Arno's nieuwe auto op pag 2

Gepost door Armeo 
Laat ik ook maar eens een topic openen, al eens in een ver ver verleden gedaan op mijn ouwe account maar die werd zonder waarschuwing geblokkeerd. Anyway, vorig jaar september mijn vierde Honda gekocht. Een Civic 1.8 uit 2008, net voor de facelift. Model altijd mooi gevonden, vooral de driedeurs maar deze is toch een stuk praktischer. Met net geen 80.0000 km op de teller was ie erg netjes. Helaas wat brandgaten in het interieur en zit er een lelijke schaafplek rechts op de achterbumper welke ik nog wil herstellen.

Inmiddels 10k aan kilometers verder en hij bevalt me nog steeds. Zuinig voor zijn doen, rap maar vrij stug en niet zo stil als de Accord die ik ervoor reed maar dat wist ik van te voren. Heb wat kleine dingetjes aan de auto gedaan waaronder windschermpjes, privacy shades, led lampjes, aux/usb adapter, andere pook knop met hoes en een K&N filter Sinds kort een set Type-S wielen bemachtigd en uiteindelijk wil ik dan ook die lippenset rondom hebben. Eerst wil ik nog Eibach veren en spacers plaatsen. Voetverlichting heb ik nog liggen en er komen nog heldere knipperlichten (facelift) voor de achterkant binnen.

Hierbij wat foto's

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2019 18:47 door Armeo.
Het blijft een bijzondere auto, het rijdt vast ook super strak! Weinig km's staan er ook op. (Wel zou ik zo snel mogelijk die hele lelijke rokers kapjes boven de ruiten weghalen!)
Haha, de window visors bedoel je? Dat is een tuner dingetje, vooral in JDM land winking smiley
Arno S
Haha, de window visors bedoel je? Dat is een tuner dingetje, vooral in JDM land winking smiley

Zijn ook erg populair bij mijn model maar doet mij denken aan de Volvo's van mijn vader in de 80's. Vind het ook maar niets, maar ieder zijn ding.

Altijd erg mooie en bijzondere auto gevonden. Veel plezier er mee. Aan brandplekjes kun je niet veel doen neem ik aan? Behalve een nieuw interieur er in zetten.
Niks weghalen,

Ik had ze ook op mijn toyota DX 1.3 12v.
Reuze handig, je kan het raam op een kier zetten, zelf in de regen en alles blijft toch droog.
Heb ze ook gehad op mijn Citroën ZX turboD.
Leuke giimmick.
Damianw26
Het blijft een bijzondere auto, het rijdt vast ook super strak! Weinig km's staan er ook op. (Wel zou ik zo snel mogelijk die hele lelijke rokers kapjes boven de ruiten weghalen!)

Hear hear! thumbs up

Verder super mooie auto. Qua model nog altijd heel modern, en deze kleur staat ook prachtig. Misschien niet extreem opvallend, maar toch iets anders dan anders. En het prachtige design maakt alles goed. Knap hoe Honda toen zulk moois maakte, en daarna alleen maar de plank mis kon slaan. Jammer.
Ja, er zitten twee in de vloer welke ik zwart heb gestipt waardoor ze minder opvallen. Helaas ook eentje in de bestuurdersstoel, op de rugleuning tegen de linkerwang dus zie je eigenlijk alleen vanaf de bijrijderskant. Blijft kut maar daar laat ik niet een auto om staan. Ik rook elf niet in mijn auto's overigens.

Edit: oeps had capslock aangeraakt lol

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2017 23:17 door Arno S.
Mooie auto Arno, zoals Rob al aanmerkte is dit model na ruim 10 jaar gewoon nog steeds fris en zelfs bijna vernieuwend om te zien. Ben benieuwd naar de lippenset thumbs up
Thanks, deze set bedoel ik

Oogt net wat agressiever. Overigens vind ik deep bronze pearl de mooiste kleur op deze Civic alleen is die nooit geleverd op de vijfdeurs.
Ziet er goed uit die type s kit, inderdaad zijn die window visors vast praktisch in de regen maar het moet je smaak zijn. Ik ken ze enkel van mensen die roken in de auto, het ergste wat er is want wat blijft die lucht hangen zegsmiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 00:57 door Damianw26.
Anonieme bezoeker
Re: Arno's Honda Civic FK2 Sport
27-02-2017 04:19
Bekende kleur, mijn vorige was ook deze kleur en volgens mij is dat zelfs de meest geleverde kleur bij dit model... smiling smiley
Zoals je inmiddels waarschijnlijk al gemerkt hebt, is de auto -bij het oprijden van een drempel of oprit- nogal laag. Veel van de "lippen" die ik gezien heb, waren beschadigd en dan ziet het ineens een stuk minder mooi uit.
Veel plezier met je nieuwe Civic. smiling smiley
Top auto. Vooral de diesel vond ik geweldig.
3drs plastic past niet op de 5drs.
Past 1 op 1 alleen je moet je alles vervangen winking smiley Jij als Honda liefhebber kent de Engelse site Civinfo wel toch? Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de sideskirts, deze zijn breder waardoor er een grote kier bij de achterdeuren ontstaat.

Hier een hele how to: [www.civinfo.com]

Deze heeft alles in kleur meegespoten net als de Type-R maar dat vind ik niet mooi.

@Vrije Rijder. Heb ik zelf geen last van, voor mijn doen staat de auto erg hoog! big smile smiley Maar de lip is voor al wel beschadigd idd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 11:48 door Arno S.
En de achterkant dan ? Laat maar, is hele bumpernut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 11:54 door Piet Paaltjens.

Kan geen foto van dezelfde auto vinden, lastiger te zien op zwart maar zoals je ziet, geen probleem! Geloof mij nou maar, ik doe mijn research en post geen onzin. Hoeft geen nieuwe achterbumper op.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 12:10 door Arno S.
Weet weer hoe het zat, klant wilde alleen de achterkant doen, en dat gaat niet, je moet dan inderdaad alles doen. Maar wat een werk.
Nee, je moet echt alles vervangen ook de wielranden en uitlaatsierstukken anders past het niet idd. Is een paar uurtjes werk, messte zit vast met clipjes. Als het dan 1 keer klaar is, is de auto ook getransformeerd cool smiley Bovendien zijn er maar heel weinig die dit gedaan hebben in NL, in de UK veel meer maar daar zijn Civic's ook een stuk populairder.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 12:54 door Arno S.
Welke aux/usb adapter heb je ingebouwd? Heb je daar voor de hele radio moeten demonteren?
Heb zelf ook een Civic 1.8 Sport. Maar helaas geen usb of aux aansluiting. Ben maar weer ouderwets cd's aan het branden, maar een usb aansluiting mis ik wel.
Ik heb er een van Yatour, deze zijn niet heel duur en werken prima. Je hebt ze ook van Dension bijvoorbeeld en de facelift heeft dit volgens mij standaard. Maar dat is een duur grapje denk ik. Je moet alles wel los halen maar het klusje kun je binnen half uur klaren. Heb de adapter in de middenarmsteun liggen.
Tijdje niks gepost maar wel het één en ander aan de auto gedaan. Civic is verlaagd dmv Eibach veren en er zitten rondom 15mm spacers van Eibach. Interieur is voorzien van blauwe voetverlichting voor, setje van ebay, OEM kost het veel meer en komt met een kabelboom dacht ik. Nu met 2 draadjes op de binnenverlichting aangesloten. Tevens OEM speaker ringen gekocht. Daarnaast heldere knipperlichten, OEM facelift, achter geplaatst. Ik had een setje replica's van DEPO maar die waren waardeloos.

Vorige week een andere achteras laten monteren, die eronder zat bleek krom te zijn na uitlijnen. Nu had ik bij aankoop al gezien dat de banden aan de binnenkant versleten waren maar daar had ik verder niks van gemaakt en twee nieuwe banden gekocht. Leuk die torsie assen, niks aan af te stellen en nieuw een duur grapje. Gelukkig heeft mijn garage een goede weten te vinden voor 1/3 van de nieuwprijs.
Mooie wagen en de verlaging staat goed, is zeker niet te laag. Is de auto hier nog stugger van geworden of valt dat wel mee?

Je upgrades voor het interieur zien er ook goed uit. De plastic speakerkapjes maken de deur echt een stuk minder kaal en de blauwe lampjes zien er praktisch gelijk als de orginele uitthumbs up
Wat mij verder opvalt in je interieur is de versnellingspook en versnellingspookhoes, heb je deze zelf vervangen?

Ik heb nog nooit eerder gehoord dat iemand een achteras van dit model heeft moeten vervangen, gelukkig heb je de auto zo voor een redelijke prijs weer in orde.
Blijft een leuke wagen! stukken mooier dan het nieuwste model civic.
Ziet er bijzonder strak uit ook!
Maar hoezo een achteras vervangen ?? lijkt me me heel erg snel gezien de kmstand?
Gezien de enorme goede techniek van Honda bevreemd mij dit.
Ik heb ook nog niet eerder (bij mijn Honda's) een as hoeven te vervangen. Iets met de vorige eigenaren. Hij heeft achter waarschijnlijk een tik gehad, ergens bij opgezeten anders gebeurd zoiets niet.

@lafa

Auto rijdt zelfs comfortabeler naar mijn idee. Pook is niet origineel nee al heeft de Type-R ook een hoes en aluminium knop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2017 21:47 door Arno S.
Toevallig stond er vandaag nog een nieuwe achter mij Bofkont. Geweldige bak smileys with beer

Sorry voor de dubbelpost maar de edit functie is waardeloos, of dat ligt aan mijn browser.
Al enige tijd geen update van mijn kant maar heb de 17 inch wielen verkocht en rij nu op mijn winterset. Zodra het weer beter wordt komt er 18 inch onder. Heb tevens oem spatflappen geplaatst en de gasveren van de kofferbak vervangen door sterkere Mercedes varianten waardoor de klep nu automatisch omhoog gaat.

Auto vandaag laten restylen, twee lelijke parkeer deukjes op de rechter achterdeur. Gelijk maar OEM stootstrips laten plaatsen en voor de grap en blauw Honda embleem op het stuur.

Nu nog een goede poetsbeurt van mijnheer Bofkont.
Staat er geweldig bij!
Complimenten voor de prachtige originele en vooral nette staat thumbs up
Ik weet wel hoe ik pluspunten bij jou moet scoren spinning smiley sticking its tongue out Echter zijn de velgen die eronder komen niet origineel hehe

Oeh die gaan zeker goed staan! 19 inch?
Arno S
Ik weet wel hoe ik pluspunten bij jou moet scoren spinning smiley sticking its tongue out Echter zijn de velgen die eronder komen niet origineel hehe
Hey vrede!?
michel1975
Arno S
Hey vrede!?

Wat mij betreft nooit oorlog geweest smileys with beer
Mooie velgen, zal vast erg dik staan.
michel1975
Arno S
Hey vrede!?

En ze zijn wel dik idd. 18 inch 8J ET38
Ik was het wachten zat en met de huidige temperaturen vond ik hel wel tijd voor de wielwissel. Veel pekeltroep is ook al mooi weg geregend .

En ja, ik heb nog een OEM spoiler geplaatst. Maakt de kont net wat meer af imo.
Velgen staan hem goed, maakt het meteen een heel andere auto om te zien. De kleur vind ik ook fraai, maar de spatlappen zou ik wel weghalen.
Staat goed hoor. Vind dit echt nog steeds een fantastische mooie auto. Nu nog modern om te zien.
5 jaar met heel veel plezier in gereden. Onderstel vond ik standaard al erg stug overigens.
Mooie velgen inderdaad, en blijft een ijzersterk model!
Jammer alleen dat de winter weer terugkomt komend weekendgrinning smiley

Mooi exemplaar. thumbs up
michel1975
Jammer alleen dat de winter weer terugkomt komend weekendgrinning smiley
Volgend Duitse wetgeving, zou je dan weer de winterbanden op de auto moeten zetten nut smiley Of zorgen dat je overdag rijdt, wanneer het boven het vriespunt is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2018 00:33 door Zunigrijje.
Mooie auto is het geworden!thumbs up

Als je dit model bekijkt, is het des te vreemder hoe Honda de huidige Civic heeft kunnen verzinnen.
Bedankt mannen. Voor dat weekendje sneeuw ga ik niet opnieuw wisselen. Velgen gewoon goed poetsen.
Ziet er goed uit hoor, nog geen type s bumpers op het oog? Overigens als je het zout van de weg niet laat indrogen is het geen ramp natuurlijk.
Ziet er prachtig uit, ik heb dit altijd een bijzonder fraai model gevonden (alleen kont iets minder), vooral met die SM-koplampen winking smiley Velgen staan super en de stootstrips storen ook niet. Ik vind alleen die spatlappen en die gevalletjes bij de ruiten juist het ontwerp (dat apart maar vrij clean is) geen goed doen. Beetje rommelig
Damianw26
Ziet er goed uit hoor, nog geen type s bumpers op het oog? Overigens als je het zout van de weg niet laat indrogen is het geen ramp natuurlijk.

Of de velgen even behandelen met een goed middel.
Snap dat het wat druk lijkt nu alles erop zit, dit is ook de grens hoor. Anders wordt het teveel. Type S pakket staat nog steeds op de planning, dan gaan de spatlappen er ook onder vandaan want die passen niet 1 op 1.

Wil eerst de achterbumper nog spuiten of vervangen.
Ik vind dat model net iets mooier met een type-R-grille.
Maar de subtiele tuning getuigt van klasse!
Haha daar zijn de meningen vaak over verdeeld. Ik vind die grill of de Mugen variant ook mooi maar deze glasbak maakt het front juist zo uniek en kenmerkend.
Mooi velgen, heel ander gezicht, die spoiler is ook heel suptiel mooi.
Ik kon het niet laten, Type S set besteld... alvast een snippert, nog niet alles is binnen.

Ja, dat zijn blauwe mistlamp kapjes. Bewust niet voor gekozen om de delen te spuiten. Vind contrast mooier.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.