Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
Nee klopt, maar goed als 2 bedrijven er naar kijken en komen met volledig overspuiten lijkt me dat mooier (ook meer winst voor hun uiteraarddrinking smiley ) ook gezien de al aanwezige steenslag op de onbeschadigd kant , dan is het meteen helemaal mooi en in 1x klaar.
Damianw26
Nee klopt, maar goed als 2 bedrijven er naar kijken en komen met volledig overspuiten lijkt me dat mooier (ook meer winst voor hun uiteraarddrinking smiley ) ook gezien de al aanwezige steenslag op de onbeschadigd kant , dan is het meteen helemaal mooi en in 1x klaar.

En jij denkt dat de verzekeraar dat een goed idee vindt? winking smiley
adinsx
Damianw26

En jij denkt dat de verzekeraar dat een goed idee vindt? winking smiley

Auto neerzetten bij schadebedrijf (dat waarschijnlijk bij schadegarant aangesloten moet zijn), daar maakt men het schaderapport op, dat wordt door een expert van verzekering gecheckt en schade wordt, indien akkoord door expert (niet TS), hersteld op geschikte manier. Ik denk in dit geval ook spotrepair overigens. Je moet er niet op achteruit gaan maar op vooruit hoeft ook weer niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-09-2017 11:30 door R-W.
En als je 'm toch volledig gespoten wil hebben dan kan je natuurlijk zelf het verschil bijleggen.
Yes, dat is begrijpelijk. Ik hoor vandaag van de tegenpartij wat het kost, anders verzekering of groessen
Damianw26

Tuurlijk, als jij deze bedrijven ook wijst op de aanwezige steenslag dan komen ze wel met overspuiten ipv een spotje idd. Ga er maar niet vanuit dat je verzekeraar er in trapt. Zou mooi zijn. Dan weet ik zeker dat de premies flink gaan stijgen volgend jaar. Gaat iedereen een krasje claimen en laat de 30 aanwezige parkeerinslagen ook fixen want dat is mooier. Zo werkt het niet. Dat het mooier wordt is niet belangrijk in deze, je moet schadeloos gesteld worden. Oftewel, de auto moet weer in dezelfde conditie zijn als voor de aanrijding.

En hoezo meer winst? Leg uit. Hogere factuur wil niet zeggen meer winst.
Het verhaal word totaal uit zijn verband getrokken, ik ben bij 2 bedrijven geweest, puur voor een taxatie en heb geen woord gerept over steenslag andere schade of wat dan ook, dat kan niet de bedoeling zijn. De tegenpartij vind de bumper spuiten voor 350 euro met nieuwe steunen onzin. Gezien het voor 180 euro ook gespoten kan worden bij een maat van hem die dus de spotrepair doet. Dan zou de bumper ook volledig gepolijst moeten worden maar het gaat hem erom dat de schade wegvalt, dus volledig polijsten vind ie ook onzin en zit niet in die 180 euro, net als een huurauto en dus bumpersteunen, ook niet nodig. Dat halve gedoe is gewoon GEEN oplossing voor mij, als de verzekeraar wel spotrepair toepast en het is netjes, prima maar niet op zo'n halve zo goedkoop mogelijke manier. De steenslag puntjes zitten er nu eenmaal en als ie overgespoten word neem je dat meteen mee. Spotrepair kan goed zijn hoor, maar dan moet het goed gedaan worden, en niet HALFsmiling smiley
Inmiddels is de verzekering ingeschakeld, morgen een afspraak inplannen bij boekhorst (door verzekering toegewezen). De tegenpartij antwoord op zijn zachts gezegd nogal vreemd, eerst een heel betoog houden en absoluut geen verzekering noch duur spuiten en blablabla, en nu was zijn antwoord letterlijk 'ok.'
23 oktober zal de bumper gespoten worden, duurt helaas nog even maar het is enorm druk, niets aan te doen.

Overigens begint 1 van de led dimlichten heel snel te flitsen na het starten. Eerst was dat een aantal seconden, nu duurt het steeds langer, dus die zal er binnenkort wel mee ophouden. Maar ja wat wil je ook voor 23 eurodrinking smiley
Ik mag weer op zoek naar betere led koplampen! Eerst knipperde de lamp links even na het opstarten van de lamp, dit duurde steeds langer. Nu knippert links helemaal niet meer, maar rechts opeens continudrinking smiley En je hoort de koelvin van de lamp keihard zoemen onder de kap, dat vetrouw ik niet dus ze gaan eruit (het zoemen is niet de draaiende motor wat je hoort op het filmpje [youtu.be]).

Dus iemand een goeie tip voor mooie led h4's? Voor 23 euro van de huidige set kun je geen langdurige kwaliteit verwachten grinning smiley
Gaat dat beetje goed qua strooilicht ed? Of worden alle tegenliggers gek van je winking smiley
@springbok

Ik heb 1 seiner gehad, en dat was zojuist toen de lamp aan het knipperen wastongue sticking out smiley Zeker voor het geld is het lichtbeeld enorm netjes te noemen:Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Led by Damian Willemsen, on FlickrLed by Damian Willemsen, on Flickr

@nico
Thanks, het waren cree led's met gigantische koelvinnen, helemaal verkeerd las ik net even snel alnut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2017 21:06 door Damianw26.
Inmiddels deze set besteld: [www.xenonlamp.nl]
Volgens een aantal lui duur, maar ook enorm goed. We gaan het zien! Nee geen woordgrap hehesmiling bouncing smiley
In een H fitting mogen van de EU geen andere lampen dan halogeen, ze moeten het zeggen. Ik heb er vertrouwen in als ik de foto's zie van anderen
Afgelopen dagen weer met de standaard halogeen set gereden, man wat valt dat ineens tegen. Inmiddels de nieuwe led's gemonteerd, toch wel een klap beter dan de vorige set. Met 109 euro nogal duur, maar je ziet ook direct waar het geld in zit, 100% perfecte pasvorm, veel degelijkere opbouw bevestiging en materiaalgebruik. En als allerbelangrijkste punt: een mooie kleur en duidelijk meer gebundeld en perfect lichtbeeld. Ter vergelijking heb ik ook de halogeen set op de foto gezet. De led's zouden ook apk proof zijn maar ja dat is voorlopig toch nog niet aan de orde. Ook een jaar garantie dus we gaan het weer meemaken!

Standaard halogeen lampen:

Halogeen oem by Damian Willemsen, on Flickr

Led:

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Lichtbeeld

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2017 22:52 door Damianw26.
Denk niet dat je daar problemen mee krijgt. En anders ff de H4 er in. Afmelden.. led terug. winking smiley
Even een kleine versnellingsbak update, zit me toch niet helemaal lekker.

Mijn up is van april 2015 met inmiddels pas 27.000km op de klok, en zou dus een verbeterde versnellingsbak moeten hebben t.o.v van de eerste up's/mii's/citigo's, welke nog al eens problemen konden hebben. Mijn oprit loopt schuin op dus ik laat de up altijd stationair draaiend in de vrij naar beneden zakken. Ik heb 1 keer eerder ongeveer een jaar geleden gehad dat de bak helemaal niks meer wilde, alle versnellingen waren niet in te leggen, ontkoppelen etc heeft allemaal niet gewerkt, de auto met de hand een tiental cm verder geduwd en het was vreemd genoeg ineens weer prima, alles strak in te leggen. Ik ben me er van bewust dat de 1 en de R beide geen syncroringen hebben, en dat daardoor af en toe of de 1 of de r niet in 1 keer wil, maar vorige week toch weer wat raars gehad. Auto starten, in z'n vrij naar beneden en in de 1. Dat wilde niet, even een andere versnelling proberen maar enkel de 2 deed het na een luide 'krak', de rest van de versnellingen waren niet in te leggen. Onkoppelen een stukje in de 2 optrekken het hielp allemaal niet. Uiteindelijk na in de straat een aantal keer in de 2 opgetrokken te hebben, deden de versnellingen het weer, weliswaar met een enorm stroef en hakerig gevoel, maar ze deden het weer! En weer een 500meter verder voor het stoplicht was alles ineens weer prima met de bak, als een mes door de boter. En zo ook prima dit weekend, lijkt geen schade te zijn

mijn vraag:hoe kan dit en is dit een voorteken voor ellende?

Om toch maar positief af te sluiten, gisteren de Q3 gepoetst, heerlijke beading door de black paste wax. Kwam er echter vanmorgen ook achter dat ik een gedeelte van het dak ben vergetendrinking smiley
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Ik vind het eerder lijken op iets met een niet vrijkomende koppeling dan daadwerkelijk problemen met de versnellingsbak. Maar das wel jammer man!
Ik veronderstel dat de verbinding tussen de pook en de versnellingsbak met kabels gaat... Is hier wat losgeschoten?
Opzicht is dat een logische gedachte van de koppeling, maar gezien het nu allemaal alweer een 50 km's weer werkt is dat vreemd. Net zoals het losschieten van een kabel. Het ging schakelen ook van niets naar heel stroef naar weer helemaal oké, dat doet mij vermoeden dat het de bak zelf is, of iets eenmaligs hopelijk.
Nou een plakkende koppeling kan inderdaad intermitterend zijn, maar dan is het een probleem met de bediening. Ik noem het maar als mogelijkheid he. winking smiley
Alles kan helaas, ben blij met de input! De up heeft 2 dagen stil gestaan, ik ga nu even tanken, ben benieuwd
De start was wederom niet optimaal, hierbij een filmpje voor de beeldvorming, enorm hakerig schakelen

[youtu.be]
Tja, wat moet je erover zeggen... In ieder geval dat het mij niet verbaasd. Lijkt mij overigens geen koppelings probleem, maar zie het eerder in de bak zitten. Uitgaande as?

Wellicht tijd voor wat kwaliteit: koop die Abarth.
Opzicht zou het probleem opgelost moeten zijn bij mijn bouwjaar, en zeker gezien ik wel wat verstand van techniek heb en de bak dus niet mishandeld is, is het gewoon raar. Komt ook uit het niets dit probleem, erg stom en irritant. Vreemde is ook dat het niet constant is. Misschien toch langzamerhand over een opvolger na gaan denken inderdaad, geen up iedergeval winking smiley
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Tja, wat moet je erover zeggen... In ieder geval dat het mij niet verbaasd.

Wellicht tijd voor wat kwaliteit: koop die Abarth.

eye rolling smiley Bijzondere conclusie. big smile smiley Ik ken meerdere mensen met een up! en die hebben allemaal meer dan 50k gereden, zonder (genoemde) problemen. Met een Fiat 500 echter... Zo heeft iedereen wel voorbeelden.

@Damianw26:
Ben je al bij een dealer geweest met je probleem?
Up staat bekend om zijn “zwakke” bak. Sommige mensen kennen niets dan problemen, een ander heeft nooit wat ermee. Echter gaat dat om vroege up”s, niet om een exemplaar uit 2015.
Ben overigens niet bij de dealer geweest, is niets aan te doen en pon kent soms wel coulance voor het vervagen van de bak maar meestal niet. Of het word nog het meeste als bakeigenschap afgedaan, gezien er wel mee te rijden is in principe...
Damianw26
Ben overigens niet bij de dealer geweest, is niets aan te doen en Pon kent soms wel coulance voor het vervangen van de bak maar meestal niet. Of het wordt nog het meeste als bakeigenschap afgedaan, gezien er wel mee te rijden is in principe...

Dat vul je nu zelf in? Of heeft de dealer dat telefonisch aangegeven?
Flieger
Damianw26
Ben overigens niet bij de dealer geweest, is niets aan te doen en Pon kent soms wel coulance voor het vervangen van de bak maar meestal niet. Of het wordt nog het meeste als bakeigenschap afgedaan, gezien er wel mee te rijden is in principe...

Dat vul je nu zelf in? Of heeft de dealer dat telefonisch aangegeven?

Het vwupforum staat bomvol info en met mensen die ellende hebben. Op Google staat ook genoeg te vinden. Maar wellicht wil de dealer een andere bak monteren, maar de garantie is al wel voorbij.
Tjonge, een zwakke versnellingsbak? Dat is wel een geheel nieuw probleem. Daar hebben ze sinds 1999 nou nooit problemen mee gehad... Toch sneu wat die organisatie allemaal mee moet maken.
Inmiddels bij de dealer geweest, en na een testrit (had geen nut, want met warme bak bijna nooit wat aan de hand) zijn er 2 dingen mogelijk:
1, zeer waarschijnlijk: de bak zelf mankeert wat, maar daar is eventueel een verdere diagnose voor nodig
2, minder waarschijnlijk maar niet onmogelijk bij een up: de koppelingsplaat is plotseling wat verschoten waardoor de overdracht van de versnellingen niet kan plaats vinden, het contactvlak is niet optimaal meer.
Om erachter te komen wat er nu is moet ik eerst met koude bak zonder draaiende motor kijken of de versnellingen in te leggen zijn, is dat niet het geval dan is het een probleem in de bak. Is er zonder draaiende motor geen probleem, en met een draaiende motor wel dan is het de verschoten koppeling, kwam volgens de monteur bijna niet voor, maar het is een mogelijkheid.
Het was onwaarschijnlijk maar toch echt optie 2, het random probleem zit hem echt in de scheef geschoten koppeling bij mij. Hoe dat zomaar kan is een raadsel, en komt bijna niet voor. Dealer komt morgen erop terug voor diagnose + evt coulance!
Damianw26
Dealer komt morgen erop terug voor diagnose + evt coulance!

Laten we hopen dat Dealer/Pon zich van hun beste kant laten zien! Formeel is de garantie natuurlijk voorbij of had je een jaar bijgekocht?
speedtouch
Damianw26
Dealer komt morgen erop terug voor diagnose + evt coulance!

Laten we hopen dat Dealer/Pon zich van hun beste kant laten zien! Formeel is de garantie natuurlijk voorbij of had je een jaar bijgekocht?

Inderdaad laten we het hopen, anders een duur en belachelijk “geintje”! Garantie is in april afgelopen, nu 2,5 jaar oud pas
Hmm, als deze auto bekend staat om bakproblemen, vind ik het wel heel toevallig dat bij jouw auto de koppeling is verschoven terwijl dit bijna nooit voorkomt. Het zou natuurlijk kunnen, maar zou de dealer zich er niet gemakkelijk vanaf proberen te maken?
Dat is een logische gedachte, zoiets dacht ik ook en misschien nog wel. Maar als de motor uit staat gaat de (koude) bak als een trein zo soepel. En zodra de motor aan staat en het vliegwiel dus draait wil het even niet meer en/of enorm hakerig en stroef, bij de 1 en de R was dat wel eens af en toe. Maar bij de andere versnellingen en het enorm hakerige was er nooit. Plus nog het weigeren van de 1 of R herhaaldelijk achter elkaar.
Hoe dan ook lijkt het er op dat het euvel nu verholpen gaat worden, dat is het voornaamste thumbs up
Wel even matig, maar gelukkig komt het weer helemaal goed. En misschien inderdaad een goed moment om de zoektocht naar een opvolger weer op te pakken smiling smiley
Ik heb op mijn werk vaak zat 2012 VW UP's binnen gekregen met 160k+ km op de teller. Daarbij ook in de ROB historie gekeken. Maar ik zie daar eigenlijk nooit versnellingsbak reparaties in terug komen.
Benieuwd hoe PON/dealer dit gaat oplossen, maar zeer vervelend.
Enzo Ferrari
Ik heb op mijn werk vaak zat 2012 VW UP's binnen gekregen met 160k+ km op de teller. Daarbij ook in de ROB historie gekeken. Maar ik zie daar eigenlijk nooit versnellingsbak reparaties in terug komen.

Met mijn eerste generatie up! (maart 2012) heb ik ook geen versnellingsbakproblemen gehad. 48.000 km mee gereden in anderhalf jaar.
Dank allen, we gaan het meemaken of het coulance verhaal gaat lukken, het is te hopen. Overigens zijn er genoeg up”s zonder problemen hoor, maar toch ook wel een aantal die wel problemen kennen. En dan vooral met de 1 en de R die lastig of niet in te leggen is, maar dat is een eigenschap van een versnelling zonder syncroring winking smiley . Ondanks dat slaat men aan het vervangen van drukgroepen, de hele versnellingsbak of wat afstellen aan de kabels, hetgeen vaak tijdelijk helpt volgens de mensen. Overigens ken ik niemand persoonlijk met die problemen, simpelweg door lezen op het up forum, zegt misschien ook wel wat drinking smiley In mijn situatie is het gewoon stomme pech en aan de bak mankeert niks.

Oja en Nico; punten naar u! Haha
Inmiddels contact met de dealer gehad, men kan de bak voor 95% maar dus niet volledig uitsluiten. Garantie is voorbij dus 70% coulance op onderdelen. En vanuit de dealer (hoop klanten binnen familie) 50 % korting op arbeid. Desalniettemin zal dus de bak eraf moeten en zal men onderzoeken wat er mis is, dat kan dus simpel de koppeling zijn of de bak zelf. Eigenlijk bizar dat dit gebeurt bij een auto van verdomd 2,5 jaar oud en 27k km met zorgvuldige bestuurder.
Nette coulance regeling en tegemoetkoming! Nu hopen dat het opgelost wordt en je nog veel en plezierige kilometers kan maken in de up!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 17:13 door Flieger.
Damianw26
Inmiddels contact met de dealer gehad, men kan de bak voor 95% maar dus niet volledig uitsluiten. Garantie is voorbij dus 70% coulance op onderdelen. En vanuit de dealer (hoop klanten binnen familie) 50 % korting op arbeid. Desalniettemin zal dus de bak eraf moeten en zal men onderzoeken wat er mis is, dat kan dus simpel de koppeling zijn of de bak zelf. Eigenlijk bizar dat dit gebeurt bij een auto van verdomd 2,5 jaar oud en 27k km met zorgvuldige bestuurder.

Inderdaad jammer maar het kan gewoon gebeuren, ze noemen dat 'pech gehad' ik zou daarom niet minder om mijn auto geven.
Je weet dus nog niet concreet wat het gaat kosten, maar met de genoemde tegemoetkoming zal het wellicht toch meevallen.
Echt waar? Is het al netjes dat je 70% onderdeelkorting krijgt en maar 35 per uur hoeft te betalen? Alvast mijn excuses want ik snap heel goed dat je die auto toch laat maken, dat had ik ook gedaan, maar wat een schofterige manier om met je klanten om te gaan.

Een koppeling die binnen 27k verkeerd zit of een versnellingsbak die evt. naar zijn grootje is dat is toch geen normaal onderhoud te noemen? De enige reactie die juist was geweest in mijn optiek. "Wat vervelend is dit meneer, wij lossen het voor u op!" "U krijg van ons een auto ter beschikking terwijl wij uw eigen voertuig weer in orde maken"

Nu nog ff bekijken of het verlagen hier nog effect op heeft gehad......maar dat zoek ik voor je uit. winking smiley
Beste Nico GTR,

Kijk maar uit, voor je het weet ben je een VAG-basher.smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 18:30 door Monsieur Le Loure.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.