang ik meestal rond de 1 op 17,6. Teller staat nu op 266.xxx en die 3 ton gaan we gewoon halen grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close