Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Zo we zijn weer terug, top vakantie gehad! De up heeft 15 dagen in de parkeerkelder van mijn werk gestaan, was bang dat ie gejat zou worden als ik m 2 weken open en bloot op de oprit zou laten staan, gezien de halve straat ook op vakantie is. Na 2 weken en 800 km in een panda valt alles in de up qua rijden direct weer positief op, de wegligging, de motor, de zit, het gevoel in pook en koppeling etc etc etc. Meteen ook even 150km getoerd en toch echt wel tot de conclusie gekomen dat het zonde is om de up in te ruilen. Was voordat ik wegging heel veel aan het kijken naar briljante 208 gti's maar met mijn budget gaat dat er een van 3-4 jaar oud en 60K km worden (waarschijnlijk net iets te oud om zonder flinke kosten die 4 jaar en 100K km te blijven rijden, en voor mijn gevoel is het het net niet, liever een nog jongere 208 30th). En met het rationele oog op de zeer nabije toekomst is het zonde van zowel de up als de gti gezien ik er 20K km's mee ga maken enkel en alleen op de snelweg, en die paar duizend plezier km's lukt ook echt wel in de up. Dus dat idee gaat voorlopig weer de ijskast incool smiley

Geheel on topic over de up, na 2 weken stilstaan in de parkeergarage lag er een flinke laag stof op, tijd om te poetsen:
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

En nog een vraagje, hoe krijg ik het uitlaatsierstuk weer mooi glimmend? Er zit een stroeve doffe laag op die er maar niet af wil:Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2017 16:32 door Damianw26.
Netjes! Goed om te lezen dat je de up houdt. Vind het een erg nette auto om te zien thumbs up
Mijn uitlaten zien trouwens inmiddels ook echt helemaal zwart van het roet nut smiley dus moet ik ook maar weer eens gaan aanpakken.
Idd jij hebt wel een van de netste UP die ik tot nu gezien hebt. Maar ik woon ook in de randstad misschien ligt het daaraan smiling bouncing smiley
@omniradius
Bedankt, ben t met je eens winking smiley Uitlaten aanpakken is alleen zo jammer, heel eventjes mooi en zo snel weer zwart helaas. Ik ben er nog niet uit wat voor rare vastgekoekte vlekken het zijn bovenop en in het midden etc.

@Rumalf
Dankje, ik zie 9/10x saai uitgevoerde move up"s in het grijs wit of zwart met oerlelijke wieldoppen, of de standaard 15 inch suffige "spoke" velgen.
Blijft echt de leukste Up! van Nederland als je het mij vraagt! Die uitlaat krijg je wel weer zo goed als nieuw met wat commandant of een ander polijstmiddel thumbs up
Zadelsnuiver
Blijft echt de leukste Up! van Nederland als je het mij vraagt! Die uitlaat krijg je wel weer zo goed als nieuw met wat commandant of een ander polijstmiddel thumbs up

Er werd al eens van de meest luxe in NL gesproken, al heb je natuurlijk ook de tuning up's waar knetters veel geld in zit, maar dat vind ik persoonlijk geen gezicht. Ik weet niet of commandant te sterk is zodat ik het hele ding beschadig met krassendrinking smiley
Phaeton W12
Helpt velgenreiniger of Iron-X wellicht voor de uitlaat?

Velgenreiniger heeft helaas niks uitgehaald
Ik heb eens een vrij agressieve velgenreiniger op een Remus einddemper gebruikt maar dat was niet zo'n succes, de eierstokken sloegen wit uit en kreeg het er niet meer af.

Zeker 10 uitlaten met Commandant no. 4 gedaan dat werkt echt perfect.
Zadelsnuiver
Ik heb eens een vrij agressieve velgenreiniger op een Remus einddemper gebruikt maar dat was niet zo'n succes, de eierstokken sloegen wit uit en kreeg het er niet meer af.

In dat geval trek ik de commandant zeker uit de kast, ieder resultaat beter dan nu is al meegenomencool smiley
Zo, het glim probleem is opgelost, hij is gepolijst met een grove korrel want het werd toch niet helemaal mooi met enkel commandant. Nu glimt ie weer mooi maar de echte vlekken zijn er niet meer uit te krijgen, te ver ingebrand.
Polished by Damian Willemsen, on FlickrPolished by Damian Willemsen, on FlickrPolished by Damian Willemsen, on Flickr
Uitlaatje blinkt weer heerlijk! Gek van die Commandant, heb je no. 4 gebruikt uit de groene pot? Ik heb daar zo veel uitlaten mee opgeknapt maar wellicht is zelfs Commandant ook niet meer wat het geweest is.
Bmwe46csl
Damian = Cas !? Nee moest met de huidige up en de abarth meteen aan jou denken.

[www.autoblog.nl]

Hahaha, het had zo kunnen zijn! Alleen een iets hoger budget en ik heet niet Cas uiteraard. Wel leuke wagens allemaal overigens.

@zadelsnuiver
De commandant deed wel veel wat maar niet genoeg, de diepe vlekken in het gootje tussen de pijpen bleven zitten. Door te polijsten zijn die een heel stuk minder maar niet weg nog
Zadelsnuiver

Eierstokken.. moet niet gekker worden met die autocorrect drinking smiley eindstukken bedoel ik natuurlijk big smile smiley
Hahaha eierstokken, sterk spul dan. Het was overigens een oude bus no5 gele commandant.
Toch maar een kleine update ertegenaan, weken geleden op een voorraad up tsi gereageerd en nooit meer wat van vernomen helaas.

[www.heronauto.nl]

Vandaag ineens toch telefonisch contact gehad dat de up die ik op het oog had al lang was verkocht, maar of ik wegens de slordigheid toch even wilde bellen. Lang verhaal kort, een zeer scherpe offerte op een hagelnieuwe up tsi gemaakt. Ik krijg 10500 euro terug + 850euro inruilpremie (klopt aardig met privé verkoop waarde) en 1900 euro korting. Zit op het moment bij mijn huisdealer wat die wil doen met een offerte, ik laat me verrassen smiling smiley
18950 voor een UP! het moet niet gekker worden smiling bouncing smiley

Maar als je dan toch fan bent van de up kun je het beter gelijk goed doen en hem voor een kuurtje bij JD engineering langsbrengen natuurlijk!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2017 20:43 door Mooiroodisnietlelijk.
Bomvolle up met alles erop en eraan, of een halfvolle B segmenter. Voor mij is dat een makkelijke keuze plus een super kart achtige wegligging met een eibach verlaging etc. Maar het is ongekend veel geld voor een A segmenter opzicht dat zeker
Damianw26
Toch maar een kleine update ertegenaan, weken geleden op een voorraad up tsi gereageerd en nooit meer wat van vernomen helaas.

[www.heronauto.nl]

Vandaag ineens toch telefonisch contact gehad dat de up die ik op het oog had al lang was verkocht, maar of ik wegens de slordigheid toch even wilde bellen. Lang verhaal kort, een zeer scherpe offerte op een hagelnieuwe up tsi gemaakt. Ik krijg 10500 euro terug + 850euro inruilpremie (klopt aardig met privé verkoop waarde) en 1900 euro korting. Zit op het moment bij mijn huisdealer wat die wil doen met een offerte, ik laat me verrassen smiling smiley

Lees anders nog even je eigen post terug van 7-8 hier helemaal boven aan de pagina ! thumbs up
'voorlopig' is dus blijkbaar 10 dagen eye rolling smiley Een 208 gti of andere hothatch vond ik wat zonde, gezien de leeftijd en km's van mijn up, en wat ik van plan ermee te gaan doen. Een up tsi kijk ik toch anders tegenaan, nieuw, nog luxer, rijplezier alom...
Damianw26
'voorlopig' is dus blijkbaar 10 dagen eye rolling smiley Een 208 gti of andere hothatch vond ik wat zonde, gezien de leeftijd en km's van mijn up, en wat ik van plan ermee te gaan doen. Een up tsi kijk ik toch anders tegenaan, nieuw, nog luxer, rijplezier alom...

Met alle respect, niet vervelend bedoeld !

Je bent 19 of 20 jaar ?
Je krijgt een spiksplinternieuwe auto van je Opa en Oma en 2 jaar later ga je die al verpatsen voor een andere.
Wat mij betreft nogal ondankbaar / verwend, alsof die je nu hebt niet goed genoeg is !
Meen me te herinneren dat de reacties van je familie op je vorige plannen ook al niet zo enthousiast waren.
Wellicht dat het nu anders is aangezien het om een nieuwe auto gaat ipv een oudere gebruikte zoals eerst je plan was.
Ik zou in ieder geval niet echt enthousiast zijn.
Zijn opa en oma hebben hem waarschijnlijk in het zadel geholpen toentertijd, of hij nu een nieuwe koopt of wat anders koopt. Hij is het zadel ingekomen door hen dus ik snap je reactie niet zo...
Geen probleem, ik begrijp dat dat zo overkomt, vervelend verwend gozertje niks is goed genoeg smijt maar met het geld. Het klopt dat ik het al fantastisch heb, zeker gezien mijn leeftijd! En geloof me het doet me ook echt wel iets het verkopen, maar dat zal het over 15 jaar nog steeds doen zonder twijfel. Waarom dan toch wat anders? Alles met 4 wielen is mijn grootste hobby en gezien ik nu het geld bij elkaar heb voor wat anders, leek het me wel een geschikt moment. Jong, geen gezin, geen gigantische vaste lasten etc etc etc. En die 1.0 turbo biedt mij meer plezier dan de atmosferische 1.0, en daar is het mij om te doen, meer plezier! Het is uiteraard bizar om op je 19e al je 2e nieuwe auto eventueel te kopen, maar het kan dus wel in mijn geval, hetgeen ik zeer dankbaar voor ben. Terugkomend op het thuisfront (allemaal geen autokenners, hechten er geen waarde aan en zijn pro vag) zijn nogal anti 'oude' auto, dit was de reactie: 'gezien er zo'n nieuwe onder je kont zit en dan ook nog eens zo'n 'truttenauto' als een fiat 500 eye rolling smiley ipv jouw mooie auto?? Dat zouden wij nooit doen, echt doodzonde van je geld, maar je moet het zelf weten.
Bmwe46csl
Zijn opa en oma hebben hem waarschijnlijk in het zadel geholpen toentertijd, of hij nu een nieuwe koopt of wat anders koopt. Hij is het zadel ingekomen door hen dus ik snap je reactie niet zo...

Dat klopt absoluut, maar het komt uiteraard belachelijk verwend over hetgeen het ook is en ik zeker begrijp!
Damianw26
Geen probleem, ik begrijp dat dat zo overkomt, vervelend verwend gozertje niks is goed genoeg smijt maar met het geld. Het klopt dat ik het al fantastisch heb, zeker gezien mijn leeftijd! En geloof me het doet me ook echt wel iets het verkopen, maar dat zal het over 15 jaar nog steeds doen zonder twijfel. Waarom dan toch wat anders? Alles met 4 wielen is mijn grootste hobby en gezien ik nu het geld bij elkaar heb voor wat anders, leek het me wel een geschikt moment. Jong, geen gezin, geen gigantische vaste lasten etc etc etc. En die 1.0 turbo biedt mij meer plezier dan de atmosferische 1.0, en daar is het mij om te doen, meer plezier! Het is uiteraard bizar om op je 19e al je 2e nieuwe auto eventueel te kopen, maar het kan dus wel in mijn geval, hetgeen ik zeer dankbaar voor ben. Terugkomend op het thuisfront (allemaal geen autokenners, hechten er geen waarde aan en zijn pro vag) zijn nogal anti 'oude' auto, dit was de reactie: 'gezien er zo'n nieuwe onder je kont zit en dan ook nog eens zo'n 'truttenauto' als een fiat 500 eye rolling smiley ipv jouw mooie auto?? Dat zouden wij nooit doen, echt doodzonde van je geld, maar je moet het zelf weten.

Nogmaals echt niet vervelend bedoeld, kom je nu een tijdje tegen op dit forum en heb ook zeker niet het idee dat je verwend doet of bent of je gedraagt. Je lijkt me juist wel volwassen voor je leeftijd. Gaat mij er meer om dat je er niet later spijt van krijgt of er wellicht scheve gezichten ontstaan in de familie om zoiets onnozels als een auto ! Als je er maar goed over nadenkt winking smiley
Een bomvolle Up! blijft met alle respect gewoon een Upje. Wel eentje die bovengemiddeld hard af zal schrijven verwacht ik. Leuke auto hoor maar het is een simpel geconstrueerde stadsauto en dan is 19 mille naar mijn mening veel te veel geld.
Voor een kleine 15 mille koop je ook een prima Swift Sport van een paar jaar oud. Die gaat je echt nog een grotere grijns bezorgen als het om puur rijplezier gaat.
Spannend wel, ben benieuwd wat er straks uit komt rollen. Hoe dan ook kun je eigenlijk bijna geen slechte keuze maken, doorrijden in de huidige of een dikke nieuwe je zit altijd goed big smile smiley
Ik zou niet bijleggen op de Up! Damian. Dan is de 208 echt een betere optie om nu te nemen waarbij je het geld wat je nu uitspaart door evt. een leuke gebruikte hot hatch te kopen kunt besteden aan een beetje onderhoud wat echt niet gigantisch veel zal zijn tot de 2 ton.

Ik kan je overigens ook in contact brengen met een vriend van mij die een 207 RC te koop heeft. Hij vertrekt naar Vietnam eind september dus begin oktober kun je een goed onderhouden en op langere ritten gebruikte wagen in bezit hebben.

Anders gewoon de Up! houden tot eind van de studie. winking smiley Scheelt je bakken met geld die je ook aan andere dingen kunt besteden.
Total Loss
Damianw26

Nogmaals echt niet vervelend bedoeld, kom je nu een tijdje tegen op dit forum en heb ook zeker niet het idee dat je verwend doet of bent of je gedraagt. Je lijkt me juist wel volwassen voor je leeftijd. Gaat mij er meer om dat je er niet later spijt van krijgt of er wellicht scheve gezichten ontstaan in de familie om zoiets onnozels als een auto ! Als je er maar goed over nadenkt winking smiley

Oké topsmiling smiley, dat blijft toch een beetje een manco aan internet, je kent het persoon erachter niet echt. Met de familie zal er echt geen mot om een auto komen hoor winking smiley , het boeit ze niet echt alleen het 'zonde' van mijn geld aspect vinden ze meer 'zielig' voor mijdrinking smiley

@Kristian

Je hebt absoluut een punt! Ik vind het best een leuke auto maar het 'wow die wil ik!!!' heb ik niet echt, bij up heb ik dat hoe bizar ook best wel, mede omdat ik weet wat ik nu heb en vooral wat ik mis. En van de swift sport heb je er niet een met panoramadak of dab radio om waar wat te noemen.
@ Zadelsnuiver

Ja inderdaad! Ik ben ook met niets anders bezig dan met offertes maken het kan alle kanten nog uit!

@Nico

Tja keuzes keuzes, ik weet het inmiddels niet echt meer, het lonkt om wat anders te kopen en een stap sportiever dan de up gezien de spaarrekening mij aanstaart en de zoektocht is ook super cool smiley De up waardeer ik en de tsi vind ik fantastisch, tevens vind ik het een mooie korting op een nieuwe wagen waar ik dus weer lang mee vooruit kan zonder mega kosten. Goedkoopste en verstandigste is altijd doorrijden, maar of dat nu weer het leukste hmmm... 207rc staat niet echt te boek als geweldig betrouwbaar met de 1.6 thp, maar wat meer info kan nooit kwaad uiteraardwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2017 22:30 door Damianw26.
Of je nu wel of niet die UP moet wegdoen ga ik me niet in mengen, dat is jouw keuze uiteraard.

Wat ik wel frappant vind, is dat je shopt voor een letterlijk 'nieuwe' wagen. Dat snap ik niet zo. Ik bedoel, tis toch zo dat een nieuwe auto mega hard afschrijft..... je bent letterlijk al honderden euro's kwijt zodra je ook maar een meter de showroom uitrijdt.

Waarom niet shoppen in het segment auto's van een paar jaar oud? Die hebben hun hardste afschrijf-klap al gehad, en bovendien is er dan volgens mij ook véél meer keus kwa leuk/sportief te vinden.
Een nieuwe auto kopen zou ik persoonlijk nooit doen... maar goed, persoonlijke keuze natuurlijk. Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen smiling smiley
Zo, een hele andere wending! Ik snap je een klein beetje, maar vind het wel heeeeeel veel geld voor een Up! Daarnaast als je een Abarth op je lijstje zet en vervolgens toch weer in een Up! gaat rijden, tjaa... ik zou het niet doen. Daar heb ik twee redenen voor: Zoals Kristian al aangeeft zal deze auto alleen maar veel afschrijven, al denk ik gezien het verdere wagenpark van de familie dat jullie bij VW/Audi al snel een goede deal kunnen maken.

Daarnaast, de belangrijkste reden dat ik als ik jou was je hart zou volgen, zoals je aangeeft heb je nu wat extra geld, geen kids, huis en/of andere (hoge) vaste lasten: Koop dus nu wat je echt leuk vind! En geloof me ik spreek uit ervaring: kocht in 2011 een nieuwe 107 full-option welke toen 12.490,- kostte! Dat was toen zo goed als het allerduurste wat je de auto kon krijgen en rij nu in een 2007 MINI Cooper S waar ik iedere keer als ik hem start een glimlach van op mijn gezicht krijg. Mijn 107 was ook verlaagd en was op de dijkjes door een gechipte 120d in de bochten moeilijk bij te benen, maar als ik die bochten nu met de MINI neem is dat nog vele malen leuker. smiling bouncing smiley

Dus wat ik zou voorstellen: Zoek een mooie Polo GTI, Abarth 500 weet ik het wat en geniet er nu van! Die kan je binnen de prijs van die nieuwe Up! vast vinden en of die wat ouder is maakt niet uit, het plezier met zo'n ding is echt een andere dimensie. smileys with beer
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar voor hetzelfde geld als de up! die je liet zien, heb je ook een 2016 Audi A1 sportback, met weinig km's en ook de 1.0 TFSI. Wat ik toch wel echt een dikkere auto vind dan een up!.

Het is wel een zwaardere auto, maar valt maar 1 wegenbelasting klasse hoger (weegt 1035 kg). Zoals anderen ook al aangeven, zou ook ik persoonlijk niet zo snel een nieuwe wagen kopen, maar eerder eentje 'met de kop eraf'.
omniradius
Of je nu wel of niet die UP moet wegdoen ga ik me niet in mengen, dat is jouw keuze uiteraard.

Wat ik wel frappant vind, is dat je shopt voor een letterlijk 'nieuwe' wagen. Dat snap ik niet zo. Ik bedoel, tis toch zo dat een nieuwe auto mega hard afschrijft..... je bent letterlijk al honderden euro's kwijt zodra je ook maar een meter de showroom uitrijdt.

Waarom niet shoppen in het segment auto's van een paar jaar oud? Die hebben hun hardste afschrijf-klap al gehad, en bovendien is er dan volgens mij ook véél meer keus kwa leuk/sportief te vinden.
Een nieuwe auto kopen zou ik persoonlijk nooit doen... maar goed, persoonlijke keuze natuurlijk. Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen smiling smiley

Wat je zegt klopt allemaal, alleen juist dat nieuwe spreekt mij aan, dan weet ik gewoon echt zeker dat ik de komende jaren goed zit want ik ben er zeer zuinig mee, en bij een genoemde 208 gti of abarth of welke wagen dan ook, heeft er toch al 4 jaar iemand in gereden en je weet niet hoe. En zeker gezien deze wagens uitnodigen tot echt flink scheuren zie ik dat als een risico op flinke kosten, zeker gezien ik geen duizenden euro's overhoud. Een nieuwe up tsi is een optie gezien die pas sinds halverwege vorig jaar op de markt is, en het occasion aanbod naar mijn wens 0 is winking smiley. Heb importeren uit Duitsland ook overwogen maar dat schelt slechts een paar honderd euro voor een gebruikte of een hagelnieuwe, wat niet echt loont.
Brent®
Zo, een hele andere wending! Ik snap je een klein beetje, maar vind het wel heeeeeel veel geld voor een Up! Daarnaast als je een Abarth op je lijstje zet en vervolgens toch weer in een Up! gaat rijden, tjaa... ik zou het niet doen. Daar heb ik twee redenen voor: Zoals Kristian al aangeeft zal deze auto alleen maar veel afschrijven, al denk ik gezien het verdere wagenpark van de familie dat jullie bij VW/Audi al snel een goede deal kunnen maken.

Daarnaast, de belangrijkste reden dat ik als ik jou was je hart zou volgen, zoals je aangeeft heb je nu wat extra geld, geen kids, huis en/of andere (hoge) vaste lasten: Koop dus nu wat je echt leuk vind! En geloof me ik spreek uit ervaring: kocht in 2011 een nieuwe 107 full-option welke toen 12.490,- kostte! Dat was toen zo goed als het allerduurste wat je de auto kon krijgen en rij nu in een 2007 MINI Cooper S waar ik iedere keer als ik hem start een glimlach van op mijn gezicht krijg. Mijn 107 was ook verlaagd en was op de dijkjes door een gechipte 120d in de bochten moeilijk bij te benen, maar als ik die bochten nu met de MINI neem is dat nog vele malen leuker. smiling bouncing smiley

Dus wat ik zou voorstellen: Zoek een mooie Polo GTI, Abarth 500 weet ik het wat en geniet er nu van! Die kan je binnen de prijs van die nieuwe Up! vast vinden en of die wat ouder is maakt niet uit, het plezier met zo'n ding is echt een andere dimensie. smileys with beer

Een goede deal daar wacht ik sowieso op, komt die er niet dan gewoon geen nieuwe up tsi, zo simpel is het. Maar zowel bij de up als de q3 zijn er echt flinke knal deals gemaakt daarom zie ik het wel gebeuren, zeker gezien ik met de up, mijn ouders met de q3 en mijn oom met zijn tts allemaal vaste klanten zijn. Ik snap volledig wat je bedoelt, en een gti achtige is ook een plan hoger qua fun, maar ik wil de komende 4 jaar gewoon echt een goede leukere en wat snellere auto dan de up, die niet iederjaar tegen de 2000 euro aan onderhoud opvreet. 1 dure tegenvaller kan altijd, maar gezien ik ook weer ga studeren en dus niet meer de volle bak werk groeit het budget ook niet meer zo hard als nu, reken op 200 euro in de maand ong. Daarom lonkt die nieuwe up turbo, leuker, volledig naar mijn wens qua luxe , en met een JD chip 140 pk op 850 kg + eibach setje eronder en ik ben er zeer blij mee vermoedelijk. Overigens is er nog niks beslist winking smiley
F Mitsi
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar voor hetzelfde geld als de up! die je liet zien, heb je ook een 2016 Audi A1 sportback, met weinig km's en ook de 1.0 TFSI. Wat ik toch wel echt een dikkere auto vind dan een up!.

Het is wel een zwaardere auto, maar valt maar 1 wegenbelasting klasse hoger (weegt 1035 kg). Zoals anderen ook al aangeven, zou ook ik persoonlijk niet zo snel een nieuwe wagen kopen, maar eerder eentje 'met de kop eraf'.

Ik vind het in knalrood met zwart dak en Sline een super dik ding, maar heb nu ongeveer zo"n 5x met een A1 gereden met zowel 1.0 als 1.2 tsi en qua fun is het toch zeker 5 stappen achteruit, compleet 0,0 stuurgevoel, ietsie minder onderstuur, maar omdat je niet echt voelt wat je doet haal je er geen lol uit, hij is wat ruimer maar rijden erin is simpelweg niet leuk. De motoren zijn juweeltjes maar de prijzen zijn ook om te schrikken! Een 2e hands A1 met niet eens dure opties als een automatische airco en panodak gaan alsnog over de 20K heen, echt belachelijk veel geld voor een standaard auto. En de meeste A1"s op de markt zijn ex huurauto's uit het buiten en binnenland, een ex huurauto zou ik dus nooit willen hebben.
Mechanix
Huidige up! houden en voor weinig een hobbyauto erbij kopen?

Is ook al een gedachte geweest, maar ja dan zit ik weer met dubbele maandlasten, hetgeen niet handig is zonder een vaste baan tijdens je studie winking smiley en er zijn nog wat praktische zaken, op de oprit of in de garage kan ik m niet kwijt en een plek huren kost ook weer geld. Stel ik vind iets leuks dan moet het niet duur zijn want er is totaal dan 8K uit te geven, en ik ken mezelf dan wil ik het ding ook weer in leuke staat krijgen, hetgeen ook weer veel kost dus ja hmmmm
Ik wist het wel in jou situatie Damian, absoluut een jong gebruikte 500 abarth!!
Er is niets leuker in dat segment te vinden kwa rijden, en kwa kosten heel erg laag ook nog eens.

[www.prinsabarth.nl]
Ik heb er ook mee gereden, was echt super maar 2011, hmmm als ik klaar ben met studeren is ie 10 jaar oud al. Hoe goed onderhouden ook, kosten komen er dan toch wel aan. Trouwens is het een supergave abarth helemaal zoals ik hem wil alleen al verkocht winking smiley
Ik snap je overweging wel voor een nieuwe auto. Je weet gewoon zeker dat je er geen grote kosten aan hebt.

Maar voor dat geld koop je toch ook een leuke B segmenter?
Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en eens binnenlopen bij Prins, Joost (de verkoper die ons hielp) kan je vast wel goed op weg helpen. smiling smiley

Daarnaast durf ik hier wel te zeggen dat als je daar een auto koopt het wel goed zit, zeker gezien er gewoon garantie op zit en zij natuurlijk ook gewoon officieel Abarth dealer zijn. thumbs up
Inderdaad voor de Abarth gaan. Biedt zoveel meer plezier dan de Up. En dat weet je zelf eigenlijk ook wel. Er zit alleen een beetje familie VAG druk achter. Ik ken dat, dat heeft mijn familie ook.
En dat een auto paar jaartjes oud is, wat zou dat nou? Gaat er toch om WAT je rijdt, niet hoe oud het is?
Springbok
Ik snap je overweging wel voor een nieuwe auto. Je weet gewoon zeker dat je er geen grote kosten aan hebt.

Maar voor dat geld koop je toch ook een leuke B segmenter?

Ja precies, normaal maakt een tegenvaller qua pech niet echt veel uit, maar meerdere achter elkaar en al mijn spaargeld is op. Ik weet dat je ook een leuke b segmenter hebt maar dat is dan toch weer wat te onsportief voor mij, en vaak maar halfvol. Het moet iets zijn dat super goed rijdt en met luxe als een dab radio, goede audio, en vooral dat geliefde panoramadak die eigenlijk wel open moet kunnen. Bij de up heb je dat allemaal en nog wat andere gadgets, en vooral heel licht met een mooi vermogen, wat gewoon super is voor mij.
Brent®
Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en eens binnenlopen bij Prins, Joost (de verkoper die ons hielp) kan je vast wel goed op weg helpen. smiling smiley

Daarnaast durf ik hier wel te zeggen dat als je daar een auto koopt het wel goed zit, zeker gezien er gewoon garantie op zit en zij natuurlijk ook gewoon officieel Abarth dealer zijn. thumbs up

Ja precies, maar ja wat kan er ook precies kapot aan een eventueel mishandelde abarth? Turbo, olieverbruik en verder komt er niet veel in me op eigenlijk. Als het maar niet te oud en zeer goed onderhouden is zodat ik niet iedere maand al mijn geld aan onderhoud en pech kwijt ben. Overigens zijn abarth zeer waardevast ook nog eens
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close