Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Damianw26
Quote
-Comas-
Quote
Damianw26
Quote
speedtouch
Quote
Damianw26


Precies, daarom gewoon door met de up, hoe leuk het ook is om wat anders te zoeken

Precies, het is leuk om te fantaseren, proef te rijden, kost niets!

Daarom, we zien het wel.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik zou mijzelf super ongemakkelijk voelen als ik zou proefrijden in de wetenschap dat ik de auto toch niet koop..of de kans erg klein is. Hebben jullie dat niet?

Ja en nee, daar is toch een proefrit voor winking smiley Als het top is, offerte laten maken! Als het het net niet is, bedanken en aanbieden wat benzine erin te gooien.

Volgens mij was je uiterst enthousiast. winking smiley

Jazeker, alleen zo enthousiast dat het rationele ff uit stond. Al win ik nu bij wijze van met een kraslot een mille of 5, tja dan is het totaal duidelijk winking smiley
Morgen naar de garage voor 2 werkzaamheden: uitlijnen en de remmen afstellen, heb kortgeleden in een andere up (uit 2012 met 190K km wel te verstaan) gereden hier stond het rempedaal veel directer afgesteld, bij mij moet je een stuk dieper trappen voor er iets gebeurd. De remwerking zelf is prima overigens
Quote
Monsieur Le Loure
Nooit geweten dat je een hydraulische remsysteem kunt afstellen...

Aha... Dan had de receptionist het ook bij het verkeerde einddrinking smiley, we zullen zien wat er dus loos is....
Nou ja vloeistof op peil en 2,5 jaar oud. Zal wel lucht zijn ik zie het morgen wel
Ben al terug, de monteur tijdens de testrit voelde het trillen ook, de auto zal eind augustus worden uitgelijnd, was helaas geen tijd voor vandaag. Het remmen is een ander verhaal, het diepe intrappen was niet echt iets bijzonders want er is genoeg 'gedoseerd gevoel'. Bij een noodstop voelden we de auto een heel klein beetje wiebelen, wat duidt op iets kromme remschijven. Een bekend up kwaaltje helaas, en ondanks dat ik er zeer alert op ben (dus na hard afremmen auto op de handrem, en zodra het kan überhaupt niet op de rem staan) naarmate het erger wordt moet ik ze vervangen a 470 euro, pon kent geen coulance ondanks dat het echt heel veel voorkomt, bij verschillende bouwjaren en km standen.
470 euro? Kom op zeg. Die schijfjes zullen samen iets van max 100 euro zijn plus een uurtje arbeid.
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
470 euro? Kom op zeg. Die schijfjes zullen samen iets van max 100 euro zijn plus een uurtje arbeid.

Schijven plus blokken, maar dat laatste betwijfel ik na 2,5 jaar en 24000 rustige km's. Sowieso laat ik het niet bij de vw dealer doen, gewoon bij vw specialist vagtechniek.
Als je je schijven vervangt moet je ook je blokken doen. Maar 470 Euro voor een Up is belachelijk.
Quote
Damianw26
Ben al terug, de monteur tijdens de testrit voelde het trillen ook, de auto zal eind augustus worden uitgelijnd, was helaas geen tijd voor vandaag. Het remmen is een ander verhaal, het diepe intrappen was niet echt iets bijzonders want er is genoeg 'gedoseerd gevoel'. Bij een noodstop voelden we de auto een heel klein beetje wiebelen, wat duidt op iets kromme remschijven. Een bekend up kwaaltje helaas, en ondanks dat ik er zeer alert op ben (dus na hard afremmen auto op de handrem, en zodra het kan überhaupt niet op de rem staan) naarmate het erger wordt moet ik ze vervangen a 470 euro, pon kent geen coulance ondanks dat het echt heel veel voorkomt, bij verschillende bouwjaren en km standen.

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat "premium" auto fabrikanten basale onderdelen als remmen voor een basale auto als een UP! niet kunnen construeren dat ze een normale levensduur hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? 470!? euro nut smiley

Dergelijk onderhoudskosten heb ik al jaaaren niet gehad aan onze Nissan Micra uit 2000.

Ik snap niet dat je hiermee akkoord gaat. Ik zou mij beroepen op het non conformiteit beginsel.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2017 21:28 door revolution-nl.
Quote
Joël D.
Als je je schijven vervangt moet je ook je blokken doen. Maar 470 Euro voor een Up is belachelijk.

Aah dat wist ik niet, ben geen sleutelaar winking smiley Verder neem ik de originele remmen niet, zelfs van een kwaliteitsmerk als brembo ben je voor 150 euro klaar met blokken en schijven.
Quote
-Comas-
Quote
Damianw26
Quote
speedtouch
Quote
Damianw26


Precies, daarom gewoon door met de up, hoe leuk het ook is om wat anders te zoeken

Precies, het is leuk om te fantaseren, proef te rijden, kost niets!

Daarom, we zien het wel.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik zou mijzelf super ongemakkelijk voelen als ik zou proefrijden in de wetenschap dat ik de auto toch niet koop..of de kans erg klein is. Hebben jullie dat niet?

Ik ga alleen testrijden als ik de auto kan betalen en het al eens ben over de prijs, anders is het zonde tijd van beide kanten.
Probleem met test rijden is dat het je compleet kan verblinden, de auto liefde doet men niet rationeel kunnen laten denken.
Dus daarom eerst onderhandelen big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2017 21:24 door Bofkont.
Quote
revolution-nl
Quote
Damianw26
Ben al terug, de monteur tijdens de testrit voelde het trillen ook, de auto zal eind augustus worden uitgelijnd, was helaas geen tijd voor vandaag. Het remmen is een ander verhaal, het diepe intrappen was niet echt iets bijzonders want er is genoeg 'gedoseerd gevoel'. Bij een noodstop voelden we de auto een heel klein beetje wiebelen, wat duidt op iets kromme remschijven. Een bekend up kwaaltje helaas, en ondanks dat ik er zeer alert op ben (dus na hard afremmen auto op de handrem, en zodra het kan überhaupt niet op de rem staan) naarmate het erger wordt moet ik ze vervangen a 470 euro, pon kent geen coulance ondanks dat het echt heel veel voorkomt, bij verschillende bouwjaren en km standen.

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat "premium" auto fabrikanten basale onderdelen als remmen voor een basale auto als een UP! niet kunnen construeren dat ze een normale levensduur hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? 470!? euro nut smiley

Dergelijk onderhoudskosten heb ik al jaaaren niet gehad aan onze Nissan Micra uit 2000.

Ik snap niet dat je hiermee akkoord gaat. Ik zou mij beroepen op het non conformiteit beginsel.

Het is enkel met een noodstop zeer zeer licht gewiebel, niet eens merkbaar bij gewoon rijden en remmen. Dat het waardeloos is is absoluut zo, echter is het simpelweg een slijtage deel, dat hele non conformiteit profes aangaan zal geen zin hebben om een slijtage deel na 2,5 jaar en 25K km. Er zijn zoveel auto's zonder problemen, maar ik zou nooit een micra kiezen, veel te saai winking smiley
Is idd vrij snel die schijven/blokken nut smiley
[remschijf.nl]

Zou hier eens wat bestellen, gegarandeerd kwaliteit tegen veel lagere prijzen.
Quote
Bofkont
Quote
-Comas-
Quote
Damianw26
Quote
speedtouch
Quote
Damianw26


Precies, daarom gewoon door met de up, hoe leuk het ook is om wat anders te zoeken

Precies, het is leuk om te fantaseren, proef te rijden, kost niets!

Daarom, we zien het wel.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik zou mijzelf super ongemakkelijk voelen als ik zou proefrijden in de wetenschap dat ik de auto toch niet koop..of de kans erg klein is. Hebben jullie dat niet?

Ik ga alleen testrijden als ik de auto kan betalen en het al eens ben over de prijs, anders is het zonde tijd van beide kanten.
Probleem met test rijden is dat het je compleet kan verblinden, de auto liefde doet men niet rationeel kunnen laten denken.
Dus daarom eerst onderhandelen big smile smiley

Het kunnen betalen ie sowieso belangrijk, in mijn geval bij de abarth kwam ik alleen om proef te zitten. De verkoper was zeer enthousiast en na wat babbelen deed ie een aanbod om de sleutels te halen, dan zeg ik geen nee meer natuurlijk winking smiley . Het kunnen betalen en serieuze interesse moet er zeker zijn anders is het flauw
Thanks voor de site, als het wat erger wordt sla ik meteen over op vervangen!!
470 euro? En das enkel de voorkant? eye popping smiley

Ik ga ook rond de 100 euro zitten, alhoewel ik ze wel erg duur vind voor een Up!

Ik heb Bosch schijven en Brembo blokken voor 50 euro aangeschaft. Zelf eronder gezet, kan jij denk ik ook, bij een Up! zal dat geen hogere wiskunde zijn. Maar ja.....ik zal het niet te hard zeggen anders krijg ik weer t halve forum over me heen.

big smile smiley
Quote
Nico GTR
470 euro? En das enkel de voorkant? eye popping smiley

Ik ga ook rond de 100 euro zitten, alhoewel ik ze wel erg duur vind voor een Up!

Ik heb Bosch schijven en Brembo blokken voor 50 euro aangeschaft. Zelf eronder gezet, kan jij denk ik ook, bij een Up! zal dat geen hogere wiskunde zijn. Maar ja.....ik zal het niet te hard zeggen anders krijg ik weer t halve forum over me heen.

big smile smiley

Inderdaad remmen en schijven voor, achter trommel remmengrinning smiley De af fabriek schijven trekken echt veel en veel te snel krom, als je totaal zonder 'remverstand' remt kun je ze tot wel 2x per jaar vervangeneye popping smiley Vreemd genoeg blijkt het ook exemplarisch, of men voelt niet dat de auto trilt maar dat lijkt me stug.Ik trap af en toe eens van 80 naar 0 vol in de remmen, dit werkt volgens mede up rijders heel goed om het probleem uit te stellen. Brembo blokken en schijven zie ik zeker zitten met de tijd, zelf installeren weet ik niet, heb nog nooit de velg eraf gehad en 0,0 verstand ervan hehe :P



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2017 22:44 door Damianw26.
Quote
Damianw26
Quote
Nico GTR
470 euro? En das enkel de voorkant? eye popping smiley

Ik ga ook rond de 100 euro zitten, alhoewel ik ze wel erg duur vind voor een Up!

Ik heb Bosch schijven en Brembo blokken voor 50 euro aangeschaft. Zelf eronder gezet, kan jij denk ik ook, bij een Up! zal dat geen hogere wiskunde zijn. Maar ja.....ik zal het niet te hard zeggen anders krijg ik weer t halve forum over me heen.

big smile smiley

Inderdaad remmen en schijven voor, achter trommel remmengrinning smiley De af fabriek schijven trekken echt veel en veel te snel krom, als je totaal zonder 'remverstand' remt kun je ze tot wel 2x per jaar vervangeneye popping smiley Vreemd genoeg blijkt het ook exemplarisch, of men voelt niet dat de auto trilt maar dat lijkt me stug.Ik trap af en toe eens van 80 naar 0 vol in de remmen, dit werkt volgens mede up rijders heel goed om het probleem uit te stellen. Brembo blokken en schijven zie ik zeker zitten met de tijd, zelf installeren weet ik niet, heb nog nooit de velg eraf gehad en 0,0 verstand ervan hehe :P

Je mag altijd bellen. winking smiley thumbs up
Quote
Bofkont
Remmerij is veiligheid niet zelf aan beginnen als je niet weet hoe dat moet.

T is echt simpel! tongue sticking out smiley Word veel te druk over gedaan hier....maar dat zeg ik.....krijg altijd direct t halve forum over me heen. Mijn eerste sleutelervaring aan een auto was als 15 jarig jongetje met het vervangen van de 4 remschoenen van een '68 LaRo.
Remmen zijn simpel, kind kan (letterlijk) de was doen.

Zeker die Remmen van een Up, 1 zuiger, dus is werkelijk geen kunst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2017 23:00 door Nico GTR.
Quote
Nico GTR
Quote
Bofkont
Remmerij is veiligheid niet zelf aan beginnen als je niet weet hoe dat moet.

T is echt simpel! tongue sticking out smiley Word veel te druk over gedaan hier....maar dat zeg ik.....krijg altijd direct t halve forum over me heen. Mijn eerste sleutelervaring aan een auto was als 15 jarig jongetje met het vervangen van de 4 remschoenen van een '68 LaRo.
Remmen zijn simpel, kind kan (letterlijk) de was doen.

Zeker die Remmen van een Up, 1 zuiger, dus is werkelijk geen kunst.

Aah top Nico, waardeer ikthumbs up. Zou sowieso zelf wat willen kunnen sleutelen aan mijn auto, maar dat leer je niet zomaar 123. Behalve diverse lampjes vervangen heb ik totaal 0,0 ervaring. Remmen is inderdaad veiligheid daarom durf ik het zelf niet, niet eens een idee ervan hoe ie er grofweg uit zou moeten zien/demonteren ervandrinking smiley
Met de fiat panda lach je iedereen uit, ik heb hem de komende 2 weken en we zullen ziendrinking smiley Besturing en 1.2 motor zijn niet geweldig, wel is ie ruim en alles is vierkantnut smiley

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Zijn ook redelijke zachte stoelen, alles lijkt afgestemd op comfort in het ding. Ook is het praktisch onmogelijk om hem stil te laten vallen, bij ook maar het minste omhoog komen van de koppeling (met super korte slag van het pedaal, bijna aan of uit) geeft hij automatisch gas tot 1300 rpm, ook comfortabel gezien de vele heuvels op het eiland hier



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2017 10:07 door Damianw26.
Heb pad zo'n ding mee gekregen als leenauto. Best een leuke auto! Rijdt aanzienlijk beter dan het eerste model 'nieuwe' Panda en het dash is ook veel beter.
De 1.2 ken ik al lang en is wat loom maar wel goed. Twin air zou wat leuker zijn denk ik (helaas nog nooit met een twinair gereden).
Quote
Barri
Heb pad zo'n ding mee gekregen als leenauto. Best een leuke auto! Rijdt aanzienlijk beter dan het eerste model 'nieuwe' Panda en het dash is ook veel beter.
De 1.2 ken ik al lang en is wat loom maar wel goed. Twin air zou wat leuker zijn denk ik (helaas nog nooit met een twinair gereden).

Had inderdaad graaaaag een twinair met of zonder turbo gehad, puur voor de ervaring want alle meningen lopen uiteen over het blok, schijnt geweldig te klinken of als een brommernut smiley De vorige panda was inderdaad vanbinnen echt heel gammel, de pook voelde gigantisch gammel aan alsof je m zo met versnellingsbak en al eruit kon trekken, dat is in deze stukken beter. Ook vind ik besturing, koppeling en versnellingsbak ontzettend afstandelijk, maar dat is misschien juist comfort cool smiley
Ter info: de Up heeft dezelfde remmerij als enkele VAG-auto's vanaf half jaren 80 t/m sowieso jaren 90 (en nog wel langer, denk ik)
Remklauwtjes en trommels zijn hetzelfde type als wat ik onder m'n oude Polo's heb, maar zijn ze bij de Up met geventileerde schijven of massief?
Mogelijk afhankelijk van de motorisering en/of uitvoering?
Ik vind zo'n panda altijd vrij groot lijken voor een kleine auto. Bang for buck krijg je wel. Zo'n twinair klinkt erg grappig, maar een ouderwetse 1.2 lijkt me toch degelijker.
Quote
Damianw26
Quote
Barri
Heb pad zo'n ding mee gekregen als leenauto. Best een leuke auto! Rijdt aanzienlijk beter dan het eerste model 'nieuwe' Panda en het dash is ook veel beter.
De 1.2 ken ik al lang en is wat loom maar wel goed. Twin air zou wat leuker zijn denk ik (helaas nog nooit met een twinair gereden).

Had inderdaad graaaaag een twinair met of zonder turbo gehad, puur voor de ervaring want alle meningen lopen uiteen over het blok, schijnt geweldig te klinken of als een brommernut smiley De vorige panda was inderdaad vanbinnen echt heel gammel, de pook voelde gigantisch gammel aan alsof je m zo met versnellingsbak en al eruit kon trekken, dat is in deze stukken beter. Ook vind ik besturing, koppeling en versnellingsbak ontzettend afstandelijk, maar dat is misschien juist comfort cool smiley

Ik kan uit ervaring vertellen dat de eerste TwinAir mij echt niet kon bekoren, erg luidruchtig en je kon de opbouw van de toeren niet horen dus bij stevig doortrappen (richting de Nurburgring) moest je de toerenteller goed in de gaten houden ipv op het geluid afgaan. De nieuwe TwinAir voelde relaxter aan en met 85 PK snel zat, helaas was het nadeel wel dat we er nu ook 1 gekocht hebben, haha. (Zaterdag ophalen! Zal mijn topic dan dus updaten) smileys with beer
@sjon
Bedankt voor de info! Het zijn overigens geventileerde schijven voor, net zoals bij alle up"s

@mechanix
Bang for buck wel, maar dan kun je alleen nog een Dacia Sandero rijden met dat principenut smiley Hij is absoluut ruim en comfortabel, of de 1.2 ook duurzaam is weet ik niet, je moet te vaak plankgas rijden om alleen met het verkeer mee te komen. Verbruik hier op het heuvelachtige Ibiza is 1 op 11 op het moment...

@brent
Leuk! Een 500c is lachen, heb hem als abarth gereden en dat was een groots feest. Ben erg beiwued naar zo"n TwinAir gezien jouw ervaringen ook verschillen ermee, ik lees het wel binnenkort
Die 1.2 heeft mijn vriendin ook in de Ypsilon. Niet vooruit te branden, maar ongelooflijk betrouwbaar. Ook flexibel motortje. Met aanhanger prima te rijden en eigenlijk niet veel langzamer dan zonder haha!
In Nederland ook nog eens heel zuinig. Rij er gemiddeld 1 op 18 mee en op lange stukken 1 op 23.
Quote

Verbruik hier op het heuvelachtige Ibiza is 1 op 11 op het moment...
Zo heuvelachtig is Ibiza niet, en je loopt dan echt te stampen hoor. Je hebt vakantie!!
Met mijn C1 reed ik juist in de bergen heel zuinig. Gewoon een beetje op toeren houden houden en dat beetje koppel z'n werk laten doen.
@eenvrije

Haha ding is ongekend traag, bij 2-3-4 duizend toeren maakt het allemaal maar weinig uit, dat is erg vreemd gezien hij meer koppel dan de up heeft. Daardoor heeft ie wel een ingebouwde voetensteun, bij 80 in de 5 plankgas en na 1 minuut rij je pas 90 hahahaOverigens maakt ie bij 100 al 3100 toeren, vrij veel.
Quote
Barri
Quote

Verbruik hier op het heuvelachtige Ibiza is 1 op 11 op het moment...
Zo heuvelachtig is Ibiza niet, en je loopt dan echt te stampen hoor. Je hebt vakantie!!
Met mijn C1 reed ik juist in de bergen heel zuinig. Gewoon een beetje op toeren houden houden en dat beetje koppel z'n werk laten doen.

Valt wel mee, rijden niet veel lange stukken en het is rond de tijd dat wij rijden erg druk overal, zit overigens in Sant Josep en daar is het dorp een grote weg van stijgingen en dalingen, dus veel stoppen en zwaar optrekken telkens. Zo net stond er zelfs al 9,7 liter per 100 op de klok haha
Haha, ik had vorige week in Portugal een Polo 1.0 met 75 PK, met 3 man en 3 koffers heuvelop viel die aardig stil als je niet anticipeerde op de heuvel. nut smiley
In de up is dat 75pk blokkie al net aan soms, laat staan in een 250kg zwaardere polo plus personen en bagage, oei
75pk is meer dan zat in een Up. De weg is geen racebaan. Je bent verpest door direct op je 18e in een nieuwe auto met prima vermogen te gaan rijden.
Verwend ben ik absoluut, 75 pk is ook genoeg maar ff invoegen, ff soepelheid ff het koude blok niet belasten zodra je ook maar een beetje tempo moet maken, dat heeft niets met willen racen te maken. Laten we zeggen dat het 8/10 x genoeg is. 75 pk is afdoende op de snelweg als je bereid bent ff naar de 4 te schakelen. Meer vermogen=meer comfort, eenmaal warm kom je nooit tekort gezien je veel toren kunt maken winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2017 21:11 door Damianw26.
Je moet niet zulke eisen stellen op deze leeftijd. 75pk is meer dan zat. Meer kan lekker zijn maar is echt onnodig. Met mijn Golf 2 met 60pk en mijn eerste Kever met 34pk kon ik ook gewoon prima rijden. En nu met de Kever met 50pk rij ik gewoon met al het verkeer mee.
Ik vond een nieuwe Fiesta met 100pk ook niet vlot versnellen op de snelweg. Maar met minder vermogen zit je er ook nog wel prima bij hoor. De Vermogen wedloop is echt onzin,nergens voor nodig. Mijn Vr6 heeft 'maar' 174pk. Ik snap echt niet waarom 1. een auto zwaarder moet zijn en 2. een auto meer vermogen moet hebben.
Zeg ook niet dat het nodig is, puur in de eerder gestelde situaties is het een stukje comfort en luxe, menigeen moet het met een fiets doen daar ben ik mij absoluut van bewust. Eenmaal warm en met lekker schakelen kom je zelden tekort, maar meer pk"s lonken gewoon, zeker gezien de Audi thuis met 211 pk je ineens begrijpt wat echte snelheid en vooral souplesse is.
Ik denk dat wij Nederlanders gewoon niet zo goed kunnen rijden. Locals in Zuid Europa in Twingo's rijden je er daar echt finaal uit. Niet vanwege het vermogen, maar gewoon omdat ze overal precies in de juiste versnelling rijden.
Ja omdat men altijd plankgas rijdt, juist daar denkt men op de racebaan te zitten zonder inzicht, iemand even voorlaten op een onoverzichtelijke drukke weg resulteert in boos getuuter, terwijl je 2 meter verder weer in de file staat...
Ook op ibiza heb je wel een aantal leuke stuurmanswegen, helaas bijna nergens kunnen stoppen voor wat foto's maar het heuvel landschap en leuke haarspeldbochten maakt het best lachen! Ondanks dat je niet echt kan hoeken met de pinda kun je je prima vermaken in het dingcool smiley Verbruik is inmiddels 7,4L per 100km, aantal langere stukken gereden.
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Quote
Brent®
Haha, ik had vorige week in Portugal een Polo 1.0 met 75 PK, met 3 man en 3 koffers heuvelop viel die aardig stil als je niet anticipeerde op de heuvel. nut smiley
Vorig jaar met 4 man in een Polo met bagage een Polo 1.0 (volgens mij de 60pk versie) gehuurd. Op de snelweg heuvelop was ronduit gevaarlijk. Max 45/50 km/ph nut smileycrying smilie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2017 15:02 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Brent®
Haha, ik had vorige week in Portugal een Polo 1.0 met 75 PK, met 3 man en 3 koffers heuvelop viel die aardig stil als je niet anticipeerde op de heuvel. nut smiley
Vorig jaar met 4 man in een Polo met bagage een Polo 1.0 (volgens mij de 60pk versie) gehuurd. Op de snelweg heuvelop was ronduit gevaarlijk. Max 45/50 km/ph nut smileycrying smilie

Dat is triest, heeft de polo nog langere bakverhoudingen dan de al lange in een up?? Mijn ervaring is dat de trekkracht van de 1.0mpi vanaf 2500 toeren goed te noemen is voor een 1.0, de 60pk voelt overigens echt geknepen bij doortrekken, en hij wordt ook geknepen. De 75pk trekt lineair door, de 60pk piekt bij 4000 toeren, maakt het niet echt soepel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close