Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Het is inderdaad een heel specifiek en maf probleem. De coulance an sich is dus ook erg ruim en schappelijk vanuit de dealer. Maar we moeten niet vergeten dat een uurtarief van een vw dealer 120 euro incl btw is, en er toch echt wat uren tegenaan moeten. Het kost dan alsnog de helft maar het loopt hard op. Stel de bak is dus echt kapot (niet waarschijnlijk maar ja je zal net zien natuurlijk dat die bij mij nou net wel kapot zou zijn). Reken een kleine 1000 euro voor een nieuwe bak, 70% eraf is alsnog 300 euro plus de arbeid. Al met al kan dit gewoon een enorm duur geintje zijn, dat zou je niet mogen verwachten! Hopen dat het meevalt, want de koppeling alleen is een stuk voordeliger!

@Nico Zeker waar! Overigens zal de dealer/pon iedere aanpassing niet kunnen waarderen natuurlijk. Ook al heeft het totaal geen effect op het defecte onderdeel... Toch zeer vriendelijk dat je het uitzoekt thumbs upthumbs up
Monsieur Le Loure
Beste Nico GTR,

Kijk maar uit, voor je het weet ben je een VAG-basher.smiling bouncing smiley

Hoezo is dat bashen, dat doen enkel die merkblinde knuppels onder de reacties altijd zo verongelijktnut smiley Vw is gewoon verkeerd bezig geweest met de besparingen op de up.
Damianw26
Monsieur Le Loure
Beste Nico GTR,

Hoezo is dat bashen, dat doen enkel die merkblinde knuppels onder de reacties altijd zo verongelijktnut smiley Vw is gewoon verkeerd bezig geweest met de besparingen op de up.

Juist. Daarom zou het voor jou fijn zijn dat VW dat toegeeft en gewoon 100% coulance geeft.
Na 2,5 jaar en 27000 km lijkt mij dat geen gekke gedachte.

Vraag mij sowieso af hoe dat met die coulance werkt. Als de vw dealer de factuur met een hark schrijft en daar coulance op geeft ben je onder de streep evengoed nog een hoop centjes kwijt.
Monsieur Le Loure
Damianw26
Monsieur Le Loure
Beste Nico GTR,

Juist. Daarom zou het voor jou fijn zijn dat VW dat toegeeft en gewoon 100% coulance geeft.
Na 2,5 jaar en 27000 km lijkt mij dat geen gekke gedachte.

Vraag mij sowieso af hoe dat met die coulance werkt. Als de vw dealer de factuur met een hark schrijft en daar coulance op geeft ben je onder de streep evengoed nog een hoop centjes kwijt.

Tuurlijk, zo kostte de turbo van m'n schoonpa die na 25 maanden stuk verklaard werd (waar al na 20 maanden melding van gemaakt was) maar 1000 euro vanwege coulance... Zet eerst 30 % op de prijs bij, dan is 70% heel schappelijk. Zelfde als met aanbiedingen rond de feestdagen in winkels. Maar goed, ook al 28k. Da's heel wat.
Damianw26
@Nico Zeker waar! Overigens zal de dealer/pon iedere aanpassing niet kunnen waarderen natuurlijk. Ook al heeft het totaal geen effect op het defecte onderdeel... Toch zeer vriendelijk dat je het uitzoekt thumbs upthumbs up

Dat betwijfel ik dus. Een vriend van mij heeft een extreem verlaagde Clio, die staat op air, maar die heeft momenteel ook een koppeling eruit. De tweede al. Dus daarbij is de vraag....is de vorige verkeerd gemonteerd of komt het dus echt door de verlaging.

Daarbij aangetekend zit een gozer van mijn opleiding in t VAG tuning circuit. Dus ik ga eens vragen wat hun ervaringen zijn.

En inderdaad, bij jou is het niet extreem maar t heeft altijd ergens effect op. Koppeling en bak komen dan niet direct in me op maar er zijn veel gelijkenissen met jouw probleem en dat van die maat van mij. Ik ga t niet uitsluiten. winking smiley
Je koppeling en / of bak gaan echt niet kapot door een verlaging smiling smiley
Dan zou ik veel meer werk hebben aan m'n Fordjes en aan de Honda's, Peugeot's en VAG's van m'n maatjes
Idd dit zou 100% coulance moeten zijn , zeker met zo'n jonge wagen.
Als VAG concern moet je je doodschamen dat dit gebeurd, zelf ik als eeuwige VAG adept denk er zo over drinking smiley
Dat is een bijzonder verhaal zeg, maar inderdaad als je het zo neerzet klinkt het best een klein beetje logisch, al lijkt het mij wel sterk. Overigens maakt het de situatie lastig, pas als de boel open ligt weet je of de bak naar de maan is, of de koppeling. Of weer wat anders waardoor je alleen aan diagnose al een 'fortuin' kwijt bent. Eerlijk gezegd steekt het idee om de auto te verkopen wel wat de kop op..
Lycan Capri
Je koppeling en / of bak gaan echt niet kapot door een verlaging smiling smiley
Dan zou ik veel meer werk hebben aan m'n Fordjes en aan de Honda's, Peugeot's en VAG's van m'n maatjes

Tsja....waar ligt dit dan aan? Slechte bouwkwaliteit kan ook. Maar dan zou ik de coulance in huidige vorm niet accepteren.
Slechte kwaliteit verdenk ik dan inderdaad eerder

Een maatje van mij rijdt in een Golf 3 die dusdanig verlaagd is dat er genotched moest worden. Hij rijdt nu 4 jaar zo rond en nog geen probelemen met de koppeling of bak gehad
Het punt is inderdaad vooral: waar zal ik aan beginnen? Gaat de beerput open? Of is het losmaken, nieuwe koppeling, en weer door? Genoeg up's te vinden zonder problemen of met 1 en R inleg problemen. Maar een scheef geschoten koppeling, niet terug te vinden op internet..
Denk ook niet dat de dealer het snel zal toegeven, zelfde als alle TSI problemen, ze doen net of ze er nooit van gehoord hebben en je de eerste bent.
Duidelijk orders van bovenaf.
Maar goed, wat gaat het je maximaal kosten dan?? 500 euro???

IK blijf erbij dat een jonge wagen met zo weinig km's gewoon 100% coulance moet krijgen, als merk zelf moet je toch ook niet anders willen denk ik danconfused smiley
En ook nog eens in het achterhoofd dat je hele familie klant is van dezelfde dealer.

Heel wat jaren terug weet ik nog van een Belgische E46 330CD die met 90k compleet aan stront ging door een losgeschoten swirl flap, gekend probleem bij die diesels, is 100% door Bmw vergoed, was toen al een auto van 5/6 jaar oud. Zo doe je als merk goed je best voor je klanten.
De voorveren van moeders Citroen C3 zijn 2 jaar geleden ook kostenloos vervangen , auto was toen 9 jaar oud.
Bekend probleem destijds, alleen rijdt zij nog geen 3000km per jaar dus braken ze later af dan de gemiddelde C3
En zo zou het moeten inderdaad! Dat is een serieuze coulance. Het is niet de bedoeling het voor de dealer op te nemen, maar ja een koppeling is slijtage gevoelig. Stel ik doe niets dan dragracen ( drinking smileydrinking smiley ) of kan totaal niet rijden dan is zo'n ding versleten. Maar hij is alleen niet versleten maar zit scheef en hoe dat mogelijk is... Of het is toch de bak zelf... Maakt het lastig.
27000km en 2 jaar oud en dan als verweer slijtage deel gooien zou de dealer zich wel heel erg belachelijk maken.
Dan zou je constant half met de koppeling ingetrapt moeten rondrijden big smile smiley
Maar ben stiekem wel benieuwd waar het probleem nu inzit, bak of koppeling.
Jouw Up! is ook gechipt toch? Of in elk geval zo gemaakt dat je het volle vermogen van de "snellere" versie hebt? Weten we zeker dat de bak en koppeling in beide versies gelijk zijn? Wellicht heeft jouw Up! een net iets lichtere koppeling en geeft deze nu voortijdig de geest al dan niet icm de verlaging. Ik heb zelf ook nooit eerder gehoord over het mogelijk verband tussen verlaging en problemen met bak/koppeling maar je aandrijassen staan natuurlijk wel continue onder een iets andere hoek dan origineel, en die staan in direct contact met de versnellingsbak.
Vroegah was alles beter, werden auto's nog op de hufterproof manier gebouwd maar bij een (met alle respect) wegwerpautotje als de Up! liggen alle toleranties toch heel anders.
Zadelsnuiver
Jouw Up! is ook gechipt toch? Of in elk geval zo gemaakt dat je het volle vermogen van de "snellere" versie hebt? Weten we zeker dat de bak en koppeling in beide versies gelijk zijn? Wellicht heeft jouw Up! een net iets lichtere koppeling en geeft deze nu voortijdig de geest al dan niet icm de verlaging. Ik heb zelf ook nooit eerder gehoord over het mogelijk verband tussen verlaging en problemen met bak/koppeling maar je aandrijassen staan natuurlijk wel continue onder een iets andere hoek dan origineel, en die staan in direct contact met de versnellingsbak.
Vroegah was alles beter, werden auto's nog op de hufterproof manier gebouwd maar bij een (met alle respect) wegwerpautotje als de Up! liggen alle toleranties toch heel anders.

Die 15 pekaatjes extra zal niet zoveel invloed hebben op een koppeling
Je hebt gelijk hoor zadelsnuiver, het is een aanpassing in de motorsoftware maar van echt chippen is geen sprake. Het is vw”s eigen 75 pk ipv 60 pk software, en dat merk je pas vanaf 4000 toeren. Het koppel is gestegen van 95nm naar..... 95nm, en juist koppel knaagt iedere keer aan de koppeling, maar daar is niks verandert. Er rijden ook een aantal echt stevig verlaagde en enkele met ook een eibach kit, maar die kennen het probleem niet. Maar ja ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu eigenlijk wil doen, trek de boel maar los en hopen op het beste, koppeling is voor 95% verdacht, want het probleem is enkel met koude bak met draaiende motor. Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval (vonden Mn ouders wel slim, maar ja dan koop je weer een o zo degelijk vw.... al is de bak van een up tsi wel stevig, gewoon de polo A1 fabia bak namelijk......
Duidelijk, koppel is inderdaad wat een versnellingsbak er van langs geeft, en met 95Nm zullen het nooit flinke optaters worden inderdaad.

Is een jong gebruikte A1 niets voor je dan? Blijkbaar doen ze het qua afschrijving heel goed en zijn de laatste modeljaren weer een stuk beter dan de vorige. Wel een verlengde garantie erbij kopen natuurlijk big smile smiley
Damianw26
Je hebt gelijk hoor zadelsnuiver, het is een aanpassing in de motorsoftware maar van echt chippen is geen sprake. Het is vw”s eigen 75 pk ipv 60 pk software, en dat merk je pas vanaf 4000 toeren. Het koppel is gestegen van 95nm naar..... 95nm, en juist koppel knaagt iedere keer aan de koppeling, maar daar is niks verandert. Er rijden ook een aantal echt stevig verlaagde en enkele met ook een eibach kit, maar die kennen het probleem niet. Maar ja ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu eigenlijk wil doen, trek de boel maar los en hopen op het beste, koppeling is voor 95% verdacht, want het probleem is enkel met koude bak met draaiende motor. Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval (vonden Mn ouders wel slim, maar ja dan koop je weer een o zo degelijk vw.... al is de bak van een up tsi wel stevig, gewoon de polo A1 fabia bak namelijk......

Misschien bij dit bedrijf een diagnose laten stellen?
Een scheefgezakte koppelingsplaat kan ik me moeilijk voorstellen, wel dat de drukgroep niet goed vrij wil komen en daarmee het schakelen bij stilstand heel lastig maakt. Hoor je bij stilstaande motor ook iets kraken/piepen als je de koppeling intrapt?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2017 08:33 door Blackadder the 5th.
Mwah Audi A1 is een mooie auto, maar qua bak en motor precies hetzelfde als de up tsi, en die rijdt 10x leuker vind ik. Overigens omschrijft de carrec site exact het probleem, maar die zeggen ook bak of koppeling... nog een mooie breinbreker: ik had vanmorgen 0,0 ergens last van, alles soepel en geen enkele weerstand, bizar! Overigens is het stil met en zonder draaiende motor als je de koppeling intrapt.
Damianw26
Mwah Audi A1 is een mooie auto, maar qua bak en motor precies hetzelfde als de up tsi, en die rijdt 10x leuker vind ik. Overigens omschrijft de carrec site exact het probleem, maar die zeggen ook bak of koppeling... nog een mooie breinbreker: ik had vanmorgen 0,0 ergens last van, alles soepel en geen enkele weerstand, bizar! Overigens is het stil met en zonder draaiende motor als je de koppeling intrapt.

Het is heel lastig om een diagnose te stellen als het probleem zich maar af en toe voor doet.
Wat dan wel eens wordt gedaan is dat een monteur de auto een tijdje mee naar huis neemt
in de hoop dat in die tijd het probleem optreed. Is dat geen mogelijkheid voor de dealer?

Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval (vonden Mn ouders wel slim

Dat zou ik wel zo'n stomme zet vinden.
Beloon VW lekker voor hun "wanproduct" door extra geld bij te leggen voor weer een nieuwe. eye popping smiley

Met deze leeftijd en kilometerstand moeten ze gewoon zeggen zet maar neer, hier heb je een leenauto, wij lossen het op.
Deze "coulance" is echt in en in triest. ( al is het beter dan niks maar goed ).

Succes met beslissen wat te doen, is niet leuk dit !
Precies, dat werd ook al genoemd door de telefoonist een aantal test dagen.

Overigens is de coulance zoals ie is, dus volledige coulance gaat er simpelweg niet komen ondanks dat dat logisch is. Maar ja ik zit ermee, ik begrijp de gedachte dat nog een vw kopen belachelijk is, maar de bak en 1.0 1.0 tsi zijn simpelweg geen bekend probleem. Een koppeling die nuet recht neer gaat kan bij iedere auto, het is een 0,000xxx kans dat het gebeurt, en dat is “vermoedelijk” het probleem. Is het de bak dan ben ik gewoon stevig aan de beurt met betalen. Gezien die nieuwe wagen gewoon goedkoop kan door dit voorval vind ik het zo gek niet. Korting plus de reparatie niet betalen.
Wel opletten dan dat de restwaarde van je up niet keldert. Je weet wat die gozer er ongeveer voor over heeft. winking smiley
Geen bekend probleem of omdat ze nog te jong zijn voor potentiële problemen?
Total loss slaat wel precies de spijker op zijn kop, je zal ze nog eens belonen om er nog een wagen te kopen.

Maar goed wat zijn nu de totale kosten in het ergste geval??
Dat is mij niet geheel duidelijk, laat het 500/1000 euro kosten en alles is perfect, lijkt me toch beduidend goedkoper dan een andere auto.
Damianw26

Overigens is de coulance zoals ie is, dus volledige coulance gaat er simpelweg niet komen ondanks dat dat logisch is. Maar ja ik zit ermee, ik begrijp de gedachte dat nog een vw kopen belachelijk is, maar de bak en 1.0 1.0 tsi zijn simpelweg geen bekend probleem. Een koppeling die nuet recht neer gaat kan bij iedere auto, het is een 0,000xxx kans dat het gebeurt, en dat is “vermoedelijk” het probleem. Is het de bak dan ben ik gewoon stevig aan de beurt met betalen. Gezien die nieuwe wagen gewoon goedkoop kan door dit voorval vind ik het zo gek niet. Korting plus de reparatie niet betalen.

Ik zou dat eerst doen, zodat de garage een goede diagnose kan stellen.
Probeert dan te regelen dat je een 1.0 TSI meekrijgt, dan weet je ook hoe dat rijdt.
Voor (niet gepland) inruilen vind ik het persoonlijk nog veel te vroeg ...
Bofkont
Geen bekend probleem of omdat ze nog te jong zijn voor potentiële problemen?
Total loss slaat wel precies de spijker op zijn kop, je zal ze nog eens belonen om er nog een wagen te kopen.

Maar goed wat zijn nu de totale kosten in het ergste geval??
Dat is mij niet geheel duidelijk, laat het 500/1000 euro kosten en alles is perfect, lijkt me toch beduidend goedkoper dan een andere auto.

Er zijn al best wel wat exemplaren met een redelijke kilometerstand. Mijn buurman heeft ooit een nieuwe Suzuki Alto gekocht om daar vervolgens 45.000 km per jaar mee te rijden de eerste 2 jaar....die kwam toen ook stil te staan met een lekkende versnellingsbak. Daar is toen op grond van zijn ervaringen en een paar anderen een modificatie voor geweest. Dat zal met een Up! vast ook gebeurd zijn door een paar mensen. Maar er is niet veel te vinden over een verdraaide koppeling.

Ik denk persoonlijk dat het gewoon een productiefoutje geweest, in het kader kan gebeuren, die ergens door is getriggerd. Dus als ik de dealer zou zijn geweest.....openmaken, rechtzetten en kijken of het terugkomt. Hoeft er niet eens een nieuw plaatje in.
Damianw26

Of de auto in kwestie nu storingsgevoelig is of niet is wat mij betreft niet eens het punt, het gaat mij er meer om hoe er met de zaak wordt omgegaan door de dealer/importeur. Elke auto kan door stom toeval kapot lopen of te kampen hebben met een productiefout, zelfs een Prius! (om maar een maatstaf te noemen big smile smiley )
Ik zou er zelf ook wel 2 keer over na moeten denken of ik dan weer met deze organisatie in zee zou willen gaan, wetende dat je zelfs voor een erg jonge en frisse auto diep in de buidel moet wanneer je (net) buiten de garantie valt. Je zou VAG ook kunnen hekelen om het feit dat ze maar 2 jaar garantie bieden, als je ziet hoe lang dat bij sommige andere autofabrikanten is zou je bijna gaan denken dat ze bij VAG zelf ook niet helemaal achter hun product staan. Je betaalt tenslotte toch een Premium; VW is al lang geen auto voor het gewone volk meer dus bij die Premium prijs hoort imho ook een Premium service en dat lijkt hier niet het geval te zijn.
Op dat vlak ben ik het dus helemaal eens met Total Loss thumbs up het voelt wat krom om een ondermaatse service te belonen met een nieuwe order.

En dit is geen VAG bashing ofzo hè, rij zelf ook een Golf big smile smiley
Uiteraard was de receptionist in overleg geweest met de monteur die de proefrit ook deed, ze willen de auto 3-4 dagen houden. Afhankelijk van het probleem zal dat dus korter worden en niet enorm duur, of wellicht langer en wel heel erg duur. Dat is de gok, en waardoor komt het probleem? Heb ik er binnenkort weer last van en kan dan nog eens 1000-1500 in de auto te steken? Dat is meer de reden om er vanaf te willen en een andere vw zonder die problemen terug te kopen. Korting+geen reparatie+weer een nieuwe wagen. Uiteraard is het van de zotten om een andere vag terug te kopen in het opzicht van coulance en houding en de hele riedel, volledig mee eens. Maar ik zit nu met een semi kapotte auto die een ander merk niet wil hebben eigenlijk in deze toestand. Overigens ligt de bak van de polo er al sinds 2009 in, en zijn daar geen klachten mee. Als je de constructie van de 1.0 tsi kent plus de degelijke bak zie ik geen toekomstige problemen. Uiteraard ben ik niets verplicht, maar zo'n tsi up zie ik wel zitten.
Damianw26
Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval

Met die beslissing laat jij juist blijken het merk te waarderen, maar onder de streep gaat het om het bedrag wat jij moet bij betalen, en is dat acceptabel? 'Zij' vinden het prima dat jij een nieuwe auto koopt, misschien wel de GTI?winking smiley Zijn zij dan niet de lachende derde?
Ja hoor, ondanks dit mankement vind het nog steeds een super auto hoor qua leukheid. Daarom zie ik een nieuwe tsi up wel zitten, met de gedachte dat die wel stevig is. Overigens is het maar een gedachte hoor, ik weet helemaal nog niet wat ik beslis, waarschijnlijk toch maar maken, lijkt me voor nu het verstandigst.
Nico GTR
Remschijven gaan nog langer mee dan 27k

nope. bij mijn mii waren ze na 15k krom, ook een bekend up!/mii probleem. eye rolling smiley
@Damian: Met de UP had ik ook diverse problemen, denk aan:

- kromme remschijven (om de 20 a 25k KM)
- hitteschild uitlaat kapot
- hakerige versnellingsbak
- krakende voorwielophanging (vanaf 50k km)
- klapperende koppeling/drukgroep in neutraal
- ramen besloegen altijd zeer snel bij licht vochtig weer
Enzo Ferrari
@Damian: Met de UP had ik ook diverse problemen, denk aan:

- kromme remschijven (om de 20 a 25k KM)
- hitteschild uitlaat kapot
- hakerige versnellingsbak
- krakende voorwielophanging (vanaf 50k km)
- klapperende koppeling/drukgroep in neutraal
- ramen besloegen altijd zeer snel bij licht vochtig weer

Hoe kan dat nou? Echt? Was je vast de eerste mee, met al die problemen. Gelukkig allemaal netjes en zonder gezeur opgelost natuurlijk...
Die van mij zijn krom aan het worden, bij een noodstop trilt de auto een beetje. Ook een bekend kwaaltje helaas.. Maar ja dat klinkt allemaal niet echt gewledig zeg al die reparaties, waanzin eigenlijk.. Een abarth is een leuke wagen hoor maar op het moment staat er niet 1 te koop naar mijn wens, maar buiten dat is de up op dit moment een beetje onverkoopbaar zonder te laten repareren.
Boh, ik dacht dat die up! wel een prima auto was, maar als ik dit zo lees... sad smiley
Dat was ook mijn gedachte. Zeker bij de wat nieuwere modellen. Niet om het goed te praten maar er zijn zo enorm veel up”s verkocht, dan kom je ook veel problemen tegen, maar dit is buitensporig..
En waardoor trekken die schijven krom dan? Te dun? Het is nou toch niet echt zo dat die dingen een noviteit zijn ofzo...
Zeg het maar, waarschijnlijk te dun inderdaad. Maar mooie opsteker, achter zitten trommels, die kunnen niet krom drinking smileydrinking smileydrinking smiley
D. Elzinga
En waardoor trekken die schijven krom dan? Te dun? Het is nou toch niet echt zo dat die dingen een noviteit zijn ofzo...

Bij mij zat er een slingering in de naaf volgens de dealer.
Hoezo onverkoopbaar Damian? het is toch niet zo dat hij structureel schakel problemen heeft.
Gewoon zeggen stap maar in en maak een testrit , en dan hopen dat hij goed schakelt drinking smiley

Maar als ik dat allemaal lees valt de kwaliteit me toch wel erg tegen, en dan wil je ook weer zoiets terug kopen??
Even de fanboy bril af en kijken wat er elders te koop is, Fiesta red/black edition bijvoorbeeld geweldig!!

[www.gaspedaal.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2017 13:39 door Bofkont.
Het is toch triest of niet dan? Die dikke nekken van “Das Haus” zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen dat er dergelijke topics bestaan.
De up uit 2012 kende een aantal problemen die opgelost zouden moeten zijn bij mijn bouwjaar, maar dat lijkt toch niet helemaal het geval. En inderdaad het probleem is niet iedere rit en enkel met koude bak, maar dat maakt een particuliere verkoop wel lastiger als ik een goede prijs wil. Als meteen de volgende dag de bak niet in orde blijkt zou ik ook niet blij zijn als kopende partij. Daarom denk ik aan de up tsi, goede inruil, vermoedelijk is die wel goed, en ik vind het gewoon een leuke en luxe wagen voor het geld.
Overigens vond ik dit een hele mooie, en met 6000bpm een zuiver verhaal vermoedelijk, alleen waarom importeer je zo'n auto en zet je hem direct te koop confused smiley . In Duitsland kost een leuke gti,st,r geen donder zonder de idiote bpm!

[www.autoscout24.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2017 14:38 door Damianw26.
Bofkont
Hoezo onverkoopbaar Damian? het is toch niet zo dat hij structureel schakel problemen heeft.
Gewoon zeggen stap maar in en maak een testrit , en dan hopen dat hij goed schakelt drinking smiley

Van jou ga ik geen auto kopen winking smiley

Bofkont
Maar als ik dat allemaal lees valt de kwaliteit me toch wel erg tegen, en dan wil je ook weer zoiets terug kopen??
Even de fanboy bril af en kijken wat er elders te koop is

De up! is gewoon een fijn rijdende auto, dus niks fanboy achtigs aan... Ik had in mijn up! wat vochtprobleempjes, ergens niet goed dichtgekit of zo, maar ik zou zo weer een up! kopen. Het is niet zo geconstrueerd als een Golf. Maar hij is veel goedkoper, en een fijne auto!
Damianw26
Daarom denk ik aan de up tsi, goede inruil, vermoedelijk is die wel goed, en ik vind het gewoon een leuke en luxe wagen voor het geld.

"Vermoedelijk" is geen zekerheid natuurlijk.. Goed, 100% garantie dat een auto geen problemen heeft heb je nooit, maar vind het wel een duur gokje in dit geval. En de Up! heeft nu nog een goede inruilwaarde, volgens mij de meest waardevaste auto van dit moment maar als de verhalen op het vlak van (on)betrouwbaarheid wat meer wind gaan vangen kan dat ook snel veranderen natuurlijk. De meeste consumenten lopen nu al (terecht of niet) met een grote boog om alles waar de letters TSI op staan dus ook dat heeft wellicht een effect op de latere inruilwaarde.

Op papier lijkt de Up! TSI mij een heel leuk karretje, qua concept doet het me denken aan de Golf Mk1 GTI en het rijdt vast uitmuntend, maar gezien de beschikbare alternatieven in deze prijsklasse zou ik persoonlijk er wel echt heel erg goed over moeten nadenken.
Ik wil trouwens benadrukken dat ik niet vastgeroest zit aan vw hoor, ik zoek gewoon een leuke auto met sportieve inslag, het liefste zo nieuw mogelijk met aardig wat luxe. Met wat aanpassingen lijkt het mij een enorm leuk ding zo'n tsi up. Als je de structuur en opbouw ziet van een 1.0 tsi, is er echt geen enkele reden om aan te nemen dat er iets mis moet gaan. Het distributieketting verhaal bestaat niet meer en olieverbruik in theorie ook niet gezien de wafel structuur zuigerveren. Tuurlijk als je zo'n blokje geen juiste olie gunt en gaat trappen als een bezetene met koude motor komt olieverbruik vanzelf, bij welke motor dan ook. Een kwaliteits oliepomp zorgt voor top smering die benodigd is. En weinig koude starts met op tijd de olie verversen zijn de elementen die het ding lang heel houden. En juist nu ik in principe eenvoudig van mijn up kan afkomen, korting kan scoren op een nieuwe en vermoedelijk geen problemen tegemoet ga met een tsi lijkt het mij zo gek nog niet, al hangt het tot nu toe volledig af van hoe ver de dealer wil gaan, niets beslist nog. Mocht er een gebruikte gti achtige komen, dan is het toch maar weer zien hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan, daarom liever geen al te oude wagen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.