Corsa B 1,2 16v + Opel Omega A 2,0 1992 + Yamaha TDM850 + Yamaha WR450f + Leasebakkie: Beslissing Corsa + restwerk Omega

Gepost door opel omega 
Hey allemaal,

Lange tijd dat ik hier geweest ben! Eindelijk een topic openen over mijn eigen auto. Sinds december werk ik als docent via een detacheringsbureau.
Ik had toen ik aangenomen werd binnen een paar dagen een auto nodig dus snel naar mijn bevriende garage gegaan. Deze had op zijn achterterrein nog wel wat staan. Kon voor weinig geld een Corsa B meekrijgen met 191.000 km op de klok. Hij vertrouwde de auto dus dan geloof ik het wel grinning smiley



Ondertussen in 4 maanden tijd 10.000km mee gereden. Vandaag hem maar eens goed gewassen:



Hij heeft de bekende Corsa roest lip en overal wat steenslag roest maar het rijd en bevalt voorlopig prima. De komende 2,5 maand gaan er nog 10.000km over de teller. Ondertussen maar eens kijken naar wat anders want met 40.000/ 50.000 km per jaar is iets met wat minder ervaring wel fijn. (teller staat nu op 201.500km)

En dat gevaarte op 2 wielen met meer pk's? Dat is een Yamaha TDM 850 uit 1999. Gekocht met 31.500 km op de teller en nu in 1,5 maanden er 1200km bij op gezet.





28 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2019 16:25 door opel omega.
Hehe, leuke Corsa, lijkt wel dezelfde kleur als mijn Fiesta heeft!grinning smiley

Zo'n TDM schijnt ook wel een fijne fiets te zijn, lekker ploffen met een tweecilinder.
Welkom terug.

Dat is een mooie Corsa en het is er een met een beetje ervaring. Waarom wil je hem vervangen, twee ton is toch niet zo veel?
Welkom terug! Zo'n Corsa blijft leuk, en deze is nog wel mijn favoriete kleur ook! De TDM staat er mooi bij, ooit wil ik nog eens een TRX met dikke uitlaat of anders een zwaar verbouwde TDM thumbs up van de week m'n VFR750 verkocht maar denk niet dat het lang duurt voordat het weer gaat kriebelen.

Veel succes met de zoektocht smiling smiley
Welkom Lennart! Eindelijk een topic hier big smile smiley. Leuke combinatie zo.
Quote
opel-omega

En dat gevaarte op 2 wielen met meer pk's? Dat is een Yamaha TDM 850 uit 1999. Gekocht met 31.500 km op de teller en nu in 1,5 maanden er 1200km bij op gezet.


Topmotor zo'n TDM 850. thumbs up

Ik heb vorig jaar zijn broer gekocht, die is nu 14k km's verder.
En wat auto betreft zitten we ook in de buurt.. winking smiley

Die laatste is inmiddels 136k verder...
De Corsa ziet er zo op het oog nog keurig uit zeg. Ik kan me voorstellen dat je bij een dergelijk kilometrage iets nieuwers zoekt maar goedkoper dan dit kun je waarschijnlijk niet rijden smiling smiley
Leuke Corsa en fijne motor. Mooie combinatie.

Ik kan me wel voorstellen dat je de Corsa wilt omruilen voor wat nieuwers. Mijn zoveel kilometers kom je snel met problemen te staan. Maar... Je hoeft niet te haasten zolang de Corsa het blijft doen.
Quote
Twix
Leuke Corsa en fijne motor. Mooie combinatie.

Dank je! winking smiley
Quote
Idefiqs
Quote
Twix
Leuke Corsa en fijne motor. Mooie combinatie.

Dank je! winking smiley

Ha ha. Dat is een goeie. Nee, jij had een GS moeten kopen, niet een wannabe van Yamaha. smiling bouncing smiley
Quote
Twix
Quote
Idefiqs
Quote
Twix
Leuke Corsa en fijne motor. Mooie combinatie.

Dank je! winking smiley

Ha ha. Dat is een goeie. Nee, jij had een GS moeten kopen, niet een wannabe van Yamaha. smiling bouncing smiley

Dat zijn jouw woorden, BMW's gaan mij te vaak kapotstuk. Een collega van mij is via Siberië naar Zuid-Korea en Japan gereden, twee hadden een GS. Bij de één was de complete achterbrug afgebroken en de andere was ook uitgeschakeld (weet niet waaraan). Voor hem nooit BMW, hij heeft een Triumph Tiger1200. Die heeft de terugreis in de zeecontainer alleen niet overleefd....

De cardan's gingen in 1990 al stuk bij BMW en doen dat nog steeds. Yamaha's zijn kwalitatief vele malen robuuster dan BMW's, hier in NL is het een statusmotor. (GS) Rijdt prima hoor, alleen niet beter dan de Supertenere.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2017 14:20 door Idefiqs.
Quote
Idefiqs
Quote
Twix
Quote
Idefiqs
Quote
Twix
Leuke Corsa en fijne motor. Mooie combinatie.

Dank je! winking smiley

Ha ha. Dat is een goeie. Nee, jij had een GS moeten kopen, niet een wannabe van Yamaha. smiling bouncing smiley

Dat zijn jouw woorden, BMW's gaan mij te vaak kapotstuk. Een collega van mij is via Siberië naar Zuid-Korea en Japan gereden, twee hadden een GS. Bij de één was de complete achterbrug afgebroken en de andere was ook uitgeschakeld (weet niet waaraan). Voor hem nooit BMW, hij heeft een Triumph Tiger1200. Die heeft de terugreis in de zeecontainer alleen niet overleefd....

De cardan's gingen in 1990 al stuk bij BMW en doen dat nog steeds. Yamaha's zijn kwalitatief vele malen robuuster dan BMW's, hier in NL is het een statusmotor. (GS) Rijdt prima hoor, alleen niet beter dan de Supertenere.

In 1990 sleet de cardan stuk - in de eerste wphb's stond geen onderhoud, later werd geadviseerd om eens in de 60k te smeren met staburags en de laatste adviezen zeggen bij iedere bandenwissel. Bij de nieuwste BMW's breken soms spontaan stukken uit carterdelen en dergelijke, het lijkt wel alsof ze het spuitgietproces opnieuw aan het uitvinden zijn.
Bij mijn BMW is de elektra slecht, van moderne BMW's hoor ik vaak dat de dealer hem weer eens 'aan de kast heeft moeten hangen' en dat er dingen stuk gaan waarvan ik denk: Bij andere merken...... Bijvoorbeeld een ABS sensor die voor slechts 1200 euro ingebouwd wordt.
Luxe heeft een prijs en bij BMW schrijven ze niet met een vork maar met een hark. Waarbij ik wel de opmerking wil maken dat de dealers / specialisten niet rijk lijken te worden van het knutselen aan BMW's.
Daarnaast is de nieuwste policy van BMW Nederland om geen originele onderdelen meer te leveren aan hobbyisten. Gaat er dus nu iets stuk aan mijn K75 wat niet als aftermarket of tweedehands onderdeel leverbaar is, wordt mijn K75 een onderdelen-slopertje of de aandrijving van een padvinders-vlet.

Ik vind dat BMW Nederland daarmee de verkeerde koers uitgezet heeft. Ik zou zelf willen pleiten voor een open handel, goede documentatie en interface / software voor een betaalbaar prijsje. Zodat je als dhz-er niet gelijk met beide smeerklauwtjes in het haar staat als het ding weer eens hikt.
Dat doehetzelven was ooit de kracht van de oude boxers, kijk ook eens naar het langdurige succes van HD's en Guzzi's. Je kan bij die motoren zelfs met een setje verfrommelbaar gereedschap van de Action al heel veel doen - vooral stuk maken.


De TDM lijkt mij is een heerlijke fiets, ik hoor er eigenlijk alleen maar halleluja verhalen over. Ik heb wel eens met een Transalp gereden en dat reed heerlijk. Je ziet ook dat er een relatief grote groep motorrijders is die het gemak van de allroad en supermotard heeft ontdekt. Heerlijk handelbaar, snel en smal. Jammer genoeg is er nog maar weinig aanbod van dit soort motoren op de tweedehandsmarkt.
Ik hoor het te vaak. Laatst ook iemand die zijn GS weer inruilde vanwege veel problemen, die overigens wel weer een GS nam.

De kwaliteit van de marketing is vele malen beter dan dat van hun product vrees ik.
Quote
Idefiqs
Ik hoor het te vaak. Laatst ook iemand die zijn GS weer inruilde vanwege veel problemen, die overigens wel weer een GS nam.

De kwaliteit van de marketing is vele malen beter dan dat van hun product vrees ik.
De marketing van BMW is prima in orde.

Veel mensen die een BMW rijden zijn er echt van overtuigd dat ze het beste van het beste rijden. En eerlijk gezegd: de modellen van voor 2000 haalden met gemak kilometerstanden waar concurrenten alleen maar konden dromen. Bovendien werden er goede materialen gebruikt waardoor roest en andere ellende eigenlijk niet voorkwam.
Als ik naar mijn K75 kijk: Hij heeft nauwelijks roest (motor is van 1991, ook met pekel gebruikt zonder preventieve maatregelen) en er staat 200.000 op de teller. Starten is lopen, olieverbruik is vrijwel nihil, hoewel er na een paar maanden stilstaan wel een rookpluimpje uit komt. Ik zou een dikkere olie kunnen gebruiken, de olie die ik er in gooi (5W40) mag gebruikt worden tot temperaturen van ongeveer 25 graden. Bij hogere temperaturen wordt 15W50 voorgeschreven.
Alleen de schakelaars en stekkerverbindingen blijven achter in kwaliteit, ik weet dat ik eerst alle schakelaars even moet proberen als hij een paar maanden stil gestaan heeft (deze motor staat altijd buiten, hij is te groot voor mijn schuur).

Maar ik hoor over moderne BMW's vooral geklaag over hele hoge reparatie-rekeningen; kennelijk werkt de fabriek alleen op maandag. Terwijl een simpel budgetfietsje (bijvoorbeeld de GS500 - nieuwprijs ongeveer een derde van een BMW) tegenwoordig net zo goed de hand niet omdraait voor een tonnetje op de teller.
Hoge tellerstanden is niet het exclusieve domein van BMW, dat heeft meer te maken met het feit dat het vaak echte tourmachines zijn. Japanse fabrikanten hebben die minder in hun modellenreeks. Als ze deze wel hebben draaien ze daar hun hand niet voor om, die collega wereldreiziger bijvoorbeeld heeft naast zijn Tiger 1200 voor woon-werkverkeer een Honda Pan European met 265.000 op de klok.

Maar die K serie van BMW schijnt dan inderdaad wel weer goed te zijn, er zit als ik mij niet vergis een viercilinder autoblok onder die robuuster zijn dan de boxers.

Verder is een een BMW een marketingconcept, een KTM stuurt veel beter weet ik uit eigen ervaring. Mijn Yamaha XT1200 Supertenere doet qua rijden niet onder voor de GS.
De TDM is inderdaad heerlijk. Een goede die me bij houd op dijkjes en andere bochtige weggetjes. Enkel op de snelweg merk je dat anderen soms meer pk's hebben. Blijft gewoon een geweldig apparaat. Ik tour er lekker op rond de laatste tijd.

De Corsa staat ondertussen op 203000 km. Over 2 weken een eerste beurtje. Kwam er gisteren wel achter dat mijn achterdemper niet meer in de "beste" staat is.



Even bij de garage langs gegaan om het te vertellen zodat hij er een nieuwe onder kon drukken tijdens de beurt (kost maar 30 euro).
Zijn reactie? Hij brult nog niet en is enkel het hitteschild. Die pakken we later wel, voorlopig volgas door. Daar hou ik nou van. Als het een duurdere auto zou zijn waar ik een gevoel bij heb zou ik het vervangen willen hebben maar hij snapt precies wat dit voor mij is: vervoer. Dus niks geen onnodige reparaties.

Ondertussen rolt hij prima door. Hij gebruikt een litertje olie op de 4000/5000 km en start elke dag. Prima wagen dus voor mij doeleinden voorlopig
ondertussen gaat de teller richting 209000. Afgelopen week nieuwe remblokken en schijven gehad voor 95 euro en weer verder nu. Blokken waren versleten en de schijven nog redelijk. De schijven hadden echter nogal een richel erin zitten en aangezien deze 18 euro per stuk waren meteen ook laten doen.
Nu dus al 18000 km gedaan met de Corsa sinds begin december. Enige onderhoud waren de remmen en een kleine beurt
Quote
Mechanix
Goedkope kilometers dan!thumbs up

Dat vind ik ook grinning smiley Gaat erg lekker zo
Ik krijg momenteel 16 cent per kilometer dus kom goed uit. Ongeveer 1 a 2 cent per km aan onderhoud (kleine beurt en olie meegerekend) en zo'n 10/12 cent per km aan brandstof (afhankelijk van mijn humeur 1 op 13 tot 1 op 16).
De afgelopen 5 weken vakantie gehad en met de Corsa een geweldige trip gemaakt. Ik heb 7000km door 12 landen gereden en verschrikkelijk veel gezien. De Corsa doorstond alles perfect. Of het nu 120 km achter elkaar bergen zijn van 15% omhoog, omlaag en dan weer omhoog enz waren of lange stukken op de snelweg rijden bij 44 graden..... Geen enkel probleem of raar geluid.

Vol plezier en trots was ik dus op weg naar Nederland terug met verse ideeën in mijn hoofd om de Corsa op een paar punten wat te verbeteren of op te knappen. Jullie kennen dat allemaal vast wel. Helaas vond iemand nodig dit te verpesten.......

Op de autobahn een file en je rijd op ruime afstand van je voorganger. Lekker de muziek aan en relaxed rijdende naar je volgende plek. Het verkeer trekt op en je rijd rustig mee op de linkerbaan. De bestuurder rechts van je ziet dan opeens dat je baan wel 80 rijd in plaats van 78 zoals zijn baan doet. Daar moet gebruik van gemaakt worden!!! Hij gooit hem ertussen en weg is je ruimte.... meteen erna gaat het verkeer vol in de remmen......

In de seconde erna heb je twee keuzes. Of hem achter in zijn auto zetten, gewond raken, geen rijdende auto meer hebben en waarschijnlijk nog wel de schuld krijgen in het woord tegen woord.... andere keuze was het gat ernaast zo goed mogelijk pakken en je vingers kruizen. Ik koos optie twee. Ging perfect tot de ruimte ophield en mijn banden het gras raakte. Vangrail dus van voor tot achter geraakt. De auto die het allemaal veroorzaakte ging er natuurlijk meteen vandoor.

Aangifte gedaan bij de politie hier maar zonder kenteken kunnen ze niks. Aan de complimenten van de politie op hoe je hem gehouden hebt in de situatie heb je dan weinig. De nieuwe remmen werkten wel goed.... Politie zag 4 mooie sporen van alle banden. Had de dag erna wel last van mijn voet zo hard had ik het pedaal naar de bodem getrapt. Nu dus balen. Ben aan het zoeken naar een deur en spatbord in de juiste kleur (Z377 mocht iemand een sloper tegenkomen!). Dan met het plastic van een sloper blijft enkel de streep op het achterspatbord over.

Ben er wel enorm sneu van. Natuurlijk had de Corsa zijn plekjes enz maar ik had hem altijd perfect schoon en had heel veel plezier aan het autootje. Dan moet iemand dat weer zo verpesten..... Baal gewoon ook vooral dat het door iemand anders komt en dat die persoon er dan nog vandoor gaat ook. Als ik zelf een paaltje gemist had of door een domme actie hem om een boom gehangen had had ik er meer vrede mee kunnen hebben. Nu dus maar hopen dat ik een set panelen kan vinden. In het aller uiterste geval koop ik op marktplaats een 400 euro Corsa in deze kleur en wissel de panelen. Dan gooi ik de 400 euro Corsa weer online of in de handel voor wat de gek ervoor geeft.


Ik zag het op Facebook, pech hoor.sad smiley
En zo te zien kwam je maar een paar centimeter te kort...

Donor auto lijkt me ook de goedkoopste optie.
Dus als iemand een sloper weet laat het alsjeblieft weten
Quote
Carkiller
Ik zag het op Facebook, pech hoor.sad smiley
En zo te zien kwam je maar een paar centimeter te kort...

Donor auto lijkt me ook de goedkoopste optie.

Dank je! Het was inderdaad bijna goed gegaan. Klap was ook niet hard. Toen ik alleen de berm raakte was het over. Toen trok hij die kant op en tikte er tegenaan.
Zoiets?

Of deze.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2017 23:08 door Carkiller.
Quote
Carkiller
Zoiets?

Of deze.

Wow top! Heb die sloop net een uur geleden een mail gestuurd om onderdelen maar dit had ik nog niet gezien! Morgen meteen bellen/ heen!
Succes morgen.

Deur is zo overgezet, spatbord is iets meer werk.
Die eerste heeft zelfs een betere motorkap dan die van mij..... Dat zou top zijn mocht de kleurcode goed blijken (zijn kleuren die er erg op lijken)
Moet goed komen, volgende keer weer een foto van een onbeschadigde Corsa posten.winking smiley
Ai, wat balen! Maar zo te zien geen gebrek aan reserve-onderdelen. Dat is dan weer het voordeel van een oudere Corsa.
Ah volgende keer maar een dashcam meenemen dan? confused smiley . Ik zie het laatste tijd ook veel vaker gebeuren dat mensen zonder te kijken hun auto voor je gooien. Zo hier ook een aantal keer op de A15. Het interesseert ze geen reet tegenwoordig want ja de verzekeraar dekt het wel als iemand achter op mijn wagen knalt..
Quote
Carkiller
Moet goed komen, volgende keer weer een foto van een onbeschadigde Corsa posten.winking smiley

Helaas zeggen ze dat de Corsa al in de pers verdwenen is (ondanks dat de advertentie nog online is).

Dashcam gaat er inderdaad komen zo snel mogelijk. Vandaag bij een sloop hier voor 5 euro alvast een spatbordrand achter gehaald en een stuk siertrim. Beginnetje is er dus. De kleur is vrij lastig helaas. Had ik een zilveren of zwarte gehad was het een stuk makkelijker geweest. Ik hou mijn ogen en oren in elk geval open de komende tijd.
He bah, dat is ontiegelijk lullig thumbs down

Gelukkig ben je er wel nog redelijk goed vanaf gekomen, en goed van je dat je de Corsa weer netjes wil maken.
Quote
PascalD
Welke regio zoek je voor een sloper?

Ik woon in de kop van Overijssel dus alles boven Zwolle zou prima zijn. Als er echter een spatbord of deur (en wie weet een roestvrije motorkap...) ergens ligt die gegarandeerd goed is maakt me het weinig uit. Dan combineer ik het gewoon met een museum of iets dergelijks.

Heb nu weer drie slopers gemaild die een op het oog geschikte schade auto hebben voor één van de genoemde onderdelen. Nu even afwachten of de kleurcode goed is.
Quote
BleuZ NL
He bah, dat is ontiegelijk lullig thumbs down

Gelukkig ben je er wel nog redelijk goed vanaf gekomen, en goed van je dat je de Corsa weer netjes wil maken.

Dank je. Inderdaad lullig. Vooral omdat die ander er vandoor gegaan is.
Weet iemand trouwens of er een verschil zit tussen een deur met of zonder elektrische ramen? Lijkt me zelf van niet en dat ik dus alles uit mijn deur wel in de andere zou moeten kunnen stoppen maar weet iemand het zeker?
Bah naar zeg. Wat jou is gebeurd is ook echt een van mijn gróótste ergernissen in het verkeer.

Ik houd namelijk ook altijd ruim voldoende afstand op mijn voorligger, maar zo nu en dan heb je dan van die droeftoeters die dan denken "HEE, EEN BEETJE RUIMTE, DAAR MOET IK MEZELF TUSSEN PROPPEN"
confused smiley
Snap echt niet dat mensen niet inzien dat dit to-taal zinloos en vooral onveilig is.

Hoop dat je in ieder geval snel die onderdelen kan fixen! En ondanks alles toch fijn dat het idd bij deze lichte schade gebleven is
Man wat lullig zeg! Ben je zelf nog zo voorzichtig, doet iemand anders het! Ik hoop dat je alle onderdelen kunt vinden!

Btw, met mijn BX heb ik ook alle deuren omgezet, waarvan er 3 slingers hadden ipv elektrische ramen. Het binnenwerk was hier allemaal hetzelfde, met als verschil dat er op de plek van het slingermechanisme een mechanisme met motortje zat. Lijkt mij gek van Opel als ze besluiten 2 varianten van elke deur te maken vanwege de elektrische ramen (of voor hetzelfde geld Centrale vergrendeling) smiling smiley
Bedankt! Ondertussen wat sloperijen afgegaan maar nog niks gevonden. Enige die ik vond in mijn kleur was brandhout. Wel heeft me dit laten denken en een beslissing laten maken!

Ik rij per week 800km en moet bij werk en dergelijke steeds heel krap parkeren. Een auto die ik echt leuk vind en in topvorm is wil ik daar niet voor gebruiken. Ik zou dan constant stress hebben en dan is de lol er snel af. Aan de andere kant mis ik een Omega wel enorm..... Dus.... Er gaat een Omega A gezocht worden! Deze zijn ondertussen 25 jaar en ouder of nog net niet die leeftijd. De vaste lasten zijn dan 20 euro per maand als oldtimer (plus een garagebox maar die ging ik toch al huren). De Omega komt er dan dus bij als oldtimer voor in de weekenden, wat klassieker ritten en gewoon om te bewaren en naar te kijken grinning smiley

Afgelopen week 2 Omega's bezocht maar beide waren het niet. De ene had een typische Omega roestplek, een lekkend dakraam en twee verschrikkelijk lelijke knipperlichten die toegevoegd waren door een gat te boren in de spatborden. Net wat de veel en vooral lastige klusjes om op te knappen. Die spatborden zouden dan gevuld en gespoten moeten worden en die roestplek vervangen. Ergste is alleen zo'n dakraam.... Los dat maar eens op en probeer dan maar eens een nieuwe dakbedekking te vinden.....

De andere van vandaag zou in concours staat zijn volgens de advertentie.... Dat alles achter de achterdeuren in een verkeerde tint was overgespoten (en nog erg slordig ook), elk paneel wel een diepe kras had en de dakbedekking los hing had hij blijkbaar niet gezien grinning smiley Voordat die naar mijn zin was had hij een totale spuitbeurt nodig. Verkoper stond trouwens wel met verbazing te kijken hoe snel ik die Omega van onder tot boven uit een ploos als "jong" broekie grinning smiley Laten we zeggen dat ik ervaring heb grinning smiley

Voor de komende dagen staan er (als ik tijd heb naast werk) nog 2 op de planning om te bekijken. Toen ik vanmorgen bij mijn lokale garage langs ging om het te vertellen kreeg ik als reactie een grote glimlach en glinsterende ogen terug. Hij weet hoeveel de Omega voor me betekend dus vond het prachtig. Hij ging dus ook helpen zoeken. Dat is het fijne aan goede vrienden zijn met je garagehouder en dat hij me al vanaf klein kent.

Al met al heb ik geen haast. Ik laat liever 10 keer een auto staan dan dat ik 1 keer de verkeerde koop. Het aanbod is wel redelijk momenteel. Sinds ik nu echt hard zoek (1,5 week) zijn er nu 3 voorbij gekomen met net een ton gelopen bijvoorbeeld. Als ik geduld heb en zo door zoek komt vanzelf net die ene voorbij



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2017 22:48 door opel-omega.
Lijkt me een prima idee, de Omega als weekendauto en de Corsa (?) voor woon-werk. Heel bevrijdend als de dagelijkse auto gewoon een gebruiksvoorwerp kan zijn.
Leuk idee, maarre:

Quote
opel-omega
Deze zijn ondertussen 25 jaar en ouder of nog net niet die leeftijd. De vaste lasten zijn dan 20 euro per maand als oldtimer

Tenzij je er eentje uit '86 of '87 weet te vinden liggen de maandelijkse lasten wel minimaal zo'n twee tientjes hoger.
Quote
Mechanix
Lijkt me een prima idee, de Omega als weekendauto en de Corsa (?) voor woon-werk. Heel bevrijdend als de dagelijkse auto gewoon een gebruiksvoorwerp kan zijn.

Klopt! Helaas is die hele overgangsregeling een drama. In de maanden dat hij op de weg is zijn de kosten wat hoger. Ik schors hem echter een deel van het jaar dus gemiddeld valt het mee. Donderdag een afspraak staan voor 1 uit 1987 dus dat zou wel extra handig zijn. Maandag staan er nog 2 op de planning voor bezichtiging

Quote
Mechanix
Lijkt me een prima idee, de Omega als weekendauto en de Corsa (?) voor woon-werk. Heel bevrijdend als de dagelijkse auto gewoon een gebruiksvoorwerp kan zijn.

Precies. Merkte hoe lastig het eigenlijk vond qua schade nu met de Corsa en dat ik erg op twee benen sta ermee. aan de ene kant wil ik hem helemaal netjes houden enz maar aan de andere kant maak ik daar veel te veel km voor en parkeer ik op veel te drukke plekken. Dan dus de beste andere optie wat erg bevrijdend werkt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close