Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Hahaha, dejavuuuuuu. Maar nee, ondanks dat ie snaar strak rijdt gaat het m niet worden, echt te onpraktisch en niet helemaal mijn smaak qua uiterlijk.
De titel zegt het al, ik heb een up tsi besteld vandaag! Levering in januari 2018! Full options en wederom een zwarte metallic, getwijfeld aan honey yellow, gave kleur op de foto's, maar in het echt een tint te weinig geel/oranje en daardoor niet mijn smaak.
[www.pistonheads.com]
(hij lijkt op deze, maar dan 5 deuren, de tsi, leer en geen automaat!!)

Geen voorspelbare keuze natuurlijk als je dit topic ook maar een klein beetje gevolgd hebt, maar ondanks dat, waarom nu de tsi up gekocht??? Simpelweg fun+ratio perfect gecombineerd voor mij. Ik ben dol op het ding, hij stuurt geweldig, zit lekker en voor het a segment en is imo gewoon de fijnst rijdende qua rijplezier en comfort, zeker na wat persoonlijke aanpassingen. En dat alles zonder dat de kosten uit de hand zullen lopen, want licht en zuinig en nieuw met garantie. En het grootste minpunt van mijn huidige up is ook weg, namelijk souplesse en als het kan ook eens met wat pk's spelen drinking smiley . Terug naar de tsi: Alles zit erop en eraan, beats audio+subwoofer, panoramadak, automatische regen en licht sensor, automatische airco, DAB+, 17 inch velgen, lederen multifunctioneel stuur, en nog veel meer kleinere luxe zaken. Allemaal leuk en aardig maar waarom koop je voor zoveel geld nu (weer) een stadsauto?? Voor mij simpel, een fiesta, polo, i20, rio noem het maar op had je ook kunnen hebben voor dit bedrag maar dan zonder de luxe die ik nu heb, of 2e hands. En als belangrijkste nog, enige vorm van 'die wil ik!!!' ontbreekt volledig. Waarom geen abarth of iets anders serieus sportiefs? Simpelweg kosten+gebruikskosten+je koopt toch weer een wat oudere wagen, dure verzekering, hogere mrb en je weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan, en we weten waar een gti achtige voor uitnodigt...
Plannen met de nieuwe up nu al? Voordat er ook maar 1 km mee gereden is moeten de lederen stoelen uit mijn oude up overgezet worden naar de nieuwe, want het leder is niet meer nieuw te krijgen in NL. Verder zal hij wederom verlaagd worden, en krijgt hij op zijn minst de golf tsi waarden a 115 pk en 200nm, wellicht een JD kuurtje. Als het mogelijk is misschien schijfremmen achter en heel misschien een 1.4 tsi turbo, al is dat echt nog verre toekomstmuziek.

Ik kan niet wachten tot januari, een klein beetje droom komt toch wel uit zogrinning smileygrinning smileygrinning smiley

Edit, voor de liefhebbers van opties en de precies bestelde auto:[configurator.volkswagen.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2017 22:43 door Damianw26.
Gefeliciteerd!! Je leeft maar een keer en je zal hier nooit failliet aan gaan. Succes met wachten!

Ga je de verlaging ook overzetten?
Gefeliciteerd! Zoals je weet heb ik de laatste dagen hier en daar wat vraagtekens geplaatst bij de TSI maar neemt niet weg dat het een erg leuk wagentje zal zijn. En wat je zegt klopt verder helemaal; qua fun & opties vs vaste lasten is de TSI moeilijk te kloppen smiling smiley
@Springbok,
Dank! Nee moet een nieuwe verlaging worden, aslast van de tsi is net iets anders.

@Zadelsuiver
Dankje, en terecht ook hoor, maar je weet ook wat mijn visie erop is, dus jawinking smiley Maar ja ik heb een mooi bod gekregen en ach, voor dit hele voorval was ik ook al gek van die tsi drinking smiley
Gefeliciteerd, hoop dat hij goed gaat bevallen!

Heb wel twijfels bij overzetten van oud meubilair in een nieuwe auto. Zie niet in waarom je dat zou doen, zeker aangezien je kans op kraakjes, piepjes etc. echt vergroot. En is het zeker weten zomaar uitwisselbaar ? Is het meubilair bij de facelift ook niet verbeterd ?

Verder zou ik echt nooit gaan chippen zolang je nog in de garantie zit.

Nu nog paar maanden geduld hebben.
Nou gefeliciteerd dan maar thumbs up
Mooie volle wagen, zou ook gelijk de verlengde garantie erbij kopen.
Chippen is niet aan te bevelen binnen de fabrieksgarantie, die vervalt absoluut mochten ze hier achter komen.
Dit zal JD je ook mededelen.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf! Ik ben zeer benieuwd hoe de TSI UP gaat bevallen. Hoeveel moet je nu in totaal nog bijbetalen?
Bofkont
Nou gefeliciteerd dan maar thumbs up
Mooie volle wagen, zou ook gelijk de verlengde garantie erbij kopen.
Chippen is niet aan te bevelen binnen de fabrieksgarantie, die vervalt absoluut mochten ze hier achter komen.
Dit zal JD je ook mededelen.

Mijn idee, versnellingsbak en motor zijn per direct uitgesloten na chippen, als het tegen zit begint het volgend jaar weer van voor af aan.
@Total loss

Dankje, ik weet haast zeker van wel! Mwah klink logisch wat je zegt, echter komt het lederen interieur wat er nu in zit ook over vanuit een andere facelift up en is niet origineel van mijn up uit 2015. Heb de set begin dit jaar gekocht en het piept of rammelt niet, volledig oem zonder verschil in de facelift up. Enkel de airbag overzetten is een klein klusje, en de stoelverwarming weer aansluiten aan de stoel zelf.

@Nico
Mwah, blijf erbij dat het op de foto's echt beter is dan in het echt, maar ieder zijn smaak ookthumbs up

@Bofkont
Bedankt, en garantie komt erbij, is 2 jaar extra en onbeperkt aantal km's voor 150 euro. Chippen staat open voor de langere termijn, geen idee of vw nog banden heeft met abt...
@Enzo

Bedankt, 11 rond terug gekregen en 7000 rond toegelegd, reparatie van mijn huidige up neemt men volledig voor hun rekening. Alsnog veel bijbetaald maar hij tikt dan ook 19,5K aangrinning smiley....

@Monsieur

Hmmm snap de sceptische gedachte, maar zo'n vaart zal het niet lopen met de mq250 bak. Mocht ik überhaupt gaan chippen dan niet in de garantie periode inderdaad.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2017 22:03 door Damianw26.
Damian,

De fabrieksgarantie vervalt in zijn geheel maakt niet uit wie de chipper is.
Een dealer zal ook niet die garantie meer overnemen, dus het is absoluut niet aan te bevelen.
Heb hier uitvoerig mail contact over gehad met JD enige tijd terug.
@Bofkont

Dat klopt volledig, daar ben je meer op de hoogte van dan ik. Echter kent(kende) vag 'huistuner' ABT en die chipt(te) met fabrieksgarantie voor dealers, gold ook nog voor mijn oom zijn audi TTS die hij begin dit jaar gekocht heeft, en welke nog 3 jaar audi select plus garantie heeft.
[www.autohaas.nl]
Maar dat heeft hij niet gedaan gezien 310 pk wel voldoende was voor hemdrinking smiley Weet ook niet of er dan sinds kort een verandering in 'tuning beleid' is geweest bij de dealers

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2017 22:26 door Damianw26.
Je hebt idd gelijk in het geval van ABT ! thumbs up
Bij ABT blijft idd de garantie van kracht, maar ik zou dit absoluut ook zwart op wit willen hebben van je dealer.
[www.abt-sportsline.nl]

Edit, zie dat zelf ook al een link heb geplaatst grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2017 22:31 door Bofkont.
Duidelijk Bofkont, mocht dat gebeuren dan muurvast laten leggen thumbs upgrinning smiley Echter eerst maar eens januari afwachten en inrijden, en geen idee of er voor de 1.0 tsi al wel abt software is eigenlijk smiling bouncing smiley Verlagen heeft de eerste prioriteit, daarmee zet je enorme stappen in de handling namelijkgrinning smileygrinning smiley
Goeie keuze Damian! thumbs up

Over chippen in de garantieperiode heb ik me zelf nooit zorgen gemaakt. Mijn S3 (8P) heb ik meteen van chiptuning voorzien toen die nieuw was. Hoe groot is nu de kans dat er motorisch wat stuk gaat aan een nieuwe auto in de eerste 2 jaar? Niet groot lijkt me. Mijn S3 kreeg na 75.000 km (na 2 1/2 jaar, dus na de garantieperiode) defecte spanrollen o.i.d., en zelfs toen, met een gechipte auto, werd er 70% coulance verleend door de Audi-dealer. Over chiptuning werd niks opgemerkt... En als er iets stuk gaat dat door de chiptuning zou kunnen komen (bijvoorbeeld koppeling), dan houd je dat probleem ook na de garantieperiode.

Ik zou nu waarschijnlijk niet meer chippen. Na het chippen van mijn S3 veranderde bijvoorbeeld de toon van de motor bij bepaalde toerentallen, volgens de tuner kwam dat door een aanpassing van de nokkenassen oi.d. Maar ik had hier van tevoren niks over gehoord, en was er niet blij mee. Ook moet je eens blij zijn met wat je hebt, in plaats van steeds maar meer te willen. Mijn huidige Golf V6 met atmosferische motor is niet echt geschikt om te tunen. Maar de auto is snel, en ik ben blij met de 204 pk die de auto standaard heeft. It is more important to want what you have than to have what you want.
Mooie keuze! En je zal er geen buil aan vallen, immers je hebt al de nodige ervaring met een heel vergelijkbaar model. Verschillen met facelift zijn niet schokkend en de auto's blijven gewoon heel gewild. Toch mooi dat met zoiets 'kleins' toch een soort van droom in vervulling kan gaan big smile smiley Ondanks er waarschijnlijk vast weer nieuwe dromen worden aangeboord tzt.

Ik zou er geen up GTI van willen maken, dat lijkt zo wannabe, maar een chipje of ook die wielen zijn toch wel erg fraai.

Los daarvan; zelf zou ik ook nog hebben gekeken naar de KIA Picanto en het liefst met de 1.0 T-GDI 100pk motor. Standaard super compleet, best rap en ziet er nog met standaard GT-line pakket ook gewoon heel goed uit, ook van binnen.
En zo'n Up GTI is ook best geinig alleen is die in mijn ogen niet GTI waarden. ze hadden het gewoon GT moeten noemen maar daar zullen de marketingjongens bij VW wel niet blij mee zijn geweest. Nu ze het I-tje er achter hebben geplakt kun je gewoon meer geld vragen grinning smiley
@mechanix
Dankje, wanneer hak jij de knoop door voor iets anders? winking smiley

@phaeton
Bedankt, de kans dat er iets mis gaat is niet groot inderdaad. Maar stel er gaat iets kapot wat niets met motor bak koppeling te maken heeft, dan kan men echt heel flauw zijn en de boel niet meer vergoeden. Overigens best een raar probleem van dat geluid, typisch zoiets dat zodra je het hoort je niks anders meer hoort.
@ascona

Dankjewel, zeker de auto”s zijn ongeveer hetzelfde maar op detail niveau toch weer heel anders. Zal als ie er is wat vergelijkingen maken. Maar de mooiste verandering zit hem natuurlijk in meer pk”s en belangrijker nog, koppel! Ik weet wat mijn huidge auto kan, en met nog een slag bredere velgen, wederom de verlaging rijdt ie gewoon super strak, wellicht als een gti mits vw de boel niet te rigoureus aanpakt. Overigens is het niet de bedoeling om de gti na te doen, maar ja vw heeft dan ook niets bijzonders gedaan met de gti, behalve een 6 bak en ruitjesmotief op niet eens sportstoelen! Verder 100% vergelijkbaar, zelfs qua motor heeft men niets anders gedaan.
Overigens is het niet direct de up tsi geworden, inderdaad de picanto gt ook nog overwogen want 7 jaar garantie. Alleen is de kont van die auto enorm mislukt en een dealbraker voor mij winking smiley
Hey, dat is toch wat onverwacht. Maar desalniettemin gefeliciteerd Damian! Je weet hoe ik erover denk, dus dat zal ik je besparen. Maar ik denk wel dat met alles erop en eraan er een heel dik karretje staat.
En eerlijk is eerlijk, je hebt een verdomd goede deal gemaakt bij je dealer. Helemaal als daar ook nog een reparatie bij in zit.
Veel succes met wachten nog. Wordt een mooie start van het nieuwe jaar voor jou.
Pfoe, ik zou het nooit gedaan hebben. Zeker geen zwarte. Maar het is ook niet mijn geld.
Veel plezier ermee alvast! thumbs up

Heb je het oude interieur van je huidige up! nog? Dat maakt het omzetten van het interieur wel wat makkelijker.

Heb je het oude interieur van je huidige up! nog? Dat maakt het omzetten van het interieur wel wat makkelijker.

hij heeft net een nieuwe interieur gekocht, inclusief een auto er om heen grinning smiley zodra hij binnen komt van de vrachtwagen en de auto verder nog in de transportbescherming zit auto's naast elkaar zetten bij de garage of desnoods met groene platen thuis neer zetten in overleg en middagje interieur overzetten met 2 man thumbs up
Gefeliciteerd Damianw26! Heb je een up! GTI niet overwogen?
Gefeliciteerd Damian. Ik had liever die Abarth 500 gezien, maar dat komt vast nog wel een keer.
Nu kunnen we tenminste een keer een stoplichtsprintje doen, toch? winking smiley
Gefeliciteerd! Je begrijpt wel dat je weer helemaal vanaf nieuw moet beginnen met poetsen smiling smiley Wel op een nieuw lak dus meer beschermen dan poetsen.
Ik geloof niet dat er nog veel zaken van de optie lijst niet aangekruist zijn. Ergens ook wel leuk om een kleine auto zo vol uit te rusten. En, ondanks de argumenten die al aan gehaald zijn en ik zelf ook logisch vind, is dit toch ook een mooie weg uit een vervelende situatie.
@Rob

Dankjewel, het gaat zeker een prachtjaar worden, en een zeer goede deal inderdaad. Is het al januari?? winking smiley

@piet
thumbs up

@barri en ascona
Dankje en snap ik, volledig gelijk heb je. Maar ik heb het er zeker voor over. Tijd voor aw een meet, mogen wat mensen eens plaatsnemen en je laten versassen, of niet natuurlijk winking smiley oude interieur is overigens verkocht, nieuwe stoelen komen in de oude, en het leer in de nieuwe, klein werkje enkel de airbag overzetten is een dingetje.

@Flieger
Dankje. Heb hem zeker overwogen maar vind hem simpelweg het geld niet waard. Enkel de 6 bak en een ruitjesmotief mis ik tov van de gti, en wellicht een stukje handling. Met een verwachte vanafprijs van 20K zonder een optie aangevinkt bovendien te duur ook, zeker voor hetgeen je terug krijgt.

@eenvrijeusername
Toch bedankt, een echte hete wagen komt er zeker nog, eerst maar eens serieus verdienen om het ook te kunnen betalen en leuk te houden naast een auto.

@engineer
Dankje, en inderdaad bijna alles aangekruist drinking smiley Overigens een meer dan mooie uitkomst, en inderdaad was het andere alternatief misschien slimmer, maar vind deze wagen gewoon super!
Yes, draait bij 120 net geen 3000 toeren dus kan best, en grote velgen. Mwah stoplichtsprint tegen de ypsilon toch?? winking smiley
Damianw26
Yes, draait bij 120 net geen 3000 toeren dus kan best, en grote velgen. Mwah stoplichtsprint tegen de ypsilon toch?? winking smiley
Doet mij denken aan die eerste generatie C1/Aygo. Die kon je in de 2 tot 110km/ph doortrekken. Vond ik altijd wel vermakelijk.
Dat is niet eerlijk met de Yps! Die rij je in jouw huidige Up nog hard voorbij. Turbo tegen turbo is natuurlijk eerlijker winking smiley
Hahaha, hmmm denk niet dat dat een enorm eerlijke strijd isdrinking smiley Tja de huidige up heeft ook lange bakverhoudingen hoor, je haalt de 95 ook wel in de 2
Dank mach1!

Inmiddels toch al wel bezig met wat meer plannetjes/ideen voor de tsigrinning smiley:

-Wat doe je met een net nieuwe lak? Bij de huidige up is er niks aan gedaan, is zelfs een aantal x door de wasstraat geweest, had geen idee van 'goed' poetsen toen nogspinning smiley sticking its tongue out Lees veel over een glas coating hetgeen meer dan briljant zou moeten zijn. Waxoyl is inmiddels 3x niks meer als ik het goed begrijp. Wat alleen niet terug te vinden is hoeveel het kost, opzicht een belangrijke factornut smiley Of zijn er nog betere alternatieven?

-Misschien een milltek catback uitlaat, lijkt me geweldig zo'n stevig roffelende 3 cilinder!
-Blowoff/dump valve? Misschien wat kinderachtig maar het lijkt me wel gaaf stiekem! Kan alleen nog niks vinden voor een 1.0 tsi, voor de 1.2 tsi is massa's aan spullen te vinden.
-Velgen ook in een soort coating zetten als dat bestaat?
-Een middeltje om het eco-leer/plastic mooi te houden voor de toekomst?
Ik zou coating zeker overwegen. Je kunt even een bedrijf contacteren natuurlijk, of je kunt zelf een coating aan brengen. Is op zich geen hogere wiskunde, maar je moet er wel de tijd en plek voor hebben.

Voordeel is gewoon dat een coating je lak beschermt, en waar het beter op te doen dan op een gloednieuwe lak.

En inderdaad, laat Waxoyl lekker links liggen, dat is z'n geld absoluut niet waard.
[www.detailing.nl]

Denk dat een Up best meevalt kwa prijs in de glascoating te zetten.
Nieuwe auto is ook minimaal voorbereiding/polijstwerk, velgen kunnen ook in de glascoating.
Je hem altijd een belletje kunnen doen.

Maar zelf een coating opzetten kan natuurlijk ook.
[www.carclean.com]
Topper dit!

Voor nieuw leder zoals dat van jou is dit ideaal!
[www.carclean.com]

[www.carclean.com]
Deze om eerst je leder goed te reinigen.
Dank heren voor de uitgebreide tips en linkjes wederom! Zal jurgh eens contacteren! Zeker gezien de niet enorm dikke laklaag van de up en het gemak bij het poetsen+glans leek het me wel een heel goed idee die coating, bijhouden zal het probleem niet zijn winking smiley .
Ik zou persoonlijk Prep niet op m'n leer gebruiken hoor René, daar kun je beter een Mother's Leatherkit voor nemen, dan heb je alles. Ook de Leathercoat zou ik even naar kijken, ik ben groot fan van Gyeon maar ik heb volgens mij wel eens gelezen dat je leer erg glad wordt van deze leathercoat.
Ik heb zelf Gyeon Mohs gebruikt. zelf heel makkelijk aan te brengen (wel goed de instructies lezen!). En het voelde heel waterig aan alsof je niets aan brengt. maar nu maanden later glimt hij nog enorm! Na een regenbui vliegt het vuil er gewoon af. Kost wat, maar je hebt er wel heel lang plezier van.
Micha,

Prep kun je veilig op je leder gebruiken, wordt er brandschoon van zelfs.
Is totaal niet agressief, deze leathercoat lijkt me uitstekend geschikt omdat het leder van Damian niet echt is.
Ha Damian, toch maar de stoute schoenen aangetrokken zie ik? Ik ben ff wat minder actief geweest op het forum dus krijg niet alles mee. Maar gefeliciteerd in ieder geval met je keuze voor de nieuwe UP! smiling smiley Hoop dat je er veel plezier van zult hebben, maar dat zal vast wel gaan lukken haha.
Bofkont
Micha,

Prep kun je veilig op je leder gebruiken, wordt er brandschoon van zelfs.
Is totaal niet agressief, deze leathercoat lijkt me uitstekend geschikt omdat het leder van Damian niet echt is.
Oké, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

Ik hoor van Leathercoat vooral dat je het niet op je stuur moet smeren omdat het nogal glad wordt. Daar moet je op je stoelen wel van houden, maar is natuurlijk persoonlijk.
Dank allen, het is niet de bedoeling dat ik uit de stoel vlieg drinking smiley ik zal eens wat prijsopgaves opvragen, zoveel keuze voor de coatingnut smiley

omniradius
Ha Damian, toch maar de stoute schoenen aangetrokken zie ik? Ik ben ff wat minder actief geweest op het forum dus krijg niet alles mee. Maar gefeliciteerd in ieder geval met je keuze voor de nieuwe UP! smiling smiley Hoop dat je er veel plezier van zult hebben, maar dat zal vast wel gaan lukken haha.

Dankje en inderdaad winking smiley Zal vast goedkomen
Beschrijving van de leather coat.

Een goede voorbereiding is cruciaal, gebruik een hoge kwaliteit leerreiniger zonder toevoegingen die de hechting van Q² Leather Coat kunnen beinvloeden. Eventueel Gyeon Q² Prep op een microvezeldoek nevelen en het leer afnemen.
Bofkont
Voor nieuw leder zoals dat van jou is dit ideaal!
[www.carclean.com]

[www.carclean.com]
Deze om eerst je leder goed te reinigen.

Waarom prep om je leder te reinigen. Er bestaat hiervoor een speciaal spul dat leather cleaner heet: [www.carclean.com]

Prep is meer voor de lak bedoeld.
Micha D.
Ik hoor van Leathercoat vooral dat je het niet op je stuur moet smeren omdat het nogal glad wordt. Daar moet je op je stoelen wel van houden, maar is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb ook Leathercoat van Gyeon op mijn leren stoelen van mijn BMW E91, en het leer is helemaal niet glad geworden. Het is juist minder glad geworden (en bovendien veel schoner). Hoe Leathercoat uitpakt op het stuur, weet ik niet, maar ik zou gelet op mijn ervaring met stoelen denken dat het zeker niet gladder gaat worden.
Beste Phaeton,

Omdat het geen echt leder is, een sopje groene zeep zal trouwens ook wel volstaan.
Prep is echt multifunctioneel niet alleen voor de lak.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.