Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Heren bedankt, ben inderdaad benieuwd hoe ver hij nog zakt, ik vind hem perfect zo. Lager dan dit geeft een zeer foute tokkie look wat ik absoluut niet zoek. Overigens zullen de banden een opdonder krijgen want wat is de onderstuur grens opeens ontzettend ver weg. Je kunt zo goed als haaks een bocht nemen en dan pas voel je dat de banden starten met schuiven, bizar! Een kart is het niet maar voor een auto nadert dit zonder twijfel het kart gevoel, de 'liefde' is weer helemaal aangewakkerd wat een lekker wagentje!

Overigens zitten er ook audi tt draagarm rubbers onder, een stuk massiever dan de standaard rubbers en dat helpt natuurlijk ook mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2017 20:52 door Damianw26.
Nette verlaging! Heb ook lang in verlaagde auto's gereden, heerlijk!
Absoluut genieten, echt ongekend wat de auto nu kan en eerst niet. Ik ben nu echt heel erg ge´nteresseerd in hoe een fiesta st rijdt qua onderstel...

Gaaf!! ziet er goed uit!
Eibach maakt kwalitatief super goed spul.
Ziet er goed uit zo! Vond de Up voor zo'n klein karretje al best goed sturen, zal nu nog leuker zijn. Als ik de foto's zo zie mis ik het karretje best wel.

Hoe is het comfort met deze setup en dan met name de verwerking van korte oneffenheden? Standaard setup verwerkte die dingen niet heel lekker.
Van de kwaliteit ben ik zeker overtuigd, woorden schieten oprecht te kort van wat de auto nu meer kan. Hij kon al veel met het standaard onderstel maar nu kan zo veel meer gezien er zo goed als helemaal geen body rol meer is. Een 180 graden draai met 40 km/u kan zonder een moment van gripverlies om maar wat te noemen.

@rrl, ik snap dat je hem mist, hij is messcherp nu met deze setup. Standaard was ie al goed maar nu is ie 2x zo goed, onderstuur bestaat zo goed als niet meer en body roll is ook zo goed als 0. Ik heb stapsgewijs steeds harder geprobeerd en mijn grens moeten verleggen om uit te vinden wat nu echt de grens is. Remmen voor een rotonde hoeft in principe niet meer, je kunt prima met 60 blijven rijden. Oneffenheden worden veel korter doorgegeven, lastig uit te leggen maar de auto stoekt door een kuil heen maar blijft koersvast. Ook op de snelweg lijkt de auto vastgeplakt te zitten, kleine stuurcorrecties zijn verleden tijd. Drempels zijn ook geen probleem meer. Met de standaard setup klapte je met de neus op de drempel door de slappere vering. Nu zakken de veren veeeel minder in waardoor je niet meer met de neus op de drempel knalt, tenzij je volle vaart erop ramt maar dat doet niemand.

Nadelen zijn er ook, achter mijn huis worden huizen gebouwd en daar kun je dmv een zand/keiweg naartoe komen. Je trilt niet in je stoel maar het is wel heel erg stug. Maar ja het is niet onmogelijk en in bijna iedere auto is dat niet hoogst comfortabel, en wanneer rijd je werkelijk langdurig onverhard? En het doordat de vering wat stugger is voel je meer door de auto heen. Als de motor aanslaat gaat er een trilling door de auto heen. Overal is hij wat stugger maar niet oncomfortabel, top verenset
Mooie update! Ziet er strak uit, die UP! De standaard setup kan inderdaad best een beetje meer stugheid gebruiken. Al ben ik er wel achter dat ikzelf liever voor wat meer veercomfort (en hogere rijhoogte) ga dan wat lager en stugger. Al is dat uiteraard ook erg afhankelijk van hoeveel kilometers je maakt.
Regelmatig met een UP gereden, rijdt voor een kleintje best heel prima! Alleen vond ik het vermogen altijd een enorme domper, zeker icm de enorm lange versnellingen, maakt dat het geheel er niet vlotter van wordt. Maar wellicht komt hij met 75pk al wat beter uit de verf.
Bedankt, ik denk dat ik dit met veel kilometers ook wel had gedaan. Hij reageert niet meer zo slap op drempels en oneffenheden en slaat niet meer door met de neus op de drempel, wel een stuggere verwerking ervan. Al is stug nogal afhankelijk van smaak en leeftijd, mijn pa kon het niet waarderen met zijn rug, al is hij gewend aan een hoge q3, de a6 met plankhard sportonderstel was 2 jaar geleden geen enkel probleem wat dus wel merkwaardig is, al heeft ie geen enkele affectie met auto's. Hij rijdt zelfs rond met een trilling in het stuur maar het interesseert hem nietnut smiley Als je het messcherpe weggedrag ertegenover zet met een smile van oor tot oor, dat is onbetaalbaar grinning smiley Het vermogen is verschrikkelijk als je niet bereid bent toeren te maken, al pakt ie vanaf ieder toerental wel mooi op en is hij in het middengebied al 'sterk'. De 75 pk is fijn gezien hij lineair doortrekt, toeren maken loont dus, iets wat bij de 60 pk niet zo is, die wordt afgeknepen boven de 4500 toeren. De 1.0t in de up neemt het souplesse probleem weg, maar trekt weer niet door al zou ik toch liever die motor hebben
Ziet er goed uit! Herkenbaar ook. Mijn Swift was ook vrij soft en bij remmen dook hij flink in de veren. Nu met de Eibach Pro kit is het net een kart maar daar lijdt het comfort logischerwijs ook onder. Het toegenomen rijplezier zorgt er bij jou dus ook voor dat je eigenlijk ook net wat vermogen mist.
Bedankt, mooi de vergelijking! Zonder twijfel is de motorisering een 6, bij hogere toeren wel een 7 snel zat en een geweldig geluid. Een up gti die eind dit jaar verschijnt zie ik wel zitten. En anders een up turbo, met JD chip naar 140pk en 240nm, al ben ik er nog niet over uit of ik dat zou aandurven qua levensduur vd bak en motor.
Damianw26
ikzelf ben een beetje bang voor een saaie 'bekakte' sfeer, maar dit zal best meevallen.

Tuurlijk lopen die er ook tussen, da's juist lachen als je dat helemaal niet gewend bent. Het mooiste is dat het ook gewoon net mensen zijn.
Leuke is dat er dat er volk uit heel Nederland zit, van Friesland tot Brabant. Alleen percentage vrouw is nogal laag, dat is weer een nadeeltje.
Mooi om te horen, lijkt me best lachen. Ik heb alleen helemaal niets met kakkers, ik snap dat geld hebben leuk is maar daardoor ben je niet ineens een geweldig mens wat vaak gedacht wordt door hun enorme ego.... Ik ben al voorzien dus zo erg is het stiekem helemaal niet winking smiley Hiervoor deed ik hbo verpleegkunde, dan kom je om van de vrouwenspinning smiley sticking its tongue out Een tip dus als je enkel daarvoor gaatdrinking smiley
Een zandpad/kleipad na regenval is verschrikkelijk irritant, vooral als je er verplicht doorheen moet om op de plaats van bestemming te komen... Er kwam overigens letterlijk een hele zandbak uit die wielkasten bij het schoonspuiten net..

Toch ziet het er altijd wel gaaf uit een vieze auto vind ik. winking smiley

Je Up! staat nu wel heel erg lekker op zijn wieltjes trouwens!
Best veel, letterlijk een hele zandbak nut smiley.

Wel gaaf zo vies, misschien had je een Cross Up moeten nemen.
Thanks, het is precies goed zo qua hoogte naar mijn mening. Zo onder de modder heeft inderdaad wel iets gaafs maar een schone auto vind ik nog betersmiling bouncing smiley . De cross up is een verschrikking qua kleurensamenstelling als je geen zwarte neemn. Offroad heeft al helemaal geen zin met t ding lol! Ook het rijden lijkt me geen donder aan met een nog hogere vering en nog steeds 75 paarden
Ik ben niet zo van het hypermilen, enkel bij koude motor eigenlijk. Maar het is ongekend wanneer je alle stoplichten op groen hebt en kalm aan doet in een uppie:

Netjes hoor!
Dat die Eibach veren zo'n verschil maken komt door het camber dat het creŰert. De wielen gaan aan de bovenkant net wat meer naar binnen staan. En dat merk je thumbs up
Netjes hoor! Toch nog wel een redelijke gemiddelde snelheid.

Ik kwam over 22.000 km uit op iets van 6,2l/100km. Niet heel netjes op papier, anderzijds nog netjes met veel spitsverkeer en 140-160 km/u bij vrij baan. Zie dat je de airco uit had, die had ik altijd aan.
@ eenvrijlangeusername winking smiley Opzicht is er niet eens zo heel veel camber, het is eigenlijks nauwelijks te zien. Je gaat vooral veel strakker de bocht om omdat er geen beweging qua rol meer is naar mijn idee.

@nico En of auto's zuiniger worden, het ligt alleen aan de bestuurder+rijstijl 9/10 keer of je zuinig rijdt of niet. Uitrollen + vooruitkijken zijn 2 zeer belangrijke punten of je nu in de stad of op de snelweg rijdt, maar dat hoef je niemand hier te vertellen natuurlijkcool smiley

@ RRL 6,2L per 100 is alsnog zuinig als je in gedachte neemt dat de airco altijd aanstaat en de kracht die het motortje moet leveren bij 140-160 met zijn 60pk. Spits helpt ook helemaal niet mee, wel langzaam rijdende spits met veel uitrollen. Ik doe de airco nauwelijks aan, alleen in de zomer en als het nodig is voor het ontwasemen. Scheelt ook dat ik een panoramadak heb, je zet die open en de hitte is snel verdwenen uit de cabine.
Wat een zon, dus poetsen en waxen in de schaduw maar! (ik weet dat het vanaf morgen gaat regenen maar achcool smiley ) Heb ook maar eens de auto van den ouders mee genomen, die wordt nooit gepoetst mits ik het niet doedrinking smiley

Staat zeer goed die verlaagde UP! grinning smiley

Merk je verschil kwa sturen? Als in dat is nog steeds netjes rechtdoor gaat als je het stuur loslaat? En kwa comfort is het over het algemeen dus ook nog steeds goed te doen?

Ik ben wel een beetje zenuwachtig geworden haha, heb mijn eibach set een beetje impulsief besteld denk ik en ik hoop gewoon dat het niet het rijgenot zal gaan verpesten ofzo nut smiley
Nee zal je niet verpesten, het weggedrag is precies hetzelfde, stuurgevoel blijft ook onveranderd. Door de kortere veerweg heb je geen overhang meer waardoor je harder door de bocht kan. Wel wordt alles duidelijker doorgegeven omdat de veren een stuk stugger zijn, op onverhard is dat oncomfortabel maar je trilt je stoel ook weer niet uit. Als je nooit eens flink stuurt hoef je het niet te doen, mits je het optische ook heel belangrijk vind natuurlijk
Vandaag de up weggebracht voor een grote onderhoudsbeurt, begin volgende week is ie alweer 2 jaar in mijn bezit, blijft een fijne wagen en na de upgrades rijdt hij gewoon geweldig, alleen de vraag naar meer power blijft, tuurlijk hij is snel genoeg voor alledaags verkeer, maar meer vermogen is leuker vooral bij het invoegen op de snelweg..

Ook leuk vind ik het om auto's te vergelijken. Als vervangende auto heb ik een auto die door vrij veel mensen op deze site waaronder mij niet wordt gewaardeerd: Een vw polo bluemotion als 1.0 tsi! Mooie vergelijking aangezien een up tsi met alle opties even duur is, is de polo de betere deal?

Hij is simpelweg saai, zowel van buiten als vanbinnen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen zonder een al te lang verhaal: Hij rijdt voor mij veel te comfortabel maar de stoelen zitten beter, veel zijdeliggende steun en ze zitten lekkerder, dit zijn volgens mij niet de standaard stoelen. De polo stuurt net zoals de huidige a1 totaal waardeloos, absoluut 0,0 gevoel en veel te licht. Onderstuur kent deze auto ook, al denk ik dat er met andere veren en dempers best wat van te maken valt, hou je alleen de slechte besturing over. Wel is de navi erg mooi en uitgebreid, die zou ik graag terugzien in mijn up. Wat ik ook heel graag terug zie in mijn up is de 1.0 tsi, hij heeft 160nm koppel vanaf 1500 toeren en daardoor is ie goed bij de les, trek je door dan moet je bij 4000 toeren opschakelen, je kan door tot 6000 maar dat heeft 0,0 zin in de zin van acceleratie... Het is mijn auto niet, zeker als je je realiseert dat je voor exact evenveel geld een up tsi hebt MET alle leverbare opties, ik weet het dus wel!

Zo uppie is weer terug, 240 euro lichter voor de grote beurt. Motorisch echt weer een terugval want het koppel van de turbo mis je gewoon, maar ja er moet altijd wat te wensen blijven nietwaar cool smiley

Naast een nieuwe, kleine wijzigingen bijna niet te zien.
toevallig gisteren 50km gereden in eenzelfde polo, beviel me qua motor prima. 1 ding dat me al snel irriteerde was de bediening van de cruise control, priegelige knopjes op de RAW hendel. knoppen op het stuur vind ik een stuk fijner.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2017 15:52 door Carfanatic.
Mee eens, ding voelt ook priegelig aan met name de cruise control cancellen is goedkopig. De motor is fijn door het vele koppel, die zou ik graag in de up willen
Als je een multifunctioneel stuur bijbesteld verhuizen de knoppen van de cruise control naar het stuur, dat werkt wel erg prettig vind ik.
Damianw26
Mee eens, ding voelt ook priegelig aan met name de cruise control cancellen is goedkopig.

Apart , gezien de afwerking van het interieur van een VW als benchmark wordt gezien...
Toch heb ik wel een speciaal gevoel bij de VW polo.....heb in een Slowmotion gelest. Was best een leuk wagentje.

Wellicht binnenkort eens een proefritje maken in 1, kijken wat er is veranderd sinds 4 jaar geleden. winking smiley
Kwestie van wennen waar de knoppen zitten, bij de up zit op de hendel voor het knipperlicht een cancel en off scroll knop. Versnellen en vertragen doe je met knoppen aan de zijkant van de hendel.

@ monsieur Ja ach, ik had nog nooit in een polo gereden en in 10 seconden weet je hoe alles werkt en zit je al prima, dat bedoelt men en de naadloze afwerking. De cruise control hendel is niet een slecht idee maar een kwestie van wennen, hij zat ook niet stevig vast, misschien exemplarisch maar vw onwaardig inderdaad.

@ Nico, Ik heb me ook niet verveeld in de auto, hij voelt volwassen aan en hij is comfortabeler en wat stiller, met name de stoelen echt heel prettig, dacht dat het optionele stoelen waren maar die zijn dus wel standaard. Het is een prima auto maar niet echt 'mijn' auto. Proefritten maken altijd leuk, ik ken de de diesel bluemotion niet maar de polo zal wel niet veranderd zijn in 4 jaar tijd, hij schijnt gefacelift te zijn maar ik kan het verschil absoluut niet zien, niet eens andere lampen of bumpers geloof ik, de navi is wel super.
Of je koopt hem in een fatsoenlijke uitvoering en je hebt de knoppen gewoon op het stuur.
Ik had zo'n CC bediening in mijn Golf 4. Vond het erg fijn werken, alleen bij het cancellen had je het risico groot licht aan te zetten big smile smiley
Facelift up: ik zie 'm regelmatig en moet zeggen dat ik de originele lijnen mooier vind.
Hij is natuurlijk al begonnen. De sadist. Ons een beetje laten wachten... drinking smiley.
Na 20 zeer irritante minuten wachten voordat photobucket het EINDELIJK weer deed:

Ik was alleen opzoek naar een gridguard maar ja als je eenmaal in de snoepwinkel zit te neuzen....... doei spons(foei) en hallo:

- Een GROTE (de oude was toch wel ontzettend irritant klein) 70x90 microvezel droogdoek, schijnt de beste te zijn die er is
- Meguar's wash mitt (zo'n geitenhaar geval vond ik niet onderhoudsvriendelijk)
- De gritt guard waar ik dus in eerste instantie alleen naar op zoek was oepssmileys with beer
- Een fles shampoo die een milde ph waarde heeft, MADE IN GERMANY staat er op dus zal wel GRUNDLICH zijn. Was in de aanbieding daarom die maar genomenspinning smiley sticking its tongue out
(en een gratis mini microvezel doekje)
Haha drinking smiley

Ja die Shampoo heb ik ook, heel fijn!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2017 15:24 door Nico GTR.
Netjes! Die droogdoek schijnt inderdaad fijn te zijn, vind hem wel erg duur drinking smiley. Die wash mitt is wel prettig, al ben ik meer fan van die van Monello, die blijven in mijn ervaring iets zachter. Heb je voor de gridguard ook de juiste emmer erbij dan? Wel de twee-emmer-methode toepassen hŔ smiling bouncing smiley.

En die Shampoo is inderdaad erg goed (naar het schijnt). Ik ga zelf (nu) voor deze, maar ik heb wel getwijfeld drinking smiley. Ben benieuwd.

Oh en die piccolo nero doekjes zijn echt briljant, daar heb je er nooit genoeg van. Ideaal voor glazes, waxen, of quickwaxes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2017 16:53 door Micha D..
Mooi om te horen Nico en micha, ik heb morgenmiddag tijd om uitvoerig te poetsen, waxen is nog geen 2 weken geleden gebeurd dus dat kan nog een tijdje wachten. Ben echt benieuwd naar de materialen. Droogdoek was 22 euro, duur maar schijnt echt heel goed te zijn zonder ook maar een druppel achter te laten, en lekker groot. Verder heb ik er geen verstand van dus leek me prima spul via internet wat opgezocht wat goed spul was, dus leek me een leuke poets set zo bij elkaargrinning smiley
Oja ik heb een grote bouwmarkt emmer waar de grid guard in past, en de andere emmer hoeft niet zo groot te zijn. Zit er trouwens zo veel verschil in sop?
Nice! Goed bezig. winking smiley
Dat doet mij herinneren dat ik ook alweer een tijdje niet meer aan de poets ben geweest tongue sticking out smiley

Misschien komende week ook maar weer eens aan het waxen slaan!
Wat moet je met zo'n rooster voor in een emmer? Als je je auto vaak genoeg wast heb je echt geen twee emmers nodig is mijn ervaring cool smiley
Er zit zeker veel verschil in shampoo's. Al is het maar de reinigingskracht, maar ook zuurgraad (tast het je wax aan of niet), additieven (sommigen hebben zelf een wax erin zitten) en nog veel meer. Die je nu hebt is echt een puur pure shampoo, niets meer, niets minder.

Let op dat je gridguard wel redelijk aansluit, anders gaat hij schuiven en gaat je rommel alsnog bewegen drinking smiley.

@Barri: toch kan het heel veel toevoegen. Gewoon een emmer met sop en de andere met puur water, dan krijg je je vuiligheid niet in het sop en blijft je washmitt ook echt schoon.

Een gridguard is overig voor dat je vuil wat in de emmer komt onderin komt en niet gaat dwarrelen als je je mitt erin stopt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2017 23:27 door Micha D..
Waxen is best mooi als je naar het resultaat kijkt, super zacht aanvoelende en water afstotende lak.

Dat wist ik niet eens, hiervoor had ik nog gewoon een sopje van de bouwmarkt, nooit probleem mee gehad of dat het niet schoon werd. Ik heb trouwens die grit guard voor het vuil inderdaad, anders moet je iedere keer nogal voorzichtig door de emmer heen zodat niet al het vuil weer opstijgt.
Klopt. Het enige nadeel van wax (vind ik) is dat het vettig is en dus vuil vast houdt. Niet zo erg voor een auto die je elke week wast of niet zoveel gebruikt, maar wel voor als je niet elke week je auto wast.

Welke wax heb je drinking smiley? En heb je ook een quickwax, dat vind ik zelf echt heel fijn namelijk.
Het zal vast niet de beste zijn maar deze gebruik ik altijd:
[poetskampioen.nl]

Super snel en makkelijk, wil best iets pittigers proberen naar heb geen zin om mijn lak te verpesten als het mis gaat of het te kort/te lang laat zitten. Ik merk wel dat deze wax op de dikkere lak van de Audi meer effect heeft, die verwijdert echt dan ook de iets minder oppervlakkige krasjes, bij mij alleen de zeer oppervlakkige krasjes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2017 10:53 door Damianw26.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close