Corsa B 1,2 16v + Opel Omega A 2,0 1992 + Yamaha TDM850 + Yamaha WR450f + Leasebakkie: Beslissing Corsa + restwerk Omega

Gepost door opel omega 
Was volgens mij inderdaad gewoon 1 versnelling geheel doortrekken. Zo'n TRX850 is inderdaad ook gaaf al vind ik de looks minder.

Vandaag voor de Omega nieuwe bougies en luchtfilter besteld. Verder even de Omega laten uitlezen. Bij volgas op hogere snelheid hield hij wat in. Aangezien de toerenteller ook wat lager aangaf had ik al wel een vermoeden. Van de week deed hij het ook en toen gaf hij kort een motorstoring aan (paar tellen) dat vond ik perfect want kon ik de sensor makkelijker identificeren. Blijkt dus inderdaad de toerensensor te zijn (krukassensor). Dus zodra je gas geeft en de toeren flink stijgen dan gaat de teller niet even snel omhoog. Dat zorgt ervoor dat de motor (computer gestuurd) even niet goed weet wat hij in moet spuiten en dus even in houd. Binnenkort die dus even vervangen. Tijdens normaal rijden merk je er niks van dus heeft geen haast.
Vandaag mooi even lopen sleutelen. De sensor is inderdaad kapot. Bij een koude motor geeft hij de juiste weerstand maar bij warme motor zit hij er ver naast. Die dus binnenkort even bestellen.

Verder vandaag even het luchtfilter en bougies geplaatst. Om de bougies te plaatsen even naar de garage gereden. De bougiesleutel die ik had liggen pastte wel op de nieuwe bougies maar niet op de oude. Bij de garage dus even de kleinere maat geleend en bij hem op het terrein de nieuwe erin gezet. Met mijn eigen momentsleutel ze op de juiste manier vast gezet en alles weer aangesloten. Motortje draaide erna weer als een zonnetje
Micha D.
Lekker bezig Lennart!

Thanks! Heb er ook erg veel plezier in. In mijn dagelijks leven als docent ben ik steeds met mijn hersenen bezig en veel praten en drukte enz. Dan vind ik het mechanische en duidelijke van een motorblok ook gewoon een heerlijke ontspannen bezigheid. Met een goed vraagbaak boek erbij en wat steun van de garage zijn er eigenlijk ook wel heel veel klussen die je gewoon makkelijk zelf kan.
Dat zijn leuke klusjes inderdaad! Fijn dat je direct wist wat er aan de hand was, scheelt een hoop tijd, frustratie en kosten thumbs up

Interessant dat de TDM iets meer vermogen maakt dan af-fabriek, wellicht zijn de carbs een keer ge-rejet? Sorry weet de Nederlandse benaming er niet voor maar in principe krijg je dan een andere gasnaald en sproeiers dacht ik. Bij mijn Vulcan schijnt het zo'n 10-15 pk winst te kunnen geven icm een modificatie aan het luchtfilter. Dat is best behoorlijk als je denkt dat ik het nu met minder dan 60 pk moet rooien yawning smiley
opel-omega
Thanks! Heb er ook erg veel plezier in. In mijn dagelijks leven als docent ben ik steeds met mijn hersenen bezig en veel praten en drukte enz. Dan vind ik het mechanische en duidelijke van een motorblok ook gewoon een heerlijke ontspannen bezigheid. Met een goed vraagbaak boek erbij en wat steun van de garage zijn er eigenlijk ook wel heel veel klussen die je gewoon makkelijk zelf kan.

Helemaal mee eens! In het dagelijkse leven op m'n studie doe ik erg weinig praktische dingen meer, dus dan is het heerlijk om in het weekend eens onder de motorkap te duiken en dit soort dingen te doen. Geeft ook veel voldoening. En je kunt zoveel zelf doen, vaak is het gewoon een kwestie van proberen.
De TDM is voor zover ik weet geheel standaard tot nu toe. Misschien dat ik daar binnenkort verandering in laat brengen als de kleppen gesteld moeten worden.

Verder weinig nieuws. Ik het de toerensensor vervangen en dat hielp al wel een heel eind. Nadat ik ook nog even de tank vol gegooid had met verse benzine liep hij al een stuk beter zonder inhouden. Denk dus dat het een boel troep was in het benzinefilter door de winter.

Verder hem even afgespoeld gisteren. Verder niet gewassen maar even wat actief schuim, spoelen en daarna wax met de sproeiers bij het tankstation.
Zeg nu zelf..... dit effect blijf ik verliefd op worden:

Sportdemper voor de TDM?grinning smileythumbs up

Mooi dat het probleem met de Omega ook weer gefikst lijkt te zijn. Heerlijk inderdaad om klusjes zelf op te knappen. Geeft veel voldoening, je leert ervan en het bespaart ook nog eens geld.
Haha nee geen sportdempers. Misschien nog wat andere dingen waardoor hij wat pk's erbij krijgt

Vandaag wel erg gelachen met de Omega. Gingen met een groep van 6 vrienden de natuur in. Even lekker wat foto's maken en wandelen. Ik met de Omega voorop en 2 vrienden erin en een Octavia achter me aan met de 3 anderen. Lag er een stukje van ongeveer een kilometer zandpad op de route naar een parkeerplaats. Was van dat lekkere zachte zand met een harde laag er onder. Dus lekker glad winking smiley Even in het bochtje het gas wat ingetrapt en hij gaf een prachtige drift rond het bochtje door dat zachte zand grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2018 22:33 door opel-omega.
Wel heerlijk de afgelopen week zo met dit weer lekker op de TDM naar werk even
Vandaag vrij dus poetsdag! Dus..... de motor op de bok en de Omega erbij en aan het werk.

De start rond 10 uur.

Mijn verzameling middeltjes erbij. Niks duurs allemaal Lidl of Action maar werken heerlijk

Wit was de kleur voor dit jaar toch?

Dat is 1 schoon!

Maar dan ook wel echt schoon

Toen de Omega aangepakt. Gewassen en geheel met de hand gepolijst

En als afslijting nog even een heerlijk rondje gereden en onderweg een foto gemaakt.
thumbs up Mooi werk weer. Had er niet echt bij stilgestaan maar wat een prachtige kleur groen op de Omega!
Ziet er allemaal weer strak uit, en geheel met de hand polijsten is een flinke klus.
Besteed dat meestal uit, kost wel wat maar is ook de moeite waard.

Corsa krijgt geen aandacht?
Bedankt voor de reacties! De kleur is inderdaad prachtig. Ook 1 van de hoofdredenen om deze te kiezen. De meeste zijn saai grijs of champagne kleur.

Met de hand is inderdaad een flink werkje. Als alles gedaan is qua spuit en herstelwerk gaat de garage dat ook nog professioneel doen. De Corsa krijgt ook zijn aandacht hoor. Qua wassen alleen even niet. De Corsa loopt nog rond de 2,5 ton en brult wel verder. Over een paar weken weer een grote beurt en twee nieuwe voorbandjes en dan kan hij weer door. Zoals ik het nu zie lopen red hij de 3 ton nog wel. Niet moeders mooiste maar hij doet zijn taak prima. Heb er nog wel wat plannen mee maar dat vertel ik later nog wel......
Is de Corsa nog hersteld na de schade, of heb je dat maar zo gelaten? Wel mooi dat hij het zo goed blijft doen!thumbs up
Mechanix
Is de Corsa nog hersteld na de schade, of heb je dat maar zo gelaten? Wel mooi dat hij het zo goed blijft doen!thumbs up

De Corsa is helaas nog niet hersteld. Momenteel ook weinig prioriteit. Het dak laat zijn blanke lak nu ook los door de zon dus veel geld wil ik er nu niet in stoppen. De kleur is helaas erg zeldzaam dus er komt maar weinig voorbij. Had vorige week een leuke donor gevonden maar daar wilden ze te veel geld voor. Ik kijk het momenteel dus even aan. Ik krijg echter wel steeds meer zin om de Corsa mijn volgende project te maken als de Omega "klaar" is. Je eerste auto is toch iets speciaals en het is een leuke volgende optie vind ik. De Omega is/was vooral wat cosmetisch werk en klein mechanisch werk. De Corsa zou dan weer een stap moeilijker in alle opzichten zijn zonder dat de kosten hoog zijn. Op die manier zou ik dan mijn vaardigheden weer verder helpen en mijn eerste autootje kunnen sparen. Voorlopig brult hij echter prima verder dus is er niet zo'n haast bij.

Verder met de Omega even lekker een rondje gereden na een lange werkdag. Even stoer poseren mag dan wel onderweg grinning smiley

Vandaag met de Omega naar het werk zodat mijn broertje de Corsa kon gebruiken. Kon het niet laten om onderweg even te stoppen.

Zeker een mooie Omega, 1 jaartje jonger dan mijn Corsaatje en als mede motorrijder kan ik de Yamaha TDM óók wel waarderen smiling smiley
Man man man wat ben ik jaloers op jouw mooie Omega, echt een prachtige auto in de mooiste kleurstelling/uitvoering en een lekkere motor in het vooronder thumbs up
Bedankt mannen! Ben er zelf ook enorm blij mee. Ben enorm blij dat ik niet voor zo'n saaie grijze gegaan ben. Wij hadden vroeger een metallic blauwe wat ik nog een mooiere kleur vond maar merk dat dit toch wel wat meer bijzonder is en meer diepte geeft. Vandaag de Corsa weer terug gehaald dus nu weer wat kleiner op pad grinning smiley
Vrijdag een afspraak met een Duitser die een Corsa heeft staan in mijn kleur om een nieuwe motorkap, spatbord en deur (en misschien voorbumper) eraf te halen. Het is even 180km heen en 180km terug rijden maar zijn prijs was netjes en mijn kleur is nu eenmaal heel erg zeldzaam. Hopelijk lukt het allemaal en dan is de Corsa ook weer in "redelijke" staat aan de buitenkant. Verder ga ik het dak laten wrappen als de prijs meevalt. Blanke lak laat los dus lijkt erg lelijk en ik ben bang voor roest. Even een zwarte wrap erover lijkt wat netter en beschermt voorlopig het dak totdat ik weet wat ik er verder mee wil
Mooie foto's van je Omega! Goed dat je geduldig bent gebleven in je zoektocht en een topper hebt gescoord.
rzasa
Mooie foto's van je Omega! Goed dat je geduldig bent gebleven in je zoektocht en een topper hebt gescoord.

Thanks! Ook heel erg blij mee
Joël D.
Ziet er goed uit hoor. thumbs up

Thanks thumbs up Heb nu voor de zomervakantie een hele lijst gemaakt met dingen die ik nog wil laten doen en dan moet hij helemaal top zijn
Wat goed nieuws van je onderdelen van de Corsa!

Trouwens, ik zag een tijdje terug deze Omega, die heeft zelfs nog een spoiler achterop, staat ook mooi! Jouw velgen vind ik trouwens echt super mooi!

Jij komt ook uit het Noorden toch? (ben het even vergeten) Wie weet zie ik jou en je Omega nog eens! Was jij toen ook in Hoogeveen geweest?
Pjötr
Wat goed nieuws van je onderdelen van de Corsa!

Trouwens, ik zag een tijdje terug deze Omega, die heeft zelfs nog een spoiler achterop, staat ook mooi! Jouw velgen vind ik trouwens echt super mooi!

Jij komt ook uit het Noorden toch? (ben het even vergeten) Wie weet zie ik jou en je Omega nog eens! Was jij toen ook in Hoogeveen geweest?

Mooie spot! Als ik me niet vergis 1 van het Omega forum. Die is nog gekker dan dat ik ben grinning smiley Die is de zelfde kleur als mijne maar een 2,6. Is een tijdje terug bijna geheel gespoten en de hele ophanging is er onder weg geweest en opnieuw opgebouwd.

Ik ben toen helaas niet meer in Hoogeveen geweest. Er kwam toen helaas wat tussen. Eerst volgende is Diever op 14 juli. Stuur anders even een pb met waar jij vandaan komt
Ah okay, leuk, een hele mooie dit, ook onder de motorkap.

Diever staat ook bij mij op de planning, ik ga wel als bezoeker en dan daarna naar Zuidwolde. Daar is ook een event. Ik vond vorig jaar de opkomst in Diever te klein om me de hele dag te boeien, Zuidwolde was een keer zo groot. Maar Diever is ook leuk, mooie omgeving!

Jammer, maar ik denk dat Hoogeveen volgend jaar wel weer plaats vind, ik ben dit jaar ook niet geweest. Ik heb zelf geen Opel, en vond daarom het leuker om naar Youngtimer Event te gaan. Maar Hoogeveen was geloof ik wel geslaagd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2018 18:40 door Pjötr.
Pjötr
Ah okay, leuk, een hele mooie dit, ook onder de motorkap.

Diever staat ook bij mij op de planning, ik ga wel als bezoeker en dan daarna naar Zuidwolde. Daar is ook een event. Ik vond vorig jaar de opkomst in Diever te klein om me de hele dag te boeien, Zuidwolde was een keer zo groot. Maar Diever is ook leuk, mooie omgeving!

Jammer, maar ik denk dat Hoogeveen volgend jaar wel weer plaats vind, ik ben dit jaar ook niet geweest. Ik heb zelf geen Opel, en vond daarom het leuker om naar Youngtimer Event te gaan. Maar Hoogeveen was geloof ik wel geslaagd

Dan gaan we elkaar zeker zien in Diever thumbs up

Hoppa! Tijdens een onderdelentrip naar Duitsland een mooie kilometerstand gehaald!

Vandaag met de Corsa en aanhanger naar Duitsland gegaan. Een Duitser had een Corsa in mijn (zeer zeldzame) kleur staan als "schalchtfest". Ik heb er opgehaald: Motorkap, spatbord en bumper. De deur was helaas een berg roest. De nieuwe panelen zijn niet perfect maar dat is de rest van de auto ook niet (en was de prijs ook naar). Het ziet er nu in elk geval weer netjes uit. Ik moet dus nu alleen nog een deur vinden.....

De foto's van het eind resultaat komen eind volgende week even. Ik plaats ze hier via facebook en wil even mijn garage klieren dus wil nog niet dat hij het ziet.

Tijdens het klussen ging trouwens het spatbord, bumper en motorkap eraf en het verbaasde me hoe strak alles eronder nog is. Zoals de A stijl nog geen enkele roest onder het plaatwerk. De roest die er dus op sommige plekken opzit is echt enkel plaatwerk. Structureel is hij nog keihard.... Laat mij de wijzer toch wel steeds meer richting compleet opknappen uitslaan

Kar erachter en gaan. 180km te gaan. Let op de schade en de motorkap. Zodra je de voorrand van de motorkap vastpakte zonder handschoenen kon je weer 3 nieuwe tetanus prikken halen grinning smiley

Want hier was ik zat van!

Dan thuis alles eraf (ook de motorkap)

Op de voorbalk die altijd in de regen en bende hangt alles nog erg strak

Berg oud ijzer

En alles weer netjes schoon. Nu nog een deur..... De "nieuwe" panelen zijn misschien niet perfect maar dat is de rest van de auto ook niet. Nu in elk geval weer een heel stuk netter en over een tijd pak ik het wel grondig aan.
Pjötr
ZO dat is mooi werk!!thumbs up

Knapt ie weer van op!

Dank je. Komend weekend ofzo nog even alles wat bijstellen en de nieuwe panelen polijsten. Dan is alles weer mooi gedaan.
Dat is een hele verbetering.

De deur ziet er ook niet heel aftands uit. Zou het geen oplossing zijn met een lakstift in de juiste kleur, bijtippen, polijsten en camoufleren met een sticker er overheen? Zoals de deur sticker van de Peugeot 106 Rallye maar dan hoger geplaatst. Verstoppen door de aandacht erop te vestigen?
Wat een verbetering zeg! De goede oude praktijk van met sloopdelen snel je auto opknappen. Met een beetje geluk en nu rij je weer in een Corsa waar je je niet voor hoeft te schamen. Je bent wel weer een stuk lastiger te spotten nu zo zonder kenmerkende deuk. Maar dat maak je wel weer goed door je zeldzaam mooie Omega.
Engineer2
Wat een verbetering zeg! De goede oude praktijk van met sloopdelen snel je auto opknappen. Met een beetje geluk en nu rij je weer in een Corsa waar je je niet voor hoeft te schamen. Je bent wel weer een stuk lastiger te spotten nu zo zonder kenmerkende deuk. Maar dat maak je wel weer goed door je zeldzaam mooie Omega.

Klopt! Ging erg makkelijk. Was erg lastig de juiste kleur te vinden maar het monteren is een eitje. Vrienden op fb helemaal verbaast wat het is heel moeilijk en veel werk denken ze..... paar schroeven los en zorgen dat je niks overhoud als je het er weer op hebt gezet grinning smiley Ik vind het ook gewoon geweldig om te doen en erg mooi dat ik op zo'n simpele manier mijn wagentje er weer een stuk beter uit kan laten zien. De onderdelen krijgen zo ook een tweede leven wat ik ook wat waard vind. Mij spotten is nog steeds wel makkelijk hoor grinning smiley Mocht je een groene Corsa met gillende motor je voorbij zien vliegen kun je er vanuit gaan dat ik het ben grinning smiley

Nico GTR
Keurig! Op naar de 3 ton! smileys with beer

Thanks. Dat gaat vast lukken denk ik. Voorlopig zijn de belangrijke onderdelen nog in prima staat. Koppeling is nog lang niet versleten (en druk ik er voor 70 euro dan wel zelf in). Motortje gilt het nog uit en gebruikt nog maar weinig olie (1 liter per 4000/5000 km) en de versnellingsbak doet alles perfect. Kan gewoon ook geen redenen bedenken om wat anders te kopen momenteel.
Vandaag even hard gewerkt. Mijn broertje gaat 50km verderop wonen bij zijn vriendin. De laatste maanden woonde hij er al de halve week maar nu langzaam aan gaat hij helemaal over. Ze hadden dus een nieuw bed besteld en die zou volgende week binnenkomen. Kregen ze gisteren een belletje dat hij er vandaag al was. Pa en ma zouden het volgende week doen met de Insignia maar dat kon nu dus lastig. Ook moest er nog een fiets gebracht worden en een andere weer mee naar huis. Jullie snappen het natuurlijk al.... ik had een vrije dag dus er kwam meteen een roep om hulp..... Vandaag dus even geholpen. De Corsa stond bij de garage voor een grote beurt en twee nieuwe bandjes maar het wagenpark heeft meer trekhaken......

Was nog een hufterig zwaar karretje met dat grote bed, al had de Omega er geen enkele last van. Mooi door de drukke stad geblazen en de boel afgezet. Zwaar tillen zo'n boxspring en onhandig in elkaar zetten. Bij de winkel wel erg gelachen. Die kar stond erg strak geparkeerd. Beide kanten zo'n 20 cm ernaast en om er te komen een krap bochtje langs een paaltje maken. Toen we weg reden gaven ze dus aan dat als we terug waren we maar even moesten roepen dan kwamen ze de kar op de hand er wel tussen zetten..... Dacht het dus lekker even niet grinning smiley In de achteruit, drie keer brullen en in 1 beweging zo achteruit de kar ertussen gereden cool smiley

Verder de tijd ertussen even gebruikt voor een schoonheidsupdate aan de TDM. Achter het voorwiel hangt de radiator met ervoor een steenslagscherm. Deze heeft door de jaren heen altijd in de rijwind, regen, bende en viezigheid gehangen en werd minder:

Aangezien deze te zien is als je de motor van voren bekijkt heb ik deze opgeknapt. Even goed kaal geschuurd en weer in de matzwarte verf gezet met een spuitbus en weer helemaal netjes. Kan hij er weer tegenaan:

Na een gouden tip van Micha weer een mooie optie rijker. Originele en nieuwe zonneschermen voor de achterramen. Zitten nog in de originele verpakking. Een optie die bij wijze van spreken 3 mensen ooit hebben gekozen. Voorlopig laat ik ze nog even in de verpakking zitten om na te denken hoe ik ze ga plaatsen. Ik wil ze er niet constant in hebben zitten (beetje lompe dingen) maar je hoort ze eigenlijk te schroeven en dus te boren in de deurpanelen. Ik heb nog plakkers van die Tesa plakspijkers liggen en denk dat ik ze daarmee vastzet als ik ze erin wil (speciale evenementen enz)
Ga je zaterdag nog naar Diever?

Mooi zonnescherm heb je scoort !thumbs up
Pjötr
Ga je zaterdag nog naar Diever?

Mooi zonnescherm heb je scoort !thumbs up

Zeker weten! Ik ben erbij
Wat is er zaterdag te doen in Diever als ik vragen mag? Een Opel meeting?
Zaterdag is er oldtimerdag in Diever.

Wij gaan zaterdag ook, waarschijnlijk zijn maat en ik er op tijd, want we willen om 13.00 in Zuidwolde zijn. Wij doen 2 events in een keer, ik vond vorig jaar de dag iets te lang in Diever. Maar met mooi weer erbij is 't misschien nu wel weer anders.

Kom jij uit de buurt MR PNG?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2018 19:17 door Pjötr.
@ Pjötr, ik woon in Hoogeveen.
Zaterdag’s moet ik werken (Drachten) maar meestal ben ik redelijk vroeg klaar en zou ik wel over Diever naar HGV kunnen rijden.
Zuidwolde is hier ook best wel dichtbij.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close