Charger: Kia Rio First Edition 2017.

Gepost door Charger 
Een paar weken terug overgestapt van E10 benzine naar super 98,E5.Vandaag weer getankt,en een aardig verschil,waar ik eerst 1 op 14, 1 op 15 haalde met mijn auto,haal ik nu 1 op 18.
Ook meer actieradius,eerst moest ik na tegen de 600 km of er iets overheen alweer tanken, nu stond de dagteller op 664.
Misschien dat het feit dat we nergens meer harder dan 100 km per uur mogen ook een rol speelt,maar ik kom niet zo vaak op de snelweg,dus ik denk niet dat dat een grote rol speelt,ik denk niet meer dat ik E10 ga tanken,ook al is E5 benzine iets duurder.
Vanmiddag mijn auto even naast een bijna dezelfde Rio neergezet,iemand die het verschil ziet,behalve het nummerbord?smiling smiley

+ afstandsradar in de bumper.

Het hele bumpergaaswerk is iets verschillend, lijkt mij.
Ik zag die Rio geparkeerd staan,zelfde kleur,zelfde velgen,ik dacht,ik zet de mijne er even naast.big smile smiley
De mijne is een luxere uitvoering,zoals op de foto zichtbaar is aan een aantal dingen.smiling smiley
De luxere uitvoeringen van de Rio hebben een gladde grille,de goedkopere uitvoeringen een soort honinggraatgrille.Ook een verschil is dat de mijne mijn eigen auto is,en de andere een lease auto,volgens een kentekencheck van finnik.
Mooie wagens dit.
Sinds het derde model hebben ze mijn aandacht (volgens mij vanf 2012)
Ze zijn wat gewicht betrefd net wat lichter dan de concurentie.
Wel heb ik het niet zo op distributie kettingen.
Ooit had ik de 1.2 als leenauto, heerlijk.
Inderdaad,vanaf de derde generatie Rio vind ik het ook mooie auto's,al ziet het tweede model Rio er ook niet slecht uit.
Nog steeds tevreden met de Rio,dit jaar zal er zeker nog geen andere auto,maar misschien in 2021 of 2022 wel,dan heb ik de auto 4 a 5 jaar gehad,ik zit er aan te denken om een Mini of een DS3 te kopen,inderdaad een totaal andere auto.
Die auto mag dan best 1 of 2 jaar ouder zijn dan de Kia,nieuw ga ik sowieso niet meer doen,het liefst zou ik dan een exemplaar met sportstoelen willen hebben,leren bekleding lijkt mij ook erg gaaf.
Opel Adam kijk ik ook wel eens naar,maar die is krapper dan een Mini of DS3,Suzuki Swift sport lijkt mij ook een leuke auto.
Leuk die 2 Rio's naast elkaar JFR!

Ik vind een Rio ook een mooie auto. Ik heb, als ik ooit mijn Getz ga vervangen, de Punto op 1, maar de Rio en de i20 staan gelijk. Ik vind een Rio best een leuke auto.

Leuk dat je ook de verschillen even uitlegt, dat wist ik niet.
Ik geloof eind dit jaar komt de gefacelifte Rio,qua uiterlijk veranderd er niet zoveel technisch wel,de Rio krijgt meer rijassistentiesystemen,en een 6-bak onder andere.Ook de motoren worden wat aangepast,met een mild hybrid systeem.
Ik ben benieuwd,ik zou het ook wel gaaf vinden als er een uitvoering met sportstoelen zou komen,het is niet dat de huidige stoelen van de Rio echt slecht zitten,maar ik zou wel wat meer ondersteuning voor de onderbenen willen,in het verleden heb ik 2 auto's met sportstoelen gehad,en die stoelen zaten prima.
Vanmiddag toevallig even achter een bekende auto gereden:

Deze Seat Ibiza van 2010 tot 2014 in mijn bezit gehad.smiling smiley
Dat is bijzonder! Leuk om tegen te komen!
Inderdaad.was een prima auto, lekker vlot met de atmosferische 1.6 met 105 pk,sportstoelen erin .
Nog steeds even wat aan het rondneuzen voor een opvolger van de Kia in de toekomst,altijd leuk om te doen.smiling smiley
De Mini ,Audi A1 en de DS 3 zijn serieuze kandidaten,maar een Ford Fiesta,Renault Clio of Peugeot 208 lijkt mij ook wel wat,maar dan wel een uitvoering met sportstoelen er in.
De GT-line uitvoering van de 208 lijkt mij ook wel wat:

[www.gaspedaal.nl]

Dit exemplaar heeft onder andere een panoramadak,leer en sportstoelen erin.
Wilde je niet nog 1 keer iets met wat meer pit? ( nu het nog kan )
Want een 3-cilinder met 110 pk kan altijd nog wel.
Maar dat is toch 2e hands, ik dacht dat jij altijd nieuw kocht en dan ziet de 208 GT line er toch heel anders uit!
[www.autotrack.nl]
Ik heb er inderdaad over gedacht om iets sportiefs te kopen, denkend aan bijvoorbeeld auto's als de Renault Clio RS,Peugeot 208 GTI of Ford Fiesta ST.Maar we mogen nergens meer harder dan 100 km per uur,maar ik wil wel een auto die vlot aanvoelt met inhalen bijvoorbeeld,,en dat doet een auto rond de 100 pk,zoals ik die nu heb,ook wel.
speedtouch
Maar dat is toch 2e hands, ik dacht dat jij altijd nieuw kocht en dan ziet de 208 GT line er toch heel anders uit!
[www.autotrack.nl]

De Kia's heb ik inderdaad nieuw gekocht,maar daarvoor, met de Peugeot 206 van 2005 die ik in 2007 heb gekocht,en de Seat Ibiza van 2008 die ik in 2010 heb gekocht,heb ik jong gebruikte auto's gekocht van een paar jaar oud,dat wil ik eigenlijks na mijn huidige auto ook weer doen,nieuw kopen zal ik denk ik niet zo snel meer doen.
Mocht mijn volgende auto bijvoorbeeld een Mini of DS3 worden,dan mag die ook wel van hetzelfde jaar zijn als mijn huidige auto,of 1 of 2 jaar ouder,ook geen probleem,gezien die auto's nieuw vrij prijzig zijn,al wordt de DS3 voglens mij sinds vorig jaar niet meer nieuw gemaakt.
Ik ook, een knalgele Clio RS!
Beide zeer gave auto's,de Clio is er volgens mij alleen met automaat geleverd,en de Fiesta alleen met handbak,ik heb zelf nog nooit met een automaat gereden,maar wellicht dat ik het eens ga proberen.
Of je vindt het niks of je wilt niet meer anders. De Clio heeft ook flippers aan het stuur om handmatig te schakelen.
Inderdaad,vroeger wou ik niks anders dan een auto met handbak,maar ben nu ook wel nieuwsgierig hoe het is om met een automaat te rijden.
Die automaat in de clio is wel fijn hoor. Critici vinden de automaat wel net niet alert genoeg voor een hothatch. Ik geloof ze gelijk, zeker als je flink zit te boenderen op het circuit.

Ik ken iemand met zo'n RS en die vind de automaat geweldig (net als de rest van de auto overigens)
De EDC-automaat van de R.S. is door de jaren en uitvoeringen heen merkbaar verbeterd. Voor mij zou het geen dealbreaker meer zijn.
Jup, voor normaal gebruik meer dan prima. En de gewone RS moet ook best comfortabel zijn, hier staat wel een mooie te koop.

[www.autotrack.nl]

Lekker onopvallend.
Inderdaad lekker onopvallend,heeft ook wel weer wat.smiling smiley
Vanmiddag voor het eerst in een automaat gereden ,en met een hybride auto.smiling smiley Een proefrit gemaakt in een nieuwe Toyota Yaris Hybrid,auto reed prima,is ook lekker vlot met inhalen ,en tot 50 km per uur rij je puur elektrisch.
Het automaat rijden beviel ook prima, ik heb nu bijna 20 jaar mijn rijbewijs ,in diverse auto's gereden ,maar nooit met automaat, altijd handbak, zou best kunnen dat ik nu voor een volgende auto serieus voor een automaat ga.smiling smiley

Dat is even wat anders dan de bommetjes die eerder gemeld werden. En als deze automaat je al prima beviel; moet je eens met een echte automaat gaan rijden. winking smiley
Ga eens met een EV rijden dan, een Honda E bijvoorbeeld!
Leuk! Ik prefereer de CVT, volgens mij doet de nieuwe Yaris ook versnellingen simuleren.
Een Fiesta ST of Clio RS of een ander snel model gaat hem toch niet worden ,hoog verbruik en je mag toch nergens sneller dan 100 km per uur,een auto met tussen pakweg 100 en 150 pk is ook snel zat,dus een ST line of RS line is ook prima,0f een Vignale of Initiale paris,in het geval van een Fiesta of een Clio.
Ik zag vorige week toevallig voor het eerst een Honda E rijden, geinige auto om te zien ,die ik zag was lichtgroen, stond op die auto ook nog wel.
Bij deze proefrit die ik vanmiddag heb gemaakt was het mij het meeste te doen om hoe het is om met een automaat te rijden ,wellicht dat er ook nog andere goede automaten zijn om te proberen, als het maar volautomaten zijn, en niet dat halfbakken gedoe van semi-automaten en dergelijke, voor mij is het of een handbak of een volautomaat.
Best wel een leuk ding moet ik zeggen.
Automaat rijden daar moet je wat mee hebben, in het begin van deze eeuw waren we geregeld in the US daar heb ik het echt meegekregen, heerlijk.
Ik wil niet meer anders.
(Amerikanen kunnen btw ook helemaal niet schakelen.)

Maar tip: ga ook eens in een bak rijden, een bak zoals een e klasse van mercedes( of volvo bmw), bouwjaar maakt niet uit, dat zijn ook heerlijke automaten
De huidige Hyundai I20 en nieuwe hebben een automaat met dubbele koppeling, misschien ook leuk om naar te kijken.

Staat eentje in Heerenveen

[www.autotrack.nl]

Een Suzuki Swift met gewone automaat

[www.autowereld.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2020 14:57 door Lexarno.
Dat zijn ook mooie auto's!thumbs up De bedoeling is om ook nog wat proefritten in andere auto's te maken ,maar mocht het toch een Yaris Hybrid worden, dan niet de uitvoering waar ik in proef heb gereden ,maar de executive of launch edition, die hebben sportstoelen.
Zuiniger dan de Yaris ga je niet vinden in ieder geval( in dit segment). 1 op 25 moet zonder moeite te doen zijn, ook met E10.
Ik zou ook een een BMW 118i automaat proberen als het je om rijplezier gaat. Zuinig zijn ze overigens ook.
Weet zeker dat je die Yaris dan gelijk vergeten bent.
BMW 1 serie is ook een mooie auto, maar met het oog op de toekomst ,met milieuzones en zo, ga ik een hybride serieus overwegen, ik ben benieuwd naar een eventuele test tussen de Toyota Yaris Hybrid, en de Renault Clio Hybrid.
Als je met zo'n oog naar auto's kijkt zou ik hybrides, zeker als het geen plug-in is, links laten liggen. Met het oog op toekomstige milieuzones et al lijkt een elektrische auto mij een meer future-proof keuze. Een e-208/corsa-e of MG ZS bijvoorbeeld.
JFR
ik ben benieuwd naar een eventuele test tussen de Toyota Yaris Hybrid, en de Renault Clio Hybrid.

Waarom niet gewoon een eigen mening vormen, en zelf proefritten maken in het geval je echt in de auto's geïnteresseerd bent?
Joop 5528328
JFR
ik ben benieuwd naar een eventuele test tussen de Toyota Yaris Hybrid, en de Renault Clio Hybrid.

Waarom niet gewoon een eigen mening vormen, en zelf proefritten maken in het geval je echt in de auto's geïnteresseerd bent?

Ga ik ook doen, de Renault moet ik nog een proefrit in maken .Ik zit alleen nog met de apk van de Kia ,die moet in maart voor het eerst gekeurd worden ,net daarvoor een andere auto kopen of nog tot ongeveer de zomer met de Kia rijden.
Volgens mij wilde je graag nog een keer een echte leuke vlotte liefhebbersauto rijden... Een hybride Clio of Yaris kan ik daar niet helemaal mee rijmen. Schiet je ook niet zo veel mee op denk ik. Die APK van je Kia is ook niet meer dan een formaliteit. Kost je een keer een paar tientjes.
406c
Als je met zo'n oog naar auto's kijkt zou ik hybrides, zeker als het geen plug-in is, links laten liggen. Met het oog op toekomstige milieuzones et al lijkt een elektrische auto mij een meer future-proof keuze. Een e-208/corsa-e of MG ZS bijvoorbeeld.

Stekkeren zie ik niet echt zitten, ook vanwege het feit dat ik thuis geen plaats heb om zo'n paal te laten plaatsen ,kan ik misschien inderdaad beter weer voor een auto met alleen een benzinemotor kiezen.
Wat de milieuzones betreft, ik woon in Friesland, hier zijn nog geen milieuzones in de steden ,maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
Ik wil ook nog eens een auto met DSG proberen ,ik weet dat er vroeger veel problemen mee waren, maar volgens mij is dat al een aantal jaren niet meer het geval ,een mooie A1,Polo of Ibiza mag er ook wezen, vroeger ook 2 VAG auto's gehad.
JFR
Stekkeren zie ik niet echt zitten, ook vanwege het feit dat ik thuis geen plaats heb om zo'n paal te laten plaatsen ,kan ik misschien inderdaad beter weer voor een auto met alleen een benzinemotor kiezen.
Wat de milieuzones betreft, ik woon in Friesland, hier zijn nog geen milieuzones in de steden ,maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
Ik wil ook nog eens een auto met DSG proberen ,ik weet dat er vroeger veel problemen mee waren, maar volgens mij is dat al een aantal jaren niet meer het geval ,een mooie A1,Polo of Ibiza mag er ook wezen, vroeger ook 2 VAG auto's gehad.

Je zou de lader ook aan een buitenmuur kunnen laten bevestigen als je daar ruimte voor hebt.
Kristian
Volgens mij wilde je graag nog een keer een echte leuke vlotte liefhebbersauto rijden... Een hybride Clio of Yaris kan ik daar niet helemaal mee rijmen. Schiet je ook niet zo veel mee op denk ik. Die APK van je Kia is ook niet meer dan een formaliteit. Kost je een keer een paar tientjes.
Je dacht dat jij wispelturig was met je zoektocht, maar ik ken er nog eentje winking smiley

Leuk om te lezen en volgen, dat zeker!
Ik ben blij dat ik eindelijk de auto heb waar ik echt blij van wordt. Een Corolla Hybrid was wellicht een verstandiger keus, maar ik weet nu dat je een auto niet alleen met je verstand moet kopen, zeker niet als je autoliefhebber bent.
Ik was na een proefrit in een BMW in elk geval verpest. Voor mij liever Freude am Fahren dan Freude am Sparen.
Joe met trema l D met punt
JFR, hoeveel kilometer rij je per jaar?

Ik rij ongeveer 1000 km per maand, dus 12.000 per jaar.
Kristian
Ik ben blij dat ik eindelijk de auto heb waar ik echt blij van wordt. Een Corolla Hybrid was wellicht een verstandiger keus, maar ik weet nu dat je een auto niet alleen met je verstand moet kopen, zeker niet als je autoliefhebber bent.
Ik was na een proefrit in een BMW in elk geval verpest. Voor mij liever Freude am Fahren dan Freude am Sparen.

Dat is ook zo ,als autoliefhebber zou je inderdaad een auto met je hart moeten kopen ,die je echt bevalt.smiling smiley

Wat ik graag op of in mijn volgende auto wil hebben:

Sportstoelen.
Achteruitrijcamera ,zit ook op mijn huidige auto, bevalt prima.
Het liefst ook een auto met schijfremmen rondom.
Leren bekleding lijkt mij ook wel wat.

Ik heb ook lang naar een Mini of een DS3 gekeken ,maar Mini's van een paar jaar oud zijn nog vrij prijzig, DS3 is wel goedkoper.
Ik zou nog ff wat proefrijden met verschillende auto's als ik jou was.
Ik heb al een idee welke kant het op gaat, heb een paar auto's gevonden die aan mijn wensen voldoen.smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.