Damian's Volkswagen Up! TSI '18, Eibach+chip+milltek

Gepost door Damianw26 
Ik ben sowieso wel groot voorstander van minimaal jaarlijks olie verversen. Ik doe het sowieso om de 15.000 km. winking smiley
Idd jaarlijks je olie/filter vervangen ongeacht het aantal km's.
En als je heel erg weinig rijdt is zelfs 2x p/jaar te adviseren.
Longlife olie die meerdere jaren zit is bijzonder slecht, daar zijn veel auto's al op stukgelopen in het verleden.
De oude olie verzadigd en verliest veel van zijn smerende werking.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2018 20:30 door Bofkont.
Bofkont
En als je heel erg weinig rijdt is zelfs 2x p/jaar te adviseren.

Mwoh....als er nog langere stukken in zitten van minimaal 50 km eens per maand dan kan het wel jaarlijks. winking smiley
Is mij bekend van de olie verversen, zeker bij de e-tron cruciaal want je vraagt veel van het blok. Ik neem hem zo vaak als kan mee voor mijn woon-studie rit om de up qua km's te sparen, die staat al op 6800km sinds de 1e week van januari drinking smiley Is dus 120km per dag.
Zo iets?

[www.facebook.com]

BTW: Als ik de foto van je led verlichting op het andere draadje zie, zijn die lampen wel correct afgesteld?
Onderhoud is onzindrinking smiley Alle mensen, het lijkt wel stroop.
Waarom denk je dat de lampen verkeerd zijn afgesteld, lichtbeeld is mooi recht
De auto is nu 2x volledig gepolijst, en inmiddels ook helemaal ontvet. Coating kan er dus bijna op

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Het lijkt op de foto dat het lichtbeeld van de rechter koplamp wat lager staat en het 'hart' van beide lichtpunten dichter bij elkaar staan dan de breedte van je auto (maw een beetje scheel kijkend licht).
Beading is ongekend, dacht dat het met wax al goed was maar nu al helemaal ongekend!
Ziet er mooi uit! Ben ook benieuwd hoe je nieuwe uitlaat gaat klinken.
Na weken uitstel en wachten zit de milltek er dan daadwerkelijk onder! Top middag gehad en zeer professioneel geïnstalleerd, ogen uitgekeken bij de vele mini's porsche's en abarth's, zeer gepassioneerde sleutelaar, aanrader!!

Wat klinkt de uitlaat fantastisch, eerste keer starten resulteerde al in een enorme grijns, stuk donkerder geluid heel mooi! Eenmaal onderweg bromt hij laag in de toeren mooi, boven de 3000 toeren vond ik hem wat stil. Nu 100km later hoor je gewoon gaandeweg dat hij steeds beter klinkt, inmiddels is ie al een stukje donkerder van geluid, top! Gaat de komende km's alleen maar beter worden, en het is nu al geweldig. Geen ordinair gebrul maar subtiel donkerder. Zal straks wat betere geluidsopnames delen, maar hier alvast wat:

[youtu.be]

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Zo, complete geluidsvideo :
[youtu.be]

Rond 2000 toeren begint de uitlaat een beetje te snerpen, en daarboven is hij nu al een stuk luider dan gisteren, meer dan 350km mee gereden nu

Overigens ook nog naar de Iams geweest, wat bestaat er toch een fraai blik, zeer indrukwekkendcool smiley
Erg prettig geluid Damian! I like! Alleen die dump valve is nu iets teveel overkill. Nu met deze uitlaat had ik die gedemonteerd. Maar dat is natuurlijk smaakgevoelig.
Dank! Op de terugweg nog samen met een abarth flink opgereden, zo'n 30km lang blazen. Zijn toch de leuke momenten, gaat precies gelijk op! Leukste is nog wel dat echt niemand verwacht dat het best een rap bakkie is, en als je wil lukt 1 op 20 ook nog met gemak, echt een perfect compromis. Dumpvalve blijf ik leuk vinden, maar zou absoluut wat zachter mogen afblazen inderdaad! Er zit een andere veer bij waardoor die nog harder kan afblazen, kleinere veer heb ik al naar gekeken maar de zoektocht wil niet echt slagen confused smiley
Thanks!

Monsieur Le Loure
De koning van de MCdrive op zaterdagavondbig smile smiley

Daar zul je mij gelukkig nooit vinden, paupers
Dat met de Abarth kan goed kloppen want jij hebt exact dezelfde cijfers als een standaard Abarth smiling smiley
Gaaf wagentje geworden hoor! smiling smiley
Reed je gister einde middag door het dorp hier Damian? Ik kom om de haverklap zwarte Up!'s tegen maar dacht gister RL-kenteken te zien op een flink glimmende VW. Moet ik me al zorgen gaan maken overigens met mijn 1505 kg rijklare GT of kan ik je nog wel voorblijven grinning smiley
Dat klinkt wel serieus leuk! Lekker donker en sportief zonder ordi te worden. Erg leuk karretje zo en lekker vlot. Weet je wat ie doet 0-100?

De dump valve ben ik ook absoluut geen fan van, dat vind ik juist wel cheap klinken.
Dank allen! Kan zijn dat ik dat was, al is een up tsi (te herkennen aan zichtbaar uitlaatje, en 'agressievere' voorbumper) een zeldzaamheid voor de oplettende kijker, ben er nog maar 1 of 2 in het wild tegen gekomen. Of ik jouw megane bij kan houden is wel een interessante, 300nm koppel en 200pk om 230nm met 140pk, maar wel meer dan 500kg lichter winking smiley 0-100 tijd is niet zo interessant en afhankelijk van hoe hard je de boel mishandelt, maar laat je de koppeling schieten dan lukt 7,5 sec wel met veel wielspin. Indrukwekkender is 20-140 tijd, gaat lomp hard
Klinkt top. Sportief maar zeker niet te schreeuwerig. Dump valve is ook niet mijn ding. Eventjes leuk misschien.
Vandaag de A3 maar eens een complete poetsbehandeling gegeven, tot mijn verbazing zitten er echt enorm weinig poetskrassen en swirls op, of de vorige eigenaar was er ook zuinig mee/heeft hem gepolijst ingeleverd, of hij is nooit gewassen drinking smiley

Eerst met de foamgun aan de gang geweest
Daarna de velgen in de alu teufel:

En vervolgens de auto in de poorboys black hole gezet, daarna de poorboys black paste wax, en als afsluiter de velgen ook in een wax gezet. Al met al zeer tevreden:

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

En dan de glascoating, nu 2 weken uitgehard dus kon de auto eindelijk eens wassen, dit bleek echter niet nodig gezien 1x met de foamgun al het vuil al weg was, enkel de ruiten even schoongemaakt. Fantastische glans en beading, zeer blij meecool smiley
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Staan er beide strak bij hoor! Foamgun vind ik echt ideaal. Is ie wat viezer dan voorkom je een hoop waskrassen door eerst te foamen. Daarna afspuiten met de HD en hij is bij mij voor 90% schoon. Een goede waxlaag of coating is wel essentieel natuurlijk.
Klinkt goed hoor die uitlaat! Dumpvalve vind ik ook erg lekker klinken thumbs up

De A3 blijft toch wel een fraaie auto, echt een geweldige kleur. Wat zijn nu de echte verbruikscijfers?
Dankje, inderdaad is de foamgun echt geweldig!

En ook bedankt, uitlaat blijft leuk, het rijden is zo leuk erdoor! Verbruik van de A3 is enorm bewerkelijk, rij je veel snelweg op hogere snelheid dan gebruikt ie zo 7-8 L/100km. Veel stad is zuinig door de elektriciteit, gemiddeld staat hij nu op 4,8L met uitschieters van 1 op 30 tot 1 op 18, best zuinig dus
Uitlaat klinkt erg goed, Damian! thumbs up Snap het helemaal dat je er veel plezier aan beleeft. Dumpvalve klinkt ook helemaal prima!
Staat er mooi bij in z'n glasjas! cool smiley
Pietzoveel
Het lijkt op de foto dat het lichtbeeld van de rechter koplamp wat lager staat en het 'hart' van beide lichtpunten dichter bij elkaar staan dan de breedte van je auto (maw een beetje scheel kijkend licht).
Om hier even op in te gaan: bij de eerste generatie C1 viel me op dat de lichtbanen van de koplampen elkaar kruizen! nut smiley Dat zag je vooral met mistig weer. Heel bijzonder!
Bedankt voor de complimenten Pheaton!

En over de lampen, ze zijn iets minder strak dan oem maar niet enorm noemenswaardig, foto”s zijn al diverse keren voorbij gekomen, maar zal een nieuwe maken in het donker
Om de achterkant wat meer body te geven heb ik een ongelofelijk grote spoiler besteld!!

Nou ja.. gezien mijn auto al zwart is en de spoiler ook niet enorm groot gaat dat een subtiel verschil geven. Ik liep al langer met het idee, maar een maat die bij fzn werkt kon wat leuks regelen qua prijs voor de originele up gti spoiler winking smiley

Huidige situatie: Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Beoogde situatie:

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Netjes! Maakt hem net wat sportiever. Zie hier in Duitsland nog weleens een UP! TSI rijden trouwens.
Rustahg met die strijkplank! big smile smiley
Nee gekheid natuurlijk, staat 'm goed man thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2018 23:10 door Zadelsnuiver.
Dank u allen! De downforce zal fantastisch zijn drinking smiley winking smiley

In Nederland zie je vrijwel nooit een tsi rijden, in Duitsland wel gezien het gewoon een goede 2500 euro extra aan bpm scheelt, en het prijsverschil met een mpi daardoor heel goed is te overzien.

Overigens ook maar eens een goedkope dashcam besteld, de nextbase 112. Enkele werkelijk bizarre capriolen bij het knooppunt a12/a50 hebben mij doen besluiten er een aan te schaffen, voor mogelijk interessant beeldmateriaal nut smiley.
Leuke updates Damian! Up! smoelt erg dik zo. Wellicht gemist, maar welke coating zit er nu op?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2018 08:18 door JoostM.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.