Arno's nieuwe auto op pag 2

Gepost door Armeo 
thumbs up

Sportgrilletje misschien nog?
Hey arno,

Echt mijn complimenten naar hoe je civic is geworden.
Ik ben zelf ook in het bezit van een honda civic sport fk nov 2006. Mijn sierlijsten zijn helemaal verweerd aan het raken, zo nu en dan spuit ik ze in zodat weer donkerder van kleur worden. Mag ik vragen wat dit geintje heeft gekost rondom je auto en bumpers? Ziet er veel sportiever en mooier uit dan het origineel wat erop zit.
Op internet kan ik het namelijk niet vinden wat zo'n gehele set kost.

Mvg Fernando
Ziet er prachtig uit thumbs up Lekker laten die 'grille', juist dat doorlopend stuk glas is zo bijzonder
@ Fernando

Meer dan 1000 euro. Nieuw, OEM. Sommige dingen onthoud ik liever niet lol. Als je mazzel hebt kun je wel 2de hands onderdelen vinden op voornamelijk Engelse fora maar die versturen vaak niet overseas. Of je moet je geluk opdoen bij een sloop.

@ Bird Nerd

Vind ik ook al twijfel ik soms nog wel eens.

Auto van de week nog voorzien van de mat facelift paneeltjes Geen spijt van, dat hoogglans was ook mooi maar zo gevoelig voor krasjes en vette vingers.

@homdamo, er zijn forummers in Engeland, ik ben er een van en als je iets wil mag je het naar mijn huis sturen en ik stuur het naar jou toe.

Even aangepast, het gebaar blijft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2018 19:46 door A3-White.
Moet je daarom zo gebrekkig Nederlands typen? lol Bedankt voor de tip maar ik ben niks meer nodig.
Remus uitlaat gekocht. Zitten kleppen in die je handmatig open en dicht kunt draaien. Heb de eerste 500 km dicht gereden, heb ze nu open gedraaid. Merk niet erg veel verschil. Diep, maar subtiel geluid.

Achterdempers lijken te zweten dus denk dat ik ze voor en achter binnenkort maar vervang aangezien ik ook op Eibach veren rij, denk al 30k op oem dempers. Waarschijnlijk worden het dan weer Koni's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2018 10:23 door Hondarno.
Ik blijf dit een geweldig model vinden! Mijn favoriete Civic qua looks.
Jouw kleur is ook zeer fraai en de velgen staan goed alhoewel ik normaal pro OEM ben.
Bedankt, heb nog wel aan oem Storm velgen gedacht maar die vind je bijna niet in 18 inch. Auto gaat zaterdag op de bank bij Van Drie Tuning. Ben benieuwd.
De knoop eindelijk doorgehakt, te meer ook omdat ik een nieuw luchtfiltersysteem heb gekocht. De Type-S grill.

Hondarno
Bedankt, heb nog wel aan oem Storm velgen gedacht maar die vind je bijna niet in 18 inch. Auto gaat zaterdag op de bank bij Van Drie Tuning. Ben benieuwd.

Nou viel het mee drinking smiley

Nette wagen!! maar had je niet beter gelijk een Type R kunnen kopen?
Dan had je gelijk een wagen naar je zin gehad, en eentje met serieus vermogen.
Het viel tegen spinning smiley sticking its tongue out Nog niet eens de fabrieksopgave, nu met filter en 98 moet ie wel boven de 150pk komen. Niet veel I know maar het is ook meer voor de leuk, beleving. Type-R's zijn geweldige machines maar ik vind het wel goed zo en 5 deuren raak je snel aan gewend.
Ai dat is jammer, had ik niet verwacht van Honda.
10/15pk extra met alleen een luchtfilter en euro 98 lijkt me niet realistisch met een atmosferische motor.
Maar hoop het voor je thumbs up

Blijft een leuke nette wagen! ga zo door.
Zo, na bijna 3 jaar werd het tijd voor wat anders. Dat is voor mijn doen erg lang want het ligt gemiddeld rond de 2 jaar. Zonde misschien want hij was eindelijk klaar maar het blijft voor mij ook hobby. Voornaamste reden was dat ik automaat wou rijden en wat meer comfort en gemak.

Het liefst bleef ik Japans rijden en heb dan ook veel naar hybrides gekeken. Veel keus heb je dan niet. Honda haar modellen vond ik te oud en blijf huiverig voor hun accu's. Dus kom je dan bij Toyota/Lexus uit. Auris vanaf 2013 of een facelift CT. Het kon mij toch allemaal niet bekoren en was bang dat ik mij ging ergeren aan het gebrek aan vermogen. De nieuwe 180pk combinatie heeft dan ook veels te lang op zich laten wachten. Een IS300h leek me dan ook wel wat maar was mij gewoon te duur. Wat dan? Mazda 3 of 6, mooie wagens maar ook nog erg prijzig, zeker met automaat. Stiekem weer naar de oosterburen gekeken. 3-serie, E-klasse.... Golf 7 of Leon maar daar bleef het ook bij.

Nee, het is een auto geworden die wel op mijn lijstje stond. Ergens onderaan want ondanks dat ik hem altijd mooi heb gevonden durfde ik het niet echt aan. Maar ze zeggen,cliché, dat je als liefhebber eens in je leven een Alfa Romeo moet hebben gereden en na een proefritje was ik er zeker van, dit wordt hem. Het voelde allemaal goed en hoorde niks raars. Zag er netjes uit,weing kilometrs en dealer onderhouden. Ja, wat is het nou?! Een Giulietta van 2014. Face-lift. 1.4 MultiAir 170pk met TCT.

Ik wou geen wit of zwart. Die mat grijs en Alfa rood vind ik het mooist maar vind dit ook prima. Hou niet van leder en vind dit interieur met bruin tinten wel sjiek ogen. Al één en ander gekocht waaronder nieuwe vloermatten, kofferbak mat, sonniboys, korte antenne en ventieldoppen met logo. Verdere plannen: 18 inch, verlagen, uitlaat links rechts en chipbeurtje door Savali of Squadra. Misschien de donkere koplampen. Voorlopig eerst rijden.
Ziet er keurig uit! thumbs up Veel succes ermee!
Mooie auto! Na zo'n mooie Civic wordt het wel lastig om een geschikte opvolger te vinden. Ik zeg geslaagd, zeker met de geplande upgrades.
Leuke wagen zo'n giulietta met tct, 18inch kan hij goed gebruiken. (Misschien ligt het aan de foto's) maar wat heeft de voorbumper een enorm kleurverschil, en de achterbumper ook.
Mooie auto. Ik weet uit ervaring dat de 1.4 MA met TCT een perfecte combinatie is. En de Giulietta heeft me toen ook positief verrast met een mooie comfort en handling mix. Echt een veel betere auto naar mijn idee dan de 159 en zelfs de MiTo. Ook betrouwbaar (zolang je altijd de juiste motorolie gebruikt en aan de termijnen houdt) trouwens. En... je hebt het heel erg mooie facelift stuur!

Overigens... nu je een Alfa hebt; kom eens kijken bij Spettacolo Sportivo Alfa Romeo! Een van de grootste Alfa Romeo evenementen wereldwijd. Dit jaar is het op Circuit Zandvoort op 24 en 25 Augustus.

Kleurverschil... mwa; ik denk dat het vooral op de foto eruit springt. Dit is typisch zo'n grijze kleur waarbij de ondergrond (metaal versus kunststof) een rol gaat spelen. Voor het oog lukt het vaak wel om dat effect te compenseren maar met bepaalde lichtcondities en met een camera kan het soms weleens zichtbaar zijn. Maar goed, dat is een aanname want ik heb de auto niet in het echt gezien.
Arno,

Wat een mooie en vooral fijne auto. Zelf ook meermaals bij een Guilietta wezen kijken, heb er een gigantische zwak voor. De combinatie van deze motor en automaat is heerlijk, heb daarna in een QV handbak gereden (was wel van voor de facelift en die MultiAir na de facelift) en vond de QV teleurstellen en voor mij is die automaat in combinatie met de auto het kloppende plaatje. Een roerbak in de Guilietta vind ik niet bij het karakter van de auto passen. nut smiley

Veel veilige en plezierige kilometers gewenst en je upgrades klinken bijna alsof ik zelf ga updaten eraan! cool smiley
Bedankt heren. Lak lijkt erg vertekend op de foto's. Kleurverschil is er niet en op één diepe kras en wat steenslag na nog erg strak. Heb ook een lelijk parkeer deukje in de bestuurders deur maar die laat ik tzt weghalen.
Mooie wagen, geniet ervan!
Dat is een hele mooie opvolger van een toch al mooie Civic thumbs up grappig detail dat ze allebei de deurgrepen voor de achterportieren missen big smile smiley Veel plezier ermee en ben benieuwd naar de updates smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.