Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Vandaag stond geheel in het teken van de q3 oppoetsen, ongekend wat een vuilnisbak vanbinnen en vanbuiten die was. Wederom gewassen, black hole en de natte's black paste erover, glimt als een nieuwe weer. Helaas ook enkele lakbeschadigingen door vogelpoep op het dak, niet eerder gezien normaal spuit ik meteen de vogelkak erafsad smiley Het leer op de stoelen lijkt wat vaal en ruw, iemand tips wat ik daar aan kan doen/ welk poetsmiddel nodig hebdrinking smiley

Je foto's doen het niet, photobucket is ermee gestopt. Even overstappen op een andere host smiling smiley.

Dit schijnt een uitstekende set te zijn voor het leer. Een reiniger en een voeder.
Ach wat belachelijk van Photobucket, dit kost veel gebruikers.

[s347.photobucket.com]

Dus hier de link naar de foto'ssmileys with beer
Ja, je kunt via het pijltje de foto delen, als je de BB-code pakt en dan de gewenste grootte selecteert krijg je direct de link die je hier kan plaatsen. Wel even een enter plaatsen tussen de foto en de regel die erna komt, anders staat die regel naast de foto en rekt hij de hele pagina op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 21:49 door Micha D..
Toppie, dank je.

Edit. Via de app zie ik na op het pijltje drukken alleen save image of copy url, ik ben niet echt handig met dit soort dingen trouwens drinking smiley, ik kijk via de app op mijn iPhone overigens. Na het drukken op copy url kopieert ie de url en krijg ik geen ander menu of wat dan ook

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 22:40 door Damianw26.
Via m'n iPhone of zelfs iPad is dat inderdaad ook niet goed te doen, ik weet niet de Android-app anders in elkaar steekt maar ik post ook altijd alles via de computer. Met links is dat een heel stuk gemakkelijker. Of je moet al Imgur gebruiken, maar ik vind het overzicht op Flickr persoonlijk prettiger.

Op Flickr blijft de kwaliteit ook gewoon fijn hetzelfde als het origineel smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2017 12:49 door BleuZ NL.
Jaa gelukt! Wel even dit nog doen drinking smiley.

Micha D.
Wel even een enter plaatsen tussen de foto en de regel die erna komt, anders staat die regel naast de foto en rekt hij de hele pagina op.
Micha D.
Je foto's doen het niet, photobucket is ermee gestopt. Even overstappen op een andere host smiling smiley.

Dit schijnt een uitstekende set te zijn voor het leer. Een reiniger en een voeder.

Alleen die borstel haart gigantisch uit nut smiley
Verder is dat spul van mothers meer dan prima.
Mooie wagen die Q3, glimt prachtig ook!

Photobucket gezeik zit ik ook mee, ook maar naar flickr.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2017 20:16 door Bofkont.
hahaha bijna goed dus,

Ik zal even kijken, het leer is wat stroef/vaal na 3 jaar gebruik, ik zal het uitproberen! Of een q3 mooi is hmm, ja van voren wel wat agressief, vanachter is het net een schildpad aldus sommigen. De 2.0t met dsg rijdt wel voortreffelijk, liever handschakeling maar een automaat past beter bij dit soort auto's
Vooral goed schoonmaken met groene zeep sopje en een zachte doek, en dan voeden met deze zou ik doen.
[www.carclean.com]

Ik heb van deze een schoonmaak borstel, pure kwaliteit, al dik 10 jaar.
[www.colourlock.nl]
[webshop.colourlock.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2017 09:24 door Bofkont.
Bofkont
Vooral goed schoonmaken met groene zeep sopje en een zachte doek, en dan voeden met deze zou ik doen.
[www.carclean.com]

Ik heb van deze een schoonmaak borstel, pure kwaliteit, al dik 10 jaar.
[www.colourlock.nl]
[webshop.colourlock.nl]

Dat mag je gerust uiterst duurzaam noemen, wederom bedankt voor de tip, ik ga ermee aan de slag binnenkort!
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar wat anders, vanwege uitbetaling van het fooiengeld (werkzaam in de horecadrinking smiley) komt de zoektocht ineens op een hoger pit te staan. Ik ga vanmiddag proefzitten in een abarth 500, want ik heb begrepen dat de sportstoelen erg smal zijn. Ik heb al een mooi exemplaar gevonden, maar waarschijnlijk ga ik importeren, schijnt goedkoper te zijn.

[www.kien.nl]
Leuk! Staan er nog meer kanshebbers op het lijstje?

Twingo RS
Abarth Punto

Om maar een paar te noemen. drinking smiley
Nico GTR
Leuk! Staan er nog meer kanshebbers op het lijstje?

Twingo RS
Abarth Punto

Om maar een paar te noemen. drinking smiley

Als het maar niet te oud is, wil er graag minimaal 5-6 jaar mee doen. Up tsi staat ook hoog op de lijst vanwege het verstandige en met chip 140 paarden!. Opel adam S vind ik ook geweldig, maar nog veeeeel krapper dan de al niet gigantische up, en de 1.4T staat bekend als benzine en olieslurper. Zelfs als je rustig aan doet. Twingo RS van de pre facelift echt een top rijijzer, na de facelift echt niet mooi met de rare snuit. Abarth punto kan ook zeker, maar 'recente' zijn er bijna niet met schuifdak. Verder sta ik open voor alles als het maar meer pk's heeft en me financieel niet naar de afgrond stuurt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 13:31 door Damianw26.
Vergeet de rest neem de Abarth!!!
Meer fun ga je niet krijgen, zo'n ontzettend goede en leuke wagen.
Ik heb in die van Thomas destijds gereden, wat een leuk scheurijzertje.
En met een normale rijstijl ook gewoon 1 op 15.
Met een up tsi Zou ik mikken op 125 pk. En let op voor de koppeling als je die gaat chippen.
Geen tijd voor een update, moet werken zometeen maar alvast een foto! Heb gereden en WAAAAAAAAAAAANZIIIIIIIN!!!!!! WAT EEN BAK!!!!!!

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Haha, ik zei toch al: dat gaat nooit tegenvallen en biedt precies waar je naar op zoek bent. smiling bouncing smileygrinning smiley
Abarth 500 is gewoon een geniale wagen. Klein, licht, supersnel,fantastische "turn-in" en machtig geluid! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 16:01 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Tja niet zo heel verwonderlijk als je nu een Up gewent bent. Deze Abarth / 500 is ook zeker niet standaard meer en valt nog ver buiten je eventuele budget. Denk dat je zowat van alles met zoveel pk's heel enthousiast zou worden. Ikzelf zou nooit voor deze ultieme vrouwen auto kiezen. Ieder zijn eigen mening maar vrouwelijker dan een 500 wordt het echt niet. Ook interieur / dashboard is mij teveel een rommeltje en erg "goedkoop".
Ik sluit me daar niet bij aan... Klein autootje, maar wat gaat dat ding tekeer! Kan weinig aan tippen in die prijsklasse.
Een Abarth met Akrapovic uitlaat, dat klinkt zo onwaarschijnlijk gaaf... jammer dat de zithouding in de 500 zo 'bout' is, net alsof je op de WC zit. Na 5 jaar een 500C op de oprit te hebben gehad kunnen we dat wel vaststellen.
Pietzoveel
Ik sluit me daar niet bij aan... Klein autootje, maar wat gaat dat ding tekeer! Kan weinig aan tippen in die prijsklasse.

Dat is het hele punt. Ik zou wat uit klasse hoger kopen en evt doorsparen. Een B segmenter is zoveel meer auto.

Voor het geld van de advertentie hierboven koop je ook een Fiesta ST en hou je nog geld over voor een leuke performance uitlaat.
Total Loss
Bofkont
Doe mij die vrouwen auto dan maar drinking smiley

Kost je 26 mille.

Ik weet het, maar een 500 abarth is ook voor stuk minder al verkrijgbaar.
Een lekkere Esseesse met een lage kmstand heb je ook wel voor een 15k.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 19:04 door Bofkont.
Een Fiesta ST is inderdaad de betere hothatch, die zou je eigenlijk ook moeten rijden. Maar een Abarth 500 heeft een soort magie, waardoor je z'n minnen sneller vergeeft.
Bofkont
Total Loss
Bofkont
Doe mij die vrouwen auto dan maar drinking smiley

Kost je 26 mille.

Ik weet het, maar een 500 abarth is ook voor stuk minder al verkrijgbaar.
Een lekkere Esseesse met een lage kmstand heb je ook wel voor een 15k.

Maar dat is verre van hetzelfde als deze exotische uitvoering met allemaal erg dure extra's !
Total Loss,

Die dure extra voegen weinig toe aan een 500 abarth naar mijn mening, de wagen is in de basis identiek.
Het is precies zoals Elco zegt, zo'n scheur monstertje heeft echt iets magisch!!
Er zijn idd betere hot hatches, maar die bieden absoluut niet meer fun.
Ik zie niet in wat een Fiesta ST beter doet dan een Abarth 500?
Volgens mij is het vooral nageblaat van media, want mensen die met beiden hebben gereden weten wel beter. Een Abarth is messcherp.
Op het scherpst gereden is een Fiesta ST sneller zo het schijnt Thomas, maar dat of dat nu zo boeiend is.
Bofkont
Op het scherpst gereden is een Fiesta ST sneller zo het schijnt Thomas, maar dat of dat nu zo boeiend is.
De ST is iets gevoeliger in het stuur. Maar echt scherper is die niet. De Abarth heeft een geniale turn-in, maar biedt bij verder doordraaien dan net wat te weinig gevoel. Echter is de kont van de Abarth nog losser dan die van een ST.
Zo eindelijk thuis! Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, had niet verwacht dat een abarth zo veel los zou maken! Zowel positief als negatief, iedere reactie stel ik op prijsthumbs up Zal zometeen even erop in gaan en wat foto's droppen! Overigens zat de demo uiteraard vol opties en was hij al getuned (waar wist de verkoper niet). Ik heb 1,4 bar turbodruk gezien, en er zat al een aprokavic uitlaat onder. Daardoorheen kijkend is de wegligging geniaal (daar gaat het mij vooral om), rijdt hij zeer snel (al is de audi merkbaar sneller, maar die heeft 0,00000001% van de beleving van de abarth) en klinkt hij super
Eenvrijeusern...
Ik zie niet in wat een Fiesta ST beter doet dan een Abarth 500? Volgens mij is het vooral nageblaat van media, want mensen die met beiden hebben gereden weten wel beter.

Ik blaat dan graag mezelf na en heb beide auto's gereden. Een Fiesta ST is scherper, schakelt fijner en is beter in balans. Turn-in van de Abarth vind ik eerlijk gezegd niet echt best. En in een Fiesta zit je (dit is het meest subjectieve) een stuk beter. Qua rijden is hij als je 't mij vraagt echt beter, rijbeleving is een ander ding. Zo'n Abarth is veel meer gemaakt voor de smiles.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 22:30 door Elco.
Het was een geweldige testrit, kwam eigenlijk alleen om proef te zitten maar de (gepassioneerdethumbs upthumbs up )verkoper vond het maar al te leuk om de sleutels mee te geven na 5 minuten babbelen, best bijzonder gezien mijn leeftijd! Dus sleutel om en hallo aprokavic, sodemieter wat een heerlijke start brom. De hoge zit is even kort wennen maar de stoel is goed genoeg in te stellen, ben maar 1,71 lang dus dat helpt heel erg mee. Stoelen vromen perfect om me heen, ben je wat breder dan gaat het niks worden. Rustig gereden de eerste paar km's even wennen aan de auto en warmrijden natuurlijk, opvallend wat een korte slag het koppelingspedaal heeft en hoe 'lossig' en soepel de bak is, weinig mechanisch gevoel zoals in de up. Even later hop gas erop en bam wat een snelheid, schakel over en je hoort een dumpvalve (standaard??) stoom afblazen. Mooi diep geluid ook! Dat betrekt je al bij het rijden maar dan het weggedrag, hij is niet knetterhard maar jij kunt wel knetterhard de bochten om, puur genot precies wat ik zoek! Zwaar sturen maar zonder overdreven feedback, al is het 10x beter dan iedere vag (gohnut smiley )Smile van oor tot oor onderweg wat een feest, eenmaal thuis was het thuisfront niet enthousiast "haha wat een poppenauto, daar ga je toch niet mee rijden??" Vond mijn moeder 'je krijt zoveel spijt als je jouw super auto hierop inruilt. Uitleggen wat rijplezier is heeft geen zin, geen autoliefhebbers helaas. Mijn vader vond hem niet mooi, wel het geluid, en de auto paste perfect bij mij volgens hem, 'maar ik kan dus nooit meer achterin zitten?' Heb je dat ooit in de up gedaan dan in die 2,5 jaar?? 'Tja niet echt maar toch jammer'. Terug gereden via mijn favoriete stuurroute en ben echt overtuigd, de up is een leuke auto, de 500 is een briljante auto! Wat nu? Even nadenken nog want eenmaal terug in de up bekroop me een gevoel van 'spijt', dit is toch ook wel erg luxe en mijn eerste auto ooit, beetje emotioneel waarde names opa zit er ook in. Goed hij is niet snel maar rijdt ook prima, bovendien bij wat voor beul komt ie terecht als ik hem verkoop?? Ofwel geen idee ik denk nog even na wat ik wil.

Abarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr

Abarth test drive by Damian Willemsen, on FlickrReacties op een rij,

@Nico,
Klopt, en de mq200 bak kan max 200nm aan, ook een 'zorgpunt' gezien je 140pk en 240nm haalt op eu98 bij JD.

@Joost,

Jaspinning smiley sticking its tongue out Nee een fiesta st met schuifdak bestaat niet, en in nl zijn ze vrijwel allemaal vaag geïmporteerd met als max 20.000 euro, dat gaat niks worden al geloof ik zeker dat het een feestje is om mee te rijden!

@Speedtouch
Jap de 500, lees het stukkie hierboven

@Eenvrijeusernaam
Inderdaad, dit alles is bevestigd! Wel vond ik hem zwaar sturen zonder daarbij bijzonder communicatief te zijn, maar wat wil je ook met een modern stuurbekrachtiging systeem, het is ieder geval beter dan in iedere vag auto!

@Totalloss
Dit klinkt belachelijk, maar ik ben het met je eens: een 500 is niet mannelijk, al is zo'n abarth gewoon zo prettig om maar te kijken, een geweldige pocket rocket! Is ie vrouwelijk, opzicht wel maar ik vind hem wel mooi met alle details! Kijk door het uiterlijk heen en je hebt gewoon een puur rij ijzer voor hedendaagse begrippen. Ik rijd ook zeer regelmatig met de audi Q3 quattro, is absoluut sneller maar biedt geen snelheidsbeleving, het is dus onzin dat ik iedere snelle auto dus vet zal vinden komende vanuit een up. De wegligging en beleving is het mij met name om te doen, dik in orde bij de abarth 500thumbs up. De demo was inderdaad full option en een cabrio (wil ik niet, te luidruchtig op de snelweg). Als je er niet doorheen kunt kijken gaat het mis maar dat kan ik wel, rijdt gewoon subliem alleen meer pk's en wat opties is het verschil.

@Springbok
Zie hierboven

@Pietzoveel
Inderdaad, dat alles klopt. En voor mijn relatief beperkte budget is er niet beter of scherper te krijgen!

@Bofkont
Inderdaad het gaat om het rijden, en smaak is persoonlijk

@Vertmaori
Inderdaad, zat ook een aprokavic onder en wat een feest voor het oor! Je zit inderdaad voor je gevoel hoog net na het instappen maar het wende snel moet ik zeggen(Ben ook de hogere q3 redelijk gewend) en de sportstoel omarmt je geweldig. Ik snap dat het kan irriteren maar het viel me mee

@Springbok
Graag zie ik die advertentie tegemoet, geen vaag onbekend import model met bijzonder lage km stand als je die bedoelt voor rond 17K winking smiley Het ligt eraan waar je meer waarde aan hecht, de fiesta st zal steengoed zijn maar is er niet met schuifdak en binnen mijn budget met redelijke geschiedenis en recent bouwjaar. De ruimte kan mij niet bijster veel schelen, ben maar met max 2 personen, voor grote dingen is er de q3 waar ik 9/10x beschikking over kan hebben. En juist dat kleine en lichte maakt de rijbeleving zo aantrekkelijk

@bofkont
Precies, de reden dat ik opzoek ben naar een abarth 500, steengoede auto zeer veel rijplezier voor een relatief beperkt budget.

@Elco, daar sla je de spijker op zijn kop, genoeg nadelen maar rijplezier en het guitige uiterlijk overstemmen de nadelen ruimschoots!

@Total loss
Maar de rijbeleving blijft hetzelfde, kwestie van doorheen kijken wat prima kan.

@Bofkont
Mee eens! Al zou ik ze stuk voor stuk moeten rijden. Al is er in het a segment niet veel 'hots'

@Bofkont en eenvrijusername
Een testrit moet dat uitwijzen, beide leuke en steengoede wagens! Feit blijft dat de fiesta st er niet met schuifdak is, en daar hecht ik toch wel veel waarde aan! Een webasto dak is niet heel mooi met al dat rubber eromheen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 22:58 door Damianw26.
Lekker nog een tijdje in de UP blijven rijden! Zelf rijd ik zoals je weet in een geweldige MINI Cooper, maar de UP mis ik soms ook nog weleens. Het blijft gewoon een fijn A segmentertje. Fijne stoelen, lekker sturen en schakelen, lange afstanden waren prima te doen. De gebruikerskosten zijn natuurlijk ook interessant, en zeker omdat er een emotionele gedachte achter de UP zit zou ik hem lekker houden. Laatst kreeg ik een UP op het werk binnen die had bijna 200k km gelopen, dus je kan nog een hele tijd vooruit.
Hyundai Veloster

Nog een optie?

500 zit je zo op de bok.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 23:23 door Patcore.
@damian Niet mee eens dat rijbeleving hetzelfde zal zijn. Je reed nu met een hele dikke versie waar ook achteraf nog het een en ander aan verbouwd is. Dus je wilt geen cabrio en hebt dan geen speciale hele dure uitlaat. Dus compleet ander geluid. Dit is een 180 pk versie en door tuning en uitlaat misschien nog wel meer, anders heb je misschien 135 pk ofzo. ( Ook zat maar niet met elkaar te vergelijken ) Andere ophanging of dempers bij oudere / goedkope versies ? Andere stuurbekrachtiging of remmen ? Simpelere stoelen ? Let wel deze auto zal met extra aanpassingen wellicht 35k nieuw gekost hebben ofzo. Dan ga je heus het verschil merken met een minder dure variant die minder technische foefjes en upgrades heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 23:44 door Total Loss.
Ik kan me voorstellen dat mensen zo'n 500 leuk vinden. Maar ik zou blind voor de Fiesta ST kiezen, altijd. Maar dat is dan weer een van mijn droomauto's... cool smiley
@elco,
De fiesta st lijkt me ook echt een topper, helaas nog buiten budget al heb ik mobile.de niet bekeken nog, en zonder schuifdak helaas..

@Enzo
Rationeel geen enkel goede reden om de up van de hand te doen, denk ook wel dat het hier op uit zal draaien, kan er lastig afstand van doen. De up motor is stevig zat ondanks dat je het ding niet altijd zo goed warm kan rijden, langzaam accelereren met half of plankgas vanaf 2500 toeren maakt nauwelijks verschil. Laat staan invoegen op de snelweg, plangas in 3 met koude motor auw

@Patcore
Vind de veloster een leuke wagen, maar matcht niet helemaal met mijn eisen. Heb ook niet echt zo'n 'dat is wat voor mij' gevoel.

@totalloss
Feit blijft dat iedereen enthousiast is, al sinds de introductie. In hoeverre de auto's verschillen qua bouwjaar weet ik niet. De opties is doorheen te kijken en de akrapovic zou ik sowieso nemen.

@Mechanix
Is ook een super wagen, zou er graag mee proefrijden

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2017 00:24 door Damianw26.
Ik kan je alleen maar aanbevelen om met alles wat in je opkomt te gaan proefrijden. Een Fiesta ST zien te scoren, een 208 GTi en een Clio R.S. rijden dus! Daar ga je heel veel plezier van hebben, ook al kies je er uiteindelijk geen van de drie.

Ook moet je gaan rijden met een wat 'normalere' Abarth 500/595. Dan merk je dat de Akrapovic-uitlaat helemaal geen voorwaarde is voor een leuk geluid. Elke Abarth 500 klinkt goed, en met een Akrapovic-uitlaat klinkt hij niet lekkerder dan die met een Record Monza-exemplaar. Die zul je vast wel eens tegenkomen tijdens je zoektocht.
Blind zou ik de twingo of Clio kiezen. Maar het is een leuk wagentje.

Maar wel heel zeker zijn van het feit dat je afstand kan doen van de Up!
Elco
Ik kan je alleen maar aanbevelen om met alles wat in je opkomt te gaan proefrijden. Een Fiesta ST zien te scoren, een 208 GTi en een Clio R.S. rijden dus! Daar ga je heel veel plezier van hebben, ook al kies je er uiteindelijk geen van de drie.

Ook moet je gaan rijden met een wat 'normalere' Abarth 500/595. Dan merk je dat de Akrapovic-uitlaat helemaal geen voorwaarde is voor een leuk geluid. Elke Abarth 500 klinkt goed, en met een Akrapovic-uitlaat klinkt hij niet lekkerder dan die met een Record Monza-exemplaar. Die zul je vast wel eens tegenkomen tijdens je zoektocht.

Precies, eerst nog maar meer ervaringen op doen ik was er vanmiddag 100% uit, heerlijke auto! Maar dat is met de minuut minder eerlijk gezegd, leuk die abarth, maar ik mis het glasdak, is wat ouder dan mijn eigen auto, is misschien 33K km afgeragd, geen dab+, geen leer en echt heel praktisch, hoe onbelangrijk ook, is het ook niet. Ratio lijkt het toch weer te gaan winnen voor nu
Nico GTR
Blind zou ik de twingo of Clio kiezen. Maar het is een leuk wagentje.

Maar wel heel zeker zijn van het feit dat je afstand kan doen van de Up!

Beide zou ik graag proberen, nu een dealer vinden die ze 'zomaar' uitleent. Stel dat die up nu een k#$%^%$#$%^&%$t auto van jewelste was, maar dat valt reuze mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close