Corsa B 1,2 16v + Omega A 2,0 1992 + Omega MV6 1997+ Yamaha TDM850 + Yamaha WR450f + Leasebakkie: Nieuwe aankoop!

Gepost door opel omega 
Quote
Nico GTR
En opzich...zo slecht rijd die nieuwe Citybug niet. En zuinig als het goed is. winking smiley

Ja en nee. De Peugeot is in veel opzichten een prima auto maar wordt wel enorm tegen gehouden door zijn motor. Dat 1 cilinder 3 pittertje is compleet levenloos en te zwak voor de auto. "Even" een vrachtwagen inhalen bijvoorbeeld kost echt plannen. Verder is hij qua comfort enz wel weer erg goed. Voor mij dus een prima vervoersmiddel van a naar b maar zelf zou ik hem niet kopen. Zuinig is hij inderdaad wel! In de zomer reed ik er 1 op 26 mee (gemiddelde bij Leaseplan is 1 op 17,5). Dit was vrijwel de gehele weg 100km per uur (klein stukje snelweg en rest autoweg) Momenteel op winterbanden en iets meer doorrijden doe ik er 1 op 20/ 1 op 22 mee. (moet nu namelijk langs Zwolle enz dus dat kost brandstof met files en inhalen enz)
Vandaag kwam een vriend langs met zijn nieuwe auto. Het was een Volvo V60 Polestar. Dit was 1 van de 750 modellen wereldwijd. 357 pk en 0/100 in 4,5 seconde. Die 6 cilinder twinturbo is wel echt geweldig zeg eye popping smiley Hij woont normaal in Zwitserland dus op Zwitserse platen (wat dus met de tweedehandsprijs de helft betekend van hier.....). Net zelf ook een stukje gereden in de sportstand met de uitlaatkleppen open smiling bouncing smiley Belachelijk om zo'n duw te krijgen terwijl je in ruime lederen en verwarmde stoelen zit en je achter je genoeg ruimte is voor 3 personen en een setje labradors......
Gaaf ding idd zo'n Polestar, ook in het blauw?

Quote

Ja en nee. De Peugeot is in veel opzichten een prima auto maar wordt wel enorm tegen gehouden door zijn motor. Dat 1 cilinder 3 pittertje is compleet levenloos en te zwak voor de auto. "Even" een vrachtwagen inhalen bijvoorbeeld kost echt plannen.

ach, geld dat niet voor de meeste A segmenters? De Up hier bij ons thuis is ook alles altijd volgas. even 'snel' accelereren zit er niet in en is echt terug schaken en goed plannen. Bij verkeerslicht gaat alles plankgas en kom je gewoon lekker vlot met het verkeer mee zonder dat je er asociaal vandoor gaat grinning smiley
Quote
AsconaGT
Gaaf ding idd zo'n Polestar, ook in het blauw?

Quote

Ja en nee. De Peugeot is in veel opzichten een prima auto maar wordt wel enorm tegen gehouden door zijn motor. Dat 1 cilinder 3 pittertje is compleet levenloos en te zwak voor de auto. "Even" een vrachtwagen inhalen bijvoorbeeld kost echt plannen.

ach, geld dat niet voor de meeste A segmenters? De Up hier bij ons thuis is ook alles altijd volgas. even 'snel' accelereren zit er niet in en is echt terug schaken en goed plannen. Bij verkeerslicht gaat alles plankgas en kom je gewoon lekker vlot met het verkeer mee zonder dat je er asociaal vandoor gaat grinning smiley

Haha dat is herkenbaar. De Volvo was zilver met zwarte wielen. Zover de eigenaar weet de enige in die combinatie met de opties die hij had.
Ondertussen de Corsa weer op zijn zomerbanden gezet. Zondag zet ik hem bij de garage neer zodat ze maandag bezig kunnen voor de apk. Ik weet in elk geval dat de bak van het reservewiel er deels opnieuw in moet. Ouderdom in combinatie met volgas over grindwegen blazen afgelopen zomervakantie heeft die onderop wat weg gegeten... Verder waarschijnlijk een klein plekje op de achteras en dan zou hij er weer tegenaan moeten kunnen. Als hij daar doorheen gekomen is ga ik onderdelen bestellen.... veel onderdelen.... voor een giga update. Daar echter meer over tegen die tijd ;-)
Quote
Mechanix
Ga je er een rallyauto van maken?grinning smiley

Haha nee. Wel een goed idee nut smiley Rolkooi erin, een dikke 2 liter turbo.... hmmm.... neegrinning smiley

Ik kan het ook wel gewoon vertellen. De Corsa heeft nu 285000 gelopen en is dus toe aan onderhoud. Mijn ouders gaan twee weken op vakantie en dan is de carport waar normaal de caravan staat leeg. Zoals het nu lijkt ga ik de Corsa daar dan neerzetten en twee weken lang aan het werk. Het hoofddoel is de koppeling. De koppeling is nog origineel en dus na bijna drie ton wel af. De koppeling kun je op twee manieren vervangen: 1, Subframe laten zakken en de bak eruit halen. 2, Motor en bak er via de bovenkant uithalen.

Ik ga het gehele blok met bak eruit halen en dan de koppeling vervangen. Aangezien ik dan de boel toch open heb ga ik meteen alle pakkingen en keerringen vervangen (blok zweet wat). Onderdelen kosten geen drol dus kan dat makkelijk. Ook de waterpomp, distributieketting en multiriem gaan dan meegenomen worden (totale kosten aan onderdelen rond de 220 euro). Onder de kap daarna de boel wat netjes maken en cruisecontrol uit een Omega inbouwen. (Corsa van dit type is nooit geleverd met cruise maar uit een Omega past met wat werk). als dat klaar is ga ik het dak kaal maken. Het dak is zijn blanke lak kwijt en is dus lelijk. Met de compressor en verfpistool moet een redelijke laklaag te leggen zijn (2x grondlak, 3x kleur en dan 3x blanke lak). Lelijker dan nu wordt het toch niet. Mocht dit nou verbazingwekkend goed gaan doe ik de rest ook. Daarna de nieuwe stoelen erin en de nieuwe dakhemel en dan hebben we weer een net wagentje lijkt me grinning smiley (en de berging weer leeg qua onderdelen).

De auto is het natuurlijk niet waard als je rationeel kijkt maar het heeft voor mij meerdere doelen. Als eerste kan ik dan voor weinig geld weer wat kilometers maken. Als tweede en voornaamste leer ik dan ook weer een boel. Met de Omega wel redelijk wat werk gedaan maar dat was weinig spannend. Nu kan ik veel leren op een auto die toch al geen waarde heeft. Gaat er wat fout is het pech maar geen man overboord. Met een beetje geluk kan ik met mooi wat werk mijn wagentje wat opknappen en leuk een nieuw leven inblazen. Bovenal is sleutelen natuurlijk heel erg leuk en kan ik daar enorm van genieten.
Dat word een fors lijstje dan....wel leuk idd! Succes en ben benieuwd naar t resultaat.
Quote
Nico GTR
Dat word een fors lijstje dan....wel leuk idd! Succes en ben benieuwd naar t resultaat.

Het aantal onderdelen is inderdaad fors. Het aantal werkzaamheden ook. Veel pakkingen enz kosten echter maar 5 euro dus daardoor blijven de kosten laag. Het resultaat laat ik natuurlijk uitgebreid zien. Zal ook tijdens het werk wat dingen proberen vast te leggen. Het gaat de meivakantie worden dat ik bezig ben zoals het nu lijkt.

Quote
TYN
Ontzettend gaaf als je dat allemaal zelf kan. thumbs up

Dat is het voordeel aan dit soort simpele wagentjes. De X12XE motor is in veel opzichten een oerdergelijk en simpel blok. Als je bijvoorbeeld voor de ketting een speciale tool hebt kan er "niks" fout gaan. Deze tool kost maar 20 euro (bestaat uit verschillende blokeerpennen die je in het blok steekt waardoor je alles los kan halen en er niks verschuift). Bij de rest van het onderhoud geldt eigenlijk: iets loshalen, iets vervangen en weer vastzetten op de juiste nm. Als er allerlei elektronica aan had gehangen of alles heel krap was onder de kap dan begon ik er niet aan maar dit is allemaal op basis autowerk. Op deze manier dus veel leren en ervaring opdoen. (en een vraagbaak + filmpjes kunnen ook veel helpen natuurlijk)
Quote
Mechanix
Wow, flink project! Lijkt me leuk om te volgen.

Gaat goed komen.Ik zal foto of video bijhouden!

Vandaag moest de Corsa voor de apk. In de afgelopen zomer heb ik nogal wat grindwegen gereden in Letland, Estland, Litouwen en Polen. Dit deed ik natuurlijk niet langzaam grinning smiley De bak van het reservewiel had dus wat grind, stenen en modder te verduren gehad. Resultaat was een gat waar vanuit de montage al drie gaten zaten. Dit inclusief de nodige souvenirs grinning smiley

Er is even een plaatje ingelast en dat is dus weer klaar. Daarna kon hij de brug op enz voor de apk...... Een 20 jaar oude Corsa met 285.000km op de teller...... En HELEMAAL NIKS grinning smiley Foutloos door de apk en weer verder. Afgelopen jaar 18.000km aan privé kilometers gemaakt en enkel de remblokken voor zelf vervangen. Verder enkel een keertje olie erin gegooid. In totaal dus in 18.000km een gigantisch bedrag van 100 euro uitgegeven aan onderhoud grinning smiley (22 euro aan remblokken en rond de 80 aan filters, bougies en olie)
Meer lol voor minder geld wordt lastig! big smile smiley

Geweldig wat je allemaal aan werkzaamheden hebt gepland, lijkt me heel gaaf om zoiets te (kunnen) doen. thumbs up
Quote
MWH
Meer lol voor minder geld wordt lastig! big smile smiley

Geweldig wat je allemaal aan werkzaamheden hebt gepland, lijkt me heel gaaf om zoiets te (kunnen) doen. thumbs up

Haha klopt! Lopen is bijna nog duurder grinning smiley
De werkzaamheden heb ik erg veel zin in. De werkzaamheden zijn over het algemeen niet zo heel moeilijk. Je moet gewoon secuur en netjes werken. Juist met zo'n goedkoop bakkie is het dan leuk en fijn om te oefenen met verschillende werkzaamheden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2020 20:43 door opel omega.
Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?

Ook mooie plannen om de Corsa weer lekker fris te maken, terwijl de boel open is heeft het dan nut om bijvoorbeeld een nieuwere bak te monteren? Koop je voor 5 tientjes op de sloop, kun je daarna écht weer jaren vooruit thumbs up

Qua spuiten lijkt me ook een tof project, al zou ik zelf misschien proberen de auto helemaal te "verven". Staan een boel filmpjes op YouTube van mensen die hun auto met rustoleum en een roller hebben geverfd met echt verbluffende resultaten!
Quote
Zadelsnuiver
Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?

Ook mooie plannen om de Corsa weer lekker fris te maken, terwijl de boel open is heeft het dan nut om bijvoorbeeld een nieuwere bak te monteren? Koop je voor 5 tientjes op de sloop, kun je daarna écht weer jaren vooruit thumbs up

Qua spuiten lijkt me ook een tof project, al zou ik zelf misschien proberen de auto helemaal te "verven". Staan een boel filmpjes op YouTube van mensen die hun auto met rustoleum en een roller hebben geverfd met echt verbluffende resultaten!

Dat is inderdaad wel een leuke optie eigenlijk. Zal als ik klaar ben eens kijken of ik ertussen kan komen. Ze hebben een tijd terug een Tigra gedaan maar wie weet. Het verhaal achter de auto is wel weer grappig natuurlijk dan.
De bak is eigenlijk nog prima. Niks aan te merken qua geluiden of rare dingen. Het leuke aan mijn Corsa is ook dat het de 1,2 16v is die tussen 1998 en 2000 zijn geleverd. Hier hangt de F13 versnellingsbak achter welke eigenlijk "te sterk" is voor de 65 pk die erop gezet wordt. Mensen gebruiken hem ook met een ombouw naar de 2,0 en dan hangt er tussen de 115 en 150pk op. De Corsa kun je dus qua versnellingsbak afbeulen wat je wil en geeft geen krimp (en met de korte verzetten in mijn type F13 kun je de kleine voorwieltjes vrij makkelijk laten gillen zelfs met 65pk grinning smileygrinning smiley ) Dat laat ik dus eerst even zitten. Een vervangende bak is ook snel genoeg gevonden en misschien leg ik er wel 1 in de schuur voor wie weet.... (matching numbers is natuurlijk mooier * kuch* * Kuch* )

Qua verven/ spuiten ben ik ook erg benieuwd. Ik heb we vaker wat dingen gespoten maar vaak kleinere stukjes. Sinds een tijdje een goede compressor en verfpistool dus eerst het dak maar eens testen. Aan de hand daarvan zien we wel weer verder. Heb die beelden inderdaad ook wel eens gezien en is ook altijd een optie.

Gisteren de TDM even naar de garage gebracht voor een 40.000km beurt. Dit betekend van olie vervangen tot de carbs gelijk stellen enz. Het vervelendste is alleen het stellen van de kleppen..... Dit moet elke 40.000km en is voor de specialist een klusje van een uur of 4.... Halve motor moet uit elkaar om erbij te kunnen. Aangezien ik weinig tijd ervoor heb, geen zin in had en niet onder dak kon werken hem weg gebracht. Weer een heerlijk gevoel om te rijden (al was het 4 graden en hagelde het)
Wel weer mooi aan de TDM. Hij had sinds de herfstvakantie bij mijn ouders in de garage gestaan tussen de fietsen. Ik rolde hem naar buiten, sleutel erin en dan de startknop.... Even een tijdje kreunen om de brandstof weer in de carb te krijgen en daar kwam hij.... Plop... plop... plop op 1 cilinder lopen. Even de choke open trekken terwijl hij zo liep en cilinder twee kwam er al weer bij en ik kon gaan grinning smiley Geen druppellader of wat dan ook nut smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2020 19:01 door opel omega.
Mooi dat de TDM weer klaar is voor het voorjaar! Mijn Bandit moet ook een grote beurt hebben. Heeft inmiddels ruim 75.000 km gelopen. Zal wel weer het een en ander gaan kosten... yawning smiley
Quote
Zadelsnuiver
Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?

Hij kan het nooit slechter doen bij Klokje Rond dan de Corsa van die andere (voormalig) forummer.drinking smiley
Quote
D Elzinga
Quote
Zadelsnuiver
Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?

Hij kan het nooit slechter doen bij Klokje Rond dan de Corsa van die andere (voormalig) forummer.drinking smiley

Haha daar heb je helemaal gelijk in!

Quote
Mechanix
Mooi dat de TDM weer klaar is voor het voorjaar! Mijn Bandit moet ook een grote beurt hebben. Heeft inmiddels ruim 75.000 km gelopen. Zal wel weer het een en ander gaan kosten...

Nou..... bij mij ook grinning smiley Hij ging dus heen voor alle vloeistoffen, filters en kleppenstellen. Daar kwam een setje banden, remblokken, tandwielen en ketting bij op.... Totaal: 1483 euro. Auw...... Wel 1 "probleem" waar ik nu meer zit....Mijn TDM is uit 1997 (kleurcombinatie) maar op kenteken gekomen in 1999. Nu heeft een 4TX van tussen 1999 en 2001 een langere 5de versnelling en daardoor kleiner tandwielset. Nu voelen jullie hem natuurlijk al aankomen.... Op mijne is nu de kleinere set gekomen. Het effect: Soepeler over rotondes, merkbaar sneller qua sprinten (en dan bedoel ik echt MERKBAAR) echter ook 1000 toeren extra bij 100. Normaal doet hij 3000 toeren bij 100 en dat zijn er nu 4000. 120 is nu 4750 toeren tegen 4000 eerder. Het verbruik zal ook wel hoger zijn zo. Nu dus even nadenken wat ik wil. Ik rij vooral pret ritjes waarbij de snelheid er goed in zit. Aan de andere kant rij ik echter ook wel eens naar de Ardennen enz en dan is die 1000 toeren op de snelweg wel weer minder leuk. Heb de dealer in elk geval even een mail gestuurd en nu even nadenken wat ik wil.....
Auw!eye popping smiley Ja, die voel je wel effe in de portemonnee. Ben bang dat ik ook zo'n bedrag kan stukslaan op mijn Bandit. En dan blijft het een motor van 14 jaar oud en 75k op de klok...

Als je de TDM ook voor langere toerritten wil gebruiken, ga je je wel ergeren aan hogere toeren op de snelweg. Persoonlijk zou ik voor het standaard tandwiel gaan.
Hee Omega, dát had Gebben wel even met je mogen overleggen. Wil je de tandwiel verhouding zoals je had of wil je origineel.
Quote
Mechanix
Auw!eye popping smiley Ja, die voel je wel effe in de portemonnee. Ben bang dat ik ook zo'n bedrag kan stukslaan op mijn Bandit. En dan blijft het een motor van 14 jaar oud en 75k op de klok...

Als je de TDM ook voor langere toerritten wil gebruiken, ga je je wel ergeren aan hogere toeren op de snelweg. Persoonlijk zou ik voor het standaard tandwiel gaan.

Daar twijfel ik dus wat over. Aan de ene kant denk ik: voor de langere stukken vervelend. Aan de andere kant denk ik: ik rij twee keer per jaar een lang stuk en de rest van het jaar is dit leuker. Ik twijfel dus nog erg. Ik verwacht morgen een reactie van de garage en dan kijk ik even. Veel TDM rijders doen deze kettingset als update omdat het de motor onderin sneller en soepeler maakt. 90% van mijn ritjes zijn dijkjes en binnendoorweggetjes. De overige 10% is snelweg.

Het is vanuit de garage een simpele fout. Mijn motor is dus gebouwd in 1997 en als 1999 op kenteken. Ze hebben dus het kenteken gecheckt welke ze nodig hadden en het verschil niet gezien. Motor ziet er ook precies het zelfde uit. Enige verschil tussen een 1997 en een 1999 is de kleurencombinatie, langere 5de versnelling en een extra lampje op het dashboard. Dan moet je de types dus wel heel goed weten om dat verschil te weten.
Laatste dagen de TDM getest en deze set blijft erop. De extra toeren zijn niet een groot genoeg nadeel om het extra plezier en soepelheid teniet te doen.

Verder besloten de Omega voorlopig te laten staan in de stalling. Alles is dicht, meetingen gaan niet door, even leuk rondrijden zit er niet in dus dan maar beter even laten staan. Alle crosevenementen zijn afgelast tot begin september dus de crossmotor staat ook stil. Allemaal erg saai en vervelend. Het sleutelwerk voor de Corsa is ook op pauze gezet. Pa en ma kunnen zo niet weg lijkt het dus dan kan ik ook nergens bezig. Al met al een vervelende tijd. Had zoveel dingen gepland en werk in gestoken voor de komende dus wel erg balen.

Met werk nu ook wel chaos. Leerlingen thuis en digitaal alles aanbieden, systemen die niet met de vele inloggers om kunnen gaan enz. Maar zien hoe alles loopt
Vandaag even samen met pa een rondje gereden op de motoren. Wel even genieten in deze rare tijd. Verder heel veel tijd aan het steken in mijn leerlingen. Dagelijks heel wat uren aan het mailen, appen en webcammen om vragen te beantwoorden en angsten weg te nemen. Veel maken zich zorgen of ze dingen wel goed doen en of ze genoeg werk maken. Het levert wel weer prachtige momenten op. Mooie filmpjes met vragen, zingende leerlingen via een spraakapp voor gamers en aardige mailtjes. Al met al heel veel creativiteit nodig maar het lukt aardig
Zit even te twijfelen of ik m'n motor nu wegbreng voor groot onderhoud. Voor hetzelfde geld mag je volgende week ook geen plezierritje meer maken. sad smiley
Quote
Mechanix
Zit even te twijfelen of ik m'n motor nu wegbreng voor groot onderhoud. Voor hetzelfde geld mag je volgende week ook geen plezierritje meer maken. sad smiley

In België is dat nu in gegaan... ik gok bij ons ook wel snel. Het is echt balen allemaal maar helaas nodig. Ik was er afgelopen weekend best "depressief" van. Van alles gepland en niks kan maar nja het is niet anders.
Met al het gedoe rond het coronavirus moet ik zeggen dat ik best depressie raakte. Het alle evenementen waar ik heen zou gaan niet door en alles is dicht. De Omega A en crossmotor staan stil en ik zit wat thuis. Gisteren kwam ik er achter dat er ook leuke kanten aan zijn..... Ik zat op marktplaats toen er een advertentie online kwam. In de titel alleen dat het om een groene Omega ging. In de beschrijving dat er wat delen van de ophanging vervangen waren. Op de foto's herkende ik er echter een MV6 in... het topmodel van de tweede generatie! Bomvol opties, leer en bovenal een 211pk sterke drie liter met zes cilinders. De prijzen van dit model gaan door het dak en deze was goedkoop... bloed gaat waar het niet kan dus contact opgenomen. Zaterdag wezen kijken. Auto zag er voor zijn 23jaar en 178.000km best netjes uit. Rondom natuurlijk krasjes en plekjes maar de basis was goed. De plekken die normaal compleet aan puin zijn waren echter strak. De motor was minder happy. Cilinder 6 krijgt bij de MV6 te weinig koeling en daardoor smelt de koppakking. Bij deze ook. Olie was melk. Blok loopt echter wel goed rond en niet warm verder ook geen walm uit de uitlaat. Even rondje gereden. Ophanging was strak en geluidloos, automaat soepel en remmen goed. Al met al een mooie basis dus. Bij de auto even gerekend wat ik erin zou moeten stoppen en kwam redelijk positief uit in de berekening. De deal dus gemaakt. Vandaag op de racefiets gestapt en de auto gehaald. Onderweg rustig gereden en temperatuur in de gaten gehouden. Kwam uiteindelijk prima thuis aan. (En een drie liter klinkt wel leuk met een lekke uitlaat grinning smiley ) Wat was verder het verhaal van de auto? De man woonde in een grote vila met een Panemera hybride en een RS7 op de oprit. Ze zouden de Omega gebruiken voor de luxe en dure versie van een garbagerun. Door het virus ging het niet door en stond de Omega in de weg. Al met al een heleboel auto voor een lage prijs. Morgen gaat hij de stalling in en blijft hij daar tot ergens begin volgend jaar. Er komt dan een nieuwe koppakking in en krijgt hij de zelfde behandeling als de A. Foto's komen morgen.
Haha, geniaal. Die zag ik niet aankomen. Goed bezig zeg! Ook qua sleutelen en plannen. Erg leuk om te volgen.
Quote
F Mitsi
Haha, geniaal. Die zag ik niet aankomen. Goed bezig zeg! Ook qua sleutelen en plannen. Erg leuk om te volgen.

Haha dank je! Was eerst ook helemaal niet de bedoeling maar deze kans kon ik niet laten liggen. Net als met de A geldt hier dat het een goede basis is. Er zijn met veel zoeken nog wel "perfecte" te vinden maar ook daar is altijd werk aan. Nu steek ik er in totaal even veel geld in maar is de staat uiteindelijk veel beter. Is momenteel toch wat de gek ervoor heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2020 09:07 door opel omega.
Tijd voor foto's! Dit was op weg naar de stalling waar hij geplaatst is. Met de garage afgesproken dat we volgend jaar weer kijken hoe het gaat. Nu een rare tijd.




Hele gave aankoop! Ik kan me de MV6 nog wel herinneren. Zo rond de eeuwwisseling liep ik stage bij een Opel dealer en er waren daar veel Omega B's in onderhoud waaronder ook een paar MV6 versies. Bijzonder fijne auto!
Heel tof! Mooie uitvoering ook. Mijn eerste baas had een MV6, heb er veel in gereden toendertijd want ik was zo jong dat ik geen auto van de zaak kreeg maar omdat het toch representatief moest zijn kreeg ik de Omega telkens mee wanneer ik naar een klant moest. Kan me nog goed herinneren dat ik in de regen een lege parkeerplaats opzocht en met de TC uit even wat donuts had gemaakt big smile smiley
Heeft deze ook de stopwatch knop op de automaatpook?
Gaaf zeg! Lastig dat je zo weinig kan en mag inderdaad, maar je kan je nu wel extra lang verheugen op het aanpakken van deze auto! grinning smiley
Quote
Engineer2
Hele gave aankoop! Ik kan me de MV6 nog wel herinneren. Zo rond de eeuwwisseling liep ik stage bij een Opel dealer en er waren daar veel Omega B's in onderhoud waaronder ook een paar MV6 versies. Bijzonder fijne auto!

Dank je! Inderdaad een heerlijke auto. Je moet het ook niet zien als een tegenstander van een M3 (zoals de 3000 van de eerste generatie Omega wel was) maar als een autobahnstormer. Lekker lange einden rijden met 200 op de teller.

Quote
Zadelsnuiver
Heel tof! Mooie uitvoering ook. Mijn eerste baas had een MV6, heb er veel in gereden toendertijd want ik was zo jong dat ik geen auto van de zaak kreeg maar omdat het toch representatief moest zijn kreeg ik de Omega telkens mee wanneer ik naar een klant moest. Kan me nog goed herinneren dat ik in de regen een lege parkeerplaats opzocht en met de TC uit even wat donuts had gemaakt big smile smiley
Heeft deze ook de stopwatch knop op de automaatpook?

Haha zei ook al tegen een vriend. Als hij klaar is gaan we twee dingen doen..... De autobahn opzoeken en even een parkeerplaats onveilig maken grinning smiley De knop op de poot is zoals bij alle Opel automaten voor de sportstand. Schakelt hij later op en houd hij de toeren hoog.

Quote
MWH
Gaaf zeg! Lastig dat je zo weinig kan en mag inderdaad, maar je kan je nu wel extra lang verheugen op het aanpakken van deze auto! grinning smiley

Haha ja inderdaad. Ach hij staat nu veilig binnen en is "gered". Heeft het coronavirus toch nog een goede kant anders was deze kapot gemaakt
Quote
opel omega
Tijd voor foto's! Dit was op weg naar de stalling waar hij geplaatst is.

Zijn de wielen van de grond? (omdat hij zo lang geparkeerd blijft)
Quote
speedtouch
Quote
opel omega
Tijd voor foto's! Dit was op weg naar de stalling waar hij geplaatst is.

Zijn de wielen van de grond? (omdat hij zo lang geparkeerd blijft)

Nee. Banden wel even extra druk gekregen. De banden die eronder zitten zijn al wat ouder en gaan vervangen worden. Mijn ervaring is ook dat het vaak meevalt. Mijn A staat soms ook wel een half jaar door de winter en heeft weinig last. Wel goede tip thumbs up
machtige MV6!

Ik heb er ooit een H0 schaalmodel van gekocht omdat ik een echte niet kon betalen, heel lang geleden grinning smiley Heb er wel eens in gereden, de eerste auto waar ik mee reed met af fabriek xenon. Ook van de achterbankverwarming van het desbetreffende model was ik van onder de indruk.

Het zijn niet de goedkoopste auto's om in te rijden, een tijd lang kwamen ze in handen van mensen die hem wel konden aanschaffen maar niet het onderhoud konden geven wat ze wel nodig hebben waardoor ze snel af takelden. Al dan niet afgetrapt met driften en andere ongein.

Wees er zuinig op! thumbs up zoals je zegt; ze beginnen weer in waarde te stijgen
Wat een prachtige Omega zeg! Proficiat en veel plezier ermee, als Opelliefhebber van de oudere generaties ben ik jaloers!thumbs up
Quote
Damianw26
Goede aankoopthumbs up Machtige V6 in de juiste kleur!

Thanks. Qua kleur ben ik (puur toeval) wel saai want nu zijn al mijn Opels groen grinning smiley

Quote
AsconaGT
machtige MV6!

Ik heb er ooit een H0 schaalmodel van gekocht omdat ik een echte niet kon betalen, heel lang geleden grinning smiley Heb er wel eens in gereden, de eerste auto waar ik mee reed met af fabriek xenon. Ook van de achterbankverwarming van het desbetreffende model was ik van onder de indruk.

Het zijn niet de goedkoopste auto's om in te rijden, een tijd lang kwamen ze in handen van mensen die hem wel konden aanschaffen maar niet het onderhoud konden geven wat ze wel nodig hebben waardoor ze snel af takelden. Al dan niet afgetrapt met driften en andere ongein.

Wees er zuinig op! thumbs up zoals je zegt; ze beginnen weer in waarde te stijgen

Haha herkenbaar. Hier hing altijd de poster boven het bed (samen met de Lotus Omega). Deze auto is precies zo'n voorbeeld alleen nog net op tijd. Hij komt oorspronkelijk uit Duitsland. Hier heeft de eerste eigenaar er ongeveer 100.000 km mee gereden. Alle bokejes zitten erbij, rekeningen en zelfs de bon + handleiding van de Irmscher spoiler. In Nederland is hij toen eerst bij wat handelaren terecht gekomen en toen bij iemand die er per jaar 30.000km mee reed. Die blies waarschijnlijk de koppakking eruit en toen kwam hij bij de man waar ik hem van kocht. Na de Duitse eigenaar dus weinig echt aan gebeurd. Nu gelukkig nog te redden.

Quote
Idefiqs
Wat een prachtige Omega zeg! Proficiat en veel plezier ermee, als Opelliefhebber van de oudere generaties ben ik jaloers!thumbs up

Dank je wel! Momenteel lijkt hij op de foto's nog beter dan hij is hoor maar hij gaat er goed komen


Misschien eens kijken of Autoweek hem op de rollenbank wil als hij volgend jaar klaar is cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2020 23:07 door opel omega.
Gefeliciteerd met de aankoop, lijkt me een lekker dik uitgeruste Omega! Bovendien ook een leuk 'rescue project', je weet sowieso dat de auto nu een veel betere toekomst voor de boeg heeft dan wanneer 'ie zou opgereden worden voor die luxe-garbage run.
Quote
Escher
Gefeliciteerd met de aankoop, lijkt me een lekker dik uitgeruste Omega! Bovendien ook een leuk 'rescue project', je weet sowieso dat de auto nu een veel betere toekomst voor de boeg heeft dan wanneer 'ie zou opgereden worden voor die luxe-garbage run.

Precies! Geeft als liefhebber ook een goed gevoel er 1 gered te hebben (of eigenlijk twee want mijn andere was anders ook gemold)
Wow! Ga je de koppakking zelf doen, of laat je het doen? Het lijkt me nogal een ingreep bij zo'n V6.

Aan de andere kant, als je er heel weinig voor betaald hebt is zo'n auto zelfs na een dure reparatie nog een koopje.
Gave aankoop, ook grappig dat de auto eerst zich op kon gaan maken voor iets wat op zijn laatste ritje zou kunnen zijn leek en nu "gered" wordt en dus een heel gunstig leven tegemoet zal gaan. Vroeger zag je die auto's overal rijden, ik kan me nu niet meer heugen wanneer ik er eentje voor het laatst gezien heb. Moet een heerlijke tourer zijn met deze motor. Veel plezier en succes ermee, ik ga het volgen! drinking smiley
Quote
speedtouch
@opel omega, als je nog wat spaarcenten over hebtwinking smiley:
[www.autowereld.nl]

hier word ik ook wel hebberig van! grinning smiley Maar goed dat ik geen grote schuur heb met genoeg ruimte drinking smiley of nouja juist wel. Als zoiets in minder goede handen komt dan takelen ze snel af.
Quote
Mechanix
Wow! Ga je de koppakking zelf doen, of laat je het doen? Het lijkt me nogal een ingreep bij zo'n V6.

Aan de andere kant, als je er heel weinig voor betaald hebt is zo'n auto zelfs na een dure reparatie nog een koopje.

Ik denk dat ik het ga laten doen. Het hele systeem moet gespoeld worden en met 24 kleppen en 4 nokkenassen is dat wel weer wat veel van het goede. Komende tijd even zien hoe moeilijk het is maar denk laten doen.

Quote
Brent
Gave aankoop, ook grappig dat de auto eerst zich op kon gaan maken voor iets wat op zijn laatste ritje zou kunnen zijn leek en nu "gered" wordt en dus een heel gunstig leven tegemoet zal gaan. Vroeger zag je die auto's overal rijden, ik kan me nu niet meer heugen wanneer ik er eentje voor het laatst gezien heb. Moet een heerlijke tourer zijn met deze motor. Veel plezier en succes ermee, ik ga het volgen! drinking smiley

Klopt! Dat vind ik zelf ook een hele mooie gedachte. Ben de redder der Omega's grinning smiley Je ziet ze inderdaad nauwelijks nog. Wat ik zelf eigenlijk bizar vind is dat de Omega op plek 6 staat in Opel zijn verkoopcijfers in Nederland. Dit bereikt tussen 1986 en 2004. Er zijn 79.334 Omega's verkocht in Nederland. Verkoopcijfers Als je dan ziet hoe snel ze verdwijnen.....

Quote
speedtouch
@opel omega, als je nog wat spaarcenten over hebtwinking smiley:
[www.autowereld.nl]

Haha nee.... niet doen... foei grinning smiley Wel een prachtige bak. Die beginnen ook heeeeeeel erg zeldzaam te worden!

Quote
AsconaGT
Quote
speedtouch
@opel omega, als je nog wat spaarcenten over hebtwinking smiley:
[www.autowereld.nl]

hier word ik ook wel hebberig van! grinning smiley Maar goed dat ik geen grote schuur heb met genoeg ruimte drinking smiley of nouja juist wel. Als zoiets in minder goede handen komt dan takelen ze snel af.

Haha hier het zelfde!

Quote
Nico GTR
Das heel gaaf! Ziet er echt keurig uit inderdaad.

Dat is wel van een afstandje hoor. Voor een auto van 23 jaar nog erg netjes maar wel wat roestplekjes op de dorpels enz. Echter niks wat niet verholpen kan worden thumbs up

Quote
opelfreak
Ontzettend leuke Omega en hulde dat je deze gered hebt!

Dank je! Hij gaat vanaf nu enkel mooier worden grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.