Damian's Volkswagen Up! TSI '18, Eibach+chip+milltek

Gepost door Damianw26 
Carfanatic
speedtouch
Op een onopvallende plaats proberen met Commandant?

dat is wel vergane glorie hoor.

Hoe bedoel je, werkt het niet meer? Ik zie het nog steeds staan bij bijv. de Praxis.
adinsx
Bij de wasbox geweest? Ik had zo straks, bij diezelfde wasbox, ook wat wit opgedroogde vlekjes op de ramen en glasdak. Normaal eigenlijk niet echt last van.

Met spray/wipe was het echter er wel af. Bij jou is het hardnekkiger?

Die wasbox is niet meer wat het geweest is sinds een tijdje, spoelde de auto zeer regelmatig daar af tussendoor, maar het lijkt wel of men het water niet meer ververst. Altijd is het vies en vol kalk, geen verschil meer tussen normaal afspoelen en de gedemineraliseerde optie. De wasbox ertegenover is geen optie, want die spuit altijd wax mee bij het afspuiten nut smiley Dus opzoek naar wat anders, wel jammer..

Overigens hebben ik en een maat (cq bekende poetser van het upforum) het samen gedaan, en heb ik m.n gekeken en geleerd eigenlijk. Hij komt er binnenkort naar kijken, maar eerst de kalkverwijderaar proberen, de hele auto met azijn raadde hij niet aan ivm de levensduur van de coating
speedtouch
Carfanatic
speedtouch
Op een onopvallende plaats proberen met Commandant?

dat is wel vergane glorie hoor.

Hoe bedoel je, werkt het niet meer? Ik zie het nog steeds staan bij bijv. de Praxis.

Commandant is veel te grof, daar beschadig je meer mee dan dat het iets oplost drinking smiley
En mijn neutrale sop (nanolex) is bijna op, iemand een aanrader?
Commandant is meer voor niet metallic lak, een vale rode auto krijg je er weer netjes mee bijvoorbeeld.

Maar ben benieuwd, hopelijk werkt die ontkalker anders wordt het toch polijsten.
Damianw26
En mijn neutrale sop (nanolex) is bijna op, iemand een aanrader?

Ik zou voor Dodo Juice Born to be Mild gaan, dat is wel een grote favoriet onder velen. Boost je je coating nog met iets?
Ik hoop ook dat het niet opnieuw polijsten moet worden, anders is de coating voor jan doedel geweest..

Maar ik boost met niks, heb wel nog een algemene detailer van sonax, blauw van kleur, staan. Maar geen idee of dat de coating aan kan tasten
Damianw26
adinsx
Bij de wasbox geweest? Ik had zo straks, bij diezelfde wasbox, ook wat wit opgedroogde vlekjes op de ramen en glasdak. Normaal eigenlijk niet echt last van.

Met spray/wipe was het echter er wel af. Bij jou is het hardnekkiger?

Die wasbox is niet meer wat het geweest is sinds een tijdje, spoelde de auto zeer regelmatig daar af tussendoor, maar het lijkt wel of men het water niet meer ververst. Altijd is het vies en vol kalk, geen verschil meer tussen normaal afspoelen en de gedemineraliseerde optie. De wasbox ertegenover is geen optie, want die spuit altijd wax mee bij het afspuiten nut smiley Dus opzoek naar wat anders, wel jammer..

Overigens hebben ik en een maat (cq bekende poetser van het upforum) het samen gedaan, en heb ik m.n gekeken en geleerd eigenlijk. Hij komt er binnenkort naar kijken, maar eerst de kalkverwijderaar proberen, de hele auto met azijn raadde hij niet aan ivm de levensduur van de coating

Ik ben wel er tegenover gegaan vorige week maar inderdaad zit overal wax in bij de BP. Nu moet ik die van mij voor de vakantie nog even bijwerken dus voor nu prima.

Andere opties: Zevenaar nabij A12 zit een nieuw wasstation en ook losse boxen zag ik. En ik bezoek geregeld even de wasbox bij Autobedrijf Schel in Angerlo. Vier boxen en sinds een half jaar een nieuwe van Washtec. Maar tja, dat is weer een eindje naar huis vanaf daar. (Ben er twee keer in de week vlakbij ivm sporten).

Succes met vinden van de oplossing.

Om in te haken: ik zoek nog wel een goede 'spray&wipe' / booster. Lees dus even mee. winking smiley
Persoonlijk ben ik groot van Gyeon Bathe+, dit is in principe een shampoo met booster, maar ik foam hem vaak na het wassen. Je kunt de hele auto foamen en dan afspuiten met de hogedrukspuit. Kost wel iets meer product, maar het is gruwelijk eenvoudig en het resultaat is super.

Je kunt ook Gyeon Wetcoat gebruiken, dat moet je wel echt paneel per paneel doen en direct afspuiten, ander gaat het vlekken. Zou iets duurzamer moeten zijn.

Dat zijn echt boosters, als je gewoon een spraywax wilt zou je kunnen kijken naar Poorboys QD+, vind ik zelf erg fijn en zuinig in gebruik. Als Spray&Wipe gebruik ik (je verwacht het niet), Poorboys Spray&Wipe. Fijn spul om bijvoorbeeld vogelpoep of andere dingen mee te verwijderen tussen de wasbeurten door en ook zeer geschikt in huis (keuken, badkamer smiling smiley).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2018 12:15 door Micha D..
Ik gebruik deze spray wax/sealant elke keer na het wassen en als aanvulling /booster op mijn bestaande wax laag.
Mijn schade mannetje gebruikt het en zodoende ben ik er mee in aanraking gekomen.
Echt fantastisch spul, zelfs de ramen doe ik er mee.
En spotgoedkoop gezien de hoeveelheid.
Hele auto doe ik binnen 5 a 10 minuten, opspuiten en direct uitpoetsen.

[www.autotoebehoren.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2018 16:31 door Bofkont SLK350.
Allereerst bedankt voor de input wederom!
De gyeon q2m waterspot is nergens meer te verkrijgen, er zijn ook andere middelen maar ik weet niet of die te grof zijn en de coating aantasten(gezien ze lichte swirls kunnen verwijderen), zoals dit:
[www.carclean.com]

Ik heb gekeken naar de genoemde alternatieven voor spray en wipe, maar kwam tot de conclusie dat de sonax die ik heb staan vergelijkbaar is met bijvoorbeeld de poorboys QD+, deze gaat dus eerst op. Of daar nog een booster bij moet lijkt me wat dubbel.
[www.carclean.com]

Verder de born to be mild in de winkelmand zitten.

En tot overmaat van ramp heb ik het flesje van de foamer laten vallen, hierdoor is de hals gescheurd en niet meer te gebruiken.. Gebruik je een gewoon waterflesje, die zuigt dan vacuüm en het foam loopt aan alle kanten behalve de spuitmond eruit. Worden deze dingen ook los verkocht toevallig?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2018 00:06 door Damianw26.
Die flessen van de foamlans zijn dramatisch slecht, hals breekt idd gelijk af.
Ik gebruik zo'n fles.
[www.toolstation.nl]
[www.wax-it.be]

Waterspot is wel leverbaar vanuit België.
Bedankt nog! Ik wacht even tot de waterspot weer op voorraad is, is de enige die niet te slecht is voor de levensduur van de coating. Bovendien is de auto weer een volledige zandbak na een buitje vandaag. Net zo vies weer als de audi die al 2 maanden niet is gewassen..drinking smiley

Nog wel iets leuks trouwens, aanstaande zondag tot maandag verruilen we de up tijdelijk voor een audi tts uit 2016, echt heel erg veel zin ingrinning smileygrinning smiley
Een TTS, ja dat is een bijzonder leuk scheurijzer met 310pk.
Dus kijk maar uit smileys with beer
Goh man, het schoonmaken van een auto wordt hier wetenschappelijk behandeld. As er geen vogelpoep op mijn auto zit ben ik al blij. winking smiley

Klinkt als een leuke tijdelijke inruil met zo'n TT-S, we willen wel wat foto's zien natuurlijk!
Kijk maar uit met een zwarte auto Harmen, bijzonder besmettelijk grinning smiley
Gyeon Waterspot gaat bij CC niet meer op voorraad komen, dat voldeed niet aan de eisen volgens de eigenaar.
Ja ontzettend veel zin in! Gaat de snelste auto die ik ooit heb bestuurd worden. Ik heb al eens eerder met de vorige generatie tt met competition pack en 210 pk gereden,(zelfde motor als de q3 destijds) maar dat was niet enorm bijzonder eerlijk gezegd, dit lijkt me echter geweldig, veel scherpere wagen!

En pas maar op Harmen, als je eenmaal begonnen bent met poetsen van een zwarte auto, en het wil bijhouden, dan blijf je bezigdrinking smiley

[quote="Micha D/]
Gyeon Waterspot gaat bij CC niet meer op voorraad komen, dat voldeed niet aan de eisen volgens de [url=https://forum.carclean.com/threads/welke-producten-zou-je-graag-in-het-carclean-com-assortiment-willen-zien.3455/page-57#post-72655]eigenaar[/url].[/quote]

Hmm dat verbaast me wel eerlijk gezegd, toch maar de stevigere meguiars ontkalker proberen. Hoewel de coating tot nu echt geweldig is geweest, ga ik toch maar weer aan het waxen als het is uitgewerkt, iets minder resultaat en voor veel kortere tijd, maar ook veel minder gezeur en vooral kosten..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2018 23:44 door Damianw26.
Wow, dit is wel poetsen voor gevorderden merk ik! Ik heb geen advies of tips, maar benieuwd naar het eindresultaat thumbs up

Veel plezier met de TT!
Damian,

Fractie van de prijs en bijzonder goed!
Heb onlangs mijn vader zijn auto hiermee behandeld, nu 2 maanden later de auto gewassen en gelijk bij het voorspoelen was al duidelijk de coating nog supergoed zijn werk deed, water gleed er met een noodgang af.

[www.carclean.com]
Hele coating hype gaat aan mij voorbij. Prijzig en niet even snel bij te werken. Met de waxen van Collinite en Soft99 red ik me uitstekend. Auto elk half jaar even een waxlaagje geven vind ik ook geen straf.

Ben benieuwd naar de TTS. Mooi apparaat!
Kristian,

Die Sonax netshield is prima zo even bij te werken hoor thumbs up
Ziet er geweldig uit hoor, alleen moet echt eerst die kalkaanslag eraf, ik neem niet aan dat de netshield dat kandrinking smiley
Nee dat niet idd, gewoon met Gyeon Prepp verwijderen en daarna de netshield erover zeg ik thumbs up
Bofkont SLK350
Kristian,

Is natuurlijk ook niet echt een "coating"
Nico GTR
Bofkont SLK350
Kristian,

Is natuurlijk ook niet echt een "coating"

In principe wel lijkt mij gezien de samenstelling.
Bijzonder simpel aan te brengen en gezien hoe lang hij blijft zitten en de gunstige prijs vind ik dit echt een topper.
Nou ja. Hoofdbestanddeel is een siliconen basis. Dus een polymeer. Plastic laag dus in feite. Waarbij de algehele coating die Damian op zijn auto heeft een basis kent van silicaat.

Ik vind het ook mooi spul dat weet je. Maar een coating vind ik het niet. Op de onderkant van mijn deuren is die al aan het verdwijnen namelijk.
Een polymeer is toch heel wat anders?
"Een polymeer is een organische verbinding waarvan de moleculen bestaan uit een opeenvolging van identieke, of soortgelijke, delen die chemisch aan elkaar zijn gekoppeld"

Lijkt me gewoon een coating wellicht met andere bestandsdelen.
Hoelang heb jij hem erop zitten dan Nico? en hoeveel km's heb je gemaakt.
Het klinkt heel goed, maar tast ik hier de huidige gyeon q2 coating niet mee aan?
Vast wel.. maar tegengehouden heeft die Gyeon het ook niet.
Zou eerst die vlekken oplossen en dan eens kijken naar een vers laagje Gyeon of iets anders..
Je bent snel te bang denk ik Damian, het stukje wat je schoon maakt zal de coating idd minder worden.
Helemaal weghalen betwijfel ik. maar als je hem aanvult met deze sonax of een wax kan het prima.
Dat ben ik zeker, het zou zonde zijn om die dure coating eraf te jagen. Maar goed, ik bestel morgen de hele lading + ontkalker.

Overigens ga ik 22.00 de TTS ophalen, wat een duurt een dag toch lang zodrinking smiley
Ik schrijf morgen of straks wel wat meer maar even kort: Wat een ervaring als je nog nooit met een sportcoupe hebt gereden, geweldige stoelen waar je echt diep in zit, maar vooral echt het unieke punt: Die acceleratie!!! En het geluid! wat een feest van geweld voor slechts 4 cilinders! Vanaf 2000 toeren begint de turbo er echt heel hard aan te sleuren en voor je het weet trekt hij geweldig door naar de toerenbegrenzer, verslavende opbouw! Echter wel alleen in stand dynamic, in eco ontkoppelt hij steeds de bak voor het uitrollen, hoor je geen uitlaat bijna, en is de gasrespons om te huilen, maar zet die stand uit en wow!!
En nu snel weer verder met rijden...grinning smiley

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Ook wat bewegend beeld erbij om een idee te krijgen, man wat gaat dit makkelijk. Echt bizar makkelijk, dit koppel, vermogen, en vooral zeer stabiele auto door de 4wd. Dit is overduidelijk 20 klasses beter dan de vorige generatie tt quattro, blijft maar gaan zonder onderstuur. Met een handbak lijkt me deze wagen nog een stuk meer dan geniaal! De automaat is razendsnel, en ploft leuk (niet te horen op video) maar een handbak is niet te verslaan qua betrekking bij het rijden. Ik ben zeer enthousiast over de auto! Maar of ik zelf 90.000+ euro aan een tts zou uitgeven.. Nou doe dan maar een zeer jong gebruikte rs3 met magische 5 cilinder! Of de geweldige M140i, en anders een golf R!

Beeld:
[youtu.be]
Dat klinkt heel goed Damian! Is dit de nieuwste met 310pk en 380Nm? Zie dat die in 4.6s naar de 100 km/h gaat, dat is wel heel snel. Zoals ook te zien op jouw bewegende beelden. Leuk dat je hiermee kan rijden. Misschien heb ik het gemist, maar vanwaar deze gelegenheid?
Bijzonder leuk speelgoed dit Damian cool smiley
Kijk uit voor je rijbewijs!
Wat een mooie TTS zeg, ik heb je topic ook maar eens even bij gelezen. Wat leuk om te lezen dat jij inmiddels net zo'n poetser bent als Bofkont! thumbs up

Misschien komt er eens een dag dat ik daar ook actief in ga worden, maar goed. Je Up! is ook mooi zeg, zeker met die spoiler oogt ie tof vind ik.
Pas reed ik achter een Up! en een Citigo, het viel me op dat optisch gezien een Up! dankzij de andere achterklep, er veel luxer uitziet!
Dit is inderdaad de 310 pk en 380nm sterke 2.0 tsi, wat een fantastisch blok, had niet gedacht dat het ZO fijn zou zijn en zo’n enorm verschil maakte met de 211 en 300nm sterke Q3. Compleet andere vermogensopbouw ook door de grotere turbo, veel beter zo! En dan kom je ook direct bij het grote minpunt aan vermogen. Uiteraard is dit heel soepel rijden, maar eigenlijk heb je nergens echt de gelegenheid om even te gummen. Voor je het weet zit je in het gebied waar je rijbewijs eigenlijk al kwijt is als je betrapt wordt. Ik woon dan nog in het Oosten met diverse leuke wegen die ik perfect ken, maar in de randstad oid heb je helemaal niks aan deze auto, behalve een stoplicht sprintje misschien. Ik heb deze auto trouwens mee voor een speciale rapportuitreiking, het is gebruikelijk dat men (mits beschikbaar uiteraard!!) met een leuke wagen aankomt. Dit is dan ook de auto van mijn oom
Leuk Damian! Gaat best vooruit, maar echt sportief vind ik een TT nooit worden. De besturing blijft mij te vaag.
Je zou eens in de 4C moeten meerijden als je wilt voelen hoe snel een 4 cilinder kan zijn. spinning smiley sticking its tongue out

Wat de TT vooral vlot maakt is de lengte van de eerste versnelling. Ik ken vrijwel geen 4 cilinders met de redline bij 65km/pu. Gaaf hoor!
@Damianw26:
Heb je de launch control al geprobeerd? Die is leuk met dit blok en de 4Motion!
Nou hij is weer terug helaas, pff wat een ontzettend gave wagen zeg, en wat went het snel, het voelt al bijna als mijn eigen auto, maar ja helaas hedrinking smiley Overigens met bizar veel spelen 1 op 8 gemiddeld gehaald, valt me echt mee nog!

Overigens is de launchcontrol fantastisch, maar een gigantische aanslag op bak en koppeling, 2x gedaan dus. Bovendien trekt hij vanuit iedere stand zonder launchcontrol ook echt heel rap op (alsof dat niet slecht is drinking smiley )

@Eenvrijeusername

Lijkt me echt fantastisch, met een gechipte 4C heb je ook direct het meest pure aan beleving qua 'nieuw' spul wat mogelijk is, jouw uitlaat is origineel? Ik begrijp het commentaar van pers etc dat de auto te klinisch is, maar ja ik vond het een fantastische feilloze daily driver met meer dan zat fun randjes, hetgeen hij ook voor bedoelt is. Al is dit de enige audi S die ook een beetje met de kont wil spelen, waarbij de RS meer onderstuurd is. Maar ja, op een gegeven moment went het vermogen en is inderdaad de besturing onnatuurlijk progressief, stuurt zwaar en heel direct in sport en op hoge snelheid, maar gevoelloos absoluut.
Het sturen zal nooit zo zijn als de die pure 4C natuurlijk maar wat ik lees van deze nieuwe TT is dat het wel een ontzettende goede stuurwagen is.
En voor een Audi bijzonder sportief aandoet. Lijkt me echt een geweldige wagen! en ook nog eens zeer inzetbaar voor dagelijks gebruik.
Het rijgedrag op zichzelf gezien is heel goed voor een Audi S model, maar de besturing blijft elektronisch dus nooit heel gevoelig. Ik zou hem er niet om laten staan, hij is wel erg stug maar dat vind geen punt, hoort erbij en anders magnetic ride aanvinken winking smiley
Vandaag eindelijk 2 nieuwe koplamp units erin laten zetten, onder volledige coulance. Na de winter viel mij op dat er een soort kristallen aan de binnenkant van het plastic zaten, gezien het geen vocht is, is het raar.
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

En weer twee verse units:
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

En morgen is de up alweer een half jaar en 12000km in bezit, bevalt nog steeds geweldig! Over het kalk/poetsprobleem ga ik me deze week eens ontfermen gezien ik tot 1 sept vrij ben, al is de auto wassen inmiddels verboden hier in het gebied gezien de droogte cool smiley
Mooi opgelost, maar moet je nu na 6 maanden weer aan nieuwe units?

Wat is de oorzaak, worden ze te warm?
Bofkont SLK350
Hoelang heb jij hem erop zitten dan Nico? en hoeveel km's heb je gemaakt.

Ik heb hem er nu 3 maanden op zitten met 8500 km. Dus dat valt wel mee.

Mooi ding hoor die TT en fijn dat er weer nieuwe lampen in zitten. Die andere zijn ook niet wat.
Netjes opgelost, maar moet bijna wel opgedroogd vocht zijn volgens mij confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.