Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Bofkont
Beste Phaeton,

Omdat het geen echt leder is, een sopje groene zeep zal trouwens ook wel volstaan.
Prep is echt multifunctioneel niet alleen voor de lak.

Dan zou ik gewoon groene zeep doen. Is goedkoper.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2017 21:53 door Phaeton V8.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf!thumbs up
Mooi dat er nog zulke auto's gebouwd worden,mijn volgende auto zal misschien wel een elektrische moeten worden..
Beste Phaeton,

De prep is ook ideaal om je lak mee af te nemen voor je hem in de wax zet, de prep wordt ook gebruikt alvorens ze een wagen in de coating zetten voor de maximale hechting.
Precies, ik gebruik zelf de prep om mijn lak mee af te nemen voor ik hem in de wax zet, de prep gebruik ik ook voordat ik mijn wagen in de coating zet. Alleen voor leer, en zelfs voor nepleer, zou ik leather cleaner gebruiken voor een maximale hechting van de leather coat.
Goede keus Phaeton thumbs up
Maar zoals ook in de beschrijving van de leather coat staat kun je gerust de prep gebruiken.
@charger
Bedankt, je hebt op het moment toch net zo”n 1 liter met turbo? Als de volgende een elektrische moet worden, koesteren die rio! Zolang we nog kunnen genieten van de mooie benzine brandstof motor moet je die tijd ook benutten! Elektrisch rijden is op termijn geen ontkomen aan.

Verder zal ik dan de prep en leather coat aanschaffen, een kameraad die ook het uitlaatstuk heeft gepolijst zal de glascoating aanbrengen op de lak en velgen. Wat ik mij afvroeg, de up komt begin december al binnen bij de garage. Kan ik de auto tussendoor op groene platen niet gewoon naar die kameraad brengen zodat ik in januari ook echt kan rijden direct ipv 2 dagen op de coatling laten wachten nog? Overigens wacht ik op de registratie in januari, scheelt boekhoudkundig een jaar aan leeftijd.
Damianw26
Overigens wacht ik op de registratie in januari, scheelt boekhoudkundig een jaar aan leeftijd.

Ga je 'm zakelijk rijden en in de boekhouding zetten?
Nee, gewoon privé. Dealer raadde mij dat aan omdat een auto van eind december “17 in jan 18 alweer 1 jaar oud is. Zou ooit schelen met inruil ofzo.
Overigens een prachtig filmpje van schmee en micha, van een up valt echt iets leuks te maken hoorgrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2017 12:12 door Damianw26.
Phaeton V8
Ja, of groene zeep.

Of leather cleaner grinning smiley
Damianw26
@charger
Bedankt, je hebt op het moment toch net zo”n 1 liter met turbo? Als de volgende een elektrische moet worden, koesteren die rio! Zolang we nog kunnen genieten van de mooie benzine brandstof motor moet je die tijd ook benutten! Elektrisch rijden is op termijn geen ontkomen aan.

Verder zal ik dan de prep en leather coat aanschaffen, een kameraad die ook het uitlaatstuk heeft gepolijst zal de glascoating aanbrengen op de lak en velgen. Wat ik mij afvroeg, de up komt begin december al binnen bij de garage. Kan ik de auto tussendoor op groene platen niet gewoon naar die kameraad brengen zodat ik in januari ook echt kan rijden direct ipv 2 dagen op de coatling laten wachten nog? Overigens wacht ik op de registratie in januari, scheelt boekhoudkundig een jaar aan leeftijd.

Ik heb inderdaad een 1 liter met turbo,door al dat elektrische nieuws denk je dat het bijna afgelopen is met de verbrandingsmotor,misschien over een tijdje nog een leuke DS3 kopen,nu het nog kan,maar ik hoop dat de auto met verbrandingsmotor nog lang blijft.
De brandstof motor zal de komende 10 jaar absoluut nog dominant blijven, maar de rol zal inderdaad ooit vervallen. Met die gedachte is het best leuk om nu nog een ds3 te kopen wellichtwinking smiley
Damianw26
Nee, gewoon privé. Dealer raadde mij dat aan omdat een auto van eind december “17 in jan 18 alweer 1 jaar oud is. Zou ooit schelen met inruil ofzo.
Volgens mij is dat bijzonder achterhaald.
Barri
Damianw26
Volgens mij is dat bijzonder achterhaald.

Ik heb geen idee, het klinkt opzicht logisch maar tegelijkertijd is het ook een beetje onzin natuurlijk. Ik hoop dat het onzin is want of begin december of begin januari rijden scheelt een hoop wachten winking smiley
Hmm ik weet niet of het zo achterhaald is. Als je zoekt naar tweedehandsjes dan let je ook op het bouwjaar, en dan is 2018 gewoon nieuwer dan 2017. Dus als je een paar weekjes moet wachten, dan zou ik dit zeker doen. Kun je ondertussen al je interieur overzetten bijvoorbeeld.
RobEU
Hmm ik weet niet of het zo achterhaald is. Als je zoekt naar tweedehandsjes dan let je ook op het bouwjaar, en dan is 2018 gewoon nieuwer dan 2017. Dus als je een paar weekjes moet wachten, dan zou ik dit zeker doen. Kun je ondertussen al je interieur overzetten bijvoorbeeld.

Eens.

Het lijkt me ook niet achterhaalt. Waarom leveren leasemij’s anders over t algemeen nog steeds niet uit vanaf mid november?
Inderdaad, wachten we gewoon tot januari! Stoelen kunnen vast over en ik hoop stiekem de auto op groene platen vast 2 dagen bij de detailer neer te kunnen zetten voor de glas coating.
Spannende periode zo! Leuk! (alleen de voorpret al!) Al in de Abt folder aan het neuzen?
Contact gehad met Jurgh voor de glascoating??
Maar idd altijd voor een 2018 registratie gaan.
Gefeliciteerd! Erg leuke auto lijkt het me met 90 pk. En idd voor een 2018 registratie gaan!! Op die paar weken zit het niet vast en je auto is op papier een jaar jonger.
Phaeton V8
Micha D.
Ik hoor van Leathercoat vooral dat je het niet op je stuur moet smeren omdat het nogal glad wordt. Daar moet je op je stoelen wel van houden, maar is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb ook Leathercoat van Gyeon op mijn leren stoelen van mijn BMW E91, en het leer is helemaal niet glad geworden. Het is juist minder glad geworden (en bovendien veel schoner). Hoe Leathercoat uitpakt op het stuur, weet ik niet, maar ik zou gelet op mijn ervaring met stoelen denken dat het zeker niet gladder gaat worden.

Zo zie je maar weer, verschillende mensen, verschillende ervaringen. Ik heb het ook alleen maar van andere mensen gehoord hoor, dus ik kan het niet persoonlijk beoordelen thumbs up. Persoonlijk denk ik dat het ook wel ligt aan het soort leer (structuur, kwaliteit en nog veel meer).
@piet
Nee helaas, abt heeft enkel nog mega koele beun bumperkits voor een 1.0 tsi, niets motorischspinning smiley sticking its tongue out

@Bofkont
Ja, maar een kameraad gaat het doen, heeft ook het uitlaatsierstuk gepolijst

@gsi
Dankje, gaat zeker een leuke wagen worden, alleen wachten wachten wachten he....

@micha
We zullen zien hoe het bij mij uitpakt, hopelijk geen glijbaan drinking smiley
Gefeliciteerd met je nieuwe Up! !

Jij bent klant in 'Zuid' volgens mij hé? winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2017 14:43 door JoostM.
smileys with beer

Heb je de kleur 'Honey Yellow' al in het echt gezien op een Up!? We hebben er een aantal in het huurpark zitten, maar ik vind het niet bepaald een mooie kleur.
Ik zat zeker aan honey yellow te twijfelen, mooie kleur op de foto’s maar in het echt een veel te flauwe kleur. Te weinig geel of oranje tint erdoorheen, en daardoor niet mooi inderdaad. Weer een zwarte besteld want dat is op de up toch wel de kleur, zodat de binnenkant ook mooi matcht. Zit alleen nog even over het dashboard in of ik die laat wrappen
Ieder z'n ding, ik vind zwart vreselijk. Een up! is in zoveel leuke kleuren te krijgen. Honey yellow inderdaad, maar ook het mintgroen/blauw en het donkerblauw zijn erg mooi. Een rood/oranje achtig staat ook lekker. Zelfs uniblauw (fel kleurtje) is lekker!
Kleur is zo persoonlijk en ik ben het met je eens hoor, mijn favoriete kleuren zijn zelfs rood of diep blauwsmiling smiley Alleen vind ik beide kleuren op de up niet mooi vanwege de kleurcombinaties van in/exterieur. Zwart is op de up het mooiste vind ik, en ook met meeste poetsresultaat uit te halen, al is ie direct weer vies dat weldrinking smiley. Iedere grijstint vind ik trouwens bij de uitstek de minste kleur die er is, op welke auto dan ook
Inderdaad moet exterieur wel bij interieur passen thumbs up. En wat dat betreft is er idd weinig te kiezen qua interieur voor de Up.
Morgen zal de schade van begin september opgelost worden, Aka bumper spuiten van de up. In de tussen tijd deze auto op de stoep. Een enorm kale fiesta. Eerlijk is eerlijk hij zit lekker en rijdt lekker (wel dunne bandjes met wieldoppen, maar zeker potentie!), alleen mijn god wat een draak van een motor, de 1.0 65pk versie. De up is al niet snel maar dit is al helemaal een drama. Als je met het verkeer mee rijd valt het allemaal wel mee door de korte bak verhoudingen, maar zodra je iets gas geeft is er totaal geen power. Flink toeren maken haalt wel wat uit, maar de motor voelt echt buiten adem en is onder bemeten voor de verder prettige wagen!
Springbok
RobEU

Eens.

Het lijkt me ook niet achterhaalt. Waarom leveren leasemij’s anders over t algemeen nog steeds niet uit vanaf mid november?

Nou, eigenlijk is het met al die bijtelling regels meer zo geweest dat de laatste 5 jaar er tot op minuten voor het nieuwe jaar nog auto's werden ingeschreven. In Januari werd er dan niets meer geregistreerd maar alleen uitgeleverd.

Maar voor prive kan ik me het nog wel voorstellen als je weet dat je na een aantal jaar weer gaat inruilen.
Inderdaad engineer, dus toch maar wachten tot januari...smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Net wel iets moois ontdekt, de fiesta is een ex leswagen, pedalen zijn eraf maar de steunpunten van de pedalen doen het gewoon nog winking smiley

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Niets ex-lesauto. Waarschijnlijk wordt deze auto ook regelmatig bij schade verhuurd aan rijscholen bij jou in de omgeving. Pedalen zijn binnen 1 minuut te demonteren.
Zullen wel in de koffer liggen.
Nooit aan gedacht, zeer logisch. Wel wat minder overigens, ik kwam vandaag de up ophalen volgens de afspraak en deze bleek nog niet klaar te zijn, dus konden we weer met de fiesta terug richting huis, wegens slordige communicatie 1000x excuses gekregen maar ja..thumbs down

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2017 22:06 door Damianw26.
Geen probleem toch, kun je nog een dag langer genieten van dit beest. Meteen maar even bijklussen als instructeur?drinking smiley
Is het een 65 pk 3-cilinder beest?grinning smiley Of een echte Ecoboost?
Mechanix

Zeker, hij roffelt enorm en die pk”s zijn niet bij te benen drinking smiley
ahh dat is inderdaad een nood-leaseauto. Ik heb jaren geleden het zelfde een keer gehad met een corsa D. Ook ik was hevig verbaast over de aanwezigheid van 'iets' aan de bijrijderskant. Maar na uitleg viel alles op zn plaats. De rijschool had veel corsa's besteld met als voorwaarde dat er altijd een leenauto backup stond mocht er eentje uitvallen. zo gezegd zo geregeld. Dus voor korte uitleen tijden van max 1 dag werd hij ook geregeld elders ingezet.
Inderdaad, moet ook wel zo”n oplossing zonder leswagen ben je nergens als onderneming.

Overigens is de up weer terug, perfect gespoten zie je niets meer van. Overigens is de auto nat dus de foto’s houden jullie nog te goed met veel licht erop.

[flic.kr]
Ik heb er eerder dit jaar noodgedwongen eentje gehuurd voor 3 dagen en ik werd niet vrolijk wat dit kostte. nut smiley
Damianw26
Mechanix

Zeker, hij roffelt enorm en die pk”s zijn niet bij te benen drinking smiley

Heb die uitvoering ook een keer als leenauto meegehad. Fijn ding, maar 65 pk is echt te weinig.
Wilde net maar eens naar school gaan met de up, nou helaas. Vond de auto al scheef staan en inderdaad, 1 achterband helemaal plat op de velg, hoe kan een band binnen 8 uur helemaal leeg lopen? Je zou haast denken dat ie lek geprikt is..
Toch niet lek geprikt 2gelukkig, een spijker! Prop ding van binnenuit erin en weer verdercool smiley
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Gelukkig dat je het met een prop kon oplossen.

Bij JD halen ze er wel lekker vermogen uit.
Dikke auto, bekende van het forum. Zo op die foto en met die belichting lijkt het een mega mooie kleur. Overigens haalt men uit een bak die tot max 200nm mag 240nm, hoe lang gaat zoiets goed?
Bij JD mag je verwachten dat ze weten wat ze doen, maar je hoeft niet tot max te gaan toch, de klant bepaald.
Bofkont
Bij JD mag je verwachten dat ze weten wat ze doen, maar je hoeft niet tot max te gaan toch, de klant bepaald.

ik kan op hun site in ieder geval niets vinden over het woord garantie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.