Bmwe46csl
[www.autoscout24.nl]

Als het dan toch een abarth moet zijn.

Die zou ik ook doen dan inderdaad. Zeer gave auto en veel value.
Zal vast prima rijden maar wat een lelijk interieur heeft die fiesta eye popping smiley

Beide zou ik graag proberen, nu een dealer vinden die ze 'zomaar' uitleent.

Jij komt met een serieuze Up aan, dat werkt in je voordeel smiling smiley
Ik heb deze gevonden als mooie st, wel een erg lage km stand, al leent een st zich niet echt voor korte ritten.
[www.autoscout24.nl]

@bmwe46 en Nico
Te oud helaas, en maar bar weinig aanbod in NL en DE. Zonder twijfel mooier en gaver dan de abarth 500

@springbok
Opzicht een mooie auto, maar eigenaar 1 was een importeur, ofwel een jaar lang ingezet als afrag demo, in hoeverre de auto daardoor is versleten geen idee. De volgende eigenaar heeft de auto wel 2,5 jaar gehad tot nu.

@Rw
Ja mooi is anders, al is het ook niet spuuglelijk vind ik. In vergelijking met de abarth is de afwerking absoluut beter voor elkaar.

@Elco
Ik hoop het maar, zou graag zo veel mogelijk verschillende wagens rijden
Damianw26
Te oud helaas, en maar bar weinig aanbod in NL en DE. Zonder twijfel mooier en gaver dan de abarth 500

Na een recente discussie vind ik dit een zeer goede houding. Met name omdat je rekening houd met de ouderdom die bij een hot hatch sneller gaat tellen doordat je die in supergave staat wilt houden.
Maar de Abarth kun je de komende 2 jaar wel rijden zonder al te grote kosten, zeker als je er een van een bekende particulier vind. Dus eigenlijk een van een Abarth club lid. tongue sticking out smiley

Maar ja.....blijft altijd een risico aan een tweedehands auto zitten. Zeker een performance exemplaar.
Bmwe46csl
[www.broekhuis.nl]#

Ook erg dik en wat een p**no interieur.

Nice! thumbs up

@damian, misschien valt het in het echt mee maar ford heeft er nogal een handje van om een complete chaos van het interieur te maken. En die kleurvlakken in de bekleding, really??! Focus ST heeft hetzelfde geintje, waarom nou toch? Toffe bak en dan dat...
Total Loss ,

Een Essee essee heeft al 160pk en met gemak richting de 180/190pk te krijgen met een chip.
Andere dempers eronder en klaar, voor 15 tot 20K makkelijk haalbaar.
Ik zou er het geld niet in stoppen hoor Bofkont. Hoe grappig het ook moge zijn als je een snelle 500 Abarth wilt moet je met een andere basis beginnen dan een reguliere.

Ze hebben Biposto en Recordedition en 575 en verder niet voor niks uitgebracht.
Zitten veel meer verschillen tussen natuurlijk. Waarom kosten die dingen anders 35-60k ? Zal onderhuis technisch gezien echt wel meer verschil inzitten. En TS wil geen oudere auto en daar geef ik hem groot gelijk in. Heeft nu een nieuwe auto uit 2015 dan ga je geen auto uit 2012 kopen die je dan ook nog aan moet laten passen. Gaat dan nog niet in de buurt komen van die veel duurdere versie waar hij nu mee gereden heeft. Wellicht voldoet een minder heftige uitvoering voor TS ook wel al begrijp ik dat hij graag een schuifdak wil, dan houdt het al snel op.
Bmwe46csl
[www.broekhuis.nl]#

Zou in dit segment ook absoluut mijn keuze zijn, wel de By Peugeot Sport-uitvoering of de 30th-editie. Maar goed, nog wel stevig aan de prijs.
Natuurlijk zijn die duurdere uitvoeringen anders, maar echt schokkend zijn die zaken niet.
Kwa onderstel zal er een betere schroef set onder zitten en het interieur is wat afwijkend, en wellicht nog wat zaken
Maar kwa basis zijn het bijna dezelfde wagens.
Je moet niet vergeten dat er veel marketing en bla bla bijzit waar je veel extra voor betaal bij zo'n leuke uitvoering.
Die van Thomas heb ik gereden nou dat was een feestje hoor en bloedje snel, die basis is niets mis mee drinking smiley

En met een standaard Essee Essee van 160pk hoef je eigenlijk helemaal niets meer te vervangen/chippen.
Voor zo'n klein wagentje zijn dat zeer leuke specs.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2017 22:43 door Bofkont.
Tjonge, wat een gespeculeer in dit topic. Er zit enorm veel verschil tussen de standaard Abarth 500, de 595 tourismo, 595 competizione en de 695 biposto. Grootste verschillen zijn motor (andere turbo's vanaf de 180pk versies, andere dempers (standaard Koni vanaf de tourismo versies), grotere remmen (standaard Brembo 305mm vanaf de competizione versies) en stoelen.

Over geld/investering worden hier ook bijzondere aannames gedaan. De Abarth 500 is wellicht wel de meest waardevaste kleine auto. Dingen blijven heel lang veel geld waard omdat ze enorm gewild zijn. Je bent er tevens zo vanaf.

Tevens een enorme chickmagnet. Geen idee of het belangrijk is, maar wel leuk om te vermelden nadat sommigen hier het een vrouwenauto noemen. 90% van de berijders is man (onderzocht door Abarth zelf) en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat vrouwen het fantastisch vinden.
Mooie aanvulling Thomas, maar zoals ik al zei weinig anders dus grinning smiley
Maar zonder gekkigheid van al die aanpassingen wist ik niets af, zijn idd wel serieuze zaken.
Maar dan nog blijft overeind dat een standaard Abarth wel of niet een Essee Essee al een geweldige wagen is.
Genoeg waardevolle verschillen. Plus een rolkooi. tongue sticking out smiley

Daarnaast! Koop altijd een auto voor jezelf niet voor iemand anders.
Misschien nog wel het belangrijkste: op de 595 competizione van na de facelift is er standaard een mechanisch sperdifferentieel gemonteerd. Fiesta ST?...
Overigens beschikken alle 500 Abarth's over een elektronisch sper.
Ach Nico, in een standaard Essee Essee heb je net zoveel plezier, dat is mijn puntdrinking smiley

Thomas,

De Fiesta ST schijnt toch de beste auto in dit segment te zijn, ik heb het ook niet verzonnengrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2017 00:48 door Bofkont.
Ik heb ook ervaring met zowel 500 als Fiesta. En de bochtindraai van een Fiesta ST is een stuk beter dan die van een 500. Op de limiet gedraagt de Fiesta zich ook goedmoediger.
Phaeton W12
Ik heb ook ervaring met zowel 500 als Fiesta. En de bochtindraai van een Fiesta ST is een stuk beter dan die van een 500. Op de limiet gedraagt de Fiesta zich ook goedmoediger.

Eerste turn-in vind ik in de Abarth beter. Dan vervolgens verder doordraaien is de ST beter, voornamelijk door zijn langere wielbasis.

Belangrijkste in mijn ogen is dat een hothatch vooral lol moet bieden. Het beste kan dat door zo'n los mogelijke kont. Dat doet de Abarth gewoon mega goed. Soms iets te, zoals in een snelle hobbelige bocht op de autobahn waarbij je echt twee handen aan het stuur moet houden. Waar een Fiesta zich vaak "zet", doet een Abarth dit nooit. Doordat die zich nooit echt zet in een bocht is die mega bewegelijk. Een ST is stabieler, maar daardoor voor mij minder leuk.
Bofkont
Ach Nico, in een standaard Essee Essee heb je net zoveel plezier, dat is mijn puntdrinking smiley

Verkoop je BMW dan! smileys with beer
In mijn Bmw heb ik nog meer fun Nico big smile smiley
Ik heb het serieus nog overwogen voordat ik deze Z4 kocht, maar ik weet zeker dat ik er te snel op uitgekeken ben.
Ik ben niet iemand voor een hot hatch, even een rondje knallen in zo'n ding vind ik geweldig hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar dan weet ik het ook wel weer.
Beetje ouder en dan wil je wat meer comfort, meer cilinders, automaatje, open dakje..... en hoeft het niet allemaal meer als de 'brandweer'... maar als ik nog jong zou zijn wist ik het wel! smiling bouncing smiley
Pietzoveel
Beetje ouder en dan wil je wat meer comfort, meer cilinders, automaatje, open dakje..... en hoeft het niet allemaal meer als de 'brandweer'... maar als ik nog jong zou zijn wist ik het wel! smiling bouncing smiley

Auw, pijnlijk herkenbaar big smile smiley
Nico GTR
Bofkont

Verkoop je BMW dan! smileys with beer

Je gaat een mooie roadster toch niet inruilen op een opgevoerde boodschappenwagen?!grinning smiley

Zo'n 500 is vast leuk, maar als eerste auto zou ik hem niet nemen als ik pakweg 20k had rondslingeren. Dan kan je echt heel veel ander moois kopen. Maar volgens mij is ts er ook nog niet uit, want ik denk dat hij z'n up! nog niet kwijt wil.
Zo ben ik weer smiling smiley

Overigens las ik over de abarth dat de 1.4Tjet zeer gevoelig is voor vervuiling en dat de pre facelift modellen zeker niet echt uitsteken qua bouwkwaliteit, qua kraakjes en piepjes etc. Viel mij in de demo uit 2015 niet op maar is dan ook een na de facelift versie

Bmwe46csl
[www.broekhuis.nl]#

Allemachtig gave hot hatch, echt super en met alle opties die ik wil!! Het merk Peugeot vind ik niks maar de 208 gti is een beest, zeker de by Peugeot sport versie. Probleem voor mij blijft is dat ik de up heb, welke tussen de 10,5 a 11,5K waard is plus 6500 euro spaargeld verdiend in mijn tussenjaar. Ik heb nog wel meer maar een euro of duizend houd ik graag over voor wat dan ook.

@RW
Een maat van mij heeft een fiesta 65pk style welke hij echt voor een appel en een ei private least. Het dashboard is niet echt lelijk maar mooi islanders, het dashboard is ook heel Lang hoe raar dat ook klinkt. De navi is hopeloos verouderd en veel te klein, net als alle knoppen eronder.

@bofkont
Iedere versie zal leuk zijn om mee te rijden, al werd ik nu al gewaarschuwd voor de bouwkwaliteit van de vroegere versies, rammels kraakjes en piepjes zouden normaal zijn, niks gehoord in de demo van 2015 overigens. Verder idem wat hierboven staat, echt een knotsgekke auto maar er moet te veel geld nog in om het 100% naar wens te maken. En het budget is nou eenmaal niet gigantisch helaas.

@nico en totalloss
Precies, dat schuifdak kan ook van de wensen lijst af maar ik heb er in mijn huidige auto te veel plezier aan, mis het ook echt in de Audi. En gezien ik dit jaar volle bak heb gewerkt, de volgende 4 jaar ga studeren wil ik geen te oude auto die mij financieel uitkleed.

@elco
Precies, maar buiten budget jammer genoeg, al is een gewone 208gti voor mij ook al interessant genoeg als hij maar een WoW factor heeft

@bofkont
Waarschijnlijk wel, zou ik ook dan eerst proef moeten rijden, de verkoper wilde "mijn" abarth 500 maar wat graag naade de vestiging halen voor een proefrit, heb dit maar niet gedaan omdat ik het niet zeker wist en zodanig men onnodig op de kosten jaag.

@eenvrijeusername
Inderdaad helemaal helder nu, ik ben ook zeker overtuigd van de abarth 500, alleen de dikke versies zijn buiten budget

@nico en bofkont
Inderdaad, alsnog een goede wagen maar het verschil is enorm

@eenvrijeusername
Dat is zeker een gigantisch belangrijk verschil, dat merk je echt wel

@bofkont
Fiesta st vind ik ook een leuke wagen, en (voor mij onbelangrijk) heeft ie toch meet een soort sleeper uiterlijk als je het niet weet

@pheaton
Misschien, moet ik de fiesta st echt proberen. Wie weet vind ik die nog veel leuker of juist helemaal niks.

@eenvrijeusername
Precies, al geeft de ford echt wel plezier ook. Ik heb hard gereden maar niet zodanig op de limiet dat ik dat alles heb ontdekt, kende de auto nog niet en de proefrit was daarvoor te kort

@bofkont, piet en rw
Dat zal allemaal zeker zo zijn, maar met 19 jaar hoop ik voorlopig nog niet hehehe. Hothatch is voor mij nu nog leuker dan een super dure bmw of wat dan ook, al is het ook lastig vergelijken

@mechanix
Inderdaad, wil graag wat anders en sportievers maar de up ook weer niet kwijt, misschien moet ik het gewoon doorzetten ipv zo te twijfelen, eerst maar eens zo veel mogelijk proeven.
Damian
Overigens las ik over de abarth dat de 1.4Tjet zeer gevoelig is voor vervuiling.

Das elke direct ingespoten benzinemotor.

Tijdig olie en eens in de 2 of 3 jaar een granulaat kleppen reiniging.
Nico GTR
Damian
Overigens las ik over de abarth dat de 1.4Tjet zeer gevoelig is voor vervuiling.

Das elke direct ingespoten benzinemotor.

Tijdig olie en eens in de 2 of 3 jaar een granulaat kleppen reiniging.

Volgens mij heeft Damian het over de 1.4 multiair die in de Punto of Amerikaanse Abarth 500 is geleverd. Van de 1.4 tjet is mij dat niet bekend namelijk, terwijl dit bij de multiairs wel opgaat.
Aah, nou ja dan beschouw ik dat gewoon als onderhoud als het nodig is, zal ook wel niet gigantisch veel kosten. Op het gebied van vag weet ik best wat, maar al het andere niet echt om eerlijk te zijn. Verder nog speciale kwaaltjes?
Update omtrent de up, eind mei besteld en nu pas binnen: vanavond zullen eindelijk de led dimlichten erin komen, ben benieuwd en als het niks is gaan ze gewoon weer eruit!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2017 16:50 door Damianw26.
Als je het financieel kan zou ik het absoluut doen!
Je kunt beter spijt hebben van wat je wel hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaansmileys with beer
Probleem voor mij is dat ik 1 september weer ga beginnen met studeren en zodoende nog 1 dagje blijf werken, wat niet voldoende is om iedere x weer wat anders te kopen. Feit blijft dat die abarth nu 3 jaar en 33K km oud is, en ik er in 4 jaar 100K bij wil rijden zonder hoge kosten. Meer benzine en wegenbelasting is het grote probleem niet, maar dure reparaties aan wat dan ook wel
Damianw26
Probleem voor mij is dat ik 1 september weer ga beginnen met studeren en zodoende nog 1 dagje blijf werken, wat niet voldoende is om iedere x weer wat anders te kopen. Feit blijft dat die abarth nu 3 jaar en 33K km oud is, en ik er in 4 jaar 100K bij wil rijden zonder hoge kosten. Meer benzine en wegenbelasting is het grote probleem niet, maar dure reparaties aan wat dan ook wel

Het is geen probleem, gewoon blijven rijden in de UP totdat je klaar bent met studeren.
Je zou echt gek zijn om nu al je zuurverdiende geld stuk te slaan op een oudere auto die op zeker duurder in gebruik is.
Je kan die centen de komende minimaal 4 jaar echt wel beter gebruiken !
Die echt leuke auto's komen later wel, je bent notabene 18-19 jaar oud, wees blij met de splinternieuwe auto die je nu rijd, ik had een fiets.
Ik durf zelfs te beweren dat Total Loss het goed heeft. Maar ja, of een goeie keuze nu ook altijd de leukste is? Het is niet mijn leven en het zijn niet mijn centen, maar... een auto met wat waarde kun je ook altijd weer verkopen als je echt om geld verlegen komt te zitten.
Zo led dimlichten zitten erin, geeft een erg mooi helder blauwig beeld, 6500K. Ik ga zo even rijden en een foto van het lichtbeeld maken.

@totaloss
Absoluut gelijk! Loop alleen maar te denken hoe leuk een hot hatch is, terwijl ik het gewoon al super voor elkaar voor de leeftijd de komende jaren, lage kosten en hoog rijplezier met een nog zo goed als nieuwe wagen. Eigenlijk is mijn budget net niet toereikend genoeg voor een echt hele lekkere hot hatch die volledig naar wens is, en ach komt vanzelf ooit wel.

@bofkont
Absoluut, leuker wellicht niet maar wel verstandiger

@elco
Precies; maar ja dan heb je alsnog een flinke financiële blaar opgelopen, mijn budget is net niet toereikend daarvoor, tenzij ik een hothatch van 10K koop en dus 8K aan onderhoud kan laten doen, maar daar zit ik dan weer niet op te wachtenwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2017 23:33 door Damianw26.
Mja, je wil toch ook wel eens studeren of uit huis (er vanuitgaande dat je nog geen eigen huis hebt)? Een auto is uiteindelijk maar een auto.
Geeft een mooi lichtbeeld, mooie kleur erg tevreden, rij met de laagste koplamp hoogte
Laagste koplamp hoogte afstelling:
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Hoogste koplamp hoogte afstelling (te zien aan de parkeervakken rechts in beeld:

Lichtbeeld:
Mechanix
Mja, je wil toch ook wel eens studeren of uit huis (er vanuitgaande dat je nog geen eigen huis hebt)? Een auto is uiteindelijk maar een auto.

Precies, daarom gewoon door met de up, hoe leuk het ook is om wat anders te zoeken
Damianw26

Precies, daarom gewoon door met de up, hoe leuk het ook is om wat anders te zoeken

Precies, het is leuk om te fantaseren, proef te rijden, kost niets!
Welke leds heb je er in gedaan?
Vwb hothatch, idd leuk maar niet het juiste moment imho.
speedtouch
Damianw26

Daarom, we zien het wel.
R-W
Welke leds heb je er in gedaan?
Vwb hothatch, idd leuk maar niet het juiste moment imho.

Cre leds, 10.000 lumen en 6500K. Inderdaad is het ook leuk en sluit het 100% aan op wat ik wil, verstandiger is om het niet te doen, mits ik niet te veel concessies wil doen aan bouwjaar en km stand t.o.v mijn huidige auto. Duikel ik een hagelnieuwe up tsi op voor rond de 16K, tja dan heb ik 2 mille over en een snellere en alsnog voor mij leuke auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2017 13:38 door Damianw26.
Damianw26
speedtouch
Damianw26

Daarom, we zien het wel.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik zou mijzelf super ongemakkelijk voelen als ik zou proefrijden in de wetenschap dat ik de auto toch niet koop..of de kans erg klein is. Hebben jullie dat niet?
-Comas-
Damianw26
speedtouch
Damianw26

Daarom, we zien het wel.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik zou mijzelf super ongemakkelijk voelen als ik zou proefrijden in de wetenschap dat ik de auto toch niet koop..of de kans erg klein is. Hebben jullie dat niet?

Ja en nee, daar is toch een proefrit voor winking smiley Als het top is, offerte laten maken! Als het het net niet is, bedanken en aanbieden wat benzine erin te gooien.
Damianw26
-Comas-
Damianw26
speedtouch
Damianw26

Daarom, we zien het wel.

Ja en nee, daar is toch een proefrit voor winking smiley Als het top is, offerte laten maken! Als het het net niet is, bedanken en aanbieden wat benzine erin te gooien.

Volgens mij was je uiterst enthousiast. winking smiley
Ach een proefrit in een Ferrari wil ik wel maken hoor zonder enige ongemak.
-Comas-
Damianw26
speedtouch
Damianw26

Daarom, we zien het wel.

Ik vind dat ook wel meevallen. Ik heb vorig jaar in een 4C gereden. Nee, voorlopig is het allesbehalve verstandig die auto aan te schaffen, maar anderzijds heb ik nog nooit zo graag een specifieke auto gewild. Dus mocht ik binnenkort wat extra geld ter beschikking hebben...smiling smiley
Ik bedoel maar; ja, de kans is klein, maar dus wel bestaande.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.