Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Damianw26
RobEU
Damianw26
@ robEU, wat een ontzettend flauwe kortzichtige reactie, ik heb het zondet twijfel goed voor elkaar maar het gaat hier over "mijn auto" en niet over "mijn financiën". Auto komt touwens van opa en oma, ben het enige kleinkind en mijn opa was lange tijd ziek, dit was zijn wens zo en daar ben ik heel blij mee.

Je gedraagt je al als een echte VW-rijder; vlug op je pik getrapt. Maar geen zorgen hoor, m'n opmerking was gericht aan Nico die een in mijn ogen terechte opmerking maakte. Als jij tien ruggen per jaar kunt betalen aan een opleiding die je heel graag wil doen, dan moet je dit vooral doen. thumbs up

Rob,
Wat een geklets, je kent mij niet persoonlijk en ik jou ook niet, het heeft dus geen zin om hierover verder te gaan. Ik vind het alleen stom dat je meteen over het geld begint, en verder niets te melden hebt. Dit gebeurt wel eens vaker vandaar mijn misschien felle reactie. Fijne avond nog

Ik was niet degene die daarover begon, Damian.
Ik heb ook het IVA gedaan, had een lening bij de plaatselijke ABN AMRO met een zeer lage rente destijds. Mooie is dat ik geen zak met die opleiding heb gedaan. Kreeg het lumineuze idee om aannemer te worden .
Toch had ik die twee jaar in Driebergen niet willen missen, was een leuke tijd.
@barri, Misschien een slimmere keuze, gelukkig heeft het voor jou goed uitgepakt! thumbs up

@Rob, Nee maar wel veronderstelde je dat het geen probleem is, gezien de auto gekregen is.

@Monsieurleloure, dat is grappig inderdaad zo kan het lopen in het leven. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad, ikzelf ben een beetje bang voor een saaie 'bekakte' sfeer, maar dit zal best meevallen.
RobEU
Je gedraagt je al als een echte VW-rijder; vlug op je pik getrapt. Maar geen zorgen hoor, m'n opmerking was gericht aan Nico die een in mijn ogen terechte opmerking maakte. Als jij tien ruggen per jaar kunt betalen aan een opleiding die je heel graag wil doen, dan moet je dit vooral doen. thumbs up

In plaats van excuses te maken voor je misplaatste opmerking, kom je er met een nog dommere opmerking overheen.

nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2017 22:01 door Flieger.
Flieger
RobEU

In plaats van excuses te maken voor je misplaatste opmerking, kom je er met een nog dommere opmerking overheen.

nut smiley

Ik veroordeel niet, jij wel. Ga jij nu ook excuses maken?
Eens met Damian hieronder thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2017 22:20 door Flieger.
Heren, dit is weer zo'n typische welles nietes situatie waar niemand uit gaat komen, gezien dit mijn auto topic is, laten we het daar dan bij houdenthumbs up
Damian
Wat een geklets, je kent mij niet persoonlijk en ik jou ook niet, het heeft dus geen zin om hierover verder te gaan. Ik vind het alleen stom dat je meteen over het geld begint, en verder niets te melden hebt. Dit gebeurt wel eens vaker vandaar mijn misschien felle reactie. Fijne avond nog

Rob gewoon negeren is het beste. Laat 'm maar, hij kan er ook niets aan doen.

@nico, dat weet ik, ben vorig jaar op de open dag van de Han geweest maar het is echt een andere opleiding dan de iva kan ik je verzekeren, het is bij han en fontys echt autotechniek, een aanzienlijk verschil tov van de iva, dat is echt management met een stukje autotechniek.

Ik zit nog steeds op Fontys, maar ben niet op de IVA wezen kijken, net niets voor mij. Vrienden studeren der wel, schijnt ze zeer goed te bevallen en heb er ook wel een paar leuke ritjes door gekregen dus nee goede keuze hoor! Ik wens je alvast heel veel succes en hopelijk vlieg je erdoor heen!

mijn opa was lange tijd ziek, dit was zijn wens zo en daar ben ik heel blij mee.

Ai sorry om dat te horen man, mijn grootvader is overleden op 74 jarige leeftijd ik was 17 toen, dat hakte er wel in moet ik je zeggen, die paar dingen die ik niet meer met hem kon delen. Durf het bijna niet te vragen en je mag me het ook in een pb sturen of het gewoon negeren uiteraard, maar is die genezen of overleden aan de gevolgen?

Het is veel geld, maar ik denk dat het het waard is, gezien de rente op een studielening maak ik me niet heel heel erg druk. Alleen mocht ik ooit een hypotheek willen lenen zou het problemen kunnen opleveren.

Schijnt reuze mee te vallen, en ach nu kan het nog! thumbs up
Lekker hoor, een auto krijgen van je opa en oma smiling bouncing smiley. Ook al is de reden natuurlijk minder leuk...

Maar hoezo ben je eigenlijk voor een Up gegaan? Had je niet een iets 'leuker' 2ehandje willen hebben?
@nico, Bedankt, ik neem aan dat het op fontys ook goed bevalt? Ik moet zo weg, dus ik stuur je vanmiddag een pb, iets te respectloos om het zo op het internet te gooien vind ik.

@Micha, Inderdaad fijn. Het zal je waarschijnlijk verbazen hoe goed een up eigenlijk rijdt, ik heb in best veel auto's gereden oa de huidige 3 serie en nieuwe x1, en een ford fiesta, maar met name veel auto's uit de vag groep gereden en als je puur naar het rijden/sportief rijden kijkt is het best een lekkere auto nog, ik heb er meer plezier mee dan met de audi Q3 van mijn ouders, al heb ik in die auto puur motorisch wel veeeel meer plezier met zijn 2.0t quattro 211pk smiling bouncing smiley , en ook als je de paarden niet gebruikt is ie lekker smerig door de 300nm aan koppel. Tuurlijk had ik beter een leukere 2e hands auto kunnen zoeken, maar dit is het verstandigste/meest betaalbare voor mijwinking smiley
RobEU

Je gedraagt je al als een echte VW-rijder; vlug op je pik getrapt. thumbs up

En anderen maar veelvuldig de online de les lezen...... Pffff wat een weggooier.
Nette Up! Ziet er stoer uit zo, met die velgen thumbs up
@bleuz, Bedankt ben er echt blij mee, net ook een goede maat van mij weggebracht, heerlijk zo in de nacht rijden, weinig verkeer keihard eigen afspeellijst aan gaan met die banaan, kleine geniet momenten vind ik datsmiling bouncing smiley
Die RobEU lekker laten zuur laten doen. Afgunst thumbs down

Fraaie Up Damian! Van alle a-segmenters blijft dit toch wel de fijnste. Dat de 60 pk een softwarematig geknepen versie is is interessant, als mijn Up er binnenkort niet uit zou gaan zou ik eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om die extra 15 paarden los te krijgen. Ik ga regelmatig naar een vriend in Duitsland en mis daar net dat beetje extra vermogen.

Op de vorige pagina schreef je over de hogere zitpositie na plaatsing van het leer, hoe zit dat? Ik hou van laag zitten, vind de Up nog te hoog. Elke keer als een ander in mijn auto heeft gereden duw ik op de hoogteverstelling omdat ik het idee heb dat de stoel hoger is gezet.
@rrl, Bedankt, ben ik volledig met je eens, hij rijdt stukken beter dan de aygo/c1/108, misschien wat harder geveerd maar het rijcomfort is zeer goed. Wat betreft de stoelen zal ik het proberen uit te leggen, al is proefzitten het enige juiste, dan ervaar je het zelf want hoe je lekker in een stoel zit is heel erg persoonlijk.
Ik ben 1,71 dus niet lang, ik deed bij de stoffen stoelen altijd de stoel op de allerlaagste stand en dan 2 'pompjes' met de hendel omhoog en de rugleuning redelijk vlak. Het stuur doe ik dan ook op de laagste stand. Met de eco-lederen bekleding is de laagste stand hetzelfde wanneer je bij de stoffen stoelen de laagste stand kiest en dan 2/3 pompjes omhoog doet met de hendel. Je zit dus bij de eco lederen stoelen marginaal hoger bij de laagste stand, maar het zitvlak is net zo ver naar achteren gekanteld als bij de laagste stand met de stoffen stoelen. Dat vind ik fijner zitten. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk isspinning smiley sticking its tongue out De stoelen zitten overigens net dat stukje hoger gezien de elektronica van de stoelverwarming eronder zit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2017 15:12 door Damianw26.
Dat hardere kan ik juist wel waarderen. Onderstel hebben ze goed voor elkaar, pak om files te vermijden wat vaker kleine wegen door een landelijk gebied, valt op dat je met de Up nog best aardig kan hoeken. Banden zijn bij mij overduidelijk de beperkende factor, rollen over de hoge wangen en in algemene zin geen fijne grip. Zomerbandjes zijn eco krengen, winter heeft traditioneel minder grip. Benieuwd hoeveel potentieel er in zit met een setje goede zomerbanden, volgens mij kan je best lekker raggen dan grinning smiley

Ik ben 1,75m. Stoel in de meest lage stand en de leuning iets naar achteren, precies goed voor een comfortabele cruisepositie maar ook voor een actief potje sturen. Stuur staat ook in de laagste stand. Komt meteen punt 2 voor lekker sturen: ik zou het stuur nog wel wat naar me toe willen trekken.

Zit er trouwens bij jou ook een zwart 'kastje' onder de bestuurdersstoel? Het lijkt wat aftermarket, paar keer al afgevraagd of het nou wel of niet er in hoort.
Wat een mooie Up! heb jij Damian zeg!

De buitenkant is prachtig, en ook dat mooie leer vind ik heel erg mooi!
Blijft aan de buitenkant een erg leuke auto, van de kleintjes vind ik deze toch het mooiste vinden. (hoewel, de eerste Nuova Panda en een Kia Picanto zijn ook erg leuk)

Valt me altijd op dat een Up! toch meer volwassen uitstraalt in vergelijking tot een 107, misschien door de meer vierkante lijnen.

Veel plezier EN veilige kilometers met je Up! (en met het updaten uiteraard, en het hier bijhouden)
@ RRL, Veel herkenning in wat je zegt! En direct lekkere banden en velgen halen! Ik heb 16 inch velgen en dus veel bredere banden dan bij 14 inch stepwieltjes met wieldopjes wat ik er niet uit vind zien. Daardoor ligt hij voor een klein wagentje heel goed op de weg en in de bochten is hij prima hard te rijden, je voelt de limiet vanzelf aankomen qua onderstuur, dit is bij de audi q3 waarmee ik ook veel rijd anders, deze ligt als een blok door de quattro maar schuift ineens genadeloos door over zijn voorwielen door het zware ver naar voren liggende blok. En gezien de up ook zo licht is kun al met al best genieten in de bochten. Overigens zou ik het stuur ook best een stukkie meer naar me toe willen hebben, dan kun je wat verder weg van de pedalen, ik zit nu voor het gevoel iets te dicht erop, mijn been is niet volledig gestrekt als ik het koppelingspedaal indruk, maar doe ik de stoel verder naar achteren dan kan ik mijn polsen zonder uit de stoel te komen niet meer op het stuur leggen.
Onder de zwarte 'kastjes; waar je het over hebt zitten aansluitingen voor het optionele fender geluidssysteem wat ik erin heb zitten, kwam hier toevallig achter tijdens de inbouw van de lederen stoelen, ook zit de stoelverwarming erachter weggewerkt.

@pjotr, Bedankt, recht van achteren vind ik de up eigenlijk niet zo heel geslaagd, best vierkant. Maar verder vind ik hem dan weer wel keurig eruitzien, tenminste niet zo smaak/trend gevoelig als de huidige c1,aygo,twingo,fortwo. De kia picanto lijkt ook erg mooi, maar valt in het echt wat tegen, zeker vanbinnen, al is die wel met led achterlichten te krijgen wat wel mooi is. Afgelopen zomer heb ik in de nieuwste panda gereden als huurauto (vind ik altijd leuk even testen, zeker gezien het een concurrent is van de up) en dat viel me wel heel vies tegen, futloze 1.1 motor en letterlijk alles is vierkant, zelfs de handrem! Het was daar meer dan 30 graden en hij stond op de standaard 14 inch velgen maar heb nog nooit een auto gereden met zo ontzettend veel onderstuur, in een beetje bocht zongen de banden het uit zonder overdreven snelheden. Ook de stuurbekrachtiging sloeg nergens op zo licht en gevoelloos, en dan is er ook nog een heuse city stand, als je tegen het stuur aan blaast draait hij al bij wijze van. Wel was hij een stuk ruimer en comfortabeler geveerd dan de up om positief af te sluitensmiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2017 11:54 door Damianw26.
Karretje is inderdaad goed op de limiet te rijden, onderstuur kondigt zich keurig aan. Met de lagere en bredere banden zal het onderstuur nog een stuk verder liggen, genoeg leuke wegen hier in de buurt van Arnhem waar je lekker kan sturen. Als je nog een leuk stukje wil sturen, ik ben wel fan van dit rondje: [www.google.nl]
Op mijn 14" rommel zit ik al snel op de limiet van de bandjes, met die 16" van jou moet je daar zeker de lol op kunnen. Op de Deukerdijk na is het overzicht bij de meeste wegen goed en kan je de bochten lekker aansnijden.

Qua zitpositie: ik zat eerder wat verder naar voren, maar voor het dagelijkse snelwegwerk toch wat verder naar achter gaan zitten. Bij relaxt rijden geen probleem en dan kan ik de hand ook lekker losjes bovenop het stuur leggen, maar voor het actieve rijden staat het stuur net te ver weg. Zeker op punten waarbij het stuur net iets voorbij een kwartslag gedraaid is zijn mijn armen net te kort.

Wissel van 14 naar 16" zit er hier overigens niet meer in. Up moet binnenkort terug naar de leasemij. Toch wel met enig pijn in het hart, vond het in het begin niets maar ben het karretje toch wel gaan waarderen.
@Rrl, oeh super bedankt voor de route!! Vind ik echt leuk om even te proberen ben opzicht zeker bekend in die omgeving maar nog nooit volledig gereden.
Jammer dat je up alweer terug gaat naar de lease, komt er iets anders voor terug?
En het stuur naar je toe halen is eigenlijk wel noodzakelijk wil je echt 100% ervoor gaan tijdens de bochten, nu zit je iets te dicht op de pedalen. Heb kortgeleden in de nieuwe up gezeten maar volgens mij heeft die het ook nog steeds niet, al heeft die een veel mooier dashboard met een mooie led sierstrip volledig erachter, en de infotainment is net wat mooier en luxer, hij is op kleine dingen verbeterd. Het liefste stap ik vandaag nog in een up turbo maar die kost 20K als ik hem gelijk uitrust als mijn huidige up. en als je ziet wat ik nu nog moet bijleggen dan schrik je je kapot.
Voorlopig niets, andere baan zonder auto. Eerst dus maar even wat geld voor iets leuks bij elkaar werken.

Collega's hebben de 2017 Up, op wat uiterlijk en uitrusting na is er volgens mij weinig veranderd. Ze hebben met de facelift wel precies de punten aangepakt die ik bij de 2016 mis:
- Regensensor: neemt de klacht over missende variabele interval wel
- Lichtsensor: na 5 maanden vergeet ik bij het uitstappen nog het licht uit te doen of rij ik na een tunnel nog kilometers lang onnodig met het licht aan omdat er niets voor de neus aangeeft of het licht aan is
- Verwarmde spiegels: was een optie die de mijne nog niet heeft
- Bluetooth dat werkt
- Telefoon als navigatie ipv die achterhaalde Garmin

Heb altijd al tegen vrienden gezegd dat ze mij goed kunnen pesten door de Bluemotion badge er af te halen en er TSI op te plakken. Lijkt me best geinig vooruit komen smiling bouncing smiley
Damian
Het liefste stap ik vandaag nog in een up turbo maar die kost 20K als ik hem gelijk uitrust als mijn huidige up. en als je ziet wat ik nu nog moet bijleggen dan schrik je je kapot.

Dan is dit toch direct een veel betere optie?

1.4 TSi zit ook wel in t budget, maar zelfs deze is al van discutabele kwaliteit, doch wel redelijk! En niet zo duur om te repareren.
@rrl

Jammer, succes met sparen! Ik vind die telefoon integratie juist helemaal niks, trekt iedere keer je batterij leeg en continu weer bijladen en dat soort gedoe, slecht voor je accu en ik heb de telefoon door de dag heen gewoon nodig met redelijke batterij. Verder is die automatische licht en regensensor wel erg fijn! Heb in verschillende Audi a1"s gereden met 1.0 tsi en dat komt heerlijk vooruit, alleen doortrekken tot 4000 toeren heeft zin, daarna stort ie in qua vermogensopbouw.

@nico

Ik heb al zo vaak met de gedachte lopen spelen om de up te verkopen en er iets snellers voor terug te kopen. Maar nu heb ik een (redelijk) nieuwe, betrouwbare, goed onderhouden, en bovenal fijn rijdende auto. Ook is het qua onderhoud en benzine niet zo duur, makkelijk te betalen!. Zo"n polo gti is leuk hoor maar dat durf ik niet aan, betrouwbaarheid is voor mij belangrijk zo ook vannacht toen oma plotseling naar het ziekenhuis moest, niets ernstigs achteraf gelukkig. Oftewel in bouwjaar wil ik er niet op achteruit en is pure snelheid me het niet waard om de up van de hand te doen. Ook spaar ik het geld wat anders in (onvoorzien) onderhoud komt liever op, voor andere leuke dingen of een echt mooie auto!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2017 21:27 door Damianw26.
De up was echt toe aan een poets en wax beurt, dus bij deze!

Gisteren bij de meeting wel een erg mooie foto gemaakt door de fotograaf:

Het blijft mij verbazen wat een echt goede wax doet, de poetskrasjes m.n op de motorkap zijn aanzienlijk minder, en de lak voelt lekker zacht/glad erna. Helaas is er na 300km rijden niet veel glans meer over met dit weerspinning smiley sticking its tongue out
Toch met goede was en goed aanbrengen moet het toch wel langer merkbaar zijn dat het vuil en regen er af glijd. zelfs met wat meer kilometers en regen.

Leuke actie foto inderdaad, je had geluk met het zonnige weer.
@ascona, hij is niet smerig maar het hele 'showroom' glimmende is verdwenen, iets wat op de foto duidelijk wel nog aanwezig is. Gezien de achterkant zo plat is zuigt deze veel vuil aan, en daardoor is het niet helemaal fris meer. Maar gezien de volledige klep van glas is is het zo makkelijk schoon te maken. Het weer zat inderdaad mee, panoramadak de hele rit open gehad eigenlijk.
Heel herkenbaar, die achterkant. Luchtwervelingen werken al snel, vanaf 60 km/u spat de ruit al onder. Mijn auto is sinds 11 januari niet meer gewassen, in de tussentijd 5000 km gereden. Aan de zijkant lijkt het door het donkergrijs mee te vallen, maar de achterkant is zo smerig dat ik het intussen wel wat vind hebben spinning smiley sticking its tongue out

Van de andere kant, zo in het zwart en brandschoon is nog mooier thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Damian's Volkswagen HighUp '15/ Eco-leer zit erin!
20-02-2017 10:46
Leuke auto!

Heb zelf een paar maanden in zo een UP gereden, vrijwel identieke uitvoering. Na een Golf 6 en Polo viel het me alleszins mee: hij rijdt heel volwassen. Daarnaast zitten er veel mooie opties op: panoramadak, Fender, parkeersensoren etc. Zeker om mee te beginnen is dit gewoon een fantastische auto. Maps & More vond ik niet eens zo slecht, al hoop ik dat het nieuwe systeem beter werkt. Daarnaast is ie super zuinig! Ik reed gewoon 1 op 21.

2 grootste minpunten van deze auto vond ik het lage vermogen en het ontbreken van een fatsoenlijke automaat (ik rij helaas ook veel file en deze koppeling komt relatief hoog op). Invoegen op de snelweg in de 3e versnelling was ook wel noodzakelijk haha. Al zou een UP GTi deze 2 minpunten gelijk wegpoetsen en dan wordt het wel een heel leuk wagentje! Zelf rij ik nu in een Audi A1 1.4 TFSI S-Tronic overigens, is misschien een leuke opstap voor de toekomst! smiling smiley
@rrl, vrijwel alle up's en co die je nu ziet zijn echt smerig vanachter, vaak zwart/grijs door al de aangezogen zut, soms kun je zelfs spreken van kunst zoals sommigen eruit zien. Ikzelf vind een schone auto (uiteraard) veel mooier, als hij schoon is valt hij anderen blijkbaar ook meer op want dan krijg ik vaak een opmerking uit de buurt als: heb je een nieuwe gekocht?? (nee vrijwel niemand vind auto's interessant hier in de straatspinning smiley sticking its tongue out )

@Ferus
Bedankt, ben er ook zeker blij mee. Maps en more is inderdaad niet slecht, zeker niet voor het geld maar wel erg traag.. In de facelift up vervalt de maps en more en dan moet je alles via een app op je telefoon regelen, dat vind ik 3x niks en een los apparaat is veel handiger dan je telefoon in zo'n klem steken en vervolgens de app te draaien. Het vermogen is best een puntje bij een koude motor, want dan wil ik hem niet volledig belasten, als je bij warme motor alle 75 paarden gebruikt wil het best vooruit, al zal ie nooit een stoplicht sprint winnen, wel tegen andere a segmenters zonder turbo. Ik vind de koppeling wel fijn, een typische stadsauto is het want het pedaal heeft een korte slag en gaat super licht, voor het gevoel kun je in een handgeschakelde audi a1 het pedaal 2x zo diep intrappen. De a1 vind ik een schitterende auto, veel en veel mooier dan de fabia en de polo, die vind ik 3x niks. De ibiza wordt vervangen binnenkort en dat vind ik wel echt een mooie auto, ook vanbinnen, de vorige was wel heel erg goedkoop en foeilelijk vanbinnen. Ik heb tot nu toe zo ongeveer 5x met een a1 gereden en ik vind het een top kar, zowel de 1.0 als 1.2 tsi zijn krachtig zat, alleen doortrekken heeft geen zin meer, bij de up wel..
Vandaag een kleine mijlpaal behaald, precies een jaar en 20.000km geleden stapte ik voor het eerst helemaal alleen in de auto om 10 over 12 s'nachts want ik werd eindelijk 18 en kon niet meer wachten na 8 maanden met mn ouders/oma ernaast gereden te hebben!! Het voelt eigenlijk als jaren terug want wat went de ontzettende luxe snel dat je in de auto stapt en gewoon heen kan waar je heen wil.
Gefeliciteerd met je mijlpaal! Wat ook een mooie fotograaf-foto zeg!thumbs up
Zojuist een ritje gemaakt in de audi TT van mijn oom, morgen haalt hij zijn TTS op dus opeens vond ie het prima dat ik erin mocht rijden smileys with beer Ik kende de 2.0 tfsi met 211 pk al uit de q3 van mijn ouders, maar met een sportuitlaat en 6 bak automaat geeft ie een heel andere beleving. Wel stuurt hij exact hetzelfde als de q3 dus zonder enig gevoel en goed (te veel) bekrachtigd. Wel is hij super stug en een ontzettend lage zit, maar dat kan ik erg waarderen bij een sportievere auto. Ik weet het er zijn beter rijdende auto 's maar de audi fan in mij is weer helemaal ontwaakt, je moet van de tt houden maar wat een beauty!

Gaaf ontwerp inderdaad. Ik vind de nieuwe ook zo mooi, met name dat interieur en die klokkenwinkel. Erg mooi design. Ik wil hem wel met de 5 cilinder handbak en die hadden ze ook in de vorm van een TT RS toch? Die vind ik gaaf!
Zeker, dat is de droomversie alleen is de RS enkel met automaat nog leverbaar, de TTS is er wel als handbak... De virtual cockpit is geweldig in zit ook in de TTS die morgen wordt opgehaald, zoveel kleine details heeft de TT. Wel is ie verschrikkelijk onpraktisch, een lange maar extreem ondiepe kofferbak. En door de aflopende dallijn wil je achterin ook niet zitten, een s3 sedan is misschien nog mooier en een stuk praktischer.
Nog hè. winking smiley

Nee ik wil de gen2 thumbs up zoals je oom had.

Daarnaast heb ik geen vertrouwen in de remcapaciteiten van de recente RS generatie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 01:14 door Nico GTR.
Smaken verschillensmiling bouncing smiley Och ja zoiets las ik ook hier op het forum, iedere 1000km kromme schijven schiet niet op. Gen 2 is er zeker als handbak, er staat er 1 volledig naar mijn wens te koop...

[www.autowereld.nl]

Blijven dromen hesmileys with beer
Ik zat een tijd na te denken over een schroefset, maar na aanschaf van de dab+ radio en eco-leren zetels was het spaarpotje wel genoeg geleegd naar mijn mening drinking smiley . Maar vanwege een leuke meevaller komt het plan toch zeer binnenkort op poten! Een goede ST/AP schroefset kost een 900 euro ex installatie, pittig geprijsd. Maar gezien ik absoluut geen oerlelijke doorgezakte look zoek, enkel een iets strakker weggedrag icm behoud van enig comfort is een eiback pro kit ook wel wat naar mijn mening, ook een stuk vriendelijker geprijsd. Maar is dat wat? Iemand ervaring ermee?
Ik had ook Eibach veren onder mijn up!, weet niet meer of dat Eibach prokit was. Ik heb het laten doen bij VAGtechniek, tegelijkertijd hebben ze toen Audi TT stuurkogels erop gezet. Kon niet zeggen dat ik er veel van merkte, maar ach het kostte vrijwel niets en het was een leuk idee.
@pheaton

Inderdaad zou ik dit (na aanraden van het up forum) bij vagtechniek laten doen, al goede ervaringen met hen, top vag specialist. Ik heb nu het standaard onderstel, bluemotion onderstel vervalt icm de 16 inch velgen die ik heb. Daarom lijkt het verschil mij groter dan wanneer je al het 15mm verlaagde bluemotion onderstel hebt. Geen idee of je dit had maar dat zou het verschil kunnen verklaren, de up rijdt al bovengemiddeld met 16 inch, maar het mag nog wat steviger!
Heb mezelf nog even verdiept in de wereld van veren en onderstellennut smiley maar het wordt definitief geen schroefset, ik hoef de hoogte toch niet aan te passen en de meeste schroefsets zijn erg stug. Comfortabeler kan ook mits je een zeer dure schroefset neemt van 1000+ euro, dat werd me wat te veel voor een strakker weggedrag, zeker gezien de eibach veren hetzelfde effect geven. Het worden dus eibach pro kit veren zodat hij voor 2 cm lager komt en achter 2,5cm, precies genoeg zodat het niet fout oogt, maar wel beter rijdt!
De Eibach pro kit veren zitten eronder en het is 100% wat ik er van verwachtte. Hij zakt nog iets lager de komende tijd maar nu is het al een veel beter gezicht. Een smile van oor tot oor bezorgt deze kart setup, mijn favoriete stuurroute gereden en de grip is zo ontzettend veel verbeterd, het stuurgevoel is niet veranderd maar hij ligt ontzettend stabiel, ook op de snelweg zijn kleine stuurcorrecties verleden tijd echt ongelofelijk. Ook met hard remmen duikt hij niet meer in de neus. Is het het geld waard? Voor mij helemaal maar als je zelden hard rijdt hoef je het niet te doen. Had ik het eerder moeten doen? Zonder twijfel wat een verschil en genot! Overigens is de up zonder twijfel stugger geworden, maar extreem is het niet tenzij je op onverhard zit.

Foto"s die eigenlijk een licht vertekend beeld geven, in het echt is het verschil overduidelijk. Bovenste foto zonder verlaging

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2017 14:44 door Damianw26.
Ziet er goed uit! Wel herkenbaar wat je schrijft; ik heb veel verlaagde auto's gereden en wat mij altijd als eerste opvalt na de verlaging is Hoe meer solide de auto op de weg ligt, alsof je over rails rijdt. Ben benieuwd hoe ver hij straks nog in gaat zakken thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close