Damian's Volkswagen Up! TSI '18, AP schroefset+chip+milltek+recaro -> Nieuw! AP schroefset gemonteerd

Gepost door Damianw26 
Zwart is een klote kleur in de tijd van dit jaar. Mijn zwarte Vito ziet er precies hetzelfde uit, met mijn vorige zilverkleurige Trafic was dat veel minder het geval, die hoefde je niet zo vaak te wassen dan de Vito.
Nou een witte auto is in deze tijd van het jaar ook een drama. Had ik toch liever een zwarte, haha. nut smiley
Blauw wordt je ook niet héél vrolijk van hoor. Gisteravond snel de auto afgespoten (zondagmiddag gewassen), blijkt na een flinke regenbui gisteravond dat ze de A12 alvast onder het zout hebben gegooid. Man man man.

Maar eens, wit is ook niet leuk, daarom na de witte III niet een witte IV Mégane. Al vond ik wit in de zomer prettig omdat je er geen stof op ziet, maar super nadelig dat je elk vliegenlijkje er wél op ziet.

Zwart zie je zowel in de winter als in de zomer rotzooi op. Hmm... blauw bevalt me dan eigenlijk wel grinning smiley.
Damianw26
Workhorse by Damian Willemsen, on Flickr

Wanneer ga je die (lelijke) oranje bolletjes even verwisselen voor SilverVision? drinking smiley
Welke kleur dan ook, iedere auto wordt vies helaas cool smiley Al is de daytona grijze A3 hier toch echt heel goed bestand tegen vuil en waskrasjes, en eenmaal opgepoetst ook een mooie pareleffect lak. Ik ga in ieder geval nooit meer een zwarte auto kopen.

En inderdaad silver visons staan al heel lang op het lijstje, alleen is het bij de up tsi/gti een echte ramp om een lampje te wisselen, je hebt gewoon geen ruimte achter de lamp onder de kap. De led koplampen erin zetten duurde ook meer dan 1,5 uur en leverde 2 geschaafde handen op, terwijl diezelfde set bij de vorige in nog geen 10 min geherinstalleerd was eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2020 14:14 door Damianw26.
Inmiddels liggen door de corona maatregelen mijn studie, bijbaan en sociale leven bijna geheel stil. Dus tijd voor een update!

Voor de up heb ik een nieuwe mod gekocht: H&R spacers 10mm voor en 15mm achter, zodat de velgen niet langer binnen de auto vallen. Eigenlijk wil ik dit al heel lang doen, maar het kwam er maar steeds maar niet van. De velgen moeten daarvoor eraf dus dan ga ik ook maar eens de bodem en de wielkasten van de auto goed schoonmaken. Hij ziet nooit een wasstraat met bodemreiniging en met de hand/hogedrukspuit kom je daar niet goed bij.

Afgelopen woensdag was het weer de jaarlijke liva circuitdag; in het kort was circuit Zolder in Belgie volledig afgehuurd en reden mensen met eigen auto's en waren er ook diverse demo rijders. Ook was er een supercar paddock met serieus speelgoed. Een machtig mooie dag die het beste met 3 filmpjes kan worden samengevat. Ik ben met de up bewust niet het circuit op geweest, ik had het ontzettend graag gewild, maar je bent onverzekerd en een ongeluk zit in een klein hoekje zoals te zien is op onderstaand filmpje. Ookal reden er in beide auto's gewoon mannen winking smiley
[www.dumpert.nl]

Aan boord in een e36
[youtu.be]
Aan boord in een volvo 240
[youtu.be]
Supercarpaddock
[youtu.be]

Helaas is de omgebouwde E46 M3 van mijn kameraad (die van die garage met machtig mooi spul in Twente) voortijdig gesneuveld. Hij liep na 10 rondes opeens op 3 cilinders. Een afgebroken stuk van de bougie is de motor in gedoken en heeft een enorme ravage veroorzaakt, enorm zuur gezien de motor net opnieuw was opgebouwd en getuned..
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Was ook wel een kamikaze actie van de BMW moet ik zeggen op dat filmpje. nut smiley Wel vet zo'n dagje het circuit op, jammer dat de M3 ermee ophield. thumbs down
Die Bmw ziet een gat, die er niet is... foutje

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2020 13:05 door Sjon77.
Vandaag ook een Dynaudio subwoofer gekocht voor weinig, die zou stukken beter klinken dan de affabriek Beats subwoofer. Ben benieuwd!

En nog wat foto's, daar kun je er immers nooit genoeg van hebben met die mooie zonsondergangen telkens winking smiley
Sunset by Damian Willemsen, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2020 00:49 door Damianw26.
Daarstraks de Dynaudio subwoofer erin gezet, eerst even nog goed met de originele Beats sub naar een zang en stevig techno nummer geluisterd.
Zo zeg wat een verschil! Klank is veel helderder bij de zang, en als je van een flinke beat houdt is het al helemaal een top aankoop. Heel blij mee, en voor die 110 euro al helemaal smiling smiley

De spacers duren nog wel een paar weken, er is momenteel niets op voorraad helaas
Bekende plek om wat foto's te maken Damian grinning smiley En wat staat die wielen toch lekker dik thumbs up
En 5 weken later waren daar opeens de spacers! Vandaag de spacers eronder gezet, en ben zeer tevreden met hoe het eruit ziet. Eindelijk geen wielen meer die geheel binnen de wielkasten vallen, het zit hem in de details.

Zonder spacers:

Spacers fitted by Damian Willemsen, on Flickr

Met spacers:

Zonder spacers:

Met spacers:

Gevulde wielkasten achter:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2020 18:24 door Damianw26.
Mooi hoor, ziet er keurig uit.

Maar stel dat iemand als ik op de achterbank zit, dan loopt er niks aan?drinking smiley
Bedankt, wielkasten worden niet geraakt als er 2 mensen achterin zitten. Daar is de auto niet laag genoeg voor. Hij staat er gepoetst en gewaxt bij, maar is toch van dichtbij helemaal geel van het stuifmeelnut smiley

Hahaha ik ben niet in het oranje gekleed winking smiley Dat zijn de buurjongens die een auto op een krik met een wiel eraf toch wel machtig interessant vinden. “Ik wil later ook een auto waar de wielen vanaf kunnen grinning smiley
Klein verschil wat voor een leek niet opvalt, maar autokenners wel degelijk kunnen zien. thumbs up
Lekker man, wat ziet je Up er toch goed uit!

Aandacht van kleine jongetjes heb ik ook altijd als ik bij mijn ouders op de oprit sta. Helaas ook wel een keer een bal van een van de vaders onder de auto gekregen en terwijl ik 3 keer had gezegd dat de auto op krik stond en nog niet stabiel toch er onder vandaan halen.

Vond het niet fijn volgens mij dat het "broekie" toch flink boos werd en heel duidelijk liet merken dat ik dat niet nog een keer wilde.
thumbs up Vind het verschil een stuk groter dan verwacht, auto klopt veel beter nu qua verhouding.

Vroeger, toen we nog meetings hadden...
Konden we het live zien.
Zo, het dievengilde maakt geen kans meer om mijn velgen te stelendrinking smiley. Eindelijk verlengde slotbouten gevonden van een goede kwaliteit.

De up gebruik ik alleen maar voor als ik zin heb om een stuk te rijden, niet meer dan 200-400km per maand itt tot ruim 2500 per maand. Een laag stof is dan ook niet te voorkomen (naast een berg platte vliegjes) Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Verder denk ik erover om het stuur opnieuw te laten bekleden, hij is een beetje beschadigd. Half leer en half alcantara met wit stiksel lijkt me erg mooi, past perfect bij de recaro's en de rest.

En om af te sluiten nog een mooie plaat van de A3. Het is een oersaaie wagen om te rijden, maar geen verkeerde auto om te fotograferen bij een mooie zonsondergang:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2020 15:25 door Damianw26.
Stuurtje bekleden is echt een positieve upgrade! Ben echt blij met het resultaat en het voelt ook lekker nieuw! drinking smiley

Wel grappig dat je zo'n stuk minder bent gaan rijden, bij ons het tegenovergestelde ik rij nu veel meer. Misschien met de Giulietta iets minder, maar de andere 2 rijden veel vaker, gewoon om er even op uit te gaan. nut smiley
Inmiddels een prijsopgave van een custom stuur binnen, staat voor zeer binnenkort op de planning!

Alle ‘verplichtte’ kilometers zijn door Corona afgevallen, blijven alleen de leuke kilometers met de up over winking smiley. Voor korte ritten gebruik ik elektrisch de A3, die ik gisteren voor het eerst in 3,5 maand weer heb afgetankt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2020 17:54 door Damianw26.
Das best goed. Kan ook wel een echte EV voor komen dan. winking smiley
Afgelopen woensdag samen met wat vrienden afgesproken (op afstand uiteraard) om eens samen te gaan rijden. Groep bestond uit een Abarth 500 met 180 pk, Megane 3 RS, Cooper JCW, en een vreemde eend in de bijt: een toyota tundra drinking smiley

Heerlijk gereden in midden Nederland rond Loosdrecht en nog langs wat plaatsen op. Op het oog lijkt de up totaal kansloos tegen dit geweld maar het viel eigenlijk helemaal niks tegen door het aanzienlijk lagere gewicht van de up. Niet heel gek, puur op papier liggen de pk/gewicht verhouding niet ver uit elkaar, op de tundra na dan. Op de bochtige wegen ontlopen de auto's elkaar echt bijna niets, al is de megane het meest strak. De tundra deed uiteraard niet mee op het bochtige gedeelte, dat blijft een cruiser. Op de rechte stukken valt op dat de up wat langzamer is, maar tot de 140 niet eens heel veel langzamer is. Daarboven is de rest duidelijk sneller door veel meer pk's die dan hun uitwerking hebben. Ook leuk om te zien dat de Megane rs en cooper jcw de abarth niet echt los kunnen rijden tot zo'n 190 km/h. En met een rollende start loopt het al helemaal gelijk op. Al met al een super dag en leuke krachtmeting.

Verder merkte ik op dat het stuur van de up licht begon te trillen boven de 140 en steeds harder bij oplopende snelheden. Vandaag de spacers achter eraf gehaald (die zijn door corona van een ander merk geleverd, H&R kon niet leveren). En direct de boosdoener ontdekt. Maandag eens achteraan gaan of ik ze kan omruilen voor ook H&R spacers zodat voor en achter gelijk zijn.

De levertijd op het custom stuur is nu nog een week of 3, ben zeer benieuwd! Half geperforeerd leer links en recht, en alcantara boven en onder. Met wit stiksel en witte 12u markering.

Meet by Damian Willemsen, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2020 18:12 door Damianw26.
Bekende regio, De Afrit in De Meern kennen de Autoweekforummeeting-bezoekers wel, daarna 2 foto's op 't parkeerterrein achter de Aldi in Breukelen en de laatste foto denk ik Loosdrechtse Plassen langs de Vreelandseweg.
Vandaag 'xenon look' halogeen mist/bochtverlichting erin gezet. Keuze tussen was tussen 20 euro halogeen xenon look lampjes of voor 150 euro canbus led mistlampen, dat laatste vond ik iets te gek worden dus de set van 20 euro geprobeerd. Resultaat valt me niks tegen cool smiley

Gisteren zijn de juiste zwarte h&r spacers kosteloos aangekomen. Meteen gemonteerd en de auto is trillingsvrij!

H&r 15mm by Damian Willemsen, on Flickr

H&r 15mm by Damian Willemsen, on Flickr
Wauw, netjes! Is hij nu af? Of is het bij jou nooit helemaal af drinking smiley?
Eind deze maand of begin volgende maand is mijn custom stuur klaar, zijkanten geperforeerd leer en alcantara boven en onderkant met wit stiksel en witte 12 uur markering. Lijkt aardig op dit Mini stuur. Daarna is hij wel af, tenminste dat denk ik voor nu drinking smileydrinking smiley

Idea by Damian Willemsen, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2020 15:34 door Damianw26.
Alcantara op een stuur zou nooit mijn keuze zijn, net als die 12u streep, maar verder wel mooi stuurtje. Lekker stevig vooral ook thumbs up
Zeker stevig, stuur wordt ook verdikt. Wou eigenlijk net als bij het stuur van mijn simulator volledig alcantara, maar dat is een crime om netjes te houden. Daarom half geperforeerd leer daar waar je het stuur altijd vasthoudt eye rolling smiley
T300rs by Damian Willemsen, on Flickr
big smile smiley Zie de lol wel van alcantara maar ik ken mezelf en ook mijn doen en laten, dat alcantara gaat nooit netjes blijven. Wat ben je ong kwijt aan dit stuur zo?
Damianw26
Eind deze maand of begin volgende maand is mijn custom stuur klaar, zijkanten geperforeerd leer en alcantara boven en onderkant met wit stiksel en witte 12 uur markering. Lijkt aardig op dit Mini stuur. Daarna is hij wel af, tenminste dat denk ik voor nu drinking smileydrinking smiley

Idea by Damian Willemsen, on Flickr

Dat is wel chique hoor thumbs up netjes!
Ik vind een alcantara stuur altijd wel erg gaaf. Inderdaad wel wat men zegt, het zal op een gegeven moment wat gaan slijten, maar ja ach... dat heb je met alles, uiteindelijk.
Damianw26
Daarom half geperforeerd leer daar waar je het stuur altijd vasthoudt

Dat zou bij mij dan midden onder zijn. winking smiley

Mooie auto heb je ervan gemaakt. thumbs up
Hij staat echt top op de wielen zo, erg mooi. thumbs up Ben benieuwd naar je stuurtje. Ik heb een Mini stuurtje dat in de basis gelijk is aan dat van je voorbeeld en het is erg verleidelijk om iets soortgelijks te laten doen.
thumbs upthumbs up Stuur wordt door Chico gemaakt inderdaad, kost 350 euro all in.
Afgelopen zondag de CC rally summer drive gereden, echt een zeer indrukwekkend evenement en het leuke is dat alle auto's welkom zijn. Samen met maten opgereden welke een alfa 166 v6, abarth 500, megane rs hebben. Samengevat is het 250km lang over prachtige wegen scheuren. De gehele line-up van 70 auto's is te zien in deze youtube film (en vanaf 2:40 zie je ons wegrijden)
[youtu.be]

Uiteraard zijn er ook foto's gemaakt, alleen zijn ze lang nog niet allemaal beschikbaar :

CC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr

En morgen ga ik eindelijk mijn stuur ophalen en installeren. Hierbij alvast een foto!:

Custom wheel by Damian Willemsen, on Flickr
Dat stuur ziet er zeer netjes uit!

Is die CC rally alleen voor gemodificeerde voertuigen of is echt werkelijk alles welkom? Dat een Up naast een FF rijd het zelfde event is natuurlijk wel erg leuk.
Gave foto's zeg! En idd super tof dat ze geen beperkingen deden kwa auto's die mee mochten doen, leuke variatie krijg je dan thumbs up
Ik had die CCRally helemaal gemist, ik zie veel plekken die echt bij mij om de hoek zijn. De finish was zelfs bij het kasteel achter mijn ouderlijk huis. eye popping smiley

Het stuurtje, ja daar kan ik kort over zijn, die kan niet anders dan mooi zijn! drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.