Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
GEWOON DIE GRENZEN DICHT angry smily.

Nee even serieus, het is wel lullig natuurlijk. Al zal de kans dat die van jou wordt gejat klein zijn, het blijft de 'angst'.

Goede keuze die Black Hole! Kan niet wachten tot hem zelf te proberen op de Panda big smile smiley.
Bijzonder dat er zoveel Up's gestolen worden.

Zou een stuurslot nemen. Is natuurlijk niet zaligmakend, maar hopelijk laten ze m dan staan en lopen ze door naar de volgende Up.
OBD lock is denk de beste keus, via dat systeem hacken ze de wagen binnen 30 sec en rijden ze zo weg.
Het is gewoon raar en eigenlijk heel stom dat je nu zelfs een verdomde a segmenter van een stuurslot en obd lock moet voorzien om de diefstal wat minder interessant te makensad smiley Goede verzekering zit er zeker op, maar geld of niet ik wil de up niet kwijtraken door diefstal, zeker gezien er best een persoonlijk randje aanzit, en de aanpassingen die ik heb gedaan. Ben er niet voor niets altijd zo zuinig op en mee, zodat ie vervolgens zo naar een random oostblok land gaat of zelfs uit elkaar... lees ook regelmatig op het gti forum dat je eigen auto niet meer als eigen voelt na diefstal en terugvinding, zeker als je hem met schade terug krijgt. Uiteraard wil ik de diefstal niet afroepen/ de zaak groter maken dan het is maar die plaatsen zijn naast en om mijn woonplaats, en mijn up is eigenlijk voorzien van alle luxe die er is, wat nuchter gezien erg interessant is voor het dievengilde...
Ik heb al wat ondernomen en ga ook meer doen ter diefstalpreventie, maar dat is niet handig op een openbaar forum als dit te zetten natuurlijkwinking smiley
Ik vind dat ook wel een goede eigenlijk. Al lijkt het er ook heel erg op dat het per Up! verschilt of je kunt tunen via de OBD poort, een nieuwe sleutel programmeren moet altijd via OBD mogelijk zijn. Ook voor de dealer.
De tts van mijn oom zitten zelfs 2 obd locks op en een track and trace systeem wat je iedere rit met een pasje aan en uit moet zetten, anders word je meteen gebeld/politie ingeschakeld. Erg omslachtig en het kost 300 euro per jaar, maar anders wil de verzekering een nieuwe tts niet verzekeren
Vandaag druk bezig geweest met wat beveiliging zoeken, met gematigd succes!

Nadeel is dat ik geen tijd heb gehad om even de black hole uit te testen, ipv daarvan heb ik wel weer honderden insecten op de vooruit en bumper verzameld, nog een extra reden om morgen wat te poetsenspinning smiley sticking its tongue out

Overigens ben ik ook bezig met h4 led verlichting, xenon was ik een tijdje mee bezig maar is me toch te verblindend/niet mooi zonder projector koplamp. Zou ook bij iedere apk weer uitgebouwd moeten worden, duurt nog ff maar blijft een nadeel. Een projector koplamp inbouwen ex xenon zou 850 euro kosten, vond ik het absoluut niet waardtongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2017 00:00 door Damianw26.
Tja, alles wat Duits is, is gewild. Daarom ook geen Duitse wagen. Geen zin continu met die angst te leven dat je wagen gejat wordt.

Succes met de beveiliging! Blijft een toffe auto!
Maar je gaat toch een auto niet niet kopen omdat hij wellicht ooit gejat zou kunnen worden nut smiley....
Moet eerlijk zeggen dat ik toch echt dacht dat een a segmenter, ondanks dat het een vw is, niet interssant is om te stelen. Was het ook niet maar blijkbaar plotseling wel, letterlijk om de hoek ook nog eens dus dan moet je wel wat maatregelen treffen helaas. Het is vervelend maar ik zou om deze reden het absoluut niet laten om bijvoorbeeld een up turbo aan te schaffen, of de up te verkopen vanwege diefstalrisico.
Vandaag en morgen ga ik voor het eerst sinds mijn rijlessen 2 jaar geleden weer met een diesel rijden, en wat voor een! Een 3 liter diesel met handgeschakelde 6 bak, het is een witte italiaan. Meer verklap ik nog nietdrinking smiley

En geheel ontopic, wat heet de poor boys black hole een gigantisch water afstotende werking, auto blijft glimmen!eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2017 10:35 door Damianw26.
Damianw26
En geheel ontopic, wat heet de poor boys black hole een gigantisch water afstotende werking, auto blijft glimmen!eye popping smiley

Hopelijk heb je het wel beschermd met een wax.. anders is die PB Black Hole na 1 of 2 wasbeurten weg..
Damianw26
Vandaag en morgen ga ik voor het eerst sinds mijn rijlessen 2 jaar geleden weer met een diesel rijden, en wat voor een! Een 3 liter diesel met handgeschakelde 6 bak, het is een witte italiaan. Meer verklap ik nog nietdrinking smiley

Niet zo moeilijk. Fiat Ducato of Iveco Daily. cool smiley
Nee, mijn 'oude' wax heeft een licht schurende werking, nieuwe staat in bestelling, de collonite 845.

Verder is het geen 3.0d maar een 2.3d uit 2016 geworden, nog steeds met 6bakdrinking smiley
Collinite 845 bevalt mij prima, makkelijk aan te brengen en blijft lang zitten: na 3 maanden in weer & wind nog steeds.
Toevallig heb ik ook de glaze van Poorboys eronder: glans-uit-een-flesje noem ik dat cool smiley
Zo eindelijk tijd om wat te typen, het is dus een fiat ducato 2.3 130pk 340nm h6, dacht dat het wat moeilijk was maar blijkbaar niet! (ik rijd ermee omdat oma van een vrijstaande gezinswoning naar een appartement gaat)

Tadaaaaaa: (het zal niemand ontgaan dat hij absoluut niet in jouw bezit isdrinking smiley)

Het rijdt vooral heel anders dan alles wat ik gewend was. Beste omschreven is wel dat je IN een normale auto zit en alles binnen handbereik simpel bedient. Bij een busje zit je overal een beetje bovenop, je zit meer bovenop de koppeling dan recht ervoor, bovenop de stoel niet echt erin, handbak net wat verder weg dan ideaal. Ook is de versnellingsbak enorm hakerig, goed te bedienen maar je moet hem precies en soms wat hardhandig bedienen voor het juiste verzet. Ook de bakverhoudingen zijn anders, vanaf 7-8km/u kun je al naar de 2 schakelen en rotondes neem je in zijn 3. Wel komt het ding tot mijn verbazing echt goed vooruit moet ik zeggen, de 340nm doet het hem, maar op een gewicht van 2000 kilo verwachtte ik er niet veel van. Bij zeer lage toeren gebeurt er logisch niet veel, vanaf 1500 begint ie een beetje te gaan en vanaf zo'n 2000 tot 2800 toeren knalt de turbo erin en wil het echt vooruit op het koppel, je kan tot 3500 toeren door maar dat slaat nergens op. Puur de 0-100 sprint is niet indrukwekkend maar de souplesse wel, je krijgt best zin om met het ding te scheuren, helpt ook mee dat de turbo bij ietsje hogere toerentallen een zacht 'woesh' geluid maakt bij overschakelen winking smiley Verder is de gigantisch lichte besturing heel makkelijk bij het vele steken met zo'n ding. De draaicirkel is enorm en met lichte belading voel je de kont een beetje stuiteren op een flinke hobbel. Groot nadeel is dat er geen parkeersensoren op zitten, is toch wel erg moeilijk zonder achterruit achteruit rijden op enkel de zijspiegels geef ik toe. De breedte is niet eens zo erg, allemaal goed te overzien door de hoge zit maar de lengte maakt het rijden lastig in krappe bochten. Toch heb ik zin om morgen weer vele kilometers met het ding te rijden, zo'n bus is echt zo verkeerd nog niet en de lengte is met wat parkeer assistentie goed te doen. Ook best stil bij 150 nog steeds!

@sjon77

Top om te weten, ben benieuwd hoe het resultaat zal worden icm de black hole, zoals je ziet en zelf weet blijven de druppels nu op de auto liggen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2017 02:47 door Damianw26.
Inmiddels weer wat poetsmiddelen erbij, ben benieuwd wat het doet icm de black hole die ik al had.

Net klaar met wederom de blackhole en daarna de black paste wax, ongekend resultaat wat een mooi spul die nieuwe wax. Ook de stoelen simpel gepoetst en flink geboend op de zwarte delen in het interieur. Heb trouwens ook een voor en na foto met de black hole, maar dan moet je ontzettend ver inzoomen voordat je verschil ziet wat niet kan op aw, maar het spul bedekt de mini krassen absoluut!thumbs up

Damn dat ziet er echt clean uit. Alsof ie net de fabriek uit komt rollen zo clean. Netjes hoor thumbs up
Dank u heren, meestal is het resultaat op de foto een stukje beter dan in het echt, maar hij glimt echt als een spiegel en de lak voelt weer super glad en zacht aan, had echt veel veel veel eerder zo'n goede wax moeten kopen wat een verschil! De showroom glans is geen leugen van de verpakkingcool smiley
Micha D.
Pas maar op, voor je het weet heb je 5 waxen in de kast staan drinking smiley.

Zonder te overdrijven, ik denk niet dat er behalve dan een glascoating iets is wat voor zo'n glans zorgt, ongekend op het moment zelfs na een tourrit met een beetje regen van 300km lang nog vol glimmend, top wax super water afstotend
Damianw26
Micha D.

Zonder te overdrijven, ik denk niet dat er behalve dan een glascoating iets is wat voor zo'n glans zorgt, ongekend op het moment zelfs na een tourrit met een beetje regen van 300km lang nog vol glimmend, top wax super water afstotend

Denk je dat drinking smiley
Zoals al vaker gezegd glans zit niet in een potje.
Kleien en machinaal polijsten , en dan nog eens die wax op erop je zult versteld staan big smile smiley
Maar nogmaals hij staat er echt al fenomenaal bij hoor, voordeel van een vrij jonge auto die frisse lak big smile smileythumbs up
Micha D.

5 maar grinning smiley
De hele auto staat er strak bij, maar 't interieur (lees: de stoelen) springen er wel uit! thumbs up
Tijdelijke glans zit wel in een potje. big smile smiley

Up! staat er weer strak bij! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2017 16:58 door Nico GTR.
Dank u heren, mwoah zo veel als nu heeft ie nog nooit geglommen. Een polijstbeurt zal vast wonderen doen maar dat durf ik zelf niet, en de apparatuur kost een fortuin!
Wel even die plaathouder achter vervangen voor een randloze versie. winking smiley

Verder staat ie er schitterend bij thumbs up
Damianw26
Dank u heren, mwoah zo veel als nu heeft ie nog nooit geglommen. Een polijstbeurt zal vast wonderen doen maar dat durf ik zelf niet, en de apparatuur kost een fortuin!

Er zijn mooie complete beginnersets te koop met polijstmiddel/pads/DAP900 voor weinig.

Nadeel wel dat Duitse lakken vaak hard zijn en je ipv een DAP900 bij wijze van slijptol nodig hebtgrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2017 04:57 door schumi1986.
Polijsten heb je ook meerdere fasen in: zo'n relatief jonge lak hoef je waarschijnlijk niet grof te polijsten, hooguit een middelmatig schurend polijstmiddel, zelf zou ik eerst proefstukje beginnen met licht polijsten en kijken of dat al voldoende is. Uiteraard eerst wel goed wassen en kleien. Maar voorlopig glimt ie weer als een vers gedraaide keutel in de maneschijn met deze wax cool smiley
Toen ik de auto meer dan 2 jaar geleden nieuw kreeg wist ik niets over de krasstraat en dus hoe goed te poetsen, hij is daarom zo'n 3-4x door de wasstraat geweest en daar zie je wat lichte swirls van in volle zon of tl licht. Verder her en der wat zeer dunne waskrassen, dus echt flink polijsten is geen noodzaak tot nu toe, met een vergrootglas zal je je wel een ongeluk schrikken maar met het blote oog is het echt nog mooi!
Afgelopen vrijdag vond de buurman het een goed idee stenen te gaan zagen op de oprit, naast mijn auto helaas. Flinke laag stof erop en geen tijd gehad om het eraf te poetsen. Toen ik net terug kwam van mijn werk was ik het zat, het zag er echt niet meer uit in het tl licht, dus een 24 uurs wasbox opgezocht en afgespoeld, wat is de black hole + black wax toch geweldig, zoooo water afstotend daarom een filmpje: auto weer briljant glimmend met enkel afspelen door osmose water, echt ongekend!

Ja ik weet het, maar ja een kalk vlek is beter dan een zo goed als grijze autodrinking smiley Meteen vanuit het werk doorgereden, eenmaal thuis was de auto al zo droog dat de gyeon in de kast is blijven liggendrinking smiley
Niets zo vervelend als een hoop stof op je pasgewassen auto, zeker als 'ie zwart is... Wel netjes opgelost winking smiley
Het is vooral die natty´s die de auto zo waterafstotend maakt, echt top thumbs up
Bij mij zit momenteel de bleu erop.
Wat Bofkont zegt klopt inderdaad. Black Hole zou ook absoluut niet blijven zitten zonder een wax erover (leerde ik pas). Die natty's heeft echt een super hydrofobe eigenschappen. Ziet er weer top uit thumbs up.
Hier ook de Blue. En ook de Black Hole waar inderdaad altijd wax over heen moet. Na een regenbui is het anders er zo vanaf.
Voorbeeldje bij eigen auto's van de waterafstotendheid:

Een dag na het poetsen:

En na zes weken:

Hier de komende avonden nog even aan de slag om de auto in delen klaar te maken voor de vakantierit. Heerlijk om na 1300 km toeren de vliegenlijken met een 'whipe' er af te vegen. winking smiley

Edit:
Fijne wasbox hè, die in Westervoort vlakbij de BP winking smiley. Rij ik ook altijd naar toe. Enig nadeel is dat ik via de A12 dan terug moet. De Heilweg is nogal stoffig / modderig met al die nieuwbouw daar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2017 14:15 door adinsx.
Haha, toevallig, want ik had dus een beetje vergelijkbaar iets... Maar bij mij was de timing andersom. Ze gingen bij mij het hele binnenterrein schoonmaken, waar dus ook de auto's geparkeerd staan.
Dus iedereen super fanatiek met bezems en stofzuigers en stoffers en blik in de weer. Nou je raadt het al, de hele auto zat daarna echt bedekt onder een laag stof eye rolling smiley
Maar ik ben pas daarna gaan wassen en waxen hehe, dus kwa timing was dat op zich wel fijn tongue sticking out smiley
@Nico, hahah heel slimme truc, alleen is het in de wasbox hogedruk of helemaal geen water helaas drinking smiley

@Escher, inderdaad heel irritant, had ik maar zilvergrijs moeten nemen, maar ja dat is ook weer zo'n mweh net niks kleur vind ik

@Bofkont, De black hole opzichzelfstaande heeft ook een iets water afstotende werking, had het erop zitten zonder eroverheen te waxen en de druppels gleden er zo vanaf. Later nogmaals black hole en de black paste is de overtreffende trap man wat een mooi spul!

@Micha, klopt inderdaad wist ik ook niet tot voor kort

@Adinsx, Mooie filmpjes en wat een fantastische auto zo'n megane rs echt een kanon! Ik was hem altijd gewoon op de stoep, maar inderdaad een super fijne wasbox, en slechts 800m van mijn huis af ongeveer. Ja dat zand is pure ellende, hierachter bouwen ze ook en als je met een natte auto langs komt is ie meteen weer voorzien van een schitterend laagje zand op de achterkant...

@Ramon, dat is een betere timing inderdaad, en je hebt wel een schoon plein als voordeeldrinking smiley alleen jammere is dat het bij mij prima voorkomen had kunnen worden, had de buurman de stenen gewoon aan het eind van zijn oprit geslepen niks aan de hand, maar het moest precies naast mijn auto. Gelukkig alleen maar stof en geen heet slijpsel anders was de boel nu beschadigd
De blackhole spoel je er idd zo af als je die niet afdekt met een wax.
Adinsx, hoe zet jij die filmpjes zo direct neer vanaf youtube, ik kan alleen een link plaatsen.

@Adinsx, Mooie filmpjes en wat een fantastische auto zo'n megane rs echt een kanon! Ik was hem altijd gewoon op de stoep, maar inderdaad een super fijne wasbox, en slechts 800m van mijn huis af ongeveer. Ja dat zand is pure ellende, hierachter bouwen ze ook en als je met een natte auto langs komt is ie meteen weer voorzien van een schitterend laagje zand op de achterkant...

Ja, die had ik nooit moeten verkopen sad smiley

Ik rij voor ik begin met wassen altijd even langs de wasbox om de meeste zooi er af te spuiten. Daarna thuis op de parkeerplaats lekker het handwasje.
En tussendoor als ie smerig is van stof of modder.
Precies daar gebruik ik hem ook voor, ff het stof eraf zonder de hogedrukspuit uit de schuur te trekken, eurootje verder en weer super schoon. Ondanks het osmose water heb ik toch wel een aantal kalkvlekken, dit was eerst niet zo vanuit die wasbox

Verder zou ik zoooooo graag een hothatch willen, maar ja met slechts 300-500 euro in de maand om 'vrij' te besteden heb ik geen flinke buffer en het inkomen voor een onverwachte reparatie, als je een snelle auto wil moet je het ook kunnen betalen om de auto in topconditie te houden vind ikdrinking smiley En niet geheel onbelangrijk: betrouwbaarheid en runningcost bij 25.000km in het jaar vanaf 1 september

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2017 23:07 door Damianw26.
Ah joh, afstuderen en dan 1 kopen. Geduld Damian, moet ik ook hebben. winking smiley
Nico GTR
Ah joh, afstuderen en dan 1 kopen. Geduld Damian, moet ik ook hebben. winking smiley

Geheel mijn gedachte ook, maar ja duurt voor je gevoel zo lang nog. Moet ook niet lopen zagen, heb een perfect en luxe wagentje voor de deur staan en de spaarpot groeit flink met wat de up mij kost per maanddrinking smileydrinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close